rv7 ja sikiön koko

kysyjä1123

Onko teillä hyvin vastannut ultrat raskausviikkoja kuukautisten mukaan?

Itse kävin ultrassa perjantaina jossa kätilö mittasi 6 1 vaikka olisi pitänyt olla jo 6 4, mutta seuraavan viikon tiistaina ultrassa kätilö saikin 7 1 - 7 3 vastaavan sikiön alun, eli tällöin täsmäsi justilleen kuukautisten mukaan viikkoihin.
Mietin vain voiko sikiö kasvaa vielä tässä vaiheessa ns. nopeempaa? vai onko ensimmäisessä ultrassa sikiö ollut vain huonossa mittaus kulmassa?
On hiukan hankala oma tilanne ja siksi mietityttää tuo hedelmöittymis ajankohta.

10

1034

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jr

mullakin vastas alkuraskauden ultrassa n. 7 6 ja kun menin omasta mielesäni viikolla 10 1 np ultraan koko vastasi jo 11 3 muistaakseni... Ja lääkäri kysyiki voinko muistaa väärin kk alkamisajan kohtani mutta kun olen laittanut sen ylös nii ei ole mahdollista. Lääkäri tuli siihen tulokseen että kiertoni oli ollut vain 2,5vk eli n. 24pv.. aika outoa koska yleensä kieroni on erittäin pitkä jopa 40pv..

• suloisa 39+0

Noin varhaiseessa sikiö on niin pieni (reilun sentin), että millinkin mittausvirhe liikauttaa raskausviikkoja muutamia päiviä suuntaan tai toiseen. On ihan normaalia, että mittausvirheen takia viikot voi vähän tuossa vaiheessa heittää. Viimeisen kerran laskettuaikahan tarkastetaan rakenneultrassa, jossa viikkoja n. 20 ja virhemarginaali pienempi. Tuohon asti kaikki sikiöt kasvavat suunnilleen samaan tahtiin.

• erj

näin ne on aina noissa ultrissa, että se voi heitellä. Ei kukaan voi saada niin tarkkaa tulosta ultralla. Varmaa on ainoastaan silloin, jos tietää tarkan hedelmöityspäivän tai on vain yksi yhdyntä. Jos on hankala oma tilanne niin et voi luottaa mitenkään siihen, että ultrassa sanotaan vastaavan jotakin viikkoa. Myös sikiön rakenne vaikuttaa! Pitkäjalkainen, kapeapäinen....

• calm down

Neuvolassa eivät muuten välitä yhtään mitään siitä, vaikka tuleva äiti tietäisi mistä rakastelukerrasta on tullut raskaaksi. Meillä oli sillä lailla, että emme olleet rakastelleet viikkoon, kunnes ovulaatiotesti näytti ovulaatioajankohdan olevan seuraavan 24 h kuluessa. Rakastelimme silloin yhden kerran ja sitten oli taas viikon tauko. Raskaustesti näytti plussaa samana päivänä kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa eli tasan kahden viikon päästä tuosta rakastelukerrasta, josta olen varma että lapsemme sai alkunsa. Ensimmäisessä ultraäänessä raskaus merkittiin kuitenkin olevan 5 päivää pidemmällä ja sama lukema on edelleen rakenneultraäänen jälkeen, mikä ei mielestäni ole mitenkään mahdollista, kun ovistestikin näytti miinusta siinä vaiheessa, kun minun olisi mukamas pitänyt raskautua, mutta eipä tuolla ole merkitystä. Yritin silloin ekalla kerralla sanoa, että raskaus ei voi olla ihan noin pitkällä vaan ennemminkin jopa viikkoa varhaisempi (siittiöt ja munasolut elävät naisen elimistössä useampia päiviä ja hedelmöittyminen voi joskus tapahtua vasta muutaman päivän kuluttua rakastelusta), mutta se ei tehnyt mitään vaikutusta lääkäriin, joten antaa olla.

• Äpärä pentu

Vai mistä kiikastaa etkö tiedä kuka on isä?

Se on sulle ihan oikein tuollaiset lutkat eivät ansaitse lapsia...

• .......

Tietääkseeni aloittaja ei ole missään vaiheessa puhunut ettei tietäisi kuka on lapsen isä.. Hän puhui ettei ole varma hedelmöittymisajankohdasta.. Sisälukutaito kunniaan!

• :O

NO oho! kehtaatkin.. ikä oli?

• calm down
        ....... kirjoitti:

Tietääkseeni aloittaja ei ole missään vaiheessa puhunut ettei tietäisi kuka on lapsen isä.. Hän puhui ettei ole varma hedelmöittymisajankohdasta.. Sisälukutaito kunniaan!

Äp:n viesti oli kieltämättä hyvin ikävästi kirjoitettu ja olisi saanut jäädä lähettämättä, mutta kyllä minustakin tuosta aloituksesta tulee se ajatus, että hakusessa on se kuka lapsen isä on. "On hiukan hankala oma tilanne ja siksi mietityttää tuo hedelmöittymis ajankohta" -mitä muita tulkintatapoja tähän lauseeseen voi olla, kuin epäilys siitä kenen kanssa rakastelusta lapsi on saanut alkunsa? Mikä muu asia voi olla sellainen, että tekee raskaudesta vaikean asian jos raskaaksi tulo onkin tapahtunut pari päivää myöhemmin kuin mitä on oletettu?

• :O
        calm down kirjoitti:

Äp:n viesti oli kieltämättä hyvin ikävästi kirjoitettu ja olisi saanut jäädä lähettämättä, mutta kyllä minustakin tuosta aloituksesta tulee se ajatus, että hakusessa on se kuka lapsen isä on. "On hiukan hankala oma tilanne ja siksi mietityttää tuo hedelmöittymis ajankohta" -mitä muita tulkintatapoja tähän lauseeseen voi olla, kuin epäilys siitä kenen kanssa rakastelusta lapsi on saanut alkunsa? Mikä muu asia voi olla sellainen, että tekee raskaudesta vaikean asian jos raskaaksi tulo onkin tapahtunut pari päivää myöhemmin kuin mitä on oletettu?

Turhahan se on toisen elämää spekuloida. Itselläni ei äly riitä toisen morkkaamiseen.. aina käännetään asiat toista vastaan. Pönkitetään omaa omaatuntoa? Mitä sitten jos on vaikka muutama isä ehdokas? Jos ei ollut tarkotus tulla raskaaksi... Tuli vain paha mieli kun ajattelee kuinka paljon loukkasi kysyjää.. tai itseäni ainaki luokkaisi jos kysyisin sikiön kokoa ja jotkut alkavat heti spekuloimaan .. Se on vain minun mielipide=)

• calm down
        :O kirjoitti:

Turhahan se on toisen elämää spekuloida. Itselläni ei äly riitä toisen morkkaamiseen.. aina käännetään asiat toista vastaan. Pönkitetään omaa omaatuntoa? Mitä sitten jos on vaikka muutama isä ehdokas? Jos ei ollut tarkotus tulla raskaaksi... Tuli vain paha mieli kun ajattelee kuinka paljon loukkasi kysyjää.. tai itseäni ainaki luokkaisi jos kysyisin sikiön kokoa ja jotkut alkavat heti spekuloimaan .. Se on vain minun mielipide=)

Ei minullakaan ollut henkilökohtaista uteliaisuutta aloittajan tilannetta kohtaan, aloin miettiä erilaisia vaihtoehtoja vasta sitten kun sinä olit sitä mieltä, ettei välttämättä ole kyse isäehdokkaan selville saamisesta. Noin ylipäänsä olen sitä mieltä, että tällaisilla keskustelupalstoilla on ideana se, että aina voi kysyä ja esittää oman mielipiteensä kunhan esittää asiansa asiallisesti eikä solvaa. On mielenkiintoista lukea erilaisia elämäntarinoita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1692
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      214
      1359
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      83
      1298
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      55
      962
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      888
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      854
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      799
    Aihe