Djerba, kokemuksia kaivataan paikasta :)

lemmenlomalle

olemme varanneet matkan mieheni kanssa tunisian djerbaan. taitaa olla aika uusi kohde (voin olla väärässä). olisikin kiva kuulla kokemuksia paikasta.
mitä kivaa tekemistä tai retkiä saarella voi tehdä? halutaan suurimmaksi osaksi lomaa vaan, joten ei meillä kauheasti ole odotuksia.
varmasti muutama saaren nähtävyys on nähtävä ja paikallisia ruokia toki syödä- siinä on meidän loma auringonoton lisäksi ja että saamme olla kaksin lomalla :)

millaista säätä voisi olla luvassa touko-kesäkuun vaihteessa? ei vissiin ihan tuskaisen helteistä? tosin meille se sopisi kyllä ;)

myös muita vinkkejä/neuvoja otetaan vastaan, tunisia on uusi tuttavuus meille!

102

8228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uikkari

      Mekin tykätään helteestä ja sitä siellä kyllä oli! Merivesi myös tosi lämmintä!

      Saari aika pieni ja hyvin tasainen. Eipä kovin paljoa näkemistä, kun turistit pakataan niille turistialueille. Olimme pari kertaa taksilla katselemassa maisemia, ei saatu kovin paljoa irti kun ranskaa ei osata eikä kuskit kovin paljoa englantia. Olisimme halunneet mantereen puolelle käymään, mutta sepä ei taksilla onnistunutkaan. Ehkä parempi vuokrata auto...??

      Paikallisista ruuista olimme haaveilleet. Tarjolla pizzaa ja pastaa ja hyvin, HYVIN laimeasti maustettua ruokaa - se oli pettymys, samoin kuin hotellin aamupalakin. Sain jostain vatsataudinkin, ensimmäistä kertaa elämässäni, vaikka paljon olen matkustellut enkä koskaan ole ollut "turhan" varovainen. Onneksi muut säästyivät taudilta! Paikallisen apteekin tehokkaiden rohtojen avulla selvisin koneeseen.

      Ihmiset kyllä ystävällisiä, eikä samanlaista tuputtamista ollenkaan kuin Egyptissä.

      Onnea matkaan ja mukavaa lomaa!! Olisi kiva kuulla, mitä tykkäsitte!

      • lemmenlomalle

        yritän muistaa kertoa millainen oli djerban saari kun kotiudumme touko-kesäkuun taitteessa.
        tälle hetkellä tosiaan odotamme vain yhdessäoloa ja irtautumista arjesta, johon kuuluu useampi alle kouluikäinen ;) lämmintä säätä.

        lisää kokemuksia kaivataan!


      • lomailemaanko

        Djerbaan kenties ollaan lähdössä elokuun puolenvälin paikkeilla. Hotelliin Les Sirenes Beach, onko tästä millaisia kokemuksia?


    • Memmariini

      Moi!

      Olemme lähdössä Djerbaan,sinne hiekkalinnahotelliin täysihoidolla(Finnmatkat).Valintamme perustuu haluumme nähdä Tunisia ja niihin ihaniin matkaoppaiden/netin kuviin paikasta (mitkä toivottavasti pitävät paikkansa) sekä siihen,että saarella on tietojen mukaan hiljainen yöelämä (johon emme aio ottaa osaa).Haemme täydellistä rentoutumispaikkaa.Meillä on kolme lasta ja tämä loma on ensimmäinen pidempi loma kahdestaan.

      Kiva olisi kuulla jos joku on ollut kyseisessä paikassa.

      • pti

        Mekin olemme katsoneet just samaa paikkaa ja hotellia!Ei vaan näytä olevan oikein tietoa kyseisestä paikasta ja hotellista.Milloin olette lähdössä?Oletteko aikaisemmin käyneeet Tunisiassa?


      • Memmariini
        pti kirjoitti:

        Mekin olemme katsoneet just samaa paikkaa ja hotellia!Ei vaan näytä olevan oikein tietoa kyseisestä paikasta ja hotellista.Milloin olette lähdössä?Oletteko aikaisemmin käyneeet Tunisiassa?

        Me olemme lähdössä 5.päivä heinäkuuta (jos nyt äkkiseltään oikein muistan).You Tubessa on monta turistien kuvaamaa pätkää hotellista sekä ilmieisesti heidän omia esittelyvideoitaan.Syöttää hakukoneeseen hotellin nimen tai Djerban.
        Tässä ajatussaalis,jota olen kerännyt videopätkistä.Lentokenttä lienee samanlainen kuin Bulgarian Burgasin kenttä,josta meillä on kokemuksia viime kesältä.Vissiin sellainen keskinkertainen,jonka kiiotoradan asfaltti on säröillä =).Hotelli vaikuttaa siistiltä ja altaat lomaoppaan mukaisilta.Joistain videoista sai sellaisen kuvan ettei allasalue ehkä olekkaan niin iso kuin kuvista voi päätellä ?.Ei ole kuitenkaan pieni.Huoneet näyttivät lomaopaskuvien mukaisilta.
        Turistivideoiden perusteella Djerba on melko kuiva maaperältään ja se on ilmiselvää kyseisellä maapallon alueella.Ruokia oli monessakin videossa kuvattu ja vaikuttaa hyvältä.Niin tai näin,odotan sellaista matkakokemusta,joka on jostain Bulgarian ja Kreikan välimaastosta maustettuna itämaisin elementein.Viihdymme varmasti,oletan =).


      • Memmariini
        Memmariini kirjoitti:

        Me olemme lähdössä 5.päivä heinäkuuta (jos nyt äkkiseltään oikein muistan).You Tubessa on monta turistien kuvaamaa pätkää hotellista sekä ilmieisesti heidän omia esittelyvideoitaan.Syöttää hakukoneeseen hotellin nimen tai Djerban.
        Tässä ajatussaalis,jota olen kerännyt videopätkistä.Lentokenttä lienee samanlainen kuin Bulgarian Burgasin kenttä,josta meillä on kokemuksia viime kesältä.Vissiin sellainen keskinkertainen,jonka kiiotoradan asfaltti on säröillä =).Hotelli vaikuttaa siistiltä ja altaat lomaoppaan mukaisilta.Joistain videoista sai sellaisen kuvan ettei allasalue ehkä olekkaan niin iso kuin kuvista voi päätellä ?.Ei ole kuitenkaan pieni.Huoneet näyttivät lomaopaskuvien mukaisilta.
        Turistivideoiden perusteella Djerba on melko kuiva maaperältään ja se on ilmiselvää kyseisellä maapallon alueella.Ruokia oli monessakin videossa kuvattu ja vaikuttaa hyvältä.Niin tai näin,odotan sellaista matkakokemusta,joka on jostain Bulgarian ja Kreikan välimaastosta maustettuna itämaisin elementein.Viihdymme varmasti,oletan =).

        Ai niin,ensimmäinen kerta on Tunisiassa.Perheemme matkustussaldo on:Kreikka,Mallorca,Kypros,Bulgaria,olemme reissanneet myös Baltiassa eli Viro,Latvia ja Liettua sekä tietenkin Ruotsi ja Venäjä.
        Bulgariasta suosittelen lämpimästi Sozopolia (Lomamatkat) ja siellä Santa Marina Holiday Villagea.Oli huippukokemus!Ihanat allasalueet,ravintolat,tasokkaat huoneistot.Paikka oli vartioitu lomakylä,jossa oli upeat puutarhaistutukset jokapuolella,minimarket (hinnat samat kuin keskustassa) ym.Tien toisella puolella oli Mustameri ja siellä hienohiekkainen ranta.Taksilla 2 km keskustaan.HALPA hintataso.Hiljaisempi paikka.Hotellialueella tuli kymmeneltä hiljaisuus ja allasalueen musiikki siirtyi sisätiloihin.


      • No eipä noilla
        Memmariini kirjoitti:

        Ai niin,ensimmäinen kerta on Tunisiassa.Perheemme matkustussaldo on:Kreikka,Mallorca,Kypros,Bulgaria,olemme reissanneet myös Baltiassa eli Viro,Latvia ja Liettua sekä tietenkin Ruotsi ja Venäjä.
        Bulgariasta suosittelen lämpimästi Sozopolia (Lomamatkat) ja siellä Santa Marina Holiday Villagea.Oli huippukokemus!Ihanat allasalueet,ravintolat,tasokkaat huoneistot.Paikka oli vartioitu lomakylä,jossa oli upeat puutarhaistutukset jokapuolella,minimarket (hinnat samat kuin keskustassa) ym.Tien toisella puolella oli Mustameri ja siellä hienohiekkainen ranta.Taksilla 2 km keskustaan.HALPA hintataso.Hiljaisempi paikka.Hotellialueella tuli kymmeneltä hiljaisuus ja allasalueen musiikki siirtyi sisätiloihin.

        Retkillä kannata vielä ihan kauheasti brassailla tai kohteita suositella.

        Tunisiasta sen verran, että kerran olem tuolla käynyt ja takaisin en mene kuin kilon paloina. Omassa rangkingissa tuo maa on viimeisenä ja maita on kuitenkin kertynyt päälle neljäkymmentä. Oma kohteeni oli Hammamet, mutta tuskin pieni saari ainakaan paljon parempi voi olla.

        Menkää hyvät ihmiset vaikka Balkanille. Sieltä löytyy pieneltä alueelta monta eri kulttuuria ja paljon nähtävää.

        ps. Mallorca on osa Espanjaa...


      • Memmariini
        No eipä noilla kirjoitti:

        Retkillä kannata vielä ihan kauheasti brassailla tai kohteita suositella.

        Tunisiasta sen verran, että kerran olem tuolla käynyt ja takaisin en mene kuin kilon paloina. Omassa rangkingissa tuo maa on viimeisenä ja maita on kuitenkin kertynyt päälle neljäkymmentä. Oma kohteeni oli Hammamet, mutta tuskin pieni saari ainakaan paljon parempi voi olla.

        Menkää hyvät ihmiset vaikka Balkanille. Sieltä löytyy pieneltä alueelta monta eri kulttuuria ja paljon nähtävää.

        ps. Mallorca on osa Espanjaa...

        Tarkoitus ei ollut brassailla vaan kertoa omia kokemuksia,sellaisiahan tällaisen palstan lukijat toivovat,eikö?Totta on myös se,että Mallorca on Espanjassa =).On meilläkin joitain huonoja kokemuksia hotelleista ja paikoista,mutta lähinnä ne ovat olleet itse aiheutettuja eli olemme sortuneet halpoihin hotelleihin.Niidenkin joukossa tosin on helmiä!Emme ole vielä kiertäneet puolta maailmaa,mutta ehkä jonain päivänä sekin on totta =).
        No,kokemus on jokaisen oma =).Tunisiasta ja Djerban saaresta voin sitten sanoa oman mielipiteeni kun olen siellä käynyt ja sieltä palannut.Me lähdemme lojumaan altaille,nauttimaan auringosta,hiukan syömäänkin ja jotakin juomaankin,ehkä ostoksillekin sekä retkille.Ja tietysti kameroimaan kaikkea kivaa.Yöelämä,biletys ja kaikenlainen epämääräinen hyppääminen ei ole toivelistalla.
        Kun olen lukenut erilaisa matkailupalstoja,olen huomannut,että juuri Tunisia jakaa mielipiteitä voimakkaasti.Kohteesta joko tykkää tai sitten ei,välimuotoja ei tunnu olevan.Mistähän tämä johtuu?Onko syy hotelleissa ja niiden palveluissa?Kulttuurissa?Kauppiaissa vai missä?Ovatko matkaajat odottaneet liikoja tältä satumaiseksi,tuhannen ja yhden yön maaksi tituleeratusta paikasta?Oliko syy ruuissa vai missä?Olisi kiva tietää.....Palstoilta voi lukea jotakin,mutta mikä on ollut se perimmäinen syy?Kiva olisi myös tietää,miksi aikanaan valitsi juuri Tunisia matkakohteeksi?


      • naleh
        Memmariini kirjoitti:

        Tarkoitus ei ollut brassailla vaan kertoa omia kokemuksia,sellaisiahan tällaisen palstan lukijat toivovat,eikö?Totta on myös se,että Mallorca on Espanjassa =).On meilläkin joitain huonoja kokemuksia hotelleista ja paikoista,mutta lähinnä ne ovat olleet itse aiheutettuja eli olemme sortuneet halpoihin hotelleihin.Niidenkin joukossa tosin on helmiä!Emme ole vielä kiertäneet puolta maailmaa,mutta ehkä jonain päivänä sekin on totta =).
        No,kokemus on jokaisen oma =).Tunisiasta ja Djerban saaresta voin sitten sanoa oman mielipiteeni kun olen siellä käynyt ja sieltä palannut.Me lähdemme lojumaan altaille,nauttimaan auringosta,hiukan syömäänkin ja jotakin juomaankin,ehkä ostoksillekin sekä retkille.Ja tietysti kameroimaan kaikkea kivaa.Yöelämä,biletys ja kaikenlainen epämääräinen hyppääminen ei ole toivelistalla.
        Kun olen lukenut erilaisa matkailupalstoja,olen huomannut,että juuri Tunisia jakaa mielipiteitä voimakkaasti.Kohteesta joko tykkää tai sitten ei,välimuotoja ei tunnu olevan.Mistähän tämä johtuu?Onko syy hotelleissa ja niiden palveluissa?Kulttuurissa?Kauppiaissa vai missä?Ovatko matkaajat odottaneet liikoja tältä satumaiseksi,tuhannen ja yhden yön maaksi tituleeratusta paikasta?Oliko syy ruuissa vai missä?Olisi kiva tietää.....Palstoilta voi lukea jotakin,mutta mikä on ollut se perimmäinen syy?Kiva olisi myös tietää,miksi aikanaan valitsi juuri Tunisia matkakohteeksi?

        Olen huomannut saman, Tunisiasta joko tykataan tai sitten ei tykata. Vahan samanlailla Suomi jakaa Suomessa vierailevien turistien mielipiteet. Suomeen joko rakastutaan, tai sitten ei. Olen itse ajatellut asiaa nain: Tunisia (kuten Suomi) on pieni maa ja kansa, suurempien maiden valissa. Molemmat ovat suhteellisen nuoria valtioita, Tunisia viela nuorempi kuin Suomi. Sita omaa identiteettia etsitaan edelleen. Kumpikaan maa ei tarjoa mitaan sellaista mita ei loytaisi jostain muualta isompana, ekstreemimpana tai parempana. Molempien maiden kulttuuri ja viehatys on elamantapa itsessaan, mutta tatahan ei suurinosa turisteista koskaan paase tai ehdi nakemaan.
        Tunisia kuten Suomi on myos sijainniltaan rajamaa eri kulttuurien valissa. Suomi on "lannen" viimeinen maa, juuri ennen itaa. Mika saa kulttuurin olemaan seka etta, mutta ei oikein kunnolla mitaan. Sama asia Tunisiassa, joka on Afrikan viimeinen paikka juuri ennen Eurooppaa. Myos taalla kulttuuri on sekoitus vahan kaikkea. Ja ehka siksi pettymys niille, jotka etsivat jotain eksoottista.

        Muutama ajatus aiheesta :)


      • Memmariini
        naleh kirjoitti:

        Olen huomannut saman, Tunisiasta joko tykataan tai sitten ei tykata. Vahan samanlailla Suomi jakaa Suomessa vierailevien turistien mielipiteet. Suomeen joko rakastutaan, tai sitten ei. Olen itse ajatellut asiaa nain: Tunisia (kuten Suomi) on pieni maa ja kansa, suurempien maiden valissa. Molemmat ovat suhteellisen nuoria valtioita, Tunisia viela nuorempi kuin Suomi. Sita omaa identiteettia etsitaan edelleen. Kumpikaan maa ei tarjoa mitaan sellaista mita ei loytaisi jostain muualta isompana, ekstreemimpana tai parempana. Molempien maiden kulttuuri ja viehatys on elamantapa itsessaan, mutta tatahan ei suurinosa turisteista koskaan paase tai ehdi nakemaan.
        Tunisia kuten Suomi on myos sijainniltaan rajamaa eri kulttuurien valissa. Suomi on "lannen" viimeinen maa, juuri ennen itaa. Mika saa kulttuurin olemaan seka etta, mutta ei oikein kunnolla mitaan. Sama asia Tunisiassa, joka on Afrikan viimeinen paikka juuri ennen Eurooppaa. Myos taalla kulttuuri on sekoitus vahan kaikkea. Ja ehka siksi pettymys niille, jotka etsivat jotain eksoottista.

        Muutama ajatus aiheesta :)

        Totta.Olen aloittanut perehtymisen Tunisiaan ja lukenut jonkin verran maasta.Olemme aina varanneet lomamatkamme niin hyvissä ajoin,että olen ehtinyt perehtymään kohteeseen hyvin ennen matkaa.Minusta kohdemaahan on kiva lähteä syventämään sitä tietoa,mitä on opiskellut ja tutustua syvällisemmin kulttuuriin.Lomalla keräilen kaikenlaista materiaalia (kuitteja,karkkipapereita,lippuja jne.) ja teen niistä erillisen dokumenttikansion.Lisäksi teetän valokuvakirjan matkasta.
        No mutta Tunisiasta.Ei ihme,että maa on eräänlainen kulttuurien sekamelska kun ottaa huomioon historian tapahtumat.Historiasta löytyvät kapsilaiset,foinikialaiset,roomalaiset,merirosvot,osmanit ja arabit ynnä muut.Oman jälkensä ovat jättäneet niin Caesar,Hannibal kuin Barbarossakin.Sitten olivat hallitsijat Hussein Bay ja Ahmed Bay ynnä muut sekä Ranskan miehitykset ja suojelukset.Ja nythän itsenäistymisen jälkeen,1956 Tunisia on presidentillinen tasavalta.Eli nuoresta valtiostahan tässä on kysymys =).
        Olen ymmärtänyt ettei Tunisiassa ole oikein mitään ns. hallitsevaa kulttuuria.Virallinen kieli siellä on kuitenkin arabia ja rinnalla on ranska?
        Turistikohteissa,jollainen Djerban saarikin on,ei varmaankaan näe aitoa tunisialaista elämää.Joistakin oppaista olen kuitenkin saanut sellaisen kuvan,että Djerba olisikin vielä "alkeellisempi" kuin muut turistipaikat ja siellä elämänmeno olisi paikallisempaa sekä rauhallisempaa verrattuna mantereen turistikohteisiin,Sousseen ja Hammametiin ym.Onhan Djerba tosin pienempi paikka.Olen myös lukenut,että saari on maastoltaan myös hiukan erilaista,laakeampaa ja kuivempaa.Myöskään esimerkiksi taatelit ja muut hedelmät eivät lukemani perusteella ole niin hyvänlaatuisia kuin mantereen puolella.Johtuneekohan jostain saaren kastelusysteemistä vai mistä?
        Vielä on aikaa opiskella paikasta lisää ennen matkaa =).


      • No eipä ollut
        Memmariini kirjoitti:

        Tarkoitus ei ollut brassailla vaan kertoa omia kokemuksia,sellaisiahan tällaisen palstan lukijat toivovat,eikö?Totta on myös se,että Mallorca on Espanjassa =).On meilläkin joitain huonoja kokemuksia hotelleista ja paikoista,mutta lähinnä ne ovat olleet itse aiheutettuja eli olemme sortuneet halpoihin hotelleihin.Niidenkin joukossa tosin on helmiä!Emme ole vielä kiertäneet puolta maailmaa,mutta ehkä jonain päivänä sekin on totta =).
        No,kokemus on jokaisen oma =).Tunisiasta ja Djerban saaresta voin sitten sanoa oman mielipiteeni kun olen siellä käynyt ja sieltä palannut.Me lähdemme lojumaan altaille,nauttimaan auringosta,hiukan syömäänkin ja jotakin juomaankin,ehkä ostoksillekin sekä retkille.Ja tietysti kameroimaan kaikkea kivaa.Yöelämä,biletys ja kaikenlainen epämääräinen hyppääminen ei ole toivelistalla.
        Kun olen lukenut erilaisa matkailupalstoja,olen huomannut,että juuri Tunisia jakaa mielipiteitä voimakkaasti.Kohteesta joko tykkää tai sitten ei,välimuotoja ei tunnu olevan.Mistähän tämä johtuu?Onko syy hotelleissa ja niiden palveluissa?Kulttuurissa?Kauppiaissa vai missä?Ovatko matkaajat odottaneet liikoja tältä satumaiseksi,tuhannen ja yhden yön maaksi tituleeratusta paikasta?Oliko syy ruuissa vai missä?Olisi kiva tietää.....Palstoilta voi lukea jotakin,mutta mikä on ollut se perimmäinen syy?Kiva olisi myös tietää,miksi aikanaan valitsi juuri Tunisia matkakohteeksi?

        Odotuksetkaan korkealla. Olimme tuolla aikoinaan Huhtikuun lopulla ja kuten arvata saattaa, vettä tuli liki koko viikon (joo vaikuttaa maastani saamaan kuvaan). Hotellina oli La Residence Hammamet joka oli pohjanoteeraus. Kahden huoneen välissä oli vain ohut ovi joten kaikki äänet kuului läpi. Aamiainen oli yhtä alkeellinen kuin koko hotla.
        Hammametissa ei ainakaan tuolloin ollut mitään muuta katsottavaa kuin Medina. Tuo oli ihan jees, jos joku tykkää käyttää päivänsä roinan hinnasta tinkimiseen. Itseäni ei ihan kauheasti nappaa. Toivottavasti tuokin kylä on muuttunut edukseen aikan saatossa
        Seurueemme yksi jäsen ryöstettiin vuoristossa (Nämähän on niin mukavaa ja rehellistä porukkaa). Visakortilla rahaa nostaessa nosto näkyi kortilla mutta rahat jäi tulematta. Ja tuo oli muuten kohdallani ensimmäinen paikka, jossa huumeita tarjottiin ostettavaksi aivan avoimesti.

        Mutta eihän siinä mitään, menkää katsomaan ja sen jälkeen voitte muodostaa oman mielipiteenne. Minulle riitti tuo yksi kerta, enkä muutenkaan juuri kierrä samoissa kohteissa. Maailmassa on vielä niin monta kohdetta katsomatta, Etelä-Amerikassakaan en ole käynyt yhdessäkään maassa. Seuraavaksi suuntaan kuitenkin vielä itään päin.

        Niin ja se syy Tunisian matkaan: Niinkin arkipäiväinen kuin herppien bongaus. Emme itse valinneet kohdetta vaan otimme osaa erään yhdistyksen järjestämälle matkalle.


      • Memmariini
        No eipä ollut kirjoitti:

        Odotuksetkaan korkealla. Olimme tuolla aikoinaan Huhtikuun lopulla ja kuten arvata saattaa, vettä tuli liki koko viikon (joo vaikuttaa maastani saamaan kuvaan). Hotellina oli La Residence Hammamet joka oli pohjanoteeraus. Kahden huoneen välissä oli vain ohut ovi joten kaikki äänet kuului läpi. Aamiainen oli yhtä alkeellinen kuin koko hotla.
        Hammametissa ei ainakaan tuolloin ollut mitään muuta katsottavaa kuin Medina. Tuo oli ihan jees, jos joku tykkää käyttää päivänsä roinan hinnasta tinkimiseen. Itseäni ei ihan kauheasti nappaa. Toivottavasti tuokin kylä on muuttunut edukseen aikan saatossa
        Seurueemme yksi jäsen ryöstettiin vuoristossa (Nämähän on niin mukavaa ja rehellistä porukkaa). Visakortilla rahaa nostaessa nosto näkyi kortilla mutta rahat jäi tulematta. Ja tuo oli muuten kohdallani ensimmäinen paikka, jossa huumeita tarjottiin ostettavaksi aivan avoimesti.

        Mutta eihän siinä mitään, menkää katsomaan ja sen jälkeen voitte muodostaa oman mielipiteenne. Minulle riitti tuo yksi kerta, enkä muutenkaan juuri kierrä samoissa kohteissa. Maailmassa on vielä niin monta kohdetta katsomatta, Etelä-Amerikassakaan en ole käynyt yhdessäkään maassa. Seuraavaksi suuntaan kuitenkin vielä itään päin.

        Niin ja se syy Tunisian matkaan: Niinkin arkipäiväinen kuin herppien bongaus. Emme itse valinneet kohdetta vaan otimme osaa erään yhdistyksen järjestämälle matkalle.

        Olipa matkakokemus,ikävä sellainen.Olitte bongaamassa herppejä?Itsekin sirkkaihmisenä tahtoisin tietää,mitä mielenkiintoista siellä voi bongata?Bulgariassa näimme joitain sirkkoja hotellin pihan kivilaatoilla,olihan siellä mustia rantakäärmeitäkin,mitkä luikertelivat rantavedessä.Muita öttiäisiä en siellä liioin seurannut,sillä en silloin ymmärtänyt niistä mitään.Nyt meillä on kummitussirkkoja haudonnassa (ystäväni tarvitsi niille kotia ja meillehän mahtuu =) ).Tunisian eläin- tai ötökkömaailmaan en ole vielä perehtynyt.Olisi kiva jos kertoisit,mitä siellä voi nähdä?


      • apppppelsiini
        Memmariini kirjoitti:

        Olipa matkakokemus,ikävä sellainen.Olitte bongaamassa herppejä?Itsekin sirkkaihmisenä tahtoisin tietää,mitä mielenkiintoista siellä voi bongata?Bulgariassa näimme joitain sirkkoja hotellin pihan kivilaatoilla,olihan siellä mustia rantakäärmeitäkin,mitkä luikertelivat rantavedessä.Muita öttiäisiä en siellä liioin seurannut,sillä en silloin ymmärtänyt niistä mitään.Nyt meillä on kummitussirkkoja haudonnassa (ystäväni tarvitsi niille kotia ja meillehän mahtuu =) ).Tunisian eläin- tai ötökkömaailmaan en ole vielä perehtynyt.Olisi kiva jos kertoisit,mitä siellä voi nähdä?

        olisimme lähdössä myös djerbaan, ja hotellimme on edullinen huoneistohotelli rodes, onko kellää kokemuksia? netistä ei oikein löydy tietoa siitä, millainen ranta tällä hotellilla on, voisiko joku hiukan valottaa meitä asiasta?


      • Seuramiehenä...
        Memmariini kirjoitti:

        Olipa matkakokemus,ikävä sellainen.Olitte bongaamassa herppejä?Itsekin sirkkaihmisenä tahtoisin tietää,mitä mielenkiintoista siellä voi bongata?Bulgariassa näimme joitain sirkkoja hotellin pihan kivilaatoilla,olihan siellä mustia rantakäärmeitäkin,mitkä luikertelivat rantavedessä.Muita öttiäisiä en siellä liioin seurannut,sillä en silloin ymmärtänyt niistä mitään.Nyt meillä on kummitussirkkoja haudonnassa (ystäväni tarvitsi niille kotia ja meillehän mahtuu =) ).Tunisian eläin- tai ötökkömaailmaan en ole vielä perehtynyt.Olisi kiva jos kertoisit,mitä siellä voi nähdä?

        Olin lähinnä herppien bongausmatkalla, mutta löytyyhän tuolta tuolta maakilpikonnia, sammakoita, konnia, käärmeitä (esim Egyptin Kobra) ja liskoja kuten agamat, skinkit, gekkoja ja löytyypä tuolta kameleonttikin. Ei tosiaan ole minun erikoisalaani ;-)


      • A & A
        Memmariini kirjoitti:

        Totta.Olen aloittanut perehtymisen Tunisiaan ja lukenut jonkin verran maasta.Olemme aina varanneet lomamatkamme niin hyvissä ajoin,että olen ehtinyt perehtymään kohteeseen hyvin ennen matkaa.Minusta kohdemaahan on kiva lähteä syventämään sitä tietoa,mitä on opiskellut ja tutustua syvällisemmin kulttuuriin.Lomalla keräilen kaikenlaista materiaalia (kuitteja,karkkipapereita,lippuja jne.) ja teen niistä erillisen dokumenttikansion.Lisäksi teetän valokuvakirjan matkasta.
        No mutta Tunisiasta.Ei ihme,että maa on eräänlainen kulttuurien sekamelska kun ottaa huomioon historian tapahtumat.Historiasta löytyvät kapsilaiset,foinikialaiset,roomalaiset,merirosvot,osmanit ja arabit ynnä muut.Oman jälkensä ovat jättäneet niin Caesar,Hannibal kuin Barbarossakin.Sitten olivat hallitsijat Hussein Bay ja Ahmed Bay ynnä muut sekä Ranskan miehitykset ja suojelukset.Ja nythän itsenäistymisen jälkeen,1956 Tunisia on presidentillinen tasavalta.Eli nuoresta valtiostahan tässä on kysymys =).
        Olen ymmärtänyt ettei Tunisiassa ole oikein mitään ns. hallitsevaa kulttuuria.Virallinen kieli siellä on kuitenkin arabia ja rinnalla on ranska?
        Turistikohteissa,jollainen Djerban saarikin on,ei varmaankaan näe aitoa tunisialaista elämää.Joistakin oppaista olen kuitenkin saanut sellaisen kuvan,että Djerba olisikin vielä "alkeellisempi" kuin muut turistipaikat ja siellä elämänmeno olisi paikallisempaa sekä rauhallisempaa verrattuna mantereen turistikohteisiin,Sousseen ja Hammametiin ym.Onhan Djerba tosin pienempi paikka.Olen myös lukenut,että saari on maastoltaan myös hiukan erilaista,laakeampaa ja kuivempaa.Myöskään esimerkiksi taatelit ja muut hedelmät eivät lukemani perusteella ole niin hyvänlaatuisia kuin mantereen puolella.Johtuneekohan jostain saaren kastelusysteemistä vai mistä?
        Vielä on aikaa opiskella paikasta lisää ennen matkaa =).

        Ollaan menossa touko-kesäkun vaihteessa 2010. Muutama vuosi sitten käytiin Soussessa ja ihan ok paikka kaikinpulin ja ruoka & viinikin nautittavaa ranskalaisen keittiön jäänteitä kait. Mukava mennä tutustumaan uuteen paikkaan. Ehkei liian kuuma vielä tuohon aikaan. Viimeksi Turkissa oli kokoajan yli 40 ja ehkä se joturhankin kuuma. Sama juttu oli viimeksi Intiassa. Nyt tarkoituksella hieman kohtuullisempaan läpötilaan.


      • ...............
        No eipä ollut kirjoitti:

        Odotuksetkaan korkealla. Olimme tuolla aikoinaan Huhtikuun lopulla ja kuten arvata saattaa, vettä tuli liki koko viikon (joo vaikuttaa maastani saamaan kuvaan). Hotellina oli La Residence Hammamet joka oli pohjanoteeraus. Kahden huoneen välissä oli vain ohut ovi joten kaikki äänet kuului läpi. Aamiainen oli yhtä alkeellinen kuin koko hotla.
        Hammametissa ei ainakaan tuolloin ollut mitään muuta katsottavaa kuin Medina. Tuo oli ihan jees, jos joku tykkää käyttää päivänsä roinan hinnasta tinkimiseen. Itseäni ei ihan kauheasti nappaa. Toivottavasti tuokin kylä on muuttunut edukseen aikan saatossa
        Seurueemme yksi jäsen ryöstettiin vuoristossa (Nämähän on niin mukavaa ja rehellistä porukkaa). Visakortilla rahaa nostaessa nosto näkyi kortilla mutta rahat jäi tulematta. Ja tuo oli muuten kohdallani ensimmäinen paikka, jossa huumeita tarjottiin ostettavaksi aivan avoimesti.

        Mutta eihän siinä mitään, menkää katsomaan ja sen jälkeen voitte muodostaa oman mielipiteenne. Minulle riitti tuo yksi kerta, enkä muutenkaan juuri kierrä samoissa kohteissa. Maailmassa on vielä niin monta kohdetta katsomatta, Etelä-Amerikassakaan en ole käynyt yhdessäkään maassa. Seuraavaksi suuntaan kuitenkin vielä itään päin.

        Niin ja se syy Tunisian matkaan: Niinkin arkipäiväinen kuin herppien bongaus. Emme itse valinneet kohdetta vaan otimme osaa erään yhdistyksen järjestämälle matkalle.

        kyllä hieman kyseenalaistaa tuota huumeiden tarjoamista? satutko tietämään kuinka kovia rangaistuksia siitä tunisiassa saa? en usko että yksikään huumeiden myyjä ottaisi riskiä mennä ehdottelemaan turistille... oliski kaksinkertainen rangaistus jos siitä jäisi.... ja helposti jääkin koska tunisian poliisi on hyvin tietoinen maan asukkaiden ja turistienkin touhuista...


      • odyseeee
        A & A kirjoitti:

        Ollaan menossa touko-kesäkun vaihteessa 2010. Muutama vuosi sitten käytiin Soussessa ja ihan ok paikka kaikinpulin ja ruoka & viinikin nautittavaa ranskalaisen keittiön jäänteitä kait. Mukava mennä tutustumaan uuteen paikkaan. Ehkei liian kuuma vielä tuohon aikaan. Viimeksi Turkissa oli kokoajan yli 40 ja ehkä se joturhankin kuuma. Sama juttu oli viimeksi Intiassa. Nyt tarkoituksella hieman kohtuullisempaan läpötilaan.

        mekin ollaan menossa 25.5. djerbaan. onko teillä mikä hotelli?


      • nuoripari25
        odyseeee kirjoitti:

        mekin ollaan menossa 25.5. djerbaan. onko teillä mikä hotelli?

        mekin lähdetään 24.5 ja hotelli sangho village tai joku sellainen.
        matkaa jo odottaen tosi tosi paljon.
        sää ainakin näyttää jo nyt yli 25 astetta joten hieno reissu tulossa ;)


      • A & A
        odyseeee kirjoitti:

        mekin ollaan menossa 25.5. djerbaan. onko teillä mikä hotelli?

        Ollaan menossa shango villageen, lähtö 31.5. Odotellaan ranskalaisen keittiön hyviä ruokia ja muistelimme, että Tunisian punaviini ei ole hassumpaa...


      • odysseee
        nuoripari25 kirjoitti:

        mekin lähdetään 24.5 ja hotelli sangho village tai joku sellainen.
        matkaa jo odottaen tosi tosi paljon.
        sää ainakin näyttää jo nyt yli 25 astetta joten hieno reissu tulossa ;)

        meillä on joku dream park&hotel spa. kaukana kaupoista, mutta äkkilähtö otettiin ja saatiin halvalla. toivotaan hyviä kelejä..:)


      • 23 ;)
        Memmariini kirjoitti:

        Tarkoitus ei ollut brassailla vaan kertoa omia kokemuksia,sellaisiahan tällaisen palstan lukijat toivovat,eikö?Totta on myös se,että Mallorca on Espanjassa =).On meilläkin joitain huonoja kokemuksia hotelleista ja paikoista,mutta lähinnä ne ovat olleet itse aiheutettuja eli olemme sortuneet halpoihin hotelleihin.Niidenkin joukossa tosin on helmiä!Emme ole vielä kiertäneet puolta maailmaa,mutta ehkä jonain päivänä sekin on totta =).
        No,kokemus on jokaisen oma =).Tunisiasta ja Djerban saaresta voin sitten sanoa oman mielipiteeni kun olen siellä käynyt ja sieltä palannut.Me lähdemme lojumaan altaille,nauttimaan auringosta,hiukan syömäänkin ja jotakin juomaankin,ehkä ostoksillekin sekä retkille.Ja tietysti kameroimaan kaikkea kivaa.Yöelämä,biletys ja kaikenlainen epämääräinen hyppääminen ei ole toivelistalla.
        Kun olen lukenut erilaisa matkailupalstoja,olen huomannut,että juuri Tunisia jakaa mielipiteitä voimakkaasti.Kohteesta joko tykkää tai sitten ei,välimuotoja ei tunnu olevan.Mistähän tämä johtuu?Onko syy hotelleissa ja niiden palveluissa?Kulttuurissa?Kauppiaissa vai missä?Ovatko matkaajat odottaneet liikoja tältä satumaiseksi,tuhannen ja yhden yön maaksi tituleeratusta paikasta?Oliko syy ruuissa vai missä?Olisi kiva tietää.....Palstoilta voi lukea jotakin,mutta mikä on ollut se perimmäinen syy?Kiva olisi myös tietää,miksi aikanaan valitsi juuri Tunisia matkakohteeksi?

        Epämääräinen hyppääminen??

        Kyllä nyt taitaa olla niin,että hyppäätte epämääräisen paikkaan,lomakohteita monia ja upeita,mutta ei yhtään niin hyvää kuin Tunisia ja olen tottavieköön paljon matkustanut ;)

        Riemukasta Lomaa ;))


      • Taiah
        Memmariini kirjoitti:

        Totta.Olen aloittanut perehtymisen Tunisiaan ja lukenut jonkin verran maasta.Olemme aina varanneet lomamatkamme niin hyvissä ajoin,että olen ehtinyt perehtymään kohteeseen hyvin ennen matkaa.Minusta kohdemaahan on kiva lähteä syventämään sitä tietoa,mitä on opiskellut ja tutustua syvällisemmin kulttuuriin.Lomalla keräilen kaikenlaista materiaalia (kuitteja,karkkipapereita,lippuja jne.) ja teen niistä erillisen dokumenttikansion.Lisäksi teetän valokuvakirjan matkasta.
        No mutta Tunisiasta.Ei ihme,että maa on eräänlainen kulttuurien sekamelska kun ottaa huomioon historian tapahtumat.Historiasta löytyvät kapsilaiset,foinikialaiset,roomalaiset,merirosvot,osmanit ja arabit ynnä muut.Oman jälkensä ovat jättäneet niin Caesar,Hannibal kuin Barbarossakin.Sitten olivat hallitsijat Hussein Bay ja Ahmed Bay ynnä muut sekä Ranskan miehitykset ja suojelukset.Ja nythän itsenäistymisen jälkeen,1956 Tunisia on presidentillinen tasavalta.Eli nuoresta valtiostahan tässä on kysymys =).
        Olen ymmärtänyt ettei Tunisiassa ole oikein mitään ns. hallitsevaa kulttuuria.Virallinen kieli siellä on kuitenkin arabia ja rinnalla on ranska?
        Turistikohteissa,jollainen Djerban saarikin on,ei varmaankaan näe aitoa tunisialaista elämää.Joistakin oppaista olen kuitenkin saanut sellaisen kuvan,että Djerba olisikin vielä "alkeellisempi" kuin muut turistipaikat ja siellä elämänmeno olisi paikallisempaa sekä rauhallisempaa verrattuna mantereen turistikohteisiin,Sousseen ja Hammametiin ym.Onhan Djerba tosin pienempi paikka.Olen myös lukenut,että saari on maastoltaan myös hiukan erilaista,laakeampaa ja kuivempaa.Myöskään esimerkiksi taatelit ja muut hedelmät eivät lukemani perusteella ole niin hyvänlaatuisia kuin mantereen puolella.Johtuneekohan jostain saaren kastelusysteemistä vai mistä?
        Vielä on aikaa opiskella paikasta lisää ennen matkaa =).

        presidentillinen tasavalta on varmaan vähän väärä kuvaus. Tunisian presidentti kun sattuu olemaan diktaattori :(
        Ja djerbasta sen verran, että siellä asuu suurin osa tunisian juutalaisista, joten siellä meininki vähän erilainen kuin näissä muslimien asuttamissa paikoissa.
        Kuuma on, ja melko karua kuivuuden takia, mutta hienot rannathan siellä on!
        Lautalla pääsee myös liikkumaan pois saarelta, eli siitä kiinnostuneille kannattaa ottaa selvää, koska etelä-tunisiasta löytyy hienoja maisemia!


      • Taiah
        ............... kirjoitti:

        kyllä hieman kyseenalaistaa tuota huumeiden tarjoamista? satutko tietämään kuinka kovia rangaistuksia siitä tunisiassa saa? en usko että yksikään huumeiden myyjä ottaisi riskiä mennä ehdottelemaan turistille... oliski kaksinkertainen rangaistus jos siitä jäisi.... ja helposti jääkin koska tunisian poliisi on hyvin tietoinen maan asukkaiden ja turistienkin touhuista...

        tunisiassa huumeet liikkuu...ehkä jopa enemmän kuin meillä Suomessa. JA nimenomaan niitä turisteille myydään, niiltä kun saa paremmat rahat kuin sikäläisiltä. Esimerkkinä Soussessa olevan Riadh Palm hotellin liikenneympyrässä huumeiden myyjät toimivat vuoroissa. Poliisi hyvin useasti lahjottuna mukana toiminnassa ja lunastaa oman osuutensa voitoista. Rahalla kun selviää siellä melkein mistä vaan.
        Tosin huonon tuurin kohdalle sattuessa rangaistukset huumeista ovat todella kovia. Pienestä määrästä hasista rapsahtaa nopeasti 3v linnaa..


      • Christian._
        Memmariini kirjoitti:

        Me olemme lähdössä 5.päivä heinäkuuta (jos nyt äkkiseltään oikein muistan).You Tubessa on monta turistien kuvaamaa pätkää hotellista sekä ilmieisesti heidän omia esittelyvideoitaan.Syöttää hakukoneeseen hotellin nimen tai Djerban.
        Tässä ajatussaalis,jota olen kerännyt videopätkistä.Lentokenttä lienee samanlainen kuin Bulgarian Burgasin kenttä,josta meillä on kokemuksia viime kesältä.Vissiin sellainen keskinkertainen,jonka kiiotoradan asfaltti on säröillä =).Hotelli vaikuttaa siistiltä ja altaat lomaoppaan mukaisilta.Joistain videoista sai sellaisen kuvan ettei allasalue ehkä olekkaan niin iso kuin kuvista voi päätellä ?.Ei ole kuitenkaan pieni.Huoneet näyttivät lomaopaskuvien mukaisilta.
        Turistivideoiden perusteella Djerba on melko kuiva maaperältään ja se on ilmiselvää kyseisellä maapallon alueella.Ruokia oli monessakin videossa kuvattu ja vaikuttaa hyvältä.Niin tai näin,odotan sellaista matkakokemusta,joka on jostain Bulgarian ja Kreikan välimaastosta maustettuna itämaisin elementein.Viihdymme varmasti,oletan =).

        Moikka

        Itse olen kanssa lähdössä djerbaan 5.7 ja hotelli abiriin. enään ei ole hirveesti loman alkuun ;)

        t-j


      • Christian._
        Memmariini kirjoitti:

        Me olemme lähdössä 5.päivä heinäkuuta (jos nyt äkkiseltään oikein muistan).You Tubessa on monta turistien kuvaamaa pätkää hotellista sekä ilmieisesti heidän omia esittelyvideoitaan.Syöttää hakukoneeseen hotellin nimen tai Djerban.
        Tässä ajatussaalis,jota olen kerännyt videopätkistä.Lentokenttä lienee samanlainen kuin Bulgarian Burgasin kenttä,josta meillä on kokemuksia viime kesältä.Vissiin sellainen keskinkertainen,jonka kiiotoradan asfaltti on säröillä =).Hotelli vaikuttaa siistiltä ja altaat lomaoppaan mukaisilta.Joistain videoista sai sellaisen kuvan ettei allasalue ehkä olekkaan niin iso kuin kuvista voi päätellä ?.Ei ole kuitenkaan pieni.Huoneet näyttivät lomaopaskuvien mukaisilta.
        Turistivideoiden perusteella Djerba on melko kuiva maaperältään ja se on ilmiselvää kyseisellä maapallon alueella.Ruokia oli monessakin videossa kuvattu ja vaikuttaa hyvältä.Niin tai näin,odotan sellaista matkakokemusta,joka on jostain Bulgarian ja Kreikan välimaastosta maustettuna itämaisin elementein.Viihdymme varmasti,oletan =).

        Moikka

        Mihin hotelliin olette menossa? Itse lähdössä kanssa 5.7 Djerbaan


      • lomaa odotellessa
        apppppelsiini kirjoitti:

        olisimme lähdössä myös djerbaan, ja hotellimme on edullinen huoneistohotelli rodes, onko kellää kokemuksia? netistä ei oikein löydy tietoa siitä, millainen ranta tällä hotellilla on, voisiko joku hiukan valottaa meitä asiasta?

        Rodes kokemuksia myös kaivataan. Mitä keittiöstä löytyy. Onko kauppoja lähellä. Otimme puolihoidon mitä sillä saa. Pieni poika on lähdössä mukaan joten olisi kiva tietää miten pitää varustautua. Onko kukaan käyny Finnmatkojen retkillä, Kokemuksia?


      • kylliainen.liisa
        odysseee kirjoitti:

        meillä on joku dream park&hotel spa. kaukana kaupoista, mutta äkkilähtö otettiin ja saatiin halvalla. toivotaan hyviä kelejä..:)

        Heips!
        Ois kiva kuulla tein kokemus ks. hotellista :) (dream park), ollaan nimittäi lähössä 28.6.2o1o sinne...

        Kiitos etukäteen :)


      • retkeilemään
        kylliainen.liisa kirjoitti:

        Heips!
        Ois kiva kuulla tein kokemus ks. hotellista :) (dream park), ollaan nimittäi lähössä 28.6.2o1o sinne...

        Kiitos etukäteen :)

        Mä olen myös lähdössä 28.6. Dream Parkiin. Lähden reissuun ihan yksikseni (nainen 32-v), joten jos kaipaatte kulujen jakajaa retkille lähiseuduille, uusia ruokapaikkoja etsimään tms, niin olen innokasta seuraa siihen :)

        Mun reissun kohokohta on 2 päivän Libyan retki ja muu osa viikosta varmaan kuluu pitkälti auringosta nauttien. Mutta mielelläni kävisin taksilla vähän lähiseutuja katselemassa, löytyy vissiin kauniita pikkukyliä, basaareja ym! Yksinäisenä naisihmisenä ois mukavampi retkeillä seurassa :)


      • perhematka
        retkeilemään kirjoitti:

        Mä olen myös lähdössä 28.6. Dream Parkiin. Lähden reissuun ihan yksikseni (nainen 32-v), joten jos kaipaatte kulujen jakajaa retkille lähiseuduille, uusia ruokapaikkoja etsimään tms, niin olen innokasta seuraa siihen :)

        Mun reissun kohokohta on 2 päivän Libyan retki ja muu osa viikosta varmaan kuluu pitkälti auringosta nauttien. Mutta mielelläni kävisin taksilla vähän lähiseutuja katselemassa, löytyy vissiin kauniita pikkukyliä, basaareja ym! Yksinäisenä naisihmisenä ois mukavampi retkeillä seurassa :)

        Hei kertokaas sitten Dream Parkista kun olette käyneet. Kovin sitä on haukuttu, paitsi altaita, mutta... No riippuu tietysti mitä tasoa odottaa. Me ei odotetakaan luksusta vaan ihan asiallista, vaatimaton saa olla, kunhan on muuten ok. Ja ruuasta kanssa kertokaa, onko niin surkeeta, vai ihan ok perusruokaa. Niin ja miten sieltä pääsee liikkumaan "ihmistenilmoille" Kiitos jo etukäteen ja hyvää matkaa teille.


      • matkaajat
        retkeilemään kirjoitti:

        Mä olen myös lähdössä 28.6. Dream Parkiin. Lähden reissuun ihan yksikseni (nainen 32-v), joten jos kaipaatte kulujen jakajaa retkille lähiseuduille, uusia ruokapaikkoja etsimään tms, niin olen innokasta seuraa siihen :)

        Mun reissun kohokohta on 2 päivän Libyan retki ja muu osa viikosta varmaan kuluu pitkälti auringosta nauttien. Mutta mielelläni kävisin taksilla vähän lähiseutuja katselemassa, löytyy vissiin kauniita pikkukyliä, basaareja ym! Yksinäisenä naisihmisenä ois mukavampi retkeillä seurassa :)

        Moikka!
        Me ollaan menossa sinne mun isoveljen ja sen lapsosen kanssa sinne :). Ja valitettavasti meillä ei o tarkotusta ku "pyhittää" koko loma perheen kesken hotskulla ja beachilla :D.

        Törmäillään siellä, ehkä :D ja hyvää lomaa sulle!


      • kiertelevähämualima
        ............... kirjoitti:

        kyllä hieman kyseenalaistaa tuota huumeiden tarjoamista? satutko tietämään kuinka kovia rangaistuksia siitä tunisiassa saa? en usko että yksikään huumeiden myyjä ottaisi riskiä mennä ehdottelemaan turistille... oliski kaksinkertainen rangaistus jos siitä jäisi.... ja helposti jääkin koska tunisian poliisi on hyvin tietoinen maan asukkaiden ja turistienkin touhuista...

        Kävimme Djerbasta reissussa vuokraautolla Chenini de Tataoiune vuoristo "kaupungissa", Medeninen eteläpuolella. Jätimme auton laaksoon ja kävelimme vuoristotietä vähän matkan, ja kuinkas ollakaan lähellä kylää, lapset 4-10 vuotiaat juoksivat meitä vastaan ja kaikki huusivat kurkku suorana marihuana marihuana marihuana.
        Et usko et, että kukaan ottaisi riskiä.. mistä teitä hyväuskoisia täällä riittää?


      • sena
        retkeilemään kirjoitti:

        Mä olen myös lähdössä 28.6. Dream Parkiin. Lähden reissuun ihan yksikseni (nainen 32-v), joten jos kaipaatte kulujen jakajaa retkille lähiseuduille, uusia ruokapaikkoja etsimään tms, niin olen innokasta seuraa siihen :)

        Mun reissun kohokohta on 2 päivän Libyan retki ja muu osa viikosta varmaan kuluu pitkälti auringosta nauttien. Mutta mielelläni kävisin taksilla vähän lähiseutuja katselemassa, löytyy vissiin kauniita pikkukyliä, basaareja ym! Yksinäisenä naisihmisenä ois mukavampi retkeillä seurassa :)

        28.6.2010-5.7.2010 oltiin kyseisellä saarella. kokoonpano 5 aikuista 2 lasta,2 v. ja 3v.hotelli rodes.hotelli ihan ok, ei kylläkään lasten allasta.aamupala yllättävän hyvä tyyliin :munat,makkarat,juustot,jne...hotelli turistialueella ja hotellin ns. oma ranta tosi naturelli, ei aurinkotuoleja ja vaikeakulkuinen reitti rattailla.onneksi taksilla ajaminen halpaa, ajettiin mieleiselle rannalle 1e taksilla.suosittelen auton vuokrausta on edullista, päivä renaultilla 50 e ja bensa 0,50 e/litra.kierrettiin koko saari ristiin rastiin ja poikettiin mantereellekin,nähtiin paikallista elämää.sää oli hieno koko ajan. kaikilla oli vatsa löysällä vaikka juotiin pullovettä.alkoholiakin sai yhdestä marketista ja olut oli ihan hyvää ja punaviinit myös. ruokapaikkoja sai hakea, mutta pääkaupungissa saaren kylläkin kallein mutta hyvä ruoka on laivaravintola haruno,suosittelen, 7 henkeä ;juomat,ruuat,jälkiruuat 120 euroa.koin ongelmana kielitaidon,eli ranskaa pitäis osata.pasaareiden tinkimis/pakkomyynnistä en pitänyt.hiukset kannattaa leikkauttaa 2.50 e miesten hiusten leikkaus ja pesun kans.kaikkinensa hieno paikka, paljon hiekkarantoja,matalia sellaisia.merirosvolaivalla flamingosaarelle retki oli ihan kiva.tosi on ettei avarakaulaisessa asussa kannata kulkea, maassa maan tavalla.tässä vähän vinkkejä maahan matkaaville, itse en juurikaan mitään löytäny ennen mat
        kaa


    • miu22

      Olemme varanneet myöslin matkan djerbaan perheen kanssa,syyskuun alussa Club Rimel Djebaan.Olisi kiva kuulla kokemuksia teiltä jotka sieltä päin palailette aikaisemmin :)

      • Muimui

        Mäkin haluaisin tietoa Djerbasta, tuntuu et kaikki tieto/kuvat/videot mitä tästä kohteesta löytyy, on tosi vajavaista.. Onko rannat täynnä ihmisistä (sitä ainakin toivoisin, tykkään että ihmisiä ympärillä ja vähän hulinaa) ja onko kivoja kauppakujia, kahviloita, ravintoloita, ruokakauppoja, toimintaaaa? Touko-kesäkuun vaihteessa minkälaista säätä yleensä?


      • Muimui
        Muimui kirjoitti:

        Mäkin haluaisin tietoa Djerbasta, tuntuu et kaikki tieto/kuvat/videot mitä tästä kohteesta löytyy, on tosi vajavaista.. Onko rannat täynnä ihmisistä (sitä ainakin toivoisin, tykkään että ihmisiä ympärillä ja vähän hulinaa) ja onko kivoja kauppakujia, kahviloita, ravintoloita, ruokakauppoja, toimintaaaa? Touko-kesäkuun vaihteessa minkälaista säätä yleensä?

        Ja löytyykö sieltä esimerkiksi jotain eläinpuistoja tms? Olis kiva jotain kilppareita käydä kattomassa jos semmosia kerta on ;D Tai muutenki kaikkia erilaisia aktiviteetteja vois ihmiset suositella, matka varattu mutta ohjelmaa ei olla vielä keksitty. Rentoutumaan sinne ollaan menossa, mutta toki sitä mielellään näkisi ja kokisi jotain uutta kun reissuun on kerta lähdössä.


      • ap
        Muimui kirjoitti:

        Ja löytyykö sieltä esimerkiksi jotain eläinpuistoja tms? Olis kiva jotain kilppareita käydä kattomassa jos semmosia kerta on ;D Tai muutenki kaikkia erilaisia aktiviteetteja vois ihmiset suositella, matka varattu mutta ohjelmaa ei olla vielä keksitty. Rentoutumaan sinne ollaan menossa, mutta toki sitä mielellään näkisi ja kokisi jotain uutta kun reissuun on kerta lähdössä.

        olisi kiva tosiaan kuulla onko djerbassa jotakin "nähtävyyksiä" tai juuri esim eläinpuistoja tms.
        rentoutumaan mekin ollaan lähdössä mutta olisi viikon lomalta kiva saada jotain muutakin muistoa kuin vain toistemme seura miehen kanssa :D tokin sitäkin odotamme näin 3 lapsen äitinä/isänä ;)

        enään pari kuukautta ja päästään reissuun. ihanaa!!!


      • tsuip
        ap kirjoitti:

        olisi kiva tosiaan kuulla onko djerbassa jotakin "nähtävyyksiä" tai juuri esim eläinpuistoja tms.
        rentoutumaan mekin ollaan lähdössä mutta olisi viikon lomalta kiva saada jotain muutakin muistoa kuin vain toistemme seura miehen kanssa :D tokin sitäkin odotamme näin 3 lapsen äitinä/isänä ;)

        enään pari kuukautta ja päästään reissuun. ihanaa!!!

        Meillä matka myös varattu club rimel djerbaan elokuun loppupuolelle. Ymmärsin että houmt soukissa voi käydä ostoksilla ja että meidän hotellin lähellä on joku "ostoskeskus". krokotiili farmikin löytyy.
        finnmatkojen sivuille oli tullut infoa ihan hyvin retkistä jne.
        Aika rauhallisesta paikasta kuitenkin on kyse, mutta se passaa ainakin meille koska löhöily lomasta on kyse :) Meillä myös 3 lasta , ja ilman lapsia loma kyseessä :)


      • tsuip
        tsuip kirjoitti:

        Meillä matka myös varattu club rimel djerbaan elokuun loppupuolelle. Ymmärsin että houmt soukissa voi käydä ostoksilla ja että meidän hotellin lähellä on joku "ostoskeskus". krokotiili farmikin löytyy.
        finnmatkojen sivuille oli tullut infoa ihan hyvin retkistä jne.
        Aika rauhallisesta paikasta kuitenkin on kyse, mutta se passaa ainakin meille koska löhöily lomasta on kyse :) Meillä myös 3 lasta , ja ilman lapsia loma kyseessä :)

        niin ja tästä linkistä löytyy kuvia ja videoita club rimel djerba hotellista http://images.google.fi/imgres?imgurl=http://www.holidaycheck.com/data/common/hotelbilder/mittel/6/111211.jpg&imgrefurl=http://w...


      • tsuip

      • sm
        tsuip kirjoitti:

        je kyseisestä linkistä näköjään löytyy kuvia myös koko saaresta , sen nähtävyyksistä jne >:)

        olemme menossa djerballe, pieneen ja vaatimattomaan hotelliin " le beau rivage ". ajatuksena nauttia auringosta ja mahdollisesta retkiohjelmasta. kiitos tiedoista teille kaikille - itse en ole matkustellut, joten kaikki Tunisiassa on uutta.


      • Matkalle...
        sm kirjoitti:

        olemme menossa djerballe, pieneen ja vaatimattomaan hotelliin " le beau rivage ". ajatuksena nauttia auringosta ja mahdollisesta retkiohjelmasta. kiitos tiedoista teille kaikille - itse en ole matkustellut, joten kaikki Tunisiassa on uutta.

        kerrohan sitten reissun jälkeen millainen hotelli oli. Me olemme menossa sinne elokuun lopussa. Toivottavasti on rauhallinen ja kodikas paikka kuten luvataan. Valitsimme sen kun kerran pääsemme ilman lapsia matkustaan.

        Mukavaa matkaa teille kaikille!


      • Djerba 74
        Matkalle... kirjoitti:

        kerrohan sitten reissun jälkeen millainen hotelli oli. Me olemme menossa sinne elokuun lopussa. Toivottavasti on rauhallinen ja kodikas paikka kuten luvataan. Valitsimme sen kun kerran pääsemme ilman lapsia matkustaan.

        Mukavaa matkaa teille kaikille!

        Onkohan kukaan kerennyt käymään Djerbassa nyt kevään aikana? Kesäkuulle näyttäisi olevan vielä paikkoja jälellä.... Mitä nähtävyyksiä Djerbassa on, onko vaan pelkkää rannalla oloa? Meillä siis kaksi lasta ja olisi kiva kierrellä ja nähdä paikallista elämää....
        Mitä herkkuja suosittelette, siis paikalliset ruoat kiinnostaisivat kovasti =)


      • ketjun aloittaja
        Djerba 74 kirjoitti:

        Onkohan kukaan kerennyt käymään Djerbassa nyt kevään aikana? Kesäkuulle näyttäisi olevan vielä paikkoja jälellä.... Mitä nähtävyyksiä Djerbassa on, onko vaan pelkkää rannalla oloa? Meillä siis kaksi lasta ja olisi kiva kierrellä ja nähdä paikallista elämää....
        Mitä herkkuja suosittelette, siis paikalliset ruoat kiinnostaisivat kovasti =)

        aika vähän löytyy kokemuksia djerbasta. taitaa ensimmäiset kunnon lennto alkaa vasta ens viikon maanantaina. kesäkuussa varmasti enemmän löytyy matkaajien kokemuksia.
        itse ma lähdössä ja matkaa odotetaan jo!


      • Sahara-fani
        Muimui kirjoitti:

        Ja löytyykö sieltä esimerkiksi jotain eläinpuistoja tms? Olis kiva jotain kilppareita käydä kattomassa jos semmosia kerta on ;D Tai muutenki kaikkia erilaisia aktiviteetteja vois ihmiset suositella, matka varattu mutta ohjelmaa ei olla vielä keksitty. Rentoutumaan sinne ollaan menossa, mutta toki sitä mielellään näkisi ja kokisi jotain uutta kun reissuun on kerta lähdössä.

        Tulimme juuri Djerbasta ja olemme lomamatkaamme tosi tyytyväisiä. Asuimme turistirannallla La beau Rivagessa ( perheen pitämä hotelli, tosi ystävällistä palvelua ). Teimme taksilla omatoimimatkoja ristiin rastiin saarta ja koimme hienoja hetkiä. Suosittelemme keraamiikkakaupunkia Guellala, samoin perjantaista toripäivää Midounissa. Myös synogooga El Ghriba on kaunis. Midounin lähistöllä on krokotiilipuisto! Samassa yhteydessä on myös hyvä Djerban kansallismuseo. Rantaa on noin 20 kilometriä eli tilaa kyllä löytyy. On tarkoin vartioituja turistirantoja mutta itse viihdyimme paikallisten omalla rannalla sekä autiolla rantaosuudella. Kuka missäkin! Paras juttu lomallla oli ehdottomasti 2-päiväinen Saharan retki 42 asteen helteessä! Vau. Mikä kokemus. Kuvia tuli näpsittyä yötä, päivää!Matkalla tutustuimme Tatouinen ja Matmaran kaupunkeihin. Mielenkiintoisia pysähdyksiä olivat myös Ksar Outled Soltanessa, joka on hiekkaan rakennettu berberikylä! Ruokailu oli kaikkein hankalin osa. Kannattaa kysyä oppailta hyviä osoitteita ja ajaa taksilla tutustumaan. Usein kauppakeskuksissa on useita ravintoloita, joista kukin voi valita mieleisensä. Ruoka on hyvää ja halpaa! Listalta ei välttämättä löydy oluita eikä viinejä mutta kun kysyy, niin onhan sitä juotavaa! Kielinä käytetään yleisimmin ranskaa ja saksaa, myös englanti käy. Ja loput käsin ja elein. Ihmiset ovat tosi luotettavia ja auttamishaluisia. Todella hyvä lomakohde meille! Sousseen en ole sen turistisuuden vuoksi viitsinyt vaivautua! Mutta makunsa kullakin! Hyvää lomaa!


      • Djrba-fani
        Matkalle... kirjoitti:

        kerrohan sitten reissun jälkeen millainen hotelli oli. Me olemme menossa sinne elokuun lopussa. Toivottavasti on rauhallinen ja kodikas paikka kuten luvataan. Valitsimme sen kun kerran pääsemme ilman lapsia matkustaan.

        Mukavaa matkaa teille kaikille!

        Oikein mukava hotelli. Perheen ylläpitämä. Meille sattui vain hankalat kaksi tanskalaispoikaa, jotka elivät kuin pellossa, metelöivät yhden yön, jotta luulimme heidän hajoittavan koko hotellin. Mutta teimme heistä ( useiden muiden asukkaiden kera ) valituksen ja pojat asettuivat suhtkot asiallisiksi asukkaiksi. Mukavaa komaa!


      • Midoun
        Matkalle... kirjoitti:

        kerrohan sitten reissun jälkeen millainen hotelli oli. Me olemme menossa sinne elokuun lopussa. Toivottavasti on rauhallinen ja kodikas paikka kuten luvataan. Valitsimme sen kun kerran pääsemme ilman lapsia matkustaan.

        Mukavaa matkaa teille kaikille!

        Hotelli Le beau Rivage on todella sievä pieni siisti hotelli! Palvelu erittäin ystävällistä! Ihan hotellin tuntumasta ei ehkä löydy kaikkein kivoimmat paikat, eli kannattaa lähteä rohkeasti kiertelemään..rantaa pitkin kävellen pääsee kulkemaan kilometreittäin ja matkan varrelta löytyy loistohotellien rantakaistaleiden lomasta rauhallisia ranta-alueita joissa on mukava levähtää. Rantabaareja ei hirmuisesti ole, mutta ainakin yhtä voimme lämpimästi suositella Sunset Beach Bar..hyvät ruoat ja juomat! Ruokalistat siellä kuten lähes kaikkialla muuallakin on ranskaksi, mutta suurimmaksi osaksi ravintoloiden henkilökunta osaa kertoa sisällöstä englanniksi. Ruoat olivat mielestämme poikkeuksetta herkullisia, paikallista couscousia ja brik (friterattu peruna-tonnikala-kananmuna-persilja piirakka) kannattaa ainakin maistaa! Kaupanteko perustuu pitkälti tinkimiseen ja kauppiaiden esittämät hinnat voivat kohota taivaisiin. joten jos tinkimällä tahtoo ostoksia tehdä kandee ensin käydä katsastamassa hintataso fixed price merkityistä kaupoista niin on joku näkemys mitä tuotteista on järkevä maksaa... itse emme tinkimisestä perusta ja teimmekin lähes kaikki ostokset näistä kiinteä hintaisista kaupoista. Hintataso on edullinen! Takseilla ajaminen on HALPAA ja autoissa mittarit joten matkan hintaa ei tarvitse arvailla! Yleisilme maisemissa on hiekkaisen karu, mutta tämänhän pitäisi olla tiedossa jo lähtiessä ettei kohde ole mikään "vehreä paratiisi" Krokotiilipuisto alueineen on hyvä retkikohde! Itse viihdyimme mainiosti ja loma oli onnistunut!


    • olin mieheni luona viime joulukuussa ja ny olis taas tarkoitus mennä uudestaan sinne ens kuun lopulla ja vielä ei oo tuskasen kuumaa :)
      Tunisian ruuista voin suositella syötäväksi ravintolassa poulet grillé, on aivan ihana safka... enkä sit muuta raflassa syönytkää ku tuota.. Miehen kotona tietysti syötiin ihan kaikkea ja voi herranjumala että tulinen ruoka oli hyvää.. Eli ravintoloissa saa hyvää ruokaa jos sinne menee syömään... no mä lähdin sinne sillä mielellä ainakin että suurinpiirtein kaikkea maistan.. ja kala on ihan pimeen hyvää jos ei ole siis herkkävatsainen kuten mun ystävä oli matkan jälkeen viikon "paskataudissa" koska söi kalaa.
      Mutta suosittelen jos ette pelkää syödä siellä niin mahdollisimman tulisia ruokia, ovat aivan ihania!!! Nimim. kotona tehnyt sen jälkeen cuscusia ja laittanut harissaa (tulinen mauste) sekaan, ja nam nam!!!

      • Memez

        Maanantaina myöskin lähtö meillä, odotetaan innolla!! Ainut mikä mietityttää on että mitä uskaltaa syödä ja mitä ei, vaikken kovin herkkä vatsastani olekaan.. Tuskin sitä siellä tulee edes kummemmin ressattua asiasta, mut toivon ettei tuu sit paskatautia ja mee reissu piloille :D

        En malta odottaaaaa...! Toivottavasti hyvät ilmat :)


    • paavo79
      • perttiperämerkki

        Palasimme juuri Djerbasta. Todella kauniit rannat joita voi kävellä päivästä toiseen edestakaisin kyllästymättä. Vaalea hiekka ja turkoosi meri. Ranta oli myös todella matala pitkälle merelle asti.
        Hinnat olivat matalia, joten huoletta voi syödä ja juoda. Ja tuliaisiakin tuli ostettua laukku täyteen ja silti jäi rahaa ;D. Couscous oli todella hyvää. Paikalliset ruuat tosin aika tulisia. Laaja ruokavalikoima joten eiköhän kaikille löydy mieleisensä.
        Englannin kieli ei oikein vielä paikallisilla tahtonut sujua, ranskalla tai saksalla pärjää vissiin paremmin. Tönkkö englannilla kuitenkin asiat sujuivat. Ruokalistat olivat pääosin ranskaa joten tilaaminen oli aina hieman jännittävää kun ei ollut varma mitä tulee.
        Ruokapaikkoja oli kuitenkin aika vaikea metsästää kun missään ei (emme ainakaan löytäneet) ollut sellaista karttaa tai listaa jossa kaikki ruokapaikat olisivat näkyneet, koska ravintoloita on ympäri turistialueita eikä tiennyt yhdenkään nimeä, oli etsiminen haastavaa, mutta ihan hauskaa :D. Taksit ovat tosi halpoja eli niillä kyllä metsästää ravintoloita ihan iloisena.
        Kävely oli illalla pimeän jälkeen hieman pelottavaa jos eksyi alueelle jossa ei näkynyt muita turisteja, kun ei tiennyt onko siellä turvallista.
        Huijareita oli kyllä liikkeellä, rannalla myyjät pyysivät aivan käsittämättömiä hintoja huiveista ja hedelmistä, ja rahat olisivat varmaan kadonneet laukusta jos sitä olisi heidän edessään alkanut availemaan. Rantatuolikauppiaat tosin hätyyttelivät myyjiä kauemmas niin ne eivät häirinneet sen enempää.
        Mutta paikasta jäi kujitenkin hyvä maku ja lähtisin varmasti uudelleen. Kannattaa kokeilla.


      • matkaajasegt
        perttiperämerkki kirjoitti:

        Palasimme juuri Djerbasta. Todella kauniit rannat joita voi kävellä päivästä toiseen edestakaisin kyllästymättä. Vaalea hiekka ja turkoosi meri. Ranta oli myös todella matala pitkälle merelle asti.
        Hinnat olivat matalia, joten huoletta voi syödä ja juoda. Ja tuliaisiakin tuli ostettua laukku täyteen ja silti jäi rahaa ;D. Couscous oli todella hyvää. Paikalliset ruuat tosin aika tulisia. Laaja ruokavalikoima joten eiköhän kaikille löydy mieleisensä.
        Englannin kieli ei oikein vielä paikallisilla tahtonut sujua, ranskalla tai saksalla pärjää vissiin paremmin. Tönkkö englannilla kuitenkin asiat sujuivat. Ruokalistat olivat pääosin ranskaa joten tilaaminen oli aina hieman jännittävää kun ei ollut varma mitä tulee.
        Ruokapaikkoja oli kuitenkin aika vaikea metsästää kun missään ei (emme ainakaan löytäneet) ollut sellaista karttaa tai listaa jossa kaikki ruokapaikat olisivat näkyneet, koska ravintoloita on ympäri turistialueita eikä tiennyt yhdenkään nimeä, oli etsiminen haastavaa, mutta ihan hauskaa :D. Taksit ovat tosi halpoja eli niillä kyllä metsästää ravintoloita ihan iloisena.
        Kävely oli illalla pimeän jälkeen hieman pelottavaa jos eksyi alueelle jossa ei näkynyt muita turisteja, kun ei tiennyt onko siellä turvallista.
        Huijareita oli kyllä liikkeellä, rannalla myyjät pyysivät aivan käsittämättömiä hintoja huiveista ja hedelmistä, ja rahat olisivat varmaan kadonneet laukusta jos sitä olisi heidän edessään alkanut availemaan. Rantatuolikauppiaat tosin hätyyttelivät myyjiä kauemmas niin ne eivät häirinneet sen enempää.
        Mutta paikasta jäi kujitenkin hyvä maku ja lähtisin varmasti uudelleen. Kannattaa kokeilla.

        kiitos postauksestasi! ollaan lähdössä 14.6 djerbaan perheen kanssa ja odotetaan jo kovasti :)


      • Dream Park
        matkaajasegt kirjoitti:

        kiitos postauksestasi! ollaan lähdössä 14.6 djerbaan perheen kanssa ja odotetaan jo kovasti :)

        Mä oon lähdössä yksin viikoksi Djerbaan ( Libyan retkelle) 28.6.
        Uskaltaako naisihminen liikkua yksin takseilla ja kaupungilla? Onko muualla päin saarta pieniäkään kauppoja tai ravintoloita kuin Houmt Soukissa? Hotelleiden ravintoloja lukuunottamatta siis.


      • travis5
        matkaajasegt kirjoitti:

        kiitos postauksestasi! ollaan lähdössä 14.6 djerbaan perheen kanssa ja odotetaan jo kovasti :)

        Meitä on lähdössä 3 samana päivänä (päivälento 12:50) hotelli Ksar Djerbaan. Etujoukko, 3 muuta lähtee viikkoa aiemmin ja palataan yhdessä 21.6. Kauemmin en voui olla, kun loma on vasta heinäkuun lopulla. Uusi maa ja uusi tuttavuus meille kaikille!


      • yksin matkannut
        Dream Park kirjoitti:

        Mä oon lähdössä yksin viikoksi Djerbaan ( Libyan retkelle) 28.6.
        Uskaltaako naisihminen liikkua yksin takseilla ja kaupungilla? Onko muualla päin saarta pieniäkään kauppoja tai ravintoloita kuin Houmt Soukissa? Hotelleiden ravintoloja lukuunottamatta siis.

        En reissaisi yksin edes Djerban saarella! Ja naisena yksin pelkästään rannalla kävellessä tuppaa noita escortteja tunkemaan kainaloon koko ajan! Ei heille tuu mieleen että nainen on lähtenyt viettämään sinkkulomaa!!! Kauppoja ja ravintoloita kyllä löytyy kun kysyy esim oppailta tai muilta hotellissa asuvilta, joista saa myös matkaseuraa kun kysyy.


      • ja koettu
        yksin matkannut kirjoitti:

        En reissaisi yksin edes Djerban saarella! Ja naisena yksin pelkästään rannalla kävellessä tuppaa noita escortteja tunkemaan kainaloon koko ajan! Ei heille tuu mieleen että nainen on lähtenyt viettämään sinkkulomaa!!! Kauppoja ja ravintoloita kyllä löytyy kun kysyy esim oppailta tai muilta hotellissa asuvilta, joista saa myös matkaseuraa kun kysyy.

        Tuota, osa noista escort palvelujen tarjoajista vain pelleilee, ei niitä kannata niin vakavasti ottaa, itsekin ihan huvikseni juttelin erään kamelin taluttajan kanssa ja hän totesi suoraan, että I am playing with you ja minä tietysti että me too! no kunhan hauskuutimme toisiamme. Jutut hällä kyllä hyvinkin suorasukaisia, mutta eihän siihen tarvi mukaan mennä. Mutta lopulta paljastui kuitenkin kunnon hepuksi, kun tarjosin hälle dinaaria, jotta voi sitten mennä yksin kahville kun en seuraksi suostunut menemään, niin hän kohteliaasti kieltäytyi ja antoi ymmärtää että tietenkään hänen tarkoitusperinään ei ollut hyötymistarkoitus tuosta seurallisuudesta jota osoitti.

        Osa siis on täysin rantapummeja ja osalla epätoivoinen tarve saada lisää naiseuralaisia haaremeihinsa. Ja osa osaa säilyttää tietyn arvostuksen naisia kohtaan osa pitää heitä hyödynnettävissä olevina. Tuo nyt tietysti mitään uutta ole.

        Mutta tietysti he myös itse pitävät sitä vaarallisena jos siellä tietyillä paikoilla yksin liikkuu joten tietty varovaisuus ja tietoisuus on hyvä olla. Mutta yleisesti ottaen kyllä siellä voi yksin olla ja mennä, ihmetystä voi varmasti herättää, mutta elämällä siten kuin olisi huomioinut myös paikalliset, niin naisena matkustaminen helpottuu, ei siis mene sinne kaduille kävelemään bikineissä tms.


      • ja koettu
        yksin matkannut kirjoitti:

        En reissaisi yksin edes Djerban saarella! Ja naisena yksin pelkästään rannalla kävellessä tuppaa noita escortteja tunkemaan kainaloon koko ajan! Ei heille tuu mieleen että nainen on lähtenyt viettämään sinkkulomaa!!! Kauppoja ja ravintoloita kyllä löytyy kun kysyy esim oppailta tai muilta hotellissa asuvilta, joista saa myös matkaseuraa kun kysyy.

        Ja lisäisin vielä tuohon taksi ja kauppa kyselyyn, kyllä takseja voi ottaa lennosta ja huomioivat siis naisenkin pyynnöt, eivät siis ole patavanhoillisia talebaneja, he ovat tottuneet kyllä laajaan asiakaskirjoon. Taksilla kannattaa suhautella syömään, Djerbassa tuolla turisti zone alueen keskivaiheella on paljon ravintolaryppäitä, sekä fiinempejä että rösöisempiä paikallisemman tasoisia.

        Kauppoja löytyy joka kulman takaa, yleensä jokaisen hotelli nurkilta sekä fixed price että tinkaamispaikkoja, niissä siis ei todellakaan kannata uskoa ensimmäistä hintapyyntöä eikä ihan toistakaan.

        Tuo Libyan retki varmasti tuo oman lisä sävyksen, sillä Djerba itsessään on nopeasti läpikäyty ja nähty, jollei siis halua vain rantalomaa, itse kävin saharassa ja se on todella suositeltava lisäreissu Djerban matkan yhteydessä, se eri maisemien vaihtelevuus ja paikallisten ihmisten käytös ystävällisyydessään jne. tuo oman lisämausteen tuohon alueeseen.


    • sham77

      Palattiin maanantaina kotiin, Hotelli Abirissä vierähti viikko varsin mukavasti, hellettä riitti ensimmäisille 4-5 päivälle. Pari päivää oli huonompaa säätä. Muutama huomio:
      -All Inclusive á 77€/henk osoittautui erittäin hyväksi vaihtoehdoksi, ainakin meille kenelle maistui ruuan lisäksi myös paikalliset viinakset. Muuten sinne ei kannata mennä ryyppäämään, bilepaikat vähissä eikä viinakauppoja näkynyt (ei kyllä etsittykään).
      -Ihmiset pääsääntöisesti mukavia tosin englanti taipui heiltä aika huonosti, niin kuin perttiperämerkki mainitsi niin ranskalla olisi pärjännyt paremmin.
      -Shoppailessa kannattaa suosia fixed price kauppoja tai ainakin käydä ensin niissä katsomassa suurin piirtein oikea hintataso.
      -Houmt soukin lisäksi kauppakeskuksia (ja markkinat) löytyi Midounista. Jos joku paikallinen tulee näissä esittäytymään hotellityöntekijäksi niin todennöisesti kyseessä vedätys millä yrittävät saada ostoksille jonkun sukulaisen kojuun.
      -Mönkijä-ajelu oli hauska tapa tutustua myös saaren pikkukyliin.
      -Taksien käyttö käytännössä ilmaista.

      Mielestämme loistava kohde rauhalliselle rantalomalle mutta touhukkaille matkustelijoille ei voi varauksetta suositella.

      • ThaikkuonThaikku

        Palasin myös maanantaina kotiin Djerbasta.
        Hotelli jossa olin oli Les Dunes. Hotelli ihan yes eli ei mitään moitittavaa.
        Maana Tunisija tai lähinna Djerba oli semmoinen että ei kolahtanut lähinnä sen karuuden ja likaisuuden takia. Tiedän että kauneus on toki katsojan silmissä joten siis huom. tämä on siis vain minun oma henkilökohtainen mielipide eli ketään ei ole tarkoitus tällä loukata :)
        Oli toki siellä hyviäkin asioita esim. ruoka oli todella maukasta ja hintakin tavaroilla oli alhainen niin Fixed Price paikoissa kuin myös muissa paikoissa kunhan vaan muisti noissa muissa paikoissa kovasti tinkiä :)
        ps. sinne lähtijät joo kannataa olla varuilla huijareiden kanssa, niitä tuntui olevan siellä joka lähtöön.


      • tunisiaan lähtijä
        ThaikkuonThaikku kirjoitti:

        Palasin myös maanantaina kotiin Djerbasta.
        Hotelli jossa olin oli Les Dunes. Hotelli ihan yes eli ei mitään moitittavaa.
        Maana Tunisija tai lähinna Djerba oli semmoinen että ei kolahtanut lähinnä sen karuuden ja likaisuuden takia. Tiedän että kauneus on toki katsojan silmissä joten siis huom. tämä on siis vain minun oma henkilökohtainen mielipide eli ketään ei ole tarkoitus tällä loukata :)
        Oli toki siellä hyviäkin asioita esim. ruoka oli todella maukasta ja hintakin tavaroilla oli alhainen niin Fixed Price paikoissa kuin myös muissa paikoissa kunhan vaan muisti noissa muissa paikoissa kovasti tinkiä :)
        ps. sinne lähtijät joo kannataa olla varuilla huijareiden kanssa, niitä tuntui olevan siellä joka lähtöön.

        olis kiva tietää enemmän hotellista. ollaan menossa samaan hotelliin 14.6
        oliko ruokailu monipuolinen? oliko siistit uima altaat? paljon veänläisiä hotellissa? oliko ranta millainen? hotellihenkilökunta? oliko hotellin alue suuri ja vehreä, puutarhamainen?


      • tunisiaan lähtijä
        ThaikkuonThaikku kirjoitti:

        Palasin myös maanantaina kotiin Djerbasta.
        Hotelli jossa olin oli Les Dunes. Hotelli ihan yes eli ei mitään moitittavaa.
        Maana Tunisija tai lähinna Djerba oli semmoinen että ei kolahtanut lähinnä sen karuuden ja likaisuuden takia. Tiedän että kauneus on toki katsojan silmissä joten siis huom. tämä on siis vain minun oma henkilökohtainen mielipide eli ketään ei ole tarkoitus tällä loukata :)
        Oli toki siellä hyviäkin asioita esim. ruoka oli todella maukasta ja hintakin tavaroilla oli alhainen niin Fixed Price paikoissa kuin myös muissa paikoissa kunhan vaan muisti noissa muissa paikoissa kovasti tinkiä :)
        ps. sinne lähtijät joo kannataa olla varuilla huijareiden kanssa, niitä tuntui olevan siellä joka lähtöön.

        osasiko hotellin henkilökunta hyvin englantia?


      • Les Dunes
        tunisiaan lähtijä kirjoitti:

        olis kiva tietää enemmän hotellista. ollaan menossa samaan hotelliin 14.6
        oliko ruokailu monipuolinen? oliko siistit uima altaat? paljon veänläisiä hotellissa? oliko ranta millainen? hotellihenkilökunta? oliko hotellin alue suuri ja vehreä, puutarhamainen?

        Moi,

        hotelissa oli hyvär tuuat ja monipuoliset.
        Uima-allas alue ulkona (1 isommile 2 pienemmille) aika pieniä mutta ihan siistejä. Hotellilla on myös sisä-allas joka pelasti ainakin meidän perheen pienimmäisen loman :) (..tuulen takia (pilvinen sää) ei ulkona tarkenut mennä uimaan (ei kukaan uskaltanut))
        Venäläisiä en tavannut yhtään ...suurin osa Ranskalaisia ja pieni osa pohjoismaalaisia.
        Ranta johon siis oli se n.400 m matkaa hotskusta oli ihan kiva ja tosi matala pitkälle matkalle ...jos käveli noin. 200m vasemmalle niin siellä oli mielestäni vielä parempi ranta (-> enemmän väkeäkin)
        Hotellin viheralue oli ...no en nyt sanois sitä suureksi mutta kyllä siellä vihreääkin oli/on
        Henkilökunta ihan asiallista kunhan muistaa pitää paidan päällä ja sandaalit jalassa kun menee yleisiin tiloihin (ruokala/baarit).
        ...niin ja kyllä he ..ainakin respassa ja ruokalassa enkkua ymmärsivät ...jollain tasolla :)

        Ei muuta kuin hauskaa lomaa :)


      • tunisiaan lähtijä
        Les Dunes kirjoitti:

        Moi,

        hotelissa oli hyvär tuuat ja monipuoliset.
        Uima-allas alue ulkona (1 isommile 2 pienemmille) aika pieniä mutta ihan siistejä. Hotellilla on myös sisä-allas joka pelasti ainakin meidän perheen pienimmäisen loman :) (..tuulen takia (pilvinen sää) ei ulkona tarkenut mennä uimaan (ei kukaan uskaltanut))
        Venäläisiä en tavannut yhtään ...suurin osa Ranskalaisia ja pieni osa pohjoismaalaisia.
        Ranta johon siis oli se n.400 m matkaa hotskusta oli ihan kiva ja tosi matala pitkälle matkalle ...jos käveli noin. 200m vasemmalle niin siellä oli mielestäni vielä parempi ranta (-> enemmän väkeäkin)
        Hotellin viheralue oli ...no en nyt sanois sitä suureksi mutta kyllä siellä vihreääkin oli/on
        Henkilökunta ihan asiallista kunhan muistaa pitää paidan päällä ja sandaalit jalassa kun menee yleisiin tiloihin (ruokala/baarit).
        ...niin ja kyllä he ..ainakin respassa ja ruokalassa enkkua ymmärsivät ...jollain tasolla :)

        Ei muuta kuin hauskaa lomaa :)

        kiitos todella paljon vastauksesta! :)


      • piperiini

        Ollaan menossa 21.6 Abir hotelliin,olisin kiitollinen,jos kertoisit hotellista,ja rannasta,yms..


      • käynnyt
        tunisiaan lähtijä kirjoitti:

        kiitos todella paljon vastauksesta! :)

        "....jos käveli noin. 200m vasemmalle niin siellä oli mielestäni vielä parempi ranta "
        siis piti kirjoittaa oikealle ei vasemmalle :)


      • Reissulivei

        Voitko kertoa lisää Abir hotellista, oliko miten monipuoliset ruoat? Millaista grilliruokaa oli altaalla tarjolla? Kävittekö retkillä ja millaisia ja millaisia olivat. Kerro kaikki positiiviset ja negatiiviset puolet, ollaan menossa 21.6 kahdeksi viikoksi.


      • sahara72
        Reissulivei kirjoitti:

        Voitko kertoa lisää Abir hotellista, oliko miten monipuoliset ruoat? Millaista grilliruokaa oli altaalla tarjolla? Kävittekö retkillä ja millaisia ja millaisia olivat. Kerro kaikki positiiviset ja negatiiviset puolet, ollaan menossa 21.6 kahdeksi viikoksi.

        Palattiin juuri Djerbasta, hotelli oli Club Rimel. Ihana hotelli ja todella hyvät ja monipuoliset pöydän antimet. Ihmisiä oli hotellissa paljon ja se teki ajoittain ruokahetkistä kaoottisen tunnelman. Ostoksilla käytiin Houmt Soukissa, taksi maksoi sinne 10td eli n. 5e. Kauppiaat todella tungettelevia ja todella suuria hintoja pyytäviä vakuuttavasti. Esim. ohuesta huivista pyydettiin 120dt, joka maksoi kiinteä hintaisessa kaupassa 4dt, kun tarjosin 2dt, kauppias otti käsivarresta aggressiivisesti kiinni, ja heitti kaupasta ulos ja haukkui saksaksi perään. Eli hotelliltamme n. 10km päässä on Midoun pikkukaupunki, jossa rauhallisempi tunnelma, monipulisempi valikoima ja todella edulliset hinnat kauppakeskuksissa. Sinne kannattaa ehdottomasti mennä. Sahara&Oasis retkellä käytiin myös ja kyllä kannatti. Kameliratsastus Saharan illassa oli vaikuttava kokemus. Djerbassa meri on todella turkoosi ja vesi kuin keitettyä.


      • hjts6ta
        Les Dunes kirjoitti:

        Moi,

        hotelissa oli hyvär tuuat ja monipuoliset.
        Uima-allas alue ulkona (1 isommile 2 pienemmille) aika pieniä mutta ihan siistejä. Hotellilla on myös sisä-allas joka pelasti ainakin meidän perheen pienimmäisen loman :) (..tuulen takia (pilvinen sää) ei ulkona tarkenut mennä uimaan (ei kukaan uskaltanut))
        Venäläisiä en tavannut yhtään ...suurin osa Ranskalaisia ja pieni osa pohjoismaalaisia.
        Ranta johon siis oli se n.400 m matkaa hotskusta oli ihan kiva ja tosi matala pitkälle matkalle ...jos käveli noin. 200m vasemmalle niin siellä oli mielestäni vielä parempi ranta (-> enemmän väkeäkin)
        Hotellin viheralue oli ...no en nyt sanois sitä suureksi mutta kyllä siellä vihreääkin oli/on
        Henkilökunta ihan asiallista kunhan muistaa pitää paidan päällä ja sandaalit jalassa kun menee yleisiin tiloihin (ruokala/baarit).
        ...niin ja kyllä he ..ainakin respassa ja ruokalassa enkkua ymmärsivät ...jollain tasolla :)

        Ei muuta kuin hauskaa lomaa :)

        Ensinnäkin Djerba.

        Eksoottinen maa, mutta maa-alueet on likaisia ja ihmiset eivät juuri ympäristöstään välitä. Ilmassa lemuaa pienoinen eläinten jätöksen tuoksu aika ajoin (varsinkin tietyillä alueilla = rantaan menevät tiet jne.)

        Ranta ei ole kovinkaan hyvä, paikalliset ratsastavat hevosilla ja kameleilla jopa ihan vedessä & rantahietikoilla. Vesi hieman likaista (Pientä mustaa kasvia lilluu aivan rannassa, vähemmän syvemmällä)
        Mutta kyllä siellä uidaan & hyvin uida pystyy.

        Taksit halpoja, muutaman euron maksaa 5 - 10 km matka. Taksit helppoja käyttää ja kuskit usein ymmärtää saksaa tai englantia ranskan lisäksi.

        Erityisesti huomiota kiinnitin byrokratiaan, jo mennessä (koneessa) täytetään lappunen joka luovutetaan viranomaisille. Passinnumerot, kotiosoitteet puhelinnumerot jne on ilmoitettava. Myös hotellissa on täytettävä vastaavanlainen lappunen. Tietoja ei juuri kuitenkaan tarkastella.

        Hotellista. Ruoka oli loistavaa ja monipuolista. Itse pidin todella. Huoneet tilavia ja ilmastoituja. Allas ok. Viihdettä on perheen pienemmille ja suuremmille riittämiin.
        Kyllä kuitenkin huomaa, että ranskalaisia vieraita palvellaan paremmin kuin muita, ehkäpä juuri kielimuurin vuoksi.

        Torakoita on, hotelli hyvin avoin eli periaatteessa torakka pääsee suoraan luonnosta hotellihuoneesi ovelle. Kannattaa huomioida tämä purkaessa laukkuja jälleen Suomessa.


      • saharaan myös
        sahara72 kirjoitti:

        Palattiin juuri Djerbasta, hotelli oli Club Rimel. Ihana hotelli ja todella hyvät ja monipuoliset pöydän antimet. Ihmisiä oli hotellissa paljon ja se teki ajoittain ruokahetkistä kaoottisen tunnelman. Ostoksilla käytiin Houmt Soukissa, taksi maksoi sinne 10td eli n. 5e. Kauppiaat todella tungettelevia ja todella suuria hintoja pyytäviä vakuuttavasti. Esim. ohuesta huivista pyydettiin 120dt, joka maksoi kiinteä hintaisessa kaupassa 4dt, kun tarjosin 2dt, kauppias otti käsivarresta aggressiivisesti kiinni, ja heitti kaupasta ulos ja haukkui saksaksi perään. Eli hotelliltamme n. 10km päässä on Midoun pikkukaupunki, jossa rauhallisempi tunnelma, monipulisempi valikoima ja todella edulliset hinnat kauppakeskuksissa. Sinne kannattaa ehdottomasti mennä. Sahara&Oasis retkellä käytiin myös ja kyllä kannatti. Kameliratsastus Saharan illassa oli vaikuttava kokemus. Djerbassa meri on todella turkoosi ja vesi kuin keitettyä.

        Ollaan kanssa menossa perheen kanssa tuonne club rimeliin syyskuussa.Oliko hotellin ranta hyvä?Ruoka siis ilmeisesti oli maistuvaa....


      • sahara72
        saharaan myös kirjoitti:

        Ollaan kanssa menossa perheen kanssa tuonne club rimeliin syyskuussa.Oliko hotellin ranta hyvä?Ruoka siis ilmeisesti oli maistuvaa....

        Ranta vaaleaa sileää hiekkaa ja matala eli hyvä. Ajoittain ihania aaltoja...


    • Hope so

      Toivottavasti pärjään siellä mun suomella, ruotsilla, englannilla, saksalla, ranskalla, espanjalla ja vähäisellä venäjän kielellä :P

      • bonjuuria vain kehii

        kaikilla noilla kielillä pärjää kyllä ja lisäksi kannattaa käyttää kansainvälistä käsikieltä. Myös huumori pelaa paikallisilla tosi hyvin!


    • OUTOA OLI

      Tunisia on suosittu matkailumaa, ja siellä liikkuminen on turvallista. Vuoden 2002 huhtikuussa Djerban saarella tehtiin 21 henkilöä – useat heistä eurooppalaisia turisteja – tappanut pommi-isku. Tapahtuman jälkeen turistikohteiden vartiointia on huomattavasti lisätty. Tämän takia poliisien läsnäolo on näkyvää. Erityisesti Algerian rajan lähellä matkustettaessa poliisin tiesulut ovat yleisiä.

      Kahden itävaltalaisturistin kidnappaus Tunisian ja Algerian rajan lähettyvillä nousi uutisiin vuoden 2008 helmikuussa. Heidät vapautettiin saman vuoden lokakuussa. Etelä-Tunisiassa Algerian raja-alueilla matkustaville suositellaan tunisialaisten matkatoimistojen palvelujen käyttämistä. Ilman paikallista matkanjärjestäjää Etelä-Tunisian syrjäisille autiomaa-alueille matkustavien on hankittava etukäteen matkustuslupa.

      Ulkoministeriö suosittelee ennen matkaa matkustusilmoituksen tekemistä ulkoministeriölle tai Suomen edustustoille. Tarkemmat ohjeet löytyvät osoitteesta http://formin.finland.fi/palvelut/matkustus/ilmoitus.

      Rikollisuus
      Ulkomaalaisiin kohdistuva rikollisuus on Tunisiassa melko vähäistä. Turistien on kuitenkin hyvä olla valppaana taskuvarkaiden ja näpistelijöiden varalta. Osa turistien parissa työskentelevistä kauppiaista voi olla kaupankäyntitavoiltaan aggressiivisia. Yleisesti on hyvä noudattaa normaalia varovaisuutta. Rikosilmoitukset tehdään paikallispoliisille, jolta pyydetään todistus tapahtuneesta.

      Liikenne
      Suurin turvallisuusuhka Tunisiassa matkustavalle on liikenne, jonka noudattamat säännöt ja tavat ovat suomalaisille kaoottisia. Liikennekuolemien määrä on korkea. Taksit ovat halpoja ja niiden käyttö yleistä, mutta taksit ovat yleensä melko huonokuntoisia eikä niissä ole turvavöitä. Tunisialaisissa takseissa on yleensä taksamittarit, mutta on hyvä varautua siihen, että taksikuskit eivät puhu ranskaa eivätkä välttämättä osaa perille, edes kartan avulla.

      Kulttuurisidonnaiset säännöt
      Tunisiaan matkustavien on syytä huomioida kulttuurierot ja tutustua maan tapoihin jo ennen matkaa. Tunisia on vapaamielisimpiä arabimaita eikä eurooppalaisen ole kovin vaikea huomioida paikallisen kulttuurin erityisvaatimuksia. Matkailijoille suositellaan asiallista pukeutumista julkisilla paikoilla. Suurempien kaupunkien ja lomakeskusten ulkopuolella naisten on hyvä pukeutua konservatiivisemmin kuin Suomessa, erityisesti paastokuukauden aikana. Naisten on hyvä välttää yksin liikkumista pimeän tulon jälkeen.

      Vuonna 2010 paastokuukausi Ramadan alkaa noin 10. elokuuta. Ramadanin aikaan suuri osa ravintoloista ja kahviloista turistialueiden ulkopuolella (muun muassa Tunisin kaupungissa) on kiinni päiväsaikaan ja virastot, pankit sekä monet kaupat sulkevat poikkeuksellisen aikaisin.

      Kattavan matkustajavakuutuksen voimassaolo on erittäin tärkeää.

      Kaikille Tunisiaan matkustaville suositellaan voimassaolevaa kurkkumätä-jäykkäkouristus–rokotusta (dT), MPR-rokotusta, sekä rokotusta hepatiitti A:ta vastaan. Vatsataudin välttämiseksi normaali varovaisuus ruokailutavoissa on suositeltavaa erityisesti kesäkautena. On suositeltavaa juoda pullotettua vettä.

      Matkailijalle suositellaan huolellisen hygienian noudattamista hengitystieinfektioiden estämiseksi - tarkemmat ohjeet löytyvät Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen verkkosivuilta http://www.thl.fi. Sieltä löytyy myös lisätietoja rokotuksista ja muista terveydenhoitoon liittyvistä asioista. Suomessa terveydenhoitoa koskeviin kysymyksiin vastaavat terveydenhoidon ammattilaiset.



      Hyvä tietää
      Tunisiaan matkustavalta suomalaiselta turistilta ei vaadita viisumia. Kolmen kuukauden oleskelulupakynnystä ei saa ylittää ilman, että hankkii jatkoluvan paikallispoliisilta. Maahan saavuttaessa on syytä varmistaa, että passiin merkitään saapumisaika leimalla. PIDÄ TALLESSA TOINEN OSA MAAHANTULO ILMOITUKSESTA, SE VAADITAAN MAASTA POISTUTTAESSA.

      Tunisian presidentin Kartagossa sijaitsevan residenssin sekä työtilojen valokuvaaminen on kielletty. Yleisesti ottaen on hyvä kysyä lupaa ennen julkisten rakennusten kuvaamista. Kaikki tunisialaiset eivät pidä siitä, että tulevat kuvatuksi.
      Tunisiassa on tiukka huumelaki. Pienenkin annoksen hallussapidosta voidaan tuomita vankeusrangaistukseen, ja vakavammat huumerikokset voivat johtaa 20 vuoden vankeusrangaistukseen.

      Homoseksuaalisesta kanssakäymisestä voidaan Tunisiassa tuomita 3-5 vuoden pituisiin vankeusrangaistuksiin.

      Tunisiaan matkustavalle tunisialaisen isän alaikäiselle lapselle vaaditaan maasta poistumista varten "attestation paternel" eli isän myöntämä kirjallinen lupa lapsen matkustamiseen. Lupa on laadittava ranskaksi tai arabiaksi ja siinä on oltava paikallisen viranomaisen leima. Tämä pätee, vaikka lapsi matkustaisi suomalaisella passilla, eikä hänellä olisi Tunisian kansalaisuutta

      Olin itse reissulla saaressa, ja onhan se vähän epämiellyttävää, kun miehet tuijottavat perään. Kauppiaat yrittävät koskea. Naisia ei juuri näkynyt, miehiä oli sitäkin enemmän. Pimeellä ei uskaltais mennä hotellin ulkopuolelle.

    • Djerbaan menijä

      Mondon nrossa 3 -ilmestyi huhtikuussa 2010- oli juttu Djerbasta.
      Lehti varmasti löytyy kirjastojen lukusaleista jos muuten sitä ei enää käsiinsä mistään saa.
      Lehden maalailema kuva Djerbasta oli oikein mielenkiintoinen, nähtäväksi jää mitä se sitten on paikan päällä.

      • ja nähty

        Huomauttaisin, että Djerba kuuluu kuin kuuluukin Afrikan mantereeseen ja arabikulttuuri on siellä kuitenkin voimissaan, siitä huolimatta että paljon on myös ranskalais/portugilaisvaikutteita ilmassa käytöksen ym. suhteen. Tuo tarkoittaa sitä, että siellä on tuloerot huomattavat ja sen vuoksi siellä törmää ranta ym.pummeihin eri tavalla kuin muissa maissa. Myös yksinäiset naiset saavat sen huomata että seuraa tullaan tyrkyttämään heti kun ranta-alueella on yksin (jossain vaiheessa keskustelu kääntyy siihen, että heille pitäisi tarjota kahvia/ruokaa tms.), muissa kaduilla ym. samanlaista seuraan hakeutumista ei ole, mutta huomioivat kuitenkin jos yksin on, mutta yleisesti ottaen käytökset ovat ystävällisiä jopa yksinäistä naista kohtaan, jos siis osaa olla etäisen kohtelias.

        Jos haluaa kaupanteosta jotain oppia, niin siellä kauppiaat ovat todellakin aina ja aina myymässä ja ovat kyllä valmiit nyhtämään ylihintaa jos ei ole varovainen.

        Koko alueesta tulee vähän ristiriitainen vaikutelma, yleisesti ottaen ihmiset ovat oikeasti ystävällisen tuntuisia, mutta tuo tapa, että esitetään ystävällistä vain sen vuoksi jotta voisi sitten myydä palveluksiaan ts.hyötyä hyvän ilmapiirin muodostamisesta, saa sen vaikutelman aikaan että koko ajan pitäisi olla heidän kanssaan varuillaan kun ei tiedä onko takana joku tavoite, kuten monesti kävi ilmi.

        Paljon siellä on vielä naisia, jotka pukeutuvat tiukasti arabikulttuurin mukaisesti, mutta he myös vaikuttavat aidosti ystävällisiltä niinä harvoina kertoina kun tekemisiin pääsi tai kun kadulla törmäsi, heidän hymynsä takana näki aitoutta. He tosin harvoin liikkuvat kaduilla muuten kuin yhdessä tai sitten perheidensä kanssa, myöskään kaupoissa ovat harvoin myyjinä ym.

        Djerba on vihreä saari vain kun sitä vertaa sisämaan kuivuuteen, muuten verrattuna muiden maiden vihreisiin saariin, niin varmasti tulee pettymään, likaisuutta on kadunvarsilla, mutta kyllä ranta-alueita hoidettiin ja ehkä se on parasta djerbassa, pitkä ranta turkoosi meren kanssa, kyllä siellä merilevä alueita on, ne oudosti keskittyneet muutamiin kohtiin jonne kasautuivat metri kaupalla.

        Kannattaa djerba mennä käymään eri paikoissa, Saharassa ym. jotta näkee Tunisian monimuotoisuuden ja sen eri kulttuuri piirteiden kirjon, harvoin missään maassa on niin suuri vaihtelu sen mukaan, miten eri kulttuuri piirteet tulevat ilmi.

        Tämä paikka on sellainen erikoinen sekoitus potentiaalia rannan ja meren kanssa ja realiteettien kanssa (suhteellisen köyhä maa isoinen tuloeroineen) että se pitää pitää mielessä kun hyvinvointivaltioista menee arvostelemaan kun kaikki ei ole tip top ja näkee rösöisyyttä ja köyhyttää sekä hyväksikäyttöyrityksiä ym.

        Kannattaa käydä Afrikan mantereella ainakin kerran, jos ei ole liikaa halukas viettämään aikaan hienoissa turistikuplissa, joissa ei elämän realiteetit kohtaa.


      • reissuri
        ja nähty kirjoitti:

        Huomauttaisin, että Djerba kuuluu kuin kuuluukin Afrikan mantereeseen ja arabikulttuuri on siellä kuitenkin voimissaan, siitä huolimatta että paljon on myös ranskalais/portugilaisvaikutteita ilmassa käytöksen ym. suhteen. Tuo tarkoittaa sitä, että siellä on tuloerot huomattavat ja sen vuoksi siellä törmää ranta ym.pummeihin eri tavalla kuin muissa maissa. Myös yksinäiset naiset saavat sen huomata että seuraa tullaan tyrkyttämään heti kun ranta-alueella on yksin (jossain vaiheessa keskustelu kääntyy siihen, että heille pitäisi tarjota kahvia/ruokaa tms.), muissa kaduilla ym. samanlaista seuraan hakeutumista ei ole, mutta huomioivat kuitenkin jos yksin on, mutta yleisesti ottaen käytökset ovat ystävällisiä jopa yksinäistä naista kohtaan, jos siis osaa olla etäisen kohtelias.

        Jos haluaa kaupanteosta jotain oppia, niin siellä kauppiaat ovat todellakin aina ja aina myymässä ja ovat kyllä valmiit nyhtämään ylihintaa jos ei ole varovainen.

        Koko alueesta tulee vähän ristiriitainen vaikutelma, yleisesti ottaen ihmiset ovat oikeasti ystävällisen tuntuisia, mutta tuo tapa, että esitetään ystävällistä vain sen vuoksi jotta voisi sitten myydä palveluksiaan ts.hyötyä hyvän ilmapiirin muodostamisesta, saa sen vaikutelman aikaan että koko ajan pitäisi olla heidän kanssaan varuillaan kun ei tiedä onko takana joku tavoite, kuten monesti kävi ilmi.

        Paljon siellä on vielä naisia, jotka pukeutuvat tiukasti arabikulttuurin mukaisesti, mutta he myös vaikuttavat aidosti ystävällisiltä niinä harvoina kertoina kun tekemisiin pääsi tai kun kadulla törmäsi, heidän hymynsä takana näki aitoutta. He tosin harvoin liikkuvat kaduilla muuten kuin yhdessä tai sitten perheidensä kanssa, myöskään kaupoissa ovat harvoin myyjinä ym.

        Djerba on vihreä saari vain kun sitä vertaa sisämaan kuivuuteen, muuten verrattuna muiden maiden vihreisiin saariin, niin varmasti tulee pettymään, likaisuutta on kadunvarsilla, mutta kyllä ranta-alueita hoidettiin ja ehkä se on parasta djerbassa, pitkä ranta turkoosi meren kanssa, kyllä siellä merilevä alueita on, ne oudosti keskittyneet muutamiin kohtiin jonne kasautuivat metri kaupalla.

        Kannattaa djerba mennä käymään eri paikoissa, Saharassa ym. jotta näkee Tunisian monimuotoisuuden ja sen eri kulttuuri piirteiden kirjon, harvoin missään maassa on niin suuri vaihtelu sen mukaan, miten eri kulttuuri piirteet tulevat ilmi.

        Tämä paikka on sellainen erikoinen sekoitus potentiaalia rannan ja meren kanssa ja realiteettien kanssa (suhteellisen köyhä maa isoinen tuloeroineen) että se pitää pitää mielessä kun hyvinvointivaltioista menee arvostelemaan kun kaikki ei ole tip top ja näkee rösöisyyttä ja köyhyttää sekä hyväksikäyttöyrityksiä ym.

        Kannattaa käydä Afrikan mantereella ainakin kerran, jos ei ole liikaa halukas viettämään aikaan hienoissa turistikuplissa, joissa ei elämän realiteetit kohtaa.

        Löysin tämän sattumalta kun katselin äkkilähtöjä Finnmatkoilta.
        Vaikuttaa upealta ja kauniilta paikalta. Onko kukaan lähdössä 5.7? Olen mahdollisesti lähdössä yksin ja seura kelpaisi välistä :)
        Millainen hintataso Djerbassa on?


      • hmmm.....
        reissuri kirjoitti:

        Löysin tämän sattumalta kun katselin äkkilähtöjä Finnmatkoilta.
        Vaikuttaa upealta ja kauniilta paikalta. Onko kukaan lähdössä 5.7? Olen mahdollisesti lähdössä yksin ja seura kelpaisi välistä :)
        Millainen hintataso Djerbassa on?

        Ihan nuo adjektiivit kuin upea ja kaunis ei kyllä päällimmäisenä ole mielessä kun Djerbaa muistelee, tuollaisia paikkoja varmasti on esim. joillakin ranta-pätkillä hienommissa hotelleissa jne. yleisesti ottaen niitä upeita ja kauniita paikkoja joutuu vähän metsästämään.

        Muutama Finnmatkojenkin hotelli on vähän syrjässä varsinaiselta hoidetulta ja turvatulta ranta-alueelta, vaikka ns.turisti zone alueeseen kuuluvatkin, mutta he saavat sitten lisä eksoottisuusmausteen, koska pääsevät näkemään ja tutustumaan paikallisiin silloin kun he ranta-alueella pörräävät kuten hotelli Flamingon edustalla (ei kuulu Finnmatkojen tarjontaan?) paikalliset siis ovat omineet tuon rantapätkän, koska sitä ei kukaan hoida eikä vartioi. Levoton fiilis siellä toisinaan.

        Mutta Djerba siis voi tarjota täydellisen turistipaikan, jos menee hienoon hotelliin ja viihtyy siellä ja ranta-alueella, jos taas haluaa nähdä jotain maalle tyypillistä ja ominaista se onnistuu Djerbassa hyvinkin ja retkillä vielä mainiommin, kuivaa ja karua, alkeellista ja keskeneräistä, aavikkoa ja saharan hiekkaa, onhan siellä näkemistä, mutta kauneus on katsojasta riippuvaista.

        Hintataso on kaikinpuolin edullinen, mutta löytääkö sitten mitään todella laadukasta onkin toinen asia.


      • tipukas
        hmmm..... kirjoitti:

        Ihan nuo adjektiivit kuin upea ja kaunis ei kyllä päällimmäisenä ole mielessä kun Djerbaa muistelee, tuollaisia paikkoja varmasti on esim. joillakin ranta-pätkillä hienommissa hotelleissa jne. yleisesti ottaen niitä upeita ja kauniita paikkoja joutuu vähän metsästämään.

        Muutama Finnmatkojenkin hotelli on vähän syrjässä varsinaiselta hoidetulta ja turvatulta ranta-alueelta, vaikka ns.turisti zone alueeseen kuuluvatkin, mutta he saavat sitten lisä eksoottisuusmausteen, koska pääsevät näkemään ja tutustumaan paikallisiin silloin kun he ranta-alueella pörräävät kuten hotelli Flamingon edustalla (ei kuulu Finnmatkojen tarjontaan?) paikalliset siis ovat omineet tuon rantapätkän, koska sitä ei kukaan hoida eikä vartioi. Levoton fiilis siellä toisinaan.

        Mutta Djerba siis voi tarjota täydellisen turistipaikan, jos menee hienoon hotelliin ja viihtyy siellä ja ranta-alueella, jos taas haluaa nähdä jotain maalle tyypillistä ja ominaista se onnistuu Djerbassa hyvinkin ja retkillä vielä mainiommin, kuivaa ja karua, alkeellista ja keskeneräistä, aavikkoa ja saharan hiekkaa, onhan siellä näkemistä, mutta kauneus on katsojasta riippuvaista.

        Hintataso on kaikinpuolin edullinen, mutta löytääkö sitten mitään todella laadukasta onkin toinen asia.

        Ollaan miehen (just married )kanssa menossa Djerbaan 2.8 Club Rimel, 2 lasta jää kotiin mummin ja ukkin luo:-)


      • 2Reissaaja2
        reissuri kirjoitti:

        Löysin tämän sattumalta kun katselin äkkilähtöjä Finnmatkoilta.
        Vaikuttaa upealta ja kauniilta paikalta. Onko kukaan lähdössä 5.7? Olen mahdollisesti lähdössä yksin ja seura kelpaisi välistä :)
        Millainen hintataso Djerbassa on?

        Moikka

        Mä olen lähdössä Djerballe kanssa 5.7 ja yksin...

        t-j


      • siis samaa mieltä
        hmmm..... kirjoitti:

        Ihan nuo adjektiivit kuin upea ja kaunis ei kyllä päällimmäisenä ole mielessä kun Djerbaa muistelee, tuollaisia paikkoja varmasti on esim. joillakin ranta-pätkillä hienommissa hotelleissa jne. yleisesti ottaen niitä upeita ja kauniita paikkoja joutuu vähän metsästämään.

        Muutama Finnmatkojenkin hotelli on vähän syrjässä varsinaiselta hoidetulta ja turvatulta ranta-alueelta, vaikka ns.turisti zone alueeseen kuuluvatkin, mutta he saavat sitten lisä eksoottisuusmausteen, koska pääsevät näkemään ja tutustumaan paikallisiin silloin kun he ranta-alueella pörräävät kuten hotelli Flamingon edustalla (ei kuulu Finnmatkojen tarjontaan?) paikalliset siis ovat omineet tuon rantapätkän, koska sitä ei kukaan hoida eikä vartioi. Levoton fiilis siellä toisinaan.

        Mutta Djerba siis voi tarjota täydellisen turistipaikan, jos menee hienoon hotelliin ja viihtyy siellä ja ranta-alueella, jos taas haluaa nähdä jotain maalle tyypillistä ja ominaista se onnistuu Djerbassa hyvinkin ja retkillä vielä mainiommin, kuivaa ja karua, alkeellista ja keskeneräistä, aavikkoa ja saharan hiekkaa, onhan siellä näkemistä, mutta kauneus on katsojasta riippuvaista.

        Hintataso on kaikinpuolin edullinen, mutta löytääkö sitten mitään todella laadukasta onkin toinen asia.

        Djerba ei ole matkakohteena nyt kuitenkaan ihan uusi, itse kävin siellä -90 tai -91. Petyin melkoisesti.
        Turisteja oli kuin normipaikassakin, mutta rannat olivat aivan paskassa, lähes uimakelvottomia. Enlanninkielellä ei pärjää, mutta onneksi ranskaa tullut opiskeltua 4 vuotta. Upea ja kaunis adjektiivit eivät tule minullekaan mieleen, onhan siellä eksotiikkaa, jos ottaa huomioon, että Virossakin on eksotiikkaa. Torilta sain kyllä hyvän valikoiman mausteita, siinäpä tuo Tunisian matka pähkinänkuoressa, vaikka tulihan siellä kierreltyä autolla joitakin satoja kilometrejä.
        Kovassa lomakuumeessa oleville sanoisin, kannattaa ehdottomasti säästää vaikka pikkusen enemmänkin, mutta välimeren koko ympäristö Bulgaria, Romania ovat ala-arvoisia matkakohteita. No jos ei ole koskaan käynyt, tai viettää koko loma-aikansa hotellin uima-altaalla, niin kait tuota kerran käy katsomassa.


      • lepolomailija
        siis samaa mieltä kirjoitti:

        Djerba ei ole matkakohteena nyt kuitenkaan ihan uusi, itse kävin siellä -90 tai -91. Petyin melkoisesti.
        Turisteja oli kuin normipaikassakin, mutta rannat olivat aivan paskassa, lähes uimakelvottomia. Enlanninkielellä ei pärjää, mutta onneksi ranskaa tullut opiskeltua 4 vuotta. Upea ja kaunis adjektiivit eivät tule minullekaan mieleen, onhan siellä eksotiikkaa, jos ottaa huomioon, että Virossakin on eksotiikkaa. Torilta sain kyllä hyvän valikoiman mausteita, siinäpä tuo Tunisian matka pähkinänkuoressa, vaikka tulihan siellä kierreltyä autolla joitakin satoja kilometrejä.
        Kovassa lomakuumeessa oleville sanoisin, kannattaa ehdottomasti säästää vaikka pikkusen enemmänkin, mutta välimeren koko ympäristö Bulgaria, Romania ovat ala-arvoisia matkakohteita. No jos ei ole koskaan käynyt, tai viettää koko loma-aikansa hotellin uima-altaalla, niin kait tuota kerran käy katsomassa.

        Välimeren ympäristö on aika laaja käsite,suurin osa matkakohteista on loistavia paikkoja rentoutua ja kauniitakin.Ja jos jossain on käynyt vuonna -90 niin tuskin kannattaa enää edes mainita.Maailma muuttuu.Älkää ihmiset välittäkö näistä "maailmanmatkaajista" joille tavallinen rantaloma tuntuu olevan b-luokan reissu.Jokainen tyylillään ja kaikki paikat kannattaa itse käydä katsomassa joskin muiden asiallisia lomakertomuksia on hauska lukea!


      • siis erimieltä
        lepolomailija kirjoitti:

        Välimeren ympäristö on aika laaja käsite,suurin osa matkakohteista on loistavia paikkoja rentoutua ja kauniitakin.Ja jos jossain on käynyt vuonna -90 niin tuskin kannattaa enää edes mainita.Maailma muuttuu.Älkää ihmiset välittäkö näistä "maailmanmatkaajista" joille tavallinen rantaloma tuntuu olevan b-luokan reissu.Jokainen tyylillään ja kaikki paikat kannattaa itse käydä katsomassa joskin muiden asiallisia lomakertomuksia on hauska lukea!

        Välimeren ympäristö: Kaikissa muissa välimerenmaisaa käyneenä, paitsi Libya, rajalla tosin sielläkin. Kaikista välimerenmaista ainoana ns lomakohteena voisin mainita Kreikka ja Kypros. Kyproskin tosin aika pieni kierrettävä, Kreikka on laaja, hyvä ruoka, kulttuuri, mutta nykyisin niin ikävän "kallis". Espanja/Italia kalliita ja kun en ole mikään pullajalka/makarooninpurija. Marokko eksoottinen mutta erittäin likainen kuten kaikki pohjois-Afrikan maat ja Turkki. Egyptin plussa on todella rikas kulttuuri ja laitesukelluspaikat ja miinus viileät yöt. Muut eivät ole juuri edes mainitsemisen arvoisia (turvallisuus yms), vaikka Israel ja Libanon ovatkin sinänsä eksoottisia.
        Tavallinen rantalomahan, siis rannalla tai hotellin uima-altaalla joka päivä, ON C-luokan matka, voihan sitä vietää kesällä rannalla Suomessakin.
        Jos olenkin käynyt Djerbassa 20 vuotta sitten, sitä suuremmalla syyllä se on muuttunut taatusti vain pahempaan suuntaan, hotellien määrä 100 kertaistunut, samaten saasteet ja turismikin on varmasti lisääntynyt ja paljon.
        Onhan Tunisiassakin eksotiikkaa, sellaiselle joka ei ole ikinä kotikyläänsä pidemmällä käynyt. On kameliratsastusta, just ja just näkee viluksen "Saharan hiekasta" jos kiertää vähän laajemmasti, se ettei puhutakaan englantia, niin ja ne puumalaumat nuorten tunisialaisten kimpussa. Kehoitan kuitenkin pikkasen laajentamaan välimeren ulkopuolelle, ne matkat antaa taatusti 100 kertaa enemmän.


      • lepolomalla
        siis erimieltä kirjoitti:

        Välimeren ympäristö: Kaikissa muissa välimerenmaisaa käyneenä, paitsi Libya, rajalla tosin sielläkin. Kaikista välimerenmaista ainoana ns lomakohteena voisin mainita Kreikka ja Kypros. Kyproskin tosin aika pieni kierrettävä, Kreikka on laaja, hyvä ruoka, kulttuuri, mutta nykyisin niin ikävän "kallis". Espanja/Italia kalliita ja kun en ole mikään pullajalka/makarooninpurija. Marokko eksoottinen mutta erittäin likainen kuten kaikki pohjois-Afrikan maat ja Turkki. Egyptin plussa on todella rikas kulttuuri ja laitesukelluspaikat ja miinus viileät yöt. Muut eivät ole juuri edes mainitsemisen arvoisia (turvallisuus yms), vaikka Israel ja Libanon ovatkin sinänsä eksoottisia.
        Tavallinen rantalomahan, siis rannalla tai hotellin uima-altaalla joka päivä, ON C-luokan matka, voihan sitä vietää kesällä rannalla Suomessakin.
        Jos olenkin käynyt Djerbassa 20 vuotta sitten, sitä suuremmalla syyllä se on muuttunut taatusti vain pahempaan suuntaan, hotellien määrä 100 kertaistunut, samaten saasteet ja turismikin on varmasti lisääntynyt ja paljon.
        Onhan Tunisiassakin eksotiikkaa, sellaiselle joka ei ole ikinä kotikyläänsä pidemmällä käynyt. On kameliratsastusta, just ja just näkee viluksen "Saharan hiekasta" jos kiertää vähän laajemmasti, se ettei puhutakaan englantia, niin ja ne puumalaumat nuorten tunisialaisten kimpussa. Kehoitan kuitenkin pikkasen laajentamaan välimeren ulkopuolelle, ne matkat antaa taatusti 100 kertaa enemmän.

        Juuri tätä tarkoitin.Varokaa näitä "maailmanmatkaajia" jotka vain lähinnä halveksuvat muiden tapaa viettää lomaansa ;)


      • hmmmm...
        lepolomalla kirjoitti:

        Juuri tätä tarkoitin.Varokaa näitä "maailmanmatkaajia" jotka vain lähinnä halveksuvat muiden tapaa viettää lomaansa ;)

        tuo aihe, että mitä pitäisi matkalta saavuttaa. Jos tavoite on vain irtaantua kotosuomesta hetkeksi erilaisessa ympäristössä suhteellisen turvallisessa paikassa, niin suosittelen vaikka Italian garda järven seutua, sellainen voi vaan kyllästyttää monesti koettuna.

        Joku Tunisian djerba on pieni askel tuosta, sillä Tunisia ei ole niin turvallinen ja on muutenkin kulttuuriltaan enempi erilainen kuin Italia ym. suomeen verrattuna. Sitä eksotiikkaa siis tulee koettua, vaikka se olisi väkinäistä ja turisteille vain tarkoitettu. Ellei itse kiertele ympäristössä.

        Varmaan hyvinkin paljon vastaa Thaimaan tarjontaa ja kuinka moni Thaimaassa ollessa kiertelee pikkukyliä ja yrittää tutustua paikallisväestöön, siis muut kuin reppureissaajat, mutta jos heiltä kysyy, mikään muu matkailu ei ole mitään kuin omaehtoiset matkailut ja itse rakennetut kiertomatkat (varsinaiseksi lomailuksihan he eivät matkailuaan koe).

        Se, että alkaisi kiertelemään vähän pitemmällä kuin lähialueilla ja välimeren alueethan on jo nopeiden lentoyhteyksien takia lähialueita, menee enemmän sitten tuohon matkailu ja omien tutkimusretkien nimiin, varsinaista lomailukäsitettä ei siihen kuulu, mutta varmasti on mielenkiintoisempaa jos sellaiseen himoa tuntee.


      • et siedä kritiikkiä
        lepolomalla kirjoitti:

        Juuri tätä tarkoitin.Varokaa näitä "maailmanmatkaajia" jotka vain lähinnä halveksuvat muiden tapaa viettää lomaansa ;)

        Mitä taas varoitan sinun kaltaisistasi rehvastelijoista, jotka luulevat itsestään aivan liikaa.
        Oletko ottanut tämän palstan kenties itsellesi hallittavaksi?
        Jaoin hyyvää tietoa, päivastoin kuin sinä, tuota juu, ehkä, niin, voisihan se olla tietoa.
        Tunisia on huono lomaamaa. En suosittele sitä kenellekään, maailmassa on hyvin paljon nähtävää, Tunisiassa ei juuri mitään, yksi kerta riitti minulle.


      • outoa66
        et siedä kritiikkiä kirjoitti:

        Mitä taas varoitan sinun kaltaisistasi rehvastelijoista, jotka luulevat itsestään aivan liikaa.
        Oletko ottanut tämän palstan kenties itsellesi hallittavaksi?
        Jaoin hyyvää tietoa, päivastoin kuin sinä, tuota juu, ehkä, niin, voisihan se olla tietoa.
        Tunisia on huono lomaamaa. En suosittele sitä kenellekään, maailmassa on hyvin paljon nähtävää, Tunisiassa ei juuri mitään, yksi kerta riitti minulle.

        mikähän tämä tyyppi on kun täällä kiukuttelee...


    • djerbah

      Aika huono maku jäi paikasta.
      Rahaa vietiin hotellihuoneesta (luultavasti siivooja), paikalliset eivät puhu ollenkaan englantia, mahatautia tuli, rannalla hevosia, vesi rannassa likaista.
      Hyvää oli ruoka, halvat taksit ja ei niin tuputtavat myyjät

      • hihhh

        itse pidän maasta ja olen ajatellut lähteä uudestaankin. täytän pian 18 ja olisi suunnitelmissa lähteä 9.8 jos matkakumppani löytyy. palasin kesäkuun puolessavälissa ja hotelli oli les dunes, sama hotelli vois olla nytkin paikallaan.


      • xx
        hihhh kirjoitti:

        itse pidän maasta ja olen ajatellut lähteä uudestaankin. täytän pian 18 ja olisi suunnitelmissa lähteä 9.8 jos matkakumppani löytyy. palasin kesäkuun puolessavälissa ja hotelli oli les dunes, sama hotelli vois olla nytkin paikallaan.

        Oltiin kesäkuun alussa yksi viikko Djerbassa ja Finnmatkojen kuvauksen perusteella odotin kyllä paikalta paljon enemmän. En ole kovin nirso mutta nyt oli kyllä poikkeuksellisen ankea paikka. Likaista ja hoitamatonta, paikoitellen ympäristö näytti lähinnä slummilta. Rantakin oli törkeässä kunnossa niiltä osin kun ei kuulunut johonkin hotelliin.

        Paikalliset ihmiset oli sellaisia kun muslimit nyt on, ei siis hilpeintä sakkia mutta kylläkin ihan ystävällisiä. Ja tietty mausteena kakun päällä naisia ei näkynyt missään, terassit ja ravintolat oli täynnä äijälaumoja mikä meininki kyllä aina vituttaa, ei sille mitään voi.

        Meillä oli hyvä hotelli Radisson Spa ja se oli matkan pelastus, lomasta tuli kumminkin hieno. Suosittelenkin samoin kuin joku muukin paikkaa jos ottaa hyvän hotellin ja pysyttelee sen palveluiden äärellä. Muuten ehdottomasti kannattaa lähteä vaikka kreikkaan.


      • peruttu
        xx kirjoitti:

        Oltiin kesäkuun alussa yksi viikko Djerbassa ja Finnmatkojen kuvauksen perusteella odotin kyllä paikalta paljon enemmän. En ole kovin nirso mutta nyt oli kyllä poikkeuksellisen ankea paikka. Likaista ja hoitamatonta, paikoitellen ympäristö näytti lähinnä slummilta. Rantakin oli törkeässä kunnossa niiltä osin kun ei kuulunut johonkin hotelliin.

        Paikalliset ihmiset oli sellaisia kun muslimit nyt on, ei siis hilpeintä sakkia mutta kylläkin ihan ystävällisiä. Ja tietty mausteena kakun päällä naisia ei näkynyt missään, terassit ja ravintolat oli täynnä äijälaumoja mikä meininki kyllä aina vituttaa, ei sille mitään voi.

        Meillä oli hyvä hotelli Radisson Spa ja se oli matkan pelastus, lomasta tuli kumminkin hieno. Suosittelenkin samoin kuin joku muukin paikkaa jos ottaa hyvän hotellin ja pysyttelee sen palveluiden äärellä. Muuten ehdottomasti kannattaa lähteä vaikka kreikkaan.

        kohde? Ko. hotellia ei löydy enää Finnmatkojen sivuilta ja asiakkaat siirretty muihin hotelleihin. Onko kellään tietoa mitä tapahtunut? Finnmatkoilta ei toistaiseksi ole tullut vastausta.


      • perhematka
        peruttu kirjoitti:

        kohde? Ko. hotellia ei löydy enää Finnmatkojen sivuilta ja asiakkaat siirretty muihin hotelleihin. Onko kellään tietoa mitä tapahtunut? Finnmatkoilta ei toistaiseksi ole tullut vastausta.

        Minusta hotelli on yhä, mutta heidän all inclusive asiakkaat on siirretty muihin hotelleihin. All ei vastannut matkatoimiston vaatimuksia. Me saimme eilen tiedon all loppumisesta Drean Parkissa ja tänään aamulla uuden hotellin. Parempi hotelli samaan hintaan. Lähtöön vajaat 2 viikkoa. Tuosta all inclusiven tasosta siis johtuu muutokset.


      • heeh
        hihhh kirjoitti:

        itse pidän maasta ja olen ajatellut lähteä uudestaankin. täytän pian 18 ja olisi suunnitelmissa lähteä 9.8 jos matkakumppani löytyy. palasin kesäkuun puolessavälissa ja hotelli oli les dunes, sama hotelli vois olla nytkin paikallaan.

        Joku oli lähettänyt, että olisi lähdössä Tunisiaan 9.8 ja kaipailisi matkaseuraa. Täällä olisi yksi nuori tyttönen kaipaamassa myös matka seuraa. Jos kiinostuit niin laitappa vaikka tänne viestii tai jotain. :D


      • Juanita88
        perhematka kirjoitti:

        Minusta hotelli on yhä, mutta heidän all inclusive asiakkaat on siirretty muihin hotelleihin. All ei vastannut matkatoimiston vaatimuksia. Me saimme eilen tiedon all loppumisesta Drean Parkissa ja tänään aamulla uuden hotellin. Parempi hotelli samaan hintaan. Lähtöön vajaat 2 viikkoa. Tuosta all inclusiven tasosta siis johtuu muutokset.

        Joo kävimme toukokuun lopussa kyseissä paikassa ja all inclusive ei todellakaan ollut sitä mitä oli luvattu. Paikassa oli tasan yksi ravintola vaikka esitteessä luvattiin bbq paikkoja yms. muutenkin ruokapolitiikka oli huonon laista.. jos et ollut all inclusive asiakas et saanut ostettua hotellista ruokaa. Muuten hotelli oli ihan viihtyisä niiltä osin kuin oli talven jäljiltä valmis


      • Muumiperhe reissussa
        xx kirjoitti:

        Oltiin kesäkuun alussa yksi viikko Djerbassa ja Finnmatkojen kuvauksen perusteella odotin kyllä paikalta paljon enemmän. En ole kovin nirso mutta nyt oli kyllä poikkeuksellisen ankea paikka. Likaista ja hoitamatonta, paikoitellen ympäristö näytti lähinnä slummilta. Rantakin oli törkeässä kunnossa niiltä osin kun ei kuulunut johonkin hotelliin.

        Paikalliset ihmiset oli sellaisia kun muslimit nyt on, ei siis hilpeintä sakkia mutta kylläkin ihan ystävällisiä. Ja tietty mausteena kakun päällä naisia ei näkynyt missään, terassit ja ravintolat oli täynnä äijälaumoja mikä meininki kyllä aina vituttaa, ei sille mitään voi.

        Meillä oli hyvä hotelli Radisson Spa ja se oli matkan pelastus, lomasta tuli kumminkin hieno. Suosittelenkin samoin kuin joku muukin paikkaa jos ottaa hyvän hotellin ja pysyttelee sen palveluiden äärellä. Muuten ehdottomasti kannattaa lähteä vaikka kreikkaan.

        Tultiin 5.7 Djerbasta ja hotelli Abirista. Abir hotellin aamupala on surkea, patonkia, keitettyjä munia ja tomaattia aamupalalla. Joinakin aamuina oli leikkelettä ja kotijuuston tyyppistä. Parina aamuna oli letun ja kananmunanpaistajia. Aamupala oli ranskalaistyyppinen, sillä eihän ranskalaiset pure kuin patonkia ja kroisantteja aamulla. Lisäksi juomalasit, kahvikupit ja lautaset loppuivat aamuisin kesken.

        Hotelli oli muuten ihan siisti ja rauhallinen. Henkilökunta, varsinkin ohjelmaihmiset olivat ystävällisiä ja puhuivat englantia. Muutenkin aika hyvin englannin kielellä pärjäsi Djerbassa ja ystävällisiä ihmisiä olivat myös Midounissa, jossa sai hyvin kierrellä kauppoja ja basaarin putiikkeja. Yhdellä aukealla oli vain pari agressiivistä myyjää jotka ottivat kädestä kiinni ja yrittivät viedä putiikkinsa sisään, ja yksi taisi tarjota myytäväksi myös kokaiinia. Kiinteä hintaisista kaupoista kannatti ostaa, pääsi monin kerroin halvemmalla ja helpommalla.

        Taksi kyyti todella edullista esim. Abirista Midouniin maksoi 2 dinaaria. Paluumatkalla välillä oli sellaisia taksikuskeja jotka eivät tienneet hotelli Abiria, mutta se ei ole sinänsä ihme jos 700 hotellia on Djerban saarella.

        Krokotiilifarmilla kannattaa käydä. Kävimme Finnmatkojen järjestämällä retkellä ja saatiin pitää 11 kk krokotiili vauvaa sylissä, joka maksoi 1 dinaarin. Tosin paljon halvemmaksi tulee käydä omatoimisesti farmilla.


      • Muumiperhe reissussa
        Muumiperhe reissussa kirjoitti:

        Tultiin 5.7 Djerbasta ja hotelli Abirista. Abir hotellin aamupala on surkea, patonkia, keitettyjä munia ja tomaattia aamupalalla. Joinakin aamuina oli leikkelettä ja kotijuuston tyyppistä. Parina aamuna oli letun ja kananmunanpaistajia. Aamupala oli ranskalaistyyppinen, sillä eihän ranskalaiset pure kuin patonkia ja kroisantteja aamulla. Lisäksi juomalasit, kahvikupit ja lautaset loppuivat aamuisin kesken.

        Hotelli oli muuten ihan siisti ja rauhallinen. Henkilökunta, varsinkin ohjelmaihmiset olivat ystävällisiä ja puhuivat englantia. Muutenkin aika hyvin englannin kielellä pärjäsi Djerbassa ja ystävällisiä ihmisiä olivat myös Midounissa, jossa sai hyvin kierrellä kauppoja ja basaarin putiikkeja. Yhdellä aukealla oli vain pari agressiivistä myyjää jotka ottivat kädestä kiinni ja yrittivät viedä putiikkinsa sisään, ja yksi taisi tarjota myytäväksi myös kokaiinia. Kiinteä hintaisista kaupoista kannatti ostaa, pääsi monin kerroin halvemmalla ja helpommalla.

        Taksi kyyti todella edullista esim. Abirista Midouniin maksoi 2 dinaaria. Paluumatkalla välillä oli sellaisia taksikuskeja jotka eivät tienneet hotelli Abiria, mutta se ei ole sinänsä ihme jos 700 hotellia on Djerban saarella.

        Krokotiilifarmilla kannattaa käydä. Kävimme Finnmatkojen järjestämällä retkellä ja saatiin pitää 11 kk krokotiili vauvaa sylissä, joka maksoi 1 dinaarin. Tosin paljon halvemmaksi tulee käydä omatoimisesti farmilla.

        Huomio niille jotka ovat suunnitelleet lähteä Merirosvo risteilylle Flamingosaarelle, unohtakaa koko juttu, varsinkin jos lapset ovat mukana. Lapsille EI oikeasti ole mitään ohjelmaa. Lapset voivat osallistua aikuisten mukana tanssiin laivalla. Laivalla piti olla mm. kasvomaalausta, mutta meidän aikana sitä ei ollut. Valokuvan sai otettua itsestään ja ns. kapteeni koukusta, jonka olisi voinut itselleen lunastaa 5 dinaarilla ruokailun jälkeen. Laivalla puhutaan pääasiassa ranskaa, italiaa ja saksaa ja VAIN kerran suomeksi. Finnmatkojen järjestämällä retkellä bussi jättää n. 1 km päähän satamasta, jonne sitten kävellään. Laiva matka ei kestä edes tuntia. Kun laiva on päässyt todella karuun saareen, kävellään n. 500 m saaren toiselle puolella uimaan. Ranta on täynnä heinää, jota ei varmasti ole siivottu tämän vuoden puolella ollenkaan. Pyyhkeille ei ehdi edes asettua kun tulee kaupustelijoita tai kameli tulee omistajan kanssa niskaan huohottamaan. Se siitä rauhasta, hotellin rannallakin on rauhallisempaa. Lisäksi Finnmatkat kertovat retkikuvauksessa, että saarella leikitään muutama tunti ja uidaan koko päivä. Saarella ehtii olla 2 tuntia, jonka jälkeen mennään syömään sitä moskaa. Ruokana spagettia, grillattuamakkaraa (joka loppui kesken), grillattua kalaa, cuscus (oli todella pahaa) ja kuivaa patonkia.

        Ruokailun jälkeen oli ohjelmassa 3 ravintola sketsiä, ranskalaisesta, italialaisesta ja saksalaisesta ravintolasta kyseisillä kielillä. Pari miestä esittivät ja löivät toisiaan naamaan nyrkeillä ja toisiaan myös kepeillä, kaatoivat penkillä istuvan penkkineen päivineen maahan, heittivät vettä ja hiekkaa yleisön päälle. Eipä hirveästi naurattanut, eikä tosiaankaan lapsille suunnattua ohjelmaa.

        Kaikkein järkyttävin olikin se, että kukaan ei missään vaiheessa kertonut ettei laivojen luona ole hyvä uimapaikka. Ravuista viis, mutta kun laivan vessa vedet papereineen ja tarpeineen menee suoraan veteen. Siellä muutamat uivat laivojen luona ruokailun jälkeen kun eivät enää lähteneet toiselle puolelle rantaa uimaan. Lisäksi meressä oli valtava levälautta jossa kellui ihan sitä itseään ja vessapaperia.

        Nyt siis Tunisia on nähty enkä siis toista kertaa sinne aio mennä. Djerban saari on roskainen ja kaikenlaista löytyy teiden varsilta. Tunisiassa ei todellakaan ole mitään katseltavaa eikä nähtävää, mikäli ei halua lähteä Saharan retkelle. Hotellin rannalla vedessä on lähes aina meriheinää, joka tulee merestä, joten rannalla olo oli itselle pettymys. Merivesi oli myös niin lämmintä, ettei se virkistänyt ollenkaan.

        Mutta positiivisesti ajatellen, mikäli haluaa olla vain hotellilla ja nauttia auringosta ja uida niin siihen kyllä Djerba antaa hyvän mahdollisuuden rentoutuakseen, muuhun Djerbasta ei olekaan.

        Lisäksi varoittaisin 2 €:n huojareista, joita liikkuu rannan ja hotellin läheisyydessä. Ihminen tai 2 ihmistä olevinaan löytää 2 €:n kolikon maasta ja tulevat kysymään minkä arvoinen tämä on dinaareissa. Mutta dinaarit eivät kelpaakaan. Kysyvät mistä maasta ollaan ja haluavat vaihtaa joko markoiksi tai pieniksi euron kolikoiksi, keräävät olevinaan. Kun niitä euroja ne haluavat nähdä lompakon sisään jne. Joten sitä ei kannata tehdä, sillä ne häviävät. Ekalla kerralla kun tämä 2 €:n huijaus yritys sattui, luultiin sitä ihan oikeaksi löydöksi, mutta jolloin ei rahaa huijari saanut. Toisella kertaa sitten 5 dinaarin kuitenkin kelpasi, mutta joka saatiin hetken kuluttua kun tajuttiin että kolikko oli hävinnyt. Mentiin takaisin ja mies antoi rahan maasta, joka oli olevinaan maahan tippunut. Joten mikäli joku tulee 2 €:n kolikon kanssa ja antaa sen esim. lapselle ottakaa vain raha mukaan ja toivottakaa hyvää päivänjatkoa.

        Tähän astisista rantalomista Egyptin El Gouna vie siisteydessään ja ruokineen pisteet kotiinsa. Tykkäsin Bulgarian Primoskosta monta kertaa enemmän kuin Djerbasta.


      • djerbuska
        heeh kirjoitti:

        Joku oli lähettänyt, että olisi lähdössä Tunisiaan 9.8 ja kaipailisi matkaseuraa. Täällä olisi yksi nuori tyttönen kaipaamassa myös matka seuraa. Jos kiinostuit niin laitappa vaikka tänne viestii tai jotain. :D

        oli aivan ihana paikka, rantaloma parhaimmillaan. Ihana merenranta, joka lanattiin puhtaaksi joka aamu yön aikana rantautuneista ruohoista. Pitkä, matala puhdas hiekkaranta. Uima-allas suht iso ja siisti. Pieni lastenallas. Hotelli ihan jees, ei mitenkään hieno mutta riittävä. Ruoka (all inclusive) hyvää. Ajoittain illallisella ruuhkaa. Henkilökunta mukavaa ja aktiviteettiväki aivan ihanaa. Koko päivän ajan erilaista ohjelmaa vesijumpasta tikanheittoon ja arabiankielenkurssiin. Miinuksena koko henkilökunnan englanninkielen taito, sai kyllä miettiä monesti mitä joku haluaa sanoa kun tuli ranska-saksa-englanti yhdistelmänä asiat. Hyväntahtoisesti jaksoivat kuitenkin ja kaikki asiat loppujen lopuksi onnistui. Ranta/allaslomaa haluaville suosittelen djerbaa, itse perheeni kanssa (mies, 8 & 3 v lapset) saimme juuri sitä mitä halusimmekin. 'Eli aurinkoa, uimista, rentoutumista ja vapaanta kotiaskareista. Koin myös hotellialueemme suojattuna. Rannekkeella pääsi alueelle, samoin merenranta oli " vartioitu". Mitään ei keneltäkään seurueemme jäseneltä kadonnut. Muuten Djerba mielestäni karu ja kuiva, hiekkaa paljon. Mutta kuitenkin omalla tavallaan kaunis. Hyvää lomaa sinne meneville! Itse tulin 5.7 pois, takaisin ólisi ihana päästä!!!


      • Memmariini
        djerbuska kirjoitti:

        oli aivan ihana paikka, rantaloma parhaimmillaan. Ihana merenranta, joka lanattiin puhtaaksi joka aamu yön aikana rantautuneista ruohoista. Pitkä, matala puhdas hiekkaranta. Uima-allas suht iso ja siisti. Pieni lastenallas. Hotelli ihan jees, ei mitenkään hieno mutta riittävä. Ruoka (all inclusive) hyvää. Ajoittain illallisella ruuhkaa. Henkilökunta mukavaa ja aktiviteettiväki aivan ihanaa. Koko päivän ajan erilaista ohjelmaa vesijumpasta tikanheittoon ja arabiankielenkurssiin. Miinuksena koko henkilökunnan englanninkielen taito, sai kyllä miettiä monesti mitä joku haluaa sanoa kun tuli ranska-saksa-englanti yhdistelmänä asiat. Hyväntahtoisesti jaksoivat kuitenkin ja kaikki asiat loppujen lopuksi onnistui. Ranta/allaslomaa haluaville suosittelen djerbaa, itse perheeni kanssa (mies, 8 & 3 v lapset) saimme juuri sitä mitä halusimmekin. 'Eli aurinkoa, uimista, rentoutumista ja vapaanta kotiaskareista. Koin myös hotellialueemme suojattuna. Rannekkeella pääsi alueelle, samoin merenranta oli " vartioitu". Mitään ei keneltäkään seurueemme jäseneltä kadonnut. Muuten Djerba mielestäni karu ja kuiva, hiekkaa paljon. Mutta kuitenkin omalla tavallaan kaunis. Hyvää lomaa sinne meneville! Itse tulin 5.7 pois, takaisin ólisi ihana päästä!!!

        Tulimme eilen Djerbalta Finnmatkojen matkalta.Hotellimme oli Club Rimel ja siellä all inclusive.Hotellialue oli iso,keskellä sitä laaja uima-allas.Yksi iso ravintola,jossa seisovista pöydistä tarjoiltiin aamupala ja kaksi muuta päivän ruokaa.Noutopöytiä oli monta ja lisäksi oli saarekkeita,joissa oli kokit paistamassa.Ruokalajeja oli paljon.Söimme lähes kaikkea.Leikkeleet jätimme suosiolla väliin.Ainakin kerran päivässä näimme kuinka kokki kävi keräämässä tarjoilulautasilta näytepaloja pusseihin.Ilmeisesti heillä oli joku bakteeriseuranta ruuista.
        Alueen kolmesta baarista sai ranneketta vilauttamalla juomia,viinejä ja alkoholijuomia.Myös vesipulloja sai baareista.Aterioilla viinin toi tarjoilijat,jotka työskentelivät salissa.Baarit menivät kiinni klo 24.00 ja koko alue hiljeni sen jälkeen.
        Pitkän miinuksen hotelli ja koko paikka saa siitä ettei siellä todellakaan pärjää englannin kielellä.Törmäsimme vain muutamaan harvaan,joka sitä osaa.RANSKAN SANAKIRJA MUKAAN!!!Tunisiassa puhutaan ranskaa,arabiaa ja hiukan esimerkiksi saksaa.Meitä luultiin venäläisiksi ja hotellin kirjoissa olimme norjalaisia =).Hotellihuoneet olivat siistit,kulumista näkyi kylppärissä.Sängyt olivat kivikovat.Rahanvaihtopiste oli respassa.
        Hotellialueen jatkona oli hiekkaranta,jossa oli aurinkotuoleja.Tuoleja oli myös allasalueella.Röyhkeänä käytäntönä hotellivierailla oli se,että tuoleja varailtiin pyyhkeillä.Oli onni jos sattui aamu kymmeneltä löytämään vapaan tuolin.Tilastojemme mukaan tuolit käytiin varaamassa jo aamu kuuden aikaan.Tuolien käyttöaste vaihteli päivän mittaan ja paljon oli sellaisia varattuja tuoleja ihan tyhjillään lähes koko päivän.Maassa maan tavalla,mekin rupesimme reippailemaan aamuviideltä ja varailimme parhaimmat tuolit rannalta.
        Hotellialueella oli paljon aktiviteettejä.Siellä oli allasjumppaa,pelejä,rantatoimintaa,illalla tanssia sekä teatteri,jossa alkuillasta oli lasten disco,sitten aikuisille suunnattu musiikki-ja tanssishow.Nämä ohjelmat oli joka ilta.Yhtenä päivänä hotellilla oli häänäytös ja sitä seurasi tunisialainen ilta,joka näkyi ruokaravintolan sisustuksessa sekä teatterin ohjelmassa.
        Kävimme myös kahdella retkellä ja näimme paikallista elämää.Aikamoista meininkiä oli ja kiitin luojaani,että valitsimme all inclusiven.Tuskin olisin osannut tilata yhtään mitään ravintolassa.Ruokalistat olivat kuulema ranskaksi ja kun kokemuksemme mukaan kukaan ei puhu englantia niin.....ei kiitos.Retkillä kävimme syömässä porukan mukana kahdessa hotellissa.Parissa kahvilassa pysähdyimme myös.Paikat eivät innostaneet.
        Ostosten kanssa täytyy olla tarkkana.Kyselimme Houmt Soukissa kahdesta kiinteähintaisesta kaupasta samaa nahkatakkia.Meille sitä tarjottiin n.900e:lla kummassakin liikkeessä ja kun sitten tarjosimme takista 100e niin meidät naurettiin pihalle.Lähtiessämme myyjät olisivat sitten hyväksyneet hinnan.Omatoimisesti ajoimme taksilla(n.3 dinaaria) hotellilta Midoun kylään ja siellä kävimme Yasmine shopping centerissä.Se oli mieleinen,ilmastoitu kauppa,jossa kaikissa tuotteissa oli selkeät hintalaput.Myyjät seisoskelivat hiljaa katselemassa ja tulivat apuun pyydettäessä.Ostokset maksettiin tavalliselle kassalle.Kävimme vielä toisessa samanlaisessa kaupassa (nimeä en muista) ja siellä metsästämämme nahkatakki maksoi 65e hintalaputettuna.Mies osti pitkän nahkatakin ja se maksoin 100e.Hinnat ovat hintalapuissa diinaareina,mutta joku tarjoaa tavaraa myös euroina.
        Basaarialueilla ja kylissä ei paljon halunnut liikkua.Meno on sekavaa ja rauhatonta.Aika alkeellista siellä on.Kaduilla liikkuu varastelevia pikkupoikia.Muuten meitä ei huijattu kun käännyimme epämääräisistä kaupoista ja kujista loitommalle.
        Hotellialueella elo oli paratiisimaista ja kaiken kattavaa.Kaikenkaikkiaan reissumme oli loistava.Hotellin henkilökunta oli erittäin ystävällistä ja palvelualtista.Meitä suomalaisia oli neljä huoneellista ja loppu osa hotellivieraista (n.420 huoneellista)koostuivat ranskalaisista,saksalaisiata,sveitsiläisistä ja muista eurooppalaisista.Meno oli rauhallista ja sivistyneen oloista.Vaikka alkoholia sai baareita aamusta iltaan niin yhtään humalaista emme viikon aikana alueella nähneet.Brittiläiset matkayhtiöt aloittavat matkat djerballe (ja Rimeliin)ensi kesänä,joten oletettavaa on,että meno muuttuu toisenlaiseksi =).
        Lentokentällä kuulimme myös toisenlaisia lomakokemuksia.Hotelleissa oli ollut torakoita ja muita öttiäisiä.Miehet olivat ahdistelleet ja käpälöineet naisia oikein urakalla.Uskon kyllä tämän tapahtuneen.Viikon reissu riitti meille hyvin! =)


      • kohta lähdössä
        Memmariini kirjoitti:

        Tulimme eilen Djerbalta Finnmatkojen matkalta.Hotellimme oli Club Rimel ja siellä all inclusive.Hotellialue oli iso,keskellä sitä laaja uima-allas.Yksi iso ravintola,jossa seisovista pöydistä tarjoiltiin aamupala ja kaksi muuta päivän ruokaa.Noutopöytiä oli monta ja lisäksi oli saarekkeita,joissa oli kokit paistamassa.Ruokalajeja oli paljon.Söimme lähes kaikkea.Leikkeleet jätimme suosiolla väliin.Ainakin kerran päivässä näimme kuinka kokki kävi keräämässä tarjoilulautasilta näytepaloja pusseihin.Ilmeisesti heillä oli joku bakteeriseuranta ruuista.
        Alueen kolmesta baarista sai ranneketta vilauttamalla juomia,viinejä ja alkoholijuomia.Myös vesipulloja sai baareista.Aterioilla viinin toi tarjoilijat,jotka työskentelivät salissa.Baarit menivät kiinni klo 24.00 ja koko alue hiljeni sen jälkeen.
        Pitkän miinuksen hotelli ja koko paikka saa siitä ettei siellä todellakaan pärjää englannin kielellä.Törmäsimme vain muutamaan harvaan,joka sitä osaa.RANSKAN SANAKIRJA MUKAAN!!!Tunisiassa puhutaan ranskaa,arabiaa ja hiukan esimerkiksi saksaa.Meitä luultiin venäläisiksi ja hotellin kirjoissa olimme norjalaisia =).Hotellihuoneet olivat siistit,kulumista näkyi kylppärissä.Sängyt olivat kivikovat.Rahanvaihtopiste oli respassa.
        Hotellialueen jatkona oli hiekkaranta,jossa oli aurinkotuoleja.Tuoleja oli myös allasalueella.Röyhkeänä käytäntönä hotellivierailla oli se,että tuoleja varailtiin pyyhkeillä.Oli onni jos sattui aamu kymmeneltä löytämään vapaan tuolin.Tilastojemme mukaan tuolit käytiin varaamassa jo aamu kuuden aikaan.Tuolien käyttöaste vaihteli päivän mittaan ja paljon oli sellaisia varattuja tuoleja ihan tyhjillään lähes koko päivän.Maassa maan tavalla,mekin rupesimme reippailemaan aamuviideltä ja varailimme parhaimmat tuolit rannalta.
        Hotellialueella oli paljon aktiviteettejä.Siellä oli allasjumppaa,pelejä,rantatoimintaa,illalla tanssia sekä teatteri,jossa alkuillasta oli lasten disco,sitten aikuisille suunnattu musiikki-ja tanssishow.Nämä ohjelmat oli joka ilta.Yhtenä päivänä hotellilla oli häänäytös ja sitä seurasi tunisialainen ilta,joka näkyi ruokaravintolan sisustuksessa sekä teatterin ohjelmassa.
        Kävimme myös kahdella retkellä ja näimme paikallista elämää.Aikamoista meininkiä oli ja kiitin luojaani,että valitsimme all inclusiven.Tuskin olisin osannut tilata yhtään mitään ravintolassa.Ruokalistat olivat kuulema ranskaksi ja kun kokemuksemme mukaan kukaan ei puhu englantia niin.....ei kiitos.Retkillä kävimme syömässä porukan mukana kahdessa hotellissa.Parissa kahvilassa pysähdyimme myös.Paikat eivät innostaneet.
        Ostosten kanssa täytyy olla tarkkana.Kyselimme Houmt Soukissa kahdesta kiinteähintaisesta kaupasta samaa nahkatakkia.Meille sitä tarjottiin n.900e:lla kummassakin liikkeessä ja kun sitten tarjosimme takista 100e niin meidät naurettiin pihalle.Lähtiessämme myyjät olisivat sitten hyväksyneet hinnan.Omatoimisesti ajoimme taksilla(n.3 dinaaria) hotellilta Midoun kylään ja siellä kävimme Yasmine shopping centerissä.Se oli mieleinen,ilmastoitu kauppa,jossa kaikissa tuotteissa oli selkeät hintalaput.Myyjät seisoskelivat hiljaa katselemassa ja tulivat apuun pyydettäessä.Ostokset maksettiin tavalliselle kassalle.Kävimme vielä toisessa samanlaisessa kaupassa (nimeä en muista) ja siellä metsästämämme nahkatakki maksoi 65e hintalaputettuna.Mies osti pitkän nahkatakin ja se maksoin 100e.Hinnat ovat hintalapuissa diinaareina,mutta joku tarjoaa tavaraa myös euroina.
        Basaarialueilla ja kylissä ei paljon halunnut liikkua.Meno on sekavaa ja rauhatonta.Aika alkeellista siellä on.Kaduilla liikkuu varastelevia pikkupoikia.Muuten meitä ei huijattu kun käännyimme epämääräisistä kaupoista ja kujista loitommalle.
        Hotellialueella elo oli paratiisimaista ja kaiken kattavaa.Kaikenkaikkiaan reissumme oli loistava.Hotellin henkilökunta oli erittäin ystävällistä ja palvelualtista.Meitä suomalaisia oli neljä huoneellista ja loppu osa hotellivieraista (n.420 huoneellista)koostuivat ranskalaisista,saksalaisiata,sveitsiläisistä ja muista eurooppalaisista.Meno oli rauhallista ja sivistyneen oloista.Vaikka alkoholia sai baareita aamusta iltaan niin yhtään humalaista emme viikon aikana alueella nähneet.Brittiläiset matkayhtiöt aloittavat matkat djerballe (ja Rimeliin)ensi kesänä,joten oletettavaa on,että meno muuttuu toisenlaiseksi =).
        Lentokentällä kuulimme myös toisenlaisia lomakokemuksia.Hotelleissa oli ollut torakoita ja muita öttiäisiä.Miehet olivat ahdistelleet ja käpälöineet naisia oikein urakalla.Uskon kyllä tämän tapahtuneen.Viikon reissu riitti meille hyvin! =)

        Onko kukaan ollut Rodesissa? Otimme puolihoidon, onko kokemuksia.


      • ei kiitos
        djerbuska kirjoitti:

        oli aivan ihana paikka, rantaloma parhaimmillaan. Ihana merenranta, joka lanattiin puhtaaksi joka aamu yön aikana rantautuneista ruohoista. Pitkä, matala puhdas hiekkaranta. Uima-allas suht iso ja siisti. Pieni lastenallas. Hotelli ihan jees, ei mitenkään hieno mutta riittävä. Ruoka (all inclusive) hyvää. Ajoittain illallisella ruuhkaa. Henkilökunta mukavaa ja aktiviteettiväki aivan ihanaa. Koko päivän ajan erilaista ohjelmaa vesijumpasta tikanheittoon ja arabiankielenkurssiin. Miinuksena koko henkilökunnan englanninkielen taito, sai kyllä miettiä monesti mitä joku haluaa sanoa kun tuli ranska-saksa-englanti yhdistelmänä asiat. Hyväntahtoisesti jaksoivat kuitenkin ja kaikki asiat loppujen lopuksi onnistui. Ranta/allaslomaa haluaville suosittelen djerbaa, itse perheeni kanssa (mies, 8 & 3 v lapset) saimme juuri sitä mitä halusimmekin. 'Eli aurinkoa, uimista, rentoutumista ja vapaanta kotiaskareista. Koin myös hotellialueemme suojattuna. Rannekkeella pääsi alueelle, samoin merenranta oli " vartioitu". Mitään ei keneltäkään seurueemme jäseneltä kadonnut. Muuten Djerba mielestäni karu ja kuiva, hiekkaa paljon. Mutta kuitenkin omalla tavallaan kaunis. Hyvää lomaa sinne meneville! Itse tulin 5.7 pois, takaisin ólisi ihana päästä!!!

        Onneksi joku on pitänyt hotelli sangho villagesta, mutta tässä muutama toisenlainen fakta. Hotelli ei todellakaan ollut tasoltaan 3tähteä. Huone oli huonotasoinen, erityisesti kylpyhuone karmeassa kunnossa.
        Aamiainen oli huono, luonas ja illallinen tyydyttäviä. Illallisella tarjottiin usein lounaalta jääneitä raaka-aineita. Viinit olivat ala-arvoisia. Punaviini haisi lähinnä petrolille ja roseviini haisi oksennukselle.
        Mutta suurin miinus oli kuitenkin hotellin viihderyhmän käyttäytyminen. He tunkivat asikkaiden pöytiin syömään, erityisesti illallisella he vielä kaupustelivat t-paitoja tai cd:tä. Aamusin osa näistä iloisista viihderyhmäläistä oli pummimassa asiakkailta tupakkaa ja päivällä alkoi sitten alkoholijuomien pummiminen. Valittavan moni asiakas haki heille juomia. Nämä samat viihderyhmäläiset sitten toimivat asiakkkaiden lasten viihdyttäjinä . Useana iltana näki selvästi päihtyneitä vetäjiä lasten mini diskossa. Myöskään selvästi alaikäisten tyttöjen vikittely ei ollut tavatonta.
        Ranta-alueen siivoaminen tapahtui todellakin lanaamalla eli roskat vain piilotettiin, mutta kukaan ei niitä kerännyt pois. Traktorilla lanattiin vesiheinä hieman sivummalla, josta aallot löivät ne takaisin rannalle.
        Ihmiset näkevät asiat monella eri tavalla, mutta tämä oli oma kokemukseni. Olen ollut aiemmin kolme kertaa Tunisiassa ja matkat ovat vastanneet luvattua. Tosin tämä matka oli ensimmäinen Finnmatkoilta.


      • jaanaamaa
        djerbuska kirjoitti:

        oli aivan ihana paikka, rantaloma parhaimmillaan. Ihana merenranta, joka lanattiin puhtaaksi joka aamu yön aikana rantautuneista ruohoista. Pitkä, matala puhdas hiekkaranta. Uima-allas suht iso ja siisti. Pieni lastenallas. Hotelli ihan jees, ei mitenkään hieno mutta riittävä. Ruoka (all inclusive) hyvää. Ajoittain illallisella ruuhkaa. Henkilökunta mukavaa ja aktiviteettiväki aivan ihanaa. Koko päivän ajan erilaista ohjelmaa vesijumpasta tikanheittoon ja arabiankielenkurssiin. Miinuksena koko henkilökunnan englanninkielen taito, sai kyllä miettiä monesti mitä joku haluaa sanoa kun tuli ranska-saksa-englanti yhdistelmänä asiat. Hyväntahtoisesti jaksoivat kuitenkin ja kaikki asiat loppujen lopuksi onnistui. Ranta/allaslomaa haluaville suosittelen djerbaa, itse perheeni kanssa (mies, 8 & 3 v lapset) saimme juuri sitä mitä halusimmekin. 'Eli aurinkoa, uimista, rentoutumista ja vapaanta kotiaskareista. Koin myös hotellialueemme suojattuna. Rannekkeella pääsi alueelle, samoin merenranta oli " vartioitu". Mitään ei keneltäkään seurueemme jäseneltä kadonnut. Muuten Djerba mielestäni karu ja kuiva, hiekkaa paljon. Mutta kuitenkin omalla tavallaan kaunis. Hyvää lomaa sinne meneville! Itse tulin 5.7 pois, takaisin ólisi ihana päästä!!!

        Olemme menossa maanantaina Sangho Village- hotelliin. Olisi kiva tietää, onko kauppakojuja ym. ostopaikkoja hotellin lähellä?


      • ei kiitos
        jaanaamaa kirjoitti:

        Olemme menossa maanantaina Sangho Village- hotelliin. Olisi kiva tietää, onko kauppakojuja ym. ostopaikkoja hotellin lähellä?

        Lähellä Sangho villagea on muutama supermarket ja muutamia "shopping centereitä", joissa myydään perusturistisälää. Hotellin ympärillä ei ole kuin pari toiminnassa olevaa hotellia ja muita joko korjataan tai ovat vain autioina.
        Ostoksille kannattaa lähteä läheiseen Midoun "kaupunkiin". Taksin saa hotellin edestä ja maksaa max 4td. Taksilla liikkuminen on muutenkin todella edullista.


      • jaanaamaa
        ei kiitos kirjoitti:

        Lähellä Sangho villagea on muutama supermarket ja muutamia "shopping centereitä", joissa myydään perusturistisälää. Hotellin ympärillä ei ole kuin pari toiminnassa olevaa hotellia ja muita joko korjataan tai ovat vain autioina.
        Ostoksille kannattaa lähteä läheiseen Midoun "kaupunkiin". Taksin saa hotellin edestä ja maksaa max 4td. Taksilla liikkuminen on muutenkin todella edullista.

        Okei.. kiitos vastauksesta ;D


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      682
      5087
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      469
      3534
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      156
      3287
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2543
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2369
    6. 261
      1960
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1487
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      99
      1389
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1369
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1150
    Aihe