Hankittiin jemeninkameleontti 2.11.2009 eli hetki sitten ja terraario on tarpeeksi iso ja melko korkeallakin.
Korkeita kasveja ja piilopaikkoja on tarpeeksi ja vettä tarjolla kokoajan. Sumuttelemme joka päivä niin ettei terraario varmasti kuivu. Lämpötilankin pitäisi olla kohdallaan. Ongelma on se että kameleontti ei ole syönyt mitään sen jälkeen kun meille tuli (Ulostaa kyllä eli luultavasti lehdet maistunut) mutta sirkat eivät mene kaupaksi. Kameleontti on kokoajan harmahtavan ruskea ja on paikoillaan vaan. pitää silmiä kiinni niinkuin se olisi uupunut. Mistä ihmeestä voi olla kyse? Kiitos jo etukäteen vastauksista
APUAAAAA! kameleontti ei ole tyytyväinen
4
634
Vastaukset
- vaikkapa
Herppi.netistä. siellä on varmasti vähän asiantuntevampaa porukkaa.
- auttaakokkeek
tuo väri on uhkailuväri, kamsu on varmaan stressaantunut. Voi johtua ihan muutoksesta.
Itse olen huomannut, että jos kuljen punasävyisen paidan kanssa edes neljän metrin päästä terrasta, eläin on varuillaan ja menee piiloon. Nyt laitan aina jonkun harmaan tai mustan paidan päälle kun laitan kamsulle ruokaa.
Kameleontti on hyvin herkkä eläin. Jotkut jollain tapaa kesyyntyy mutta tuo meidänkin elukka yrittää purra hyvin helposti ja säikyttelee meikäläistä mennen tullen. Välillä se kyllä tulee ottamaan kädessäni olevasta purkista matoja mutta koskaan ei tiedä onko juuri nyt hyvä päivä.
Eläin rauhaan. Ehkä jotain harmaata/tummaa/vihreää verhoa niin, että vain yksi sivu on avoin. Jos siellä terrassa on sirkkoja, eiväthän ole liian suuria? Vaikka kamsun suu on iso niin meidänkin kamsu syö mieluummin keskikokoisia sirkkoja, uros tämä on.
Meidän kamsun herkkua on tomaatti, moni muu vihannes jää syömättä. - relaaaaaaaaa
auttaakokkeek kirjoitti:
tuo väri on uhkailuväri, kamsu on varmaan stressaantunut. Voi johtua ihan muutoksesta.
Itse olen huomannut, että jos kuljen punasävyisen paidan kanssa edes neljän metrin päästä terrasta, eläin on varuillaan ja menee piiloon. Nyt laitan aina jonkun harmaan tai mustan paidan päälle kun laitan kamsulle ruokaa.
Kameleontti on hyvin herkkä eläin. Jotkut jollain tapaa kesyyntyy mutta tuo meidänkin elukka yrittää purra hyvin helposti ja säikyttelee meikäläistä mennen tullen. Välillä se kyllä tulee ottamaan kädessäni olevasta purkista matoja mutta koskaan ei tiedä onko juuri nyt hyvä päivä.
Eläin rauhaan. Ehkä jotain harmaata/tummaa/vihreää verhoa niin, että vain yksi sivu on avoin. Jos siellä terrassa on sirkkoja, eiväthän ole liian suuria? Vaikka kamsun suu on iso niin meidänkin kamsu syö mieluummin keskikokoisia sirkkoja, uros tämä on.
Meidän kamsun herkkua on tomaatti, moni muu vihannes jää syömättä.itse en ole ihan joka päivä sumutellut. Ei ole mitään haittaa ollut. Kamsuhan ei jopa häiriintyy liiasta kosteudesta.
Kosteaa ruokaa on tomaatti (en muista vesipitoisuutta) ja kurkku (97% vettä). - huihheiui
relaaaaaaaaa kirjoitti:
itse en ole ihan joka päivä sumutellut. Ei ole mitään haittaa ollut. Kamsuhan ei jopa häiriintyy liiasta kosteudesta.
Kosteaa ruokaa on tomaatti (en muista vesipitoisuutta) ja kurkku (97% vettä).siis tuli kirjoitusvirhes.
Kamsu voi jopa häiriintyä liiasta kosteudesta. Luonnossa kamsu elelee melkoisen kuivillakin alueilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1636532
- 531913
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes441671- 541142
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3371085Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se501034Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13990Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79918Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384918Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14897