Pitkittynyt flunssa?

valmistakauraa

Reilu kuukausi sitten sairastin flunssan joka kesti noin viikon, sen jälkeen on jäänyt lämpöily ja tunne siitä että keuhkoissa olisi jotain sekä limaa välillä nousee. Keuhkot kuvattu tulehdusarvot otettu,ja kaikki ok. Viimeviikko meni niin että aamulla normaalilämpö(36,5) ja puolenpäivän jälkeen taas 37 pintaan. Hengitettävät lääkeet ollu käytössä kaksiviikkoa. Pe sain 6 päivän antibioottikuurin. Nyt su lämpö on ollut kokopäivän sen 37, eli ei taida lääkkeet purra. Ma taas labraan testeihin. Onko kenelläkään ollut vastaavaa ja miten parani sekä selvisikö mitä sairastit? Huumori hukassa tän sairastamisen kanssa. Olen 30 vuotias ja monet flunssat sairastanut mutta aina parantunut niistä viikossa parissa.

32

12066

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mulla on tässä viime aikoina ollut samantapaista. Olen jo alkusyksysta asti ollut lähes koko ajan kipeenä. Antibioottikuurin sain tässä joku aika sitten, kun lämpöilyä kesti ja kesti, ja keuhkostakin vähän kuului jotain pientä rahinaa. Kun kuuri loppui, meni muutama päivä vielä, ja sitten alkoi taas olla normaali lämpö. Muutaman päivän siinä olin terveenä, kunnes taas iski flunssa ja sama lämpöily alkoi. Nyt alkais pikkuhiljaa olla flunssa muuten ohi mutta edellen lämpöä 37,1 - 37,5. Eikä loppua näy... Oikeastaan edelliskesästä asti on ollut tällaista, että olen jatkuvasti kipeenä.

      • valmistakauraa

        Eipä ollut testeissä taaskaan mitään. otettiin ma tulehdus ja nielu viljely. Huomenna taas lekuriin. Keuhkoissa, tai keuhkoputkissa tuntuis jotain häikkää olevan, vaikka niistä ei kuulu mitään ja antibiootit eivät tosiaan purreet. Röökiäkään voi vetää kun tulee niin huono olo jos erehtyy polttamaan. ;)


      • sairastelija
        valmistakauraa kirjoitti:

        Eipä ollut testeissä taaskaan mitään. otettiin ma tulehdus ja nielu viljely. Huomenna taas lekuriin. Keuhkoissa, tai keuhkoputkissa tuntuis jotain häikkää olevan, vaikka niistä ei kuulu mitään ja antibiootit eivät tosiaan purreet. Röökiäkään voi vetää kun tulee niin huono olo jos erehtyy polttamaan. ;)

        Kerropa sitten mitä lekuri huomenna sanoo. Mulla on nimittäin samanlaista jatkuvaa sairastelua eikä loppua tunnu tulevan. Kiinnostaa tietää löytyykö sun sairastelulle syytä.


      • sairastelija kirjoitti:

        Kerropa sitten mitä lekuri huomenna sanoo. Mulla on nimittäin samanlaista jatkuvaa sairastelua eikä loppua tunnu tulevan. Kiinnostaa tietää löytyykö sun sairastelulle syytä.

        Mä kävin just tänään verikokeessa samaisten vaivojen takia. Maanantaina kuulee tulokset. Veikkaanpa että ei yhtään mitään löydy, kaikki täysin ok! :-/


      • valmistakauraa
        amiga kirjoitti:

        Mä kävin just tänään verikokeessa samaisten vaivojen takia. Maanantaina kuulee tulokset. Veikkaanpa että ei yhtään mitään löydy, kaikki täysin ok! :-/

        Lääkäri totesi että virusta on kun ei lääkkeetkään pure, ja että saattaa kestää sen 6 tai kahdeksankin viikkoa. Olen nyt sairastanut 5 viikkoa... Ei määrännyt enää testeihin eikä mitään lääkekuuria. Liman nousuun saan ottaa limaa irroittavaa yskänlääkettä.


      • j.u.u.
        valmistakauraa kirjoitti:

        Lääkäri totesi että virusta on kun ei lääkkeetkään pure, ja että saattaa kestää sen 6 tai kahdeksankin viikkoa. Olen nyt sairastanut 5 viikkoa... Ei määrännyt enää testeihin eikä mitään lääkekuuria. Liman nousuun saan ottaa limaa irroittavaa yskänlääkettä.

        No mullakin jo melkein 5 viikkoa takana ja ihan samanlaista edelleen.

        En ole saanut edes sitä hengitettävää lääkettä, mitä monen olen kuullut saaneen.
        Lapsellani on kyllä näitä kotona, mutta lääkäri kielsi edes kokeilemasta, vaikka samaa tavaraahan tuo olisi mitä olis voinut mullekin määrätä. Sen sijaan antoi ventolinea oraaliliuoksena, mistä eräs toinen lääkäri taas sanoi myöhemmin, että en saa käyttää sitä (enkä ole siis voinutkaan sivuoireiden takia).
        Mulle olis sopinut kuulemma paremmin hengitettävä versio, mutta tässä vaiheessa eivät määrää nyt mitään lääkettä, tilannetta vaan seurataan ja katsotaan mikä se on parin viikon päästä.

        Jos olen silloin vielä hengissä, niin hyvässä lykyssä lääkäri varmaan vaan katsoo, että mussa ei ole kuitenkaan mitään vikaa (vaikka ihme oireet edelleen jatkuis).
        Keuhkoista ei ole kuulunut mitään, eikä röntgenissä ollut mitään, joten lääkäreiden mielestä ei tietenkään voi olla mitään vikaa (muuta kuin joku paniikkihäiriö varmaan...).
        PEF-arvot kuitenkin kokoajan alle normaalin, että mistähän se sitten johtuu.
        Laskeeko ne paniikkioireet muka PEFfiä?


      • Torniosta

        jatkuva flunssa syksystä saakka. Se paranee viikoksi ja tulee aina uudelleen. Kurkkukipu, vuotavat silmät, tukkoinen nenä ja liman nousu kehkoista ovat oireita. Alussa tulee verta nenästä. Vatsakipua on ajoittain ja viluttaa vaikka ei ole kuumetta. Olo on ihan "krapulainen" välillä. Saman typpistä tautia oli viime keväänäkin, sairastin neljä flunssaa silloin. Luulisin, että jokin sitkeä virus on liikkeellä ja kenet se valitsee niin hänellä tauti aina vain uusiutuu ja jatkuu loputtomiin. Suunnilleen puolet tämän syksyn töistä on jäänyt tekemättä tämän sairastelun vuoksi. Lapsetkin ovat olleet koulusta poissa aivan liikaa.
        Lieneekö muilla täälläpäin samanlaista?


    • 37,3 kohonnut

      Ei 37 ole vielä mitään kuumetta. Ihmisen peruslämpökin vaihtelee eri aikoihin. Se että on kipeä olo ja 37 astetta lämpöä, ei ole kuitenkaan kuumetta.

      • Niinhän ne lääkärit aina sanoo, että ei se mitään kuumetta ole. Mutta ei se mitään normaaliakaan ole! Mulla ainakaan ei normaali lämpö ole IKINÄ 37 astetta. Saatikaan siitä vielä yli.


      • amiga kirjoitti:

        Niinhän ne lääkärit aina sanoo, että ei se mitään kuumetta ole. Mutta ei se mitään normaaliakaan ole! Mulla ainakaan ei normaali lämpö ole IKINÄ 37 astetta. Saatikaan siitä vielä yli.

        Noniin, viimein sain labrakokiden tulokset. Ja kuten arvelin, eihän niissä mitään ollut. Että se siitä sitten. Ja lämpöily edelleen jatkuu. Meillä tytöllä myös samanlaista, että flunssa päällä melkein koko ajan. Olen jo alkanut epäillä josko täällä olisi hometta...


      • valmistakauraa
        amiga kirjoitti:

        Noniin, viimein sain labrakokiden tulokset. Ja kuten arvelin, eihän niissä mitään ollut. Että se siitä sitten. Ja lämpöily edelleen jatkuu. Meillä tytöllä myös samanlaista, että flunssa päällä melkein koko ajan. Olen jo alkanut epäillä josko täällä olisi hometta...

        Täällä nyt pariinpäivään ei ole lämpö noussut 37 asti. Limaa edelleen nousee ja sitkeessä on keuhkoputkissa Välillä ihan sattuu lapaluiden väliin, ja sitten taas helpottaa kun saa limaa irroitettua. Kummaa tautia kun ei meinaa parantua.


      • Valmistakauraa
        valmistakauraa kirjoitti:

        Täällä nyt pariinpäivään ei ole lämpö noussut 37 asti. Limaa edelleen nousee ja sitkeessä on keuhkoputkissa Välillä ihan sattuu lapaluiden väliin, ja sitten taas helpottaa kun saa limaa irroitettua. Kummaa tautia kun ei meinaa parantua.

        Edelleen sairastetaan, tauti meinasi jo parantua mutta tulikin takas. Nyt taas lämpöilyä ja limannousua. Keuhkoissa(selänpuolella) tuntuu välillä sellaista pistelyä, näitä oireita siis ollut alusta-alkaen. 8 viikkoa sairastettu, Mitenkäs muiden virukset jaksaa?


      • nokka tukossa
        Valmistakauraa kirjoitti:

        Edelleen sairastetaan, tauti meinasi jo parantua mutta tulikin takas. Nyt taas lämpöilyä ja limannousua. Keuhkoissa(selänpuolella) tuntuu välillä sellaista pistelyä, näitä oireita siis ollut alusta-alkaen. 8 viikkoa sairastettu, Mitenkäs muiden virukset jaksaa?

        Täällä,ei meinaa lähteä millään pois.Maha mouruaa ja iltapäivällä lämpö nousee 37,5.En tiedä mitä tämä oikein on.Sika taudista tämä mulla ainakin jäi. saat...........a


      • nokka tukossa kirjoitti:

        Täällä,ei meinaa lähteä millään pois.Maha mouruaa ja iltapäivällä lämpö nousee 37,5.En tiedä mitä tämä oikein on.Sika taudista tämä mulla ainakin jäi. saat...........a

        Mulla tossa jo laski lämpö 36,8:aan ja oli suht koht normaali olo, mutta tänään taas nousi lämpö 37,2. Heti huomasi olossa, oli väsynyt ja kipeä olo. Huoh. =(


      • Valmistakauraa
        amiga kirjoitti:

        Mulla tossa jo laski lämpö 36,8:aan ja oli suht koht normaali olo, mutta tänään taas nousi lämpö 37,2. Heti huomasi olossa, oli väsynyt ja kipeä olo. Huoh. =(

        Onko sulla amiga nyt muita oireita tuon lämmön lisäksi? Täällä tuntuis nyt olevan poskionteloissa jotain kun limaa valuu nielu täyteen, Keuhkoissa tuntui viimeyönä ikävästi taas pistelyä/kiristelyä. Huomenna käydään taas lekurin juttusilla, palaan sitten kertomaan tuomioita.


      • Valmistakauraa kirjoitti:

        Onko sulla amiga nyt muita oireita tuon lämmön lisäksi? Täällä tuntuis nyt olevan poskionteloissa jotain kun limaa valuu nielu täyteen, Keuhkoissa tuntui viimeyönä ikävästi taas pistelyä/kiristelyä. Huomenna käydään taas lekurin juttusilla, palaan sitten kertomaan tuomioita.

        Flunssaoireita tulee ja menee vaihtelevasti. Nyt on pientä kurkkukipua ja nuhantunnetta, niinkuin olisi kunnon nuha alkamassa taas vaihteeksi, mutta en vielä tiedä alkaako. Välillä ei ole muita oireita kuin se lämpö. Muita flunssaoireita siis. Mutta muuta vaivaa sitten löytyy: refluksitauti ja mahakatarri, niihin liittyen vatsavaivat, etova olo ym. En sitten tiedä liittyiskö se lämpöily jompaankumpaan niistä kenties. Arvailua tämä vaan on, voi johtua niin monesta. Mutta eipä selviä kun ei tutkita. Syöpäkin on jo käynyt mielessä...


      • Valmistakauraa
        amiga kirjoitti:

        Flunssaoireita tulee ja menee vaihtelevasti. Nyt on pientä kurkkukipua ja nuhantunnetta, niinkuin olisi kunnon nuha alkamassa taas vaihteeksi, mutta en vielä tiedä alkaako. Välillä ei ole muita oireita kuin se lämpö. Muita flunssaoireita siis. Mutta muuta vaivaa sitten löytyy: refluksitauti ja mahakatarri, niihin liittyen vatsavaivat, etova olo ym. En sitten tiedä liittyiskö se lämpöily jompaankumpaan niistä kenties. Arvailua tämä vaan on, voi johtua niin monesta. Mutta eipä selviä kun ei tutkita. Syöpäkin on jo käynyt mielessä...

        No tänään kuului keuhkoista rahinaa, sain antibiootit. Mietin vain ettei olisi keuhkokuumetta kuitenkin kun pistelee kylkiin, ihan vainoharhaiseksi tässä tulee. Olo aika surkea. Jos nyt lääkkeet puris.


      • Valmistakauraa kirjoitti:

        No tänään kuului keuhkoista rahinaa, sain antibiootit. Mietin vain ettei olisi keuhkokuumetta kuitenkin kun pistelee kylkiin, ihan vainoharhaiseksi tässä tulee. Olo aika surkea. Jos nyt lääkkeet puris.

        Väliaikatietoja taas... Mulla nyt sit 23pv. iski taas kunnolla se tauti päälle. Keuhkoja ahistaa, kurkku kipeä ja karhea, nuhaa... Kuumetta 37,4. Mahtavaa! Harrastan laulamista, ja tämä on niiiiiin turhauttavaa ja ärsyttävää, kun laulamaan ei taaskaan pysty ollenkaan. =(


      • ä + m
        amiga kirjoitti:

        Väliaikatietoja taas... Mulla nyt sit 23pv. iski taas kunnolla se tauti päälle. Keuhkoja ahistaa, kurkku kipeä ja karhea, nuhaa... Kuumetta 37,4. Mahtavaa! Harrastan laulamista, ja tämä on niiiiiin turhauttavaa ja ärsyttävää, kun laulamaan ei taaskaan pysty ollenkaan. =(

        Mullakin oli joku influenssatyyppinen tauti jo aikoja sitten ja sen jälkeen ollut yhtä vuoristorataa. Sahaavaa kurkkukipua jne., mulla on myös refluksia.
        Flunssan jälkeen tuli jossain vaiheessa seilaavia lihaskipuja, joita on edelleen vaan, mukaan on tullut nyt viikon sisällä myös vihlontaa ja pitkin hermoratoja repii. Lisäksi huonovointisuutta on ollut jo jonkin aikaa ja yöhikoilua.
        Noin viikko sitten tuli uudelleen yskää ja pisti kylkeen ja rintaan, kun veti syvään henkeä, tai yski, mutta oire meni ohitse. Sen jälkeen alkoi jatkuva sahaava lämpöily, lämpö liikkuu 36.6-37.4 välillä. Aamulla oli elohopeamittarilla mitattuna 36.6, aamupäivällä 37.1 ja nyt taas pari astetta enemmän (mittasin taas, kun alkoi selvästi paleltaa).
        Eilen tuntui kurkkukin sitten taas hieman kipeältä, mutta tänään sitä on ainoastaan poltellut ja kutittanut, yskittää. Olo on tuntunut tänään välillä siltä, että pitäis ottaa astmalääkettä (sitä on tuolla kaapissa yksi kiekko Ventolinea tuon pahan flunssan jäljiltä).

        Tänään kävin lääkärissä, mutta siellä korvamittarilla mitattuna lämpö oli vain 36.5 ja lääkäri sanoi, että ei ole mitään lämmönnousua ja ihmisen lämpötila saattaa heittää muutenkin jonkun verran, eikä tuntunut uskovan, että kotimittareilla (elohopea ja digitaalinen, mittaan kainalosta/suusta -parin asteen heitto noissa) olen viimeaikoina saanut kummallakin yli 37:n lukemia!!
        Normaalisti olen lähes alilämpöinen, että kyllä tuokin jo tuntuu. Jos lämpö nousee mulla yli 37:n, olo on jo sairas.
        En alkuun siis mitenkään neuroottisesti alkanut tarkkailemalla tarkkailla lämpöä (kuten lääkäri tuntui olettavan), vaan kiinnitin huomion tuohon sen takia, kun alkoi niin oudosti paleltaa.

        Lääkäri ei tutkinut mitään muuta.
        Parin viikon päästä vasta saan mennä verikokeisiin, kun tsekataan onko Hb noussut (samalla suuri verenkuva). Happosalpaajat vaihdettiin kokeeksi toiseen merkkiin, kun oli epäilys, että lihaskivut ja huono olo johtuis niistä.
        Kait tämä lämmönnousu on sitten -taas- vaan jotain virusta.

        Minäkin aloin jossain vaiheessa epäillä kosteusvaurioita. Mulla ei nyt kuitenkaan todettu allergiatesteissä mitään yliherkkyyttä niille, eikä löytynyt allergiasoluja verestä (kuten lapsella, hänellä ei kuitenkaan myöskään allergiatesteissä näkynyt mitään...).
        Ensi vuoden puolella on kuitenkin vielä terveystarkastaja tulossa tekemään mittauksia.


      • ä + m kirjoitti:

        Mullakin oli joku influenssatyyppinen tauti jo aikoja sitten ja sen jälkeen ollut yhtä vuoristorataa. Sahaavaa kurkkukipua jne., mulla on myös refluksia.
        Flunssan jälkeen tuli jossain vaiheessa seilaavia lihaskipuja, joita on edelleen vaan, mukaan on tullut nyt viikon sisällä myös vihlontaa ja pitkin hermoratoja repii. Lisäksi huonovointisuutta on ollut jo jonkin aikaa ja yöhikoilua.
        Noin viikko sitten tuli uudelleen yskää ja pisti kylkeen ja rintaan, kun veti syvään henkeä, tai yski, mutta oire meni ohitse. Sen jälkeen alkoi jatkuva sahaava lämpöily, lämpö liikkuu 36.6-37.4 välillä. Aamulla oli elohopeamittarilla mitattuna 36.6, aamupäivällä 37.1 ja nyt taas pari astetta enemmän (mittasin taas, kun alkoi selvästi paleltaa).
        Eilen tuntui kurkkukin sitten taas hieman kipeältä, mutta tänään sitä on ainoastaan poltellut ja kutittanut, yskittää. Olo on tuntunut tänään välillä siltä, että pitäis ottaa astmalääkettä (sitä on tuolla kaapissa yksi kiekko Ventolinea tuon pahan flunssan jäljiltä).

        Tänään kävin lääkärissä, mutta siellä korvamittarilla mitattuna lämpö oli vain 36.5 ja lääkäri sanoi, että ei ole mitään lämmönnousua ja ihmisen lämpötila saattaa heittää muutenkin jonkun verran, eikä tuntunut uskovan, että kotimittareilla (elohopea ja digitaalinen, mittaan kainalosta/suusta -parin asteen heitto noissa) olen viimeaikoina saanut kummallakin yli 37:n lukemia!!
        Normaalisti olen lähes alilämpöinen, että kyllä tuokin jo tuntuu. Jos lämpö nousee mulla yli 37:n, olo on jo sairas.
        En alkuun siis mitenkään neuroottisesti alkanut tarkkailemalla tarkkailla lämpöä (kuten lääkäri tuntui olettavan), vaan kiinnitin huomion tuohon sen takia, kun alkoi niin oudosti paleltaa.

        Lääkäri ei tutkinut mitään muuta.
        Parin viikon päästä vasta saan mennä verikokeisiin, kun tsekataan onko Hb noussut (samalla suuri verenkuva). Happosalpaajat vaihdettiin kokeeksi toiseen merkkiin, kun oli epäilys, että lihaskivut ja huono olo johtuis niistä.
        Kait tämä lämmönnousu on sitten -taas- vaan jotain virusta.

        Minäkin aloin jossain vaiheessa epäillä kosteusvaurioita. Mulla ei nyt kuitenkaan todettu allergiatesteissä mitään yliherkkyyttä niille, eikä löytynyt allergiasoluja verestä (kuten lapsella, hänellä ei kuitenkaan myöskään allergiatesteissä näkynyt mitään...).
        Ensi vuoden puolella on kuitenkin vielä terveystarkastaja tulossa tekemään mittauksia.

        Testattiinko teillä siis ihan terveyskeskuksen toimesta että onko home tms. allergiaa? Sellaista en itse ole tajunnut ollenkaan edes kysyä? Ihan verikokeillako sellainen testataan?

        Meillä täällä kyllä on kylppärissä kosteusvaurio, ja ensi vuoden puolella tullaan tekemään kylppäriremontti. Ja myös putkiremontti koko taloon. (kerrostalo) Saa nähdä sitten auttaako se mitään. Ja siinä kestääkin varmaan kamalan kauan ennen kuin remonttihommat saadaan valmiiksi.


      • Valmistakauraa
        amiga kirjoitti:

        Testattiinko teillä siis ihan terveyskeskuksen toimesta että onko home tms. allergiaa? Sellaista en itse ole tajunnut ollenkaan edes kysyä? Ihan verikokeillako sellainen testataan?

        Meillä täällä kyllä on kylppärissä kosteusvaurio, ja ensi vuoden puolella tullaan tekemään kylppäriremontti. Ja myös putkiremontti koko taloon. (kerrostalo) Saa nähdä sitten auttaako se mitään. Ja siinä kestääkin varmaan kamalan kauan ennen kuin remonttihommat saadaan valmiiksi.

        Nyt paripäivää ihan normaali olo ja lämpökin pysynyt alle 37. Homeesta sen verran että me todennäköisesti asutaan kosteusvaurioisessa talossa. Kämpän hakuun sitä täytyy sitten seuraavaksi alkaa.


      • ä+m
        amiga kirjoitti:

        Testattiinko teillä siis ihan terveyskeskuksen toimesta että onko home tms. allergiaa? Sellaista en itse ole tajunnut ollenkaan edes kysyä? Ihan verikokeillako sellainen testataan?

        Meillä täällä kyllä on kylppärissä kosteusvaurio, ja ensi vuoden puolella tullaan tekemään kylppäriremontti. Ja myös putkiremontti koko taloon. (kerrostalo) Saa nähdä sitten auttaako se mitään. Ja siinä kestääkin varmaan kamalan kauan ennen kuin remonttihommat saadaan valmiiksi.

        Kyllä, terveyskeskuksessa otettiin verestä allergiatesti ja tuo B-eos. Muistelen myös prick-testissä olleen kosteusvauriohomeet, kun ne toissa vuonna tehtiin (myös tk:n kautta).


      • ä+m kirjoitti:

        Kyllä, terveyskeskuksessa otettiin verestä allergiatesti ja tuo B-eos. Muistelen myös prick-testissä olleen kosteusvauriohomeet, kun ne toissa vuonna tehtiin (myös tk:n kautta).

        Ok. Pitää kai tästä taas vaihteeks raahautua sinne lääkäriin ja vaatia sellasia testejä... Tosin tuntuu että ne siellä jo pitää mua luulosairaana. Mutta ei tää kyllä mitään normaalia elämää ole kun on aina kipeä ja kamala uupumus, mitään ei jaksaisi.


      • amiga kirjoitti:

        Ok. Pitää kai tästä taas vaihteeks raahautua sinne lääkäriin ja vaatia sellasia testejä... Tosin tuntuu että ne siellä jo pitää mua luulosairaana. Mutta ei tää kyllä mitään normaalia elämää ole kun on aina kipeä ja kamala uupumus, mitään ei jaksaisi.

        Taas sitten lääkärissä kävin ja antoi antibioottikuurin kun ei muutakaan keksinyt. En ole hakenut sitä enkä varmaan haekaan, kun tiedän että ei se mitään auta. Lämpö pysynyt siinä 37,2. Ja lisäksi tosi etova olo koko ajan maha tosi löysällä. Suoraan sanottuna kammottava olo! Itse olen tosi huolissani mutta lääkäri ei tunnu yhtään olevan. En saanut niitä homeallergiatestejä enkä paksunsuolentähystystä kun kysyin. =(

        Uutta kämppää mekin tässä haeskelemme....


      • Snöffis
        amiga kirjoitti:

        Taas sitten lääkärissä kävin ja antoi antibioottikuurin kun ei muutakaan keksinyt. En ole hakenut sitä enkä varmaan haekaan, kun tiedän että ei se mitään auta. Lämpö pysynyt siinä 37,2. Ja lisäksi tosi etova olo koko ajan maha tosi löysällä. Suoraan sanottuna kammottava olo! Itse olen tosi huolissani mutta lääkäri ei tunnu yhtään olevan. En saanut niitä homeallergiatestejä enkä paksunsuolentähystystä kun kysyin. =(

        Uutta kämppää mekin tässä haeskelemme....

        ...en siis ole yksin tämän jatkuvan flunssailun kanssa...hieman lohduttaa. Alkusyksystä lähtien lähes jatkuvassa flunssassa, välillä lämpöä, välillä ei. Poskiontelotulehdukseen kuuri pari kuukautta sitten. Verikokeet erinomaiset, crp alle 3, hb 139 jne. Paleltaa, väsyttää ja kaikkea kivaa. Nenä toispuoleisesti usein tukossa, kuivaa yskää, päänsärkyä, hengenahdistusta. Keuhkokuvatkin otettu, ne ok. Sillä jollain mittarilla puhaltelin 3 kertaa, oli jotain yli 500 tulos, ilmeisesti sit hyvä.

        Miksi tää ei jo lopu :( taas nenä tukossa, poskipäähän koskee, päähän koskee....pelänny jo astmaa/allergiaa kun taloudessa koira ja kissa, mutta tuskinpa tässä yhtäkkiä pukkaisi päälle kun molemmat olleet lähemmäs 10v jo...


      • Snöffis kirjoitti:

        ...en siis ole yksin tämän jatkuvan flunssailun kanssa...hieman lohduttaa. Alkusyksystä lähtien lähes jatkuvassa flunssassa, välillä lämpöä, välillä ei. Poskiontelotulehdukseen kuuri pari kuukautta sitten. Verikokeet erinomaiset, crp alle 3, hb 139 jne. Paleltaa, väsyttää ja kaikkea kivaa. Nenä toispuoleisesti usein tukossa, kuivaa yskää, päänsärkyä, hengenahdistusta. Keuhkokuvatkin otettu, ne ok. Sillä jollain mittarilla puhaltelin 3 kertaa, oli jotain yli 500 tulos, ilmeisesti sit hyvä.

        Miksi tää ei jo lopu :( taas nenä tukossa, poskipäähän koskee, päähän koskee....pelänny jo astmaa/allergiaa kun taloudessa koira ja kissa, mutta tuskinpa tässä yhtäkkiä pukkaisi päälle kun molemmat olleet lähemmäs 10v jo...

        Nyt löysin yhden vareenotettavan vaihtoehdon mitä tämä jatkuva kuumeilu ja sairastaminen voisi hyvinkin olla : Mykoplasma! Oireet sopiii täysin. Seuraavaksi kun menen lääkäriin, aion vaatia sen testattavaksi.


      • myko
        amiga kirjoitti:

        Nyt löysin yhden vareenotettavan vaihtoehdon mitä tämä jatkuva kuumeilu ja sairastaminen voisi hyvinkin olla : Mykoplasma! Oireet sopiii täysin. Seuraavaksi kun menen lääkäriin, aion vaatia sen testattavaksi.

        Minulla oli syksyllä mykoplasma. Oireina oli yskä ja väsymys. Oli mulla pientä lämpöäkin. Mutta hirveä yskä oli pahin oire. Välillä oireet helpotti ja sit taas paheni. Antibiootti auttoi hetkellisesti.


      • Snöffis
        myko kirjoitti:

        Minulla oli syksyllä mykoplasma. Oireina oli yskä ja väsymys. Oli mulla pientä lämpöäkin. Mutta hirveä yskä oli pahin oire. Välillä oireet helpotti ja sit taas paheni. Antibiootti auttoi hetkellisesti.

        Mites tuo myko oireilee? Paraneeko ajan kanssa itsekseen vai lääkkeillä?


      • Snöffis kirjoitti:

        Mites tuo myko oireilee? Paraneeko ajan kanssa itsekseen vai lääkkeillä?

        http://www.positiiviset.fi/keskustelu/display_message.asp?mid=33469

        Tuolla jotain tietoa. Lisää löytyy netistä.
        Oireilee just jatkuvana lämpöilynä flunssana, yskänä.

        Siihen tarttis kuukausia kestävän erityisen antibioottikuurin, ja mitä olen lueskellu niin lääkärit ei useinkaan sellaista määrää, vaan lyhyitä kuureja jotka ei auta mitään. =( Ja usein mykoplasman kaverina Keuhkoklamydia, joka myös vaikea häädettävä.


    • n-ra

      6.10.11 tämä alkoi. Ensin flunssa, ja fiilis että voisi nukahtaa pystyyn. Sitten menin viikon sairastettuani ja oirieden hieman livitettyä tennikseen. Flunssa paheni, tuli keuhkoputken tulehdus ja keuhkokuume. Ensin 5 päivää antibiottikuuri ja sitten 20 päivää doksimysin kuuri. Toivuin hitaasti, mutta yskä ja nuha ja jatkuva räkäisyys eli flunssa olo jäivät. Välillä pientä lämpöä, voimattomuus, lihaksia särkee. Kaikki on tutkittu; mykoplasma, keuhkokalmydia, borrelioosi, kilpirauhanen, tulehdusarvot, kolesterooli, maksa-arvot. Mikä avuksi? -Olen epätoivoinen, viimeksi kurkku/nenä/korva-erikoislääkäri sanoi, että olen terve, voin urheilla ja että kesä parantaa. Tätä on kestänyt tänään tasan 6 kk.

    • Aleksi331

      no mä oon 13v ja just sairastin rasittavan flunssan ja nenä tukossa sillon viikon ajan mä oon pomppinu vähä trampalla kun enään kuumetta oo mutta välillä tuntuu että kun oon vaan että keuhkonkohalla tuntuu sellane paine ;( eikai mitään vakavaa pelottaa iha oikeesti et voisko olla joku jälkitauti?? nopeesti vastauksii:(

    • sellainen_tapaus

      Vastaavanlaisia oireita kolmatta viikkoa, potenut 50v mies Sipoossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2640
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      91
      1976
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1511
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      933
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      864
    9. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      775
    Aihe