Nöyrin vetoomus uskovaisille.

Pyytäisin teiltä,suorastaan rukoilen teitä,
että voisitteko jättää nyt tämän koulusurma asian rauhaan ainakin tällä foorumilla.
Esimerkiksi meidän perhepiirissä kyseistä asiaa on ruodittu paljon,
koska Kauhajoella oli avovaimon pikkusisko tapahtumahetkellä viereisessä luokkahuoneessa.
Tämä asia koskettaa monia ihmisiä,ja on kipeä asia.
Tapausten käyttäminen toisten,asiaankuulumattomien ihmisten solvaamiseen,
ja suoranaiseen vittuiluun on vain alhaista.
Eli pyydän,rukoilen,anelen,nöyrimmästi,jätetään aihe rauhaan.
Kiitos etukäteen ja Rauhaa.

15

225

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kössönöm

      koska sillä asialla on kiva satuttaa. Minä en tosin tiedä oliko kumpikaan surmaajista kirkon jäsen, eikä taida tietää hihutkaan. Kunhan huutavat. Päivi Räsänen sanoi myös omassa blogissaan "painavan" sanansa asiasta.

      "Olen pääministerin kanssa samaa mieltä siitä, että koulusurmissa kohdataan uusi pelottava ilmiö - ihmisviha. Jokelan ja Kauhajoen surmaajat ilmoittautuivat myös ateistikseiksi. Tämä ilmiö on käänteinen kristinuskon lähimmäisenrakkaudelle. Jumalalle jokainen ihminen on rakas - siksi meidänkin tulee rakastaa toisiamme. Kun elävän kristillisyyden vaikutus yhteiskunnassa on ohentunut, jotain astuu tilalle. Sen jäljet ovat synkät ja pelottavat. Tarvitsemme yhteisöllisyyden vahvistamista, mutta tarvitsemme myös kansallista heräämistä siihen ihmisrakkauden sanomaan, jota kristillinen usko on synnyttänyt kautta vuosisatojen."

      http://paivirasanen.blogit.uusisuomi.fi/2008/09/26/kansalliset-ihmisrakkauden-talkoot

      - Laitoin sähköpostia rouvalle, mutta kolmannessa vastauksessaan hän sitten ilmoitti ettei enää keskustele kanssani.

      • Foulheart

        Kyseinen typeryys pohjaa ainoastaan siihen uskomukseen että ateismi olisi jollain tapaa kristinuskon vastakohta. Ja tietysti kukkahattutädit ovat kristittyjä ja kokevat olevansa hyviä ihmisiä joka heidän näkökulmassaan tarkoittaa että ateistit ovat pahoja. He eivät itse tosin näe asian muita puolia. Päiviä mitenkään arvostelematta pitäisi jonkun hänelle ilmoittaa että misantropia on mielenterveyden häiriö eikä ateismin toinen nimike...


      • Foulheart
        Foulheart kirjoitti:

        Kyseinen typeryys pohjaa ainoastaan siihen uskomukseen että ateismi olisi jollain tapaa kristinuskon vastakohta. Ja tietysti kukkahattutädit ovat kristittyjä ja kokevat olevansa hyviä ihmisiä joka heidän näkökulmassaan tarkoittaa että ateistit ovat pahoja. He eivät itse tosin näe asian muita puolia. Päiviä mitenkään arvostelematta pitäisi jonkun hänelle ilmoittaa että misantropia on mielenterveyden häiriö eikä ateismin toinen nimike...

        Niin ja unohdin ilmaista kyseenalaisen mielipiteeni myös siitä, että näille poliitikoille pitäisi antaa hieman elämänkatsomus koulutusta. Kaikkihan me olimme järkyttyneitä kouluammunnoista, mutta se ihmisviha joka jää liian usein noteeraamatta on viha ateisteja kohtaan. Joka näkyy hyvin juuri tuollaisissa jutuissa, joissa selvästi lietsotaan vihaa ja epäluuloa ateisteja kohtaan.


      • ne ovat olleita
        Foulheart kirjoitti:

        Kyseinen typeryys pohjaa ainoastaan siihen uskomukseen että ateismi olisi jollain tapaa kristinuskon vastakohta. Ja tietysti kukkahattutädit ovat kristittyjä ja kokevat olevansa hyviä ihmisiä joka heidän näkökulmassaan tarkoittaa että ateistit ovat pahoja. He eivät itse tosin näe asian muita puolia. Päiviä mitenkään arvostelematta pitäisi jonkun hänelle ilmoittaa että misantropia on mielenterveyden häiriö eikä ateismin toinen nimike...

        Vanhaan aikaan oli kukkahattuisia tätejä, oletko koskaan käynyt kaupungissa, niin että huomaisit asian itsekkin?


    • Allekirjoitan vetoomuksesi oitis.

      • RAUHAA!!
        Kiitos ihmiset


      • ateisti#?

        Samaa mieltä. Nämä ovat vaikeita asioita ja niistä pitääkin puhua, mutta nämä viimeisimmät kommentit ovat olleet sitä luokkaa ettei voi sanoin kuvata...


      • ateisti#? kirjoitti:

        Samaa mieltä. Nämä ovat vaikeita asioita ja niistä pitääkin puhua, mutta nämä viimeisimmät kommentit ovat olleet sitä luokkaa ettei voi sanoin kuvata...

        kiitos!!!


      • A.Mikkonen kirjoitti:

        kiitos!!!

        Et sitte mulkku ole lukenu näitä keskusteluja ollenkaan


      • A.Mikkonen kirjoitti:

        Et sitte mulkku ole lukenu näitä keskusteluja ollenkaan

        MÄ EN TAJUA TOTA EDELLISTÄ KOMMENTTIA pYYDÄN ANTEEKSIANTOANNE!
        0.7 40 volttista viinaa ei ole mikään selitys.


      • ateisti#?
        A.Mikkonen kirjoitti:

        MÄ EN TAJUA TOTA EDELLISTÄ KOMMENTTIA pYYDÄN ANTEEKSIANTOANNE!
        0.7 40 volttista viinaa ei ole mikään selitys.

        Ei se ole selitys, se on silkka ilo... :)


    • anna itsekkin olla

      Jännä anelu, olisit jättänyt itse mainitsematta asiasta, eihän siitä kukaan ollut edes puhunutkaan, ehkä joskus kauan sitten?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      110
      1189
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1014
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      127
      917
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      775
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe