nyt, kun kehuilla saa. Kehumisen aiheita kyllä löytyy maailman turuilta. Joka ei halua purnata niin,,, nyt saa kehua sydämen kyllyydestä
Kehutaan, kiitetään
69
1288
Vastaukset
- vaiko. ?
muita ? Minä kehun aloittajaa, tulee varmaan saamaan paljon kehuja!
- mokomainen
annan terveiset eräälle autoilijalle, joka Siilitiellä pysähtyi, kun pieniä ekaluokkalaisia oli menossa illan hämärissä kadun yli. Hienoja autoilijoitakin on olemassa. Hatun nostot heille!!!!!
- ne..
ekaluokkalaiset ilta hämärässä kaduilla tekevät ? Ja eikös ole itsestän selvää, ettei kenenkään yli ajeta , ei se nyt hatun nostoa ansaitse.
- sopuisa*
kehuminen kuulostaa hieman arveluttavalta, mutta rehellinen kannustus ei ole pahitteeksi.Voisin antaa kannustusta ajankohtaisten aiheiden aloituksista, joskin ne tahtovat irtaantua asialinjastaan, kun tunteet kuohuvat kiivaina :D
Mutta määrättyä värikkyyttäkin ne tuovat, kun vaan puolin ja toisin pitäydytään ylilyönneistä. Toistemme vakaumuksia joudumme ottamaan huomioon eriävissäkin mielipiteissä.- *Kukkahame*
Voihan sitä kertoa jotain jota on onnistunut tekemään tai korjaamaan jonkun epäkohda, kyllä se aihe tekee lukijallakin hyvän mielen, tässä on ollut jo pulaa kiitoksista ja hienoista otteista.
Politiikka ei sovi seurapeliksi, eikä uskonto, niistä saa kyllä toraa, ollaan vaiti!
Toivotaan että huomenna avautuu tarina-arkut ja saamme monisanaisesti kertoilla miten kaikenlaista mielenkiintoista tapahtuu.. - hattuilija
, mutta saapa nähdä kuinka niitä kannustuksia , kehumisia, kiitoksia nyt sitten kirjoitellaan.
Mukavaa on kuitenkin nähdä myös hyvien asiain esille tulemista ihan arkisissa asioissa.
Tämä asiani nyt ei kovin kiitosta esitä, että huolimattomia autoilijoita alkaa olla enemmän kuin huolellisia.
Näin mielestäni hyvän ja poikkeavan kiittäminen tässäkin on paikallaan. - aprikoija.
hattuilija kirjoitti:
, mutta saapa nähdä kuinka niitä kannustuksia , kehumisia, kiitoksia nyt sitten kirjoitellaan.
Mukavaa on kuitenkin nähdä myös hyvien asiain esille tulemista ihan arkisissa asioissa.
Tämä asiani nyt ei kovin kiitosta esitä, että huolimattomia autoilijoita alkaa olla enemmän kuin huolellisia.
Näin mielestäni hyvän ja poikkeavan kiittäminen tässäkin on paikallaan.kiitellä ja kehua kanssakirjoittajiaan, se vaan usuttaa räksyttäjät kannoille.
- 1-Katleija
aprikoija. kirjoitti:
kiitellä ja kehua kanssakirjoittajiaan, se vaan usuttaa räksyttäjät kannoille.
Minä kehun sitten yhtä pariskuntaa tuolla meidän kauppahallissa, jotka olivat pysähtyneet auttamaan vanhusta, joka yritti päästä ylös siitä käytävällä olevasta penkistä. Joku sanoi näille auttajille, että mummo oli talutettu siihen edellisestä penkistä, joka oli siinä lähellä.
Miten ihmeessä se vanhus oli sinne päässyt, kun ei siitä liikkeellelähdöstä näyttänyt mitään tulevan, vaikka molemmista kainaloista häntä nostettiin. Ei hän osannut tukeutua jaloillaan lattiaan, vaan heilutteli niitä ilmassa. Kävelykeppi hänellä oli. En jäänyt siihen seuraamaan tilanteen kehitystä, mutta luotin siihen että vanhus siitä oikeaan osoitteeseen autettiin.
Voi kuinka huonokuntoisia vanhuksia onkaan kodeissaan ja näin tulee sitten vaikeuksia, kun yrittävät lähteä kaupungille muonaa itselleen hankkimaan. Voimat loppuvat kesken. - *Kukkahame*
1-Katleija kirjoitti:
Minä kehun sitten yhtä pariskuntaa tuolla meidän kauppahallissa, jotka olivat pysähtyneet auttamaan vanhusta, joka yritti päästä ylös siitä käytävällä olevasta penkistä. Joku sanoi näille auttajille, että mummo oli talutettu siihen edellisestä penkistä, joka oli siinä lähellä.
Miten ihmeessä se vanhus oli sinne päässyt, kun ei siitä liikkeellelähdöstä näyttänyt mitään tulevan, vaikka molemmista kainaloista häntä nostettiin. Ei hän osannut tukeutua jaloillaan lattiaan, vaan heilutteli niitä ilmassa. Kävelykeppi hänellä oli. En jäänyt siihen seuraamaan tilanteen kehitystä, mutta luotin siihen että vanhus siitä oikeaan osoitteeseen autettiin.
Voi kuinka huonokuntoisia vanhuksia onkaan kodeissaan ja näin tulee sitten vaikeuksia, kun yrittävät lähteä kaupungille muonaa itselleen hankkimaan. Voimat loppuvat kesken.Tulin toivottelemaan Hyvää Huomenta ja että sopuisuus saisi jalansijaa tänäänkin.
Mukavaa Anelman ja Unelman päivää, olen yhden kerran elämässäni törmännyt Unelma-nimen kantajaan, mukava ihminen oli eikä nimi ihmistä paranna eikä pahenna.
Olen tyytyväinen että heräsin terveenä hyvin nukutun yön jälkeen, ja tässä suunnittelen jo mitä tänään teen, olen lupautunut etsimään eräänlaista kosteantilan mattoa, kai se on parasta mennä erääseen isoon liikkeeseen.
Tervetuloa toisetkin kirjoittelemaan näitä joulunalus puuhia, sekin on hyvää luettavaa, voi saada vaikka jonkun inspiksen omiinkin askareisiin. - Ramoona*
*Kukkahame* kirjoitti:
Tulin toivottelemaan Hyvää Huomenta ja että sopuisuus saisi jalansijaa tänäänkin.
Mukavaa Anelman ja Unelman päivää, olen yhden kerran elämässäni törmännyt Unelma-nimen kantajaan, mukava ihminen oli eikä nimi ihmistä paranna eikä pahenna.
Olen tyytyväinen että heräsin terveenä hyvin nukutun yön jälkeen, ja tässä suunnittelen jo mitä tänään teen, olen lupautunut etsimään eräänlaista kosteantilan mattoa, kai se on parasta mennä erääseen isoon liikkeeseen.
Tervetuloa toisetkin kirjoittelemaan näitä joulunalus puuhia, sekin on hyvää luettavaa, voi saada vaikka jonkun inspiksen omiinkin askareisiin.Kirjastoni on melkein pyhiinvaelluskohde, noin kerran viikossa uppoudun pitkäksi toviksi siellä erikoislehtien maailmaan : ruokaa, sisustusta, muotia, matkailua, käsitöitä, puutarhaa...Sitten piipahdan kahville ja tuoreelle leivonnaiselle kirjastokahvilaan. Saan tilattua kirjoja ja jatkettua niiden aikoja netissä, ystävällinen virkailija soittaa, kun kirja on saapunut. Samalla juttelemme hetken esim. kirjan sisällöstä. Lapsenlapsille haen viihdykettä, lastenkirjojen ja -videoiden valikoima on runsas, ja satutunteihinkin joskus osallistumme. Surullisena seuraan esim. Helsingin lähikirjastojen lakkautussuunnitelmia. Näin laman aikana , jos milloin, niihin pitäisi satsata.
Kukahan voittaa kirjallisuuden Finlandian, pian sen kuulemme. Olen muut kiinnostavat ehdokkaat saanut luettua, Merete Mazzarellan kirja on kesken. Hän on suosikkini ollut aiemminkin, Hyry ja Hotakainen maistuvat jo puulta.
Itseäni kehun, kun olen saanut raivatuksi vanhoja vaatteita, joita emme ole vuosiin käyttäneet. Kuluneet alusvaatteet ja liinavaatteet pilkoin räteiksi, joilla pyyhitään lenkin jälkeen koiran tassut ja mahanalus, ja kurakeliähän täällä riittää ! Naapuria kehun, koska hän lupasi toimittaa vaatteet eteenpäin kirkon kautta. Varsinkin lämpimistä miesten vaatteista ja kengistä ollaan kiinnostuneta.
Mukavaa, vaihteeksi pikkupakkaspäivää ja kiitos kirjoituskumppanuudesta, jonka toivon sopuisana ja monimuotoisena täällä kukoistavan. Vanha fraasi loppuun : asiat kiistelkööt, meillä siihen ei ole syytä. - *Kukkahame*
Ramoona* kirjoitti:
Kirjastoni on melkein pyhiinvaelluskohde, noin kerran viikossa uppoudun pitkäksi toviksi siellä erikoislehtien maailmaan : ruokaa, sisustusta, muotia, matkailua, käsitöitä, puutarhaa...Sitten piipahdan kahville ja tuoreelle leivonnaiselle kirjastokahvilaan. Saan tilattua kirjoja ja jatkettua niiden aikoja netissä, ystävällinen virkailija soittaa, kun kirja on saapunut. Samalla juttelemme hetken esim. kirjan sisällöstä. Lapsenlapsille haen viihdykettä, lastenkirjojen ja -videoiden valikoima on runsas, ja satutunteihinkin joskus osallistumme. Surullisena seuraan esim. Helsingin lähikirjastojen lakkautussuunnitelmia. Näin laman aikana , jos milloin, niihin pitäisi satsata.
Kukahan voittaa kirjallisuuden Finlandian, pian sen kuulemme. Olen muut kiinnostavat ehdokkaat saanut luettua, Merete Mazzarellan kirja on kesken. Hän on suosikkini ollut aiemminkin, Hyry ja Hotakainen maistuvat jo puulta.
Itseäni kehun, kun olen saanut raivatuksi vanhoja vaatteita, joita emme ole vuosiin käyttäneet. Kuluneet alusvaatteet ja liinavaatteet pilkoin räteiksi, joilla pyyhitään lenkin jälkeen koiran tassut ja mahanalus, ja kurakeliähän täällä riittää ! Naapuria kehun, koska hän lupasi toimittaa vaatteet eteenpäin kirkon kautta. Varsinkin lämpimistä miesten vaatteista ja kengistä ollaan kiinnostuneta.
Mukavaa, vaihteeksi pikkupakkaspäivää ja kiitos kirjoituskumppanuudesta, jonka toivon sopuisana ja monimuotoisena täällä kukoistavan. Vanha fraasi loppuun : asiat kiistelkööt, meillä siihen ei ole syytä.Kiitos kiitoksista.
Minä kiittelen pesukonetta siellä se tekee puhdasta ja minä vaan odotan valmista, pian vien ulos narulle, koska -merkkistä nauttää mittari, siellä koskea pyykki saa hyvän tuoksun.
Pitää vain toivoa ettei edes pientä sadekuuro kulje näillä main.
Sopua toivon minäkin, se on halvin lääke ja tehokkain mielialaan. - pilvi*
Ramoona* kirjoitti:
Kirjastoni on melkein pyhiinvaelluskohde, noin kerran viikossa uppoudun pitkäksi toviksi siellä erikoislehtien maailmaan : ruokaa, sisustusta, muotia, matkailua, käsitöitä, puutarhaa...Sitten piipahdan kahville ja tuoreelle leivonnaiselle kirjastokahvilaan. Saan tilattua kirjoja ja jatkettua niiden aikoja netissä, ystävällinen virkailija soittaa, kun kirja on saapunut. Samalla juttelemme hetken esim. kirjan sisällöstä. Lapsenlapsille haen viihdykettä, lastenkirjojen ja -videoiden valikoima on runsas, ja satutunteihinkin joskus osallistumme. Surullisena seuraan esim. Helsingin lähikirjastojen lakkautussuunnitelmia. Näin laman aikana , jos milloin, niihin pitäisi satsata.
Mukavaa, vaihteeksi pikkupakkaspäivää ja kiitos kirjoituskumppanuudesta, jonka toivon sopuisana ja monimuotoisena täällä kukoistavan. Vanha fraasi loppuun : asiat kiistelkööt, meillä siihen ei ole syytä.http://www.youtube.com/watch?v=QM5D6N4wiMQ&feature=related
elämään haluan kannustaa. - marjamamma
pilvi* kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=QM5D6N4wiMQ&feature=related
elämään haluan kannustaa.ja tietysti haksahdin Fazerin irtomyynnissä oleviin joulutähtiintorttuhin, ja nyt kehun, ne olivat todella hyviä, kun pitkästä aikaa niitä puputin.
Ei ollut sokerilla päälystettyjä, mutta silti....
Niin hyviä olivat, etten meinannut olla syömättä kaikkia (5), joten otin päälle tummaa suklaata, että makuhoukutus muuttui.
Eihän huomiseen kahviaikaan olisi muuten jäänyt mitään. Täytyy herkuttelua jatkaa huomennakin.
Mutta, voiko kukaan kuvitella, istuin hiljaa ja söin hissun kissun nauttien. Voi miten maistuivatkaan hyviltä. - mokomainen
marjamamma kirjoitti:
ja tietysti haksahdin Fazerin irtomyynnissä oleviin joulutähtiintorttuhin, ja nyt kehun, ne olivat todella hyviä, kun pitkästä aikaa niitä puputin.
Ei ollut sokerilla päälystettyjä, mutta silti....
Niin hyviä olivat, etten meinannut olla syömättä kaikkia (5), joten otin päälle tummaa suklaata, että makuhoukutus muuttui.
Eihän huomiseen kahviaikaan olisi muuten jäänyt mitään. Täytyy herkuttelua jatkaa huomennakin.
Mutta, voiko kukaan kuvitella, istuin hiljaa ja söin hissun kissun nauttien. Voi miten maistuivatkaan hyviltä.Pankissa käydessäni istahti viereeni melkoisen vanha rouva. Alkoi keskustelemaan, kuinka hän on kävellyt tänään 20 km, kun hänellä ei ole bussikorttia, niin kaupunkiinkin on käveltävä.
Sanoi olevansa 87v.
Selkä oli käyristynyt, niin kuin monilla sen ajan huonosti syöneillä, mutta kehui olevansa terve, ja siltä hän vaikkuttikin siinä monista asioista keskustellessamme. Ovat toiset tervaskantoja. Ei voi muuta kuin ihmetellä. Tämäkin rouva, pieni, vanhoissa vaatteissa ja tyytyväinen oloonsa.
Hän oli ikäisekseen tosi pirteän ja hyväntuulinen. - sumppimimmi
mokomainen kirjoitti:
Pankissa käydessäni istahti viereeni melkoisen vanha rouva. Alkoi keskustelemaan, kuinka hän on kävellyt tänään 20 km, kun hänellä ei ole bussikorttia, niin kaupunkiinkin on käveltävä.
Sanoi olevansa 87v.
Selkä oli käyristynyt, niin kuin monilla sen ajan huonosti syöneillä, mutta kehui olevansa terve, ja siltä hän vaikkuttikin siinä monista asioista keskustellessamme. Ovat toiset tervaskantoja. Ei voi muuta kuin ihmetellä. Tämäkin rouva, pieni, vanhoissa vaatteissa ja tyytyväinen oloonsa.
Hän oli ikäisekseen tosi pirteän ja hyväntuulinen.En kehuskele kirjoittajia,koska en kummemmin ole heitä seurannut,mutta olen jollain lailla tyytyväinen nettiin. Saa kirjoitella mieleisistään aiheista ja oman mittansa mukaan.
Näin on mahdollisuus vähän,ainakin vähän,järjestellä tätä aivokoppaansakin ja poistaa kiertäviä,seisoviakin ajatuksiaan. - Seku
sumppimimmi kirjoitti:
En kehuskele kirjoittajia,koska en kummemmin ole heitä seurannut,mutta olen jollain lailla tyytyväinen nettiin. Saa kirjoitella mieleisistään aiheista ja oman mittansa mukaan.
Näin on mahdollisuus vähän,ainakin vähän,järjestellä tätä aivokoppaansakin ja poistaa kiertäviä,seisoviakin ajatuksiaan.Siskopuoleni ja hänen perheensä, jotka asuvat Virroilla, sanovat tavallista puhumistakin kehumiseksi.
"Äite kehui menevänsä käymään kaupassa."
"Mummu kehui nukkuneensa huonosti."
Täällä meillä kehuminen tarkoittaa leuhkimista, tai sitten jonkun ihmisen, tai asian arvostamista. - Ramoona*
Seku kirjoitti:
Siskopuoleni ja hänen perheensä, jotka asuvat Virroilla, sanovat tavallista puhumistakin kehumiseksi.
"Äite kehui menevänsä käymään kaupassa."
"Mummu kehui nukkuneensa huonosti."
Täällä meillä kehuminen tarkoittaa leuhkimista, tai sitten jonkun ihmisen, tai asian arvostamista.käyttivät ennen paikannimestä myös muotoa Virtai, senniminen laivakin siellä oli. Tuttu paikka minullekin on Virrat ja monet sikäläiset sanonnat. Paikkakunnalla on ruotsinkielinenkin nimitys, Virdois ja hauskoja kylännimiä, kuten Hauhuu ja Vaskuu, ja Torisevan rotkojärvi. Kahvipannun veuruuttamisesta varoitettiin , lapset saivat painua mäelle hiestaamaan , kylään käskettiin.
Tietääkseni yleinen sanonta on kuolleeksi kiittäminen.
Seurakunnan jäsenen kuolemasta ilmoitetaan jumalanpalveluksessa siunauspäivän jälkeisenä sunnuntaina. Yhteisessä esirukouksessa muistetaan surevia omaisia.
Kiittelen tämän päivän säätä : hohtava kuura huurrutti puita, pensaita, heiniä, talventörröttäjiä ja varsinkin maassa lepäävät lehdet näyttivät taideteoksilta selvästi erottuvine kimaltelevine lehtiruoteineen. Mäntyjen rungot alhaalta paistava aurinko hehkutti kullalla. Kuviakin tuli räpsittyä. Minun mielestäni auringonlaskun värit näkyvät talvisaikaan pitempään taivaanrannassa, laskeeko aurinko loivemmin vai miten se selitetään. Tänään laskeva aurinko sävytti taivaanrannan pehmeän kellervillä ja oransseilla sävyillä, taivaan sinikin oli pastellisävyistä. Olisinpa taitava akvarellimaalari ! - Sanottavan
aprikoija. kirjoitti:
kiitellä ja kehua kanssakirjoittajiaan, se vaan usuttaa räksyttäjät kannoille.
Kissa kiitoksella elää,,,, koira pään silityksellä.
- 1-Katleija
Kaunista ilmaa voi aina kehua ja kyllä kavereiden kesken voi luontiasti kehua häntä, joka ei ole sillä kertaa paikalla. Kehuja on sitävastoin useimmiten vaikea itse vastaanottaa. Rupiaa ikkäänkuin ajattelemaan, että mitä tuo nyt perimmältään tuolla tarkoittaa. Taitoa on kehua päin naamaa, mieluummin vääntää sen vaikka kiittämiseksi, sekin on vastaanottajalle helpompaa. Mistä nuokin kaikki johtuu, vai kaikkiko on liian monimutkaista.
Mutta kyllä tänään vaan on kaunis ilma, mutta aurinko laskee liian nopiasti vaan.- sumppimimmi
Kehuu kehumasta päästyään. Todella upea kuu on taivaalla lostellut ja päässyt oikeuksiinsa pilvien väityttyä.
Kuun paisteella pystyy jo pimeässäkin kävelemään. - jjoutava
sumppimimmi kirjoitti:
Kehuu kehumasta päästyään. Todella upea kuu on taivaalla lostellut ja päässyt oikeuksiinsa pilvien väityttyä.
Kuun paisteella pystyy jo pimeässäkin kävelemään.minullakin kehumista kun poika soitti illalla, lähdenkö minä hänen tyttärensä isoisä, kuuntelemaan
pop jaz joulukonserttia, kun tytär siellä on soittamassa ja laulamassa.
Vaikka laiska olen lähtemään niin sinne lähden maanantaina varmasti.
Ei ollenkaan arveluta kehua poikaa ja tytärtä tässä kehuja varten olevassa ketjussa. - marjamamma
jjoutava kirjoitti:
minullakin kehumista kun poika soitti illalla, lähdenkö minä hänen tyttärensä isoisä, kuuntelemaan
pop jaz joulukonserttia, kun tytär siellä on soittamassa ja laulamassa.
Vaikka laiska olen lähtemään niin sinne lähden maanantaina varmasti.
Ei ollenkaan arveluta kehua poikaa ja tytärtä tässä kehuja varten olevassa ketjussa.Olin joulukirppisellä ja pitää myös kehua kuinka ihania helmi- ym. koruja oli pöydillä, oli lämpimiä eri mallisia kudottuja tossuja, joulukoristeita, kortteja, kudoksia, kaulahuiveja, lasten vaatteita, pehmoleluja ym. ym. ja kaikki käsin tehtyjä -- ei kaupan valmiita.
Hieno valikoima joulupakettiin ja lahjapakettiinkin - *Kukkahame*
marjamamma kirjoitti:
Olin joulukirppisellä ja pitää myös kehua kuinka ihania helmi- ym. koruja oli pöydillä, oli lämpimiä eri mallisia kudottuja tossuja, joulukoristeita, kortteja, kudoksia, kaulahuiveja, lasten vaatteita, pehmoleluja ym. ym. ja kaikki käsin tehtyjä -- ei kaupan valmiita.
Hieno valikoima joulupakettiin ja lahjapakettiinkinTänään kävin kahdellakin kirpputorilla, siellä menee aika kuin siivillä, en minä mitään löytänyt, mutta hakenut olen jo koko syksyn.
Pitäis löytää 2 pientä kannellista purkkia,isoja on pieniä ei niinkään.
Isommilla kirppiksillä on on kahvilat joissa on kotileivonnaisia, voi pojat että ne maistuu hyvältä, muuten en valkoista leipää käytä ollenkaan, mutta kirppiksen kahviot ovat poikkeus, siellä se maistuu.
Kiitokset siitä että ihmiset vievät kirppiksille ylimääräiset, vein toki minäkin, vihdoinkin muistin pakata mukaani verhoja ja vuodevaatteita, pesin ne alkuviikosta ja nyt oli kiva ne antaa sinne myyntiin. - mokomainen
marjamamma kirjoitti:
Olin joulukirppisellä ja pitää myös kehua kuinka ihania helmi- ym. koruja oli pöydillä, oli lämpimiä eri mallisia kudottuja tossuja, joulukoristeita, kortteja, kudoksia, kaulahuiveja, lasten vaatteita, pehmoleluja ym. ym. ja kaikki käsin tehtyjä -- ei kaupan valmiita.
Hieno valikoima joulupakettiin ja lahjapakettiinkinMinäkin olen huomannut, kuinka monipuolista tavaraa löytyy joulukirpputoreilla.
KIitokseni ja ihailuni lähetän näille viitteliäille käsityöosaajille, jotka ihan omasta innostuksestaan tekevät askarteluja ym. ,ja hinnat ovat kohtuullisia.
Lämpöiset kotikutoiset sukat on mukavaa pukea illalla jalkoihinsa ja saunan jälkeen. - marjamamma
mokomainen kirjoitti:
Minäkin olen huomannut, kuinka monipuolista tavaraa löytyy joulukirpputoreilla.
KIitokseni ja ihailuni lähetän näille viitteliäille käsityöosaajille, jotka ihan omasta innostuksestaan tekevät askarteluja ym. ,ja hinnat ovat kohtuullisia.
Lämpöiset kotikutoiset sukat on mukavaa pukea illalla jalkoihinsa ja saunan jälkeen.Taas on hankalaa vanhemman ihmisen käveleminen tuolla kadulla. Kävellessäni siellä nyt illalla, eräs vanhempi rouva kaatui, oli jokin jäljen jättämä liukkas kohta kadussa ja siihen vähän kompuroi.
Olin aivan lähellä ja tuntui pahalta, kun en voinut autaa selkävikaisena ja itsekin ikää saaneena.
Sitten eräs nuorimies huomasi tapauksen ja juoksujalkaa tuli luoksemme, ja kuin höyhenen nosti tämän rouvan jaloilleen ja vielä kyseli, oliko sattunut ja pystyykö kävelemään.
Ampulanssia ajattelimme soittaa, mutta rouva oli kuitenkin kaatunut niin hyvin ettei ollut moksiskaan.
Kiitteli vain ja sanoi, että nouseminen vain olisi ollut kankeana vaikeaa.
Näin se on, että ei meinaa päästä ylös vaikkei pahemmin olekaan kaatunut. Se ylösnouseminen on taitolaji ikäihmiselle.
Todella mukavaa, kun tällaisia reippaita, huomaavaisia miehiä on olemassa. - sumunainen
marjamamma kirjoitti:
Taas on hankalaa vanhemman ihmisen käveleminen tuolla kadulla. Kävellessäni siellä nyt illalla, eräs vanhempi rouva kaatui, oli jokin jäljen jättämä liukkas kohta kadussa ja siihen vähän kompuroi.
Olin aivan lähellä ja tuntui pahalta, kun en voinut autaa selkävikaisena ja itsekin ikää saaneena.
Sitten eräs nuorimies huomasi tapauksen ja juoksujalkaa tuli luoksemme, ja kuin höyhenen nosti tämän rouvan jaloilleen ja vielä kyseli, oliko sattunut ja pystyykö kävelemään.
Ampulanssia ajattelimme soittaa, mutta rouva oli kuitenkin kaatunut niin hyvin ettei ollut moksiskaan.
Kiitteli vain ja sanoi, että nouseminen vain olisi ollut kankeana vaikeaa.
Näin se on, että ei meinaa päästä ylös vaikkei pahemmin olekaan kaatunut. Se ylösnouseminen on taitolaji ikäihmiselle.
Todella mukavaa, kun tällaisia reippaita, huomaavaisia miehiä on olemassa.Oli todella ihanaa saada pieneltä viisivuotiaalta tyttärentyttärentyttäreltä adventtikalenterin. Hän oli kaupassa huomannut olevan Muumikalentereita ja oli välttämättä halunnut ostettavaksi sen isomummilleen. Itse sitten kiikutti sen silmät loistaen minulle. "Mummimummi tämä on sinulle ikiomaksi" tyttö jo rapussa huuteli.
Ovat nuo pienet niin täysillä siinä mitä touhuavat ja tuumaavat. Todella hyvälle maistuvat mummimummista nämä suklaapalat, jotka niin lapsen täydestä sydämestä on saanut. - pilvi*
sumunainen kirjoitti:
Oli todella ihanaa saada pieneltä viisivuotiaalta tyttärentyttärentyttäreltä adventtikalenterin. Hän oli kaupassa huomannut olevan Muumikalentereita ja oli välttämättä halunnut ostettavaksi sen isomummilleen. Itse sitten kiikutti sen silmät loistaen minulle. "Mummimummi tämä on sinulle ikiomaksi" tyttö jo rapussa huuteli.
Ovat nuo pienet niin täysillä siinä mitä touhuavat ja tuumaavat. Todella hyvälle maistuvat mummimummista nämä suklaapalat, jotka niin lapsen täydestä sydämestä on saanut.keskiSuomesta soittaa silloin tällöin, nyt juuri sattui soittamaan, vanha 85 vuotias karjalaisleskimies,ilahduttaakseen minua:) Hän oli mieheni koulutoveri Karjalasta ja naapuri, ja kun jäin leskeksi, hä oli päättänyt soittaa joskus kaverinsa leskelle.
Mukava vilkas mies, soittaa puhelimeen huuliharppua ja laulaa luritteleekin. Sitten ei sille voi olla nauramatta, kun kaikkensa yrittää :D Kun saa minut nauramaan, on niin onnellinen ja sano elävänsä taas pitkään kun kuulee naisen naurua!
Onhan tuo ystävällinen mies. - hyvä herra
pilvi* kirjoitti:
keskiSuomesta soittaa silloin tällöin, nyt juuri sattui soittamaan, vanha 85 vuotias karjalaisleskimies,ilahduttaakseen minua:) Hän oli mieheni koulutoveri Karjalasta ja naapuri, ja kun jäin leskeksi, hä oli päättänyt soittaa joskus kaverinsa leskelle.
Mukava vilkas mies, soittaa puhelimeen huuliharppua ja laulaa luritteleekin. Sitten ei sille voi olla nauramatta, kun kaikkensa yrittää :D Kun saa minut nauramaan, on niin onnellinen ja sano elävänsä taas pitkään kun kuulee naisen naurua!
Onhan tuo ystävällinen mies.Luin vast'ikään netistä 'ultimaatumin', jossa todistettiin, että ihmisen ajatuksilla ja teioilla pitää olla eettistä pohjaa voidakseen menestyä.
Mielestäni 70 palstan 'voimakaksikolla' Pilvellä ja Kukkahameella mm. on tätä yhteiseen hyvään pyrkivää pohjavirettä. - pilvi*
hyvä herra kirjoitti:
Luin vast'ikään netistä 'ultimaatumin', jossa todistettiin, että ihmisen ajatuksilla ja teioilla pitää olla eettistä pohjaa voidakseen menestyä.
Mielestäni 70 palstan 'voimakaksikolla' Pilvellä ja Kukkahameella mm. on tätä yhteiseen hyvään pyrkivää pohjavirettä.huomioit meitä, ihan hellyin. Minusta täällä on monia, joiden varassa on sopuisa kirjoittelu. Yksinään ei kukaan ole voimakas, mutta yhteishenkeen tahdon minäkin puhaltaa.
- *Kukkahame*
pilvi* kirjoitti:
huomioit meitä, ihan hellyin. Minusta täällä on monia, joiden varassa on sopuisa kirjoittelu. Yksinään ei kukaan ole voimakas, mutta yhteishenkeen tahdon minäkin puhaltaa.
Kiitos Sinulle tuosta kauniista!
Taisi pari ilon kyyneltä pyörähtää. Olipa yllätys. - *Kukkahame*
*Kukkahame* kirjoitti:
Kiitos Sinulle tuosta kauniista!
Taisi pari ilon kyyneltä pyörähtää. Olipa yllätys.Piti vielä palata kertomaan, ostin hiljattain joulua varten palapelin, no se on nyt hyvää vauhtia valmistumassa, istuin 4 h sen kanssa ja mukavasti alkaa Pyhän Marcuksen kirkko hahmottua.
Hyvä minä että keksin tuon, ostan uuden jouluksi! - kirjoittajat
pilvi* kirjoitti:
huomioit meitä, ihan hellyin. Minusta täällä on monia, joiden varassa on sopuisa kirjoittelu. Yksinään ei kukaan ole voimakas, mutta yhteishenkeen tahdon minäkin puhaltaa.
voisitte laittaa selkeesti nikkine, ettei kukaan palstalla erehdy luulemaan että jotkut kirjoittavat ja vastailevat itselleeen. No nyt oli asialla nimimerkki hyvät herrat , kuultiin siis totuus useemman miehen suusta.
- pilvi*
ja iloita sen elinvoimaisuudesta, sekä aloitteentekijää, joka antaa tilaisuuden kertoa positiivisistä tunteistamme.
Vielä haluan kannustaa ja kiittää palstan pitkäaikaisinta kirjoittajaa--- "meidän rakasta Ruuneperiä"--- monen monen aloitteen tekijää, siitä työstä ja aidosta huolesta palstan laadusta, jonka aloitukset ovat herättäneet meitä ajattelemaan myös hieman pintaa syvemmälle.
Myös kaikki nämä "uskolliset" miehet tässä naisvaltaisessa seurassa, ovat omalta osaltaan tehneet mielekkääksi osallistumisen, emme me naisetkaan yksinämme olisi ihan onnellisia. - virnuileva
pilvi* kirjoitti:
ja iloita sen elinvoimaisuudesta, sekä aloitteentekijää, joka antaa tilaisuuden kertoa positiivisistä tunteistamme.
Vielä haluan kannustaa ja kiittää palstan pitkäaikaisinta kirjoittajaa--- "meidän rakasta Ruuneperiä"--- monen monen aloitteen tekijää, siitä työstä ja aidosta huolesta palstan laadusta, jonka aloitukset ovat herättäneet meitä ajattelemaan myös hieman pintaa syvemmälle.
Myös kaikki nämä "uskolliset" miehet tässä naisvaltaisessa seurassa, ovat omalta osaltaan tehneet mielekkääksi osallistumisen, emme me naisetkaan yksinämme olisi ihan onnellisia.kiitä, kiitä minuakin . kun osaan virnuilla
- rupunen
pilvi* kirjoitti:
Myös kaikki nämä "uskolliset" miehet tässä naisvaltaisessa seurassa, ovat omalta osaltaan tehneet mielekkääksi osallistumisen, emme me naisetkaan yksinämme olisi ihan onnellisia.Olen niin onneton kun ei yksikään mies huomaa minua kiitellä vaikka ihan saman asian kirjoittaisn kuin joku tähti, niin mielettömän julmalta tuntuu tällainen meininki etten kirjoita enää koskaan, hyvästi kaikki, ikuisiksi ajoiksi !
- Seku
rupunen kirjoitti:
Olen niin onneton kun ei yksikään mies huomaa minua kiitellä vaikka ihan saman asian kirjoittaisn kuin joku tähti, niin mielettömän julmalta tuntuu tällainen meininki etten kirjoita enää koskaan, hyvästi kaikki, ikuisiksi ajoiksi !
Mies minut kyllä huomaa, mutta en tahtoisi sellaista huomiota kun häneltä saan.
Esimerkiksi eilen kun olimme ostoksilla, sain kuulla, että minulle sopi eräs puku, jota sovitin.
"Miten niin sopii?", kysyin, sillä vaate oli mielestäni tylsä ja mummomainen.
Tämä, siis ukkoni vastasi, että ikääntyneellä naisella tyylikäs.
Haistakoon!..... Ensi kerran menen mekko-ostoksille yksin, tai tyttäreni kanssa. - ukkois
Seku kirjoitti:
Mies minut kyllä huomaa, mutta en tahtoisi sellaista huomiota kun häneltä saan.
Esimerkiksi eilen kun olimme ostoksilla, sain kuulla, että minulle sopi eräs puku, jota sovitin.
"Miten niin sopii?", kysyin, sillä vaate oli mielestäni tylsä ja mummomainen.
Tämä, siis ukkoni vastasi, että ikääntyneellä naisella tyylikäs.
Haistakoon!..... Ensi kerran menen mekko-ostoksille yksin, tai tyttäreni kanssa.voi aatella ettet sitten muitten miesten silmissä ole niin viettelevä, haluu pitää sinut ihan omanaan ! :)))
- Seku
ukkois kirjoitti:
voi aatella ettet sitten muitten miesten silmissä ole niin viettelevä, haluu pitää sinut ihan omanaan ! :)))
Olen yli-ikäinen, ylipainoinen ja uusavuton ämmä.
Ukko kyllä tosin samaa kaliberiä, ei vaan miesten tapaan sitä myönnä. - mokomainen
Seku kirjoitti:
Olen yli-ikäinen, ylipainoinen ja uusavuton ämmä.
Ukko kyllä tosin samaa kaliberiä, ei vaan miesten tapaan sitä myönnä.kiitellään nyt sitten kun on kiittelemään ruvettu
kiitos sille, kiitos tälle, kiitos tuolle, kiitos noille, kiitos meille ja kiitos teille
nyt varmaan riitti täksi kerraksi
kiitellään lisää sitten joulun jälkeen, joooookoooo - sumppimimmi
mokomainen kirjoitti:
kiitellään nyt sitten kun on kiittelemään ruvettu
kiitos sille, kiitos tälle, kiitos tuolle, kiitos noille, kiitos meille ja kiitos teille
nyt varmaan riitti täksi kerraksi
kiitellään lisää sitten joulun jälkeen, joooookooooMinä kiitän säätä, kun ei tullutkaan vielä lunta. Olin suunnitellut jouluostoksille menoa, ja sitten alkoi tulla lunta.
Harmittelin, kuinka nyt suu pannaan, kun ei oikein lumeen sopivia kenkiä ole tullut ostettua, kun aina vain sataa vettä.
Oli käymässä samalla lailla, kun autoilijoille lumentulo yllätys.
Top, top ei lunta tullutkaan kuin hetken ja suli heti pois.
Minäpä voinkin lähteä jouluostoksille ja näin ollen aika ajoissakin. - hellehattupelle
sumppimimmi kirjoitti:
Minä kiitän säätä, kun ei tullutkaan vielä lunta. Olin suunnitellut jouluostoksille menoa, ja sitten alkoi tulla lunta.
Harmittelin, kuinka nyt suu pannaan, kun ei oikein lumeen sopivia kenkiä ole tullut ostettua, kun aina vain sataa vettä.
Oli käymässä samalla lailla, kun autoilijoille lumentulo yllätys.
Top, top ei lunta tullutkaan kuin hetken ja suli heti pois.
Minäpä voinkin lähteä jouluostoksille ja näin ollen aika ajoissakin.Kehutaan tasaisia ilmoja. Säästyy energiakuluissa. Kunnat ja kaupungit säästävät aurauskustannuksissa ja hiekoituksessa, jos lunta on vaan näytiksi.
Ensiviikolla etelässäkin yli -10c pakkasella. En pidä pakkasesta pätkääkään. - sumunainen
hellehattupelle kirjoitti:
Kehutaan tasaisia ilmoja. Säästyy energiakuluissa. Kunnat ja kaupungit säästävät aurauskustannuksissa ja hiekoituksessa, jos lunta on vaan näytiksi.
Ensiviikolla etelässäkin yli -10c pakkasella. En pidä pakkasesta pätkääkään.Minäkin olen ajatellut, että näin laman aikaan ainakin yksi asia vie menoja vähemmäksi, kun lumi- ja hiekotustöitä ei tarvita.
Ei tule kaatumisista sairaalalaskuja, ja paleltumisilta, kylmän taudeilta vältytään. - sumppimimmi
sumunainen kirjoitti:
Minäkin olen ajatellut, että näin laman aikaan ainakin yksi asia vie menoja vähemmäksi, kun lumi- ja hiekotustöitä ei tarvita.
Ei tule kaatumisista sairaalalaskuja, ja paleltumisilta, kylmän taudeilta vältytään., ja kiitän taas, kun lumi tuli, olin jo niin kyllästynyt pimeään minäkin pimeästä pitävä.
On todella mukava kulkea tuolla, kun vaatteet kastuvat ja on valoisaa.
Toivottavasti lumi jää jouluun, usein se vielä tässä vaiheessa on hävinnyt ennen joulua - marjamamma
sumppimimmi kirjoitti:
, ja kiitän taas, kun lumi tuli, olin jo niin kyllästynyt pimeään minäkin pimeästä pitävä.
Toivottavasti lumi jää jouluun, usein se vielä tässä vaiheessa on hävinnyt ennen jouluaOn riemastuttavaa, kun kirkkokuorot- ja laulut taas kaikuvat kirkoissamme. Olen käynyt niitä kuulemassa Temppeliaukion kirkossa, Kallion kirkossa, Paavalin kirkossa ja aina tulee niin juhlallinen ja rauhallinen mieli vaikka laulut ovat usein samoja, mutta niissä on aina kuoron oma vivahde.
Nyt on ollut niin hyvä kelikin mennä ja pimeään tulee kuin valon viesti. - sumunainen
marjamamma kirjoitti:
On riemastuttavaa, kun kirkkokuorot- ja laulut taas kaikuvat kirkoissamme. Olen käynyt niitä kuulemassa Temppeliaukion kirkossa, Kallion kirkossa, Paavalin kirkossa ja aina tulee niin juhlallinen ja rauhallinen mieli vaikka laulut ovat usein samoja, mutta niissä on aina kuoron oma vivahde.
Nyt on ollut niin hyvä kelikin mennä ja pimeään tulee kuin valon viesti.Olin kaupassa käymässä samalla kun sauvakävelylenkin kiersin ja tietysti unohdin sauvat kassalle.
Oli niin mukavaa, kun nuori, reipas ostaja kassajonosta huusi kuuluvalla äänellä, kenen sauvat on jäänyt kassan luo.
Voi, olin niin iloinen moisesta huomaavaisuudesta ja reippaudesta huutaa reippaasti asia.
Hän ei vitkastellut, vaan reippaasti ilmoiti asian. Nykyaikana tuntuu, että kaikki kuin pelkäävät esittää asiat.
Sitten, kun suututaan, sitten ei yhtään kainostella rumempiakaan sanoja ja nimityksiä, mutta asiain ilmaisua pelätään.
Oli kiva saada sauvat, kun ovat aika kalliita, ja uusien sauvojen hakeminen vie aikansa. - urpo hytöin
hellehattupelle kirjoitti:
Kehutaan tasaisia ilmoja. Säästyy energiakuluissa. Kunnat ja kaupungit säästävät aurauskustannuksissa ja hiekoituksessa, jos lunta on vaan näytiksi.
Ensiviikolla etelässäkin yli -10c pakkasella. En pidä pakkasesta pätkääkään.Äläppäs ilmoi käy kehuskelemaan. Muista, ett pyry se on pakkasen perästä. Kuulemma Ruottinmaallakin tänään kunnon talvimyräkkä, kuten koko euroopassakin.
Meillä etelämpänä on huomenna vielä pakkaspäivä, kun taas Utsjoella nyt illansuussa jo oli nollakeli. - näkkileipä
urpo hytöin kirjoitti:
Äläppäs ilmoi käy kehuskelemaan. Muista, ett pyry se on pakkasen perästä. Kuulemma Ruottinmaallakin tänään kunnon talvimyräkkä, kuten koko euroopassakin.
Meillä etelämpänä on huomenna vielä pakkaspäivä, kun taas Utsjoella nyt illansuussa jo oli nollakeli.katujenhoitotyötä, kun ei ole aurattu lumia pois näillä isoilla tasa-auroilla, joiden jälki on todella liukas.
- *Kukkahame*
näkkileipä kirjoitti:
katujenhoitotyötä, kun ei ole aurattu lumia pois näillä isoilla tasa-auroilla, joiden jälki on todella liukas.
Olen jo henkilökohtaisesti kiittänyt poikaani ja nyt kerron tännekin kiitokset siitä että on tällainen palsta, ja siitä että sain 3pv jäätyneen autoni toimimaan.
Bensaputki/letku mikä lie oikea nimike, akku pyöritti vaan ei hyrähtänyt.
Poikani tuo tuhat taituri, tuli ja laittoi lämpöpuhaltimen siinä se tuhisi jonkun aikaa ja wot..niin se tärähti käyntiin.
Nyt taidan muistaa lisäaineen bensiinitankkiin lisätä tankkauksen jälkeen, vai muistakohan?
Kiitos siis siitä että tänne voi kertoilla kiitokset ja sen asian josta niitä kiitoksia jaetaan.
Kiitos sinne ja tänne! - Ystävyyttä.
sumppimimmi kirjoitti:
, ja kiitän taas, kun lumi tuli, olin jo niin kyllästynyt pimeään minäkin pimeästä pitävä.
Toivottavasti lumi jää jouluun, usein se vielä tässä vaiheessa on hävinnyt ennen jouluaKiitän matkakumppaniani.
Sain seurakseni herrasmiehen ja hänelle osoitan kiitokseni, kiusaantuisi jos vielä siitä suoraan mainitsisin, niin moneen kertaan jo sanoinkin.
Todellisia herrasmiehiä on olemassa, onnellinen saan olla kun voin kutsua häntä ystäväkseni. Joskus sitten vaikka kulttuurimatka yhdessä.
Rehellinen ja reilu ystävä on enemmän kuin kultakimpaleen arvoinen. - sumppiminni
*Kukkahame* kirjoitti:
Olen jo henkilökohtaisesti kiittänyt poikaani ja nyt kerron tännekin kiitokset siitä että on tällainen palsta, ja siitä että sain 3pv jäätyneen autoni toimimaan.
Bensaputki/letku mikä lie oikea nimike, akku pyöritti vaan ei hyrähtänyt.
Poikani tuo tuhat taituri, tuli ja laittoi lämpöpuhaltimen siinä se tuhisi jonkun aikaa ja wot..niin se tärähti käyntiin.
Nyt taidan muistaa lisäaineen bensiinitankkiin lisätä tankkauksen jälkeen, vai muistakohan?
Kiitos siis siitä että tänne voi kertoilla kiitokset ja sen asian josta niitä kiitoksia jaetaan.
Kiitos sinne ja tänne!Olin palveluauton tarpeessa ja tilasin sen. Olen uusia käyttäjiä ja vähän ns. ulalla toiminnan toiminnoista.
Soitin auton ja matkakohteen. Sain ajan pienellä viiveellä. Odotin kellon menemistä ja lähdin pihalle.
Auto tuli ja niin mukava kuljettaja siinä.
Hän nosti laukkuni bussiin, vastaili reippaasti kysymyksiini ja kyseli pystynkö nousemaan ilman apua bussiin, pikkubussiin.
Otti maksun poistuessani ja sanoi vielä, että matka maksetaan vasta perillä. Siten varmasti matka on sujunut hyvin perille asti. Ymmärsin, mitä hän tarkoitti.
Oli todella mukava kuljettaja ja mukava matkustaa kiireettömässä kuljetuksessa ilman hoppuilua.
Ovat mukavia nämä kuljettajat enimmäkseen. Kaikki on myös meistä matkustajista kiinni.
Emme mekään harmillisen työn tai tapahtuman jälkeen jaksa mukavia olla.
Pitäisi kaikessa mennä itseensäkin eikä vain vaatia toisilta käyttäytymisiä.
Jos ei jaksa sitä niin on hiljaa ja mekastamatta.
Vie hirveesti omaa energiaakin turha hermoilu ja parjaus eikä kuitenkaan merkkaa mitään.
Tuottaa vain pahaa mieltä toiselle ja ympäristölle. - puuha-akka
sumppiminni kirjoitti:
Olin palveluauton tarpeessa ja tilasin sen. Olen uusia käyttäjiä ja vähän ns. ulalla toiminnan toiminnoista.
Soitin auton ja matkakohteen. Sain ajan pienellä viiveellä. Odotin kellon menemistä ja lähdin pihalle.
Auto tuli ja niin mukava kuljettaja siinä.
Hän nosti laukkuni bussiin, vastaili reippaasti kysymyksiini ja kyseli pystynkö nousemaan ilman apua bussiin, pikkubussiin.
Otti maksun poistuessani ja sanoi vielä, että matka maksetaan vasta perillä. Siten varmasti matka on sujunut hyvin perille asti. Ymmärsin, mitä hän tarkoitti.
Oli todella mukava kuljettaja ja mukava matkustaa kiireettömässä kuljetuksessa ilman hoppuilua.
Ovat mukavia nämä kuljettajat enimmäkseen. Kaikki on myös meistä matkustajista kiinni.
Emme mekään harmillisen työn tai tapahtuman jälkeen jaksa mukavia olla.
Pitäisi kaikessa mennä itseensäkin eikä vain vaatia toisilta käyttäytymisiä.
Jos ei jaksa sitä niin on hiljaa ja mekastamatta.
Vie hirveesti omaa energiaakin turha hermoilu ja parjaus eikä kuitenkaan merkkaa mitään.
Tuottaa vain pahaa mieltä toiselle ja ympäristölle.On mukavaa tämä Oinaan sivusto, kun jokainen halukas voi ottaa osaa kirjoitteluun.
Tietämäni ja näkemäni mukaan tänne saa ilmestyä asioista, mielipiteistä ym. kirjoittelemaan melkein miten vain.
On hyvä tämä netti, kun se antaa monenlaisia mahdollisuuksia toiminnoissaan toimia ja saada tietoa. - pilvi*
puuha-akka kirjoitti:
On mukavaa tämä Oinaan sivusto, kun jokainen halukas voi ottaa osaa kirjoitteluun.
Tietämäni ja näkemäni mukaan tänne saa ilmestyä asioista, mielipiteistä ym. kirjoittelemaan melkein miten vain.
On hyvä tämä netti, kun se antaa monenlaisia mahdollisuuksia toiminnoissaan toimia ja saada tietoa.käyttää näin vaivatonta tiedonhankinta välinettä:D Voiko meillä paremmin olla?
Omassa kodissamme vaikka aamutakkisillamme, voimme hoitaa pankkiasiamme, minä ainakin nautin siitä ja olen kiitollinen. puuha-akka kirjoitti:
On mukavaa tämä Oinaan sivusto, kun jokainen halukas voi ottaa osaa kirjoitteluun.
On hyvä tämä netti, kun se antaa monenlaisia mahdollisuuksia toiminnoissaan toimia ja saada tietoa.Olen aikaisemminkin kehunut sereffi Oinas-naisen neutraaliutta erilaisten kirjoittajien kannanottovapauteen.
Eräänlainen junttausmeininki, vain tiettyjen (ammatti) kirjoittajien taholta on vähentynyt mielestäni.
Asiattomat viestit pitääkin poistaa. Laaja sananvapaus sallia. Tästäkin kannanotosta tullaan sanomaan; tietynvärisillä silmälaseilla nähty. Mielestäni ei.- onneks vapaata
urpo hytöin kirjoitti:
Äläppäs ilmoi käy kehuskelemaan. Muista, ett pyry se on pakkasen perästä. Kuulemma Ruottinmaallakin tänään kunnon talvimyräkkä, kuten koko euroopassakin.
Meillä etelämpänä on huomenna vielä pakkaspäivä, kun taas Utsjoella nyt illansuussa jo oli nollakeli.Melkosen kylmää, mutta valoisaa ja selkeetä oli. Ensi yöksi on luvattu ilmoista hirmuisimpia, kovaa tuulta ja lumisateita. Kuin ennen vanhaan ikkään.
rupunen kirjoitti:
Olen niin onneton kun ei yksikään mies huomaa minua kiitellä vaikka ihan saman asian kirjoittaisn kuin joku tähti, niin mielettömän julmalta tuntuu tällainen meininki etten kirjoita enää koskaan, hyvästi kaikki, ikuisiksi ajoiksi !
Noinko huomaamattomia olemme? Anteeksi!
Kiitän siitä kun ilmoitit huonoista tavoistamme. Yritä kirjoittaa viesti jostain mieleisestä aiheesta. Kerro miksi valitsemasi aihe kiinnostaa juuri sinua ja kysy muiden mielipidettä.
Ole sinnikäs ja kirjoita!
virtuaaliystävyyksistä joista on syntynyt ihan todellisia, lämpimiä ystävyyssuhteita näiden vuosien aikana jotka itse olen nettimaailmassa mukana pyörinyt.
Pelkkä ystäväksi kutsuminen, tai ystävälistalla nimenä pyöriminen ei minusta vielä ole ystävyyttä, koska se rakentuu luottamukseen, toisen tuntemiseen ja arvostamiseen. Siksi en liity "listoille", enkä mielelläni luettele ystäviäni, eriarvoisuutta ei ole, mutta jotkut ystävät vain ovat tärkeämpiä kuin toiset.
Oikea sydänystävä jolle voi puhua kaiken, kiitos kun nämä palstat ovat tuoneet elämääni heitäkin joiden kanssa jaetaan ilot ja surut.
Nyt juuri, kun elämänpiiriäni varjostavat monet sairaudet, voin soittaa ystävilleni ja purkaa pahaa mieltä. He ovat minun voimavarani. Kiitos heille, nimiä minun ei tarvitse mainita, koska he tietävät kuinka tärkeitä ovat minulle.
Kiitos kun olette olemassa, kiitos kun saan voimia uupuessani, kiitos kun kannatte surujani ja huoliani.
Kiitos kun saan viettää aikaa hyvien ystävien seurassa, unohtaa olevan ja suunnata ajatukset tulevaisuuteen. Tänään elämme juuri tässä hetkessä, jos itkun aika tulee, itkemme yhdessä.
Kiitos palstalaisille kun siedätte vuodatuksiani.
Ellet koskaan kiitä, tietääkö hän kuinka tärkeä ja rakas hän sinulle on?
Kiitän ja kehun heitä joiden kanssa on syntynyt keskusteluyhteys, heitä joille oppiarvot ja omaisuus ovat sivuseikka ihmisuhteissa, koska ymmärtävä ihminen katsoo sisimpään ja näkee samalla enemmän. Heitäkin täällä nettimaailmassa onneksi on olemassa.
Joulurauhaa sydämiinne.- sumunainen
Radio on minulle tullut todella tärkeäksi tiedon ja ajankulun jakajaksi.
En enää voi mennä edes joululauluja kuuntelemaan, siksi nautin joululauluista radiossa.
Eihän se ihan samanlaista ole kuin kirkossa kuunnella ihan hartaudella kuorojen lauluja.
Olisi kovasti mukavaa, kun joulun aikaan voisi kuunnella kuorojen laulamia joululauluja enemmänkin.
Ohjelmienkin väliin niitä voisi asetella laulujen tapaan. - sumunainen
sumunainen kirjoitti:
Radio on minulle tullut todella tärkeäksi tiedon ja ajankulun jakajaksi.
En enää voi mennä edes joululauluja kuuntelemaan, siksi nautin joululauluista radiossa.
Eihän se ihan samanlaista ole kuin kirkossa kuunnella ihan hartaudella kuorojen lauluja.
Olisi kovasti mukavaa, kun joulun aikaan voisi kuunnella kuorojen laulamia joululauluja enemmänkin.
Ohjelmienkin väliin niitä voisi asetella laulujen tapaan.voin antaa, kun kiireisin jouluaika meni, ja tuli seesteiset nukkumispyhät.
- Atolfia
sumunainen kirjoitti:
voin antaa, kun kiireisin jouluaika meni, ja tuli seesteiset nukkumispyhät.
ihanista joulunpyhistä, kiitän lasten perheiden läsnäolosta joulupäivänä. Kiitän myös lahjoista, joita saimme "joulupukilta". Niin myös kiitän kukkasista, joita lapset meille jouluna toivat. Ne koristavat kotiamme ja tuovat iloa pitkäksi aikaa.
kiitän myös joulun jälkeisistä hiljaisista päivistä. On saanut rauhoittua ja levätä.
Kiitän myös valkeasta, kauniista luonnosta, linnuista ja muista eläimistä, jotka ilahduttavat meitä pihallamme päivittäin.
Kiitän myös siitä, että saan vierailla täällä iltaisin, lukea kirjoituksianne ja laittaa tekstiäkin "tuulen" mukaan.
Kiitän myös naapuriani, joka tullessaan kylään, sanoi minulle, että oletpas sinä tyylikäs ja hyvän näköinen. Sekin ilahdutti tällaista vanhaa mummelia.
Onhan meillä paljonkin kiittämisen aiheita, mutta eiköhän tässä tullut jo riesaksi asti.
- Kyynel poskella
Kiitän heitä joiden seurassa sain viettää Joulua aikaa.
Kiitän lahjoista ja kukista, mutta siitä lämpimästä tunnelmasta ennen kaikkea muuta.
Hälinää ja ääniä, lapsia ja koiria, kaikki se oli elämää jota sinne kotiin pitikin saada poistamaan edes hetkeksi varjoja polulta.
Eilen nostin lipun salkoon, laskin sen puolitankoon liehumaan ja kaikesta huolimatta kiitin elämää.
Joulu on ohi, yksi elämänlanka katkennut, mutta kiitos kun hän oli olemassa.
Kiitos elämä ja elämän antaja.
Elämään kuuluu myös luopuminen.- Atolfia
"Kyynel poskella" sinun suruusi. Tuo luopumisen hetki tulee ennen pitkää meidän jokaisen kohdalle tai sitten on itse lähdettävä, jätettävä kaikki rakkaat. Sekään ei varmaan ole ihan helppoa.
Olen iloinen puolestasi, että sinulla on läheisiä, luopuminen on helpompaa, niin uskon. Voimia sinulle kestää surusi kanssa. - marjamamma
Atolfia kirjoitti:
"Kyynel poskella" sinun suruusi. Tuo luopumisen hetki tulee ennen pitkää meidän jokaisen kohdalle tai sitten on itse lähdettävä, jätettävä kaikki rakkaat. Sekään ei varmaan ole ihan helppoa.
Olen iloinen puolestasi, että sinulla on läheisiä, luopuminen on helpompaa, niin uskon. Voimia sinulle kestää surusi kanssa.On mukavaa saada kirjoitella tällaisille tekstisivuille niin ilojaan, kiitollisuuksiaan, harmejaan kuin surujaankin.
Lauletaan laulussakin, että ilot ja surut on luotu jaettaviksi.
Näin niille saadaan purkautumismahdollisuus ja monesti helpotusta antava apukin.
Myös ulkopuolisempi purkautumistie helpottaa läheisten kuormaa, ettei aina kaikkea vie heille rasitteeksi.
Itse olen huomannut tämän, vaikka läheiset ovatkin myötämielisiä ja ihania. - sumppimimmi
marjamamma kirjoitti:
On mukavaa saada kirjoitella tällaisille tekstisivuille niin ilojaan, kiitollisuuksiaan, harmejaan kuin surujaankin.
Lauletaan laulussakin, että ilot ja surut on luotu jaettaviksi.
Näin niille saadaan purkautumismahdollisuus ja monesti helpotusta antava apukin.
Myös ulkopuolisempi purkautumistie helpottaa läheisten kuormaa, ettei aina kaikkea vie heille rasitteeksi.
Itse olen huomannut tämän, vaikka läheiset ovatkin myötämielisiä ja ihania.muistan kuinka kouluaikanani minulla oli lempilaulu Musta Saara, olin alaluokalla ja pidin kovasti tästä laulusta,
ei silloin laulua ollenkaan ihmetelty eikä luokiteltu joillekin haukkumiseksi, sitä laulettiin aivan normaalina lauluna kaikessa, laulu on mielestäni edelleenkin kaunis laulu. - pilvi*
sumppimimmi kirjoitti:
muistan kuinka kouluaikanani minulla oli lempilaulu Musta Saara, olin alaluokalla ja pidin kovasti tästä laulusta,
ei silloin laulua ollenkaan ihmetelty eikä luokiteltu joillekin haukkumiseksi, sitä laulettiin aivan normaalina lauluna kaikessa, laulu on mielestäni edelleenkin kaunis laulu.sen jos pystymme säilyttämään, on elämämme hyvin. " Näin lauloin kerran musta Saara, pien neekerlapsi iloissaan." Minustakin se on kaunis, ja kun katsoo Amerikan mustaa väestöä heidän laulaessaan goshpiel laulujaan ylistäen riemulla, ymmärtää mikä lohtu kurjuudessa se on ollut ja on yhä! Hyvää yötä :)
- sumppimimmi
pilvi* kirjoitti:
sen jos pystymme säilyttämään, on elämämme hyvin. " Näin lauloin kerran musta Saara, pien neekerlapsi iloissaan." Minustakin se on kaunis, ja kun katsoo Amerikan mustaa väestöä heidän laulaessaan goshpiel laulujaan ylistäen riemulla, ymmärtää mikä lohtu kurjuudessa se on ollut ja on yhä! Hyvää yötä :)
Kuuskymppisenä helpottaa. Tässä iässä kaikki, mitä uskaltaa tehdä, on kotiin päin.
Nyt olen varmempi itsestäni, tyylistäni ja siitä mitä teen - sumunainen
sumppimimmi kirjoitti:
Kuuskymppisenä helpottaa. Tässä iässä kaikki, mitä uskaltaa tehdä, on kotiin päin.
Nyt olen varmempi itsestäni, tyylistäni ja siitä mitä teenMeillä on ollut tämän "sikainfluenssan" kanssa mahdollisuus ihmiskokeisiin ja koetutkimuksiin.
Ei kovin mielellää sellaisiin ollakkaan suostuvaisen tuntuisia, kun pelätään sitä ja tätä.
Onhan ollut puhe kansalaisilla, että eläin kokeet pitäisi lopettaa.
On hyvä näyttö ollut nyt tämä rokotuskampanja, kuinka halukkaita yleensä kuitenkaan olemme itse kokeisiin suostumaan ja lapsiamme luovuttamaan epävarmoihin rokotuksiin.
On niin helppo arvostella kaikkea, kun itse ei ole kohteena ja kokijana. - sumppimimmi
sumunainen kirjoitti:
Meillä on ollut tämän "sikainfluenssan" kanssa mahdollisuus ihmiskokeisiin ja koetutkimuksiin.
Ei kovin mielellää sellaisiin ollakkaan suostuvaisen tuntuisia, kun pelätään sitä ja tätä.
Onhan ollut puhe kansalaisilla, että eläin kokeet pitäisi lopettaa.
On hyvä näyttö ollut nyt tämä rokotuskampanja, kuinka halukkaita yleensä kuitenkaan olemme itse kokeisiin suostumaan ja lapsiamme luovuttamaan epävarmoihin rokotuksiin.
On niin helppo arvostella kaikkea, kun itse ei ole kohteena ja kokijana.Vähän illemmalla eilen olin kävelemässä ja en voinut kuin ihastella tuota luonnon kauneutta.
Lumihuuru oli verhonnut kaikki puut ja erikoisesti koivut ja pensaat valkoiseen huuruun.
Todella kaunista luonnon taidetta.
En voinut kuin hiljaksellen kävellä ja katsella, ai tuolla kauniskoivu, tuolla kaunis koivikko,
tuolla kaunis pensaiden ryhmä.
Tuli oloonkin niin rauhallinen tunne tuulettomassa metsässä kävellessä.
Luojan taiteita voi vain ihailla, ajattelin. - 11+2
sumppimimmi kirjoitti:
Vähän illemmalla eilen olin kävelemässä ja en voinut kuin ihastella tuota luonnon kauneutta.
Lumihuuru oli verhonnut kaikki puut ja erikoisesti koivut ja pensaat valkoiseen huuruun.
Todella kaunista luonnon taidetta.
En voinut kuin hiljaksellen kävellä ja katsella, ai tuolla kauniskoivu, tuolla kaunis koivikko,
tuolla kaunis pensaiden ryhmä.
Tuli oloonkin niin rauhallinen tunne tuulettomassa metsässä kävellessä.
Luojan taiteita voi vain ihailla, ajattelin.siihen ei voi kuin yhtyä sumppimimmi! Sulla ihan "retee" ja hauska nimmari! Nautitaan kauneudesta ympärillämme ja ollaan kiitollisia, että saamme olla näkemässä sitä! Voippa hyvin Sinäkin:)
- kehuvainen
11+2 kirjoitti:
siihen ei voi kuin yhtyä sumppimimmi! Sulla ihan "retee" ja hauska nimmari! Nautitaan kauneudesta ympärillämme ja ollaan kiitollisia, että saamme olla näkemässä sitä! Voippa hyvin Sinäkin:)
En voi muuta kuin kiittää, kuinka onnekas olen, synnyttyäni tähän meidän suomeemme.
Kuinka kiitollisia saammekaan olla, kun nytkin ajattelemme tuota kauheata maanjäristystapahtumaa Haitissa.
Meillä oli sotamme, ja se oli kova koetus kansalle, ja suru oli monen kodin kohtalo.
Kiitollisia saamme olla niille, jotka taistelivat ja niille monille, jotka maamme takaisin kovalla
uhrauksella ja työllä rakensivat.
Olkaame ihan tosissamme kiitollisia, ja muistakaamme kuinka vaikeaakin voisi olla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367599Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361863Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251860- 911603
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791525Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104968- 49900
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810- 31749
- 241737