TJP Lines, Maxi Taxi ja muu epämääräinen henkilöliikenne

On kuulemma ollut TJP Linesilla tyytyväisiä asiakkaita!!! Sepä hienoa
ja hienoa sekin että niin aggressiivisella myynnillä saadaan aikaan hieman kilpailua,
keskusteltavaa ja ajattelemisen aihetta. Monet asiakkaat ovat tyytyväisiä olleet,
mutta tuskin ovat ajatelleet asioita sen pidemmälle...
Niin tuliko kysyttyä missä taksamittari on tarkistettu ja sinetöity?
Eli mistä tietää paljonko kyyti olisi maksanut laillisella taksilla
kun kerran ajetaan sellaisella autolla johon kuka tahansa on saanut asentaa minkälaisen tahansa mittarin joka raksuttaa mitä tahansa taksaa...
Ja mikähän mahtoi olla matkustajalle laillisesti hankittu vakuutus joka korvaisi
mahdollisissa onnettomuutilanteissa sattuneet henkilö- tai jopa tavaravahingot???
Tämmöinen vakuutus kun takseissa on ihan pakollinen ja ihan perkuleen kalliskin!
Puhumattakaan siitä mikä mahtoi olla kuljettajan ammattitaito henkilökuljetuksia varten, niitä kun ei millään lailla kouluteta eikä poliisi järjestä minkäänlaista koetta missä testataan sitä osaako kaveri ajaa kaupungissa vai ei...
Eikä poliisi ole sitäkään tarkistanut onko TJP:n kuljettaja mahdollisesti joskus jonkun pienen pahoinpitelyn, raiskauksen tai ryöstön tehnyt...
Että sinne kyytiin vaan juu! Se kannattaa!!!

86

3309

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valtti2009

      Olen täysin tyytyväinen TJP linesin palveluihin.Ennen käytin tavallista taksia ,mutta usein taksi-isännät omalla ylimielisellä käytöksellään pilasivat fiilikseni.nykyisin käytänkin muita vaihtoehtoja.Voin suositella TJP- linesiä.Heillä on hienot autot ja mukavat kuljettajat.

      • antimaxitaxi

        No, pari-kolme viikkoa, sitten maxitaxit on mennyttä kalua, laissa oleva aukko paikataan. Luulen, että myös TJP on mennyttä kalua? Mitähän TJP ajatteli tehdä niillä kuorma-autoksi rekisteröidyillä autoillaan? :D:D:D


      • mäksitäksi
        antimaxitaxi kirjoitti:

        No, pari-kolme viikkoa, sitten maxitaxit on mennyttä kalua, laissa oleva aukko paikataan. Luulen, että myös TJP on mennyttä kalua? Mitähän TJP ajatteli tehdä niillä kuorma-autoksi rekisteröidyillä autoillaan? :D:D:D

        Ei tuottanu TeeJiiPeen valitukset oikeudessa hetelmää. Kaikki vaatimukset hylättiin ja mpk on todelakin pois tjpn valikoimista. On muuten kova tuo Vantaan liikenteen (eli taxian) antama 30 prossan alennus mittaritaksasta hömppäkyydeisä. Aika epätoivoine veto tjpltä perustaa toinen firma missä on yks auto ja hakea sille hömppäkyytejä ja ajaa ne sitten alihankintana tjpn kuskeilla ja autoilla.

        Tjpn "uusi" firma ja ylivuoto:
        http://www.oikeus.fi/markkinaoikeus/48709.htm

        Vantaan liikenteen 30 prossan alennus:
        http://www.oikeus.fi/markkinaoikeus/48708.htm

        tjpn "uusi" firma ja vakiohömpät vuoteen 2013:
        http://www.oikeus.fi/markkinaoikeus/48705.htm


      • mIKKO pUU
        antimaxitaxi kirjoitti:

        No, pari-kolme viikkoa, sitten maxitaxit on mennyttä kalua, laissa oleva aukko paikataan. Luulen, että myös TJP on mennyttä kalua? Mitähän TJP ajatteli tehdä niillä kuorma-autoksi rekisteröidyillä autoillaan? :D:D:D

        ROLLAAT ???


      • ????????????????
        mäksitäksi kirjoitti:

        Ei tuottanu TeeJiiPeen valitukset oikeudessa hetelmää. Kaikki vaatimukset hylättiin ja mpk on todelakin pois tjpn valikoimista. On muuten kova tuo Vantaan liikenteen (eli taxian) antama 30 prossan alennus mittaritaksasta hömppäkyydeisä. Aika epätoivoine veto tjpltä perustaa toinen firma missä on yks auto ja hakea sille hömppäkyytejä ja ajaa ne sitten alihankintana tjpn kuskeilla ja autoilla.

        Tjpn "uusi" firma ja ylivuoto:
        http://www.oikeus.fi/markkinaoikeus/48709.htm

        Vantaan liikenteen 30 prossan alennus:
        http://www.oikeus.fi/markkinaoikeus/48708.htm

        tjpn "uusi" firma ja vakiohömpät vuoteen 2013:
        http://www.oikeus.fi/markkinaoikeus/48705.htm

        TJP Lines Oy:n ja sen toimitusjohtajan toiminta on osoittautunut siten epäluotettavaksi, ettei TJP Lines Oy:n konserniin kuuluville tytäryhtiöille ja TJP Lines Oy:n toiminnasta varsinaisesti vastaavan toimitusjohtajan omistuksessa tai siihen verrattavassa omistajaohjauksessa oleville yhtiöille ole voinut antaa tehtäväksi sosiaalihuollon asiakkaiden kuljetuksia.

        Tuollaisella esimerkillisellä käytöksellään on TJP saanut jopa sossun takajaloilleen ja kaikki muut myös.
        TJP:n lakimies tienaa todella hyvin, kun käytännössä asuu oikeustalolla kaikkine TJP:n vilunkiyrityksineen.
        MUTTA, kuka maksaa lakimiehen palkan? ONko se TJP Lines Oy vai vakuutusyhtiö?


      • Bussiparoni
        ???????????????? kirjoitti:

        TJP Lines Oy:n ja sen toimitusjohtajan toiminta on osoittautunut siten epäluotettavaksi, ettei TJP Lines Oy:n konserniin kuuluville tytäryhtiöille ja TJP Lines Oy:n toiminnasta varsinaisesti vastaavan toimitusjohtajan omistuksessa tai siihen verrattavassa omistajaohjauksessa oleville yhtiöille ole voinut antaa tehtäväksi sosiaalihuollon asiakkaiden kuljetuksia.

        Tuollaisella esimerkillisellä käytöksellään on TJP saanut jopa sossun takajaloilleen ja kaikki muut myös.
        TJP:n lakimies tienaa todella hyvin, kun käytännössä asuu oikeustalolla kaikkine TJP:n vilunkiyrityksineen.
        MUTTA, kuka maksaa lakimiehen palkan? ONko se TJP Lines Oy vai vakuutusyhtiö?

        Se on jo nähty moneen kertaan, että TJP ei maksa mistään mitään.

        TJP on oikeuden päätöksellä määrätty maksamaan sakkoja ja korvauksia, mutta ne on maksamatta.
        15 Autoa on lommilassa myynnissä kun ne jäi maksamatta.

        Omistaja on pitkään ollut etsintäkuulutettu, ja monta kertaa viety raudoissa kuulusteluihin.

        Yrittää voi monella tavalla, Toivotan paljon onnea TJP:n valitsemalle tielle. Sitä saa mitä tilaa.


      • satunnaitsija

        Ylimielisellä käytöksellään ? Sinäkö itse, mr/mrs. Valtti et ole ylipäätänsä yhtään olevinasi 'ylimielinen'' ? Sen koommiin kommentoimatta mm. Tjp-linesin / or mitäniitä nytolikaan HelppoHeikkien kavereita ja co työsopimuksia/työolosuhteita/palkkausta/firman välistä vetoa yms. pikkuista. Hyvänä osoituksena Tjp-linesin osalta mpk-kyydit ( ts. Helsingin kaupungin sosiaalitoimen kilpailuttamtat vammaispalveluliikennöitsijät nimenomaisessa tapauksessa) ... vähemmästäkin vastaavanlaisesta liiketoiminnasta huomaa että yrittäjä on täysi loisija, rikollinen rehellistä työtä tekevien ihmisten kustannuksella.


    • runkut hautaan

      onhan meillä nytkin ministeri joka on tuomittu pahoinpitelystä ja varkaudesta
      miksi uikutat menneet on menneitä::

      Hanki elämä senkin runkku,

    • vähän.....

      Kestä vielä vähän aikaa. Eduskunnssa nuijitaan vielä tänä vuonna tai heti tammikuussa laki, joka lopettaa näiden kuorma-autojen käyttämisen ammattimaisessa henkilöliikenteessä, eli takseina. Voimaan kyseinen laki tulee joka tapauksessa maalis-hutikuussa 2010. Eli se siitä.

      • ptj lanes

        Nyt on siis viimeinen hetki kokea kuormuri maxitaxit...kokeilkaa ja nauttikaa .voin suositella...


    • lue ja tiedät

      noita otsikoita lehdessä ollut, milloin on ajettu päälle ja lempattu raato sivuun, milloin kännissä koululaisia, milloin raiskattu, milloin tapettu, milloin jätetty auto muiden eteen, mutta ei oo ollut yhdessäkään uutisessa, että TJP Linesin, Maxi taksin tai muidenkaan epämääräisten taksien kuski olisi noita tehnyt. Vaan aina on löytynyt normi taksinkuski sinne rikolliseksi. Joten se että autossaa ei ole taksi lupaa, on nykypäivänä takuu turvallisesta kyydistä

      • Skata.

        Kyllä taksiluvat tulee vielä samanlaisiksi,kun nyt on k-auton luvat.Jos jossain on paperikauppa,ja toinen päättää perustaa paperikaupan,ei sitä keneltäkään tarvitse kysyä.Siitä vaan.Taksi-isännät pelkää perse jäässä kilpailua,joku entinen renki voi olla kivampi ja suositumpi,kun tämä lihava isäntä.Mikä pahinta,se ent,renki voi saada kyydin ennen isäntää.Ei tommonen sovi.Sitte se renki saa taas kyydin,se on vallan kamalaa.Olkaas tarkkana rengit,isojako häämöttää ja sillon nopeat syö hitaat,ja isännät kusee verta.


      • herää jo....
        Skata. kirjoitti:

        Kyllä taksiluvat tulee vielä samanlaisiksi,kun nyt on k-auton luvat.Jos jossain on paperikauppa,ja toinen päättää perustaa paperikaupan,ei sitä keneltäkään tarvitse kysyä.Siitä vaan.Taksi-isännät pelkää perse jäässä kilpailua,joku entinen renki voi olla kivampi ja suositumpi,kun tämä lihava isäntä.Mikä pahinta,se ent,renki voi saada kyydin ennen isäntää.Ei tommonen sovi.Sitte se renki saa taas kyydin,se on vallan kamalaa.Olkaas tarkkana rengit,isojako häämöttää ja sillon nopeat syö hitaat,ja isännät kusee verta.

        "Taksi-isännät pelkää perse jäässä kilpailua"

        Herää jo ja katso tolpilla seisovaa automäärää? Eikö siinä ole kilpailua tarpeeksi? Virallisia takseja ei voi verrata näihin kuorma-autoihin. Taksit eivät revi asiakkaita satamaterminaalien sisältä, sillä Suomi on sivistysvaltio. Takseilla on määrätyt odotuspaikat, jotka myös asiakkaat tietävät, kuorma-autoilla ei, vaan ne jopa ryöstävät kyytejä, joihin asiakas on tilannut tavallisen taksin. Kuoma-autot eivät saa ajaa esim. länsiterminaaliin mutta se ei näytä koskevan kuorma-autoiksi rekisteröityjä "takseja". Kuorma-auto "taksien" vakuutukset ovat murto-osa virallisten taksien vakuutuksista. Kuoma-auto "taksia" ajavalla kujettajalla ei tarvitse olla mitään alan koulutusta. Tavallisen taksin kuljettajaksi ei pääse ilman kolutusta ja ensivuoden alusta se vaan lisääntyy. Tavallisilla takseille on määrätty ylin mahdollinen taksa, kuoma-auto "taksi" saa pyytää ihan mitä haluaa, eikä 100% varmasti aja halvemmalla, kun virallinen taksi. Näitä voisi luetella vaikka kuika paljon mutta se lienee turhaa, sillä kuorma-autojen käyttäminen henkilöliikenteessä estävä laki tulee voimaan ensi vuoden alkukuukausina, se on eduskunnan loppukäsittelyä vaille valmis. Niin ja sen voimaanastumis päivämääräkin tiedetään mutta jääköön nyt vaan sanaan alkuvuonna;)


      • utelias123

        kuulen kuskilta että nyt on hintaa laskettu kilpailun takia??


      • qeotrghjäopwrbhjt

        Maxitakseja on kymmenen, normaalitakseja 10.000. Miten on, voiko kymmeneen tuhanteen normaalitaksiin mahtua helposti pari-kolme lusmua helpommin, kuin kymmeneen maxitaxiin?


      • Satunnaitsija
        Skata. kirjoitti:

        Kyllä taksiluvat tulee vielä samanlaisiksi,kun nyt on k-auton luvat.Jos jossain on paperikauppa,ja toinen päättää perustaa paperikaupan,ei sitä keneltäkään tarvitse kysyä.Siitä vaan.Taksi-isännät pelkää perse jäässä kilpailua,joku entinen renki voi olla kivampi ja suositumpi,kun tämä lihava isäntä.Mikä pahinta,se ent,renki voi saada kyydin ennen isäntää.Ei tommonen sovi.Sitte se renki saa taas kyydin,se on vallan kamalaa.Olkaas tarkkana rengit,isojako häämöttää ja sillon nopeat syö hitaat,ja isännät kusee verta.

        tekisit hei oikeesti kaveri välillä niitä töitäkin (taxihommia?) sen sijaan että jauhaisit tollasta mitäänsanomatonta paskaa. T.Töitä tekevä ja vaivaakin joskus näkevä


      • Satunnaitsija

        Ööh. tyylin miten liittyy millään tavoin asiaan, 'asiakkaita pitäisi myös pystyä palvelemaan siellä missä taksia tarvitaan' ja kilpailun vapauttaminen ? = ko.asioista mitään tietämätön mr. /mrs. :D ?


      • ghmjgh,
        utelias123 kirjoitti:

        kuulen kuskilta että nyt on hintaa laskettu kilpailun takia??

        et milloinkaan. Enkä ole muillakaan aloilla nähnyt niin toimittavan. Tavaroista annetaan yleisesti alennuksia mutta työn hintaa en ole missään nähnyt poljettavan.


      • Näin on

        ihan ei pidä paikkaansa tuo mitä kirjoitit. 2005 yksi TJP Linesin kuski unohti sotainvalidin pyörätuolissa peränostimelle, josta tämä sairaalasta kotimatkalla ollut veteraanimme tipahti maahan, taittoi niskansa ja kuolla kupsahti. Siitä tuli tuomio.


    • ååp

      Viestisi on kateista kaunaisuutta.
      TJPlinesille toivotan hyvää tulevaisuutta!

      • j

        "Viestisi on kateista kaunaisuutta.
        TJPlinesille toivotan hyvää tulevaisuutta!"

        Tosiasiassa TJP-lines on konkurssissa ja Maxi-"Taxit" kiellettäneen ilm. Toukokuun alussa.

        Se siitä tulevaisuudesta!


      • äåp
        j kirjoitti:

        "Viestisi on kateista kaunaisuutta.
        TJPlinesille toivotan hyvää tulevaisuutta!"

        Tosiasiassa TJP-lines on konkurssissa ja Maxi-"Taxit" kiellettäneen ilm. Toukokuun alussa.

        Se siitä tulevaisuudesta!

        Taksialalle pääkaupunkiseudulla tarvitaan lisää kilpailua.
        Palveluntarjonta nykyjärjetelmällä on kelvotonta.
        TJPLINES on yksi varteenotettava, kilpailua synnyttävä palveluntarjoaja.
        Toivotan tälle TJPLINES yhä uudestaan ja uudestaan onnea ja menestystä.


      • öklömöklö
        äåp kirjoitti:

        Taksialalle pääkaupunkiseudulla tarvitaan lisää kilpailua.
        Palveluntarjonta nykyjärjetelmällä on kelvotonta.
        TJPLINES on yksi varteenotettava, kilpailua synnyttävä palveluntarjoaja.
        Toivotan tälle TJPLINES yhä uudestaan ja uudestaan onnea ja menestystä.

        Kilpailua ei voi syntyä niin pitkään kun laki on sellainen kuin se on eli henkilökuljetukset ovat säänneltyä luvanvaraista ja valvottua toimintaa. Luvan myöntää lääninhallitus ja maksimihinnan määrää hallitus taksapäätöksessä.
        TJP-lines ei voi olla varteenotettava kilailua synnyttävä palveluntarjoaja koska se on laiton!


      • äåp
        öklömöklö kirjoitti:

        Kilpailua ei voi syntyä niin pitkään kun laki on sellainen kuin se on eli henkilökuljetukset ovat säänneltyä luvanvaraista ja valvottua toimintaa. Luvan myöntää lääninhallitus ja maksimihinnan määrää hallitus taksapäätöksessä.
        TJP-lines ei voi olla varteenotettava kilailua synnyttävä palveluntarjoaja koska se on laiton!

        Miten laiton yritys voi toimia meillä laillisessa elämänmenossa?
        Tältä osin vastauksesi ontuu erittäin vakavasti.
        Kirjoitat haaveunesta - uudessa, tulevassa lansäädännössä, jonka taksilobbari saavat tulevaisuudessa aikaiseksi. Tällöin TJP-lines:n toiminta taksialalla voidaan säätää lainvastaiseksi.
        Toivottavasti näin ei kuitenkaan pääse tapahtumaan.
        Asiakkaalla on oltava valinnan vapaus ja se toteutuu vain ja ainoastaan lopettamalla säännöstely.
        ONNEA TJPLINES:lle !


      • ----....-.,
        äåp kirjoitti:

        Taksialalle pääkaupunkiseudulla tarvitaan lisää kilpailua.
        Palveluntarjonta nykyjärjetelmällä on kelvotonta.
        TJPLINES on yksi varteenotettava, kilpailua synnyttävä palveluntarjoaja.
        Toivotan tälle TJPLINES yhä uudestaan ja uudestaan onnea ja menestystä.

        No kerro nyt miten tämä tjp:n "kilpaileminen" sitten vaikuttaa asiakkaan maksamaan hintaan? Käsittääkseni ei mitenkään, eli kipailun asiakkaalle tuoma hyöty on täysin nolla:)


      • j
        äåp kirjoitti:

        Miten laiton yritys voi toimia meillä laillisessa elämänmenossa?
        Tältä osin vastauksesi ontuu erittäin vakavasti.
        Kirjoitat haaveunesta - uudessa, tulevassa lansäädännössä, jonka taksilobbari saavat tulevaisuudessa aikaiseksi. Tällöin TJP-lines:n toiminta taksialalla voidaan säätää lainvastaiseksi.
        Toivottavasti näin ei kuitenkaan pääse tapahtumaan.
        Asiakkaalla on oltava valinnan vapaus ja se toteutuu vain ja ainoastaan lopettamalla säännöstely.
        ONNEA TJPLINES:lle !

        Miten TJP kilpailee? TJP kuljettaa TASAN samalla hinnalla, kuin normitaksikin. Katselin keltaisen MAXITAXIN liukuoven ikkunassa olevaa taksataulukkoa, TISMALLEEN samat hinnat, kuin normitaksillakin. Mitä vitun kilpailua se on.

        Maxitaxit EIVÄT maksa esim. vakuutusmaksuja, kuten vakuutusmaksut ammattimaiselle taksiliikenteelle on säädetyt.

        MAXITAXIlla ei ole mitään velvotteita. Normitaksille on säädetty nippu velvotteita, joita hänen on PAKKO hoitaa, TJP tulee ja kuorii "kermat".

        TJP on menettänyt kaikki yhteiskunnalliset ajonsa epäterveen toiminnan vuoksi.TJP menetti myös IKEAN kanssa tehdyn sopimuksen melkein heti sen alettua. TJP kilpailee edelleen epäterveesti mainostamalla mm. kelakelvollisuudellaan. Kela (kansaneläkelaitos) ei hyväksy yhtäkään ko. firman ajamaa "taksikyytiä". Kuitenkin ko. firma tilauttaa esim. Malmin sairaalassa mummoille kela kyytejä. Mummot ovat sitten ihmeissään kun kelakorvauksia ei tule. Onko tämä sitä tervettä kilpailua?

        Mitä tulee TJP:n kuljettajiin, ko. firma ei maksa kuljettajilleen lakisääteisiä palkkoja/kesälomarahoja/ei tilitä Tyel-maksuja/ei ilmoita verottajalle maksettuja palkkoja. Näinollen TJP:n kuski ei saa työsuhteestaan esim. eläke-etuja. Lisäksi tuo firma on palkkaturvan ykkösasiaikkaita.

        Mitä ihmeen "kilpailua" tällainen firma tekee? Firma ei tilitä mitään yhteiskunnalle, näinkö ajattelit, että yhteiskuntamme pyörii? Nautit itse yhteiskunnan järjestämiä "etuja", tuo firma ei niitä taatusti sinulle maksa!

        Jos haluamme kilpailua, on taksiluvat/taksat "vapautettava" siten, että jokaisella alalle aikovalla on siihen annettava oikeus taksiliikenteen harjoittamiseen. Jokainen, joka on rekistereiltään "puhdas" on päästettävä kilpailemaan. Lisäksi on vaadittava useissa maissa käytössä oleva oleva "takuuraha" n. 100.000 euroa. Tämä takuuraha talletetaan "yhteiskunnan" määräämälle tilille. Mikäli taksiluvan haltija ei hoida hänelle lankeavia maksuja, lupa peruutetaan ja takuurahasta veloitetaan puuttuvat maksut. Näin toteuttu "kilpailu".

        Muuten, jos tällainen takuuraha vaadittaisiin nyt, harva taksiluvan omaava siihen pystyisi ;)


      • äåp
        ----....-., kirjoitti:

        No kerro nyt miten tämä tjp:n "kilpaileminen" sitten vaikuttaa asiakkaan maksamaan hintaan? Käsittääkseni ei mitenkään, eli kipailun asiakkaalle tuoma hyöty on täysin nolla:)

        Säännöstely ei vaikuta yksinomaan hintaan. Se vaikuttaa myös tarjontaan.
        Pääkaupunkiseudulla tarjonta ei ole mahdollistanut asiakkaalle valinnan mahdollisuutta.
        TJPLINES on tuonnut mahdollisuuden valintaan.
        Hinta on asiakkaan asiana. Hän päättää mitä hän haluaa saamastaan kuljetuspalvelustaan maksaa ja tekee valinnan sen mukaan. Nykyisellään kukaan ei tiedä etukäteen kuljetuksen hintaa - taksat ovat semmosta salatiedettä.
        Mikä ihmeen vimma on jopa lainsäädäntölobbauksella vastustaa TLPnes.n toimintaa markkinoilla.
        Kysynnän ja tarjonnan kirjoittamaton laki on ihmeellinen, koska se tulee kaikesta huolimatta ratkaisemaan tämän pelin.
        Säännöstelyn purkaminen tuo muassaan tämän ratkaisun.
        On täysin dorkaa, että tässä säännöstelyn purkamisasiassa lobbauksella, kuten aina aikaisemminkin, pyritään taksiammatinharjoittajien ja heidän etujärjestöjensä kautta ja avulla vaikuttamaan säännöstelyn jatkumiseen. Dorkia tyyppejä ja dorkaa toimintaa.


      • J
        äåp kirjoitti:

        Säännöstely ei vaikuta yksinomaan hintaan. Se vaikuttaa myös tarjontaan.
        Pääkaupunkiseudulla tarjonta ei ole mahdollistanut asiakkaalle valinnan mahdollisuutta.
        TJPLINES on tuonnut mahdollisuuden valintaan.
        Hinta on asiakkaan asiana. Hän päättää mitä hän haluaa saamastaan kuljetuspalvelustaan maksaa ja tekee valinnan sen mukaan. Nykyisellään kukaan ei tiedä etukäteen kuljetuksen hintaa - taksat ovat semmosta salatiedettä.
        Mikä ihmeen vimma on jopa lainsäädäntölobbauksella vastustaa TLPnes.n toimintaa markkinoilla.
        Kysynnän ja tarjonnan kirjoittamaton laki on ihmeellinen, koska se tulee kaikesta huolimatta ratkaisemaan tämän pelin.
        Säännöstelyn purkaminen tuo muassaan tämän ratkaisun.
        On täysin dorkaa, että tässä säännöstelyn purkamisasiassa lobbauksella, kuten aina aikaisemminkin, pyritään taksiammatinharjoittajien ja heidän etujärjestöjensä kautta ja avulla vaikuttamaan säännöstelyn jatkumiseen. Dorkia tyyppejä ja dorkaa toimintaa.

        Lueppa vastineeni tuolta. Samalla hinnallahan nuo ajaa....

        Se siitä kilpailusta.


      • J
        äåp kirjoitti:

        Säännöstely ei vaikuta yksinomaan hintaan. Se vaikuttaa myös tarjontaan.
        Pääkaupunkiseudulla tarjonta ei ole mahdollistanut asiakkaalle valinnan mahdollisuutta.
        TJPLINES on tuonnut mahdollisuuden valintaan.
        Hinta on asiakkaan asiana. Hän päättää mitä hän haluaa saamastaan kuljetuspalvelustaan maksaa ja tekee valinnan sen mukaan. Nykyisellään kukaan ei tiedä etukäteen kuljetuksen hintaa - taksat ovat semmosta salatiedettä.
        Mikä ihmeen vimma on jopa lainsäädäntölobbauksella vastustaa TLPnes.n toimintaa markkinoilla.
        Kysynnän ja tarjonnan kirjoittamaton laki on ihmeellinen, koska se tulee kaikesta huolimatta ratkaisemaan tämän pelin.
        Säännöstelyn purkaminen tuo muassaan tämän ratkaisun.
        On täysin dorkaa, että tässä säännöstelyn purkamisasiassa lobbauksella, kuten aina aikaisemminkin, pyritään taksiammatinharjoittajien ja heidän etujärjestöjensä kautta ja avulla vaikuttamaan säännöstelyn jatkumiseen. Dorkia tyyppejä ja dorkaa toimintaa.

        Taksilakiin on selkeästi kirjoitettu, mikä on taksi.

        Onko mielestäsi maxitaxi oikea taksi? Laista on löytynyt porsaanreikä, jota maxitaxit ja TJP nyt hyödyntää.

        "On täysin dorkaa, että tässä säännöstelyn purkamisasiassa lobbauksella, kuten aina aikaisemminkin, pyritään taksiammatinharjoittajien ja heidän etujärjestöjensä kautta ja avulla vaikuttamaan säännöstelyn jatkumiseen. Dorkia tyyppejä ja dorkaa toimintaa."

        Edelleen, lue nimimerkillä "J" kirjoitettu vastine.


      • äåp
        J kirjoitti:

        Taksilakiin on selkeästi kirjoitettu, mikä on taksi.

        Onko mielestäsi maxitaxi oikea taksi? Laista on löytynyt porsaanreikä, jota maxitaxit ja TJP nyt hyödyntää.

        "On täysin dorkaa, että tässä säännöstelyn purkamisasiassa lobbauksella, kuten aina aikaisemminkin, pyritään taksiammatinharjoittajien ja heidän etujärjestöjensä kautta ja avulla vaikuttamaan säännöstelyn jatkumiseen. Dorkia tyyppejä ja dorkaa toimintaa."

        Edelleen, lue nimimerkillä "J" kirjoitettu vastine.

        Ei siinä vastineessa / nim J ole mitään uutta ja ihmeellistä.
        TJPLINES tarjoaa henkilökuljetuspalveluja niitä tarvitseville ihmisille ja sillä selvä.
        Toiminta on laillista ja sekin on aivan yksinkertainen juttu.
        Asiakas tekee valintansa ja siihen asiakkaalla tulee olla mahdollisuus.
        Eli asiakas ratkaisee tämän pelin aina ja kaikissa olsuhteissa.
        Tämä oppi kannattaisi opetetella nykyisessä taksiyrittäjämaaimassa.


      • J
        äåp kirjoitti:

        Ei siinä vastineessa / nim J ole mitään uutta ja ihmeellistä.
        TJPLINES tarjoaa henkilökuljetuspalveluja niitä tarvitseville ihmisille ja sillä selvä.
        Toiminta on laillista ja sekin on aivan yksinkertainen juttu.
        Asiakas tekee valintansa ja siihen asiakkaalla tulee olla mahdollisuus.
        Eli asiakas ratkaisee tämän pelin aina ja kaikissa olsuhteissa.
        Tämä oppi kannattaisi opetetella nykyisessä taksiyrittäjämaaimassa.

        Yhteiskunnassa on lakeja ja asetuksia. Mm. taksellekin näitä on asetettu. Velvotteita myös. Laeissa on myös ns. porsaanreikiä, tai myös maxitaxin mentäviä reikiä. Tätä reikää TJP maxitaxiensa kanssa käyttää hyväksi. Se tukitaan ja hyvä niin. Muussa tapauksessa kilpailu on avattava kaikille kuten aiemmin kirjoitin.


      • J
        äåp kirjoitti:

        Ei siinä vastineessa / nim J ole mitään uutta ja ihmeellistä.
        TJPLINES tarjoaa henkilökuljetuspalveluja niitä tarvitseville ihmisille ja sillä selvä.
        Toiminta on laillista ja sekin on aivan yksinkertainen juttu.
        Asiakas tekee valintansa ja siihen asiakkaalla tulee olla mahdollisuus.
        Eli asiakas ratkaisee tämän pelin aina ja kaikissa olsuhteissa.
        Tämä oppi kannattaisi opetetella nykyisessä taksiyrittäjämaaimassa.

        Asiakas tekee todellakin valintansa. Jos itse liikun Helsingin yössä, otan mieluummin mukavan mersun, kuin jonkin tavarain kuljetukseen käytettävän rohjon. Olen aikanaan armeijassa saanut kuorma-auton kyydistä tarpeekseni, vieläkö siviilissä on pakko alistua tähän? E-hei, teen valintani. Asiakkaana. Ihan itse.

        Jos jonossa on auto, esim. mersu, otan sen mieluummin kuin TJP:n rohjon. Silloin tiedän myös, että kuljettajalla on ollut vaatimuksia alalle pääsyyn ja voin melko hyvin häneen myös luottaa. Mitä vaatimuksia TJP:n kuskilla on? Kuorma-autokortti?

        Oletko itse Pohjamuta? ;)


      • J
        J kirjoitti:

        Asiakas tekee todellakin valintansa. Jos itse liikun Helsingin yössä, otan mieluummin mukavan mersun, kuin jonkin tavarain kuljetukseen käytettävän rohjon. Olen aikanaan armeijassa saanut kuorma-auton kyydistä tarpeekseni, vieläkö siviilissä on pakko alistua tähän? E-hei, teen valintani. Asiakkaana. Ihan itse.

        Jos jonossa on auto, esim. mersu, otan sen mieluummin kuin TJP:n rohjon. Silloin tiedän myös, että kuljettajalla on ollut vaatimuksia alalle pääsyyn ja voin melko hyvin häneen myös luottaa. Mitä vaatimuksia TJP:n kuskilla on? Kuorma-autokortti?

        Oletko itse Pohjamuta? ;)

        Eihän maxitaxin tarvitsekaan olla jonossa, ne menee suoraan kapakkien eteen. Meillä normitakseilla se on ankarasti kielletty. Vaan laissa on todellakin aukko, se on tukittava pikimmiten!!!!!!


      • J
        J kirjoitti:

        Eihän maxitaxin tarvitsekaan olla jonossa, ne menee suoraan kapakkien eteen. Meillä normitakseilla se on ankarasti kielletty. Vaan laissa on todellakin aukko, se on tukittava pikimmiten!!!!!!

        Aukko myös tukitaan!!


      • J
        J kirjoitti:

        Aukko myös tukitaan!!

        Miten on, jos matkan päättyessä asiakas ilmoittaakin, ettei maksa kyytiä? Voiko TJP:n maxitaxin kuljettaja pyytää poliisin paikalle? Taidankin vast'edes suosia maxitaeja ja jättää kyydin maksamatta sanoen, kiitos kyydistä moi vaan? Onko muuten TJP:n maxitaxeissa sinetöity mittari?

        Hahaa, tilaankin pitkän kyydin maxitaxilla ihan ilmaiseksi.

        P.S. Parimetrisenä bodarityyppinä kuskin on paha sanoa vastaan.....


      • äåp
        J kirjoitti:

        Miten on, jos matkan päättyessä asiakas ilmoittaakin, ettei maksa kyytiä? Voiko TJP:n maxitaxin kuljettaja pyytää poliisin paikalle? Taidankin vast'edes suosia maxitaeja ja jättää kyydin maksamatta sanoen, kiitos kyydistä moi vaan? Onko muuten TJP:n maxitaxeissa sinetöity mittari?

        Hahaa, tilaankin pitkän kyydin maxitaxilla ihan ilmaiseksi.

        P.S. Parimetrisenä bodarityyppinä kuskin on paha sanoa vastaan.....

        Noita skeidan jauhajia näkyy piisaavan ihan riesaksi asti.
        On ihmeellistä, kun vapaa kilpailu koetaan häiriöksi.
        Se viestii erittäin selkeästi siitä, että on olemassa joitain saavutettuja etuisuuksia, ja niitä puolustetaan keinoja kaihtamatta.
        Lopuksi kuitenkin asiakas hoitaa ja voittaa tämän pelin ja se tulee tapahtumaan taksisäännöstelyn purkamisen kautta.


      • J
        äåp kirjoitti:

        Noita skeidan jauhajia näkyy piisaavan ihan riesaksi asti.
        On ihmeellistä, kun vapaa kilpailu koetaan häiriöksi.
        Se viestii erittäin selkeästi siitä, että on olemassa joitain saavutettuja etuisuuksia, ja niitä puolustetaan keinoja kaihtamatta.
        Lopuksi kuitenkin asiakas hoitaa ja voittaa tämän pelin ja se tulee tapahtumaan taksisäännöstelyn purkamisen kautta.

        Mitä vi*un vapaata kilpailua on ollut? Maxitaxit syöksyvät markkinoille ihan tasan samalla taksalla kuin normaalitkin taksit. Heillä kun ei ole mitään velvotteita, vain ns. "oikeuksia". Kyllä minäkin mieluusti ajelisin yksityisvakuutuksilla ja käärisin liiviini kaiken ajotulon. On muistettava, maxitaxit eivät tilitä yhteiskunnalle YHTÄÄN MITÄÄN, ovat verrattavissa pimeään taksiin! On satavarma, jos istun pimeään maxitaxiin, en taatusti maksa kyydistäni yhtään senttiä. Kutsukoon paikalle poliisit.

        "Lopuksi kuitenkin asiakas hoitaa ja voittaa tämän pelin ja se tulee tapahtumaan taksisäännöstelyn purkamisen kautta."

        Niin. Taksisäännöstelyn purkaminen se sitten onkin asiakkaan etu? Niinkö luulet? ;)


      • äåp
        J kirjoitti:

        Mitä vi*un vapaata kilpailua on ollut? Maxitaxit syöksyvät markkinoille ihan tasan samalla taksalla kuin normaalitkin taksit. Heillä kun ei ole mitään velvotteita, vain ns. "oikeuksia". Kyllä minäkin mieluusti ajelisin yksityisvakuutuksilla ja käärisin liiviini kaiken ajotulon. On muistettava, maxitaxit eivät tilitä yhteiskunnalle YHTÄÄN MITÄÄN, ovat verrattavissa pimeään taksiin! On satavarma, jos istun pimeään maxitaxiin, en taatusti maksa kyydistäni yhtään senttiä. Kutsukoon paikalle poliisit.

        "Lopuksi kuitenkin asiakas hoitaa ja voittaa tämän pelin ja se tulee tapahtumaan taksisäännöstelyn purkamisen kautta."

        Niin. Taksisäännöstelyn purkaminen se sitten onkin asiakkaan etu? Niinkö luulet? ;)

        Vapaa kilpailu on taatun varmasti asiakkaan etu.
        Sukupuolielimillä ei näitä hommia hoideta. Kyseiset elimet on tarkoitettu aivan toisensortin käyttöön.
        Mikäli nimimerkki "J" edustaa taksiautoijoiden amattikuntaa, niin sääliksi käy.
        Tunnen syvää myötähäpeää.
        Kielenkäyttö ja mielipiteet laiittomien uhkauksien omaisine ajatuksineen eivät ole tästä maailmasta.
        Vapaa kilpailu hoitaa tämän homman kaikkien etuja parhaiten huomioivalla tavalla.
        Säännöstely ei ole tätä päivää - se on jäänne siltä ajalta, jolloin kahvikin oli kortilla.


      • J
        äåp kirjoitti:

        Vapaa kilpailu on taatun varmasti asiakkaan etu.
        Sukupuolielimillä ei näitä hommia hoideta. Kyseiset elimet on tarkoitettu aivan toisensortin käyttöön.
        Mikäli nimimerkki "J" edustaa taksiautoijoiden amattikuntaa, niin sääliksi käy.
        Tunnen syvää myötähäpeää.
        Kielenkäyttö ja mielipiteet laiittomien uhkauksien omaisine ajatuksineen eivät ole tästä maailmasta.
        Vapaa kilpailu hoitaa tämän homman kaikkien etuja parhaiten huomioivalla tavalla.
        Säännöstely ei ole tätä päivää - se on jäänne siltä ajalta, jolloin kahvikin oli kortilla.

        Taksit ovat kuitenkin EU:n alueella pääsääntöisesti säännösteltyjä. Poikkeuksen tekee Ruotsi, Viro ja Irlanti.

        Mitäköhän varten taksiala on muuallakin säännöteltyä. Osaatko vastata?


      • äåp
        J kirjoitti:

        Taksit ovat kuitenkin EU:n alueella pääsääntöisesti säännösteltyjä. Poikkeuksen tekee Ruotsi, Viro ja Irlanti.

        Mitäköhän varten taksiala on muuallakin säännöteltyä. Osaatko vastata?

        Lobbaamisella se asia on hoidettu.
        Saa nähdä mitä lobbarit saavat täällä meillä aikaiseksi.
        Tilaushenkilöliikenne ilman taksitunnusta on toimiva myös Yhdistyneissä Kuningaskunnissa, ja toimii loistavasti mm Lontoossa ja kaiken lisäksi puolet halvemmalla, mitä London TaxiCab veloittaa.
        Täällä meilläkin lentokenttätaksi on hyvin toimiva kuljetusmuoto ja hinta on puolet siitä mitä taksi veloittaa.
        Ja mikä tärkeintä sekä Lontossa että Stadissa tiedät hinnan tilatessasi.
        Stadin taksissa hinta kääntyy aina arvaamisen puolelle.
        Siinä asiassa Stadin taksiyrittäjillä olisi runsain mitoin opiskeltavaa.
        Stadissa on halvempaa ajaa kentälle omalla autolla lentoparkkiin kahdeksi viikoksi kuin ajaa molemmat sivut taksilla. Sinä mielenkiintoinen esimerkki hinnoittelusta.
        Suuressa Lännessä mm New Yorkissa JFKn lentokentältä Manhattanille tai päin vastoin taksilla on kiinteä hinta. Oli vuosi sitten 45 USD tipit, ja kyyti oli erinomaista.
        Lobbaamalla asiaa varmaan täällä meilä pyritään taas hoitamaan, jotta säännöstely saadaan jatkumaan. Sillä keinoin taksiala kaivaa omaa hautaansa.


      • 3+111
        äåp kirjoitti:

        Lobbaamisella se asia on hoidettu.
        Saa nähdä mitä lobbarit saavat täällä meillä aikaiseksi.
        Tilaushenkilöliikenne ilman taksitunnusta on toimiva myös Yhdistyneissä Kuningaskunnissa, ja toimii loistavasti mm Lontoossa ja kaiken lisäksi puolet halvemmalla, mitä London TaxiCab veloittaa.
        Täällä meilläkin lentokenttätaksi on hyvin toimiva kuljetusmuoto ja hinta on puolet siitä mitä taksi veloittaa.
        Ja mikä tärkeintä sekä Lontossa että Stadissa tiedät hinnan tilatessasi.
        Stadin taksissa hinta kääntyy aina arvaamisen puolelle.
        Siinä asiassa Stadin taksiyrittäjillä olisi runsain mitoin opiskeltavaa.
        Stadissa on halvempaa ajaa kentälle omalla autolla lentoparkkiin kahdeksi viikoksi kuin ajaa molemmat sivut taksilla. Sinä mielenkiintoinen esimerkki hinnoittelusta.
        Suuressa Lännessä mm New Yorkissa JFKn lentokentältä Manhattanille tai päin vastoin taksilla on kiinteä hinta. Oli vuosi sitten 45 USD tipit, ja kyyti oli erinomaista.
        Lobbaamalla asiaa varmaan täällä meilä pyritään taas hoitamaan, jotta säännöstely saadaan jatkumaan. Sillä keinoin taksiala kaivaa omaa hautaansa.

        No mitäs vapaata kilpailua se on, jos kaikilla on kiinteä hinta?


      • J
        äåp kirjoitti:

        Lobbaamisella se asia on hoidettu.
        Saa nähdä mitä lobbarit saavat täällä meillä aikaiseksi.
        Tilaushenkilöliikenne ilman taksitunnusta on toimiva myös Yhdistyneissä Kuningaskunnissa, ja toimii loistavasti mm Lontoossa ja kaiken lisäksi puolet halvemmalla, mitä London TaxiCab veloittaa.
        Täällä meilläkin lentokenttätaksi on hyvin toimiva kuljetusmuoto ja hinta on puolet siitä mitä taksi veloittaa.
        Ja mikä tärkeintä sekä Lontossa että Stadissa tiedät hinnan tilatessasi.
        Stadin taksissa hinta kääntyy aina arvaamisen puolelle.
        Siinä asiassa Stadin taksiyrittäjillä olisi runsain mitoin opiskeltavaa.
        Stadissa on halvempaa ajaa kentälle omalla autolla lentoparkkiin kahdeksi viikoksi kuin ajaa molemmat sivut taksilla. Sinä mielenkiintoinen esimerkki hinnoittelusta.
        Suuressa Lännessä mm New Yorkissa JFKn lentokentältä Manhattanille tai päin vastoin taksilla on kiinteä hinta. Oli vuosi sitten 45 USD tipit, ja kyyti oli erinomaista.
        Lobbaamalla asiaa varmaan täällä meilä pyritään taas hoitamaan, jotta säännöstely saadaan jatkumaan. Sillä keinoin taksiala kaivaa omaa hautaansa.

        No, sittenhän sinäkin taidat olla jonkin sortin lobbari? Oletko Pohjavirta tai kenties Orava?;)


      • äåp
        J kirjoitti:

        No, sittenhän sinäkin taidat olla jonkin sortin lobbari? Oletko Pohjavirta tai kenties Orava?;)

        Olen vapaa Suomen kansalainen, joka nauttii ja myös perustuslaissa säädettyä sanomisen vapautta.
        Lobbaan vain ja ainosataan vapaan mielipiteen ja vapaan kilpailun puolesta.
        Taksisysteemi harkinnanvaraisine lupasäännöstelyineen loukkaa elinkeinon harjoittamisen vapautta erittäin räikeästi.
        On hyvä aika panna taksilobbaamiselle täydellinen stoppi ja vapauttaa ala vapaalle kilpailulle. Säännöstely Suomessa tietääkseni purettiin joskun 1950-luvun alkupuolella. Tämä viimeinen muinaisjäänne niiltä ajoilta joutaa mennä menojaan.
        Kysynnän ja tarjonnan laki on semmonen ihmeellinen juttu, että se hoitaa hyvin nopeasti palvelutarjonnan ja hinnat kohilleen.
        Voi siinä aluksi vähän rapaa lentää, mutta lopputulos tulee olemaan kaikkien etu.
        Jään odottamaan hallitusherrojen ratkaisuja.
        Toivotavasti vapaa lehdistö tuo tämänkin asian julki oikeassa mittakaavassa ja sisällössä.


      • 7+144+7
        äåp kirjoitti:

        Olen vapaa Suomen kansalainen, joka nauttii ja myös perustuslaissa säädettyä sanomisen vapautta.
        Lobbaan vain ja ainosataan vapaan mielipiteen ja vapaan kilpailun puolesta.
        Taksisysteemi harkinnanvaraisine lupasäännöstelyineen loukkaa elinkeinon harjoittamisen vapautta erittäin räikeästi.
        On hyvä aika panna taksilobbaamiselle täydellinen stoppi ja vapauttaa ala vapaalle kilpailulle. Säännöstely Suomessa tietääkseni purettiin joskun 1950-luvun alkupuolella. Tämä viimeinen muinaisjäänne niiltä ajoilta joutaa mennä menojaan.
        Kysynnän ja tarjonnan laki on semmonen ihmeellinen juttu, että se hoitaa hyvin nopeasti palvelutarjonnan ja hinnat kohilleen.
        Voi siinä aluksi vähän rapaa lentää, mutta lopputulos tulee olemaan kaikkien etu.
        Jään odottamaan hallitusherrojen ratkaisuja.
        Toivotavasti vapaa lehdistö tuo tämänkin asian julki oikeassa mittakaavassa ja sisällössä.

        Kysynnän ja tarjonnan laki aiheuttaisi sen, että vappu-yönä maksat 4-5 kertaisen hinnan matkasta, ja sääntelyn vaatimuksena oleva vuoropakko/päivystysvelvollisuus aiheuttaisi poistuessaan sen että hiljaisena aikana et saa mistään taksia, ellet asu ihan kaupungin tai pitäjän keskustassa.


      • äåp
        7+144+7 kirjoitti:

        Kysynnän ja tarjonnan laki aiheuttaisi sen, että vappu-yönä maksat 4-5 kertaisen hinnan matkasta, ja sääntelyn vaatimuksena oleva vuoropakko/päivystysvelvollisuus aiheuttaisi poistuessaan sen että hiljaisena aikana et saa mistään taksia, ellet asu ihan kaupungin tai pitäjän keskustassa.

        Jauhat silkkaa skeidaa.
        Kysynnän ja tarjonnan laki on semonen ihmeellinen asia, että se toimii juuri päinvastoin. Silloin on tarjontaa kun kysyntää. Ymmärrän markkinoista sen verran, että raha on tettava silloin, kun se on tulollaan.
        On kokonaan toinen juttu, jos taksiala haluaa maata pankolla ja nauttia tukijaisia joita luoja paratkoon ei vielä ole keksitty.
        On kokonaan eri asia, että ns "taksimafia" pyrkii omilla järjestelyillään toimimaan kyydin tajoamisen pulaa synnyttäen. Silloinkin ahkera korjaa potin.


      • VAPAA KANSALAINEN
        äåp kirjoitti:

        Jauhat silkkaa skeidaa.
        Kysynnän ja tarjonnan laki on semonen ihmeellinen asia, että se toimii juuri päinvastoin. Silloin on tarjontaa kun kysyntää. Ymmärrän markkinoista sen verran, että raha on tettava silloin, kun se on tulollaan.
        On kokonaan toinen juttu, jos taksiala haluaa maata pankolla ja nauttia tukijaisia joita luoja paratkoon ei vielä ole keksitty.
        On kokonaan eri asia, että ns "taksimafia" pyrkii omilla järjestelyillään toimimaan kyydin tajoamisen pulaa synnyttäen. Silloinkin ahkera korjaa potin.

        TAKSILUVAT ON VAPUTETTAVA HETI!


      • VAPAA KANSALAINEN
        VAPAA KANSALAINEN kirjoitti:

        TAKSILUVAT ON VAPUTETTAVA HETI!

        VAPAAKSI VAAN KAIKKI LUVAT; MITÄ NIILLÄ TEKEE?


      • VAPAA KANSALAINEN
        VAPAA KANSALAINEN kirjoitti:

        VAPAAKSI VAAN KAIKKI LUVAT; MITÄ NIILLÄ TEKEE?

        TAHTOO PERUSTAA APTEEKIN; VAAN KYSYVÄT LUPIA? MIKSEN SAA APTEEKKIA, TAHTOO OMAN APTEEKIN! HETI!


      • TaxiMafia™
        äåp kirjoitti:

        Jauhat silkkaa skeidaa.
        Kysynnän ja tarjonnan laki on semonen ihmeellinen asia, että se toimii juuri päinvastoin. Silloin on tarjontaa kun kysyntää. Ymmärrän markkinoista sen verran, että raha on tettava silloin, kun se on tulollaan.
        On kokonaan toinen juttu, jos taksiala haluaa maata pankolla ja nauttia tukijaisia joita luoja paratkoon ei vielä ole keksitty.
        On kokonaan eri asia, että ns "taksimafia" pyrkii omilla järjestelyillään toimimaan kyydin tajoamisen pulaa synnyttäen. Silloinkin ahkera korjaa potin.

        Silkkaa skeidaan jauhat juu... Silloin kun on pokaa niin hinnatkin on korkeilla ja silloin kun ei ole pokaa on hinnat vieläkin korkeammalla ja takseja ei mailla eikä halmeilla... Kuka sitä nyt turhaan tolpalla notkuu kun ei ole asiakkaita ja varsinkaan päivystyspakkoa!


      • VAPAA KANSALAINEN
        TaxiMafia™ kirjoitti:

        Silkkaa skeidaan jauhat juu... Silloin kun on pokaa niin hinnatkin on korkeilla ja silloin kun ei ole pokaa on hinnat vieläkin korkeammalla ja takseja ei mailla eikä halmeilla... Kuka sitä nyt turhaan tolpalla notkuu kun ei ole asiakkaita ja varsinkaan päivystyspakkoa!

        LUVAT VAPAUTETTAVA, HINNAT VAPAUTETTAVA HETI!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • gjniuhn9srr
        äåp kirjoitti:

        Lobbaamisella se asia on hoidettu.
        Saa nähdä mitä lobbarit saavat täällä meillä aikaiseksi.
        Tilaushenkilöliikenne ilman taksitunnusta on toimiva myös Yhdistyneissä Kuningaskunnissa, ja toimii loistavasti mm Lontoossa ja kaiken lisäksi puolet halvemmalla, mitä London TaxiCab veloittaa.
        Täällä meilläkin lentokenttätaksi on hyvin toimiva kuljetusmuoto ja hinta on puolet siitä mitä taksi veloittaa.
        Ja mikä tärkeintä sekä Lontossa että Stadissa tiedät hinnan tilatessasi.
        Stadin taksissa hinta kääntyy aina arvaamisen puolelle.
        Siinä asiassa Stadin taksiyrittäjillä olisi runsain mitoin opiskeltavaa.
        Stadissa on halvempaa ajaa kentälle omalla autolla lentoparkkiin kahdeksi viikoksi kuin ajaa molemmat sivut taksilla. Sinä mielenkiintoinen esimerkki hinnoittelusta.
        Suuressa Lännessä mm New Yorkissa JFKn lentokentältä Manhattanille tai päin vastoin taksilla on kiinteä hinta. Oli vuosi sitten 45 USD tipit, ja kyyti oli erinomaista.
        Lobbaamalla asiaa varmaan täällä meilä pyritään taas hoitamaan, jotta säännöstely saadaan jatkumaan. Sillä keinoin taksiala kaivaa omaa hautaansa.

        äåp kirjoitti 19.4.2010 12:14:
        Täällä meilläkin lentokenttätaksi on hyvin toimiva kuljetusmuoto ja hinta on puolet siitä mitä taksi veloittaa.

        Itseasiassa jos katsot noita esim yellow lines hinnastoa niin tulee paljon kalliimmaksi matkustaa niiden kyydillä lentokentälle/kentältä, kuin normaalilla taksilla.
        Lue hinnastoa, jokainen lapsi lasketaan henkilöksi riippumatta lapsen iästä, taksissa jokainen alle 12v lasketaan puolikkaaksi henkilöksi taksaa valittaessa.

        P.S Kaikista edullisin tapa kentälle ja kentältä pois pääkaupunkiseudulta lähdettäessä on ajaa oma auto P5 parkkiin ja maksaa siitä se maksu.


      • äåp
        gjniuhn9srr kirjoitti:

        äåp kirjoitti 19.4.2010 12:14:
        Täällä meilläkin lentokenttätaksi on hyvin toimiva kuljetusmuoto ja hinta on puolet siitä mitä taksi veloittaa.

        Itseasiassa jos katsot noita esim yellow lines hinnastoa niin tulee paljon kalliimmaksi matkustaa niiden kyydillä lentokentälle/kentältä, kuin normaalilla taksilla.
        Lue hinnastoa, jokainen lapsi lasketaan henkilöksi riippumatta lapsen iästä, taksissa jokainen alle 12v lasketaan puolikkaaksi henkilöksi taksaa valittaessa.

        P.S Kaikista edullisin tapa kentälle ja kentältä pois pääkaupunkiseudulta lähdettäessä on ajaa oma auto P5 parkkiin ja maksaa siitä se maksu.

        Lentokenttätaksi on edullisn kuljetusmuoto, puolet halvempi kuin tavallinen taksi. Tämä on fakta eikä muuksi muutu.
        Lasten taksoja en tunne.
        Erityisen viehäätäväksi lentokenttätaksin tekee se, että sisän astuessasi tiedät hinnan. Tavalliisessa taksissa et sitä tiedä. Tämäkin on valltseva fakta.


      • VAPAA KANSALAINEN
        äåp kirjoitti:

        Lentokenttätaksi on edullisn kuljetusmuoto, puolet halvempi kuin tavallinen taksi. Tämä on fakta eikä muuksi muutu.
        Lasten taksoja en tunne.
        Erityisen viehäätäväksi lentokenttätaksin tekee se, että sisän astuessasi tiedät hinnan. Tavalliisessa taksissa et sitä tiedä. Tämäkin on valltseva fakta.

        Taksiluvat on vapautettava heti!


      • gjniuhn9srr
        äåp kirjoitti:

        Lentokenttätaksi on edullisn kuljetusmuoto, puolet halvempi kuin tavallinen taksi. Tämä on fakta eikä muuksi muutu.
        Lasten taksoja en tunne.
        Erityisen viehäätäväksi lentokenttätaksin tekee se, että sisän astuessasi tiedät hinnan. Tavalliisessa taksissa et sitä tiedä. Tämäkin on valltseva fakta.

        Ihan miten vaan asian näet, asian voit tarkistaa yellow lines kotisivuilta ja jos tiedät kotiosoitteesi ja olet matkalla helsinki-vantaa lentokentälle niin kilometrit voit laskea suunnilleen etukäteen hyvin helposti ja taksista löytyy ihan selvä kilometrihinnasto netistäkin helvetin helposti googlettamalla.
        Siitä vaan laskemaan, itse olen tämän laskutoimituksen jo muutaman kerran tehnyt ja edestakainen matka kentälle ja takaisin tulee halvimmaksi omalla autolla joka jätetään viikoksi parkkiin kentän pitkäaikaispysäköintiin, toisiksi halvimmaksi olisi tullut taksi (sisältäen ennakkotilausmaksun), ja kallein oli yellow lines, matkustajia siis 3 aikuista ja 2 lasta.


      • äåp
        gjniuhn9srr kirjoitti:

        Ihan miten vaan asian näet, asian voit tarkistaa yellow lines kotisivuilta ja jos tiedät kotiosoitteesi ja olet matkalla helsinki-vantaa lentokentälle niin kilometrit voit laskea suunnilleen etukäteen hyvin helposti ja taksista löytyy ihan selvä kilometrihinnasto netistäkin helvetin helposti googlettamalla.
        Siitä vaan laskemaan, itse olen tämän laskutoimituksen jo muutaman kerran tehnyt ja edestakainen matka kentälle ja takaisin tulee halvimmaksi omalla autolla joka jätetään viikoksi parkkiin kentän pitkäaikaispysäköintiin, toisiksi halvimmaksi olisi tullut taksi (sisältäen ennakkotilausmaksun), ja kallein oli yellow lines, matkustajia siis 3 aikuista ja 2 lasta.

        Sinun tapauksessa esittämäsi laskelma on pätevä.
        Kahdella aikuisella laskelma on täysin erilainen.
        Tästä minulla on riittävästi kokemuksia.


      • ä
        äåp kirjoitti:

        Sinun tapauksessa esittämäsi laskelma on pätevä.
        Kahdella aikuisella laskelma on täysin erilainen.
        Tästä minulla on riittävästi kokemuksia.

        http://www.yellowline.fi/hinnasto_fi.html

        No joo, säästäähän tuolla, toki riippuen, mistä sinne kentälle ajaa. Pohjoishelsingistä ajaa normitaksillakin neljäkin ihmistä tuolla 25 eurolla kentälle.

        Selvisi sitten tuokin, miksi haluaisit taksilupien vapautuvan. Sinulle on tullut jostakin luja usko, että jos kaluston määrä vaikka kolminkertaistuu, hinnat laskisivat? Että samasta, pienestä kakusta riittää mahantäytettä isommallekkin joukkiolle ja että kaikilta lähtisi nälkä?

        No, jossakin vaiheessa luvat varmaankin vapautuvat, mamut, ryssät ja muut kieltä taitamattomat valtaavat alan. Ja sitten suomalaiset ovat tyytyväisiä, niinhän? Kun saimme laadukkaan ja toimivan systeemin maahamme? ;)

        Menes vilkaisemaan ruotsiin. Siellä on vapaa taksi, onko hinnat halvenneet ja kuinka moni zuhari siellä osaa ruotsia?


      • äåp
        ä kirjoitti:

        http://www.yellowline.fi/hinnasto_fi.html

        No joo, säästäähän tuolla, toki riippuen, mistä sinne kentälle ajaa. Pohjoishelsingistä ajaa normitaksillakin neljäkin ihmistä tuolla 25 eurolla kentälle.

        Selvisi sitten tuokin, miksi haluaisit taksilupien vapautuvan. Sinulle on tullut jostakin luja usko, että jos kaluston määrä vaikka kolminkertaistuu, hinnat laskisivat? Että samasta, pienestä kakusta riittää mahantäytettä isommallekkin joukkiolle ja että kaikilta lähtisi nälkä?

        No, jossakin vaiheessa luvat varmaankin vapautuvat, mamut, ryssät ja muut kieltä taitamattomat valtaavat alan. Ja sitten suomalaiset ovat tyytyväisiä, niinhän? Kun saimme laadukkaan ja toimivan systeemin maahamme? ;)

        Menes vilkaisemaan ruotsiin. Siellä on vapaa taksi, onko hinnat halvenneet ja kuinka moni zuhari siellä osaa ruotsia?

        Päätelmäsi kaluston määrästä ja jaettavasta kakusta on täysin virheellinen.
        Tähdellistä olisi, että kysyntä vastaisi tarjontaa ja asiakkaalla, eli sillä, joka lystin maksaa olisi valinnan vapaus, eli vapaus valita tarjonnasta tarpeidensa mukainen ja kustannuksiltaan sopiva kyytipalvelun tarjoaja.
        Olen taatun varma siitä, että tällä tarjonnan laventamisella myös taksinkäyttäjien määrä lisääntyy. Rapaa siinä kyllä aluksi roiskuu, mutta pitemmän päälle tämäkin juttu osuu paikoilleen.
        Vapailla markkinoilla on semmonen ihmeellinen kyky ja taito, että se osaa hoitaa tämänkin homman justiinsa oikeaan suuntaan.
        Lentokenttätaksi on tästä oivallinen esimerkki.
        Helsinginniemeltä Helsinki-Vantaa lentokentälle 2 henkeä lentokenttätaksilla maksaa tuon 25,- ja tavallisella taksilla päälle neljäkymppiä. Revi siitä!
        Jään odottamaan tulevia päätöksiä!


      • lasse tulivuori
        ä kirjoitti:

        http://www.yellowline.fi/hinnasto_fi.html

        No joo, säästäähän tuolla, toki riippuen, mistä sinne kentälle ajaa. Pohjoishelsingistä ajaa normitaksillakin neljäkin ihmistä tuolla 25 eurolla kentälle.

        Selvisi sitten tuokin, miksi haluaisit taksilupien vapautuvan. Sinulle on tullut jostakin luja usko, että jos kaluston määrä vaikka kolminkertaistuu, hinnat laskisivat? Että samasta, pienestä kakusta riittää mahantäytettä isommallekkin joukkiolle ja että kaikilta lähtisi nälkä?

        No, jossakin vaiheessa luvat varmaankin vapautuvat, mamut, ryssät ja muut kieltä taitamattomat valtaavat alan. Ja sitten suomalaiset ovat tyytyväisiä, niinhän? Kun saimme laadukkaan ja toimivan systeemin maahamme? ;)

        Menes vilkaisemaan ruotsiin. Siellä on vapaa taksi, onko hinnat halvenneet ja kuinka moni zuhari siellä osaa ruotsia?

        ette saanutkaan tjp lainsii pois markkinoilta.turhaan uhoatte .tjp on ja pysyy.tapelkaa te taksarit vaan niistä kentän keikoista.TJP ON PARAS..


      • kamelikameli
        äåp kirjoitti:

        Päätelmäsi kaluston määrästä ja jaettavasta kakusta on täysin virheellinen.
        Tähdellistä olisi, että kysyntä vastaisi tarjontaa ja asiakkaalla, eli sillä, joka lystin maksaa olisi valinnan vapaus, eli vapaus valita tarjonnasta tarpeidensa mukainen ja kustannuksiltaan sopiva kyytipalvelun tarjoaja.
        Olen taatun varma siitä, että tällä tarjonnan laventamisella myös taksinkäyttäjien määrä lisääntyy. Rapaa siinä kyllä aluksi roiskuu, mutta pitemmän päälle tämäkin juttu osuu paikoilleen.
        Vapailla markkinoilla on semmonen ihmeellinen kyky ja taito, että se osaa hoitaa tämänkin homman justiinsa oikeaan suuntaan.
        Lentokenttätaksi on tästä oivallinen esimerkki.
        Helsinginniemeltä Helsinki-Vantaa lentokentälle 2 henkeä lentokenttätaksilla maksaa tuon 25,- ja tavallisella taksilla päälle neljäkymppiä. Revi siitä!
        Jään odottamaan tulevia päätöksiä!

        Kannattaisi varmaan verrata tuota Private kuljetuksen hintaa eikä ryhmätaksia, kyse on kuitenkin eri palvelusta. Ryhmätaksi on jostain lentokenttäbussin ja taksin välimaastosta oleva palvelu. Eli vertaa nyt edes samoja asioita.


      • äåp
        kamelikameli kirjoitti:

        Kannattaisi varmaan verrata tuota Private kuljetuksen hintaa eikä ryhmätaksia, kyse on kuitenkin eri palvelusta. Ryhmätaksi on jostain lentokenttäbussin ja taksin välimaastosta oleva palvelu. Eli vertaa nyt edes samoja asioita.

        Palvelun tarve on siirtyminen paikasta A paikkaan B.
        Privaten hinta on sietämätön - ryhmätaksi tarjoaa tarvittavan palvelun siedettävään hintaan.
        Vertailuni on siirtyminen paikasta a paikkaan B - ei muuta.
        Turhaa on asiaa muuksi muuttaa.


      • +
        äåp kirjoitti:

        Päätelmäsi kaluston määrästä ja jaettavasta kakusta on täysin virheellinen.
        Tähdellistä olisi, että kysyntä vastaisi tarjontaa ja asiakkaalla, eli sillä, joka lystin maksaa olisi valinnan vapaus, eli vapaus valita tarjonnasta tarpeidensa mukainen ja kustannuksiltaan sopiva kyytipalvelun tarjoaja.
        Olen taatun varma siitä, että tällä tarjonnan laventamisella myös taksinkäyttäjien määrä lisääntyy. Rapaa siinä kyllä aluksi roiskuu, mutta pitemmän päälle tämäkin juttu osuu paikoilleen.
        Vapailla markkinoilla on semmonen ihmeellinen kyky ja taito, että se osaa hoitaa tämänkin homman justiinsa oikeaan suuntaan.
        Lentokenttätaksi on tästä oivallinen esimerkki.
        Helsinginniemeltä Helsinki-Vantaa lentokentälle 2 henkeä lentokenttätaksilla maksaa tuon 25,- ja tavallisella taksilla päälle neljäkymppiä. Revi siitä!
        Jään odottamaan tulevia päätöksiä!

        "Helsinginniemeltä Helsinki-Vantaa lentokentälle 2 henkeä lentokenttätaksilla maksaa tuon 25,- ja tavallisella taksilla päälle neljäkymppiä. Revi siitä!
        Jään odottamaan tulevia päätöksiä!"

        Mikset samantein menisi lija-autolla? Maksaa kai pari euroa per nenä? Siinähän sitä säästöä kertyy ;)

        Taksilla suorinta tietä kotiovelta kentälle, suorinta tietä ja nopeasti. Kenttätaksit kiertelevät ja keräilevät asiakkaita ympäri ämpäri. Tiesitkö muuten, lenttokenttätaksi se vaan hyvä bisnes onkin. Kerää 8-10 henkeä kyytiin, saa siis siitä kentän kyydistä 100-125 euroa sivu. kolminkertainen taksa normitaksiin verrattuna.

        Eihän taksit olekkaan tarkoitettu köyhille, kuljetamme vain maksukykyisiä ihmisiä. Sinä köyhä saat vapaasti kulkea airport taksilla kentälle. Kuinkahan paljon ne lentokenttätaksit nyt tienaa, kun lentoliikenne on seis? ;)

        Onneksi valtiovallalla on ihan muunlaisia päätöksiä mielessä, kuin sinulla.....


      • -
        lasse tulivuori kirjoitti:

        ette saanutkaan tjp lainsii pois markkinoilta.turhaan uhoatte .tjp on ja pysyy.tapelkaa te taksarit vaan niistä kentän keikoista.TJP ON PARAS..

        Eli Vapusta asti liikenne seisautetaan...

        Hyvää vappua vaan sinullekin.


      • -
        - kirjoitti:

        Eli Vapusta asti liikenne seisautetaan...

        Hyvää vappua vaan sinullekin.

        TJP-linesin MAXITAXI-toiminta loppuu. Itse TJP:n toiminnasta päättää konkurssilainsäädäntö....


      • äåp
        + kirjoitti:

        "Helsinginniemeltä Helsinki-Vantaa lentokentälle 2 henkeä lentokenttätaksilla maksaa tuon 25,- ja tavallisella taksilla päälle neljäkymppiä. Revi siitä!
        Jään odottamaan tulevia päätöksiä!"

        Mikset samantein menisi lija-autolla? Maksaa kai pari euroa per nenä? Siinähän sitä säästöä kertyy ;)

        Taksilla suorinta tietä kotiovelta kentälle, suorinta tietä ja nopeasti. Kenttätaksit kiertelevät ja keräilevät asiakkaita ympäri ämpäri. Tiesitkö muuten, lenttokenttätaksi se vaan hyvä bisnes onkin. Kerää 8-10 henkeä kyytiin, saa siis siitä kentän kyydistä 100-125 euroa sivu. kolminkertainen taksa normitaksiin verrattuna.

        Eihän taksit olekkaan tarkoitettu köyhille, kuljetamme vain maksukykyisiä ihmisiä. Sinä köyhä saat vapaasti kulkea airport taksilla kentälle. Kuinkahan paljon ne lentokenttätaksit nyt tienaa, kun lentoliikenne on seis? ;)

        Onneksi valtiovallalla on ihan muunlaisia päätöksiä mielessä, kuin sinulla.....

        Soopaa jauhat etkä tunnu tuntevan ko palvelua..
        Olen monet kerrat käyttänyt lentokenttätaksia eikä koskaan ole poikettu matkalla kahta kertaa useammin, joten tarinasi kuuluu kokelmaan "satuja tarinoita lapsille".
        Köyhät tuhlaa rahansa ylihintaisiin kyyteihin - varakkaat ovat varakkaita juuri siitä siitä syystä, että ovat hintatietoisia.
        Onneksi minulla on valinnan vapaus, enkä ole pakotettu käyttämään kaltaisesi vailla käytöstapoja olevan taksiöykkärin palveluja.
        On hyvä pitää mielessä, että asiakas on aina oikeassa ja hänellä tulee olla vapaus päättää, minkä sortin kyytipalveluja hän haluaa.


      • -
        äåp kirjoitti:

        Soopaa jauhat etkä tunnu tuntevan ko palvelua..
        Olen monet kerrat käyttänyt lentokenttätaksia eikä koskaan ole poikettu matkalla kahta kertaa useammin, joten tarinasi kuuluu kokelmaan "satuja tarinoita lapsille".
        Köyhät tuhlaa rahansa ylihintaisiin kyyteihin - varakkaat ovat varakkaita juuri siitä siitä syystä, että ovat hintatietoisia.
        Onneksi minulla on valinnan vapaus, enkä ole pakotettu käyttämään kaltaisesi vailla käytöstapoja olevan taksiöykkärin palveluja.
        On hyvä pitää mielessä, että asiakas on aina oikeassa ja hänellä tulee olla vapaus päättää, minkä sortin kyytipalveluja hän haluaa.

        "..Onneksi minulla on valinnan vapaus, enkä ole pakotettu käyttämään kaltaisesi vailla käytöstapoja olevan taksiöykkärin palveluja...."

        Paras juttusi tähän mennessä! On totta, ettemme kaipaa teitä rutkuja kyyteihimme rutkuttamaan. On paree, että pysyt kaukana palveluistamme. Käytä siis tyytyväisenä lentokenttäautoja ja pysy etäällä meistä öykkäreistä. Meidän kyytimme on tarkoitettu vain varakkaille maksaville asiakkaille, ei kaltaisillesi tyhjätaskuille...

        Hyvästi pers'aikinen tyhjätasku.... Työtönkin vielä, aikaa on istua netissä yötä päivää. Minulla sitä aikaa vasta onkin, kuljettajat tekevät työn, ite vaan räin kattoon....;) (vitsi).


      • 0987789009876
        äåp kirjoitti:

        Soopaa jauhat etkä tunnu tuntevan ko palvelua..
        Olen monet kerrat käyttänyt lentokenttätaksia eikä koskaan ole poikettu matkalla kahta kertaa useammin, joten tarinasi kuuluu kokelmaan "satuja tarinoita lapsille".
        Köyhät tuhlaa rahansa ylihintaisiin kyyteihin - varakkaat ovat varakkaita juuri siitä siitä syystä, että ovat hintatietoisia.
        Onneksi minulla on valinnan vapaus, enkä ole pakotettu käyttämään kaltaisesi vailla käytöstapoja olevan taksiöykkärin palveluja.
        On hyvä pitää mielessä, että asiakas on aina oikeassa ja hänellä tulee olla vapaus päättää, minkä sortin kyytipalveluja hän haluaa.

        "......enkä ole pakotettu käyttämään kaltaisesi vailla käytöstapoja olevan taksiöykkärin palveluja......"

        Itse tunnut olevan vielä pahempi öykkäri. Kuten tuossa kolleega sinulle vastasikin, emme kaipaa kaltaisiasi öykkäreitä ja tyhjätaskuja autoomme valittamaan. Onneksi palveluja on tarjolla varojen mukaan ihan kaikille.

        Kaikkein köyhimmät pysyy netin äärellä ja valittaa. Sinä kuulut todennäköisesti tähän kastiin?


      • äåp
        - kirjoitti:

        "..Onneksi minulla on valinnan vapaus, enkä ole pakotettu käyttämään kaltaisesi vailla käytöstapoja olevan taksiöykkärin palveluja...."

        Paras juttusi tähän mennessä! On totta, ettemme kaipaa teitä rutkuja kyyteihimme rutkuttamaan. On paree, että pysyt kaukana palveluistamme. Käytä siis tyytyväisenä lentokenttäautoja ja pysy etäällä meistä öykkäreistä. Meidän kyytimme on tarkoitettu vain varakkaille maksaville asiakkaille, ei kaltaisillesi tyhjätaskuille...

        Hyvästi pers'aikinen tyhjätasku.... Työtönkin vielä, aikaa on istua netissä yötä päivää. Minulla sitä aikaa vasta onkin, kuljettajat tekevät työn, ite vaan räin kattoon....;) (vitsi).

        Kokeiluni tuotti halutun tuloksen, ja sen seurauksenan menetit juuri maksavan asiakkaan.


      • äåp
        0987789009876 kirjoitti:

        "......enkä ole pakotettu käyttämään kaltaisesi vailla käytöstapoja olevan taksiöykkärin palveluja......"

        Itse tunnut olevan vielä pahempi öykkäri. Kuten tuossa kolleega sinulle vastasikin, emme kaipaa kaltaisiasi öykkäreitä ja tyhjätaskuja autoomme valittamaan. Onneksi palveluja on tarjolla varojen mukaan ihan kaikille.

        Kaikkein köyhimmät pysyy netin äärellä ja valittaa. Sinä kuulut todennäköisesti tähän kastiin?

        Testasin, minkäsortin öykkäreitä ja alaan tuntemattomia ja vielä kaiken lisäksi vailla hyviä käytöstapoja nää pääkaupunkiseudun taksimiehet ovat.
        Arvioini osui oikeaan.


      • @
        äåp kirjoitti:

        Kokeiluni tuotti halutun tuloksen, ja sen seurauksenan menetit juuri maksavan asiakkaan.

        Eipä tuo sinunkaan käytöksesi kovin korrektia tässä ketjussa ole ollut:

        "PASKAA ...
        äåp19.4.2010 16:10
        Jauhat silkkaa skeidaa.
        Kysynnän ja tarjonnan laki on semonen ihmeellinen asia, että se toimii juuri päinvastoin. Silloin on tarjontaa kun kysyntää. Ymmärrän markkinoista sen verran, että raha on tettava silloin, kun se on tulollaan.
        On kokonaan toinen juttu, jos taksiala haluaa maata pankolla ja nauttia tukijaisia joita luoja paratkoon ei vielä ole keksitty.
        On kokonaan eri asia, että ns "taksimafia" pyrkii omilla järjestelyillään toimimaan kyydin tajoamisen pulaa synnyttäen. Silloinkin ahkera korjaa potin."

        Mekö jauhamme skeidaa? Sinäkö olet ketjun ainoa oikeassa olija? Niinhän sinä luulet. Tervemenoa vaan lentokenttäbusseihin, joita muuten taksiksikin nimitit. Ovat joukkoliikenneluvalla toimivia pienoisbusseja, eivät takseja.

        Hasta la vista kusipää!


      • äåp
        @ kirjoitti:

        Eipä tuo sinunkaan käytöksesi kovin korrektia tässä ketjussa ole ollut:

        "PASKAA ...
        äåp19.4.2010 16:10
        Jauhat silkkaa skeidaa.
        Kysynnän ja tarjonnan laki on semonen ihmeellinen asia, että se toimii juuri päinvastoin. Silloin on tarjontaa kun kysyntää. Ymmärrän markkinoista sen verran, että raha on tettava silloin, kun se on tulollaan.
        On kokonaan toinen juttu, jos taksiala haluaa maata pankolla ja nauttia tukijaisia joita luoja paratkoon ei vielä ole keksitty.
        On kokonaan eri asia, että ns "taksimafia" pyrkii omilla järjestelyillään toimimaan kyydin tajoamisen pulaa synnyttäen. Silloinkin ahkera korjaa potin."

        Mekö jauhamme skeidaa? Sinäkö olet ketjun ainoa oikeassa olija? Niinhän sinä luulet. Tervemenoa vaan lentokenttäbusseihin, joita muuten taksiksikin nimitit. Ovat joukkoliikenneluvalla toimivia pienoisbusseja, eivät takseja.

        Hasta la vista kusipää!

        Sanoit julki erittäin vakuuttavilla sanoilla asiantuntemattomuutesi.


      • Käyttäjätunnus
        VAPAA KANSALAINEN kirjoitti:

        LUVAT VAPAUTETTAVA, HINNAT VAPAUTETTAVA HETI!!!!!!!!!!!!!!!!!

        ÄÄNESTITKÖ pöllypää PERSUJA?


    • 1.5.2010 astuu voimaan laki joka kieltää kuorma-autoilla toimineet "MAXITAXIT". TJP-lines taisikin sitten tulla tiensä päähän? ;)

      • äåp

        Missä se laki viipyy ?
        20.4.2010 kirjoitettiin, jotta 1.5. tulee laki, jolla MAXITAXIT tulevat tiensä päähän.
        Elämme nyt aikaa 5.5. eikä semmosesta laista ole tietoakaan.
        Säälittävää touhua siitä höpäjäminen.
        Taitava lainsäätäjät viisastua !


      • .valinta
        äåp kirjoitti:

        Missä se laki viipyy ?
        20.4.2010 kirjoitettiin, jotta 1.5. tulee laki, jolla MAXITAXIT tulevat tiensä päähän.
        Elämme nyt aikaa 5.5. eikä semmosesta laista ole tietoakaan.
        Säälittävää touhua siitä höpäjäminen.
        Taitava lainsäätäjät viisastua !

        Asiakas jolla on rahaa on aina oikeassa. saa itse valita meneekö matkansa kuorma tai henkilöautolla, siis jos on rahaa....


      • TJPPP

        Vieläkin näkyy MAXITAKSEJA, miksi näin jos se laki on astunut jo voimaan? Mitä paskaa kuskeille tästä seuraa??


      • p
        TJPPP kirjoitti:

        Vieläkin näkyy MAXITAKSEJA, miksi näin jos se laki on astunut jo voimaan? Mitä paskaa kuskeille tästä seuraa??

        Laki ei ole vielä voimassa. Lain valmistelu on myöhästynyt ja viimeksi se oli eduskunnan perustuslakivaliokunnassa ja lain voimaantulolle näytettiin vihreätä valoa. Eduskunnalla taitaa olla nyt huomattavasti tärkeämpää tekemistä Kreikan tilanteen vuoksi? Vaan sieltä se laki astuu voimaan piakkoin, enää eduskunnan äänestys ja se on siinä.

        Niin, liikenteessä ovat. Tänään, n. klo 19.45 TJP:N keltainen MAXITAXI ajoi Itäväylää huomattavaa ylinopeutta ajaen itään päin. Kaveri poukkoili kaistalta toiselle ja oli ajaa kaksi kertaa toisen perään. Mut, laillisesti säädettyä nopeutta ajaneet olivat suuressa vaarassa kaverin poukkoiltua kaistalata toiselle. Parin sadan metrin matkalla tyyppi vaihtoi kaistaa jopåa kolme kertaa?! Tässä huomaamme heidän "ammatti"taitonsa. Enpä haluaisi istua moisen kaaharin kyydissä, en.

        Itse otan mieluummin laatuauton, kunnollisen taksin, kuin jonkun hölmön kaaharin kuorma-autoineen. Viimeksi sain kuorma-autokyytiä intissä vuonna -1969 enkä sen jälkeen ole kaivannut noita rynkyttäviä kyytejä.

        Jos jotkut panevat henkensä alttiiksi, tervemenoa vaan kyytiin. Vahingon sattuessa saattaakin sitten korvausten saaminen olla kiven takana. Tai jos henki lähtee, kuten edellä kerrotun kuskin kyydissä oli mahdollista, niin.............??

        Aikamoista huseeraamista. Mennään kuin viimeistä päivää ja se viimeinen päivä on lähellä......;)


      • Hoo moilanen.
        p kirjoitti:

        Laki ei ole vielä voimassa. Lain valmistelu on myöhästynyt ja viimeksi se oli eduskunnan perustuslakivaliokunnassa ja lain voimaantulolle näytettiin vihreätä valoa. Eduskunnalla taitaa olla nyt huomattavasti tärkeämpää tekemistä Kreikan tilanteen vuoksi? Vaan sieltä se laki astuu voimaan piakkoin, enää eduskunnan äänestys ja se on siinä.

        Niin, liikenteessä ovat. Tänään, n. klo 19.45 TJP:N keltainen MAXITAXI ajoi Itäväylää huomattavaa ylinopeutta ajaen itään päin. Kaveri poukkoili kaistalta toiselle ja oli ajaa kaksi kertaa toisen perään. Mut, laillisesti säädettyä nopeutta ajaneet olivat suuressa vaarassa kaverin poukkoiltua kaistalata toiselle. Parin sadan metrin matkalla tyyppi vaihtoi kaistaa jopåa kolme kertaa?! Tässä huomaamme heidän "ammatti"taitonsa. Enpä haluaisi istua moisen kaaharin kyydissä, en.

        Itse otan mieluummin laatuauton, kunnollisen taksin, kuin jonkun hölmön kaaharin kuorma-autoineen. Viimeksi sain kuorma-autokyytiä intissä vuonna -1969 enkä sen jälkeen ole kaivannut noita rynkyttäviä kyytejä.

        Jos jotkut panevat henkensä alttiiksi, tervemenoa vaan kyytiin. Vahingon sattuessa saattaakin sitten korvausten saaminen olla kiven takana. Tai jos henki lähtee, kuten edellä kerrotun kuskin kyydissä oli mahdollista, niin.............??

        Aikamoista huseeraamista. Mennään kuin viimeistä päivää ja se viimeinen päivä on lähellä......;)

        Mitäs tästä firmasta seuraa työntekijöille? Ajattelin mennä töihin, kannattaako?


      • kjohigydc
        Hoo moilanen. kirjoitti:

        Mitäs tästä firmasta seuraa työntekijöille? Ajattelin mennä töihin, kannattaako?

        Ei kannata mennä, putosi pois ennakkoperintärekisteristä.


      • tiijiipii
        kjohigydc kirjoitti:

        Ei kannata mennä, putosi pois ennakkoperintärekisteristä.

        Toi ennakkoperintärekisteristä putoaminen on kyllä paha juttu. Aika pahasti saa töpeksiä jotta siitä lähtee.

        Jos nyt tilaat kyydin tjp:ltä ja tjp ei maksa kuskiensa veroja, niin SINÄ tilaajana maksat ne kuskin verot. Jälkikäteen. Ei tietty onnistu käsipystyissä ja käteiskaupassa, mutta mikään yritys ei kyllä enää uskalla kuljetuksia tuolta tilata.

        Liikennevaliokuntakin on muuten tänään lopettanut lausuntojen ottamisen eli eiköhän sieltäkin tule päätöksiä lähipäivinä.


      • POrava
        tiijiipii kirjoitti:

        Toi ennakkoperintärekisteristä putoaminen on kyllä paha juttu. Aika pahasti saa töpeksiä jotta siitä lähtee.

        Jos nyt tilaat kyydin tjp:ltä ja tjp ei maksa kuskiensa veroja, niin SINÄ tilaajana maksat ne kuskin verot. Jälkikäteen. Ei tietty onnistu käsipystyissä ja käteiskaupassa, mutta mikään yritys ei kyllä enää uskalla kuljetuksia tuolta tilata.

        Liikennevaliokuntakin on muuten tänään lopettanut lausuntojen ottamisen eli eiköhän sieltäkin tule päätöksiä lähipäivinä.

        Kohta on kurrella käpy jäässä.


      • ei tarvitse
        POrava kirjoitti:

        Kohta on kurrella käpy jäässä.

        maksaa edes ennakoita kaikki ajot on puhdasta tuloa niin kauan kun,,,jos,,laki tulee
        voimaan.

        Ei erp:tä oistaminen estä työntekoa lain mukaan !!! siis päivän kassa on päivän tulo-kuskin palkka.
        Paremminhan sillä oravalla nyt menee kuin koskaan ei mitään velvotteita verottaaa kohtaan
        kun verottaja on tehnyt oman ratkaisunsa.

        Orava rulaa edelleen.


      • täksimän
        ei tarvitse kirjoitti:

        maksaa edes ennakoita kaikki ajot on puhdasta tuloa niin kauan kun,,,jos,,laki tulee
        voimaan.

        Ei erp:tä oistaminen estä työntekoa lain mukaan !!! siis päivän kassa on päivän tulo-kuskin palkka.
        Paremminhan sillä oravalla nyt menee kuin koskaan ei mitään velvotteita verottaaa kohtaan
        kun verottaja on tehnyt oman ratkaisunsa.

        Orava rulaa edelleen.

        http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp/akxtmp/livm_6_2010_p.shtml

        Laki tulee voimaan....

        Adios MäxiTäxi!


    • Kovasti ovat kaikki sitä mieltä että Taksit pitäisi vapauttaa??
      Se on muka mafian hommaa ja vain sisäpiiriin kuuluva voi saada luvan. Vapauttaminen lisäisi kilpailua ja alentaisi hintoja...

      Miksi ihmeessä kukaa ei huuda samoja asioita viinan myynnin tai lääkkeiden myynnin puolesta??
      Miksei kukaan perusta omaa viinamyymälää tai omaa pillerikioskia??
      Noiden vapauuaminenhan lisäisi kilpailua ja halventaisi hintoja, eikö???

      Oravalle vinkiksi!! Kannattaa yrittää...

    • ewfferwefr

      "Niin tuliko kysyttyä missä taksamittari on tarkistettu ja sinetöity" Ei vaadita taksamittaria.

      Itella on iso firma. Me toi kuorma-autolla mulle paketin eilen. Ei taatusti ollut taksamittaria siinä

    • Mekutin

      TJP is back in busines 2018

      • Teretulemast-

        Tervetuloa! Bisneshän on silloin jesssss? 25000 lupaa Suomeen, kaikille riittää keikkaa.....?? ;)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä elukkaa kaivattusi

      muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      66
      4241
    2. Haleja ja pusuja

      Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      50
      4014
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

      Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3512
    4. Oi mun haniseni

      Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3013
    5. Hei rakas sinä

      Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2749
    6. En kirjoita sulle tänne

      Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2542
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

      Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2234
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

      IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      13
      1337
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

      Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      155
      1230
    10. Mitä ajattelet

      Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1026
    Aihe