Nöyrin vetoomus uskovaisille.

Pyytäisin teiltä,suorastaan rukoilen teitä,
että voisitteko jättää nyt tämän koulusurma asian rauhaan ainakin tällä foorumilla.
Esimerkiksi meidän perhepiirissä kyseistä asiaa on ruodittu paljon,
koska Kauhajoella oli avovaimon pikkusisko tapahtumahetkellä viereisessä luokkahuoneessa.
Tämä asia koskettaa monia ihmisiä,ja on kipeä asia.
Tapausten käyttäminen toisten,asiaankuulumattomien ihmisten solvaamiseen,
ja suoranaiseen vittuiluun on vain alhaista.
Eli pyydän,rukoilen,anelen,nöyrimmästi,jätetään aihe rauhaan.
Kiitos etukäteen ja Rauhaa.

15

194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kössönöm

koska sillä asialla on kiva satuttaa. Minä en tosin tiedä oliko kumpikaan surmaajista kirkon jäsen, eikä taida tietää hihutkaan. Kunhan huutavat. Päivi Räsänen sanoi myös omassa blogissaan "painavan" sanansa asiasta.

"Olen pääministerin kanssa samaa mieltä siitä, että koulusurmissa kohdataan uusi pelottava ilmiö - ihmisviha. Jokelan ja Kauhajoen surmaajat ilmoittautuivat myös ateistikseiksi. Tämä ilmiö on käänteinen kristinuskon lähimmäisenrakkaudelle. Jumalalle jokainen ihminen on rakas - siksi meidänkin tulee rakastaa toisiamme. Kun elävän kristillisyyden vaikutus yhteiskunnassa on ohentunut, jotain astuu tilalle. Sen jäljet ovat synkät ja pelottavat. Tarvitsemme yhteisöllisyyden vahvistamista, mutta tarvitsemme myös kansallista heräämistä siihen ihmisrakkauden sanomaan, jota kristillinen usko on synnyttänyt kautta vuosisatojen."

http://paivirasanen.blogit.uusisuomi.fi/2008/09/26/kansalliset-ihmisrakkauden-talkoot

- Laitoin sähköpostia rouvalle, mutta kolmannessa vastauksessaan hän sitten ilmoitti ettei enää keskustele kanssani.

• Foulheart

Kyseinen typeryys pohjaa ainoastaan siihen uskomukseen että ateismi olisi jollain tapaa kristinuskon vastakohta. Ja tietysti kukkahattutädit ovat kristittyjä ja kokevat olevansa hyviä ihmisiä joka heidän näkökulmassaan tarkoittaa että ateistit ovat pahoja. He eivät itse tosin näe asian muita puolia. Päiviä mitenkään arvostelematta pitäisi jonkun hänelle ilmoittaa että misantropia on mielenterveyden häiriö eikä ateismin toinen nimike...

• Foulheart
        Foulheart kirjoitti:

Kyseinen typeryys pohjaa ainoastaan siihen uskomukseen että ateismi olisi jollain tapaa kristinuskon vastakohta. Ja tietysti kukkahattutädit ovat kristittyjä ja kokevat olevansa hyviä ihmisiä joka heidän näkökulmassaan tarkoittaa että ateistit ovat pahoja. He eivät itse tosin näe asian muita puolia. Päiviä mitenkään arvostelematta pitäisi jonkun hänelle ilmoittaa että misantropia on mielenterveyden häiriö eikä ateismin toinen nimike...

Niin ja unohdin ilmaista kyseenalaisen mielipiteeni myös siitä, että näille poliitikoille pitäisi antaa hieman elämänkatsomus koulutusta. Kaikkihan me olimme järkyttyneitä kouluammunnoista, mutta se ihmisviha joka jää liian usein noteeraamatta on viha ateisteja kohtaan. Joka näkyy hyvin juuri tuollaisissa jutuissa, joissa selvästi lietsotaan vihaa ja epäluuloa ateisteja kohtaan.

• ne ovat olleita
        Foulheart kirjoitti:

Vanhaan aikaan oli kukkahattuisia tätejä, oletko koskaan käynyt kaupungissa, niin että huomaisit asian itsekkin?

• Allekirjoitan vetoomuksesi oitis.

• RAUHAA!!
        Kiitos ihmiset

• ateisti#?

Samaa mieltä. Nämä ovat vaikeita asioita ja niistä pitääkin puhua, mutta nämä viimeisimmät kommentit ovat olleet sitä luokkaa ettei voi sanoin kuvata...

• ateisti#? kirjoitti:

Samaa mieltä. Nämä ovat vaikeita asioita ja niistä pitääkin puhua, mutta nämä viimeisimmät kommentit ovat olleet sitä luokkaa ettei voi sanoin kuvata...

kiitos!!!

• A.Mikkonen kirjoitti:

kiitos!!!

Et sitte mulkku ole lukenu näitä keskusteluja ollenkaan

• A.Mikkonen kirjoitti:

Et sitte mulkku ole lukenu näitä keskusteluja ollenkaan

MÄ EN TAJUA TOTA EDELLISTÄ KOMMENTTIA pYYDÄN ANTEEKSIANTOANNE!
        0.7 40 volttista viinaa ei ole mikään selitys.

• ateisti#?
        A.Mikkonen kirjoitti:

MÄ EN TAJUA TOTA EDELLISTÄ KOMMENTTIA pYYDÄN ANTEEKSIANTOANNE!
        0.7 40 volttista viinaa ei ole mikään selitys.

Ei se ole selitys, se on silkka ilo... :)

• anna itsekkin olla

Jännä anelu, olisit jättänyt itse mainitsematta asiasta, eihän siitä kukaan ollut edes puhunutkaan, ehkä joskus kauan sitten?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      167
      2096
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2002
    3. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      99
      1409
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      120
      1403
    5. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      455
      1248
    6. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      69
      986
    7. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      881
    8. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50
      876
    9. En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita

Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä
      Maailman menoa
      223
      780
    10. Syntymän ja kuoleman aallot

Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa
      Hindulaisuus
      354
      759
    Aihe