että kristinuskon mukaan vammainen ei saa lähestyä alttaria? Katsokaas kuvakavalkaadia. Silmävammaisia yhtä lukuun ottamatta.
http://visioiva.fi/Valokuvat/Piispat/
Mitä ovat uskikset mieltä siitä
47
367
Vastaukset
- otto..
Ne rikkovat omaa oppiaan vastaan.
- ..
järkyttävää uskisten ahdasmielisyys! ystävälleni (joka kuuluu luterilaiseen kirkkoon) syntyi kehitysvammainen lapsi ja tietysti yhteiseen alkutaipaleeseen mahtui hämmennystä, itsesyyttelyä ja monia hankaluuksia. joka tapauksessa eräs helluntailainen tuttavapariskunta sanoi hänelle päin naamaa tuomitsevaan sävyyn, että ystäväni tekemistä synniestä johtuu lapsen vammaisuus. jokin raamatun kohtakin tuki väitettä suoraan.
itseasiassa kyseisen pariskunnan helluntailaiseen perhepiiriin syntyi myös myöhemmin vammainen lapsi, mutta jollain tavalla vammaisuus olikin heidän kohdallaan lahja jumalalta. tyypillinen esimerkki taas uskisten karmeasta ajatusmaailmasta.- he eivät olleet siis
Sellaiset uskovaiset, jotka väittävät tuollaista, eivät ole uskovaisia, koska Raamatussa Jeesus sanoi, ettei vammaisuus johdu mistään pahoista teoista.
- sinä hävisit
he eivät olleet siis kirjoitti:
Sellaiset uskovaiset, jotka väittävät tuollaista, eivät ole uskovaisia, koska Raamatussa Jeesus sanoi, ettei vammaisuus johdu mistään pahoista teoista.
No true Scotsman on typerä argumenttivirhe ja sen käyttäjä
häviää aina väittelyn. - ....
näppinsä vähän joka asiassa. Tsunamin sattuessa joku naispappi sanoi televisiossa, että jumalalla oli varmaan meille jotain asiaa. Ihan pokkana sanoi ja haastattelija kuunteli hartaan näköisenä!
- suhinaa
mutta myönnän että monet hellarit ym. luterit ja kirkot ovat täynnä ihmisiä jotka ei ymmärrä paljon mistään mitään. Ei se silti Jumalaa olemattomaksi tee. Rakastan itse kaikkia, jopa niitä jotka tappavat.
- kasvattaja......
ehdottomasti sitä mieltä, että keksimäsi kristinusko on kamala uskonto!
Mutta oikea kristinusko Suomessa ja missään muussakaan tuntemassani maassa ei kiellä vammaisen tuloa alttarille ja onpa vammainen pappikin Suomessa virassa.
Uskontotietous olisi sinun syytä päivittää, sillä olet sekoittanut vanhajuutalaisuuden joskus yuli 2000 vuoden takaa ja nykykristinuskon. Mutta kuten olen aina sanonut, ateistit eivät ole sieltä välkymmästä päästä ja taas kerran Kössö todisti sen. Onneksi en ole ateisti.Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
"Puhu Aaronille ja sano: jos jossakin sinun jälkeläisistäsi, tulevissa sukupolvissa, on joku vamma, älköön hän lähestykö uhraamaan Jumalansa leipää.
Älköön lähestykö kukaan, jossa on joku vamma, älköön kukaan sokea tai ontuva, kukaan kasvoiltaan tahi jäseniltään muodoton, jalkansa tai kätensä taittanut, kyttyräselkäinen tai surkastunut, silmävikainen tai ihotautinen tai rupinen tai kuohittu."
3.Moos. 21:16-20
Joten kristinuskon kaikkivaltias ja kaikkitietävä jumala puhuu valitsemansa kansan johtajalle ja kieltää vammaisia ja niitä joilla nyt vaikka sattuisi olemaan näössä jotain vikaa aika selvin sanoin, mutta nykykristityt eivät sitten tälläisistä asioista välitä...
Sillä ihan ilman perusteitahan se jumala tuollaisia käskyjä ihan henkilökohtaisesti antoi ja on paljon tärkeämpää perustaa elämänsä siihen mitä paavali on kirjeenvaihdossaan kirjoittanut, jos siihenkään...
Poimikaa vaan rusinoita pullasta, uskovaiset.boxerblock kirjoitti:
Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
"Puhu Aaronille ja sano: jos jossakin sinun jälkeläisistäsi, tulevissa sukupolvissa, on joku vamma, älköön hän lähestykö uhraamaan Jumalansa leipää.
Älköön lähestykö kukaan, jossa on joku vamma, älköön kukaan sokea tai ontuva, kukaan kasvoiltaan tahi jäseniltään muodoton, jalkansa tai kätensä taittanut, kyttyräselkäinen tai surkastunut, silmävikainen tai ihotautinen tai rupinen tai kuohittu."
Joten kristinuskon kaikkivaltias ja kaikkitietävä jumala puhuu valitsemansa kansan johtajalle ja kieltää vammaisia ja niitä joilla nyt vaikka sattuisi olemaan näössä jotain vikaa aika selvin sanoin, mutta nykykristityt eivät sitten tälläisistä asioista välitä...
Sillä ihan ilman perusteitahan se jumala tuollaisia käskyjä ihan henkilökohtaisesti antoi ja on paljon tärkeämpää perustaa elämänsä siihen mitä paavali on kirjeenvaihdossaan kirjoittanut, jos siihenkään...
Poimikaa vaan rusinoita pullasta, uskovaiset."Älköön lähestykö kukaan, jossa on joku vamma, älköön kukaan sokea tai ontuva, kukaan kasvoiltaan tahi jäseniltään muodoton, jalkansa tai kätensä taittanut, kyttyräselkäinen tai surkastunut, silmävikainen tai ihotautinen tai rupinen tai kuohittu."
:) Tuo on kyllä uskomatonta tekstiä. Oikein rakastava ja OIKEUDENMUKAINEN jumala, joka itse loi kyseiset vammat..- miksi pitäisikään
boxerblock kirjoitti:
Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
Poimikaa vaan rusinoita pullasta, uskovaiset.Oli kysymys Herran tuliuhreista, eikä tavallisista kirkonmenoista!
3. Moos. 21:15-20
Ylipappi on sukunsa joukossa korkein: hänen päänsä on voideltu pyhällä öljyllä, hänet on vihitty virkaansa ja puettu pyhiin vaatteisiin. Hänen ei sovi surun merkiksi avata hiuksiaan levälleen eikä repiä vaatteitaan. Hän ei saa saattaa itseään epäpuhtaaksi menemällä kuolleen lähelle, ei edes surressaan isäänsä tai äitiään. Hän ei saa suruaikanaan poistua pyhäköstä, ettei hän häpäisisi Jumalansa pyhäkköä, sillä hänet on voideltu ja vihitty Herran pyhällä öljyllä. Minä olen Herra. Minä, Herra, olen pyhittänyt hänet omaksi palvelijakseni." Herra sanoi Moosekselle: Sano Aaronille: Kukaan jälkeläisesi, jolla on jokin ruumiinvamma, ei saa milloinkaan tulla uhraamaan ruokaa Jumalalle. Uhraamaan ei saa tulla kukaan, joka on sokea, rampa tai kasvoiltaan tai ruumiiltaan epämuodostunut, kukaan, jolta on katkennut jalka tai käsi, joka on kyttyräselkäinen tai kitukasvuinen, jonka silmäterä on samentunut tai jolla on ihottuma, rupitauti tai vialliset kivekset. Kukaan pappi Aaronin suvun jäsen, jolla on jokin vamma, ei saa astua uhraamaan Herralle kuuluvia tuliuhreja; vammansa takia hän on kelpaamaton uhraamaan ruokaa Jumalalle. Hän saa silti syödä Jumalan ruokaa, sekä erityisen pyhää että pyhää, mutta väliverhon luo tai alttarin ääreen hän ei saa vammansa vuoksi astua, ettei hän häpäisisi mitään, minkä minä, Herra, olen julistanut pyhäksi.
Jos kerran Jumala on säätänyt niin, miksi he olisivat siellä autiomaassa siitä poikenneet ja suututtaneet Jumalan? EIhän siinä olisi ollut mitään järkeä. miksi pitäisikään kirjoitti:
Oli kysymys Herran tuliuhreista, eikä tavallisista kirkonmenoista!
Ylipappi on sukunsa joukossa korkein: hänen päänsä on voideltu pyhällä öljyllä, hänet on vihitty virkaansa ja puettu pyhiin vaatteisiin. Hänen ei sovi surun merkiksi avata hiuksiaan levälleen eikä repiä vaatteitaan. Hän ei saa saattaa itseään epäpuhtaaksi menemällä kuolleen lähelle, ei edes surressaan isäänsä tai äitiään. Hän ei saa suruaikanaan poistua pyhäköstä, ettei hän häpäisisi Jumalansa pyhäkköä, sillä hänet on voideltu ja vihitty Herran pyhällä öljyllä. Minä olen Herra. Minä, Herra, olen pyhittänyt hänet omaksi palvelijakseni." Herra sanoi Moosekselle: Sano Aaronille: Kukaan jälkeläisesi, jolla on jokin ruumiinvamma, ei saa milloinkaan tulla uhraamaan ruokaa Jumalalle. Uhraamaan ei saa tulla kukaan, joka on sokea, rampa tai kasvoiltaan tai ruumiiltaan epämuodostunut, kukaan, jolta on katkennut jalka tai käsi, joka on kyttyräselkäinen tai kitukasvuinen, jonka silmäterä on samentunut tai jolla on ihottuma, rupitauti tai vialliset kivekset. Kukaan pappi Aaronin suvun jäsen, jolla on jokin vamma, ei saa astua uhraamaan Herralle kuuluvia tuliuhreja; vammansa takia hän on kelpaamaton uhraamaan ruokaa Jumalalle. Hän saa silti syödä Jumalan ruokaa, sekä erityisen pyhää että pyhää, mutta väliverhon luo tai alttarin ääreen hän ei saa vammansa vuoksi astua, ettei hän häpäisisi mitään, minkä minä, Herra, olen julistanut pyhäksi.
Jos kerran Jumala on säätänyt niin, miksi he olisivat siellä autiomaassa siitä poikenneet ja suututtaneet Jumalan? EIhän siinä olisi ollut mitään järkeä.On se vaan niin mukava tietää että kristityt palvovat jumalkäsitettä joka on edes jossain välissä olemassaoloaan ollut niin moraaliton että ei pelkästään ollut hiljaisesti hyväksynyt aikaisen ihmisten yhteiskunnan haparoivia ja verisiä palvontamenoja vaan käskee tekemään sellaisia.
Raamatussahan on sivukaupalla ohjeita siitä miten lihaa pitä leikata ja rasvat eritellä kun eläimiä tapetaan jumalalle.
Ja tämä jumala eläin- ja ihmisuhreineen eroaa muista alkeellisten sivilisaatioiden palvomista julmista verenhimoisista jumalista... miten?miksi pitäisikään kirjoitti:
Oli kysymys Herran tuliuhreista, eikä tavallisista kirkonmenoista!
Jos kerran Jumala on säätänyt niin, miksi he olisivat siellä autiomaassa siitä poikenneet ja suututtaneet Jumalan? EIhän siinä olisi ollut mitään järkeä."Oli kysymys Herran tuliuhreista, eikä tavallisista kirkonmenoista!"
Miten tuo asia vaikuttaa siihen, että jumalasi halveksii ja pitää selvästi vammaisia halpa-arvoisempana kuin vammatonta? Noista vammoista osa voi olla syntymävammoja, jotka jumalasi on suunnitellut ja loput on ihmisten elämässä tulleita ja nekin on jumalasi sallinut (pallit aidan välissä). Vammaiset ovat ilmiselvästi paskasakkia jumalasi mielestä.KeljuKooKojootti kirjoitti:
"Oli kysymys Herran tuliuhreista, eikä tavallisista kirkonmenoista!"
Miten tuo asia vaikuttaa siihen, että jumalasi halveksii ja pitää selvästi vammaisia halpa-arvoisempana kuin vammatonta? Noista vammoista osa voi olla syntymävammoja, jotka jumalasi on suunnitellut ja loput on ihmisten elämässä tulleita ja nekin on jumalasi sallinut (pallit aidan välissä). Vammaiset ovat ilmiselvästi paskasakkia jumalasi mielestä.Vanhan Liiton aikaan Jumala oli vain vastenmielinen monolatrinen uskomus erään Lähi-Idän kansan päissä, mutta kaikki muuttui kun hän käväisi täällä sivupersoonassaan kivana parrakkaana setänä. Nykyisin hän on tosi kiva tyyppi, cool to the Xtreme ja tahtoo vain kaikkea hyvää kaikille, paitsi niille jotka tajuavat hänen olevan vain meemi.
Aatami9 kirjoitti:
Vanhan Liiton aikaan Jumala oli vain vastenmielinen monolatrinen uskomus erään Lähi-Idän kansan päissä, mutta kaikki muuttui kun hän käväisi täällä sivupersoonassaan kivana parrakkaana setänä. Nykyisin hän on tosi kiva tyyppi, cool to the Xtreme ja tahtoo vain kaikkea hyvää kaikille, paitsi niille jotka tajuavat hänen olevan vain meemi.
:) Ihmeesti muuttu tarinat joo. Ihan kun olisi eri uskonto kyseessä..
Täydellinen rakkaus vaatii ikuisen kadotuksen vääräuskoisille. Ihmisellä on vapaa tahto valita ;) On se vaan niin hyvä ja täydellinen.
Kristinusko ei kiellä vammaisia lähestymästä alttaria. Ei voi kun syvästi ihmetellä, että mistä näitä vääriä,valheellisia käsityksiä kristinuskosta kaivetaan. Ja sitten niistä tehdään "totuus" ja morkataan kristittyjä tämän "valheellisen totuuden" mukaan. Mistähän tälläinenkin toiminta kertoo?
- möh.
ymmärtääkseni aikaisemmassa viestissä oli juuri kuvattu raamatun katkelma joka kieltää vammaisia tulemaan alttarille! "entisenä uskiksena" tiedän, että raamattu on myös kristittyjen perusta. tarkemmin ilmaistuna vielä jumalan muuttumatonta sanaa joka on totuus. kuinka kummassa raamatusta on tullut kirja josta voi valita kohtia joita haluaa noudattaa ja jättää pois ne mitkä eivät miellytä?? kuin irtokarkkeja valitsisi..
- Kuk regus susej
möh. kirjoitti:
ymmärtääkseni aikaisemmassa viestissä oli juuri kuvattu raamatun katkelma joka kieltää vammaisia tulemaan alttarille! "entisenä uskiksena" tiedän, että raamattu on myös kristittyjen perusta. tarkemmin ilmaistuna vielä jumalan muuttumatonta sanaa joka on totuus. kuinka kummassa raamatusta on tullut kirja josta voi valita kohtia joita haluaa noudattaa ja jättää pois ne mitkä eivät miellytä?? kuin irtokarkkeja valitsisi..
"Raamatuntulkinta on tätä: Mietitään sitä miksi maailma ei ole sellainen kuin raamattu väittää, ja keksitään syitä miksi ei tarvitsisi tehdä niin kuin raamattu käskee."
Kuk regus susej kirjoitti:
"Raamatuntulkinta on tätä: Mietitään sitä miksi maailma ei ole sellainen kuin raamattu väittää, ja keksitään syitä miksi ei tarvitsisi tehdä niin kuin raamattu käskee."
hyvin sanottu.
- Kuk regus susej
iaurwen kirjoitti:
hyvin sanottu.
En vain enää muista kuka sen sanoi, joku tällä palstalla se oli.
- on tapauskoisia
möh. kirjoitti:
Se alttari ei ollut mikään nykyajan kirkon alttari, vaan Jumalalle pyhitetty erikoinen alttari, joka kulki Israelilaisten mukana autiomaassa. Vaikka olisit joskus käynyt kirkossa pari kertaa, ei se sinusta silti mitään uskovaista ole välttämättä ikinä tehnyt.
- goddeloos
18. Minä todistan jokaiselle, joka kuulee tämän kirjan profetian sanat: Jos joku panee niihin jotakin lisää, panee Jumala hänen kärsittävikseen ne vitsaukset, jotka on kirjoitettu tähän kirjaan.
19. Jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, ottaa Jumala pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.
3. Moos. 21:16-23 Vammaiset, lyhytkasvuiset, lättänenäiset, sokeat ym. eivät saa tulla alttarille.
Joh. 5:14 Jeesus uskoo, että rammat ovat rampoja siksi, että Jumala on rangaissut heitä synnistä. Hän sanoo rammalle miehelle parannettuaan hänet: ”älä tee enempää syntiä, tai sinulle koituu enemmän pahaa”.
Pahin ase uskontoa vastaan ei ole tiede vaan uskonto itse... - suhinaa
goddeloos kirjoitti:
18. Minä todistan jokaiselle, joka kuulee tämän kirjan profetian sanat: Jos joku panee niihin jotakin lisää, panee Jumala hänen kärsittävikseen ne vitsaukset, jotka on kirjoitettu tähän kirjaan.
19. Jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, ottaa Jumala pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.
3. Moos. 21:16-23 Vammaiset, lyhytkasvuiset, lättänenäiset, sokeat ym. eivät saa tulla alttarille.
Joh. 5:14 Jeesus uskoo, että rammat ovat rampoja siksi, että Jumala on rangaissut heitä synnistä. Hän sanoo rammalle miehelle parannettuaan hänet: ”älä tee enempää syntiä, tai sinulle koituu enemmän pahaa”.
Pahin ase uskontoa vastaan ei ole tiede vaan uskonto itse...Siinä ei kerrota oliko mies humalassa telonut itsensä, vai kuinka tullut ramaaksi. Syntiä hän oli kuitenkin tehnyt niinkuin kaikki muutkin ihmiset. Samalla tavalla hän sanoi kaikille jotka ottivat sanansa vastaan. Pahintahan olisi joutua ainaiseen eroon elämän lähteestä. Kieroja ihmisiä, kieroon ajattelua kieroja sääriä ja kaikenmaailman kieroilua on koko maailma täynnä. Kyllä jokainen voi olla sellainen, jos ei halua olla syntiä tekemättä, ihan vapaasti.
- elämän eväät
Mulla alkoi seistä
- elämän eväät
Älä välitä, se ei ole vamma, vaikka se saattaa sinusta siltä tuntuakin.
Saat siis lähestyä nunn... eikun alttaria vapaasti.
1. Korinttolaiskirje 11:
"4 Jos miehellä on päähine päässään, kun hän rukoilee tai profetoi*, hän häpäisee päänsä.
5 Sen sijaan jos nainen on avopäin, kun hän rukoilee tai profetoi, hän häpäisee päänsä, sillä sehän on samaa kuin hän olisi antanut ajaa hiuksensa pois.
6 Ellei nainen peitä päätään, hän voi yhtä hyvin leikkauttaa hiuksensa. Mutta jos kerran hiusten leikkaaminen tai pois ajaminen on naiselle häpeällistä, hänen tulee peittää päänsä."
Siis miehet eivät rukoillessa saisi käyttää päähineitä, ja naisten taas tulisi pitää päähineitä. Uuden testamentin mukaan siis, ei sen vanhan joka ehkä on tai ehkä ei ole voimassa, vaan Uuden joka mitä ilmeisemmin kristityiden mukaan pitäisi olla ajantasaista tekstiä. No, katsotaan kuinka käyttäydytään... Mitäs sillä Espoon piispalla on tässä päässä:
http://espoonhiippakunta.evl.fi/hiippakunta/piispa/piispan_liturginen_vaatetus/piispan_hiippa/
Piispan hiippa eli mitra päässä! Vaikka selvästi sanotaan että häpäisee itsensä... Tuon piispan päähineen muotoilu on muuten alunperin kuulemma peräisin kalan päästä. Hiippa on ylhäältä auki kuin kalan kita ammollaan. Se perustui jonkin muinaisen kalajumalan palvontaan... Hyvin te vedätte siellä kirkossa! Ja ei naiset yhtään sen paremmin. Kuinka monella naispapilla on pää peitettynä, kun hän pitää saarnaa. Tai entäs naiset kirkossa? Monellako on pää peitettynä, kun rukoilevat?
Turha kuvitella että kristityt olisivat raamattua koskaan lukeneet, kun eivät pätkääkään välitä mitä siellä sanotaan. Palstan kristityt, miksi ette valita evl.kirkon piispoille siitä että he käyttävät hiippoja? Sehän on selvästi häpeällistä, raamattu sanoo niin! Antakaa kun arvaan, ei se teidän mielestä ole, minä en osaa lukea tuota lausetta raamatusta oikein koska minussa ei vaikuta pyhä henki. Ilmeisesti lause tarkoittaa jotain ihan mutua, vaikka että päässä ei saa pitää koiraa, mutta sen ymmärtäisi vain jos olisi uudestisyntynyt....- Kössönöm
""4 Jos miehellä on päähine päässään, kun hän rukoilee tai profetoi*, hän häpäisee päänsä."
- Katolilaispalstalla eräs mies kysyi, että katsotaanko tupee päähineeksi. Viesti poistettiin, eikä vastausta tullut. Voiko Mauri Pekkarinen mennä messuun?
Nämä on muuten hauskoja juttuja kaikkinensa. Eivät pannumyssytyypit itsekään tiedä, että mites se nyt menikään. - sen kulttuurin tapa
Sen ajan kulttuuriin kuului erilaiset tavat peittää pää, nykyaika on muuttanut senkin maan ihmisten kulttuuria, eikä pää enää tarvitse olla peitettynä, koska ei ole häpeällistä että tukka näkyy.
- sinä houkka
Kössönöm kirjoitti:
""4 Jos miehellä on päähine päässään, kun hän rukoilee tai profetoi*, hän häpäisee päänsä."
- Katolilaispalstalla eräs mies kysyi, että katsotaanko tupee päähineeksi. Viesti poistettiin, eikä vastausta tullut. Voiko Mauri Pekkarinen mennä messuun?
Nämä on muuten hauskoja juttuja kaikkinensa. Eivät pannumyssytyypit itsekään tiedä, että mites se nyt menikään.Minusta se päähine muistuttaa kolehtihaavia.
sen kulttuurin tapa kirjoitti:
Sen ajan kulttuuriin kuului erilaiset tavat peittää pää, nykyaika on muuttanut senkin maan ihmisten kulttuuria, eikä pää enää tarvitse olla peitettynä, koska ei ole häpeällistä että tukka näkyy.
Ovatko kaikki muutkin Raamatun käskyt ja selitykset vain senaikaisten lammaspaimenten kulttuuritapoja, joita ei tarvitse noudattaa ja joihin ei tarvitse enää uskoa?
Aatami9 kirjoitti:
Ovatko kaikki muutkin Raamatun käskyt ja selitykset vain senaikaisten lammaspaimenten kulttuuritapoja, joita ei tarvitse noudattaa ja joihin ei tarvitse enää uskoa?
kristityille ei tuota mitään ongelmaa poimia "rusinat pullasta", eli omaksua Raamatusta ainoastaan ne kohdat joiden kanssa itse on samaa mieltä. Jos Raamatussa lukee jotain josta on itse eri mieltä, niin sen voi jättää tietty huomioimatta, kun eihän se sääntö nyt tietty nykypäivän kristittyjä koske. Se oli vain niiden toisten sääntö.
No sitten jos kysytään että olisikohan tämä maailma kenties muuttunut myös ehkäisyn suhteen, tai mahdollisesti sen suhteen että homoseksuaalisuus voisi olla ihan normaali asia. Ei tietenkään, vastataan, ja kerrotaan kuinka jokainen Raamatun sana on pyhä ja muuttumaton jumalan totuus, ja siteerataan vakuudeksi Matteuksen evankeliumin kohtaa 5:19 "Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi." Mutta sen hattu-jutun voi kyllä jättää pois, kun se on niin vanha juttu, eikä koske rusinapullakristittyjä.
Vittuilumielessä lähetin kysymyksen hatuista ja piispoista myös nettipappi.fi-sivustolle. Odotan innolla millainen vastaus sieltä tulee.- Kössönöm
Whitewash kirjoitti:
kristityille ei tuota mitään ongelmaa poimia "rusinat pullasta", eli omaksua Raamatusta ainoastaan ne kohdat joiden kanssa itse on samaa mieltä. Jos Raamatussa lukee jotain josta on itse eri mieltä, niin sen voi jättää tietty huomioimatta, kun eihän se sääntö nyt tietty nykypäivän kristittyjä koske. Se oli vain niiden toisten sääntö.
No sitten jos kysytään että olisikohan tämä maailma kenties muuttunut myös ehkäisyn suhteen, tai mahdollisesti sen suhteen että homoseksuaalisuus voisi olla ihan normaali asia. Ei tietenkään, vastataan, ja kerrotaan kuinka jokainen Raamatun sana on pyhä ja muuttumaton jumalan totuus, ja siteerataan vakuudeksi Matteuksen evankeliumin kohtaa 5:19 "Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi." Mutta sen hattu-jutun voi kyllä jättää pois, kun se on niin vanha juttu, eikä koske rusinapullakristittyjä.
Vittuilumielessä lähetin kysymyksen hatuista ja piispoista myös nettipappi.fi-sivustolle. Odotan innolla millainen vastaus sieltä tulee."1. Korinttolaiskirje 11:
"4 Jos miehellä on päähine päässään, kun hän rukoilee tai profetoi*, hän häpäisee päänsä.
5 Sen sijaan jos nainen on avopäin, kun hän rukoilee tai profetoi, hän häpäisee päänsä, sillä sehän on samaa kuin hän olisi antanut ajaa hiuksensa pois.
6 Ellei nainen peitä päätään, hän voi yhtä hyvin leikkauttaa hiuksensa. Mutta jos kerran hiusten leikkaaminen tai pois ajaminen on naiselle häpeällistä, hänen tulee peittää päänsä."
- Tuossa ei mitenkään selitetä mihin se väite perustuu (jotain loogista pliis) että miehellä ei saa olla pipoa, mutta naisella täytyy. Ja miksi nainen ei saisi leikata hiuksia. Tuosta tulee kyllä kovasti islam mieleen.
Kerrotko sitten mitä nettipappi vastasi? Kössönöm kirjoitti:
"1. Korinttolaiskirje 11:
- Tuossa ei mitenkään selitetä mihin se väite perustuu (jotain loogista pliis) että miehellä ei saa olla pipoa, mutta naisella täytyy. Ja miksi nainen ei saisi leikata hiuksia. Tuosta tulee kyllä kovasti islam mieleen.
Kerrotko sitten mitä nettipappi vastasi?Jep, kerron varmasti. Tuolla sivustolla on vastattu kaikenlaisiin ihmisten kysymyksiin: http://www.nettipappi.fi/?deptid=9417
Kiperiin kysymyksiin ei näytä saavan suoraa vastausta, vaan kiertelyä ja kaartelua kautta rantain. Papit varmaan muutenkin puhuvat paljon mutta sanovat lopulta vähän, tai ei mitään. Kai siitä on lohtua joillekin.
Koitin esimerkiksi ymmärtää mitä tämä vastaus tarkoitti: http://www.nettipappi.fi/?newsid=11954&deptid=8618&showmodul=20&languageid=3&news=1
- ottiko pappi nyt puolesta vai vastaan kantaa? Vai ottiko ollenkaan? Minusta vain jaaritteli kaikenlaista, sanomatta mitään.- Kössönöm
Whitewash kirjoitti:
Jep, kerron varmasti. Tuolla sivustolla on vastattu kaikenlaisiin ihmisten kysymyksiin: http://www.nettipappi.fi/?deptid=9417
Kiperiin kysymyksiin ei näytä saavan suoraa vastausta, vaan kiertelyä ja kaartelua kautta rantain. Papit varmaan muutenkin puhuvat paljon mutta sanovat lopulta vähän, tai ei mitään. Kai siitä on lohtua joillekin.
Koitin esimerkiksi ymmärtää mitä tämä vastaus tarkoitti: http://www.nettipappi.fi/?newsid=11954&deptid=8618&showmodul=20&languageid=3&news=1
- ottiko pappi nyt puolesta vai vastaan kantaa? Vai ottiko ollenkaan? Minusta vain jaaritteli kaikenlaista, sanomatta mitään.Tässä yksi liirumlaarum:
"Mitä kymmenen käskyn kohtaa seksuaalivähemmistöt rikkovat? (26.11.2009)
Hehän haluavat elää liitossa kuten heterot jakaen kotinsa ja elämänsa uskollisina toinen toisilleen myötä ja vastoinkäymisissä kunnes kuolema heidät erottaa. Tässä kohden voi tietty miettiä, miten hyvin nykyheterot edellä mainitussa asiassa onnistuvat, vaikka ovat jopa halutessaan saaneet liitolleen Jumalan siunauksen.
Miksi jotkut kristityt vielä nykypäivänä käyttävät energiaansa ja aikaansa seksuaalivähemmistöjen "kivittämiseen"?
Hei !
Kymmenen käskyä on osoitettu kaikille ihmisille sukupuoliseen suuntautumiseen katsomatta. Jokaisen tulee siis omalta kohdaltaan tutkia elämäänsä käskyjen valossa ja tehdä oikeat johtopäätökset. Viimeisellä tuomiolla ihmiset ovat yksilöinä eivätkä ryhmän (kuten "seksuaalivähemmistö" tai "seksuaalienemmistö") edustajina (Matteus 25). Vähemmistöön kuuluva voi siis yhtä lailla rikkoa mitä tahansa käskyä kuin enemmistöön kuuluvakin. Kristillisen käsityksen mukaan kukaan ei pysty täysin noudattamaan kymmentä käskyä. Siksi tarvitaan armoa, joka perustuu Jeesuksen sovitustyöhön. Viime kädessä vain sen perusteella voi pelastua. Siinä on itse kullakin opettelemista, ettei olisi kovin innokas tuomitsemaan muita, kun omassa elämässäkin voi olla vielä parannettavaa (Matteus 7). Sinua siunaten Nettipappi"
http://www.nettipappi.fi/?newsid=13006&deptid=9417&showmodul=20&languageid=3&news=1
- Luin myös tuon laittamasi linkin vastauksen nettipapilta. Ihan höttöä, ei mitään selkeää. Kuinkahan monta opintoviikkoa pappeja opetetaan puhumaan paljon sanomatta mitään? - suhinaa
piispaa ja Raamattua rinnastaa toisiinsa, niillä ei ole mitään tekemistä keskenään, tietäkää se.
- suhinaa
Kössönöm kirjoitti:
Tässä yksi liirumlaarum:
"Mitä kymmenen käskyn kohtaa seksuaalivähemmistöt rikkovat? (26.11.2009)
Hehän haluavat elää liitossa kuten heterot jakaen kotinsa ja elämänsa uskollisina toinen toisilleen myötä ja vastoinkäymisissä kunnes kuolema heidät erottaa. Tässä kohden voi tietty miettiä, miten hyvin nykyheterot edellä mainitussa asiassa onnistuvat, vaikka ovat jopa halutessaan saaneet liitolleen Jumalan siunauksen.
Miksi jotkut kristityt vielä nykypäivänä käyttävät energiaansa ja aikaansa seksuaalivähemmistöjen "kivittämiseen"?
Hei !
Kymmenen käskyä on osoitettu kaikille ihmisille sukupuoliseen suuntautumiseen katsomatta. Jokaisen tulee siis omalta kohdaltaan tutkia elämäänsä käskyjen valossa ja tehdä oikeat johtopäätökset. Viimeisellä tuomiolla ihmiset ovat yksilöinä eivätkä ryhmän (kuten "seksuaalivähemmistö" tai "seksuaalienemmistö") edustajina (Matteus 25). Vähemmistöön kuuluva voi siis yhtä lailla rikkoa mitä tahansa käskyä kuin enemmistöön kuuluvakin. Kristillisen käsityksen mukaan kukaan ei pysty täysin noudattamaan kymmentä käskyä. Siksi tarvitaan armoa, joka perustuu Jeesuksen sovitustyöhön. Viime kädessä vain sen perusteella voi pelastua. Siinä on itse kullakin opettelemista, ettei olisi kovin innokas tuomitsemaan muita, kun omassa elämässäkin voi olla vielä parannettavaa (Matteus 7). Sinua siunaten Nettipappi"
http://www.nettipappi.fi/?newsid=13006&deptid=9417&showmodul=20&languageid=3&news=1
- Luin myös tuon laittamasi linkin vastauksen nettipapilta. Ihan höttöä, ei mitään selkeää. Kuinkahan monta opintoviikkoa pappeja opetetaan puhumaan paljon sanomatta mitään?1. KUNNIOITA ...HOMOUS JA ELÄIMIIN SEKAANTUMINEN OVAT VÄÄRIN, KUMMASTAKAAN EI TULE MUUTA HYVÄÄ KUIN ÄÄRETÖN "TYYDYTYS". EI TULE SIITÄ YHDYNNÄSTÄ LAPSIA. KUNNIOITTAAKO HOMO ENSIMMÄISEN KÄSKYN MITÄÄN JÄRJESTYKSEN /JÄRJELLISYYDEN PUOLELLA OLEVAA?
suhinaa kirjoitti:
1. KUNNIOITA ...HOMOUS JA ELÄIMIIN SEKAANTUMINEN OVAT VÄÄRIN, KUMMASTAKAAN EI TULE MUUTA HYVÄÄ KUIN ÄÄRETÖN "TYYDYTYS". EI TULE SIITÄ YHDYNNÄSTÄ LAPSIA. KUNNIOITTAAKO HOMO ENSIMMÄISEN KÄSKYN MITÄÄN JÄRJESTYKSEN /JÄRJELLISYYDEN PUOLELLA OLEVAA?
Tulihan sitä tulta ja tappuraa. Ainakin tulee selkeitä vastauksia kysymyksiin, eikä mitään liirulaarumia jota nettipappi.fin virkaheitot lässyttäjät nyt kirjoittelevat.
- suhinaa
Whitewash kirjoitti:
Vittuilumielessä lähetin kysymyksen hatuista ja piispoista myös nettipappi.fi-sivustolle. Odotan innolla millainen vastaus sieltä tulee.kun "se" täytettiin, niin se joka jättää sen täyttäjän huomioimatta on tosiaan syypää kaikkien rikkomiseen, jos lukee eteenpäin Matteus 5:19 muuten kuin perkeleet mielessä. Näyrä ja hiljainen hän oli, useimmat meistä ei. Laki olisiksi että ihmiset pelkäisivät eivätkä tekisi pahaa toisilleen, mutta mahdottomuushan se oli, siksi tarvittiin tämä jota katsomasta kaikki kasvonsa peittivät, niin pahasti he ja te hänet hakkaatte syyttömästi jatkuvasti. Hän on leipä joka pitäisi syödä semmoisena kuin on, eikä leivässä rusinoita olekaan. Mitä tulee piispojenhiippoihin, Jumalanvastustajien tekemiä ne on kaikki, niinkuin jumalankuvat kirkoissa, vaikka 2. käsky onkin katekismuksesta poistettu.
- kyllä vammaisia on
Kyllä vammaisia on jumalanpalveluksissa mukana, jos he haluavat sinne tulla, ja olin itse mukana kokouksessa, jossa vaikeastivammainen oli siellä edessä, ja hänen puolestaan rukoiltiin. Älä usko kaikkiin väitteisiin. Mutta jos viittaat Vanhan Testamentin Israelin kansalle tehtyihin sääntöihin autiomaassa vaeltamista varten, se on eri juttu, eikä liity mitenkään meihin jotka emme kuuluneet niihin vaeltajiin ja siinä oleviin sääntöihin. Me kuulumme niihin ihmisiin, joiden synnit on maksettu Golgatan keskimmäisellä ristillä, ja se mikä vaaditaan on usko. Jumala lahjoittaa uskon jos sellaisen haluaa, ja sitä ei ole, se on luvattu antaa sille ihmiselle joka sitä Jumalalta pyytää.
- Kössönöm
jota te noudatatte? Sanasta sanaan!
Ihme rusinoitten noukkijoita koko sakki. Sinäkään et mistään jumalasta mitään tiedä, kunhan olet ressukka aivopesty. - se on lahjaa
Kössönöm kirjoitti:
Ihme rusinoitten noukkijoita koko sakki. Sinäkään et mistään jumalasta mitään tiedä, kunhan olet ressukka aivopesty.Uskoon tuleminen on lahja Jumalalta, ja se joka pysyy uskossa loppuun saakka, pelastaa oman sielunsa.
- Jumalaton jässikkä
Kössönöm kirjoitti:
Ihme rusinoitten noukkijoita koko sakki. Sinäkään et mistään jumalasta mitään tiedä, kunhan olet ressukka aivopesty.Mistä syystä suomalaiset eivät saaneet pitää alkuperäisiä jumaliaan? Olihan nyt kerta kaikkiaan älytöntä pakottaa kansa palvomaan tuontitavaraa, jotain juutalaisten jumalaa, joka ei edes ymmärrä pohjolan ankaria oloja.
Jos jotain jumalaa on pakko palvoa niin Ukko, Ahti, Tapio ym. kotimaiset jumalat kunniaan. Allahkaan ei täällä menesty kun se ei tykkää viinan juonnista. Vaikka en minäkään kyllä ryyppää uskonnollisista syistä. Minä ryyppään ihan muista syistä. - se on lahjaa
se on lahjaa kirjoitti:
Uskoon tuleminen on lahja Jumalalta, ja se joka pysyy uskossa loppuun saakka, pelastaa oman sielunsa.
loppun asti rakastelu Uskon perseessä tuntuu nannalta.
- se on lahjaa
Jumalaton jässikkä kirjoitti:
Mistä syystä suomalaiset eivät saaneet pitää alkuperäisiä jumaliaan? Olihan nyt kerta kaikkiaan älytöntä pakottaa kansa palvomaan tuontitavaraa, jotain juutalaisten jumalaa, joka ei edes ymmärrä pohjolan ankaria oloja.
Jos jotain jumalaa on pakko palvoa niin Ukko, Ahti, Tapio ym. kotimaiset jumalat kunniaan. Allahkaan ei täällä menesty kun se ei tykkää viinan juonnista. Vaikka en minäkään kyllä ryyppää uskonnollisista syistä. Minä ryyppään ihan muista syistä.JOP4! WoKaPi! KOWe!
- suhinaa
Jumalaton jässikkä kirjoitti:
Mistä syystä suomalaiset eivät saaneet pitää alkuperäisiä jumaliaan? Olihan nyt kerta kaikkiaan älytöntä pakottaa kansa palvomaan tuontitavaraa, jotain juutalaisten jumalaa, joka ei edes ymmärrä pohjolan ankaria oloja.
Jos jotain jumalaa on pakko palvoa niin Ukko, Ahti, Tapio ym. kotimaiset jumalat kunniaan. Allahkaan ei täällä menesty kun se ei tykkää viinan juonnista. Vaikka en minäkään kyllä ryyppää uskonnollisista syistä. Minä ryyppään ihan muista syistä.suomalaisista on juutalaisia, että kyllä se Jumala meitä ymmärtää. Voit katsoa itse juutalaisten nimien listasta onko oma sukunimesi siellä. 3000 vuotta sitten lähdettin "Artzaretiin" erämaahan tänne maan ääriin eli Finlandiin(=maan ääri). Sitä paitsi suomalaiset niinkuin venäläisetkin palvelevat mitäsattuujumalia, joita eivät tunne. Kirkon Jumala on joku "ukko" jolla ei ole mitään tekemistä Raamatun kanssa, niin paljon on tullut tätä humpuukipappien pölinää tänne.
- Uroukka
Ei ainakaan omassa seurakunnassani vois edes kuvitella moista sääntöä. Ei tuollainen riminalisoiminen terveeseen kristinuskoon kuulu. Ensi kertaa kuulen moisesta.
- Hanuristiinnaulittu
"Ensi kertaa kuulen moisesta."
Lue se raamattusi vähän tarkemmin. - Kössönöm
Etkö ole raamattuasi lukenut?
3. Moos. 21:16-23 "Ja Herra puhui Moosekselle sanoen: .. Älköön lähestykö kukaan, jossa on joku
vamma, älköön kukaan sokea tai ontuva, kukaan kasvoiltaan tahi jäseniltään muodoton, jalkansa tai
kätensä taittanut, kyttyräselkäinen tai surkastunut, silmävikainen tai ihotautinen tai rupinen tai
kuohittu. .. Älköön hän tulko esiripun luo älköönkä lähestykö alttaria, koska hänessä on vamma, ettei
hän häpäisisi minun pyhäkköäni."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,834433Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu243108Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt392864Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1162645Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod172509Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka432357Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1132255- 132244
MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142015Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S281717