mitä mieltä näistä ?

ML

13

760

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veldes

      Maalaukset joissa oli paljon ihmisiä kuten Mäenlasku, Kavun krappaus,Katinhännän trullit ja paras näistä Markkinat. Olivat sellaisia joista varmasti monikin tulee hyvälle tuulelle. Itse ainakin nautin näistä töistä.
      Niissä oli myös ihan omaperäinen ote verrattuna noihin perinteisimpiin aiheisiin. Nautit varmasti itsekin enemmän juuri näitä aiheita maalatessasi.
      Kannattaisi varmaan keskittyä enemmän näihin aiheisiin joissa on noita tapahtumia ja tekemistä. Ja jos vielä lähestyisit aihetta naivistinen pelkistäminen tavoitteena.
      Vähän vielä harjotusta ja saat näitä Iittalaan. Tai en tiedä vaikka niitä olisikin jo ollut siellä!

    • yksi vain

      Ihmisaiheet aivan ihastuttavia. Juuri ne vaikuttavat omimmalta alueelta. Sen Gunillan tarinan haluaisin kyllä kuulla... :)

      • veldes

        Aika vaikuttava työ toi Gunilla, ei niinkään maalausteknisesti kovinkaan oikein. Mutta aidolla tunteella maalattu. Kiinnostaisi myös tietää mitä on tapahtunut ja milloin. Taiteilija voisi laittaa hinnat näkyviin, Itseäni kiinnostaisi maalauksen "Katinhännän trullit" hinta. Siinä on aito maalaus joka päihittää monta Iittalan tekijää.


    • Ne kaupunkinäkymät ovat liian naivistisia minun makuuni. Muotokuvat ovat vain huonoja. Merinäkymät ovat parasta antia, joskin osa niista taitaa olla enemmän tai vähemmän Aivazovskin teoksista mukailtuja.
      Onneksi maalaukset eivät sentään ole mitään käsitetaiteellista roskaa, vaan niissä on yritystä.

    • Kiinnostuksesi ja aiheesi ovat melko turvallisia ja noudattavat vallitsevaa käsitystä perinteisestä tavasta maalata. Tiedät mistä pidät ja mitä tavoittelet mutta aiheet eivät vielä muodosta varsinaisesti mitään yksilöllistä ja omaperäistä näkemystä mistään.
      Kuvallinen informaatio on hyvin samankaltainen kuin tuhansilla muilla harrastajilla.

      Taulu koostuu yleensä alueista joissa onnistunut suoritus, siveltimen yksittäinen veto rinnastuu epäonnistuneeseen. Sattumanvaraisuus molemmissa tuottaa hajanaisen lopputuloksen ja paranneltavaa jää kiitettävän paljon.

      Töistäsi välittyy toisaalta päämäärätietoisuus, ote maalaamiseen on positiivinen eikä liika varovaisuus vaivaa maalauksia. Lisää intensiteettiä olisi saavutettavissa rohkeammalla muodon esiintuomisella esimerkiksi vahvemmalla viivalla eli siveltimen vedolla. Tämä siksikin että laajemmat värikentät ovat järjestään yksitoikkoisia, mikä johtuu liiallisesta yksivärisyydestä. Se tarkoittaa, että värit sekoittuvat vain vähän toisiinsa ja esiintyvät niukasti toistensa alueilla. Tämä kielii liiallisesta järjestelmällisyydestä ja kurista. Uskaltautumalla rohkeammin värien sekoittamisessa saavutetaan elävämpi lopputulos.
      Luulenpa että kerrosmaalauksesta olisi sinulle hyötyä.

      Laaja skaala maalauksia ja rohkea esilletulo taidemaalarina viestivät kunnianhimosta sekä vakavasta ja pitkäjännitteisestä panostuksesta taiteeseen. Tällä hetkellä taiteesi on kallellaan naivistiseen suuntaan, mutta innoittajasi viittaavat toisaalle, joten naivismi vaikuttaisi pikemminkin puutteellisen tekniikan kuin harkitun pohdinnan tulokselta.

      Näkisin että sinulla kuten niin monella muullakin olisi hyvätkin edellytykset edetä pidemmälle jos vain saisit asiantuntevaa opastusta teknisissä menetelmissä. Tämä tarkoittaa opetusta ”kädestä pitäen” kuinka jokin aihe tai elementti maalataan.
      Teknisen puolen osaaminen mahdollistaisi paremmin myös oman näkemyksen etsimisen ja esille tuomisen.

      • Eki:(

        Suurella mielenkiinnolla luin tämän postauksen enkä malta millään olla sanomatta että jos tykkäät lainailla kollegojeni tekstejä noin paljon niin olettaisin että sinulla olisi edes hajua missä kontekstissa kutankin sanomaa käytät jotta saat asiasi perille. Juuri noi 'asiat' jäivät itselleni- ja epäilenpä vahvasti että kyseiselle taiteilijallekin perinjuurin epäselväksi.
        Tästä tulee vaikutelma että kyseesä on eräänlainen 'päättöyön' arviointitulostus.
        Uskon että kyseinen taiteilija ei kostu tippaakaan tällaisesta sekametelisopasta. Hänen kätensä jälki on persoonallista joka on hänelle ominaista niinkuin juuri kuuluu ollakin. Juuri se seikka tekeekin näistä töistä mielenkiintoisia. Uskallan väittää että kunhan taiteilija tulee tunnetummaksi ahkeran näyttelytoiminnan ansiosta niin hänen 'kysyntänsä' tulee olemaan vilkasta.


      • Eki:( kirjoitti:

        Suurella mielenkiinnolla luin tämän postauksen enkä malta millään olla sanomatta että jos tykkäät lainailla kollegojeni tekstejä noin paljon niin olettaisin että sinulla olisi edes hajua missä kontekstissa kutankin sanomaa käytät jotta saat asiasi perille. Juuri noi 'asiat' jäivät itselleni- ja epäilenpä vahvasti että kyseiselle taiteilijallekin perinjuurin epäselväksi.
        Tästä tulee vaikutelma että kyseesä on eräänlainen 'päättöyön' arviointitulostus.
        Uskon että kyseinen taiteilija ei kostu tippaakaan tällaisesta sekametelisopasta. Hänen kätensä jälki on persoonallista joka on hänelle ominaista niinkuin juuri kuuluu ollakin. Juuri se seikka tekeekin näistä töistä mielenkiintoisia. Uskallan väittää että kunhan taiteilija tulee tunnetummaksi ahkeran näyttelytoiminnan ansiosta niin hänen 'kysyntänsä' tulee olemaan vilkasta.

        En tunne sinua tai kollegojasi saati heidän sanomisiaan. Kiitän kritiikistä, mutta ajallisten resurssieni niukkuus saattaa tuottaa toivottua huonomman lopputuloksen.

        Itse päädyin kaikkien töiden yleiseen arviointiin juuri siitä syystä että tekijä ei laajasta tuotannosta huolimatta vielä juurikaan erotu muista harrastajista. Ei maalausten aiheiden, tekniikan kuin tunnelmankaan osalta. Hänellä on valmiuksia mutta ei vielä näkemystä saati taitoa sen esille tuomiseen. Koen positiivisena sen että hän panostaa alaan niin paljon että tituleeraa itseään taidemaalariksi. Mielestäni etuajassa mutta hänellä on potentiaalia olla sitä tulevaisuudessa.

        Näet ja arvioit työt positiivisemmin kuin minä, mutta jätät määrittelemättä miksi koet taiteilijan jäljen olevan persoonallista. Tekijääkin itseni lisäksi kiinnostaisi lukea mikä tekee hänen kätensä jäljestä persoonallisen, muista erottuvan.


      • Eki:(
        mussini kirjoitti:

        En tunne sinua tai kollegojasi saati heidän sanomisiaan. Kiitän kritiikistä, mutta ajallisten resurssieni niukkuus saattaa tuottaa toivottua huonomman lopputuloksen.

        Itse päädyin kaikkien töiden yleiseen arviointiin juuri siitä syystä että tekijä ei laajasta tuotannosta huolimatta vielä juurikaan erotu muista harrastajista. Ei maalausten aiheiden, tekniikan kuin tunnelmankaan osalta. Hänellä on valmiuksia mutta ei vielä näkemystä saati taitoa sen esille tuomiseen. Koen positiivisena sen että hän panostaa alaan niin paljon että tituleeraa itseään taidemaalariksi. Mielestäni etuajassa mutta hänellä on potentiaalia olla sitä tulevaisuudessa.

        Näet ja arvioit työt positiivisemmin kuin minä, mutta jätät määrittelemättä miksi koet taiteilijan jäljen olevan persoonallista. Tekijääkin itseni lisäksi kiinnostaisi lukea mikä tekee hänen kätensä jäljestä persoonallisen, muista erottuvan.

        Nooh, vastaan TV:ssä tutuksi tulleen sketsiohjelman ylikomisaarion tapaan: "Ei sitä muutoin ylikomisaarioksi pääsiskään".
        Ne ovat yleensä 'mutu-tuntumia' jotka vuosien työkokemukset ovat tuoneet.


    • Eki:(

      Tykkään tavattomasti tyylistasi maalata noita naivistisia! Mieleeni tulee lähinnä Andreas Alariesto jota itse ehdin aikanaan tavata pariinkiin otteeseen ammatillisessa mielessä.
      Ehdottomat suosikkini näistä ovat 'Kaunon kahvila', 'Markkinat', 'Kavun krappaus', 'Hautajaissaatto', ja 'Mäenlasku'. Tykkäsin toki noista muistakin naivistisistasi. Mielestäni niissä olet omimmillasi ja kannustan jatkamaan tuolla tyylillä. Erinomaista niissä on että et ole 'valokuvien orja' vaan ikuistat sielun/lapsuusmaisemasi ja niiden tunnelmia ilman valokuvien kahleita. Sata kertaa mieluummin katselen näitä kun taannoin tännekin linkitettyjä tavattoman tylsiä kaupunkikuvia, olkoonkin että ovat huolella tehtyjä joka on niiden ainoaksi funktio.

      Näissä on liikettä ja juuri sellaista tunnelmaa kun pitääkin olla.
      Nyt vain ahkerasti näyttelytoimintaa harrastamaan, sinä tarviit sitä.
      Kiitos näistä tunnelmapaloista!

      • ML

        Kiitos kaikille palautteesta.Gunillasta löytyy googlettamalla:Raahen matkailuoppaat ry. tietoa(vanha kummitus tarina) Laitan hintatiedot kun päivitän kotisivuni sekä lisään uusia teoksia piakkoin.


      • Artists

        ##Sata kertaa mieluummin katselen näitä kun taannoin tännekin linkitettyjä tavattoman tylsiä kaupunkikuvia, olkoonkin että ovat huolella tehtyjä joka on niiden ainoaksi funktio.##

        katkeruus siis elää voimakkaana mielessäsi, etkä saa siltä rauhaa. Kaikkea se lahjattomuus teettää.


    • Taideope

      mielestäni Ite-taidetta parhaimmillaan. Naivistiset kaupunkikuvat rakennuksineen ja ihmisineen ovat tekijän parasta antia. Värin käyttö on raikasta kuten naivisteilla yleensä. Merimaisemien vesi on taitavasti käsitelty, mutta omakohtaisesti koetun tuntu ja ilo on enemmän esillä toiminnallisissa kuvissa. Tällainen taide on pidettyä suuren yleisön parissa, koska se on helppoa lähestyä ja ymmärtää. Tätä hankitaan kotiin sen vuoksi, että siitä pidetään, ei sijoituskohteeksi.

      • ML

        Päivitin sivuni ja lisäsin teoksia sekä hinnat . Osa maalauksista on myyty mutta haluaisin saada myös niistä kommmenteja koska jokainen mielipide on mielestäni arvokas.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En löydä sinua

      En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      22
      2441
    2. Mihin kaivattusi

      Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      62
      2374
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

      Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      106
      2270
    4. Mihin se sysipska hävisi?

      Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1537
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

      https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      238
      1532
    6. Opettelen sun jokaisen virheen

      ja rakastan sua.
      Ikävä
      32
      1510
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

      IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      37
      1422
    8. Mitä haluat oikeasti

      Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1220
    9. Ne oli ne hymyt

      Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1176
    10. Mitä uskot sinun

      Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1171
    Aihe