Levää? Vai jotain muuta?

5+9=14

Eli, mulla on kylppärissä pyörinyt muutaman vuoden ajan tyhjillään ollut akvaario, se on ollut samassa nurkkauksessa suihkun kanssa, (mutta suihkusta vesi ei kuitenkaan siihen ole juuri lentänyt), äsken innostuin sen pesemään ja nättiä jälkeä tulikin, mutta yhdessä seinässä on jotain valkoisenharmaata "juttua"joka ei lähde vaikka millä hinkkaisi, ja kävi myös mielessä että jos lasi on naarmuuntunut siitä kohdasta, vaan kun se ei naarmuilta juurikaan vaikuta ja se olisi myös erittäin epätodennäköistä koska se on akvaarion sisällä(mutta kuitenkin siinä seinässä joka on lattiassa kiinni, akvaario on siis pystyssä). Voiko se olla levää? Kun sinne kuitenkin varmaan on hieman vettä aina silloin tällöin sisälle päässyt suihkun yhteydessä(kovin paljoa tuskin, mutta hieman). Levä varmaan hinkkaamisella irtoaisi, kokeilin muutamaa eri jutskaa mäntysuovan kanssa(en nyt keski parempaa sanaa) mm. pesusienen karheaa puolta. Se valkoisenharmaa kohta tuntuu sormella kokeiltaessa karheahkolta. Voiko olla jotain hometta? Hiirille olin terraariota tästä pykäämässä ja se seinä jossa tuota on tulisi huoneeni seinää vasten joten se ei sinällään haittaa, mutta sitten mieleen päläthi että mitä jos se onkin vaarallista hiiruille. (Siksi kysyn akvaariopalstalla enkä hiirissä koska kuitenkin on kyseessä vanha akvaario, kaloja siinä on viimeksi asunut vuonna keppi ja kivi ja silloin tuota valkoisenharmaata juttua ei ollut).

3

222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5+9=14

      Voisikohan se olla kalkkia O.o kuitenkin kerrostaloasunto(heh en tiedä vaikuttaako se kalkkikertymiin yms mitenkään).

      Eniveis, kuvaa yritin ottaa ja monesta kuvasta tämä oli paras(vaikka melko huono onkin mutta siinä kuitenkin se jotenkuten näkyy)

      http://img697.imageshack.us/img697/8900/img5312.jpg

      • mie vaa...

        vaikuttaa ihan kalkkikertymältä tms... siihen voisi kokeilla esim, klorittea, saataisi lähteä... mutta siinä tapauksessa, huuhtele tosi huolellisesti!!! :) Kloritte myös desinfioi, mikä on hyvä mitä tahansa terraa tai akvaa perustettaessa, joten ei siitä haittaa ainakaan ole, kunhan kunnolla huuhtoo... :)


    • tania78

      Vaikkei vesi siihen osuisikaan on mahdollista, että sinne on kertynyt kalkkia/ muita jäämiä vedestä.
      Levää se tuskin on.

      Hiirille ei tästä ole haittaa, jos olet pessyt akvan muuten.
      Kosmeettnen haitta voi jäädä, mutta se ei haittaa.

      Voit asuttaa hiiret sinne. Kuinka iso terraario on ja kuinka monta onkin sitten oma lajinsa... :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      639
      4774
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      50
      3670
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      119
      3653
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3051
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2662
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2424
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2311
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2180
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      30
      2097
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      50
      2069
    Aihe