löytyykö täältä foorumista ketään joka kärsisi keinuvasta huimauksesta? kuin keinuisi veneessä kävellessä. istuessa...
olen pääkaupunki seudulta etsiskelen siis ihan ihmistä jolle voisi purnata tästä huolet ja murheet.
huimausta
15
983
Vastaukset
- Huimuri
Et satu tekemään istumatyötä? Itsellä oli sama homma kunnes menin niksauttajalle (osteopaatti), niskan 7 nikamaa avattiin molemmilta puolilta sekä selän 24 sama homma. Huimaus loppui kuin paska ajoon lähdettessä.
Ei välttämättä johdu työstä tai työasennosta, itsellä kuitenkin se oli pääsyy vaivaan. - ..*
niska-hartia seudun tulehdustiloista (tai jotain tämän tapaista fysioterapeutti sanoi)..menee niskat tuolta aivan ylimmistä nikamista jumiin ja samalla sieltä sitten tulehtuu jotain ja verenkierto päähän heikkenee joka aiheuttaa tätä huimausta..on kuin keinulaudalla kävelis, joskus helpottaa jopa viikoiksi kun venyttelee ja käyttää kylmägeeliä koko hartiaseudulle mutta oireet uusii aina joten olen nyt alkanut harkita että menisin tutkituttamaan nikamat koska ei tää todellakaan ole kivaa, haittaa normaalia elämistä kun tuntuu että seiniä päin menee vaikka muut eivät ole edes huomanneet kun minua joskus on kovastikin keinuttanut..kesällä pelästyin suunnattomasti kun ensin tuli aivan kamalat päänsäryt eivätkä niskat edes tuntuneet jumittuneilta ja sitten alkoi huimaus joka tuntui vievän jalat alta..vaikka oikeasti se oli vain siis tunne..kävin hoitajalla ja fysioterapeutilla joka antoi sitten hoito-ohjeet jotka auttoivat silloin mutta eivät enää siitä huolimatta että olen alkanut liikkumaan enemmän..tuntuu että pienestäkin menee niskat ihan lukkoon ja toisina päivinä ei edes pää meinaa kääntyä.. :( joten nikamahoitoihin siis:) toisinaan naurattaa koko huimaus mutta pahaksi yltyessään ihan kamalaa kun istuessaankin tuntuu että heiluu puolelta toiselle..eli kannattaa sunkin varmaan harkita nikamien tutkituttamista..
- annastiina...
mistä päin olette? te huimaavat tyypit?
- ThePing.
Kuten huimuri ja ..* sanoi viittaisi vahvasti niskanseutuun.
Lekuriin ensin ennen niksauttajaa useimmilla ei ole mitään kokemusta ja ehkä pahentaa tilannetta.
Tietysti niksauttaja suosittelee uusimaan hoidon mahdollisimman monta kertaa. :)
Voi johtua myös silmistä tai jokin korvajuttu.
Oletko kuullut näyttöpäätenäköhäiriöstä (CVS).
http://www.tohtori.fi/?page=6771267&id=5147925
Minkälaista työtä teet?
ps. Voisit käydä myös mittaamassa silmänpaineet. Onko suvussa ollut silmäsairauksia. - ex-kofeinisti
Huimaus on aika yleistä paniikkihäiriössä, itselläni se vaikutti niin paljon, että sairastuessani toisen kerran kun olin juonut kahvia noin 4½ vuotta, minulta kesti puoli tuntia kävellä 30 metrin matka talon takaa, jossa olin kaatamassa puita.
Huimauksen syynä lienee niskalihasten spasmit, jotka häiritsevät laskimoiden verenkiertoa aivoista, nehän ovat myös paljastuneet ms-oireiden aiheuttajaksi. Kofeiiniriippuvuudessa nämä niskakivut ovat yleisiä, kofeiinin aiheuttamat muutokset aineenvaihdunnassa ja lihassolujen kemiallisessa tasapainossa ovat ilmeisesti mekanismin takana. Nyt niskan jäykkyys ja huimaukset ovat olleet pois jo kauan, samoin kuin muutkin kofeinismin oireet.
http://qmies.blogit.fi/- annastiina...
moikka ihan heitän teille mun s.posti osoitteen [email protected] jos vaikkasta ajatusvaihtoa. ja tätä paasaamista kamalasta vaivasta.
- annastiinaaa
annastiina... kirjoitti:
moikka ihan heitän teille mun s.posti osoitteen [email protected] jos vaikkasta ajatusvaihtoa. ja tätä paasaamista kamalasta vaivasta.
eipä löytynyt huimaavaa porukkaa,,, ei siis kukaan kärsi tästä vaivasta.
- ex-kofeinisti
annastiinaaa kirjoitti:
eipä löytynyt huimaavaa porukkaa,,, ei siis kukaan kärsi tästä vaivasta.
Minulla oli huimausta vuonna 2000, kun sairastuin toisen kerran. Pahimmillaan minulla kesti noin puoli tuntia kävellä siinä 30 metrin matka sisälle kun rupesi oikein huippaamaan.
- jurppii
annastiina... kirjoitti:
Päivittäin. En osaa eritellä erityistä' tilannetta milloin huimaa tarkalleen. Mutta kaiken kaikkiaan aika invalidisoivaa se on jos voi noin sen ilmasta. Myöskään syystä en ole varma. Kyllä siihen tarvittaisiin monipuoliset lääkärin ja lähinnä neurologin tutkimukset. En vain ole saanut lähetettä erikoisairaanhoidon piiriin.
millasissa lukemissa sun verenpainees yleensä on?
- luulosairas(ko?)
Minulla keinahteleva lievä huimaus liittyy todennäköisesti näihin paniikkijuttuihin, kun ei ole muutakaan syytä löytynyt vaikka on etsitty kovastikin. Olen aina ajatellut että "sisäinen viholliseni" paniikkihäiriö siellä taas ilmoittelee olemassaolostaan ja kokeilee saisiko äijän taas paniikkiin. Ei muuten ole ensikertojen jälkeen onnistunut paniikin lietsomisessa. Asentohuimaus saattaa kuulema kuvailemaasikin huimausta aiheuttaa, mutta ainakaan minulta ei sitä testattaessa löytynyt. Voimia hankkeseen.
- annastiina...
niin se vaan on että aamulla kun herään alan keinumaan ja iltaan asti keinun niin se vaan menee :( ihmeellisintä on että kun istun autossa se en tunne sitä... johtuuko siitä että olen silloin liikkeessä tiedä siitä sitten :( no odotan tutkimuksia ja niitähän saa odottaa. istuessa kävellessä tuntuu pahiten. makuulla hieman rauhoittuu.
- PahojaPanikkeja
annastiina... kirjoitti:
niin se vaan on että aamulla kun herään alan keinumaan ja iltaan asti keinun niin se vaan menee :( ihmeellisintä on että kun istun autossa se en tunne sitä... johtuuko siitä että olen silloin liikkeessä tiedä siitä sitten :( no odotan tutkimuksia ja niitähän saa odottaa. istuessa kävellessä tuntuu pahiten. makuulla hieman rauhoittuu.
Niin, tärkeä on, että syy tuohon keinumiseen tutkitaan kunnolla. Minulla ainakin keinumisen tunne liittyy tuohon ahdistuneisuuteen ja kalvavaan paniikkiin. Se on inhottava oire. Mutta miten ihanaa aina kun sitä EI ole. Minua auttaa joskus se että päättäväisesti keskityn muihin asioihin enkä tarkkaile keinuntaani: kelaan jotain työjuttua, puhun puhelimessa. Myös niska-hartiaseudun venyttelystä on apua. Nauti niistä hetkistä kun ei keinuta. toivottavasti saat asiantunevaa apua!
- annastiina :(
PahojaPanikkeja kirjoitti:
Niin, tärkeä on, että syy tuohon keinumiseen tutkitaan kunnolla. Minulla ainakin keinumisen tunne liittyy tuohon ahdistuneisuuteen ja kalvavaan paniikkiin. Se on inhottava oire. Mutta miten ihanaa aina kun sitä EI ole. Minua auttaa joskus se että päättäväisesti keskityn muihin asioihin enkä tarkkaile keinuntaani: kelaan jotain työjuttua, puhun puhelimessa. Myös niska-hartiaseudun venyttelystä on apua. Nauti niistä hetkistä kun ei keinuta. toivottavasti saat asiantunevaa apua!
se on minustakin tärkeää, vaan toivottoman hidasta. MISSÄ KAIKKI HKI VANTAA ESPOO keinuvasta olosta kärsivät ovat? hu huu huu.. ois kiva jos joku ottais yhteyksiä..
hu huuuu.
arkeni täyttää keinuminen.
- Mietityttää.. :/
ollut jo muutaman päivän ajan huimausta päässä kun kävelee/ seisoo paikallaan... johtuneen pelaamisesta niska jäykkänä ja huonosta nukkuma asennosta... oireina ovat, huimaus, outo tunne päässä, silmissä säkenöi... kuin näkisi seinien säkenöivän ja niskoja jomottaa välillä muttei usein... pitäisikö olla huolissaan vai johtuuko se vain siitä että niska on todella jumissa??? VASTATKAA PIAN.. OLEN TODELLA HUOLESTUNUT!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921826- 851272
- 1101133
- 761017
- 105919
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57853- 36762
- 47761
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47701- 33683