Jätevesijärjestelmät

oltava kunnossa!

Nyt alkaa olla kiire niillä, joilla vieläkin jätteet lasketaan suoraan järveen. Ja heillä, joilla ei ole jätehuoltokaan toiminnassa, eli jätteet järveen. Viranomaisilta nyt toimia!

5

383

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjeeeeeeeeeeeeeeee

Ihan turhuutta nämä suodattamot ja kemialliset laitokset. Taas vaan suomen kansaa päästään rahastamaan. Eu määrää.. mitenkähän liene muissa maissa??

• maissa,

ei lotkauteta korvia näille asioille. Aivan sama. MUTTA, esim. Pohjois-Savo, järvineen, pitäisi laittaa erityis suodatukseen. Ei näitä puhtaita vesiä enää kauan löydy, ellei asiaan puututa. Miksi kunnat niin leväperäisiä, että toisaalla saa laskea jätteet järveen, toisaalla ei. Toivon kunnissa pientä tarkistusta.

• Hiljaista.
        maissa, kirjoitti:

ei lotkauteta korvia näille asioille. Aivan sama. MUTTA, esim. Pohjois-Savo, järvineen, pitäisi laittaa erityis suodatukseen. Ei näitä puhtaita vesiä enää kauan löydy, ellei asiaan puututa. Miksi kunnat niin leväperäisiä, että toisaalla saa laskea jätteet järveen, toisaalla ei. Toivon kunnissa pientä tarkistusta.

Nämä keskustelut hyytyvät tähän aikaan vuodesta. Järvet on jäässä. Mutta kyllä taas muutaman kuukauden kuluttua, olisi mukava mennä uimaan sellaiseen järveen, mihin ei työnnetä koko kotitalouden saasteita. Järvien rannoilla asuville pitäisi saada lisäinfoa asiasta, tai ainakin niille, jotka eivät sitä itse tajua.

• Bravoo

Ei kai tuo nyt niin vaikeaa ole nykyään, kun ilmeisesti on jo saatavissa sähköllä toimivia puhdistusjärjestelmiä, jossa laitteen toiseen päähän syötetään paskaliete ja toisesta päästä tulee ulos juomakelpoista vettä. Helppoa! Laite kuluttaa vain hieman sähköä.

• Voisi luulla, että Kiuruvedellä haistetaan bisnes, mutta ei tällä kertaa. Kiuruvedellehän rakennettiin kone, joka muutti lehmän paskan juomavedeksi ilman kemikaaleja ja todella vähäisellä sähkövirralla (Kiuruvesilehti elokuu 2007). En tietenkää ole asiantuntija, mutta jos kone muutta lehmän paskan juomavedeksi, miksi sama kone ei tekisi samaa ihmispaskalle?

http://www.geniva.fi/

Kiuruvetiset ovat siis itsekkäitä, sillä tämä kone olisi todellinen hittituote ja menestys markkinoilla, toisin kuin kaikki muut Kiuruvedellä keksityt innovaatiot. Ei tullut Kiuruvedelle Ikeaa, teurastamoa eikä ongelmajätelaitosta, vaikka kaikki nämä ollaan luvattu lehtien sivuilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      120
      2081
    2. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      156
      1977
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      28
      1926
    4. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      14
      1192
    5. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      987
    6. Mitä sanoisit mulle?

Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      85
      946
    7. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      23
      875
    8. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      114
      834
    9. Minä tunnen sinut

Ja mitä enemmän sinua opin tuntemaan, niin sitä enemmän sinusta pidän. Aivan kaikessa näen hyvän. Upean, vahvan, täydell
      Rakkaus ja rakastaminen
      50
      811
    10. Mihin olet kadonnut kaivattuni?

Mulla on niin ikävä sua että järki lähtee😔 Pakoilit, pakoilet vieläkin ja nyt susta ei näy merkkiäkään. Tätä päivää oon
      Ikävä
      33
      789
    Aihe