10-vuotisjaksot elämässä,

Ihmettelee.

Osaako kukaan kertoa, mitä tarkoittaa, kun elämä kulkee kymmenvuotisjaksoissa?

7

356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • out of the box

      Tällä ei mielestäni ole yhteyttä astrologiaan, ainakaan perinteiseen sellaiseen.

      Kaiketi idean ydin on siinä että elämässä voisi tapahtua merkittäviä muutoksia noin 10 vuoden välein.

      Luulen kuitenkin että tuo on vain taas eräs lukujärjestelmästä johtuva harha. Ihmiset luulevat että 10-järjestelmä muka on jollakin tavalla "luonnollinen". Kuitenkin 10 on täysin mielivaltainen lukujärjestelmän kantaluku. Esimerkiksi 24 olisi vähintään yhtä hyvä tai ehkä parempikin lukujärjestelmän kantaluku.

      • No meaning?

        sivuillaan Diabetes-lehdessä olleen artikkelin pohjalta erään miehen elämän olleen 7-vuotisjaksoissa. Tuon kirjoituksen vuoksi ajattelin myös 10-vuotisjaksojen tarkoittavan jotain.


      • vs. komeetta
        No meaning? kirjoitti:

        sivuillaan Diabetes-lehdessä olleen artikkelin pohjalta erään miehen elämän olleen 7-vuotisjaksoissa. Tuon kirjoituksen vuoksi ajattelin myös 10-vuotisjaksojen tarkoittavan jotain.

        Minun elämäni on 1-vuotisjaksoissa sillä minulla on syntymäpäivä joka vuosi. Joulukin on harvemmin, vain kerran vuodessa. Juhannus on kuitenkin useammin koska se on kerran kesässä!


      • So it goes, life.
        vs. komeetta kirjoitti:

        Minun elämäni on 1-vuotisjaksoissa sillä minulla on syntymäpäivä joka vuosi. Joulukin on harvemmin, vain kerran vuodessa. Juhannus on kuitenkin useammin koska se on kerran kesässä!

        Just rigth.


    • )

      eräs naispuolinen tuttavani, tapasimme ensi kerran, kun olin kymmenvuotias, koska äitimme tunsivat toisensa. Sitten tapasimme kun olin 20-vuotias, hän on uskovainen ja pyysin häneltä apua, hän sanoi ettei voi. Seuraavan kerran olin tekemisissä 30-vuotiaana, sitten 40-vuotiaana, kielsin ettei hän saa tulla uuteen kotiini. Viimeinen kerta oli kun olin 50-vuotias, tunsin mielipahaa. Hän on koko ajan vihannut minua, mutta ei ole ikinä kertonut syytä, hänen perheensäkin ihmettelee. Kukaan ei ole voinut järjestää näitä tapauksia.
      Sitten on kaksi naista, joiden kanssa olen ollut tekemisissä aina vuosilukuna, joka päättyy kuuteen, heistäkään en tiedä, mitä he tahtoivat.
      On enemmän todennäköistä 7 vuoden jaksot.

      • ponpon

        Nuo jaksot riippuvat yksilöistä, joillakin on kuuden tai seitsemän, joillakin kymmenen ja joillakin jopa 12 vuoden jaksotukset elämässään ja jaksot eivät seuraa tarkalleen samanpituisina elämässä ja varsinkin loppua kohden ne alkavat pidentymään koska varsinaisesti uutta ei tapahdu.

        Yleensä ne menevät näin:

        Lapsuus.
        Kouluikä.
        Murrosikä.
        Opiskelut ammattiin.
        Työ, vakava seurustelu ja perheen perustaminen.
        Kasvatus ja aikuistuminen.
        Ikääntyminen ja vanhuus.
        Eläke ja rauhoittuminen.

        Tyypillistä jaksojen alulle on innostuminen tai elämän piristyminen ja elämän nopea eteenpäin eteneminen, kunnes taas tasaantuu, ja loppua kohden voi puhjeta jopa sairauksia tai masennuksia, eroja tai muuta vastaavaa kun mitään ei tunnu tapahtuvan ja erityisesti henkinen kehittyminen tuntuu pysähtyneen. Sitten taas elämä saa potkua, jotakin uutta oppii, kokee tai huomaa, ja sama rutiini jatkuu hieman eri näkökulmasta kuitenkin...

        Vanhemmat ihmiset jotka olette kokeneet useampia jaksoja, tarkastelkaa ystävien lukumäärää ja ystävien vaihtuvuutta ja huomaatte että juuri näin nämä jaksot toimivat.


      • Elämäni jaksot.
        ponpon kirjoitti:

        Nuo jaksot riippuvat yksilöistä, joillakin on kuuden tai seitsemän, joillakin kymmenen ja joillakin jopa 12 vuoden jaksotukset elämässään ja jaksot eivät seuraa tarkalleen samanpituisina elämässä ja varsinkin loppua kohden ne alkavat pidentymään koska varsinaisesti uutta ei tapahdu.

        Yleensä ne menevät näin:

        Lapsuus.
        Kouluikä.
        Murrosikä.
        Opiskelut ammattiin.
        Työ, vakava seurustelu ja perheen perustaminen.
        Kasvatus ja aikuistuminen.
        Ikääntyminen ja vanhuus.
        Eläke ja rauhoittuminen.

        Tyypillistä jaksojen alulle on innostuminen tai elämän piristyminen ja elämän nopea eteenpäin eteneminen, kunnes taas tasaantuu, ja loppua kohden voi puhjeta jopa sairauksia tai masennuksia, eroja tai muuta vastaavaa kun mitään ei tunnu tapahtuvan ja erityisesti henkinen kehittyminen tuntuu pysähtyneen. Sitten taas elämä saa potkua, jotakin uutta oppii, kokee tai huomaa, ja sama rutiini jatkuu hieman eri näkökulmasta kuitenkin...

        Vanhemmat ihmiset jotka olette kokeneet useampia jaksoja, tarkastelkaa ystävien lukumäärää ja ystävien vaihtuvuutta ja huomaatte että juuri näin nämä jaksot toimivat.

        Kymmenvuotisjaksot estävät astrologin ennusteiden toteutumisen, siis kahden astrologin.
        Nyt oleva astrologi tekee tulkintaa, joka osuu kohdalleen, kymmenvuotisjakso on päättymässä ja tuo uusi astrologi osuu uuden alkuun. Hyvä korvaa pahan, nyt on hyvän aika elämässäni. Kymmenen vuotta tätä hyvää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      134
      3599
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      110
      1409
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1320
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1239
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1134
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1081
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1028
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      1019
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1016
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      53
      938
    Aihe