4-5vuotta vanhojen tila-autojen ryhmässä Seat Alteassa oli vähiten vikoja. Toisena on Mersun tila-auto.
Sisarautoista VW Touran oli kymmenes.
Näin kirjoitti HS saksalaisen tutkimuksen perusteella.
Ei tämä minua yllättänyt, kun on kokemusta Seat Altea XL:stä. Ehkä joitain muita
Seat Altea kestävin tila-auto
8
1399
Vastaukset
- äksäl
tila-auto Altea on? Ihan tavallinen viiden hengen perheauto!
- mitä väliä
Altean kuulumisen perusteista tila-autoluokkaan voitkin kysellä saksalaisilta, jotka tutkimuksen ovat tehneet...
- ÄÖ=Ohoi
Onkos sulla päässyt tuo lukutaito ruosteeseen? Mulla ainakin ihan rekisteriotteessa lukee MPV = Multi purpose viehicle = tila-auto.
- Seatmies
75000 km ajettu 07 mallilla ja polttimot on vain tarvinnut vaihtaa, lienee normaalia..... Ja onhan se hyvä ajella ja kitkoilla talvella pärjää. Ja menipä kesäkeleillä alle 5l/100km:llä. Ja mistäpä muusta löytyy niin reilua tilaa takapenkkiläiselle?
- Jareta
Ostin itselleni Altea XL:n vähän silleen periaatteella, että ostanpa halpisauton epsanjasta ja katson miten kestää. Toki se että merkki on osa VAG konsernia lupasi hyvää.
Ihan ilman moitteita ei 25 000 km ole mennyt. Eras pakkasaamu meinasi jättää käynnistymättä kun varoitteli öljynpaineesta, mutta pienellä kikkailulla lähti käyntiin ja sen jälkeen toiminut.- Altea XL 2008
Vähän samalla periaatteella myös hankin Altea XL:n kuin nimimerkki "Jareta". Minulla on nyt takana 1v ja 3 kuukautta ja 45000 km, eikä ole muuta kuin huolto-ohjelman mukaiset huollot tehty. Hyvin on pelittänyt.
- kille1
Olen entinen audi ja vw kuski ja ostin seat alltean ja olen hämmästynyt, että kuinka paljon saa nimestä pöljä maksaa jos ostaa audin tai vw:n.
Altean saa huomattavasti halvemmalla, mutta moottorit, varustetasot ym..ovat yhtä hyvät, kuin em:ssa. Nuo tm:n ja muiden testit, joissa valta-autot valitaan testivoittajiksi jo etukäteen tiedetään. Minulla ei ole tuollaista käsitystä Altteasta.
Itselläni on Seat Alttea stylance 2.0 fsi ja olen todella tyytyväinen. Ei jää autolla jalkoihin.- 4+12
"Nuo tm:n ja muiden testit, joissa valta-autot valitaan testivoittajiksi jo etukäteen tiedetään."
Onko Altea ollut joskus mukana jossain testissä? En muista nähneeni...
Testeihin valitut autot valitaan monesti pelkästään yleisyyden tai myyntimenestyksen perusteella.
Onhan sekin tietysti ymmärrettävää, mutta joskus toivoisi pienempienkin markkinaosuuksien autojen testausta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.4753562Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi362940Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj872866SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis1492756Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis2012075- 1622073
Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä141934- 991784
Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi501559Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li361500