Fibrolle kahvia?

Auttakaa hiukan

Tässä fibrossa yritän löytää itselleni sellaista suodatinkahvia mistä ei tule kipeäksi. Olen koittanut nyt yhtä kofeiinitonta suodatinkahvia mutta siitäkin tuli kipuja ja ihme olo. Murukahvi menee joten kuten mutta se maistuu litkulta, eli ei hyvää.
Olisko täällä joku joka osaisi suositella jotain merkkiä ja laatua mikä on sopinut. En tiedä onko se kahvijuttu yksilöllistä jota jotkut voi juoda ja jotkut ei. Luulin ensin että kahvin sopimattomuus itselleni johtui kofeiinista mutta näin ei näköjään ollutkaa tai ainakaan pelkästään.

Pidän kahvista tosi paljon ja kyläillessä on aina pakko juoda kun niin tekee mieli. Kipuilu kuitenkin on sen verran kiusallinen että kahvin juonti saa riittää ellei löydy sellainen mikä sopii.

12

6961

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Auttakaa hiukan

      Etsin siis sellaista suodatinkahvia jossa ei ole kofeiinia ja joka sopii fibroille !

      • kahvitar_

        Siis millaisia kipuja sulle tulee, kerrotko tarkemmin? Mulla fibroa vasta epäillään, mutta kahvi lisää huomattavasti kipujani. Ei energiajuomat. Eli mulla ongelma ei ole kofeiinissa. Onhan noita kofeiinittomia kahveja, mene ja osta sellaista, lukee paketissa! Jos haluat selvittää aiheuttaako itse kofeiini vai muut ainesosat kivun niin osta kofeiinitabletteja ja kokeile niillä tuleeko kipua.


    • vesitasku

      Sairastan vaikea-asteista fibromyalgiaa. Kahvi on minulle pahin mahodollinen kipujen aiheuttaja. Myös labratestitkin sen paljastivat, 100:sta testatusta ruoka-aineesta kaikkein pahin kipujen aiheuttaja. Saman tekee kaakao, tavallinen tee, sokeri, sokeroidut mehut.

      Yrttiteet, mutta ne pitää olla puhtaista yriteistä, niissa ei saa olla tavallisen teepensaan lehtiä. Niista tavallisen teepensaan lehdistä tulee taas kipeeksi.
      Nykyisin juon puhdistettua, mineralisoitua ja magnetisoitua vettä, jota on aina myös mukana.

      • Auttakaa...

        Paheneeko sulla kivut myös kofeinittomalla kahvilla?
        Ostin Stockalta kofeinitonta kahvia ja pyysin kofeinitonta ja se jauhotti sitä isosta säkistä mutta en saanut selvää mitä se myyjä sanoi samalla kun säkkiä nosti. Jälkeenpäin aloin miettimään että mitähän se sanoi kun kivut kuitenkin paheni aika paljon ja suoli oli sekaisin 2 päivää, pienestä kupista. Kai se sitten kuitenkin oli kofeinitonta mutta vähän kuitenkin vielä epäilyttää.
        Teetä voin juoda mietona 1 kupin ja samoin kaakaotakin, suklaatakin kohtuudella:(((

        Ai niin. Pari kertaa olen juonut kupin kofeinitonta murukahvia mutta siitä en tule niin kipeäksi. Siksi luulin että kivut tulevat kofeinista.

        Niin ja kivut ovat jokapaikankipuja ja suoli sekaisin pari päivää


      • vesitasku
        Auttakaa... kirjoitti:

        Paheneeko sulla kivut myös kofeinittomalla kahvilla?
        Ostin Stockalta kofeinitonta kahvia ja pyysin kofeinitonta ja se jauhotti sitä isosta säkistä mutta en saanut selvää mitä se myyjä sanoi samalla kun säkkiä nosti. Jälkeenpäin aloin miettimään että mitähän se sanoi kun kivut kuitenkin paheni aika paljon ja suoli oli sekaisin 2 päivää, pienestä kupista. Kai se sitten kuitenkin oli kofeinitonta mutta vähän kuitenkin vielä epäilyttää.
        Teetä voin juoda mietona 1 kupin ja samoin kaakaotakin, suklaatakin kohtuudella:(((

        Ai niin. Pari kertaa olen juonut kupin kofeinitonta murukahvia mutta siitä en tule niin kipeäksi. Siksi luulin että kivut tulevat kofeinista.

        Niin ja kivut ovat jokapaikankipuja ja suoli sekaisin pari päivää

        En juo minkäänlaista kahvia, edes kofeiinitonta, en minkäänlaisessa muodossa. En ole juonut kahvia kuin pikkulapsena, kun äiti pullamussua syötti polvellaan istuttaen. Pullamussu oli sitä, että pullaa kastettiin kahviin.

        En ole enää 3-4 vuotiaana suostunut juomaan kahvia en missään nimessä, ei edes kahvista lusikkaa saanut olla.

        Kaakaosta tulee mielettömät jokapaikan kivut. Ja lukemattomista ruoka-aineista ja vielä pahempia oireita elintarvikkeiden lisäaineista. Samoin tavallinen tee aiheuttaa kans kipuja.

        Olen usein miettinyt, että fibromyalgiaa ei varmasti ole edes haluttu selvittää siltä kantilta, että ruoka-aineet ja elintarvikkeiden lisäaineet aiheuttavat niin rajuja reagtioita. Toisaalta jos siihen sisälle päästäisiin, kuinka moni fibromyaltikko pärjäisi ilman minkäänvaltakunnan lääkitystä? Menetyshän se olis lääeteollisuudelle, joka rahoittaa taas tutkimuksia.


      • Auttakaa...
        vesitasku kirjoitti:

        En juo minkäänlaista kahvia, edes kofeiinitonta, en minkäänlaisessa muodossa. En ole juonut kahvia kuin pikkulapsena, kun äiti pullamussua syötti polvellaan istuttaen. Pullamussu oli sitä, että pullaa kastettiin kahviin.

        En ole enää 3-4 vuotiaana suostunut juomaan kahvia en missään nimessä, ei edes kahvista lusikkaa saanut olla.

        Kaakaosta tulee mielettömät jokapaikan kivut. Ja lukemattomista ruoka-aineista ja vielä pahempia oireita elintarvikkeiden lisäaineista. Samoin tavallinen tee aiheuttaa kans kipuja.

        Olen usein miettinyt, että fibromyalgiaa ei varmasti ole edes haluttu selvittää siltä kantilta, että ruoka-aineet ja elintarvikkeiden lisäaineet aiheuttavat niin rajuja reagtioita. Toisaalta jos siihen sisälle päästäisiin, kuinka moni fibromyaltikko pärjäisi ilman minkäänvaltakunnan lääkitystä? Menetyshän se olis lääeteollisuudelle, joka rahoittaa taas tutkimuksia.

        Kivut tulee ja menee, monesti niinkin ettei pysty päättelemään mistä ne nyt tuli.
        Aikoinaan painoni putosi aika reippaastikin kun se pelko vei siihen etten uskaltanut syödä oikein mitään. Laitoimpa suuhuni melkein mitä vaan niin tuntui että kipuja tuli, tiedä sitten mistä ne tuli. Yritystä on ollut selvittää mistä ne tulee ja minne ne menee mutta ei onnistu. Joitain selviä juttuja on mutta vaikka ne olen jättänyt pois niin aina niitä yllätyksiä riittää. Nytkin alkoi paha kausi, pari päivää sitten, enkä tiedä mistä ne sai alkunsa.......

        Enpä enää tutki kun ei niistä saa selvyyttä ja aika menee siihen miettimiseen, kuitenkin tuloksettomana:(
        Kahvia aina tekee vaan pirusti mieli kun sitä täällä asunnossa juo mutta täytyy tyytyä vain maiskuttelemaan:(


      • ex-kofeinisti
        vesitasku kirjoitti:

        En juo minkäänlaista kahvia, edes kofeiinitonta, en minkäänlaisessa muodossa. En ole juonut kahvia kuin pikkulapsena, kun äiti pullamussua syötti polvellaan istuttaen. Pullamussu oli sitä, että pullaa kastettiin kahviin.

        En ole enää 3-4 vuotiaana suostunut juomaan kahvia en missään nimessä, ei edes kahvista lusikkaa saanut olla.

        Kaakaosta tulee mielettömät jokapaikan kivut. Ja lukemattomista ruoka-aineista ja vielä pahempia oireita elintarvikkeiden lisäaineista. Samoin tavallinen tee aiheuttaa kans kipuja.

        Olen usein miettinyt, että fibromyalgiaa ei varmasti ole edes haluttu selvittää siltä kantilta, että ruoka-aineet ja elintarvikkeiden lisäaineet aiheuttavat niin rajuja reagtioita. Toisaalta jos siihen sisälle päästäisiin, kuinka moni fibromyaltikko pärjäisi ilman minkäänvaltakunnan lääkitystä? Menetyshän se olis lääeteollisuudelle, joka rahoittaa taas tutkimuksia.

        Ei lääketiedettä kiinnosta sairauksien parantaminen, niitä tutkitaan pelkästään siksi, että löydettäisiin patentoitava molekyyli, jota käyttämällä oireet pysyvät kurissa. Lääketieteen tehtävä ei ole parantaa sairauksia, vaan tehdä niistä bisneskelpoisia.

        Fibromyalgia on aineenvaihduntasairaus, jonka oireet pysyvtä kurissa ruokavaliolla ilman lääkkeitä.


      • iihoopa
        ex-kofeinisti kirjoitti:

        Ei lääketiedettä kiinnosta sairauksien parantaminen, niitä tutkitaan pelkästään siksi, että löydettäisiin patentoitava molekyyli, jota käyttämällä oireet pysyvät kurissa. Lääketieteen tehtävä ei ole parantaa sairauksia, vaan tehdä niistä bisneskelpoisia.

        Fibromyalgia on aineenvaihduntasairaus, jonka oireet pysyvtä kurissa ruokavaliolla ilman lääkkeitä.

        mä huomaan että tosiaan kahvi, sokeri ja viljat aiheuttaa ongelmia heti ainakin vatsassa ja suolistossa, ja välillä yöllä sitten on kaikki raajat kipeenä ja sydän värisee. Vaikka keliakiakoe näytti puhdasta nollaa ja vatsatähystys näytti tervettä vatsaa, kuten ylävatsan uä. Nyt aloitin maitohappokuurin ja syömään ruoansulatusentsyymejä.


      • ex-kofeinisti
        iihoopa kirjoitti:

        mä huomaan että tosiaan kahvi, sokeri ja viljat aiheuttaa ongelmia heti ainakin vatsassa ja suolistossa, ja välillä yöllä sitten on kaikki raajat kipeenä ja sydän värisee. Vaikka keliakiakoe näytti puhdasta nollaa ja vatsatähystys näytti tervettä vatsaa, kuten ylävatsan uä. Nyt aloitin maitohappokuurin ja syömään ruoansulatusentsyymejä.

        Itse olen emäksisellä ruokavaliolla, eli kihtidieetillä. Lisäksi keliakiadieetti, joka muutti vatsan toimintaa muutamassa päivässä ja lopetti kroonisen laihtumisen samalla.

        Alla on hyvä sivusto, en ole löytänyt suomenkielistä vastaavaa.

        http://www.goutcure.com/goutcausfood.html


      • Anonyymi
        ex-kofeinisti kirjoitti:

        Ei lääketiedettä kiinnosta sairauksien parantaminen, niitä tutkitaan pelkästään siksi, että löydettäisiin patentoitava molekyyli, jota käyttämällä oireet pysyvät kurissa. Lääketieteen tehtävä ei ole parantaa sairauksia, vaan tehdä niistä bisneskelpoisia.

        Fibromyalgia on aineenvaihduntasairaus, jonka oireet pysyvtä kurissa ruokavaliolla ilman lääkkeitä.

        Näin on …!!


    • ex-kofeinisti

      Kofeiini aiheuttaa fibromyalgiaa kiihdyttämällä proteiinien muuttumista virtsahapoiksi ja estämällä munuaisia poistamasta niitä kehosta, jolloin ne kertyvät lihaksiin, lähinnä luustolihasten kiinnityskohtiin.

      Toimiva hoito on pidättäytyä täysin kofeiinista ja ryhtyä emäksiselle dieetille. Kofeiini happamoittaa kehoa, jolloin virtsa on hapanta, eikä poista virtshappoja. Emäksisellä ruokavaliolla virtsahappoja kertyy vähemmän ja emäksinen virtsa poistaa niitä kehosta tehokkaasti.

      Kun rupesin tälle dieetille, lähtivät kivut noin viikon sisään. Kun kokeilin syödä happamuutta aiheuttavaa ruokaa (kaksi muna-anjovis leipää) kivut palasivat pariksi päiväksi.

      Kofeiini aiheuttaa mylös luustolihasten solujen hajoamista, joka myös aiheuttaa lihas- ja neurologisia oireita.

      http://qmies.blogit.fi/

      • ällistyneet

        Juuri näin on tapahtunut minullakin vuosikymmeniä. Totta on, ettei lääketiedettä kiinnosta potilaan parantuminen. Sekin on täysin totta. Koettu kymmeniä vuosia, että ne eivät edes halua tietää toimivasta ruokavaliosta. Ikäänkuin olisivat puusta pudonneita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2032
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1917
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1388
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe