Millasta siellä taivaassa on?

38\YHI

Kyselen taas tyhmiä, kun en tiedä. Mutta..
Kun sine taivaaseen valitaan meistä epätäydellisistä parhaat yksilöt, nii muuttaako Jumala valittujen persoonan täysin jotta olisivat täydellisiä sitte taivaaseen päästyään?
Entä vanheneeko ihmiset siellä taivaassa lainkaa, jos ei nii minkä ikäisiä kaikki siellä ovat (kun ei vastasyntyneitä vauvoja kummiskaa)

42

1402

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kameli

ketään, vaan Taivaassa on perintöosa luvattu kaikille, jotka uskovat Jeesuksen Kristuksen olevan elävän Jumalan poika. Iankaikkisuusosa Taivaassa on siis lupaus Jumalan sanaan uskovalle.

Taivaassa ei ole yhtään epätäydellistä, vaan kaikki vajaa lakkaa silloin kun uskovaiset muutetaan niin kuin Kristuksen kirkkaus on. Täällä maan päällä me kaikki olemme epätäydellisiä ja kelvottomia, mutta uskon kautta saamme omistaa sitä täydellistä vanhurskautta Jeesuksessa Kristuksessa, joka on täydellinen vanhurskaus ja joka kelpaa Jumalalle.

Taivaassa ei ole aikakäsitettä, vaan se on iankaikkisuus ja siellä ei kukaan vanhene, eikä vanhuuden kipua tunne, koska se on lihan ja kuolevaisen ruumiin osa, jossa me olemme hetken aikaa kaksiosaisina. Ruumis on maasta ja maaksi jälleen muuttuu, mutta henki on Jumalasta ja palajaa Jumalan luokse, kun uskossa saa jättää tämän maailman.

Millaista sitten taivaassa on? Siitä ei Raamattu tarkkaa kuvaa anna, mutta siellä ei ole murhetta, syntiä, itkua, eikä kyyneleitä, vaan siellä on kaikki täydellistä autuutta ja rauhaa. Taivaassa saa nähdä Jumalan kasvoista kasvoihin ja iloita iankaikkisesti Pyhien joukossa.

• 38\YHI

taivaaseen päässeillä ole lainkaan ruumista konkreettisesti?

• Answerer
        38\YHI kirjoitti:

taivaaseen päässeillä ole lainkaan ruumista konkreettisesti?

Only our Heavenly Father knows. No man can answer to your question.

• 38\YHI
        Answerer kirjoitti:

Only our Heavenly Father knows. No man can answer to your question.

En ymmärrä sanaakaan kyseistä kieltä.

• Answerer
        38\YHI kirjoitti:

En ymmärrä sanaakaan kyseistä kieltä.

Sori, joskus hauska kirjotella englanniksi. Siis vain taivaan Isä tietää, millaista siellä on. Ja ettei ihminen osaa kysymyksees vastata.

• naapuri

vai semmosta.onko sieltä joku tullu kertomaan minkälaista siellä on?

• ellu

Raamatussa sanotaan jotai siihen suuntaan, että täällä maan päällä kukaan ei voi edes käsittää, kuinka ihanaa ja ihmeellistä taivaassa on. Jotain niin ihmeellistä, että ihmismieli ei sitä kestäisi...
      Mutta taivaassa olemme täydellisiä, vaikka kaikki silti jokainen omia persooniamme niin, että tunnistamme toinen toisemme!

• vakas

Jumala säätää, ihmiselle kelpaa vain parhaat.
      Mutta taivaaseen onkin valitsijana Jumala joka ottaa vain syntinsä tuntevia yksilöitä, sinne ei pääse rikas noinvain setelitukkoa heilauttamalla, mutta köyhä sinne menee syntinsä näyttämällä.

Tämän kaltaiset sinne menevät.

2. Niin hän avasi suunsa, opetti heitä ja sanoi:
      3. Autuaat ovat hengellisesti vaivaiset; sillä heidän on taivaan valtakunta.
      4. Autuaat ovat murheelliset; sillä he saavat lohdutuksen.
      5. Autuaat ovat siviät; sillä he saavat maan periä.
      6. Autuaat ovat, jotka isoovat ja janoovat vanhurskautta; sillä he ravitaan.
      7. Autuaat ovat laupiaat; sillä he saavat laupiuden.
      8. Autuaat ovat puhtaat sydämestä; sillä he saavat nähdä Jumalan.
      9. Autuaat ovat rauhan tekiät; sillä ne pitää Jumalan pojiksi kutsuttaman.
      10. Autuaat ovat, jotka vanhurskauden tähden vainotaan; sillä heidän on taivaan valtakunta.
      11. Autuaat olette te, kuin he pilkkaavat ja vainoovat teitä, ja puhuvat kaikkinaista pahuutta teitä vastaan, valhetellen minun tähteni.
      12. Iloitkaat ja riemuitkaat; sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Sillä näin he vainosivat prophetaita, jotka teidän edellänne olivat.
      13. Te olette maan suola: jos siis suola tulee mauttomaksi, millä sitte suolataan? ei se enään kelpaa mihinkään, vaan heitettää pois ja ihmisiltä tallattaa.

• Apple 18v.

ei ole kärsimystä,surua,ei tuskaa,vaan riemu ja onni sinne jo aiemmin siirtyneiden jälleennäkemisestä.Ja Jumalan rauha.Minusta on lohdullista ajatella,että täältä maan päältä pääsemme paikkaan,jossa kaikki voimme olla taas yhdessä.

• 38\YHI

ettei tuttavapiiristäni monikaan ole siellä tavattavissa. Itseasiassa ei kukaan, mikäli vain vl-ihmiset sinne pääsee.
        Haluaisitko muuten sinä sinne, ellet tapaa ketään ennestään tuttua? Surisitko kaikkien ystäviesi lopullista menettämistä?

• ellu
        38\YHI kirjoitti:

ettei tuttavapiiristäni monikaan ole siellä tavattavissa. Itseasiassa ei kukaan, mikäli vain vl-ihmiset sinne pääsee.
        Haluaisitko muuten sinä sinne, ellet tapaa ketään ennestään tuttua? Surisitko kaikkien ystäviesi lopullista menettämistä?

Koska sitten et tiedä niistä ihmisistä mitään, jotka eivät ole siellä... kyllä itsellänikin on monia läheisiä ihmisiä, joista olen ajatellut että kumpa hekin pääsisivät taivaaseen...

• 38\YHI
        ellu kirjoitti:

Koska sitten et tiedä niistä ihmisistä mitään, jotka eivät ole siellä... kyllä itsellänikin on monia läheisiä ihmisiä, joista olen ajatellut että kumpa hekin pääsisivät taivaaseen...

Kun kuolee, tietääkö ympärillä olevasta maailmasta mitään ennen ylösnousemista (tai taivaaseenpääsyä)

• Apple18v
        38\YHI kirjoitti:

kaikki Jumalaan ja Jeesukseen uskovat pääsevät taivaaseen.Itse olen lapsesta asti uskonut,että tapaan siellä jo kuolleet omaiseni.Se on tuonut lohtua minulle,ja etenkin nyt,kun isäni on vakavasti sairas.En ole koskaan ajatellut,etteikö siellä olisi kaikki tuttavat ja sukulaiset...esitit todella mielenkiintoisen ajatuksen siitä,että jos siellä ei olisi tuttuja.
        Silloin varmaan tuntisin syvää surua,ellen tapaisi esimerkiksi vanhempiani.Olen aina ajatellut,ettei taivaassa voi olla surua...mutta nyt rupesin miettimään,että miksei voisi olla,jos en jälleennäkisi rakkaitani.Tämä tuli nyt vähän sekavasti,mutta toivottavasti ymmärsit ajatukseni.

• 38\YHI
        Apple18v kirjoitti:

kaikki Jumalaan ja Jeesukseen uskovat pääsevät taivaaseen.Itse olen lapsesta asti uskonut,että tapaan siellä jo kuolleet omaiseni.Se on tuonut lohtua minulle,ja etenkin nyt,kun isäni on vakavasti sairas.En ole koskaan ajatellut,etteikö siellä olisi kaikki tuttavat ja sukulaiset...esitit todella mielenkiintoisen ajatuksen siitä,että jos siellä ei olisi tuttuja.
        Silloin varmaan tuntisin syvää surua,ellen tapaisi esimerkiksi vanhempiani.Olen aina ajatellut,ettei taivaassa voi olla surua...mutta nyt rupesin miettimään,että miksei voisi olla,jos en jälleennäkisi rakkaitani.Tämä tuli nyt vähän sekavasti,mutta toivottavasti ymmärsit ajatukseni.

Kirjoittamasi sekavat ajatukset on ihan helposti ymmärrettäviä...

• Apple18v
        38\YHI kirjoitti:

Kirjoittamasi sekavat ajatukset on ihan helposti ymmärrettäviä...

palautteestasi,38\YHI.Tällä hetkellä minua lohduttaa valmistautuessa suureen suruun isäni takia,että näen hänet sitten taas taivaassa.Se usko on vienyt minua päivä kerrallaan eteenpäin,kun äitiäkään ei enää ole.Ajattelen,että isä pääsee taas äidin luo.Ja me heidän lapsensa sitten seuraamme perässä,kun aikamme koittaa.

• 38\YHI
        Apple18v kirjoitti:

palautteestasi,38\YHI.Tällä hetkellä minua lohduttaa valmistautuessa suureen suruun isäni takia,että näen hänet sitten taas taivaassa.Se usko on vienyt minua päivä kerrallaan eteenpäin,kun äitiäkään ei enää ole.Ajattelen,että isä pääsee taas äidin luo.Ja me heidän lapsensa sitten seuraamme perässä,kun aikamme koittaa.

Selvästi perhe on sinun sydämmessäsi ykköstilalla. En voi muuta kuin toivoa, sinu ja sinunkaltaistesi perheineen olevan niitä jotka ne taivaspaikat joskus saa. Ja varmaan niin käyki.

• Ateisti x
        38\YHI kirjoitti:

Selvästi perhe on sinun sydämmessäsi ykköstilalla. En voi muuta kuin toivoa, sinu ja sinunkaltaistesi perheineen olevan niitä jotka ne taivaspaikat joskus saa. Ja varmaan niin käyki.

kiva uskoa satuihin. Minä en usko mitään taivasta tai helvettiä olevan olemassakaan. Jos meistä jotakin jää kuoleman jälkeen niin se että joku muistaa meitä. Jos on ollut paha ihminen niin ollaan tyytyväisiä kun hänestä päästään eroon. Hyvä ihmistä kaivataan ja muistellaan vielä pitkään kuoleman jälkeenkin. Helvetti voi myös olla sitä, että kuolemansa hetkellä tajuaa mitä pahaa on muille tehnyt ja mitä ei enää voi korjata. Taivas voi olla sitä, että tietää tehneensä parhaansa eläessään.

• Apple18v
        38\YHI kirjoitti:

en voi kuin nöyrästi kiittää sinua,mutta olen vertaisesi.Olen vain viime vuosina kokenut niin paljon surua ja menetyksiä,että lohtunani on ollut taivaassa tapaaminen.Nyt,kun isäni kuolee (hän sairastaa loppuvaiheen syöpää)toivon,että hän saa nähdä äidin.Siksi kai hakeuduin hoitoalallekin,jota tosin opiskelen vasta ensimmäistä vuotta.Ihmisten auttaminen ja hoivaaminen on ollut toiveammattini.Toivon sinullekin voimia tässä maailmassa ja hyvää alkavaa kevättä.Palstalla tavataan!

• Apple18v
        Ateisti x kirjoitti:

kiva uskoa satuihin. Minä en usko mitään taivasta tai helvettiä olevan olemassakaan. Jos meistä jotakin jää kuoleman jälkeen niin se että joku muistaa meitä. Jos on ollut paha ihminen niin ollaan tyytyväisiä kun hänestä päästään eroon. Hyvä ihmistä kaivataan ja muistellaan vielä pitkään kuoleman jälkeenkin. Helvetti voi myös olla sitä, että kuolemansa hetkellä tajuaa mitä pahaa on muille tehnyt ja mitä ei enää voi korjata. Taivas voi olla sitä, että tietää tehneensä parhaansa eläessään.

ihmisiä hyviksi tai pahoiksi,vaan ihmisiksi.Se,mihin ihminen itse uskoo päätyvänsä kuoleman jälkeen,on hänen vakaumuksensa.Ei kukaan voi olla vain paha tai hyvä,kaikissa meissä on pahaa ja hyvää.Itse en pidä uskoani satuna,vaikka tietty lapsuuden usko siitä vielä varmaan heijastuukin.Minulle usko on ennen kaikkea turvaa ja lohtua Jumalan ja Jeesuksen kautta.Sitä sen ei toki tarvitse olla muille.

• tietäväinen
        38\YHI kirjoitti:

Kun kuolee, tietääkö ympärillä olevasta maailmasta mitään ennen ylösnousemista (tai taivaaseenpääsyä)

Kyllä raamatusta löytyy selvät faktat siitä, mitä kuoleman rajan takana on.
        Yllätys , yllätys, siellä ei ole mitään.
        Raamattu sanoo: "Ei ole tekoa, ei viisautta , eikä ajatusta tuonelassa, jonne olet menevä!"

Sielu ei ole mikään eri olento, joka lähtisi ruumiista ja harhailisi jossakin.
        Raamattu sanoo: "Se sielu, joka syntiä tekee, sen on kuoltava!" Siis sielukin voi kuolla.
        Raamatussa ei missään kohden sanota, että sielumme olisi kuolematon.
        Missään kohtaa sanan sielu eteen ei ole laitettu sanaa kuolematon.
        Sielunkuolemattomuusoppi on peräisin kreikkalaisesta filosofiasta ja katolinen kirkko on siihen lisännyt omat mausteensa keksiessään helvettiopin. Vanhoissa kirkoissa näkee maalauksia helvetin kuvauksissa.
        Näin tehtiin siksi, jotta saataisiin ihmiset tehokkaasti peloteltua kirkon valtaan ja opin uskollisiksi kannattajiksi.

• 38\YHI
        tietäväinen kirjoitti:

Kyllä raamatusta löytyy selvät faktat siitä, mitä kuoleman rajan takana on.
        Yllätys , yllätys, siellä ei ole mitään.
        Raamattu sanoo: "Ei ole tekoa, ei viisautta , eikä ajatusta tuonelassa, jonne olet menevä!"

Sielu ei ole mikään eri olento, joka lähtisi ruumiista ja harhailisi jossakin.
        Raamattu sanoo: "Se sielu, joka syntiä tekee, sen on kuoltava!" Siis sielukin voi kuolla.
        Raamatussa ei missään kohden sanota, että sielumme olisi kuolematon.
        Missään kohtaa sanan sielu eteen ei ole laitettu sanaa kuolematon.
        Sielunkuolemattomuusoppi on peräisin kreikkalaisesta filosofiasta ja katolinen kirkko on siihen lisännyt omat mausteensa keksiessään helvettiopin. Vanhoissa kirkoissa näkee maalauksia helvetin kuvauksissa.
        Näin tehtiin siksi, jotta saataisiin ihmiset tehokkaasti peloteltua kirkon valtaan ja opin uskollisiksi kannattajiksi.

Eikö kaikki syntiä tee, kuoleeko siis kaikkien sielut?

• Eliza
        38\YHI kirjoitti:

Ei ole lestadiolaisuutta, ei niin minkään suunnan. Lestadiolaiskantaan voi perehtyä parhaiten lueskelemalla Lars Levin teoksia.

• Siru
        38\YHI kirjoitti:

Tuo edellinen oli adventistin kanta asiaan, ei mikään lestadiolaiskanta.

• tietäväinen
        Siru kirjoitti:

Tuo edellinen oli adventistin kanta asiaan, ei mikään lestadiolaiskanta.

Mitä väliäpä sillä olisi, kenen esittämä jokin kanta on, kunhan se on peräisin raamatusta.
        Jos lestadiolaisuus on ainoa oikea oppi 100 %.sti, niin sehän merkitsee, että myös oppi helvetistä ja taivaasta opetetaan raamatun mukaisesti, eikä minkään kreikkalaisen filosofian mukaan, johon katolinen kirkko on myös iskenyt näppinsä. Helvetti on kuvakieltä, se ei mekitse kirjaimellisesti sitä, mitä siitä sanotaan.

• Hynde
        tietäväinen kirjoitti:

Mitä väliäpä sillä olisi, kenen esittämä jokin kanta on, kunhan se on peräisin raamatusta.
        Jos lestadiolaisuus on ainoa oikea oppi 100 %.sti, niin sehän merkitsee, että myös oppi helvetistä ja taivaasta opetetaan raamatun mukaisesti, eikä minkään kreikkalaisen filosofian mukaan, johon katolinen kirkko on myös iskenyt näppinsä. Helvetti on kuvakieltä, se ei mekitse kirjaimellisesti sitä, mitä siitä sanotaan.

Matt 25

46. Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

• Hynde
        Hynde kirjoitti:

Matt 25

46. Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

Toinen kirje tessalonikalaisille 1

9. Heitä kohtaa silloin rangaistukseksi iankaikkinen kadotus Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta,

Johanneksen ilmestys 20

10. Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.

Johanneksen ilmestys 21

8. Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

• tietäväinen
        Hynde kirjoitti:

Matt 25

iankaikkinen rangaistus on juuri sitä, kun saa iankaikkisen eron jumalasta eli iankaikkisen kuoleman, josta ei enää herätä.
        Iankaikkinen rangaistus ei ole samaa kuin iankaikkinen kärsimys. Miten selität sen, että sittenhän synti olisi aina olemassa, jos saatana ja kaikki syntiset eläisivät ikuisesti helvetin tulessa.
        Kaikkivaltias Jumala ei voisi olla näkemättä sinne helvetin liekkeihin.Ei oikein loogista ajatella näin, että syntiä pidettäisiin aina olemassa.
        Vanhurskaat kyllä ovat iankaikkisessa elämässä. Siitä ei ole epäilystäkään.

• tietäväinen
        Hynde kirjoitti:

Toinen kirje tessalonikalaisille 1

9. Heitä kohtaa silloin rangaistukseksi iankaikkinen kadotus Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta,

Johanneksen ilmestys 20

10. Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.

Johanneksen ilmestys 21

8. Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

Iankaikkinen kadotus tarkoittaa häviämistä ikuisiksi ajoiksi. Se ei siis tarkoita helvettiä.

Johanneksen ilmestyksestä kyllä saa sen kuvan, kuin helvetti olisi loputon, mutta kun luetaan samaa kuvaava toisesta kohdin, niinkuin olet tehnytkin, siellä lopussa sanotaankin:"Tämä on toinen kuolema !"
        Helvetin tulijärvessä siis kuollaan, eikä jäädä ikuisiksi ajoiksi kitumaan.
        Vertauksia, veli hyvä,ovat monet raamatun kuvaukset, eikä niitä voi ottaa kirjaimellisesti.

Se sielu, joka syntiä tekee, sen on kuoltava. Miten selittäisit tällaisen raamatunlauseen ?
        Minä ymmärrän sen niin, että sielukin voi kuolla.

• Gabrielle

Uskotteko helvettiin? Minä en. Jokainen ihminen voi tietysti luoda oman helvettinsä maan päälle..

Enkä oikeastaan usko,että matkamme päätyy "taivaaseen". Jokaisella ihmisellä on asioita opittavanaan ja sielu vaeltaa elämästä toiseen ja ulottuvuudesta toiseen. Uskon,että on maailma,jonne pääsemme sitten,kun olemme tarpeeksi kehittyneitä. Siellä ei ole kysymystä:Kuka minä olen?, vaan ainoastaan: Minä olen.
      Koska kaikki ovat tuossa paikassa siinä tietoisuuden tilassa,jokainen luo mielensä mukaan omaa maailmaansa ja vaikka oman kehonsa,vaikkemme sellaista välttämättä tarvitsisikaan. Se on täydellisen tietoisuuden ja olemisen maailma. Kun kaikki ovat samalla värähtelytasolla,ei ole tarvetta esimerkiksi sotimiseen. Se on taaksejäänyttä. Tässä toisessa Maassa,olemme hieman kuin enkeleitä. Sinne pääsemistä ei rajoita uskonto,ainoastaan se ymmärrys. Rakkauden tiedostaminen. Rakkaudetta siellä ei voi olla,mutta kaikki pääsevät sinne lopulta,koska jossain vaiheessa kaikki ymmärtävät,kuinka tärkeää rakkaus on.

• vvl

Olet siis New Age -"uskovainen". Rakkauden varjolla ei saa tehdä syntiä. Jokainen ihminen on perisynnin turmelema, ei ihmisen toiselle osoittama rakkaus ole puhdasta eikä pyhää. Vain taivaallinen rakkaus on pyhää.

Helvetti on olemassa, Raamattu osoittaa sen selkeästi. Tuota uskoasi voisi nimittää hempeyden rusinapullauskoksi. Se ei perustu kuin parissa kohdassa Raamattuun, muutoin jotain buddhalais-hindulais-lässynlässyn rakkauslässyä.

• tietäväinen
        vvl kirjoitti:

Olet siis New Age -"uskovainen". Rakkauden varjolla ei saa tehdä syntiä. Jokainen ihminen on perisynnin turmelema, ei ihmisen toiselle osoittama rakkaus ole puhdasta eikä pyhää. Vain taivaallinen rakkaus on pyhää.

Helvetti on olemassa, Raamattu osoittaa sen selkeästi. Tuota uskoasi voisi nimittää hempeyden rusinapullauskoksi. Se ei perustu kuin parissa kohdassa Raamattuun, muutoin jotain buddhalais-hindulais-lässynlässyn rakkauslässyä.

Korjaan hieman helvettiopetustasi.
        Raamatun mukaan helvettiä ei vielä ole, mutta se tulee olemaan sitten, kun maailma tulella hävitetään.
        Se tapahtuu joskus hamassa tulevaisuudessa, kun Kristus on palannut takaisin ja noutanut omansa pois turvaan. Ensin herätetään kaikki kuolleista ja silmänräpäyksessä me muutumme.
        Ilmestyskirja puhuu hyvin paljon lopunajan tapahtumista.
        Kun siis viimeinen tuomio on pidetty, tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät. Tuli siis polttaa kaiken ja syntiset ennenkaikkea.

Myös saatana ja hänen langenneet enkelinsä saavat surmansa kuluttavassa tulessa.
        Jumala luo uuden maapallon ja sinne samanlaisen paratiisin kuin oli aikoinaan eedenissä

Ja pyhän kaupungin uuden jerusalemin minä näin laskeutuvan alas taivaasta niinkuin morsian miehellensä kaunistettuna.
        Tämä teksti tosin selitetään lestadiolaisuudessa tarkoittavan suviseuratelttaa ja siellä parveilevaa uskovaisten joukkoa.

Tämä tarkoittaa kuitenkin uutta kaupunkia, jossa vanhurskaus asuu.
        Siis tulevassa maailmassa pelastuneet pääsevät asumaan sekä maassa että kaupungissa.
        Aina sanotaan, että uskovainen menee kuoltuaan jonnekkin taivaaseen.

Minne taivaaseen, minä kysyn. Liitävätkö kuolleiden sielut jonnekkin avaruuden kätköihin toisiin aurinkokuntiin.

Todennäköisesti Jumala ja Jeesus ovat tällä hetkellä jossakin avaruuden kätköissä, mutta kuolleet lepäävät haudoissaan odottaen ylösnousemusta.
        Jos heidän sielunsa jo olisi jossain taivaassa, niin mitä järkeä olisi tulla enää herättämään haudasta joku toinen persoona.
        Sielu, henki ja ruumis on yksi ja sama persoona, aivankuten Isä, Poika ja Pyhä-Henkikin.

Voimme siis olla ihan rauhassa kuolleiden omaistemme puolesta, sillä he nukkuvat rauhaisaa kuoleman unta, eikä he ole sen paremmin taivaassa kuin helvetissäkään.
        Aika näyttää, milloin haudat aukenee. Vielä sitä ei tarvitse murehtia.
        Raamattu sanoo:" Sillä elävät tietävät, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään!"
        Mikä lohdullinen sanoma heille, jotka ovat menettäneet omaisensa.

• hmm...
        tietäväinen kirjoitti:

Korjaan hieman helvettiopetustasi.
        Raamatun mukaan helvettiä ei vielä ole, mutta se tulee olemaan sitten, kun maailma tulella hävitetään.
        Se tapahtuu joskus hamassa tulevaisuudessa, kun Kristus on palannut takaisin ja noutanut omansa pois turvaan. Ensin herätetään kaikki kuolleista ja silmänräpäyksessä me muutumme.
        Ilmestyskirja puhuu hyvin paljon lopunajan tapahtumista.
        Kun siis viimeinen tuomio on pidetty, tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät. Tuli siis polttaa kaiken ja syntiset ennenkaikkea.

Myös saatana ja hänen langenneet enkelinsä saavat surmansa kuluttavassa tulessa.
        Jumala luo uuden maapallon ja sinne samanlaisen paratiisin kuin oli aikoinaan eedenissä

Ja pyhän kaupungin uuden jerusalemin minä näin laskeutuvan alas taivaasta niinkuin morsian miehellensä kaunistettuna.
        Tämä teksti tosin selitetään lestadiolaisuudessa tarkoittavan suviseuratelttaa ja siellä parveilevaa uskovaisten joukkoa.

Tämä tarkoittaa kuitenkin uutta kaupunkia, jossa vanhurskaus asuu.
        Siis tulevassa maailmassa pelastuneet pääsevät asumaan sekä maassa että kaupungissa.
        Aina sanotaan, että uskovainen menee kuoltuaan jonnekkin taivaaseen.

Minne taivaaseen, minä kysyn. Liitävätkö kuolleiden sielut jonnekkin avaruuden kätköihin toisiin aurinkokuntiin.

Todennäköisesti Jumala ja Jeesus ovat tällä hetkellä jossakin avaruuden kätköissä, mutta kuolleet lepäävät haudoissaan odottaen ylösnousemusta.
        Jos heidän sielunsa jo olisi jossain taivaassa, niin mitä järkeä olisi tulla enää herättämään haudasta joku toinen persoona.
        Sielu, henki ja ruumis on yksi ja sama persoona, aivankuten Isä, Poika ja Pyhä-Henkikin.

Voimme siis olla ihan rauhassa kuolleiden omaistemme puolesta, sillä he nukkuvat rauhaisaa kuoleman unta, eikä he ole sen paremmin taivaassa kuin helvetissäkään.
        Aika näyttää, milloin haudat aukenee. Vielä sitä ei tarvitse murehtia.
        Raamattu sanoo:" Sillä elävät tietävät, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään!"
        Mikä lohdullinen sanoma heille, jotka ovat menettäneet omaisensa.

kaikki ei pääse taivaaseen... ikävä kyllä.

on tämä mullekin vaikea paikka, kun jotkut rakkaat läheiset eivät ole uskomassa.

• Rouva Q
        hmm... kirjoitti:

on tämä mullekin vaikea paikka, kun jotkut rakkaat läheiset eivät ole uskomassa.

kuolon vaaraa, ei kyyneleitä, yötäkään....
        Jotenkin noin menee vanha, ennen pyhäkoulussa laulettu laulu!
        Onneksi portinvartijoina ei seiso ihmisiä, jotka sormella osoittavat kuka pääsee taivaaseen ,kuka ei!
        Onneksi!
        Taivaaseen pääsee Jumalan armon ja Jeesuksen sovitustyön kautta kaikki, jotka Jumalaan uskovat!
        Näin minä uskon!
        Se onko lestadiolainen, tai ei, sillä ei ole merkitystä!
        Uskon myös, että näen taivaassa kaikki rakkaani! Jotka ovat jo sinne menneet!
        Näen taivaan ihanana paikkana, jossa olemme terveitä kaikki, kauniita ja onnellisia!
        Taivaassa on hyvä olla!

• tietäväinen
        hmm... kirjoitti:

Voit lohduttautua ainakin tiedolla, ettei ketään ole vielä toistaiseksi kummassakaan paikassa.
        Emme tiedä, miten viimeisellä tuomiolla tuomitaan.
        Jos nyt kuitenkin kävisi, ettei selviä tuomiosta, niin se jo lohduttaa, ettei tuomio ole suinkaan ikuinen ja loputon.
        Ei minunkaan omaisistani ole läheskään kaikki uskoneet kristukseen, vaan ovat kuolleet uskottomina.
        En silti sure heidän puolestaan, koska tiedän ainakin raamatun mukaan, etteivät he ole missään tietoisessa tilassa.
        Voihan ihminen olla hyvä, vaikkei olis uskonutkaan Jumalaan.
        Kuitenkin on jokaisella jonkinlainen sisäinen usko, vaikkei julkisesti sitä tunnustaisikaan.

• Hynde
        tietäväinen kirjoitti:

Voit lohduttautua ainakin tiedolla, ettei ketään ole vielä toistaiseksi kummassakaan paikassa.
        Emme tiedä, miten viimeisellä tuomiolla tuomitaan.
        Jos nyt kuitenkin kävisi, ettei selviä tuomiosta, niin se jo lohduttaa, ettei tuomio ole suinkaan ikuinen ja loputon.
        Ei minunkaan omaisistani ole läheskään kaikki uskoneet kristukseen, vaan ovat kuolleet uskottomina.
        En silti sure heidän puolestaan, koska tiedän ainakin raamatun mukaan, etteivät he ole missään tietoisessa tilassa.
        Voihan ihminen olla hyvä, vaikkei olis uskonutkaan Jumalaan.
        Kuitenkin on jokaisella jonkinlainen sisäinen usko, vaikkei julkisesti sitä tunnustaisikaan.

Raamattu puhuu monta kertaa helvetistä iäisenä kadotuksena, niin miten uskallat väittää ettei ole loputon.

44. Kussa ei heidän matonsa kuole, eikä tuli sammuteta

• tietäväinen
        Hynde kirjoitti:

Raamattu puhuu monta kertaa helvetistä iäisenä kadotuksena, niin miten uskallat väittää ettei ole loputon.

44. Kussa ei heidän matonsa kuole, eikä tuli sammuteta

Sammumaton tuli ei tarkoita sitä, että se olisi sammumaton. Ben Hinnomin laaksostakin sanottiin raamatussa että siellä palaa sammumaton tuli, mutta kyllä se on jo sammunut.
        Iäinen kadotus kyllä tarkoittaa loputonta häviämistä lemattomiin. Kadotus ei ole samaa kuin loputon helvetti.

Miksi sinä haluat, että olisi iankaikkinen helvetti olemassa mielikuvituksissa.

• Hynde
        tietäväinen kirjoitti:

Sammumaton tuli ei tarkoita sitä, että se olisi sammumaton. Ben Hinnomin laaksostakin sanottiin raamatussa että siellä palaa sammumaton tuli, mutta kyllä se on jo sammunut.
        Iäinen kadotus kyllä tarkoittaa loputonta häviämistä lemattomiin. Kadotus ei ole samaa kuin loputon helvetti.

Miksi sinä haluat, että olisi iankaikkinen helvetti olemassa mielikuvituksissa.

25 matt

Ihan raamatusta otin ja voisit lopettaa tuon raamatun vääristelyn. Tietämätön.

Jumala on siksi ihmisen mielestä epäreilu, että turvautuisit sinäkin yksin Herran armoon ja pääsisit iankaikkiseen taivaaseen.

• tietäväinen
        Hynde kirjoitti:

25 matt

Ihan raamatusta otin ja voisit lopettaa tuon raamatun vääristelyn. Tietämätön.

Jumala on siksi ihmisen mielestä epäreilu, että turvautuisit sinäkin yksin Herran armoon ja pääsisit iankaikkiseen taivaaseen.

Iankaikkinen rangaistus on sitä, kun saa iankaikkisen eron Jumalan yhteydestä.

Raamatusta minäkin olen kaikki asiat kaivanut, en siis omasta päästäni.
        En vaan tiedä, mitä Jumala ajattelee, kun opetetaan hänestä tällaista, että olisi julma tuomari, joka tuomitsisi lyhyen syntielämän jälkeen loputtomaan vaivaan. Se ei ole sopusoinnussa rakkauden Jumalan kanssa.

Ja kun se oppi helvetistä ei ole totta. Johan olen sanonut ainakin sata kertaa, että se on peräisin kreikkalaisesta filosofiasta.

Saarnaaja )9:5 sanoo. Kuolleet eivät tiedä mitään.
        Miksi saarnaaja noin sanoisi, jos kuolleet olisivat helvetissä tai taivaassa tietoisessa tilassa.

• hitech-f
        hmm... kirjoitti:

viitti luulla,että ihmisiä muka joutuisi helvettiin sen takia,kun eivät ole uskonnoltaan täysin samoilla linjoilla kuin sinä! Höhhöh..

Totta kai,kaikki rakastavat ihmiset päätyvät "taivaasen".

Minä ainakin. Saa muutkin tulla=)

• hitech-f
        Rouva Q kirjoitti:

kuolon vaaraa, ei kyyneleitä, yötäkään....
        Jotenkin noin menee vanha, ennen pyhäkoulussa laulettu laulu!
        Onneksi portinvartijoina ei seiso ihmisiä, jotka sormella osoittavat kuka pääsee taivaaseen ,kuka ei!
        Onneksi!
        Taivaaseen pääsee Jumalan armon ja Jeesuksen sovitustyön kautta kaikki, jotka Jumalaan uskovat!
        Näin minä uskon!
        Se onko lestadiolainen, tai ei, sillä ei ole merkitystä!
        Uskon myös, että näen taivaassa kaikki rakkaani! Jotka ovat jo sinne menneet!
        Näen taivaan ihanana paikkana, jossa olemme terveitä kaikki, kauniita ja onnellisia!
        Taivaassa on hyvä olla!

jo lähempänä totuutta! Hyvä. Kun vaan vielä muistatte,että Jumala voi olla sama,mutta eri nimellä.

Eli kaikki korkeampaan voimaan uskovat pääsevät "taivaaseen".

• hitech-f
        vvl kirjoitti:

Kummaa puhetta sinulta,vvl.

Ei Gabrielle sanonut,että elämä ja henkinen kehittyminen olisi helppoa. Päin vastoin,se vaatii melkoisesti työtä.

Helvetti tai ei...paha sanoa. Mutta aika pöljää kuvitella,että se on se paikka,minne se ihmisraukka joutui,kun pieraisi jumalanpalveluksessa..kuvitelkaa...siellä se kirkuu liekeissä ikuisesti katuen sitä syntistä pierua.

Joo. Mutta aika hassulta moinen helvettikäsitys kuulostaa.

Muuten,lässynlässynlää. Lestadiolaisuus on aika New Agea hindulaisuuteen ja buddhalaisuuteen verrattuna. Revi siitä.

• Gabrielle
        vvl kirjoitti:

Mokoma tuomitsija.
        Ettäs kehtaat. Sanot,ettei saa rakastaa. Mitäs syntiä rakkaudessa on? Onko tuo sinun tuomitseva asenteesi sitten sen parempi,hyvä vvl?

Mene kotiis kasvamaan. Miettimään,mitä rakkaus on. Rakkaus on Jumala. Ja Jumala on rakkaus. Me olemme kaikki Jumalan rakkautta.

Ei sinun ole pakko olla,jos et halua. Onnea vaan sunkin tielles.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      101
      4954
    2. Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe

Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.
      Maailman menoa
      250
      2037
    3. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      89
      1673
    4. Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste

Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan
      Kaste
      240
      1190
    5. Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?

Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.
      Maailman menoa
      337
      1163
    6. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      105
      1100
    7. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      50
      1099
    8. Nojatuoli !

Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en
      80 plus
      148
      1070
    9. Mökille pariksi viikoksi hänen kanssaan

Ei teknologialaitteita. Niin ❤️
      Ikävä
      111
      1029
    10. Milloin ymmärsit

Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os
      Ikävä
      85
      984
    Aihe