Kysymyksiä kokeneemmille.

hm..♥

Olen tässä jonkin aikaa harkinnut frettiä, mutta haluaisin vastauksia
muutamiin kysymyksiin.

1. Tiedättekö hyviä kasvattajia? Jos niin
minkä nimisiä. Asun kuopion seudulla.
2. Paljon fretit yleesä maksaa?
3. Jos hankkii vain
yhen fretin nii tuleeko siitä arempi tai jotain?
4. Tuleeko fretistä täysin sisäsiistiä?
5. Sopeutuuko fretti hyvin koiran kanssa?
Kyseessä vanha,kiltti koira mutta
on tappanut gerbiilin "leikkiessään".
6. Riittääkö fretille jos se ei pääse koko asuntoon vaan ulos ja
alakertaan parin huoneen alueelle?
5. Mitenkä paljon frettiin menee n.vuodessa rahaa.
6. Kumpaa suosittelet urosta vai naarasta?
7. Voiko frettiä ottaa mukaan esim. mökille?

1

296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdfgs

      1. Kasvattajia löydät täältä http://personal.inet.fi/yhdistys/sfyry/ ja http://www.frettiliitto.fi/page1.php
      2. 200 eurosta ylöspäin. Toki halvemmallakin voit saada.
      3. Monet aloittavat yhdellä yksilöllä. Toki fretti varmasti nauttisi lajitoverista, mutta ei kuole sen puutteeseen. Kun lajitoveria ei ole, pitää omistajan pitää fretilleen hyvin paljon seuraa, pelkkä koulu/työpäivän jälkeen seurustelu ei välttämättä riitä.
      4. Ei tule. Vahinko saattaa tulla vaikka keskelle mattoa. Tosin, olen kyllä joskus kuullut huhuja freteistä, jotka ovat oppineet täydellisen sisäsiisteiksi.
      5. Se riippuu niin paljon yksilöistä. Itse en ainakaan jättäisi koiraa ja frettiä keskenään.
      6. Nyt en ihan ymmärrä. Ei frettiä voi koko vuotta ulkona pitää, vain kesäisin kun on sopivan lämmintä. Ja riippuu huoneiden koosta, että riittääkö se fretin "valtakunnaksi". Olisiko mahdollista, että pidät frettiä aina silloin vapaana, kun olet kotona, ja silloin noissa huoneissa, kun et ole kotona?
      7. Se riippuu monesta tekijästä. Jos fretti sairastuu, voi hoitokuluihin mennä pitkä penni. Panosta laadukkaaseen ruokaan, ja tarkkaile frettiä päivittäin.
      8. Se on makuasia. Naaraat ovat hieman uroksia vilkkaampia, toisinaan omat naaraani ovat aika tempperamenttisiä. Itse otin ensimmäiseksi uroksen. Kysele kasvattajalta, mitä hän suosittelee.
      9. Kyllä voi, jos vain viitsit raahata sen kaikki kamppeet mökille ja takaisin. ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      72
      1394
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      74
      1099
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      967
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      772
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      374
      717
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      711
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe