Tutkintapyyntö Mielenterveyden keskusliitosta

Paras_Fiilari

HELSINGIN POLIISILAITOKSELLE

Liitetiedostona Mielenterveyden keskusliitto ry:tä ja sen puheenjohtaja Pekka Sauria koskeva tutkintapyyntö yhdistyslain (26.5.1989/503) 43 §:n (Lakkauttaminen ja varoitus) 1) -kohdan tarkoittamasta jos yhdistys toimii olennaisesti vastoin lakia tai hyviä tapoja toimimisesta sekä 2) -kohdan tarkoittamasta vastoin sen säännöissä määrättyä tarkoitusta toimimisesta. Myös rikoslain 24 luvun 9 §:n soveltaminen kunnianloukkauksesta tullee kysymykseen.

Selvyyden vuoksi kiinnitän poliisin huomiota tässä asiassa siihen, että esitutkintalain (30.4.1987/449) 2 §:n mukaan poliisin tai muun esitutkintaviranomaisen on toimitettava esitutkinta, kun sille tehdyn ilmoituksen perusteella tai muutoin on syytä epäillä, että rikos on tehty.

Viitaten apulaisoikeuskanslerin 13.6.2007 antamaan ratkaisuun 478/1/07 totean, ettei tässä asiassa tarvita edes normaalia harkintaa käyttävän henkilön ilmoitusta. Kun Kaakkois-Suomen sosiaalipsykiatrinen yhdistys Kakspy ry on neljän palkatun henkilön voimin laatinut asiasta 28.11.2006 liitetiedostona olevan muistion, ja Kakspyn kuntoutumisjohtaja Markku Kärmeniemi on sen johdosta heti keskiviikkona 29.11.2006 lähettänyt liitetiedostobna olevan sähköpostiviestin, jossa kiittää minua "antoisasta aamupalaverista", niin on vähintäänkin perusteltu syy epäillä Mielenterveyden keskusliiton aluejohtaja Henri Rinkisen sunnuntaina 3.12.2006 lähettämän sähköpostiviestin sisältöä, jossa hän kirjoittaa "Jukka Sinivaara ei ole missään organisaatiossa sellaisessa asemassa, että hänellä olisi valtuuksia neuvotella yleensä yhtään mistään".

Perustuslain 118 § 3 momentin nojalla olen ainakin sellaisessa asemassa, että minulla on tietyin edellytyksin oikeus vaatia virkamiehen tai muun julkista tehtävää hoitavan henkilön tuomitsemista rangaistukseen sekä vahingonkorvausta julkisyhteisöltä taikka virkamieheltä tai muulta julkista tehtävää hoitavalta sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään.

Kotkassa 24. marraskuuta 2009

Jukka Sinivaara
rakennusinsinööri AMK
Kallionsivu 1 D 32, 48310 Kotka
puh. 0040 850 8674

----- Forwarded message from [email protected] ----
From: [email protected]
Date: Wed Nov 29 10:48:46 EET 2006
To: Jukka Sinivaara
Subject: Toimintasuunnitelma

HEI !

Kiitokset antoisasta aamupalaverista. Tässä tämä lupaamani tosu. Anteeksi, että sen lähettäminen viivästyi.

hyvät loppuviikot.

Markku
--
Markku Kärmeniemi
kuntoutumisjohtaja
Kaakkois-Suomen sosiaalipsykiatrinen yhdistys ry
Ahmankatu 1
48600 KARHULA
puh. 050 521 04 53
sähköposti: [email protected]
Kakspy:n kotisivut: www.kakspy.com

2

1998

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paras_Fiilari

----- End forwarded message -----

3.12.2006 13:12
      Re: Vast:Re: Vastaus Timo Hokkasen viestiin 30.11.2006
      Keneltä: henri rinkinen
      Kenelle: Jukka Sinivaara , [email protected],

Jukka Sinivaara ei ole missään organisaatiossa sellaisessa asemassa, että hänellä olisi valtuuksia neuvotella yleensä yhtään mistään.
      Terveisin,

Henri Rinkinen
      aluejohtaja
      Mielenterveyden keskusliitto ry.
      Ratakatu 9
      00120 Helsinki
      gsm: 0500 - 844 576
      s-posti: [email protected]

----Alkuperäinen viesti----
      Lähettäjä: [email protected]
      Päivämäärä: 11.11.2009 17:17
      Vastaanottaja:
      Kopio: , , , , , , , , , , , , , , ,
      , , , ,
      Aihe: Tutkintapyyntö Helsingin poliisilaitokselle, STM Kari Välimäki

HELSINGIN POLIISILAITOKSELLE

Liitetiedostona sosiaali- ja terveysminsiteriön kansliapäällikkö Kari Välimäkeä ja osastopäällikkö Jaana Koskea sekä dosentti Teija Honkosta koskeva tutkintapyyntö epäilemästäni rikoslain 40 luvun 9 §:n tarkoittamasta virkavelvollisuuden rikkomisesta. Vaadin asiassa rangaistusta!

Asiassa on kysymys valationhallinnon viranomaisten velvollisuudesta hallintolain (6.6.2003/434) 7 §:n (Palveluperiaate ja palvelun asianmukaisuus) asian käsittelyn järjestämisvelvollisuudesta siten, että hallinnossa asioiva saa asianmukaisesti hallinnon palveluita ja viranomainen voi suorittaa tehtävänsä tuloksellisesti.

Asia on siten tärkeä, että Kotkan kaupunginvaltuutetut Juho Eerola ja Freddy van Wonterghem ovat asiassa asianosaisina ja nyt tässä asiassa todistajina!

- http://www.kotka.fi/alltypes.asp?d_type=5&menu_id=1287&menupath=94,372,1287#1287
      - http://fi.wikipedia.org/wiki/Juho_Eerola
      - http://wonterghem.blogit.uusisuomi.fi/2009/11

NÄIN OLLEN ASIAA ON SYYTÄ SELVITTÄÄ JA ANTAA AINAKIN PÄÄTÖS TUTKIMATTAJÄTTÄMISESTÄ!

Kotkassa 10. marraskuuta 2009

Jukka Sinivaara
      rakennusinsinööri AMK
      Kallionsivu 1 D 32, 48310 Kotka
      puh. 0040 850 8674

• Haha :D

niin pelle koko ukko, etkö tajua? No pitäähän kotkassakin oma kylähullu olla...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      174
      2139
    2. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      313
      1819
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      93
      1587
    4. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      82
      1268
    5. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1230
    6. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1170
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      25
      1101
    8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      48
      1027
    9. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      73
      986
    10. Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea

Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei
      Maatila ja metsä
      24
      972
    Aihe