Ongelmana on pimeä piha, jonka läpi kulkee noin 5 metriä leveä asfaltoitu tie autotalliin ja varastoon. Haaveenani olisi saada myös asfaltin toiselle puolelle pihavaloja. Isäntä ei ole halukas laittamaan varaston seinään valoja, eikä valopylväitä pensaiden ja puiden luokse, koska tuo asfaltti jouduttaisiin hajottamaan, jotta tarvittavat johdot saisi maanalta kuljetettua.
Onko olemassa mitään valoja (joko seinään tai maahan), jotka toimisivat langattomasti. Eli kai jonkinlainen vastaanotin noissa valoissa pitäisi olla?
Jos tällaisia pihavaloja on olemassa, niin mikä olisi hyvä merkki hinta/laatu suhteeltaan?
Kiitos etukäteen vastauksista.
Pihavalot ilman johtoja?
4
3539
Vastaukset
- mb--
Aurinkokennoilla toimivia valaisimia on olemassa, halvat markettiversiot ei toimi huonostikaan. Kalliimpia malleja on joiltakin valmistajilta, mutta niistä en osaa sanoa mitään kun en ole itse nähnyt toiminnassa.
Ilmakaapelilla voi aina vetää sähkön, mutta siitä ei kovinkaan hienoa saa kyllä millään. Kyllä jos oikeasti haluaa toimivan ja ympäristöön sulautuvan valaistuksen rakennettua, täytyy sen tien taakse saada tavalla tai toisella vedettyä maakaapeli. Voisihan sen kaapelin kohdalle laittaa vaikka yksityiskohdaksi pätkän kivetystä, jos asfaltilla kohdan täyttää niin se jää joka tapauksessa näkyviin.. Saisiko kaapelia vedettyä jollain tavalla hiukan pidempää reittiä myöten? - EPÄtaitoinen
Paitsi, että meillä nurmialueen ja etuoven vlissä on pihakivetys, johon itse en halua kajoavan.
Itse en suositteli aurinkokenno valoja, ainakaan perus market laatua olevia. Meillä oli pari vuotta sitten ja valaisu teho oli täysin olematon.
Itse ole hieman ulkona nykyajasta, mitä on tarjolla, ja onko olemassa edes mitään langatonta valaisinta, joka toimisi esim paristoilla tai akulla ja jonka säätäminen onnistuisi talon sisältä.
tuollaisen löysin, mutta en tiedä onko tuon käyttötarkoitus sama.
http://www.sstl.fi/viestinta/julkaistua/444-rakentajafi-langaton-valaistuksen-ohjaus-sopii-hirsitaloon.html - 456457
olisi "myyrän" käyttö? Laite, joka kaivautuu itse sieltä asfaltin alta, käyttävät teiden alituksissa, vedettäessä ohuita putkia/kaapeleita. Jos maa ei ole kovin kivinen, myyrä tarvitsee vain aloitus ja lopetuskuopan, että saadqaan haluttuun syyyteen.
- ois
Pitkäikäinen LED-ulkovalo joka ei tarvitse sähköasennusta. Tunnistaa ihmisen liikkeen ja sytyttää valon.
http://www.mokille.fi/product_info.php?products_id=1193
Mutta ei varmaankaan mikään kirkkauden ilmestymä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.33080141 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit02490Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill672230- 1771896
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161462- 1121307
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91301Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181741264RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601240Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421127