miten vähentää kovalevyn tavaraa..

täyysi

Moikka. Läppäri ilmoittelee, muisti on liian täysi. Mitä uskaltaa poistaa ja mistä poistan ? kuvia ja videoita ei tiedostoissa ole, ja mielestäni ei mitään ylimääräistä. Onko jokin viirus mahdollisesti. Auttaisko joku fiksu. Kiitos.

19

1082

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarttis tehdä

      selväksi että muisti on ihan eri asia kuin kovalevy.
      Mistä ja miten se kone oikein ilmoittelee?

    • tonttu...

      Windows? suorita levyn järjestäminen, voit valita mitä poistat.
      Näin epämääräinen vastaus kun et edes kerro mikä käyttis.

      • täynnää

        kiitos vastauksesta, mutta minulla on muisti täynnä koneessa. Käyttis xp. imoittaa vain että muisti on liian täynnä, poista tai järjestä kovalevyä uudelleen ja sen olen tehnyt, mutta edelleen on muisti täynnä.


      • täynnää kirjoitti:

        kiitos vastauksesta, mutta minulla on muisti täynnä koneessa. Käyttis xp. imoittaa vain että muisti on liian täynnä, poista tai järjestä kovalevyä uudelleen ja sen olen tehnyt, mutta edelleen on muisti täynnä.

        kovalevyn järjestäminen auta mitenkään siihen että muisti on koko ajan täynnä. Siihen auttaa muistin lisääminen...
        Suoraan sanottuna en usko että se suXpee väittää että "muisti on liian täynnä".


      • ?
        täynnää kirjoitti:

        kiitos vastauksesta, mutta minulla on muisti täynnä koneessa. Käyttis xp. imoittaa vain että muisti on liian täynnä, poista tai järjestä kovalevyä uudelleen ja sen olen tehnyt, mutta edelleen on muisti täynnä.

        Ccleaner siivousohjelmaa. Sillä saa aika paljon roinaa pois ja vapauttaa levytilaa ja siivoaa muutkin sekasikiöt pois........http://www.download.fi/general/download_splash.cfm/ccleaner?software_id=789&version_id=22620


      • olet ns.
        täynnää kirjoitti:

        kiitos vastauksesta, mutta minulla on muisti täynnä koneessa. Käyttis xp. imoittaa vain että muisti on liian täynnä, poista tai järjestä kovalevyä uudelleen ja sen olen tehnyt, mutta edelleen on muisti täynnä.

        viinamäenmiehiä, niin muistin tyhjennys on helppo homma. Pää vain täyteen niin muisti tyhjenee itsestään.


      • vielä uudelleen

      • örk
        olet ns. kirjoitti:

        viinamäenmiehiä, niin muistin tyhjennys on helppo homma. Pää vain täyteen niin muisti tyhjenee itsestään.

        hin


      • 12
        täynnää kirjoitti:

        kiitos vastauksesta, mutta minulla on muisti täynnä koneessa. Käyttis xp. imoittaa vain että muisti on liian täynnä, poista tai järjestä kovalevyä uudelleen ja sen olen tehnyt, mutta edelleen on muisti täynnä.

        Muisti tyhjenee kun sammutat koneen. Kiintolevytilan eteen joudut poistamaan tai siirtämään tiedostoja.


      • mää vaan
        täynnää kirjoitti:

        kiitos vastauksesta, mutta minulla on muisti täynnä koneessa. Käyttis xp. imoittaa vain että muisti on liian täynnä, poista tai järjestä kovalevyä uudelleen ja sen olen tehnyt, mutta edelleen on muisti täynnä.

        Urpot tarttuu tommosiin pikkuasioihin kuin että keskusmuisti ja kovalevy on eri asia... siis sulla on kovalevy täysi. Piste.

        Mene Oma Tietokone ja sieltä klikkaat C-aseman kuvaketta oikealla hiirennapilla ja valitset Ominaisuudet. Se kertoo sulle siistin kuvan kera paljonko levyllä on tyhjää tilaa jäljellä. XP valittaa muistaakseni jos menee alle 200 MB, ja valitukset kannattaa ottaa vakavissaan! Itselläni on parikin kokemusta, jossa kovalevyn täyttymishetkellä kirjautuneena olleen käyttäjätilin käyttämisestä tuli täysin mahdotonta uudelleenkäynnistämisen jälkeen. Tili oli ikäänkuin tyhjentynyt (oletustaustakuva eikä mitään kuvakkeita, omissa tiedostoissa ei mitään...). Onneksi tiedot saatiin kuitenkin lopulta takaisin.

        Sitten jos huomaat kovalevysi olevan täysi, niin seuraava kysymys kuuluu, että onko koneessa muita levyjä? Siirrä tiedostoja jonnekin, missä niille on tilaa. Jos niitä tiedostoja ei kerta kaikkiaan ole, niin levysi on täyttynyt ohjelmista. Tätä vi sattua esim. jos annat ohjelmistojen aina asentua C:}Program Files -kansion ja C-osio on turhan pieni.


    • iug
    • Osta uusi kone.

      • tääysi

        kokeilen ja testaan kun ehdin näitä fiksuja kommentteja. Kovalevy todella on täysi, kun kävin c asemalla sekkaamassa. Hyvä teille mukaville jotka autoitte. Eiköhän kone saada taas kuntoon. Kiitos ja mukavaa joulun odotusta.


    • zepedude

      muisti liian täynnä.Siivoot kovoo Vaikka Ccleanerilla.Sen saa netis ilman.Ja paljo oot musaa ja muuta latassu.Poista neki,jos ei oo tarpeen.Raskaat biisit 100-150kpl vie äkisti 2Gb,jotta mites kovo muuten.Siihen jokum ellu,niin 5geetä takuul.Ei sunka kovo kaikkee kestä.Hitailu johtuu pääosin sun levyn olemisesta täys,ku joutuun hakee tietoo sieltä ja täältä

      • Tässä yksi järkevä kommentti lisää: :)

        Eli "muisti liian täynnä", ilmeisesti valitus tulee kun tallennat jotain c asemalle tällöin kovalevy on oikeasti täynnä tavaraa. Et kertonut kuinka iso kovalevy koneessasi on.
        Ratkaisu: Helpoin tapa deletoida kaikki turha pois ja ostaa ulkoinen kovalevy jonne tallentaa,( Oikeasti viisas ratkaisu ja turvallisempi, kuin koneen oma kovalevy joka on jatkuvassa käytössä.)

        Välimuisti(Ram) Eli koneesi on ohjelmissa ärsyttävän kangerteleva ja hidas. Osta lisää Ram muistia emolevyysi tai hanki uusi kone.

        Emolevykin voi olla jo vanha ja jos ei levyn eheytyksiä ole tehty, voi kone myös hidastua tuntuvasti.

        jotain muuta kommenttia:haittaohjelmat ja virukset voivat myös hidastaa konetta. Mutta eihän tietokone ilmoita edes käyttömuistin loppumisesta. Kone vain alkaa yksinkertaisesti tökkiä.


    • joulukalkkuna

      jos kysymys on MUISTIN pienuudesta niin sitä voi ostaa lisää.käyttömuistia kone osaa itsekin lisätä kunhan annat siihen luvan,kun kone sitä ehdottaa.

      jos kysymys on KOVALEVYN täyttymisestä niin levyn eheytys voi hieman auttaa.levyn eheytyksen löydät apuohjelmista.
      ccleaner poistaa myös turhaa tavaraa, siitä olikin jo tuossa ennen.

      jos sulla on xp-ohjelma cd:llä niin hyvä ratkaisu on ottaa talteen vaikka muistitikulle tai ulkopuoliselle kovalevylle koneelta tärkeimmät asiat. niitä tuskin on paljon kun ei ole valokuviakaan.

      sen jälkeen asennat uudestaan xp-ohjelman cd:ltä ja kaikki muu poistuu kovalevyltä.
      on uudenveroinen kone ohjelmineen. no päivityksiä tulee paljon mutta antaa tulla.myös muut ohjelmat poistuvat ja joudut ne lataamaan erikseen. ehkä myös ajureita,niitä löytyy ao.laitteen omilta sivuilta.
      sulla voi olla ihan turhia ohjelmia koneella ja onkin.

      download.fi on hyvä ja varma paikka haeskella tarvittavia ohjelmia siinä vaiheessa. hätäily ei auta.

      siinä alkuun.lueskele netistä tarkemmin jos tarvetta on.

      kiinnostaa kyllä tietää mikä sulla on kovalevyn koko ja onko se jaettu moneen osaan ?
      jos se on jaettu vaikka kahteen osaan niin ohjelmia voi siirtää toiselta toiseen ja tilaa tulee.

      • Varmastihan se eheytys vapauttaa mittavasti levytilaa...NOT!

        Noh, kaikki ei voi olla asioista ihan perillä.


      • hmm no
        Dr.xyz kirjoitti:

        Varmastihan se eheytys vapauttaa mittavasti levytilaa...NOT!

        Noh, kaikki ei voi olla asioista ihan perillä.

        ehkä Ccleanerin jälkeen. joskus aika helkutin paljonkin, mutta siinäkin piilee omat vaaransa.
        Omalla vastuulla. Itellä toimi hyvin kuitenkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      192
      4622
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      122
      2883
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      137
      2294
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      332
      2290
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1962
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1536
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      114
      1451
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      32
      1370
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1200
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe