Työeläkelaitoksiin liittyvät mahdolliset vaalirahoitusten selvittelyt jäivät viime kesänä tekemättä. Näin joulun alla herää kysymys, että miksi näin tapahtui? Onko kyseessä vakiintunut maan tapa?
Hyviä kysymyksiä työeläkejärjestelmästämme näin joulu alla ovat:
1. Minne kaikkialle muualle virtaavat työeläkkeisiin kerätyt varat?
2. Ketkä saksivat eläkkeitä koko ajan pienemmiksi kuin työtä tehdessä oli sovittuna?
3. Vetääkö joku työeläkejärjestelmän varoista koko ajan välistä?
AJANKOHTAINEN KAKKONEN 24.11.2009 TV2
Itse en tiedä, mutta eläkkeelle jäämässä oleva STM:n vakuutusosaston ylijohtaja Tarmo Pukkila kertoo työeläkejärjestelmän mustista aukoista, joita ei ole edes tarkoitusta tukkia.
Yksi isoksi kasvanut epäkohta liittyy työmarkkinajärjestöiden ylivertaiseen asemaan ja sitä kautta mahdollisiin selvittämättömiin vaalirahavirtoihin. Toimivathan ne valtapuolueiden isoina rahoittajina eri vaaleissa.
Tästä kaikesta kertoo hyvin ajanhermolla oleva Ajankohtaisen kakkosen jakso, joka ensi-ilta oli 24.11.09. Toimittajana Juha Ristamäki
Ylijohtaja Pukkilan haastattelu sijoittuu ohjelman aikajanalla noin 6,35-14,14.
http://areena.yle.fi/video/574337
Esitysaikaa Yle Areenalla on tällä hetkellä 30 päivää jäljellä.
TOIMINTATORSTAIT JATKUVAT
Hiljaiset mielenilmaisut tätäkin "maan tapaa" vastaan jatkuvat torstaisin jouluun asti:
http://vivalarevolution09.wikispaces.com/message/list/Etusivu
Paikkana on tuttuun tapaan eduskuntatalon edusta.
26.11. kello 18 - 19.15
3.12. kello 18 - 19.15
10.12. kello 18 - 19.15
17.12. kello 18 - 19.15
Lämmintä päälle ja muistakaa ottaa muistokynttilät mukaan.
Institutionaalinen korruptio ja työeläkejärjestelmä
S.O.S.
0
462
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713085
- 922865
- 512105
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201555- 151339
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51318Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131263- 181240
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241222