Seat Altea kestävin tila-auto

Alteisti

4-5vuotta vanhojen tila-autojen ryhmässä Seat Alteassa oli vähiten vikoja. Toisena on Mersun tila-auto.
Sisarautoista VW Touran oli kymmenes.
Näin kirjoitti HS saksalaisen tutkimuksen perusteella.

Ei tämä minua yllättänyt, kun on kokemusta Seat Altea XL:stä. Ehkä joitain muita

8

1341

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äksäl

tila-auto Altea on? Ihan tavallinen viiden hengen perheauto!

• mitä väliä

Altean kuulumisen perusteista tila-autoluokkaan voitkin kysellä saksalaisilta, jotka tutkimuksen ovat tehneet...

• ÄÖ=Ohoi

Onkos sulla päässyt tuo lukutaito ruosteeseen? Mulla ainakin ihan rekisteriotteessa lukee MPV = Multi purpose viehicle = tila-auto.

• Seatmies

75000 km ajettu 07 mallilla ja polttimot on vain tarvinnut vaihtaa, lienee normaalia..... Ja onhan se hyvä ajella ja kitkoilla talvella pärjää. Ja menipä kesäkeleillä alle 5l/100km:llä. Ja mistäpä muusta löytyy niin reilua tilaa takapenkkiläiselle?

• Jareta

Ostin itselleni Altea XL:n vähän silleen periaatteella, että ostanpa halpisauton epsanjasta ja katson miten kestää. Toki se että merkki on osa VAG konsernia lupasi hyvää.

Ihan ilman moitteita ei 25 000 km ole mennyt. Eras pakkasaamu meinasi jättää käynnistymättä kun varoitteli öljynpaineesta, mutta pienellä kikkailulla lähti käyntiin ja sen jälkeen toiminut.

• Altea XL 2008

Vähän samalla periaatteella myös hankin Altea XL:n kuin nimimerkki "Jareta". Minulla on nyt takana 1v ja 3 kuukautta ja 45000 km, eikä ole muuta kuin huolto-ohjelman mukaiset huollot tehty. Hyvin on pelittänyt.

• kille1

Olen entinen audi ja vw kuski ja ostin seat alltean ja olen hämmästynyt, että kuinka paljon saa nimestä pöljä maksaa jos ostaa audin tai vw:n.
      Altean saa huomattavasti halvemmalla, mutta moottorit, varustetasot ym..ovat yhtä hyvät, kuin em:ssa. Nuo tm:n ja muiden testit, joissa valta-autot valitaan testivoittajiksi jo etukäteen tiedetään. Minulla ei ole tuollaista käsitystä Altteasta.
      Itselläni on Seat Alttea stylance 2.0 fsi ja olen todella tyytyväinen. Ei jää autolla jalkoihin.

• 4+12

"Nuo tm:n ja muiden testit, joissa valta-autot valitaan testivoittajiksi jo etukäteen tiedetään."

Onko Altea ollut joskus mukana jossain testissä? En muista nähneeni...
        Testeihin valitut autot valitaan monesti pelkästään yleisyyden tai myyntimenestyksen perusteella.
        Onhan sekin tietysti ymmärrettävää, mutta joskus toivoisi pienempienkin markkinaosuuksien autojen testausta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      28
      2641
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      128
      2315
    3. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      116
      2053
    4. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      129
      2010
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      12
      1764
    6. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      149
      1276
    7. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      29
      1152
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      90
      1110
    9. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1105
    10. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      36
      1029
    Aihe