Astran puola

No nii.. Helv.... ooppeli. Kipinä hukassa missä vika ? virranjakaja/puola ? Miten tuo puolan mittaus tehdään yleismitarilla ? Astra F vm 92 C16NZ moottorilla

4

2676

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Auto Masentaja 2

      Siellä ne konepellin alla luuraa. Virranjakaja ja puola. Tai jos on uudempaa tekniikkaa, niin vastaavat värkit. Ei muuta kuin rohkeasti etsimään!
      Niitä vikapaikkoja muuten saattaa olla joitakin satoja, joten anpä ala arvailemaan. Pitää ensin etsiä se vikapaikka. Siinäpä sinulle haastetta iltapuhteiksi.
      Miten muuten mittaisit sen puolan sitten kun sen satut ehkä löytämään?

      • Kyllä näitten laitteiden sijainti on tiedossa. Puolaa epäilen ensimmäiseksi oireet kun viittaavatt siihen sähköpiuhat liittimet tulpanjohdot tarkastettu virranjakaja irroitettu. Se musta mötikkä sielä jakajan sisällä
        sytyksen ohjain ? Jos se on mennyt mykäksi ´niin eipä kipinä hyppääää. Mutta miten se puolan mittaus tapahtuu..


    • Vian etsijä

      Hei! Minulla on Opel Astra 97vm 1.6 ja kipinä hukassa ja polttoaineen saanti eli missä vika? polttoaine pumpun releessä saattaa olla vika mutta en tiedä missä se on :/ ja missä on kampiakselin asennon tunnistin?

    • ReijoSetä

      Sehän saattaa olla tämä DelcoRemy jakaja hänellä olemassa. Puolan voit mitata ensilpuolelta pistokkeista, kun liitin on irti. Vastusarvoa en löytänyt täsmällistä, mutta noin nahkakantisessa on sellainen mielikuva että 0.3-0.5 ohmia siitä pitäisi löytyä. Meilummin se 0.5 ohmia. Toisiopuolen vastus voidaan mitata puolanjohdon liittimen ja jommankumman ensiöliittimen väliltä. Arvo saattoi olla 10 kilo ohmin molemmin puolin. Mittaamalla saa mielensä hyväksi.
      Kykenee olemaan tämä ipulssianturi menehtynyt. Senkin voi mitata, koska tälle tielle on lähdetty. Tämähän laite antaa sen 0.5v jännitteen sille mustalle murkulalle. katkojalaitteelle, jolloin kipinä napsahtaa. Aika yleisesti tämän johdot murtuivat koska alipainesäädin jatkuvasti sitä liikuttelee.
      Mustalla murkulassa on se kaksinapainen liitin. Irroita se ja mittaa vastus liittimestä pitäisi olla 800 ohmia, noin. Saatoi olla 1200 . Noille seuduille kuitenkin. Virranjakaja saa olla paikoillaan nyt. Jos ei tiedä syytä miksi purkaa ja irroitella osia, sitä ei pidä tehdä.
      Osat ovat nyt paikallaan autossa. Tämä kaksinapainen liitin on edelleen irti. Tarvitaan tutkintaan kaveri avuksi. Hän pitää kiinni puolan koreajännite natusesta. Laitat virrat ajoneuvoon päälle, tulet operoimaan takaisin. Nuolaiset molempia etusormiasi tai kaiva nenää. Vasemmalla etusormella kosketat jakajan liitintä joka on uloimpana ja oikealla akun napaa. Sen mustan mötikän yläreunassa on ne kaksi vapaata liitintä. Jos kaverisi hyppää ilmaan ja vetää kysymättä turpaan, ovat puola sekä katkojalaite kunnossa. Ipulssianturi on rikki. Jos mitään ei tapahdu on katkojalaite tai puola rikki. sen voi rahalla arvata kumpi. Saattaa sulla olla omituinen kaverikin.

      Minä olen omituinen ja lukihäiriöinenkin. Nämä ohjeet käy SV moottoriin. Juuri huomasin että kysyttiin NZ moottorista, jossa lienee Lucasen jakaja, josta menee herkällä poikki jakajasta vetopuolelta pikkuinen natunen jolla nokka-akseli sitä pyörittää. Jos se on kunnossa, varmaankin kannattaa vaihtaa virranjakaja. Voihan sitä puolaa mittailla. Ei pitäisi kaljaa juodessaan ryhtyä pätemään. Lähdenkin tästä lähikuppilaan persuja kehumaan. Taidan kuitenkin laittaa juttuni luettavaksi, minultahan se ei mitään ole pois. Toivottavasti joku siitä iloa saa itselleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 166
      4616
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      118
      4207
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2770
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1669
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1660
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1615
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1573
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe