Millaisia kokemuksia teillä on Maksuturvan käyttämisestä verkkokaupassa? Joutuuko ostaja menemään vielä erikseen Maksuturvan sivuille tavaran saatuaan ja vahvistamaan, ettei peru kauppaa? Eikö sen luulisi lisäävän aika paljon peruutuksia?
Maksuturvan tilauksen vahvistaminen?
14
3920
Vastaukset
- takajarru
Tuntuu älyttömältä, jos asiakas joutuu vielä vahvistamaan ettei peru kauppaa.Minä en ainakaan laittaisi kauppaani ko juttua jos asia on näin.
- Suomen Maksuturva
Hei!
Ohessa Maksuturvan asiakaspalvelun vastaus esitettyihin kysymyksiin.
Joutuuko ostaja menemään vielä erikseen Maksuturvan sivuille tavaran saatuaan ja vahvistamaan, ettei peru kauppaa?
Ei tarvitse. Ostaja ei joudu erikseen kuittaamaan tavaran vastaanottoa ja oikeellisuutta. Jos ostaja sen sijaan haluaa peruuttaa kaupan, tulee tästä ilmoittaa Maksuturvalle.
Kun molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä kauppaan, niin mitään ilmoituksia ei tarvitse tehdä. Toiminta perustuu automaattiseen lähetyksenseurantaan ja rahansiirtoon. Kun tuote ei vastaa luvattua, tai lähetys ei koskaan saavu, Maksuturva palauttaa rahat ostajalle yhteisymmärryksessä verkkokauppiaan kanssa.
Ystävällisin terveisin,
Suomen Maksuturva
Asiakaspalvelu- vdrvddvw
Ok, kiva että olitte täällä vastaamassa! Kysyn vielä seuraavaa, kun en löytänyt tietoa sivuilta:
voiko samalla pelkällä 1,9% maksulla myydä tuotteita myös ulkomaille? Tiomiiko sama periaate? Ja voiko tuon Makuturvan mpalvelun kautta maksaa myös luottokortilla?
- melko turhaa...
Minä olen vähän skeptinen aina näistä välikäsistä. Miksi kukaan näkisi kaiken sen vaivan yrityksen perustamiseen vain huijatakseen? Luottokorttimaksutkin on keksitty ja se antaa turvaa verkkokaupassa asioimiseen. Luottokunta voi periä maksun monen kuukauden jälkeen takaisin, jos tuote jää saamatta.
Verkkokaupassa on sitäpaitsi katteet vähäiset, ettei sinne nyt auta välikäsiä hommata enää lisää.
Mitä tulee verkkomaksamiseen, niin melko sama on luoda lasku, jossa olisi tämä viivakoodin kopiointi toiminto. :-) Ja voilá , tilisiirto, josta ei peritä kuluja.- asas......
mikä on verkkokaupan volyymi. Jos käsittelet päivittäin kymmeniä tilauksia niin VERKKOkaupan edut saat vain pitkälle automatisoidun järjestelmän kautta, hommanhan pitäisi mennä niin että saat vain valmiit tilausvahvistukset printtinä ja pakkaat tavarat toimitusta varten. Ei siinä enää mitään klikkailla vaan yhdellä napinpainalluksella pitää prosessi hoitaa kuntoon.
Toinen asia on sitten jos viikossa hoidat vain muutaman tilauksen, ne voi hoitaa vaikka käsin alusta loppuun.
Verkkokaupan etu on nimenomaan prosessiin automatisoinnissa, asiakaspalvelun vähäisyydessä sekä tavaran tehokkaassa logistiikassa. Niistä ne edulliset hinnat muodostuvat. - jkjjkkjj
Minusta suomen verkkomaksun palvelu on parempi, kun ei rahat seiso venailemassa asiakkaan paketin noutoa. Asiakas saa "maksuturvan" ihan samalla tavalla, jos ei tavaraa, niin rahat takaisin.
- toki kysyntää on
asas...... kirjoitti:
mikä on verkkokaupan volyymi. Jos käsittelet päivittäin kymmeniä tilauksia niin VERKKOkaupan edut saat vain pitkälle automatisoidun järjestelmän kautta, hommanhan pitäisi mennä niin että saat vain valmiit tilausvahvistukset printtinä ja pakkaat tavarat toimitusta varten. Ei siinä enää mitään klikkailla vaan yhdellä napinpainalluksella pitää prosessi hoitaa kuntoon.
Toinen asia on sitten jos viikossa hoidat vain muutaman tilauksen, ne voi hoitaa vaikka käsin alusta loppuun.
Verkkokaupan etu on nimenomaan prosessiin automatisoinnissa, asiakaspalvelun vähäisyydessä sekä tavaran tehokkaassa logistiikassa. Niistä ne edulliset hinnat muodostuvat.No multa löytyy sen verran osaamista, että osaan tollaset jutut itsekin toteuttaa. Thank you.
Ei ole mikään ongelma generoida pdf-muodossa laskuja ja lähettää ne asiakkaille. Ei ole myöskään ongelma saada pankista maksuliikennetietoja erimuodoissa, jotka voi ajaa tietokantaan viitenumeroiden perusteella jne. Eikä ole mikään ongelma koodata matkahuollon tai itellan apilla tiedot, joilla luodaan lähetystarrat ja saadaan seurantatunnukset...
Toki ei kaikki tätä osaa tehdä ja siksipä tällaisille palveluille löytyy ilmeisimmin markkinarakoa. Kaikki ei edes tajua, että verkkomaksupainike on yhtäkuin normaali tilisiirto, jonka pystyisi tekemään verkkopankissakin ja mikä parasta ilman välikäsien provisioita. Siksipä mä en kivannäköisistä maksupainikkeista aiokaan maksaa. :-)
Hyvä mainos btw.. - jaskfdj
toki kysyntää on kirjoitti:
No multa löytyy sen verran osaamista, että osaan tollaset jutut itsekin toteuttaa. Thank you.
Ei ole mikään ongelma generoida pdf-muodossa laskuja ja lähettää ne asiakkaille. Ei ole myöskään ongelma saada pankista maksuliikennetietoja erimuodoissa, jotka voi ajaa tietokantaan viitenumeroiden perusteella jne. Eikä ole mikään ongelma koodata matkahuollon tai itellan apilla tiedot, joilla luodaan lähetystarrat ja saadaan seurantatunnukset...
Toki ei kaikki tätä osaa tehdä ja siksipä tällaisille palveluille löytyy ilmeisimmin markkinarakoa. Kaikki ei edes tajua, että verkkomaksupainike on yhtäkuin normaali tilisiirto, jonka pystyisi tekemään verkkopankissakin ja mikä parasta ilman välikäsien provisioita. Siksipä mä en kivannäköisistä maksupainikkeista aiokaan maksaa. :-)
Hyvä mainos btw..Teknisesti eri pankkien rajapintojen käyttö ei ole haasteellista. Ne on lopulta aika yksinkertaisia kutsuja mitä lähetellään ja tämä ei ole syy miksi Maksuturva on suosittu.
Esim. Nordea pyytää oman rajapintansa käytöstä reilut 100e kuukaudessa ja jokainen muu pankki tekee samoin. Ehtoja löytyy myös; jos kaupan volyymi ei ole tarpeeksi suuri niin käyttöön oikeuttavia tunnuksia ei saa.
Luottokunta taitaa pyytää omasta palvelustaan 500-600e ja vaatii samalla
Itellsata tai Matkahuollosta en tiedä, mutta tuskin sekään ilmainen on.
Eikä se nyt ihan siihen koodin kehittämiseen jää. Maksuturvan tyyppiset palvelut vastaavat tiedonsiirron turvallisuudesta, koska varsinainen maksutietojen siirtely tapahtuu heidän palvelunsa avulla. Turvallisen ja standardit täyttävän skriptin kasaaminen on aivan eri asia kuin rajapinnan kanssa toiminen, koska se nyt tuskin on ainoa asia miksi tuota rajapintaa ylipäätään tarvitaan.
Koska...jos maksutiedot joutuvat vääriin käsiin johtuen ohjelmasta jota sivuillasi käytetään niin vika on sinun, ei asiakkaan. Jos tuo kaappaus johtuu "yleisesti tiedossa olevasta" turvallisuusriskistä, jota et ole skriptilläsi tukkinut niin raastupa kutsuu ja ihan pienistä sakoisa ei puhuta.
Ja jos nyt kuvittelet, että SSL suojaus ja huolellisesti tarkastettu, filteroitu tieto, jonka asiakas on nettikaavakkeen avulla lähettänyt riittää niin mietippä seuraavaa. Vuodesta 2004 tähän päivään mennesttä noin 53miljoonaa luottokorttitietoa on pöllitty internetissä tapahtuvien ostojen vuoksi. Jos tuon kaappaamisen estämiseen riittäisi pelkästään nuo kaksi asiaa niin meinaatko, että luku olisi noin korkea?
Eli lyhyesti vielä. Maksuturvan kaltaiset palvelut eivät pelkästään ole halvempia vaan myös vastuu siirtyy kauppiaan harteilta pois. Kyllä noilla ihan kysyntää on ja hyvä niin. - karkeasti laskien
jaskfdj kirjoitti:
Teknisesti eri pankkien rajapintojen käyttö ei ole haasteellista. Ne on lopulta aika yksinkertaisia kutsuja mitä lähetellään ja tämä ei ole syy miksi Maksuturva on suosittu.
Esim. Nordea pyytää oman rajapintansa käytöstä reilut 100e kuukaudessa ja jokainen muu pankki tekee samoin. Ehtoja löytyy myös; jos kaupan volyymi ei ole tarpeeksi suuri niin käyttöön oikeuttavia tunnuksia ei saa.
Luottokunta taitaa pyytää omasta palvelustaan 500-600e ja vaatii samalla
Itellsata tai Matkahuollosta en tiedä, mutta tuskin sekään ilmainen on.
Eikä se nyt ihan siihen koodin kehittämiseen jää. Maksuturvan tyyppiset palvelut vastaavat tiedonsiirron turvallisuudesta, koska varsinainen maksutietojen siirtely tapahtuu heidän palvelunsa avulla. Turvallisen ja standardit täyttävän skriptin kasaaminen on aivan eri asia kuin rajapinnan kanssa toiminen, koska se nyt tuskin on ainoa asia miksi tuota rajapintaa ylipäätään tarvitaan.
Koska...jos maksutiedot joutuvat vääriin käsiin johtuen ohjelmasta jota sivuillasi käytetään niin vika on sinun, ei asiakkaan. Jos tuo kaappaus johtuu "yleisesti tiedossa olevasta" turvallisuusriskistä, jota et ole skriptilläsi tukkinut niin raastupa kutsuu ja ihan pienistä sakoisa ei puhuta.
Ja jos nyt kuvittelet, että SSL suojaus ja huolellisesti tarkastettu, filteroitu tieto, jonka asiakas on nettikaavakkeen avulla lähettänyt riittää niin mietippä seuraavaa. Vuodesta 2004 tähän päivään mennesttä noin 53miljoonaa luottokorttitietoa on pöllitty internetissä tapahtuvien ostojen vuoksi. Jos tuon kaappaamisen estämiseen riittäisi pelkästään nuo kaksi asiaa niin meinaatko, että luku olisi noin korkea?
Eli lyhyesti vielä. Maksuturvan kaltaiset palvelut eivät pelkästään ole halvempia vaan myös vastuu siirtyy kauppiaan harteilta pois. Kyllä noilla ihan kysyntää on ja hyvä niin.> Luottokunta taitaa pyytää omasta palvelustaan 500-600e ja vaatii samalla
Olisit nyt kuitenkin verrannut suoraan niihin pahimpiin kilpailijoihinne. Suomen Verkkomaksut jonka kk-maksu on 59€ ja Checkout http://checkout.fi/home/yritysasiakkaat/hinnasto.html jonka alin kk-maksu on 20,32€/kk. Checkoutin netissä olevat hinnat ovat alv-verollisia hintoja, jota asiaa pönttö Checkout Finland Oy ei älyä tuoda markkinoinnissaan esille.
> Itellsata tai Matkahuollosta en tiedä, mutta tuskin sekään ilmainen on.
Siis pakettikorttinsa saa kyllä molemmista tulostettua ilmaiseksi, ja ainakaan Itellan pakettiseuranta netissä ei maksa mitään.
> Koska...jos maksutiedot joutuvat vääriin käsiin johtuen ohjelmasta jota sivuillasi käytetään
> niin vika on sinun, ei asiakkaan. Jos tuo kaappaus johtuu "yleisesti tiedossa olevasta"
> turvallisuusriskistä,
Mihinkähän tuolla nyt viittaat, nuo molemmat yllä mainitut kilpailijanne käyttävät ihan samoja SSL-suojattuja maksuyhteyksiä kuin tekin. Ostajan korttitiedot pysyvät kaikilla teillä kolmella turvassa ja tallessa.
>Eli lyhyesti vielä. Maksuturvan kaltaiset palvelut eivät pelkästään ole halvempia
Runsas vuosi sitten eräs eläinten ruokia netissä myynyt tuttava sanoi luopuneensa Maksuturvasta koska piti sitä kalliina. Periaatteessa teidän 1.8% myyntiprovisionne ja vaikka Verkkomaksujen vastaava kustannus leikkaavat jossakin 3.500 €/kk myynnin kohdalla, ja Checkoutin halvemman paketin kanssa noin 1.300€/kk myynnin kohdalla.
Jos nettikauppa myy enemmän kuin noilla kk-myynnin summilla, niin silloin kilpailijanne tulevat edullisemmiksi kuin teidän palvelunne. Kaupan pienillä myyntivolyymeillä te taas olette edullisempia kuin em. kilpailijat.
Hieman oikeastaan ihmettelen tuota eläinruokatuttavan kommenttia kun tiedän hänen kk-myyntinsa, ei niin pienillä kk-volyymeillä juuri eroa tule.
Korjaa jos tämän laskelman tiedot eivät pidä paikkaansa.
. - kåpklöklk
toki kysyntää on kirjoitti:
No multa löytyy sen verran osaamista, että osaan tollaset jutut itsekin toteuttaa. Thank you.
Ei ole mikään ongelma generoida pdf-muodossa laskuja ja lähettää ne asiakkaille. Ei ole myöskään ongelma saada pankista maksuliikennetietoja erimuodoissa, jotka voi ajaa tietokantaan viitenumeroiden perusteella jne. Eikä ole mikään ongelma koodata matkahuollon tai itellan apilla tiedot, joilla luodaan lähetystarrat ja saadaan seurantatunnukset...
Toki ei kaikki tätä osaa tehdä ja siksipä tällaisille palveluille löytyy ilmeisimmin markkinarakoa. Kaikki ei edes tajua, että verkkomaksupainike on yhtäkuin normaali tilisiirto, jonka pystyisi tekemään verkkopankissakin ja mikä parasta ilman välikäsien provisioita. Siksipä mä en kivannäköisistä maksupainikkeista aiokaan maksaa. :-)
Hyvä mainos btw.."
Ei ole mikään ongelma generoida pdf-muodossa laskuja ja lähettää ne asiakkaille. Ei ole myöskään ongelma saada pankista maksuliikennetietoja erimuodoissa, jotka voi ajaa tietokantaan viitenumeroiden perusteella jne. Eikä ole mikään ongelma koodata matkahuollon tai itellan apilla tiedot, joilla luodaan lähetystarrat ja saadaan seurantatunnukset... "
Se ero verkkomaksupainikkeissa on, että se maksutieto välittyy heti maksettaessa verkkokauppaan, olipa asiakas minkä tahansa pankin asiakas, eikä kauppiaalla tarvitse olla tiliä joka pankissa.
Itselläninin tiedot tilisiirrolla maksamiseen välittyy automaattisesti heti asiakkaalle. Tämäkin maksutapa täytyy olla, koska kaikilla ei välttämättä ole verkkopankkitunnuksia.
- Peruutus tänään
Verkkokaupat(ei se Verkkokauppa) näköjään saavat ilmoittaa Maksuturvalle minkä tahansa toimituspäivän ja siitä sitten katsotaan viimeinen peruutusajankohta! Minun tapauksessani tilaus 24.11. Maksuturva ilmoitti verkkokaupan Info.n perusteella tuotteen lähteneen 29.11., joten viimeinen peruutusajankohta 06.12 ja toimii vain arkisin 09-17. Siis viimeinen arki ennen vko.nloppua Itsenäisyyspäivää 03.12.! Verkkokaupasta tosin ilmoitettiin minulle eilen, että tuote on nyt pakattu ja lähetetty, siis 02.12. Herää kysymys: Mitä merkitystä tommosella Maksuturvalla on, jos senkin kautta kusettaminen onnistuu yhtä hyvin kuin ilman sitäkin?
- Jimmi
MAKSUTURVA on nostanut transaktio- ja kuukausimaksut huimasti!
Yksi transaktio maksaa jopa 1,50 euroa (!) kuukausimaksu! - Tympääntynyt!
Onko muilla verkkokauppiailla ollut ongelmia Checkoutin kanssa?
Omassa verkkokaupassa on alkanut olla PALJON ongelmia Checkoutin maksujen suhteen. Checkoutin asiakaspalvelu on välillä mahdotonta saada kiinni eivätkä vastaa sähköposteihin. Kesken jääneitä maksutapahtumia on todella runsaasti, asiakkaat reklamoivat ettei maksaminen onnistu ja nyt sitten Checkout meni vielä poistamaan extranetistään ominaisuuden, josta näki nämä keskeytyneet maksut. Lisäksi yhtäkkiä ilmoittivat extranetissään seuraavaa:
"Luottokorttitilityksiin viivettä
Muutokset Luottokunnan järjestelmässä aiheuttavat toistaiseksi 6pv viiveen luottokorttimaksujen tilityksiin. Käymme neuvotteluja asian korjaamiseksi."
Tiedustelin asian todenperäisyyttä Luottokunnalta ja he eivät kuulemma ole tehneet vuosiin muutoksia etämyynnin tilityksiin…
Itse olen nyt vaihtamassa maksupalvelun tarjoajaa, on luottamus mennyt täysin Checkoutiin. - käkäkäö
Ei ole ollut ongelmia, kun en ole kyseistä palvelua käyttänyt. Verkkomaksut ollut käytössä vuosia ja ei mitään ongelmia. Ei tietenkään halvin palvelu, mutta harvoin halpa ja hyvä mahtuu samaan pakettiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692733
- 632674
- 681792
- 241627
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151392
- 481247
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81207