Kurkistatko Konttiin?

naugu

Mitä mieltä olette Kontti -kirpputoreista? Omasta mielestäni ainakin Lappeenrannassa ja Joensuussa hintataso on todella korkea. Oulunkin Kontissa olen kerran käynyt, ja samaa hinnoitteluperiaatetta sielläkin noudatettiin.
Hintojen perusteella koko toiminnassa ei ole mitään järkeä. Hirmuinen rumba vain vaatteiden esikäsittelyssä ja paikalleen ripustamisessa, sitten tietyn ajan kuluttua taas pois ottamisessa ja eteenpäin (Afrikkaan? Venäjälle? MINNE??) toimittamisessa... no, onneksi valtio kustantaa työntekijät! Eikö fiksuinta olisi pitää hinnat niin matalina että tavara myös myytäisiin eikä jäisi tukkimaan myyntitiloja ja varastoja. Eipä tarvitsisi kuskata valtavia vaatepaaleja ulkomaille, ei sekään ilmaista ole! Kyllä meitä vähävaraisia kotimaassakin piisaa, ja mielestäni osa hyväntekeväisyyskirpputorien ideaa onkin halvan tavaran myyminen pienituloisille ja hyväntekeväisyys sillä tavoin.

8

473

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hinta/laatu

kuopiossa. Kontin vaatteet ja tavarat hinnoiteltiin uudistuksen myötä niin, että jää usein ostamatta. Löydän enää harvoin oikeaa hinta/laatusuhdetta Kontin tuotteissa.

Onko sellaisessa hinnoittelussa järkeä? Ei ole. Kun myytävän tavaran vaihtuvuus on pieni ( oletan että pienentynyt) niin eikö siitä pidä vetää johtopäätökset ja muuttaa hinnoittelu kirpparihinnoiksi?

Jokin aika sitten etsin kirppareilta koiran ulkoilutuskenkiä, sellaisia talvisia ja tukevia. Kontissa oli parit mutta hintaa 10e molemmilla vai oliko toinen peräti yli. Kiersin kaksi muuta suurempaa kirpparia ja molemmissa oli samantyppisiä kenkiä, toisesta löytyi oikea kokokin. Hinta 2e. Ne lähtivät mukaan. Aidot nahkakengät joissa ehyt pehmytvuori ja ehjät pohjat

• Alisinaah

Pari kertaa olen käynyt Tampereen Kontissa, mutta en ole ostanut mitään. Yleensä muilta kirppiksiltä on tarttunut jotain mukaan, mutta tuolla ei vaan hintataso ole ihan kohdallaan.

• kontin koluaja

mistä olet saanut tiedon että valtio kustantaa työntekijät??? kyllä heidän palkan maksaa suomen punainen risti eli SPR...

• naugu

...porukasta on pitkäaikaistyöttömiä yms. joitten palkat käsittääkseni ovat valtion maksamia. pääharminaiheeseeni eli kalliisiin hintoihinhan tämä ei vaikuta...

• kaiken nähnyt.

Ei niille työntekijöille maksa kukaan muu kuin työkkäri :D Eli valtio. Spr ei maksa niille tyhjänotkujille mitään. Kaikki kontintyöntekijät ovat juuri jotain ongelma tapauksia jotka eivät muuten voi työllistyä, niin he ovat kontissa työkkärin ansiosidonnaisella päivärahalla :D Eli siellä on rikollisia jotka ovat vankilasta vapautuneet, rampoja tai muuten sairaita, tavallisia työttömiä ja muita näitä venkuloita.
        Olin itse joskus harjoittelemassa siellä ja sen paikan metkut tuli kyllä harvinaisen tutuksi :/ Valitettavaa kyllä, se harjoittelu aukaisi silmäni. Ei ne rahat mene ihmiset kuulkaa minnekään hyväntekeväisyyteen.
        Ne menee kotimaahan vastaanottokeskusten perustamiseen ja herroille omaan pussiin.
        Itseltäni loppui kokonaan sinne tavaran lahjoitus. Enkä ole moneen vuoteen enää sieltä mitään ostanutkaan.
        Rikkinäinen ja piloille kovettunut nahkatakki ei ole 70e arvoinen.

• kontin työntekijä
        kaiken nähnyt. kirjoitti:

Ei niille työntekijöille maksa kukaan muu kuin työkkäri :D Eli valtio. Spr ei maksa niille tyhjänotkujille mitään. Kaikki kontintyöntekijät ovat juuri jotain ongelma tapauksia jotka eivät muuten voi työllistyä, niin he ovat kontissa työkkärin ansiosidonnaisella päivärahalla :D Eli siellä on rikollisia jotka ovat vankilasta vapautuneet, rampoja tai muuten sairaita, tavallisia työttömiä ja muita näitä venkuloita.
        Olin itse joskus harjoittelemassa siellä ja sen paikan metkut tuli kyllä harvinaisen tutuksi :/ Valitettavaa kyllä, se harjoittelu aukaisi silmäni. Ei ne rahat mene ihmiset kuulkaa minnekään hyväntekeväisyyteen.
        Ne menee kotimaahan vastaanottokeskusten perustamiseen ja herroille omaan pussiin.
        Itseltäni loppui kokonaan sinne tavaran lahjoitus. Enkä ole moneen vuoteen enää sieltä mitään ostanutkaan.
        Rikkinäinen ja piloille kovettunut nahkatakki ei ole 70e arvoinen.

itse olen kontin työntekijä eikä minulle ole koskaan maksanut palkkaa kukaan muu kuin SPR. työsopimuskin on kirjoitettu SPRn kanssa....
        on meillä myös töissä sellaisia joiden palkat maksetaan työllistämistukena ja siihen kategoriaan kuuluu pitkäaikaistyöttömät.

• bananas in pyjamas

Kävin tänään LPR:n Kontissa ja hintataso oli tosiaan huikea. Katselin itselleni pyjamaa, mutta olivat halvimmillaan 5e. Se on todella paljon käytetystä, kulahtaneesta ja nukkaisesta vaatteesta. Yhtä suhteellisen siistiä pyjamaa katsellessani ilahduin, kun hintalappu näytti kolmea euroa. Sitten huomasin, että housuissa oli vielä erikseen hinta... enpä edes viitsinyt katsoa, paljonko olisivat maksaneet. Kyllä kirppareilla on hinta/laatu yleensä paremmin kohdallaan ja teinkin siinä aivan nurkan takana monta hyvää löytöä.

• Anonyymi00008

Kontti ollu pitkään ylihinnoiteltu paikka. Eipä tule enää juurikaan käytyä siellä. Korkeintaan silloin kun kaikki tavarat on -50% alessa. Ja niitä päiviä on erittäin harvoin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      225
      4117
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      111
      2603
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      38
      2325
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      81
      1416
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      98
      1327
    6. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      48
      1159
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      75
      1047
    8. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      923
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      906
    10. Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme

Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu
      Ikävä
      58
      901
    Aihe