kun ottaa asuntolainan, siirtääkö pankki summan suoraan myyjän tilille vai mitenkä asia menee? entäs kun osa menee omalta tililtä? onko jossain kerrottu tietämättömälle tälläsiä käytännön faktoja..
asuntolaina miten rahat siirretään
6
6714
Vastaukset
- Rince
yleensä ostajan pankissa. Kun kauppakirja on allekirjoitettu, pankkitäti siirtää lainarahat ensin ostajan tilille, ja sitten ostohinta siirretään myyjän tilille (välityspalkkiolla vähennettynä). Samalla maksetaan varainsiirtovero. Välittäjä saa välityspalkkion tililleen tai sekkinä.
- 0+1+r9jf
meni sillai, et kauppasumma otettiin suoraan sekille, sitten mentiin sen ja pankkitädin kanssa myyjän pankkiin, jossa sekki annettiin myyjän pankkihenkilölle. Sen jälkeen myyjän pankkitäti luovutti asunto-osakekirjat meijän pankkitädille, joka kiikutti ne meijän pankkiin säilöön (osakekirjat siis pankille lainan pantiksi, kun velkarahalla ostettiin).
- Votkaloitsija
Pankkialan keskittymisestä on se hyöty, että melko usein sekä ostaja että myyjä ovat saman pankin asiakkaita. Silloin homma sujuu todella kivuttomasti. Itse ostaessani allekirjoitettiin ensin kauppakirja. Sen jälkeen menin yksin tiskille allekirjoittamaan lainapaperit. Rahat siirrettiin tililleni. Sen jälkeen myyjä luovutti osakekirjan pankille ja rahat siirrettiin hänen tililleen. Minulle jäi muistoksi kopio osakekirjasta ja muutama iso luku tiliotteeseen. Koko homma kesti ehkä neljännestunnin.
- Näinkin voi olla
Jaa, meille kyllä laitettiin omalle tilille.
- Vielä velallinen
Näinkin voi olla kirjoitti:
Jaa, meille kyllä laitettiin omalle tilille.
Minulla kuvio meni niin, että olin sopinut vastaanottoajan omaan pankkiini noin puoli tuntia ennen myyjien saapumista paikalle. Tuolloin sain lainan, joka pistettiin hetkeksi omalle tililleni. Myyjien saavuttua rahat siirrettiin heille ja myyjät antoivat asunnon osakekirjan suoraan pankkivirkailijalle. Osakekirja on pankin hallussa, kunnes laina maksettu. Toivoakseni saan sen itselleni noin kolmen vuoden kuluttua :-)
- Vatttyu
pankki siirsi lainasumman "iltapäivällä" omalle pankkitililleni (siis hetkeä ennen kaupantekoa, koska tiesivät tarkalleen milloin kaupat tehdään). Sitten vaan pankissa käytiin ja toimihenkilö siirsi rahat myyjän tilille. Jos on omaa rahaa, niin se ei näy itse kaupanetossa mitenkään. lainarahat ja omat rahat ovat yhtä könttää tilillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1117181Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista594777- 954731
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee493899- 513838
- 2173807
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san263383- 512741
- 382721
- 392317