Seat Altea kestävin tila-auto

Alteisti

4-5vuotta vanhojen tila-autojen ryhmässä Seat Alteassa oli vähiten vikoja. Toisena on Mersun tila-auto.
Sisarautoista VW Touran oli kymmenes.
Näin kirjoitti HS saksalaisen tutkimuksen perusteella.

Ei tämä minua yllättänyt, kun on kokemusta Seat Altea XL:stä. Ehkä joitain muita

8

1384

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äksäl

tila-auto Altea on? Ihan tavallinen viiden hengen perheauto!

• mitä väliä

Altean kuulumisen perusteista tila-autoluokkaan voitkin kysellä saksalaisilta, jotka tutkimuksen ovat tehneet...

• ÄÖ=Ohoi

Onkos sulla päässyt tuo lukutaito ruosteeseen? Mulla ainakin ihan rekisteriotteessa lukee MPV = Multi purpose viehicle = tila-auto.

• Seatmies

75000 km ajettu 07 mallilla ja polttimot on vain tarvinnut vaihtaa, lienee normaalia..... Ja onhan se hyvä ajella ja kitkoilla talvella pärjää. Ja menipä kesäkeleillä alle 5l/100km:llä. Ja mistäpä muusta löytyy niin reilua tilaa takapenkkiläiselle?

• Jareta

Ostin itselleni Altea XL:n vähän silleen periaatteella, että ostanpa halpisauton epsanjasta ja katson miten kestää. Toki se että merkki on osa VAG konsernia lupasi hyvää.

Ihan ilman moitteita ei 25 000 km ole mennyt. Eras pakkasaamu meinasi jättää käynnistymättä kun varoitteli öljynpaineesta, mutta pienellä kikkailulla lähti käyntiin ja sen jälkeen toiminut.

• Altea XL 2008

Vähän samalla periaatteella myös hankin Altea XL:n kuin nimimerkki "Jareta". Minulla on nyt takana 1v ja 3 kuukautta ja 45000 km, eikä ole muuta kuin huolto-ohjelman mukaiset huollot tehty. Hyvin on pelittänyt.

• kille1

Olen entinen audi ja vw kuski ja ostin seat alltean ja olen hämmästynyt, että kuinka paljon saa nimestä pöljä maksaa jos ostaa audin tai vw:n.
      Altean saa huomattavasti halvemmalla, mutta moottorit, varustetasot ym..ovat yhtä hyvät, kuin em:ssa. Nuo tm:n ja muiden testit, joissa valta-autot valitaan testivoittajiksi jo etukäteen tiedetään. Minulla ei ole tuollaista käsitystä Altteasta.
      Itselläni on Seat Alttea stylance 2.0 fsi ja olen todella tyytyväinen. Ei jää autolla jalkoihin.

• 4+12

"Nuo tm:n ja muiden testit, joissa valta-autot valitaan testivoittajiksi jo etukäteen tiedetään."

Onko Altea ollut joskus mukana jossain testissä? En muista nähneeni...
        Testeihin valitut autot valitaan monesti pelkästään yleisyyden tai myyntimenestyksen perusteella.
        Onhan sekin tietysti ymmärrettävää, mutta joskus toivoisi pienempienkin markkinaosuuksien autojen testausta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä hyvää rikkaiden hyysääminen Suomelle tuonut?

Minäpä vastaan: ei yhtikäs mitään, vaan pelkkää vahinkoa. Demareiden ansiosta Suomen valtio oli käytännössä vielä 1980-
      Maailman menoa
      12
      5686
    2. Grahn-Laasonen: "Kansalainen joutuu pettymään, jos demareita äänestää"

Ministeri viittaa tuoreeseen Helsingin Sanomien juttuun, jossa demarijohtajan keinoja Suomen suunnan muuttamiseksi esite
      Maailman menoa
      83
      5315
    3. Mitä haluaisit sanoa tänään hänelle?

Rakastamallesi ihmiselle.
      Ikävä
      125
      3344
    4. Tytti Tuppurainen häpäisi Suomen epäisänmaallisella lausunnollaan USA:n ulkoministerille Rubiolle.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011816267.html Miksi Tytti Tuppurainen päästetään antamaan typeriä lausuntoja noin
      Maailman menoa
      89
      3278
    5. Pystyisitkö olla

Kanssani kaiken sotkun jälkeen? Ainakaan tunteet ei ole loppuneet
      Ikävä
      118
      1064
    6. Paras muistosi

kaivatustasi?
      Ikävä
      56
      1030
    7. Miksi miehen on hankala ymmärtää

Että hänen on tehtävä aloite. Niin sen kuuluu mennä luonnollisesti.
      Ikävä
      130
      962
    8. Mitä puuhailet nyt ystävänpäivänä

nainen, kun et ole mun kanssa?
      Ikävä
      43
      746
    9. Hei kuule nainen

Seuraavan kerran kun nähdään, puhu minulle jooko! Näin toivoo mies
      Ikävä
      37