Viime valtuustossa aseteltiin vastakkain itä-Suomen yliopiston tuki ja taidekoulun määräraha. Yliopisto joutuu kamppailemaan resursseista melkoisessa puristuksessa ns. suurten yliopistojen kanssa. Suurin osa lieksan demareista piut paut piittaa siitä, jatkuuko yliopiston toiminta Joensuussa vai ei. Nurmes lahjoitti kymppitonnin, mutta Lieksa pitkien keskustelujen jälkeen vaivaiset 5000 euroa. Langettiin vanhanaikaiseen siis pantiin vastakkain kaksi ihan eri asiaa: yliopisto ja taidekoulu. Pistettiin vielä vastaesityksen tekijäksi untuvikko, joka hölmöyttään lankesi ansaan. Voi pyhä jyssäys tätä tietämättömyyttä ja tolloutta. No onneksi löytyi Martta Laine, joka romautti yliopistolle sentään 25 000 euroa. Mitäpä myö täällä Lieksassa senkun tumpun suorina huuvetaan valtiota apuun ja vaikeroidaan.
Vastaukset 17
- Manta nro1
ja kohta se iso veli valtio saattaapi avitella sillä keinoin, että pakkoliitos on edessä tavalla tai toisella. ootellaan vaan ja vitkutellaaan lisää!
- pielisen peku
ylopistolla luvettaan näitä tämän palstan kirjootuksii
tuskin kukkaan meistä pärjeis
vuan ois ihan hyvä jotta nämä kaakki avuttomat paakat niin lieksat,nurmekset,ilomantsit ja muut riäpälekylät pakkoliitettäs
ois ihan oikkeen - Kuotta
Lieksan taidekoululle olisin suonut sen määrärahan mitä he anoivat sekä haluamansa toimintapaikan !
Se on vittumaista kun Lieksassa ei taidekoulun toimintaa arvosteta, eikä muutenkaan taidetta, käden taitoja omaavia ammatteja tai harrasteita.
Luova ei saa olla, annataan ymmärtää!- mökin ämmä
Yliopisto ja taidekoulu ovat molemmat ihan tärkeitä. Taiteella harvempi kuitenkin itsensä elättää. Lieksalaiset kuluttavat yliopiston penkkejä ihan kiitettävästi, joten tuki ei ole pahitteeksi. Minäkin kyllä ihmettelen tätä vastakkainasettelua. Luulisi, että molempiin kohteisiin olisi raha riittänyt. Politikointi tässä asiassa kyllä oksettaa. Kähkönen on apureidensa kera aloittanut jo vaalit.
- huvittaa
mökin ämmä kirjoitti:
Yliopisto ja taidekoulu ovat molemmat ihan tärkeitä. Taiteella harvempi kuitenkin itsensä elättää. Lieksalaiset kuluttavat yliopiston penkkejä ihan kiitettävästi, joten tuki ei ole pahitteeksi. Minäkin kyllä ihmettelen tätä vastakkainasettelua. Luulisi, että molempiin kohteisiin olisi raha riittänyt. Politikointi tässä asiassa kyllä oksettaa. Kähkönen on apureidensa kera aloittanut jo vaalit.
Todella törkeä esitys sdp:n valtuutetun tekemäksi. Taide koulu saanut avustusta tänä vuonna jo 25 000 euroa.
Elivät yli varojensa ,ja nyt ovat niin, niin ahtaalla jotta.
Jokaisen yhdistyksen on toimintansa suunniteltava varojensa mukaan. Ei kaupunki voi jokaista yhdistystä pitää pystyssä.
Tehkööt ensivuoden budjetin asiallisemmin.
Muuten näkyy hallitus jo pariin kertaan käsitelleen ko. raha-anomusta ja hylänneen sen.
Ja vielä sdp lähtee tekemään politiikkaa tällä asialla. - Keräys taidekoululle
huvittaa kirjoitti:
Todella törkeä esitys sdp:n valtuutetun tekemäksi. Taide koulu saanut avustusta tänä vuonna jo 25 000 euroa.
Jokaisen yhdistyksen on toimintansa suunniteltava varojensa mukaan. Ei kaupunki voi jokaista yhdistystä pitää pystyssä.
Muuten näkyy hallitus jo pariin kertaan käsitelleen ko. raha-anomusta ja hylänneen sen.
Ja vielä sdp lähtee tekemään politiikkaa tällä asialla.Ja musiikkiopistolle tiloja. Mutta kun kuvataide ei ole niin hienoa, tai kenenkään päättäjän pentu ei sitä harrasta, niin eihän rahaa silloin kannata antaa. Ikonen ja Hämäläinen ovat koko elämäntyönsä tehneet taidekoululle, mutta kaupunki haluaa lopettaa koko koulun.
Nämäkin lapset ovat vain pois kadulta, ja se on edullista sitä ennaltaehkäisevää työtä. Sitä mihin ei ole varaa. - ida kohtava
huvittaa kirjoitti:
Ja vielä sdp lähtee tekemään politiikkaa tällä asialla.Tämmöistäkö peliä on poliittinen toiminta. Ihan kuin panskat hiekkalaatikolla. Kyllä nauratti ja itketti kun lehdestä lueskelin. Siis vastuullista päätöksentekoa peräisin. Minunkin lapseni lähtevät kohta kolkuttelemaan yliopiston ovia. Miten ilikiivät sanoa olevansa Lieksasta. Saattaa näkyä vielä sisäänotossakin. Aukeavatko ovet enää lieksalaisille. Mikä on koulutuslautakunnan puheenjohtajan vastuu? Sitä perään vaikka hiän kuulemma on taidekoulun hallinnossa.
- yksikertainen amanda
ida kohtava kirjoitti:
Tämmöistäkö peliä on poliittinen toiminta. Ihan kuin panskat hiekkalaatikolla. Kyllä nauratti ja itketti kun lehdestä lueskelin. Siis vastuullista päätöksentekoa peräisin. Minunkin lapseni lähtevät kohta kolkuttelemaan yliopiston ovia. Miten ilikiivät sanoa olevansa Lieksasta. Saattaa näkyä vielä sisäänotossakin. Aukeavatko ovet enää lieksalaisille. Mikä on koulutuslautakunnan puheenjohtajan vastuu? Sitä perään vaikka hiän kuulemma on taidekoulun hallinnossa.
näin kuulin. eivät oikein pitäneet lieksan päätöksestä. Päätöshän mittaa lieksalaisten arvostusta yliopistoaan kohtaan. Kyllä sutena käytetään mutta kun on laskun maksun aika niin monenlaista venkuloijaa löytyy.
yksikertainen amanda kirjoitti:
näin kuulin. eivät oikein pitäneet lieksan päätöksestä. Päätöshän mittaa lieksalaisten arvostusta yliopistoaan kohtaan. Kyllä sutena käytetään mutta kun on laskun maksun aika niin monenlaista venkuloijaa löytyy.
KMitenkä tuemmi sikäli arvokasta työtä mitä koulutus tuo mukanaan, mutta kun lantilla on toinenkin puoli,kuinka paljon me Lieksalaiset yleensä tuetaan tuon kysisen kunnan veronmaksajia jotka saavat kaiken hyödyn? eli se on jo eri juttu.
Tietysti hieman kyseenalaista on olla kun ravihevonen joka näkee vain oman sektorin ja oman navan valtuutettuna mutta sheän kuitenkin ei ole yhden ihmisen asia päätöksenteossa mutta en esimerkiksi lähenyt itse tekemään kovin aktiivisesti jotakin talkootyötä vaalien alla vaan pidättäydyin hommasta vaikka muuten teen taas takoohommaa monien hyväksi mutta mutta kelpaako siskoille sisarille hennnoille valkoisille vaikka asiakkaat pyytävät. mikä osuus on sitten joku tukitoiminta ja ystävyys MK- ihmeiden aika ei ohi
markkukorpinen kirjoitti:
KMitenkä tuemmi sikäli arvokasta työtä mitä koulutus tuo mukanaan, mutta kun lantilla on toinenkin puoli,kuinka paljon me Lieksalaiset yleensä tuetaan tuon kysisen kunnan veronmaksajia jotka saavat kaiken hyödyn? eli se on jo eri juttu.
Tietysti hieman kyseenalaista on olla kun ravihevonen joka näkee vain oman sektorin ja oman navan valtuutettuna mutta sheän kuitenkin ei ole yhden ihmisen asia päätöksenteossa mutta en esimerkiksi lähenyt itse tekemään kovin aktiivisesti jotakin talkootyötä vaalien alla vaan pidättäydyin hommasta vaikka muuten teen taas takoohommaa monien hyväksi mutta mutta kelpaako siskoille sisarille hennnoille valkoisille vaikka asiakkaat pyytävät. mikä osuus on sitten joku tukitoiminta ja ystävyys MKViittaatko Korpinen Joensuun tukeen. Mielestäni yliopisto on koko maakunnan ja itäsuomalaisten asia. Ei tässä kannata lähteä taas nurkkakuntaistumaan. Luulen että monelle perheelle poru tulee, jos ei yliopistoa näillä nurkilla olisi. Miettikää moniko Lieksankin virkamies on tullut ulos yliopiston putkesta. Monet opettajat, Saarelainen, Taponen jne. Kovin on tarpeen Lieksallekin ollut. Näyttää siltä, että juuri vähimmin koulutetut eivät ymmärrä yliopiston arvoa ja sortuvat vasatakkainasetteluun. Lukekaahan valtuutetun käsikirjaa käsi sydämellä.
ihmeiden aika ei ohi kirjoitti:
Viittaatko Korpinen Joensuun tukeen. Mielestäni yliopisto on koko maakunnan ja itäsuomalaisten asia. Ei tässä kannata lähteä taas nurkkakuntaistumaan. Luulen että monelle perheelle poru tulee, jos ei yliopistoa näillä nurkilla olisi. Miettikää moniko Lieksankin virkamies on tullut ulos yliopiston putkesta. Monet opettajat, Saarelainen, Taponen jne. Kovin on tarpeen Lieksallekin ollut. Näyttää siltä, että juuri vähimmin koulutetut eivät ymmärrä yliopiston arvoa ja sortuvat vasatakkainasetteluun. Lukekaahan valtuutetun käsikirjaa käsi sydämellä.
Tarvitsemme yliopistoa mutta oliko asiassa minulle asetettu jokin kompa?
Tarkoitan asialla yleensä tuota Joensuu keskeisyyttä ja kaikkien kuntayhtymien palvelujen ja sairaanhoitopiirin keskittymistä.Viimeinen synti on tuo paiholan maaja rakennusalueiden myynti kokonaisuutena ja sitten psykiatristen toimintojen jääminen vuokralaiseksi tuo myynti oli annettu välitystoimistolle ja kun ajattelee mikä on maa-alueiden pita-ala niin kuka yksityinen niitä ostaa muutakuin kenties nämä pari suurta firmaa jotka voivat viedä tuhkatkin pesastä tai sitten tuo naapurin putinin joukko suoraan sanottuna.sen jälkeen voidaankin sitten uudelleen kaavoittaa ja myydä tontteina ja kansa maksaa eli Lieksalaiset veronmaksajat osuutensa taas uusien tilojen rakentamisesta tikkamäelle Joensuuhun ja sinne jä sitten ne verotulot mitkä pitäisi jakautua kuntien hyväksi sitä tarkoitan,mika hiton keskittäminen se on.
Vaikka tässä olen hieman vahemmän koulutettu kuin nuo yliopiston joensuussa käyneet niin en katso itseäni tarpeetomaksi ja ihan typeräksi.
MItä tarkoitat valtuutetun käsikirjalla tälläiselle henkilölle joka on kuitenkin valtuustossa Lieksassa olut neljä kautta ja työskennellyt luottamustehtävissä jo muualla toista kautta.
Minä en ole tehnyt vastakkainasettelua sen ovat tehneet nyt nämä uudet toimijat lasten kustannuksella jopa joidenkin taiteilijoiden suosimisella voi hitto.MK- rjdjdr
ihmeiden aika ei ohi kirjoitti:
Viittaatko Korpinen Joensuun tukeen. Mielestäni yliopisto on koko maakunnan ja itäsuomalaisten asia. Ei tässä kannata lähteä taas nurkkakuntaistumaan. Luulen että monelle perheelle poru tulee, jos ei yliopistoa näillä nurkilla olisi. Miettikää moniko Lieksankin virkamies on tullut ulos yliopiston putkesta. Monet opettajat, Saarelainen, Taponen jne. Kovin on tarpeen Lieksallekin ollut. Näyttää siltä, että juuri vähimmin koulutetut eivät ymmärrä yliopiston arvoa ja sortuvat vasatakkainasetteluun. Lukekaahan valtuutetun käsikirjaa käsi sydämellä.
Muistuttaisin vain että kaikkein huonoin aines yliopistosta päätyy lieksan kaltaiseen paikkaan!
- Manta nro1
rjdjdr kirjoitti:
Muistuttaisin vain että kaikkein huonoin aines yliopistosta päätyy lieksan kaltaiseen paikkaan!
jo huomioitukin tällä kylällä!
Manta nro1 kirjoitti:
jo huomioitukin tällä kylällä!
Ilman mitään piikkejä nuo eri asiat ovat tärkeitä,mutta harvoin niitä ruusuja tulee ihmisille tuo kukkanen on usein jo irrotettu jonkun rintapieleen ja meikeläisille tarjotaan tuota kuihtunutta piikikästä oksaa. jotta joskus voinee todeta kiitos piikistä koska tulee ruusu.
En kuitenkaan lähde edes epäsuorasti niinkuin näkyy tyyli olevan solvaamisen tielle ja siitä asiasta ystävät hyvät muistutan uudelleen.Nythän sikäli asia ei minua koskenut mutta jokainen jollakin älyllä varustettu tuon huomaa se on rollimaista toimintaa MK- jep jep
markkukorpinen kirjoitti:
Ilman mitään piikkejä nuo eri asiat ovat tärkeitä,mutta harvoin niitä ruusuja tulee ihmisille tuo kukkanen on usein jo irrotettu jonkun rintapieleen ja meikeläisille tarjotaan tuota kuihtunutta piikikästä oksaa. jotta joskus voinee todeta kiitos piikistä koska tulee ruusu.
En kuitenkaan lähde edes epäsuorasti niinkuin näkyy tyyli olevan solvaamisen tielle ja siitä asiasta ystävät hyvät muistutan uudelleen.Nythän sikäli asia ei minua koskenut mutta jokainen jollakin älyllä varustettu tuon huomaa se on rollimaista toimintaa MKOlethan aina se ainoa jolla ovat ainoastaan ja vain oikeat mielipiteet aina käsiteltävistä asioista. Eikö se näin mene!
jep jep kirjoitti:
Olethan aina se ainoa jolla ovat ainoastaan ja vain oikeat mielipiteet aina käsiteltävistä asioista. Eikö se näin mene!
Muistan kun kansakouluaikana miten yksikin kaveri toimi kun äänestettiin asiasta hän sanoi,että äänestä häntä ja hän minua,montakohan kaveria tuo hymypoika petti kun minua sitten lupasi äänestää arvakkaapa miten kävi siinä taisi olla vaalivilppi kyseessä.
Samanlaista toimintaa oli radio rexissä, jossa ihmiset saivat äänestää suosikkiaan kysyin montako ääntä sain toimittaja sanoi,ettei yhtään silloin heräsi epäilys ja päätoimittaja laittoi syyksi saunalahden operaattorin niinpä niin..
Olen kuitenkin henkilö joka esittää omat mielipiteet tai olen kyllä joistakin asioista tiedottanut.Ollakko vai eikö olla MKmarkkukorpinen kirjoitti:
Muistan kun kansakouluaikana miten yksikin kaveri toimi kun äänestettiin asiasta hän sanoi,että äänestä häntä ja hän minua,montakohan kaveria tuo hymypoika petti kun minua sitten lupasi äänestää arvakkaapa miten kävi siinä taisi olla vaalivilppi kyseessä.
Samanlaista toimintaa oli radio rexissä, jossa ihmiset saivat äänestää suosikkiaan kysyin montako ääntä sain toimittaja sanoi,ettei yhtään silloin heräsi epäilys ja päätoimittaja laittoi syyksi saunalahden operaattorin niinpä niin..
Olen kuitenkin henkilö joka esittää omat mielipiteet tai olen kyllä joistakin asioista tiedottanut.Ollakko vai eikö olla MKNiin sitä palkintoa K putosi kaivoon kuin Kuotalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1561182
Poliisin potkija
Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.301149Sinä mies olisit
ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s47993- 49887
- 65801
Miksi jätit minut
Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?49767Miten yksi ihminen
Voi kolahtaa näin kovaa? Saada ajatukset vallattua näin totaalisesti? Taidan oikeasti tarvita ammattiapua tämän kanssa,37666Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se
Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?71654- 37619
- 76607