on Totuuden Henki, joka johdattaa kaikkeen totuuteen.
Jumalan vanhurskaus on yhtä kuin oikeamielisyys ja jokainen todellinen Jumalan palvelija on totuuden ja oikeuden palvelija.
"Katso, minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin okeuden". (Jesaja 42 luku).
Pyhä Henki
14
272
Vastaukset
- Missä vika?
Voiko olla niin, että lähdettyään shamanismista, hypnoosista, joogaamisista ynnä muista okkultisista kiinnostuksista kristillisyyteen, tuleekin Jumalan Sana yhdeksi artikkeliksi keräilijän koriin, kuin supermarketin käynnillä. Ainakin näyttää käyneen niin, ettei ihmisestä ole tullutkaan uusi luomus. Ei ole Jeesus Kristus saanutkaan käydä sydämen ovesta ja aterioida hänen kanssaan.
Pyhä Henki on totuuden Henki. Ja Pyhä Henki korottaa ja kirkastaa Kristusta sekä Hänen armotekoaan. Ei mitään muuta. Jos ihmisellä ei ole ristiinnaulittua Kristusta omana Vapahtajanaan, mistä Pyhä Henki hänelle avaisi ymmärrystä?
Uskontoja keräilevällä ihmisellä on kuitenkin monia totuuksia jo valmiina, niin mitä voisi Jumalan Henki tällaiselle ihmiselle todistaa, jos hän pitää Jeesusta vain historiallisena ja luovana merkkihenkilönä, kuten "Sokrates, Luther, G.Galilei, F.A. Mesmer" jne?
Miten voi Pyhä Henki johdattaa totuuteen ihmistä, joka hokee menestysteologien ajatuksia visualisoinnista ja "henkisen minä-tietoisuuden kehittämistä - todellisen Minän - ollen samaa olemusta Jumalan Hengen kanssa"? Mitä siinä tilassa elävä enää tarvitsee, jos: ”todellinen harmonia on henkistä ykseyttä Jumalan ja kaiken elollisen kanssa.”
Tällaisen oman itseriittoisen totuutensa löytäjä voi pitää muille hypnoosikursseja sekä selostaa Karman lakia, joogaamista, hindufilosofioitaan, kontemplatiivisen mietiskelyn saavutuksia ja voittoisan uskon kristillis-psykologista minä-uskontoa, josta näyttää saavan maukkaan keitoksen elämän marketeissa ja basaareissa kiertelyn jälkeen. Sen kanssa hän voikin rauhallisin mielin odotella millainen lopullinen maailmanuskonto, todennäk. samanmoinen kooste, muotoutuu laittomuuden lapsen ilmaantuessa telluksellemme- poika.tuntureilta
juttu tuo sinun paatoksellinen mistään tietämätön sepustuksesi.
- Arvasinkin sen
poika.tuntureilta kirjoitti:
juttu tuo sinun paatoksellinen mistään tietämätön sepustuksesi.
että pidät siitä. Se oli niin helppo kirjoittaa, kun sain ottaa sitaatit ja aiheen sinun omista kirjoituksistasi!
- poika.tuntureilta
Arvasinkin sen kirjoitti:
että pidät siitä. Se oli niin helppo kirjoittaa, kun sain ottaa sitaatit ja aiheen sinun omista kirjoituksistasi!
Todistaa sen, että tekstejäni todellakin luetaan. Tavoitteeni onkin, että käännän tekstini myös Englannin kielelle. Viimeaikoina kun on yhteydenottoja tullut enenevässä määrin kaikkialta maailmalta. Eilen vimeksi.
- mjuk654
Jooga täällä Suomessa ei ole venyttelyä ja rentoutumista kummempaa.Olisit laittanut pakanallista rituaaleja alunperin edustaneen SUOMALAISEN SAUNAN LISTAASI.siellä kun ollaan kaiken lisäksi vielä alasti,ja näin ollen se on täysin epä raamatun mukainen tilanne ja paikka.
- poika.tuntureilta
mjuk654 kirjoitti:
Jooga täällä Suomessa ei ole venyttelyä ja rentoutumista kummempaa.Olisit laittanut pakanallista rituaaleja alunperin edustaneen SUOMALAISEN SAUNAN LISTAASI.siellä kun ollaan kaiken lisäksi vielä alasti,ja näin ollen se on täysin epä raamatun mukainen tilanne ja paikka.
sinä et tiedä joogasta mitään.
Katkelma Enest Woodin kirjasta Jooga:
.........
Oppilas ei tiennyt sitä aikaisemmin, mutta silti hänellä oli tämä kokemus. Nyt hän asettaa itselleen näennäisesti mahdottoman tehtävän. Hän käskee mielensä ajatella Jumalaa, Totuutta, Todellisuutta, Itseä, Tajuntaa, Absoluuttia ... Tähän ilmapalloon ei ole olemassa kaasua; ei sen paremmin maassa kuin mielessäkään ole mitään, mikä voisi häntä tässä auttaa. Hän ei saa tehdä mitään vertailuja eikä vastakohta-asetteluja, ei määrittelyjä, ei luokitteluja. Hänen on omalla reaktiovoimallaan noustava näiden asioiden yli. Tässä harjoituksessa hän voi käyttää sanoja 1) pitääkseen muut ajatukset poissa kuvasta ja 2) toimiakseen kuin löytöretkelle lähteneet alukset. Nämä sanat eivät ole määrittelyn vaan löytämisen sanoja.
Hän huomaa, että hänen on suoritettava tämä uroteko olemassaolotapahtumalla (tai -tapahtumilla). Hän tulee tuntemaan olemassaolon, koska olemassaololla on oma tietonsa, joka on välitön, ilman välittävää asiaa tai ajatusta. Tätä olemassaolotapahtumaa ylläpitää tahto. Oppilas on kääntänyt kasvonsa kohti tahdon täyttymystä. Loppujen lopuksi kaikki, mitä hän on menneisyydessä tehnyt tai mitä hänellä on ollut, on tapahtunut vain tämän olemassaolokokemuksen hyväksi. Me emme pohjaltamme halua tehdä emmekä omistaa; haluamme vain olla, ja tätä tarkoitusta varten käytämme tekemistä ja omistamista. Lisäksi tahtomme ei tyydy mihin tahansa; se etsii päämääränsä tekemisen ja omistamisen rasittavien rajojen toiselta puolelta. Ihminen ei ole todella onnellinen, ennen kuin hän on tietoisesti yhtä Jumalan kanssa ja pääsee osalliseksi tämän yhden Todellisuuden vapaudesta.
............... - Onko ne
.........
Oppilas ei tiennyt sitä aikaisemmin, mutta silti hänellä oli tämä kokemus. Nyt hän asettaa itselleen näennäisesti mahdottoman tehtävän. Hän käskee mielensä ajatella Jumalaa, Totuutta, Todellisuutta, Itseä, Tajuntaa, Absoluuttia ... Tähän ilmapalloon ei ole olemassa kaasua; ei sen paremmin maassa kuin mielessäkään ole mitään, mikä voisi häntä tässä auttaa. Hän ei saa tehdä mitään vertailuja eikä vastakohta-asetteluja, ei määrittelyjä, ei luokitteluja. Hänen on omalla reaktiovoimallaan noustava näiden asioiden yli. Tässä harjoituksessa hän voi käyttää sanoja 1) pitääkseen muut ajatukset poissa kuvasta ja 2) toimiakseen kuin löytöretkelle lähteneet alukset. Nämä sanat eivät ole määrittelyn vaan löytämisen sanoja.
Hän huomaa, että hänen on suoritettava tämä uroteko olemassaolotapahtumalla (tai -tapahtumilla). Hän tulee tuntemaan olemassaolon, koska olemassaololla on oma tietonsa, joka on välitön, ilman välittävää asiaa tai ajatusta. Tätä olemassaolotapahtumaa ylläpitää tahto. Oppilas on kääntänyt kasvonsa kohti tahdon täyttymystä. Loppujen lopuksi kaikki, mitä hän on menneisyydessä tehnyt tai mitä hänellä on ollut, on tapahtunut vain tämän olemassaolokokemuksen hyväksi. Me emme pohjaltamme halua tehdä emmekä omistaa; haluamme vain olla, ja tätä tarkoitusta varten käytämme tekemistä ja omistamista. Lisäksi tahtomme ei tyydy mihin tahansa; se etsii päämääränsä tekemisen ja omistamisen rasittavien rajojen toiselta puolelta. Ihminen ei ole todella onnellinen, ennen kuin hän on tietoisesti yhtä Jumalan kanssa ja pääsee osalliseksi tämän yhden Todellisuuden vapaudesta.
...............juttusi vieläkin kääntämättä maailman kielille? Eikö pakanat maailman äärillä asti ole päässeetkään niistä lumoutumaan, suorastaan pakahtumaan naurusta niitten uskonnollisten jorinoitten kanssa? Lisäksi ne ovat ajankohtaisia, kun monet muutkin valhehenget ohjaavat ihmisjumaluuteen ja uskontosekoituksiin.
Ja ne metsästystarinat, joilla palstalaisten nauruhermoja kutiteltiin taannoin!
Kuvitelkaamme kaukaisilla mailla lukijaa, joka lukee kuinka Pohjolan "paroni von Munckhausen" hiihti kaamoshämärän keskellä, upottavassa umpihangessa ja kaatamansa hirvi selässä, monta kymmentä kilometriä ja muutamassa tunnissa ......!!
Oi millaista Lapin eksotiikkaa ...:-D Jeesuksen, Herramme, sanat: Jos te pysytte minun sanassani, te todella olette minun opetuslapsiani ja tulette tuntemaan totuuden, ja totuus tekee teidät vapaiksi. Joh.8:31-32
- poika.tuntureilta
purje kirjoitti:
Jeesuksen, Herramme, sanat: Jos te pysytte minun sanassani, te todella olette minun opetuslapsiani ja tulette tuntemaan totuuden, ja totuus tekee teidät vapaiksi. Joh.8:31-32
Jeesuksen sanoissa? Missä on sinun uskosi ja uskon teot?
Jeesus sanoi: "Joka minuun uskoo, myös hän on tekevä saoja tekoja...". Eli sinun pitää tehdä, joten meneppäs kävelemään veden päälle ja mene huutamaan kappalin ovelle niin näemme, montako kuollutta sieltä kävelee ulos. Samalla näemme senkin, onko sinulla todellista Jeesuksen uskoa vaiko ei. Ja taitaapa olla, että ei ole.
Niin, ja totuudesta sinä et tajua hönkäisen pöläystä. poika.tuntureilta kirjoitti:
Jeesuksen sanoissa? Missä on sinun uskosi ja uskon teot?
Jeesus sanoi: "Joka minuun uskoo, myös hän on tekevä saoja tekoja...". Eli sinun pitää tehdä, joten meneppäs kävelemään veden päälle ja mene huutamaan kappalin ovelle niin näemme, montako kuollutta sieltä kävelee ulos. Samalla näemme senkin, onko sinulla todellista Jeesuksen uskoa vaiko ei. Ja taitaapa olla, että ei ole.
Niin, ja totuudesta sinä et tajua hönkäisen pöläystä.testataan ja kyllä, tähän saakka Jeesuksen usko on elämässäni riittänyt ja uskon, että riittää jatkossakin. :) Jeesus on totuus. Tunnen häntä jo hieman, mutta jokapäivä entistä enemmän ja syvemmin.
- todé*
Onko ne kirjoitti:
juttusi vieläkin kääntämättä maailman kielille? Eikö pakanat maailman äärillä asti ole päässeetkään niistä lumoutumaan, suorastaan pakahtumaan naurusta niitten uskonnollisten jorinoitten kanssa? Lisäksi ne ovat ajankohtaisia, kun monet muutkin valhehenget ohjaavat ihmisjumaluuteen ja uskontosekoituksiin.
Kuvitelkaamme kaukaisilla mailla lukijaa, joka lukee kuinka Pohjolan "paroni von Munckhausen" hiihti kaamoshämärän keskellä, upottavassa umpihangessa ja kaatamansa hirvi selässä, monta kymmentä kilometriä ja muutamassa tunnissa ......!!
Oi millaista Lapin eksotiikkaa ...:-Daretalogia -lehti on ilmestynyt Pariisissa, joten kyllä siellä ainakin ollaan tietoisia ko. jutuista.
- poika.tuntureilta
Onko ne kirjoitti:
juttusi vieläkin kääntämättä maailman kielille? Eikö pakanat maailman äärillä asti ole päässeetkään niistä lumoutumaan, suorastaan pakahtumaan naurusta niitten uskonnollisten jorinoitten kanssa? Lisäksi ne ovat ajankohtaisia, kun monet muutkin valhehenget ohjaavat ihmisjumaluuteen ja uskontosekoituksiin.
Oi millaista Lapin eksotiikkaa ...:-Dkun muuhun et pysty.
jeesus eli ja toimi oman aikansa reaalitodellisuuden keskellä ja niin pitää elää minunkin. Tässä kun ei mitkään jeesustelut ja taivastelut auta. Reaalitodellisuus eräjuttuineen merkitsevät sitäkin, että tekstejä lukee laajat kansalaispiirit - tulipunaisista komunisteista kähtien.
Kokemuksiani ja päätelmiäni 1960-luvulta:
.......
Kolmanneksi: Koko luomakunnan ykseys.
Kuten aiemmin on ollut esillä, kaikki elollinen: ihmiset, eläimet, kalat ja taivaan linnut sekä koko kasvikunta, ovat osallisia kaikkialla läsnä olevasta eläväksi tekevästä hengestä. Tämä tietoisuus yhdistää yhdeksi henkiseksi kokonaisuudeksi kaiken elävän taivaankannen alla. "Minä olen tuo", sanoo intialainen filosofi osoittaessaan lootuksen kukkaa, taivaan lintua tai kukasta kukkaan lentävää perhosta.
Tämä intialainen näkemys antaa hyvin selventävän kuvan ihmisiä ja koko luomakuntaa yhdistävästä hengen ykseydestä. Tässä hengen ykseydessä ei voida enää luokitella eläviä olentoja erilaisiin arvojärjestyksiin. Ihminen ei ole sen arvokkaampi kuin muutkaan elävät. Ja. Ilman muuta luomakuntaa ihminen ei voi selviytyä. Vain tasapainoinen ja harmoninen kanssakäyminen kaiken elollisen kanssa voi turvata ihmiselle selviytymismahdollisuudet tulevaisuudessa.
Omakohtaisissa esimerkeissä kerroin telepaattisista yhteyksistä koiriin, hirviin ja muurahaisiin. (Näihin esimerkkeihin voitaisiin lisätä vielä yhteys kaloihin ja hämähäkkeihin). Kaikkien näiden yhteyksien lähtökohtana oli se, että näissä tilanteissa olin saavuttanut yhteyden omaan henkiseen minääni, jonka kautta olin harmonisessa yhteydessä näihin elollisiin olentoihin. Sanoisin, että ratkaisevaa tämän harmonisen yhteyden saavuttamisessa koko luomakunnan kanssa oli se, että poika- ja nuoruusvuosinani vietin paljon aikaa erämaan hiljaisuudessa ja rauhassa. Niihin aikoihin ei ollut vielä televisiota (eikä edes radiota) ja niinpä lukemattomat kesäiltaiset kalamatkat Jokivarteen tai syksyiset eräretket rakotulineen olivat todellista elämän sisältöä ja rikkautta. Näillä kala- tai eräretkilläni liikuin yleensä yksin tai sitten koirani kanssa. Nämä erämaassa viettämäni ajat merkitsivät sitä, että vähitellen "kasvoin" henkiseen ykseyteen luonnon kanssa. Niinikään niihin aikoihin tutkin joogaa ja muuta itämaista filosofiaa, (mm. ihmisen ja luonnon harmonista yhteyttä) jota sitten luonnon rauhassa ja hiljaisuudessa sovelsin käytäntöön. Erämaan hiljaisuudessa ja rauhassa olin yhtä taivaan lintujen, veden kalojen, metsän eläinten, rannan pensaiden jne. kanssa. "Minä" en ollut enää se fyysinen ruumis, jonka kaikki näkevät. "Minä" olin henki, joka asun tässä ruumiissa. Mutta. "Minä" olin myös koko luomakunta. Ja tämän minä-tietoisuuden muuttuminen fyysisestä minä-tietoisuudesta henkiseksi minä-tietoisuudeksi ja sen mukainen henkinen ykseys koko luomakunnan kanssa, oli edellytys niille yhteyksille, joista aiemmin kerroin.
............ - mjuk654
.........
...............ilman minkäänlaista hengellistä toimintaa.Moni täysin ateisti joka ei usko mihinkään uskontoon harrastaa sitä.Se on juuri sitä henkeä mitä sen tekijä on.Rentoutumiseen se on oiva väline.Edelleenkin viittaan esim.karateen,joka on joskus ollut Japanissa hyvinkin hengellistä tai henkistä,ihan kummin vain,mutta nykyisin sitä harrastaa ihan kuntoilu tai jopa kilpaurheilu mielessä tuhansia suomalaisia,siihenkin yhdistettiin aikoinaan mystiikkaa,koska siinä on tapana pyrkiä keskittymään,ihan kuin monessa muissa urheilulajeissa nykyisin.Mitään mystiikkaa ns.kilpailumuotoisessa karatessa ei ole ja harrastajia on helluntaiseurakunnista ateisteihin.Knnatta hieman ottaa selvää asioista ennen kun jonkun hikisen kirjan perusteella tuomitsee koko monien iloa tuottavaa ja terveyttäparantavaa lajia.Älä suhtaudu kaikkeen haudan vakavasti ja äläkä usko kaikkea lukemaasi.Iloa sun iltaan.
- poika.tuntureilta
mjuk654 kirjoitti:
ilman minkäänlaista hengellistä toimintaa.Moni täysin ateisti joka ei usko mihinkään uskontoon harrastaa sitä.Se on juuri sitä henkeä mitä sen tekijä on.Rentoutumiseen se on oiva väline.Edelleenkin viittaan esim.karateen,joka on joskus ollut Japanissa hyvinkin hengellistä tai henkistä,ihan kummin vain,mutta nykyisin sitä harrastaa ihan kuntoilu tai jopa kilpaurheilu mielessä tuhansia suomalaisia,siihenkin yhdistettiin aikoinaan mystiikkaa,koska siinä on tapana pyrkiä keskittymään,ihan kuin monessa muissa urheilulajeissa nykyisin.Mitään mystiikkaa ns.kilpailumuotoisessa karatessa ei ole ja harrastajia on helluntaiseurakunnista ateisteihin.Knnatta hieman ottaa selvää asioista ennen kun jonkun hikisen kirjan perusteella tuomitsee koko monien iloa tuottavaa ja terveyttäparantavaa lajia.Älä suhtaudu kaikkeen haudan vakavasti ja äläkä usko kaikkea lukemaasi.Iloa sun iltaan.
mitä lystää ja miten lystää. On vain niin, että aiemmin joku irvaili sille, että olin vertaillut joogaa ja kristinuskoa keskenään ja tuolla katkelmalla Enrnest Woodin kirjasta osoitin, mitä jooga on minulle merkinnyt. Eli se on ollut tie keskittymisen ja meditaation kautta kontemplaatioon. Eli kosmiseen tajuntaan. Sen sijaan asanoita en ole juurikaan harrastanut, en myöskän puhdistautumismedoteja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu162320- 1682249
- 1131818
- 1491789
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4791399- 921215
- 551011
Syntymän ja kuoleman aallot
Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa423942- 49921
En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita
Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä237881