Olen ruvennut menettämään uskoa, sillä päivä päivältä uskominen tuntuu vain vaikeammalta ja vaikeammalta. On ruvennut pikku hiljaa tulemaan tietynlaista synninluvallisuutta. Alkuun musiikin kanssa oli tosi vaikeaa taistella. Lopulta en kyennyt taistelemaan musiikin himoja vastaan. Hirveet vieroitusoireet, jos ei saanut kuulla musiikkia. Kun lopulta rytmikäs musiikki rupes kuulostaa tavalliselta, rupes tulemaan muita syntejä..
Nyt onkin mietittävä, voinko jatkaa tällai enää uskovaisena. Alkoholi, yms viihteet ovat kovasti puskemassa elämääni. Täytyy todeta, että olen jo usein langennut esim. juomaan! Tiedän, ettei se oikein sovi uskovaisille, mutta mulla ei ole voimia taistella oikein vastaan. Vielä kun kaverinikin juovat :(...
Yrittää tässä sitten pysyä tiukkana ja pitää pullon korkin kii..
En tiä mitä teen. Yritänkö väkisin kilvoitella uskossa, vai jätänkö koko uskon taka-alalle?
Entä kuoleman jälkeinen elämä! Että ku on tuskaa, ku ei tiedä, mitä tekisi :((
Olen menettämässä uskoani
131
2462
Vastaukset
- samassa tilanteessa
voi rakas uskonsisar, olen lähes samanlaisessa tilanteessa kanssasi, mutta kannattaa muistaa lukea salomon saarnaaja sanaa raamatusta. se avartaa ja lohduttaa tosi paljon. itselläni vaan on tulossa ei vanhoillislestadiolais uskova toisen sukupuolen edustaja kuvioihin. kuitenkin nuoruudessa on monenlaisia epäilyksiä tulevasta, jne... kannattaa hankkia jotain mieluisaa tekemistä, esim.harrastaa jotain uutta, ja puhua lähimmäisille, esim. vanhemmille, siskoille, ja veljille, ja kavereille. ei kannata jäädä yksin murehtimaan. myös ammattiauttajaa kannattaa harkita.
- valepukkikos
Joo, näinhän se menee!
- Anonyymi
Salomo otti vaimokseen Egyptin kleopatroja kuoli surkeana oli tyhmä. Rakensi temppeleitä kleopatrojen jumalille.Ei saa sanoa ketään hulluksi syö kuin hullu puuroa. Ette koskaan pääse Jeesukseen ✝️missä on rauha sielulle.
- Anonyymi
GALATALAISKIRJE 4 luku kohta 25
- Kempiläinen
Sellaisesta en ole koskaan kuullutkaan. Kasvoin tosin itse sellaisen kristillisyyden piirissä, jossa hyvää musiikkia arvostettiin. Maailmassa on toki paljon huonoa ja rumaakin musiikkia mutta myös taivaallisen kaunista musiikkia, jota esitetään Jumalan kunniaksi ja ihmisten iloksi. Etsipä vaikka Youtubesta Libera, Troye Sivan tai McManners, niin kuulet mitä tarkoitan. Minusta sellainen musiikki ainakin lähentää Jumalaan eikä maailmaan.
Alkoholista kehottaisin pysymään mahdollisimman kaukana, koska siitä ei pitkällä tähtäimellä mitään hyvää seuraa. Ei Raamattu turhaan sano, että viina on viisasten juoma - useimmat ihmiset se villitsee, ja sitten tulee tehtyä tekoja, jotka kaduttavat jälkeenpäin. Minä join nuorempana joskus itseni känniin ja kerran jouduin jopa putkaan, mutta tyhmäähän se oli. Nykyään tulen mainiosti toimeen ilman.
Minäkin olen menettänyt uskoni ihmisten oppijärjestelmiin, mutta usko Jumalaan on säilynyt ja jopa vahvistunut. Tiedän VL:ien ajattelevan, että kaikki muut joutuvat helvettiin, mutta se ei ole mitenkään mahdollista. Apostoli Johannes sanoo kirjeessään, että Jumala on rakkaus. Millainen rakkaus se olisi, joka pelastaisi ainoastaan yhden suomalaisen lahkon jäsenet mutta heittäisi kaikki muut ihmiset helvettiin?
Minä harrastan nykyään paljon hiljaista rukousta, ja olen sen kautta tutustunut Jumalaan, jolla on aina hyvä tahto meitä ihmisiä kohtaan. Jos ihmiset käsittäisivät sen valtavan myötätunnon rakkauden, jota Jumala tuntee kaikkia ihmisiä kohtaan, kukaan ei voisi enää tuomita toista. Jumala ei hylkää ketään, joka Hänen puoleensa kääntyy, eikä edes sitä, joka juoksee kaikin voimin karkuun.- tuommoista!
"Ei Raamattu turhaan sano, että viina on viisasten juoma"
Koetin hakutoiminnoilla vaikka millä sanoilla ja vaikka millä käännöksillä. Tuollaista lausetta ei ole Raamatussa. Tämmöinen löytyi:
Sananl. 20:1 Viina tekee pilkkaajaksi, ja väkevät juotavat tekevät tyhmäksi: joka niitä halajaa, ei hän ikinä viisaaksi tule. - Suomipoika JJ
"Tiedän VL:ien ajattelevan, että kaikki muut joutuvat helvettiin, mutta se ei ole mitenkään mahdollista. Apostoli Johannes sanoo kirjeessään, että Jumala on rakkaus. Millainen rakkaus se olisi, joka pelastaisi ainoastaan yhden suomalaisen lahkon jäsenet mutta heittäisi kaikki muut ihmiset helvettiin?"
Ei sitä haluaisi uskoa, että kukaan, puhumattakaan hyvistä ihmisistä ympäri maailman, joutuisi kärsimään. Tuntuisi epäreilulta ja kohtuuttomalta ihmisjärjellä ajateltuna. En halua ottaa tähän nyt kantaa vl- vastaan ei-vl-asetelmana, mutta tuosta pelastuvien määrästä: eikö Jeesus sanonut, että kun hän tulee toisen kerran, niin löytyneekö uskoa maan päältä? Itse käsitän asian siis niin, että uskovia ei välttämättä silloin ole paljon, valitettavasti, jos näin on... - väsynyt tyttönen
ja ne on mielettömän hyviä ja silleen sopiviakin. Mutta kun minä haluan paljon muutakin. Myös sellaista rytmikästä ja tanssittavaa... Vaadin kuulla liian monipuolisesti erilaisia musiikkeja ja haluaisin siitä eroon.
Tai vaihtoehtoisesti löytää valtavasti erityylisiä sellasia "sopivaa" musiikkia.. - Anonyymi
Teidät on laitettu SAATANALLE HOITOKOKOUKSESSA SIITÄ SE JOHTUU.
- Anonyymi
tuommoista! kirjoitti:
"Ei Raamattu turhaan sano, että viina on viisasten juoma"
Koetin hakutoiminnoilla vaikka millä sanoilla ja vaikka millä käännöksillä. Tuollaista lausetta ei ole Raamatussa. Tämmöinen löytyi:
Sananl. 20:1 Viina tekee pilkkaajaksi, ja väkevät juotavat tekevät tyhmäksi: joka niitä halajaa, ei hän ikinä viisaaksi tule.NO NIIN ON SITTEN SALOMON AJAN VIINATOUHUT PALJASTETTU SYNAGOGILLA JA KLEOPATROJEN JUMALAT. NO NIIN SALOMON HAAREMISSA OLIKIN TIHAT KLEOPATRAA.
- Anonyymi
Suomipoika JJ kirjoitti:
"Tiedän VL:ien ajattelevan, että kaikki muut joutuvat helvettiin, mutta se ei ole mitenkään mahdollista. Apostoli Johannes sanoo kirjeessään, että Jumala on rakkaus. Millainen rakkaus se olisi, joka pelastaisi ainoastaan yhden suomalaisen lahkon jäsenet mutta heittäisi kaikki muut ihmiset helvettiin?"
Ei sitä haluaisi uskoa, että kukaan, puhumattakaan hyvistä ihmisistä ympäri maailman, joutuisi kärsimään. Tuntuisi epäreilulta ja kohtuuttomalta ihmisjärjellä ajateltuna. En halua ottaa tähän nyt kantaa vl- vastaan ei-vl-asetelmana, mutta tuosta pelastuvien määrästä: eikö Jeesus sanonut, että kun hän tulee toisen kerran, niin löytyneekö uskoa maan päältä? Itse käsitän asian siis niin, että uskovia ei välttämättä silloin ole paljon, valitettavasti, jos näin on...Jeesus käski pysyä armosta eikä ruuissa.
- helvettiin.
Vinkkinä vaan, että kun vedät kymmenen tupakkaa putkeen (täysin synnitöntä), saat humalaa muistuttavan tilan aikaiseksi!
- väsynyt tyttönen
vain aloittelijoilla saattaa mennä tupakka päähän, muttei se todellakaan vastaa humalatilaa!!
Ite en polta, koska en näe siinä mitää järkeä, mutta maistellut olen.. Joskus olen polttanut muutaman kokonaisenkin tupakin, mutta humalaa niillä ei todellakaan tullut.. Yskimään vain pisti.. Että se tupakkahumalasta.. - propagandaa.
väsynyt tyttönen kirjoitti:
vain aloittelijoilla saattaa mennä tupakka päähän, muttei se todellakaan vastaa humalatilaa!!
Ite en polta, koska en näe siinä mitää järkeä, mutta maistellut olen.. Joskus olen polttanut muutaman kokonaisenkin tupakin, mutta humalaa niillä ei todellakaan tullut.. Yskimään vain pisti.. Että se tupakkahumalasta..Kyllä tupakkakin huippaa jos ei jatkuvasti vedä.
Mutta SRK:lle tuollainen valehtelu on juuri ominaista. - Noroels
propagandaa. kirjoitti:
Kyllä tupakkakin huippaa jos ei jatkuvasti vedä.
Mutta SRK:lle tuollainen valehtelu on juuri ominaista.ei ny herrantähen SRK oo mitää kantoja ottanu tupakkien päihyttävyyteen!!
Tyypillinen panettelija olet, täytyy todeta!!
Ite oon tupakoimalla ainaki kokenu, ettei tupakilla saa itteä päihtymään. Oon muuten ihan saaketin varmasti testannu myös alkomahoolit ja ne kyllä hujahti päähän, että huppelitupsis!
Nykyään en koske enää tikullakaan alkomahooleihin, enkä edes polta.
Kokemuksista voin sanoa, ettei tupakka kuitenkaan houkuttele sillä tavoin syntiin, mitä alkoholi.
Alkoholi muuttaa ihimisen käyttäytymistä, tupakka vain heikentää kuntoa. Molemmat ovat ihan saaketin tyhmää touhua, mutta toinen on syntiä ja toinen ei! Yksinkertaista! - Anonyymi
propagandaa. kirjoitti:
Kyllä tupakkakin huippaa jos ei jatkuvasti vedä.
Mutta SRK:lle tuollainen valehtelu on juuri ominaista.Salmiakki lakritsi kofeiinit espressoa huimaa koska verenpaine nousee pilviin hakkaa rytmihäiriöitä.
- Anonyymi
Noroels kirjoitti:
ei ny herrantähen SRK oo mitää kantoja ottanu tupakkien päihyttävyyteen!!
Tyypillinen panettelija olet, täytyy todeta!!
Ite oon tupakoimalla ainaki kokenu, ettei tupakilla saa itteä päihtymään. Oon muuten ihan saaketin varmasti testannu myös alkomahoolit ja ne kyllä hujahti päähän, että huppelitupsis!
Nykyään en koske enää tikullakaan alkomahooleihin, enkä edes polta.
Kokemuksista voin sanoa, ettei tupakka kuitenkaan houkuttele sillä tavoin syntiin, mitä alkoholi.
Alkoholi muuttaa ihimisen käyttäytymistä, tupakka vain heikentää kuntoa. Molemmat ovat ihan saaketin tyhmää touhua, mutta toinen on syntiä ja toinen ei! Yksinkertaista!Ahneus paketti juorut pahat puheet väärät syytökset tuomiot ne vasta syntiä on. Varastaa toisten tavaroita työpaikkoja astioita.Kaikissa eri lahkoissa on sitä varastamista ja väärentelyä. Ulkokultaa. Lestat laittavat saatanalle ihmisiä omiaan niitä lahjalapsia myös hellarit ja babtistit herjaa muita.
Olen ruvennut menettämään uskoa, sillä päivä päivältä uskominen tuntuu vain vaikeammalta ja vaikeammalta. *** Lopet uskominen, ja usko vaan Jeesus Messiaaksi, sekä tunnusta Hänet Herraksesi, olo helottuu.
Ihmisten tekemässä uskomisessa on joskus hankala motivoitua.
On ruvennut pikku hiljaa tulemaan tietynlaista synninluvallisuutta. ** Jos todella tarkoitat Raamatun mukaista syntiä, se on poikkeaminen Jumalan tieltä joka on Jeesus, mikä Teidän väliin on tullut?
Alkuun musiikin kanssa oli tosi vaikeaa taistella. Lopulta en kyennyt taistelemaan musiikin himoja vastaan. ** Musiikin homo? Musiikkihan on Jumalan mahdollisuus mm ylistää Häntä ja samalla viihdyttää lähimmäistä, sekä saada rauhallisuutta itseensä.
Hirveet vieroitusoireet, jos ei saanut kuulla musiikkia. ** Niin, tähän se lahko pyrkii, vaikka omaa musiikin armolahjan. Aika kormia ja pakanallista.
Kun lopulta rytmikäs musiikki rupes kuulostaa tavalliselta, rupes tulemaan muita syntejä.. ** Mihin syntiin musiikki sinut vie, synnillä on aina nimi.
Nyt onkin mietittävä, voinko jatkaa tällai enää uskovaisena. Alkoholi, yms viihteet ovat kovasti puskemassa elämääni. Täytyy todeta, että olen jo usein langennut esim. juomaan! Tiedän, ettei se oikein sovi uskovaisille, mutta mulla ei ole voimia taistella oikein vastaan. Vielä kun kaverinikin juovat :(...** On myös huomioitava, että VL säännöt on luonut ihminen, ne ei ole Raamatussa, ja jos ne siellä olivat, niitä ei tarvitse puhtaaksi kirjoittaa.
Yrittää tässä sitten pysyä tiukkana ja pitää pullon korkin kii.. ** Niin, se salajuoppous on yleistä VL piireissä, mutta se pysyy kiinni, kun löydät Jeesuksen, on se pysynyt minullakin. VL ei tunnusta alkoholiongelmaa, lakaisee vain sen maton alle. Johtuu ilmeisesti siitä että lahkon johtajien lapsia on juoppoja..
En tiä mitä teen. Yritänkö väkisin kilvoitella uskossa, vai jätänkö koko uskon taka-alalle? ** Usein juodaan paineeseen, joka on päällä ja sinun tressi on SRK; lähde vetään tuosta lahkosta.
Entä kuoleman jälkeinen elämä! Että ku on tuskaa, ku ei tiedä, mitä tekisi :((** Sen kuulet si9tten saarnaajilta, he sinulle tuomion antaa, ei Jeesus, heidän mukaan.- 5+13=?
Luettelet paljon asioita, joita Raamattu ei määrittele uskon kannalta haitallisiksi.
- Maivi*
"Uskova nuori miettii kilvoitusta,
Hän kysyy: jaksanenko vaeltaa,
kun ristin tiellä tuntee uupumusta,
ja vaivaa, pilkkaa osaksensa saa.
Vaan älä koskaan toivoa pois heitä,
uskoen katso entisiä teitä!"
Sl: 317, toinen värssy- vl.= valhe
vain...
Raamatun vastaisine oppeineen, julmuuksineen ja älyttömine normaalia ihmiselämää rajoittavine kieltoineen ja käskyineen on oivallinen ase saatanan kädessä irrottamaan ihmisiä Jumalan armosta ja rakkaudesta sekä tekemään heistä viime kädessä ateisteja.
Eroa tuosta HARHALAHKOSTA niin pian kuin vain voit!- Anonyymi
Älä eroa Jeesuksesta mutta eroa eriseuroista lahkoista saatanalle laittajista. Kirkkoihin on tullut muita uskontoja ja virosta rikollisia on huijareita kerää rahaa höynäyttää tyhmiä. Pitää olla katse ✝️ ristiin NAULITUSSA.
- ryypät-kääpä
Alkoholi on epäterveellistä. Se tuhoaa aivot. Olet nyt jonkinlaisessa kriisissä. Silloin on erityisen vaarallista ryypätä, koska sekavat asiat sekoavat ryyppäämisellä vain vielä enemmän. Silloin on vaarana kehittyä varsinaiseksi alkoholistiksi. Se vasta on kurjaa.
Jätä ne ryyppäävät kaverisi. Ei juopoista ole todellisiksi ystäviksi. Ryyppyseurassa kaikki vain sönköttävät omiaan. Uskonasiat selviävät kyllä aikanaan, jos et hötkyile liikaa. Rauhoitut kyllä iän myötä.- Anonyymi
SAATANALLE LAITETETTU JEESUKSEN OMIA LAHJA LAPSIA. 🤪🤪🤪🤪🤪🤪🤪😈😈😈😈😈😈😈
- veli.vapaa
että ajatuksistasi kuultaa läpi jonkinlainen pakkouskominen. Eli olet mukana yhteisössä, joka sanelee sinulle, mitä tai millainen sinun on oltava ollaksesi heidän mittapuun mukaan "oikea uskova". Sen perusteella voin epäillä, ettet ole vielä koskaan tuntenut Jeesuksen todellista rakkautta, vaan teet ja uskot asioita tietyllä tavalla, kun muut niin vaativat.
En voi välttyä ajatukselta, että kuulut kultin tunnusmerkit täyttävään uskonnolliseen lahkoon. Ahdistuksesi johtuu yksinomaan siitä, että pakotat itseäsi tekemään asioita muiden mukana, ollaksesi samanlainen kuin he. Sellainen ei ole mitään todellista uskoa, vaan omavanhurskauden pönkittämiseksi tehtyjä lihallisia tekoja.
Etsi totuutta, joka on Jumalan SANA ja Jeesus Kristus, sillä kun sydämesi löytää hänet, olet vapaa ja luottavainen, sillä Hän ei jätä sinua. SANA todistaa näin.
Joh.8.
31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
33 He vastasivat hänelle: "Me olemme Aabrahamin jälkeläisiä emmekä ole koskaan olleet kenenkään orjia. Kuinka sinä sitten sanot: 'Te tulette vapaiksi'?"
34 Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.
35 Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti.
36 Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.
Olen tuon kokenut itse, ja kiitän siitä joka hetki sydämessäni Jeesusta, joka on minun veljeni Hengessä ja rakkaudessa.- Anonyymi
TAAS JUUTALAINEN VALEHTELI TÄSSÄ EMME OLE OLLEET ORJIA VOI HELVETTI NEHÄN OLI EGYPTISSÄ ORJIA JA FAARAOIDEN ORJINA SITTEN NIITÄ MENI SINNE TAKAISIN ABRAHAM TOI MUKANAAN ORJAN HAGAR MUTTA JEESUKSESTA SAAKKA NE ON OLLUT SE PORTTOJOUKKO USKOTON ILMESTYSKIRJASSA LUKU 11:8 SODOMAN JA NE MYÖS JOUTUI BABYLONIAAN ARABIAAN EUFRATILLE.Ainasta valehtelua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TAAS JUUTALAINEN VALEHTELI TÄSSÄ EMME OLE OLLEET ORJIA VOI HELVETTI NEHÄN OLI EGYPTISSÄ ORJIA JA FAARAOIDEN ORJINA SITTEN NIITÄ MENI SINNE TAKAISIN ABRAHAM TOI MUKANAAN ORJAN HAGAR MUTTA JEESUKSESTA SAAKKA NE ON OLLUT SE PORTTOJOUKKO USKOTON ILMESTYSKIRJASSA LUKU 11:8 SODOMAN JA NE MYÖS JOUTUI BABYLONIAAN ARABIAAN EUFRATILLE.Ainasta valehtelua.
Ilm.11 Sodoman Arabiassa . Muutatte sinne.
- Äitiliini**
menetä uskoasi Vapahtajaan. Silloin sinulla ei ole mitään hätää. Jeesus ei sinua hylkää.
Menetä uskosi SRKhon ja vl-oppiin. SRK saattaa sinut hylätä. - lyyleri
alkoholi on semmonen kuningas ja hallitsija, että sen pauloihin jos joutuu, ei kovin helppoa ulospääsyä ole !! Jos siitä pystyis pysymään erossa, niin ihmisyys ja oma persoona kuitenkin säilyvät...Ajattelen aina säälien läheisiä..Alkoholi niin muuttaa ennen niin tuttua ja turvallista ihmistä.Mutta Raamatussa sanotaan, että juuri heikolla uskolla voittaa...silloin on mahdollista saada apua ja tukea.
- veli.vapaa
on uskonnollinen painostus, säännöt ja ihmiskäskyt, heikompi ihminen ei jaksa, vaan epätoivossaan voi hakea ulospääsyä jopa alkoholista. Lyylerille sanoisin, ettei yksikään pelastu kuulumalla johonkin lahkoon, vaan sydämenuskolla Jeesukseen pelastuu. Hän on tie, totuus ja elämä, eikä yksikään joka uskoo Häneen huku.
Teidän "kuninkaanne" on toinen ihminen, joka hallitsee muita käskyillään ja säännöillään. Niin toteaa myös Jumalan sanan totuus.
Saarn. 8:9
Kaiken tämän minä tulin näkemään, kun käänsin sydämeni tarkkaamaan kaikkea, mitä auringon alla tapahtuu aikana, jolloin ihminen vallitsee toista ihmistä hänen onnettomuudekseen.
Näin tapahtuu myös SRK:ssa. - enemmän.
lyyleri, pakkula ja muut hoitokokousihailijat eivät hoitokokouksista masennu vaan nauttivat niistä, mutta kaikki eivät ole niin julmia vaan kärsivät henkisestä ja hengellisestä väkivallasta.
- eikukaan
enemmän. kirjoitti:
lyyleri, pakkula ja muut hoitokokousihailijat eivät hoitokokouksista masennu vaan nauttivat niistä, mutta kaikki eivät ole niin julmia vaan kärsivät henkisestä ja hengellisestä väkivallasta.
voi nauttia, mutta kuka nauttii kidutamisesta?
- nautit
eikukaan kirjoitti:
kiduttamisesta? Oletkohan se turkulainen?
- kokouksista
eikukaan kirjoitti:
niin paljon, että ensin kiistivät kaiken ja sen jälkeen sälyttivät enkisestä ja hengellisestä väkivallasta vastuun uhreille!
- saatanalle?
Niinhän ennenkin teitte. Miksei nytkin?
- Anonyymi
Mitään heikkoa uskoa. Ei kukaan voi uskoa ellei Jeesus anna uskoa. Pojan usko pelastaa ei ihmisen.
- Anonyymi
veli.vapaa kirjoitti:
on uskonnollinen painostus, säännöt ja ihmiskäskyt, heikompi ihminen ei jaksa, vaan epätoivossaan voi hakea ulospääsyä jopa alkoholista. Lyylerille sanoisin, ettei yksikään pelastu kuulumalla johonkin lahkoon, vaan sydämenuskolla Jeesukseen pelastuu. Hän on tie, totuus ja elämä, eikä yksikään joka uskoo Häneen huku.
Teidän "kuninkaanne" on toinen ihminen, joka hallitsee muita käskyillään ja säännöillään. Niin toteaa myös Jumalan sanan totuus.
Kaiken tämän minä tulin näkemään, kun käänsin sydämeni tarkkaamaan kaikkea, mitä auringon alla tapahtuu aikana, jolloin ihminen vallitsee toista ihmistä hänen onnettomuudekseen.
Näin tapahtuu myös SRK:ssa.VOI JUMALAUTA SALOMO SOVITTI SUN SYNTISI RISTILLÄ VAI ?
- Anonyymi
veli.vapaa kirjoitti:
Näin tapahtuu myös SRK:ssa.Kumpi on suurempi Mooses vai Jeesus HEBREALAISILLE KIRJE LUKU 3
- jokapäivä
pääset taivaisin.
Näin Oulussa opetetaan. - eksvl
Luovu vain kristinuskosta, et menetä mitään. Uskonnosta luopuminen ei tarkoita luopumista etiikasta ja moraalista. Päihtetä en suosittele.
- Anonyymi
Jumalan pojasta et luovu minkään lestasattanalle laittajan takia ✡️✡️✡️😈✡️😈✡️😈✡️😈😈😈✡️ nehän ei pelastu mitenkään.
- Obelix7.
Turhaan tuskailet oletko uskovainen vai et ole. Teoilla joudut yhtälailla kieltäjän paikalle kuin sanoilla. Sitä samaa rataa kulkevat kaverisikin, joten he eivät voi sinua auttaa.
Kuule siis kutsua ja etsi se Jumalan valtakunta. Tunnusta ja kadu, niin ei tarvitse pelätä.
Mat. 18
18. Totisesti sanon minä teille: kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidottu taivaissa: ja kaikki, mitä te päästätte maan päällä, pitää myös oleman päästetty taivaassa.- veli.vapaa
lainaaminen ei todista koko asiaa. Matt.18. Jeesus kehoitti antamaan anteeksi sille, joka oli rikkonut toista ihmistä vastaan. Kyse ei ole syntien anteeksiantamisesta, vaan jonkun rikkomuksen keskinäisestä sopimuksesta. Siksipä Pietari varmisti asian kysymällä näin?
Matt.18.
17 Mutta jos hän ei kuule heitä, niin ilmoita seurakunnalle. Mutta jos hän ei seurakuntaakaan kuule, niin olkoon hän sinulle, niinkuin olisi pakana ja publikaani.
18 Totisesti minä sanon teille: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on oleva sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te päästätte maan päällä, on oleva päästetty taivaassa.
19 Vielä minä sanon teille: jos kaksi teistä maan päällä keskenään sopii mistä asiasta tahansa, että he sitä anovat, niin he saavat sen minun Isältäni, joka on taivaissa.
20 Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä."
21 Silloin Pietari meni hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Herra, kuinka monta kertaa minun on annettava anteeksi veljelleni, joka rikkoo minua vastaan? Ihanko seitsemän kertaa?"
SRK tulkitsee tuon koskevan syntien anteeksiantamisesta, Jeesus puhuu rikkomuksen anteeksiantamisesta. Synti on tehty Jumalaa vastaan, rikkomus toista ihmistä vastaan. Siinä on vissi ero! - pitäisi
tehdä parannus saatanallisista vl-valheopeista!
- Obelix7.
veli.vapaa kirjoitti:
lainaaminen ei todista koko asiaa. Matt.18. Jeesus kehoitti antamaan anteeksi sille, joka oli rikkonut toista ihmistä vastaan. Kyse ei ole syntien anteeksiantamisesta, vaan jonkun rikkomuksen keskinäisestä sopimuksesta. Siksipä Pietari varmisti asian kysymällä näin?
Matt.18.
17 Mutta jos hän ei kuule heitä, niin ilmoita seurakunnalle. Mutta jos hän ei seurakuntaakaan kuule, niin olkoon hän sinulle, niinkuin olisi pakana ja publikaani.
18 Totisesti minä sanon teille: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on oleva sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te päästätte maan päällä, on oleva päästetty taivaassa.
19 Vielä minä sanon teille: jos kaksi teistä maan päällä keskenään sopii mistä asiasta tahansa, että he sitä anovat, niin he saavat sen minun Isältäni, joka on taivaissa.
20 Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä."
21 Silloin Pietari meni hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Herra, kuinka monta kertaa minun on annettava anteeksi veljelleni, joka rikkoo minua vastaan? Ihanko seitsemän kertaa?"
SRK tulkitsee tuon koskevan syntien anteeksiantamisesta, Jeesus puhuu rikkomuksen anteeksiantamisesta. Synti on tehty Jumalaa vastaan, rikkomus toista ihmistä vastaan. Siinä on vissi ero!Joh 20.
23. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne pidetään.
Sotkeudutte vaikeisiin tulkintoihin. Rikkomus lähimmäistä vastaan on yhtälailla syntiä Jumalaa vastaan. Maan päällä on yksi paikka, jossa kerrotaan selvästi, mitä ihmisen pitää tehdä kun hän tuntee katumusta synneistä. - veli.vapaa
Obelix7. kirjoitti:
Joh 20.
23. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne pidetään.
Sotkeudutte vaikeisiin tulkintoihin. Rikkomus lähimmäistä vastaan on yhtälailla syntiä Jumalaa vastaan. Maan päällä on yksi paikka, jossa kerrotaan selvästi, mitä ihmisen pitää tehdä kun hän tuntee katumusta synneistä.huomioon, kenelle Jeesus puhui. Hän antoi tuossa tilanteessa Pyhän Hengen opetuslapsilleen, ja HEILLÄ oli valta antaa syntejä anteeksi.
Joh.20.
19 Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, myöhään illalla, kun OPETUSLAPSET olivat koolla lukittujen ovien takana, juutalaisten pelosta, tuli Jeesus ja seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"
20 Ja sen sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Niin OPETUSLAPSET iloitsivat nähdessään Herran.
21 Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."
22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
23 Joiden synnit TE anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."
Tuo koski ainoastaan Jeesuksen paikallaolleita opetuslapsia, ei muita. - Huh huh
Obelix7. kirjoitti:
Joh 20.
Sotkeudutte vaikeisiin tulkintoihin. Rikkomus lähimmäistä vastaan on yhtälailla syntiä Jumalaa vastaan. Maan päällä on yksi paikka, jossa kerrotaan selvästi, mitä ihmisen pitää tehdä kun hän tuntee katumusta synneistä.tuota vl-hengellistä paskaa?
- Oretna
veli.vapaa kirjoitti:
huomioon, kenelle Jeesus puhui. Hän antoi tuossa tilanteessa Pyhän Hengen opetuslapsilleen, ja HEILLÄ oli valta antaa syntejä anteeksi.
Joh.20.
19 Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, myöhään illalla, kun OPETUSLAPSET olivat koolla lukittujen ovien takana, juutalaisten pelosta, tuli Jeesus ja seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"
20 Ja sen sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Niin OPETUSLAPSET iloitsivat nähdessään Herran.
21 Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."
22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
23 Joiden synnit TE anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."
Tuo koski ainoastaan Jeesuksen paikallaolleita opetuslapsia, ei muita.Joh. 20:23: "Joiden synnit TE anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."
"Tuo koski ainoastaan Jeesuksen paikallaolleita opetuslapsia, ei muita."
Matt. 28:20: "....Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Näin Jeesus puhui opetuslapsilleen. Koska maailman loppua ei ole vielä tullut, Jeesus ei tarkoittanut vain paikallaolleita opetuslapsia vaan myös niitä opetuslapsia, jotka pääsevät opetuslapsiksi myöhemminkin. - 11+7
Oretna kirjoitti:
Joh. 20:23: "Joiden synnit TE anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."
Matt. 28:20: "....Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Näin Jeesus puhui opetuslapsilleen. Koska maailman loppua ei ole vielä tullut, Jeesus ei tarkoittanut vain paikallaolleita opetuslapsia vaan myös niitä opetuslapsia, jotka pääsevät opetuslapsiksi myöhemminkin.tuo valehtelu.
- veli.vapaa
Oretna kirjoitti:
Joh. 20:23: "Joiden synnit TE anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."
Näin Jeesus puhui opetuslapsilleen. Koska maailman loppua ei ole vielä tullut, Jeesus ei tarkoittanut vain paikallaolleita opetuslapsia vaan myös niitä opetuslapsia, jotka pääsevät opetuslapsiksi myöhemminkin.mitä Jeesus sanoi ja kenelle, ja Hän puhui silloin paikallaolleille opetuslapsilleen. Mutta jatketaan keskustelua. Jeesus antoi myös Isältä saamaansa valtaa opetuslapsilleen muussa tarkoituksessakin.
Luuk. 9:1
Niin hän kutsui kokoon NE KAKSITOISTA ja antoi heille VOIMAN ja VALLAN kaikkia riivaajia vastaan ja voiman parantaa tauteja.
Luuk. 10:19
Katso, minä olen ANTANUT TEILLE vallan tallata käärmeitä ja skorpioneja ja kaikkea vihollisen voimaa, eikä mikään ole teitä vahingoittava.
Oletteko valmiit tallaamaan käärmeitä ja skorpioneja, ilman että ne vahingoittavat teitä? - veli.vapaa
Oretna kirjoitti:
Näin Jeesus puhui opetuslapsilleen. Koska maailman loppua ei ole vielä tullut, Jeesus ei tarkoittanut vain paikallaolleita opetuslapsia vaan myös niitä opetuslapsia, jotka pääsevät opetuslapsiksi myöhemminkin.tuossa omille OPETUSLAPSILLEEN, kuten sen kirjoitus osoittaa. Minä pysyn Jeesuksen opetuksessa, enkä usko ihmisoppeja, sillä minulla on vain yksi opettaja - Jeesus Kristus.
Joh.8.
29 Ja hän, joka on minut lähettänyt, on minun kanssani; hän ei ole jättänyt minua yksinäni, koska minä aina teen sitä, mikä hänelle on otollista."
30 Kun hän näin puhui, uskoivat monet häneen.
31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te PYSYTTE minun sanassani, niin TE TOTISESTI olette minun opetuslapsiani;
Jeesus tarkoitti mitä sanoi, siitä ei ole epäilystäkään. - Obelix7.
veli.vapaa kirjoitti:
tuossa omille OPETUSLAPSILLEEN, kuten sen kirjoitus osoittaa. Minä pysyn Jeesuksen opetuksessa, enkä usko ihmisoppeja, sillä minulla on vain yksi opettaja - Jeesus Kristus.
Joh.8.
29 Ja hän, joka on minut lähettänyt, on minun kanssani; hän ei ole jättänyt minua yksinäni, koska minä aina teen sitä, mikä hänelle on otollista."
31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te PYSYTTE minun sanassani, niin TE TOTISESTI olette minun opetuslapsiani;
Jeesus tarkoitti mitä sanoi, siitä ei ole epäilystäkään.Paavalin epistola korintolaisille
luku2.
10. Mutta joille te jotain anteeksi annatte, sen minä myös anteeksi annan; sillä jolle minä jotain anteeksi annoin, sen minä anteeksi annoin teidän tähtenne Kristuksen puolesta, ettemme saatanalta voitetuksi tulisi;
Tämä on yksi todiste avaintenvallan siirtymisestä uskosta uskoon jonka Henki tekee eläväksi. Sinun sekaseuraiselle opetukselle on tyly tuomio.
Kor. luku 14.
32. Sillä ei Jumala ole sekaseuraisuuden, vaan rauhan Jumala, niinkuin kaikissa pyhäin seurakunnissa.
Tämä kohta osoittaa sen, että ellei ole seurakuntaa, ei voi löytyä Jumalan valtakuntaa. Ei ole usko Kristus kalliolle perustettu jos se perustuu omaan raamatun tutkiskeluun ja Jeesuksen opetuksien noudattamiseen. - veli.vapaa
Obelix7. kirjoitti:
Paavalin epistola korintolaisille
luku2.
10. Mutta joille te jotain anteeksi annatte, sen minä myös anteeksi annan; sillä jolle minä jotain anteeksi annoin, sen minä anteeksi annoin teidän tähtenne Kristuksen puolesta, ettemme saatanalta voitetuksi tulisi;
Tämä on yksi todiste avaintenvallan siirtymisestä uskosta uskoon jonka Henki tekee eläväksi. Sinun sekaseuraiselle opetukselle on tyly tuomio.
Kor. luku 14.
32. Sillä ei Jumala ole sekaseuraisuuden, vaan rauhan Jumala, niinkuin kaikissa pyhäin seurakunnissa.
Tämä kohta osoittaa sen, että ellei ole seurakuntaa, ei voi löytyä Jumalan valtakuntaa. Ei ole usko Kristus kalliolle perustettu jos se perustuu omaan raamatun tutkiskeluun ja Jeesuksen opetuksien noudattamiseen.Jeesus todisti sanoen.
Luuk.17.
20 Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule NÄHTÄVÄLLÄ TAVALLA,
21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".
22 Ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Tulee aika, jolloin te halajaisitte nähdä edes yhtä Ihmisen Pojan päivää, mutta ette saa nähdä.
23 Ja teille sanotaan: 'Katso, tuolla hän on!' 'Katso, täällä!' Älkää menkö sinne älkääkä juosko perässä.
Se on minun sisälläni Jumalan valtakunta, ei se ole mikään kuppikunta eikä rakennus, jonka ulkoseinässä lukee kirjaimin SEURAKUNTA. Jeesus valitsee itse seurakuntansa jäsenet, kuten SANA todistaa, ei sinne ihminen valitse itse itseään, niinkuin täällä jotkut luulevat. - Obelix7.
veli.vapaa kirjoitti:
Jeesus todisti sanoen.
Luuk.17.
20 Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule NÄHTÄVÄLLÄ TAVALLA,
21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".
22 Ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Tulee aika, jolloin te halajaisitte nähdä edes yhtä Ihmisen Pojan päivää, mutta ette saa nähdä.
23 Ja teille sanotaan: 'Katso, tuolla hän on!' 'Katso, täällä!' Älkää menkö sinne älkääkä juosko perässä.
Se on minun sisälläni Jumalan valtakunta, ei se ole mikään kuppikunta eikä rakennus, jonka ulkoseinässä lukee kirjaimin SEURAKUNTA. Jeesus valitsee itse seurakuntansa jäsenet, kuten SANA todistaa, ei sinne ihminen valitse itse itseään, niinkuin täällä jotkut luulevat.Biblia joka on opillisesti puhtaampi raamattu.
Luuk 17
21.Ei myös heidän pidä sanoman: katso tässä, katso siellä; sillä katso, Jumalan valtakunta on teidän keskellänne.
Oppisi kaatuu kyseenalaisiin lainauksiin. Ei voi olla että eri aikakautena Jumalan valtakunta menee ihmisten keskeltä ihmisiin sisälle.
Jeesus tarkoitti itseään ja opetuslapsiaan, jotka uskoivat häneen. Samalla tavalla tänäänkin. Elävän seurakunnan keskellä, joka on ihmisten keskellä. - Lumijoki
Obelix7. kirjoitti:
Biblia joka on opillisesti puhtaampi raamattu.
Luuk 17
21.Ei myös heidän pidä sanoman: katso tässä, katso siellä; sillä katso, Jumalan valtakunta on teidän keskellänne.
Oppisi kaatuu kyseenalaisiin lainauksiin. Ei voi olla että eri aikakautena Jumalan valtakunta menee ihmisten keskeltä ihmisiin sisälle.
Jeesus tarkoitti itseään ja opetuslapsiaan, jotka uskoivat häneen. Samalla tavalla tänäänkin. Elävän seurakunnan keskellä, joka on ihmisten keskellä.vl-valehtelija.
Obelix7. kirjoitti:
Luuk 17
Jeesus tarkoitti itseään ja opetuslapsiaan, jotka uskoivat häneen. Samalla tavalla tänäänkin. Elävän seurakunnan keskellä, joka on ihmisten keskellä.Luukas 17:
"20. Ja Pharisealaiset kysyivät häneltä: koska Jumalan valtakunta olis tuleva? Vastasi hän heitä ja snaoi: ei Jumalan valtakunta tule niin, että se taidettaisiin nähdä.
21. Ei myös heidän pidä sanoman: katso tässä, katso siellä; sillä katso, Jumalan valtakunta on teidän keskellänne."
"Vastasi hän heitä ja snaoi: ei Jumalan valtakunta tule niin, että se taidettaisiin nähdä.
21. Ei myös heidän pidä sanoman: katso tässä, katso siellä"
SRK ja vl-puhujat opettavat, että pelkkä silmin nähtävissä oleva vl-herätysliike on Jumalan valtakunta. Eli JV on "katso tässä".
Miten sovitat kyseisen vl-opin yllä olevaan Biblian tekstiin?
Tässä vain yksi lukuisista TÖRKEISTÄ Raamatun vastaisista VALHEOPEISTA, joita vl-herätysliike opettaa.Obelix7. kirjoitti:
Luuk 17
Jeesus tarkoitti itseään ja opetuslapsiaan, jotka uskoivat häneen. Samalla tavalla tänäänkin. Elävän seurakunnan keskellä, joka on ihmisten keskellä.kopioimatta sen kohdan Biblian tekstistä, joka murskaa vl-VALHEOPIN Jumalan valtakunnasta.
= Normaalia saatanallista vl-KIEROILUA!- kynnösvirhe
Obelix7. kirjoitti:
Luuk 17
Jeesus tarkoitti itseään ja opetuslapsiaan, jotka uskoivat häneen. Samalla tavalla tänäänkin. Elävän seurakunnan keskellä, joka on ihmisten keskellä.21 Neither shall they say, Lo here! or, lo there! for, behold, the kingdom of God is within you.
[within you: or, among you]
-sanoo king james - käännös ja kumoaa lestaväännökset mennen tullen - RY!
veli.vapaa kirjoitti:
Jeesus todisti sanoen.
Luuk.17.
Se on minun sisälläni Jumalan valtakunta, ei se ole mikään kuppikunta eikä rakennus, jonka ulkoseinässä lukee kirjaimin SEURAKUNTA. Jeesus valitsee itse seurakuntansa jäsenet, kuten SANA todistaa, ei sinne ihminen valitse itse itseään, niinkuin täällä jotkut luulevat.Muualla saarnattava julistus on saatanasta.
- Obelix7.
Melperi1 kirjoitti:
Luukas 17:
"20. Ja Pharisealaiset kysyivät häneltä: koska Jumalan valtakunta olis tuleva? Vastasi hän heitä ja snaoi: ei Jumalan valtakunta tule niin, että se taidettaisiin nähdä.
21. Ei myös heidän pidä sanoman: katso tässä, katso siellä; sillä katso, Jumalan valtakunta on teidän keskellänne."
"Vastasi hän heitä ja snaoi: ei Jumalan valtakunta tule niin, että se taidettaisiin nähdä.
21. Ei myös heidän pidä sanoman: katso tässä, katso siellä"
SRK ja vl-puhujat opettavat, että pelkkä silmin nähtävissä oleva vl-herätysliike on Jumalan valtakunta. Eli JV on "katso tässä".
Miten sovitat kyseisen vl-opin yllä olevaan Biblian tekstiin?
Tässä vain yksi lukuisista TÖRKEISTÄ Raamatun vastaisista VALHEOPEISTA, joita vl-herätysliike opettaa.Ei ole koskaan opetettu että juuri herätysliike olisi Jumalan valtakunta.
Maallinen orginisaatio sitä ei voi olla. Tiedän kyllä pointtisi mitä ajat takaa, joten sanon että: Kyllä, suomessa Jumalan valtakuntaa kannattaa etsiä juuri Vanhoillis lestadiolaisen herätysliikkeen sisältä. - veli.vapaa
Obelix7. kirjoitti:
Luuk 17
Jeesus tarkoitti itseään ja opetuslapsiaan, jotka uskoivat häneen. Samalla tavalla tänäänkin. Elävän seurakunnan keskellä, joka on ihmisten keskellä.uusiksi ja Bibliasta 1776.
Luuk.17.
20 Ja Pharisealaiset kysyivät häneltä: koska Jumalan valtakunta olis tuleva? Vastasi hän heitä ja snaoi: ei Jumalan valtakunta tule niin, että se taidettaisiin nähdä.
21 Ei myös heidän pidä sanoman: katso tässä, katso siellä; sillä katso, Jumalan valtakunta on teidän keskellänne.
Eli Jumalan valtakunta ei tule näkyvällä tavalla, ja silloin se ei ole mikään näkyvä lahko, kirkko taikka kultti. Jumalan valtakunta asuu silloin ihmisen sisimmässä, kun hän on saanut lahjaksi Pyhän Hengen.
SRK on maallinen ihmisjärjestö, samoin kuin esimerkiksi Kommunistinen puolue. Kumpikaan ei ole lähtöisin Jumalasta, ei niissä ole Pyhää henkeä.
Minkäs takia sinä Obelix et käytä Jehovan Todistajien Uuden Maailman raamatunkäännöstä, kun se on vielä puhtaampi käännös kuin Biblia 1776 ? - Obelix7.
veli.vapaa kirjoitti:
uusiksi ja Bibliasta 1776.
Luuk.17.
20 Ja Pharisealaiset kysyivät häneltä: koska Jumalan valtakunta olis tuleva? Vastasi hän heitä ja snaoi: ei Jumalan valtakunta tule niin, että se taidettaisiin nähdä.
21 Ei myös heidän pidä sanoman: katso tässä, katso siellä; sillä katso, Jumalan valtakunta on teidän keskellänne.
Eli Jumalan valtakunta ei tule näkyvällä tavalla, ja silloin se ei ole mikään näkyvä lahko, kirkko taikka kultti. Jumalan valtakunta asuu silloin ihmisen sisimmässä, kun hän on saanut lahjaksi Pyhän Hengen.
SRK on maallinen ihmisjärjestö, samoin kuin esimerkiksi Kommunistinen puolue. Kumpikaan ei ole lähtöisin Jumalasta, ei niissä ole Pyhää henkeä.
Minkäs takia sinä Obelix et käytä Jehovan Todistajien Uuden Maailman raamatunkäännöstä, kun se on vielä puhtaampi käännös kuin Biblia 1776 ?liikkeen ulkopuoliset väittävät aina tätä.
Herätysliike ei ole Jumalan valtakunta. Ei mikään maallinen organisaatio voi sitä olla.
Pyhän Hengen omaavat ihmiset ovat kiinni Kristuksessa ja muodostavat seurakunnan. He eivät muodosta eriseurakuntia, koska heillä on vain yksi pää. Tällaisessa seurakunassa on Jumalan valtakunta.
Siksi Jeesuksen keskeisiä opetuksia on "etsikää ensin Jumalan valtakunta ja hänen vanhurskauttaan" On mahdottomuus tämän perusteella väittää ettei Jumalan valtakuntaa olisi löydettävissä tai että se olisi ihmisen sisällä piilossa.
Sen jälkeen tulee toinen keskeinen opetus "Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi"
Kehoitan siihen nytkin.
Paavalin 1. epistola timoteukselle
15. Mutta jos minä viivyn, ettäs tietäisit kuinka sinun pitää Jumalan huoneessa vaeltaman, joka on elävän Jumalan seurakunta, totuuden patsas ja perustus. - Obelix7.
kynnösvirhe kirjoitti:
21 Neither shall they say, Lo here! or, lo there! for, behold, the kingdom of God is within you.
[within you: or, among you]
-sanoo king james - käännös ja kumoaa lestaväännökset mennen tullenMikä tuo sulkeissa oleva juttu on.
among= keskuudessa
you=teidän
Englannin kielen sana you tarkoittaa yhtälailla TEIDÄN tai SINUN, mutta tuo among sana pakottaa ymmätämään sen niin kuin se bibliassa lukee.
En ole kielitieteilijä. Mutta jos joku viisaampi innostuisi analysoimaan Saksan tai Keikan kielisiä raamattuja. - veli.vapaa
Obelix7. kirjoitti:
liikkeen ulkopuoliset väittävät aina tätä.
Herätysliike ei ole Jumalan valtakunta. Ei mikään maallinen organisaatio voi sitä olla.
Pyhän Hengen omaavat ihmiset ovat kiinni Kristuksessa ja muodostavat seurakunnan. He eivät muodosta eriseurakuntia, koska heillä on vain yksi pää. Tällaisessa seurakunassa on Jumalan valtakunta.
Siksi Jeesuksen keskeisiä opetuksia on "etsikää ensin Jumalan valtakunta ja hänen vanhurskauttaan" On mahdottomuus tämän perusteella väittää ettei Jumalan valtakuntaa olisi löydettävissä tai että se olisi ihmisen sisällä piilossa.
Sen jälkeen tulee toinen keskeinen opetus "Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi"
Kehoitan siihen nytkin.
Paavalin 1. epistola timoteukselle
15. Mutta jos minä viivyn, ettäs tietäisit kuinka sinun pitää Jumalan huoneessa vaeltaman, joka on elävän Jumalan seurakunta, totuuden patsas ja perustus."liikkeen" ulkopuolinen minä olen? Kirjoitit obelix näin:
*** Sellaista ei kukaan väitäkkään, paitsi
Obelix7.8.12.2009 22:19
liikkeen ulkopuoliset väittävät aina tätä ****
Perustele myös oliko Jeesus väärässä sanoessaan näin:
Luuk.17.
20 Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,
Valehteliko Jeesus? Obelix7. kirjoitti:
Ei ole koskaan opetettu että juuri herätysliike olisi Jumalan valtakunta.
Maallinen orginisaatio sitä ei voi olla. Tiedän kyllä pointtisi mitä ajat takaa, joten sanon että: Kyllä, suomessa Jumalan valtakuntaa kannattaa etsiä juuri Vanhoillis lestadiolaisen herätysliikkeen sisältä.suollat jälleen palstalle.
Miksi vanhoillislestadiolaiset eivät käytä herätysliikkeestään nimitystä "herätysliike" vaan he puhuvat herätysliikettään tarkoittaen "Jumalan valtakunnasta".
Eihän meihin nyt toki tuollaiset sinun valheet uppoa.- Obelix7.
veli.vapaa kirjoitti:
"liikkeen" ulkopuolinen minä olen? Kirjoitit obelix näin:
*** Sellaista ei kukaan väitäkkään, paitsi
Obelix7.8.12.2009 22:19
liikkeen ulkopuoliset väittävät aina tätä ****
Perustele myös oliko Jeesus väärässä sanoessaan näin:
Luuk.17.
20 Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,
Valehteliko Jeesus?Tätä Jeesus tarkoitti. Ei valehdellut. Tämä kohta ei mitenkään poissulje sitä mahdollisuutta, että Jumalan valtakunta on edelleen maanpäällä täällä keskellämme. Se vaikuttaa siinä seurakunnassa joka on perustettu Kristus kalliolle.
Joonan merkki oli ainoa mikä tälle maailmalle näytettiin ja siitä minäkin todistan. - Obelix7.
Melperi1 kirjoitti:
suollat jälleen palstalle.
Miksi vanhoillislestadiolaiset eivät käytä herätysliikkeestään nimitystä "herätysliike" vaan he puhuvat herätysliikettään tarkoittaen "Jumalan valtakunnasta".
Eihän meihin nyt toki tuollaiset sinun valheet uppoa.Paavalin 2. epistola korintilaisille
Luku 5.
19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt.
20. Niin olemme me Kristuksen puolesta käskyläiset; sillä Jumala neuvoo meidän kauttamme. Niin me rukoilemme siis Kristuksen puolesta, että te Jumalan kanssa sovitte.
21. Sillä hän on sen, joka ei synnistä tietänyt, meidän edestämme synniksi tehnyt, että me hänessä tulisimme siksi vanhurskaudeksi, joka Jumalan edessä kelpaa. Obelix7. kirjoitti:
Paavalin 2. epistola korintilaisille
Luku 5.
19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt.
20. Niin olemme me Kristuksen puolesta käskyläiset; sillä Jumala neuvoo meidän kauttamme. Niin me rukoilemme siis Kristuksen puolesta, että te Jumalan kanssa sovitte.
21. Sillä hän on sen, joka ei synnistä tietänyt, meidän edestämme synniksi tehnyt, että me hänessä tulisimme siksi vanhurskaudeksi, joka Jumalan edessä kelpaa.tuo liittyy siihen, että vanhoillislestadiolaiset kutsuvat SRK:n ja vl-puhujien VALHEOPIN seurauksena omaa herätysliikettään "Jumalan valtakunnaksi"?
Ei mitenkään.- veli.vapaa
Obelix7. kirjoitti:
Tätä Jeesus tarkoitti. Ei valehdellut. Tämä kohta ei mitenkään poissulje sitä mahdollisuutta, että Jumalan valtakunta on edelleen maanpäällä täällä keskellämme. Se vaikuttaa siinä seurakunnassa joka on perustettu Kristus kalliolle.
Joonan merkki oli ainoa mikä tälle maailmalle näytettiin ja siitä minäkin todistan.tarkoitti sitä, mitä sanoi.
Jollei ihmisessä asu Pyhä Jumalan Henki, hän ei ole tuon valtakunnan jäsen. Mutta jätit vielä kertomatta, mitä tarkoitit "liikkeen ulkopuolisilla". Minkä liikkeen ulkopuoliset ja kuka määrittelee liikkeet ulkopuoliset?
Ja sitten vielä käännöksistä. Apt 2. käännetään näin Biblia 1776
31 Näki hän ennen ja puhui Kristuksen ylösnousemisesta, ettei hänen sieluansa annettu ylön helvetissä, eikä hänen lihansa nähnyt turmelusta.
Kirkkoraamattu 33/38
31 niin hän edeltä nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta, sanoen, ettei Kristus ollut jäävä hyljätyksi tuonelaan eikä hänen ruumiinsa näkevä katoavaisuutta
Joutuiko Jeesus kuoltuaan helvettiin vaiko tuonelaan? - Kyllä onnistuu!
veli.vapaa kirjoitti:
tarkoitti sitä, mitä sanoi.
Jollei ihmisessä asu Pyhä Jumalan Henki, hän ei ole tuon valtakunnan jäsen. Mutta jätit vielä kertomatta, mitä tarkoitit "liikkeen ulkopuolisilla". Minkä liikkeen ulkopuoliset ja kuka määrittelee liikkeet ulkopuoliset?
Ja sitten vielä käännöksistä. Apt 2. käännetään näin Biblia 1776
31 Näki hän ennen ja puhui Kristuksen ylösnousemisesta, ettei hänen sieluansa annettu ylön helvetissä, eikä hänen lihansa nähnyt turmelusta.
Kirkkoraamattu 33/38
31 niin hän edeltä nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta, sanoen, ettei Kristus ollut jäävä hyljätyksi tuonelaan eikä hänen ruumiinsa näkevä katoavaisuutta
Joutuiko Jeesus kuoltuaan helvettiin vaiko tuonelaan?heittämällä Jeesuksen ja Raamatun opetukset.
- veli.vapaa
Kyllä onnistuu! kirjoitti:
heittämällä Jeesuksen ja Raamatun opetukset.
sitä, että he ovat epäuskoisia pakanoita.
- Kyllä onnistuu!
veli.vapaa kirjoitti:
sitä, että he ovat epäuskoisia pakanoita.
joskus epäillyt sitä?
- veli.vapaa
Kyllä onnistuu! kirjoitti:
joskus epäillyt sitä?
kuten Jeesus opetti, niin sitä ei tarvitse edes epäillä, se on niin.
rk. 16:16
Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Ja siitä päättää aikanaan ainoa tuomarimme, Jeesus Kristus, eikä mikään uskonnollispoliittinen järjestö. - Apostoli_Tz
veli.vapaa kirjoitti:
tuossa omille OPETUSLAPSILLEEN, kuten sen kirjoitus osoittaa. Minä pysyn Jeesuksen opetuksessa, enkä usko ihmisoppeja, sillä minulla on vain yksi opettaja - Jeesus Kristus.
Joh.8.
Jeesus tarkoitti mitä sanoi, siitä ei ole epäilystäkään."12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, kaikille, jotka uskovat häneen. "
Ja Paavali:
"13 Kristukseen tekin nyt uskotte kuultuanne totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin. Häneen uskoessanne te myös olette saaneet luvatun Pyhän Hengen sinetiksenne. "(Ef.1)
"9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa. [1. Kor. 3:16; 1. Joh. 3:24]
10 Jos Kristus on teissä, teidän ruumiinne tosin on kuollut synnin vuoksi, mutta Henki luo elämää, koska teidät on tehty vanhurskaiksi.
11 Jos siis teissä asuu Jumalan Henki, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, niin hän, joka herätti Kristuksen kuolleista, on tekevä eläviksi myös teidän kuolevaiset ruumiinne teissä asuvan Henkensä voimalla. "(Room.8)
"14 Kaikki, joita Jumalan Henki johtaa, ovat Jumalan lapsia. [Gal. 5:18]
15 Te ette ole saaneet orjuuden henkeä, joka saattaisi teidät jälleen pelon valtaan. Olette saaneet Hengen, joka antaa meille lapsen oikeuden, ja niin me huudamme: "Abba! Isä!" "(Room.8)
Pyhää Henkeä ei siis annettu VAIN OPETUSLAPSILLE, vaan jokaiselle Jeesuksessa olevalle Jumalan lapselle, eli uskovaiselle. - Obelix7.
Melperi1 kirjoitti:
tuo liittyy siihen, että vanhoillislestadiolaiset kutsuvat SRK:n ja vl-puhujien VALHEOPIN seurauksena omaa herätysliikettään "Jumalan valtakunnaksi"?
Ei mitenkään.Joka on syntein anteeksiantamus.
Puheet eivät ole valheoppia, vaan pitäytyvät raamatussa. Silloin kun oppi on yksi, niin se on oikein.
Matteus
Luku 11.
20. Sillä ette te ole, jotka puhutte, vaan teidän Isänne Henki, joka teissä puhuu.
21.Mutta veli antaa ylön veljensä kuolemaan, ja isä pojan, ja lapset karkaavat vanhempia vastaan, ja antavat tappaa heitä.
22. Ja te tulette vihattavaksi kaikilta minun nimeni tähden. Mutta joka loppuun asti vahvana pysyy, hän tulee autuaaksi.
-Ja jotta kukaan ei voisi väittää että tämä kohta koski vain Jeesuksen opetuslapsia tutkitaan tekstiä hieman eteenpäin.
Jae 23. .... :ette ehdi kaikkia Israelin kaupungeita toimittaa, siihenasti, kuin Ihmisen Poika tulee.
-Siis sovintosaarnaa julistetaan loppuun asti. Paitsi viimesinä aikoina se suljetaan Jumalan valtakunnan sisälle, silloin ei ole enää mahdollisuutta parannukseen. - veli.vapaa
Apostoli_Tz kirjoitti:
"12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, kaikille, jotka uskovat häneen. "
Ja Paavali:
"13 Kristukseen tekin nyt uskotte kuultuanne totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin. Häneen uskoessanne te myös olette saaneet luvatun Pyhän Hengen sinetiksenne. "(Ef.1)
"9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa. [1. Kor. 3:16; 1. Joh. 3:24]
10 Jos Kristus on teissä, teidän ruumiinne tosin on kuollut synnin vuoksi, mutta Henki luo elämää, koska teidät on tehty vanhurskaiksi.
11 Jos siis teissä asuu Jumalan Henki, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, niin hän, joka herätti Kristuksen kuolleista, on tekevä eläviksi myös teidän kuolevaiset ruumiinne teissä asuvan Henkensä voimalla. "(Room.8)
"14 Kaikki, joita Jumalan Henki johtaa, ovat Jumalan lapsia. [Gal. 5:18]
15 Te ette ole saaneet orjuuden henkeä, joka saattaisi teidät jälleen pelon valtaan. Olette saaneet Hengen, joka antaa meille lapsen oikeuden, ja niin me huudamme: "Abba! Isä!" "(Room.8)
Pyhää Henkeä ei siis annettu VAIN OPETUSLAPSILLE, vaan jokaiselle Jeesuksessa olevalle Jumalan lapselle, eli uskovaiselle.niille, jotka tekevät Hänen Isänsä tahdon. Ja Jumalan tahto on se, että jokainen joka uskoo Jeesukseen ja siihen opetukseen, minkä Hän julisti. Ei riitä, että uskoo johonkin ihmisoppiin tai noudattaa esimerkiksi VL-sääntöjä. Ne eivät ole lähtöisin Jumalasta vaan ihmisistä.
- Apostoli_Tz
veli.vapaa kirjoitti:
niille, jotka tekevät Hänen Isänsä tahdon. Ja Jumalan tahto on se, että jokainen joka uskoo Jeesukseen ja siihen opetukseen, minkä Hän julisti. Ei riitä, että uskoo johonkin ihmisoppiin tai noudattaa esimerkiksi VL-sääntöjä. Ne eivät ole lähtöisin Jumalasta vaan ihmisistä.
ei voi ansaita ja uskoontullessa Pyhä Henki tulee asumaan uskovaan. Tässä mielessä siis Jumala antaa Pyhän Hengen ihmiselle, joka tekee Jumalan tahdon; Pyytää syntejään anteeksi ja ottaa pelastuksen vastaan. Usko on kuitenkin Jumalan lahja, eikä ihmisen ansiota.
Olen aivan samaa mieltä kanssasi, ettei ihmioppi eikä sääntöjen noudattaminen pelasta, vaan henkilökohtainen suhde Jeesukseen Kristukseen.
Miten ihminen voi kuitenkaan uskoa Jeesukseen ilman Pyhää Henkeä? Pitääkö ihmisen ENSIN uskoa Jeesukseen, jotta saa Pyhän Hengen, vai saako uskon aikaan "kuuleminen ja kuulemisen aiheuttaa Kristuksen Sana"?
Se, että vihjaa Pyhän Hengen saamisen ehdoksi jonkin ihmisen omiin tekoihin perustuvan pyristelyn, on aivan yhtä omavanhurskasta kuin ihmisoppien tai uskonyhteisön väittäminen pelastuksen tieksi.
"2 Vastatkaa vain tähän kysymykseen: saitteko te Hengen tekemällä lain vaatimat teot vai kuulemalla ja uskomalla evankeliumin? [Ap. t. 2:38; Room. 10:17; Ef. 1:13]
3 Kuinka voitte olla noin mielettömiä! Te aloititte Hengen varassa. Pyrittekö nyt päämäärään omin avuin?"
Jumala antaa Pyhän Henkensä jokaiselle joka uskoo. Ja uskonkin Hän lahjoittaa.
"8 Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. [Room. 3:24 ]
9 Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä. "
Et ehkä todellisuudessa ole asettamassa Pyhän Hengen saamiseksi muuta ehtoa kuin uskon, koska uskohan on Jumalan tahto. Sellaisen kuvan kuitenkin vastauksestasi saa. Pahoittelen, jos olen väärässä. - etsivä-xx
Apostoli_Tz kirjoitti:
ei voi ansaita ja uskoontullessa Pyhä Henki tulee asumaan uskovaan. Tässä mielessä siis Jumala antaa Pyhän Hengen ihmiselle, joka tekee Jumalan tahdon; Pyytää syntejään anteeksi ja ottaa pelastuksen vastaan. Usko on kuitenkin Jumalan lahja, eikä ihmisen ansiota.
Olen aivan samaa mieltä kanssasi, ettei ihmioppi eikä sääntöjen noudattaminen pelasta, vaan henkilökohtainen suhde Jeesukseen Kristukseen.
Miten ihminen voi kuitenkaan uskoa Jeesukseen ilman Pyhää Henkeä? Pitääkö ihmisen ENSIN uskoa Jeesukseen, jotta saa Pyhän Hengen, vai saako uskon aikaan "kuuleminen ja kuulemisen aiheuttaa Kristuksen Sana"?
Se, että vihjaa Pyhän Hengen saamisen ehdoksi jonkin ihmisen omiin tekoihin perustuvan pyristelyn, on aivan yhtä omavanhurskasta kuin ihmisoppien tai uskonyhteisön väittäminen pelastuksen tieksi.
"2 Vastatkaa vain tähän kysymykseen: saitteko te Hengen tekemällä lain vaatimat teot vai kuulemalla ja uskomalla evankeliumin? [Ap. t. 2:38; Room. 10:17; Ef. 1:13]
3 Kuinka voitte olla noin mielettömiä! Te aloititte Hengen varassa. Pyrittekö nyt päämäärään omin avuin?"
Jumala antaa Pyhän Henkensä jokaiselle joka uskoo. Ja uskonkin Hän lahjoittaa.
"8 Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. [Room. 3:24 ]
9 Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä. "
Et ehkä todellisuudessa ole asettamassa Pyhän Hengen saamiseksi muuta ehtoa kuin uskon, koska uskohan on Jumalan tahto. Sellaisen kuvan kuitenkin vastauksestasi saa. Pahoittelen, jos olen väärässä.Hyvä että olet liittynyt kirjoittelijoihin. Selvää ja maltillista tekstiä on hyvä lukea. Hyvin vastaa kirjoittamasi sitä, mitä itse uskon. Luoja tuntee omansa.
Raamatun tekstiä, sen kuulemista se kuitenkin edellyttää mielestäni, jotta uskon voisi saada. Sitä sanaa luetaan kirkoissakin ja monessa muussa paikassa. Onkin sitten jo toinen juttu mihin PH sitten ihmisen johdattaa sen jälkeen.
Ihmisen vallassa Pyhän Hengen tiet eivät Raamatun mukaan ole.
Joh. 3:8
Tuuli* puhaltaa missä tahtoo. Sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee. Samoin on jokaisen Hengestä syntyneen laita." [Alkutekstin sana pneuma merkitsee sekä tuulta että henkeä.]
Olen kokenut, että tämä evankeliumin (läsnä olevan Kristuksen puheen) ei kirkastaminen tapahtunut seuroissa vaan ihan tavallisessa messussa. Luuk. 24:45-53
45 Nyt hän avasi heidän mielensä ymmärtämään kirjoitukset.
Se oli ensimmäinen ylimaallisen kirkas lupaus kirjoitusten ymmärtämisestä niin, että se kohtasi Uskon (Pyhän Hengen läsnäolon)
Joh. 16
13 Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. Hän ei näet puhu omissa nimissään, vaan puhuu sen, minkä kuulee, ja ilmoittaa teille, mitä on tuleva.
14 Hän kirkastaa minut, sillä sen, minkä hän teille ilmoittaa, hän saa minulta.
Mihin Pyhä Henki sitten johdattaa on taas oma juttunsa.
Jos nyt mietitään parannusta perinteisen vanhoillislestadiolaisen opetuksen kannalta, Pyhä Henki on varmasti tehnyt kohdallani kaiken ihan väärin. Ensin tuli vastaan lestadiolainen mies ja Pyhä Henki oli kohtaamisessa läsnä (vaikka mitään ei puhuttu). Sitten kuljin kirkossa (mm kuulin tuon edellä olevan) ja kuuntelin netistä seuroja. Vasta sitten koin jotain, mitä voisi sanoa vanhoillislestadiolaiseksi parannukseksi. Siis paljon myöhemmin kuin tuon edessä mainitun kirkossa koetun. Tosin olen kulkenut kirkossa messuissa jo vuosia sitä ennenkin. - Anonyymi
KIELTÄJÄN PAIKALLE TEOILLA JA SITTEN TEOTKO SUT PELASTAA?? ÄLÄ KUULE LUULE.
- Anonyymi
veli.vapaa kirjoitti:
Matt.18.
SRK tulkitsee tuon koskevan syntien anteeksiantamisesta, Jeesus puhuu rikkomuksen anteeksiantamisesta. Synti on tehty Jumalaa vastaan, rikkomus toista ihmistä vastaan. Siinä on vissi ero!JEESUS KÄSKI TOSIAAN LAITTAA LAHJALAPSET JUMPASTA SAATANALLE 💩💩💩💩💩💩💩👺👺👺
- Anonyymi
Obelix7. kirjoitti:
Joh 20.
Sotkeudutte vaikeisiin tulkintoihin. Rikkomus lähimmäistä vastaan on yhtälailla syntiä Jumalaa vastaan. Maan päällä on yksi paikka, jossa kerrotaan selvästi, mitä ihmisen pitää tehdä kun hän tuntee katumusta synneistä.Kristityt on saanut anteeksi kaikki kasteessa jo MIKÄ HELVETIN ALKEISVOIMAOPPI TEILLÄ ON ???? TURHA TEITÄ ON KASTAA TURHAAN ON JEESUS KUOLLUT.
- Vakava varoitus
saatanallisesta vl-herätysliikkeestä mahdollisimman pian oman mielenterveytesi vuoksi.
- .
Kuka tahansa väsyy, jos uskominen on vain syntien välttelyä. Ei uskon ole tarkoitus olla sellaista. Säännöt ja kiellot vain vahvistavat ihmisessä halua siihen, mikä on kiellettyä.
Sinun pitäisi itse ratkaista, mitkä asiat ovat oikeasti vahingollisia ja mitkä eivät. Ja etsiä apua päästäksesi eroon siitä, mikä on vahingollista. - paaperoita
Älä jätä USKOASI takaalalle..........Jos viinaksissa pysyt niin vaikeaa tulee olemaan...............JÄTÄ VIINA ........Sillä JEESUS on jo tulossa maanpäälle....................Se aika on läheellä tosi läheellä...........1948......... on meille annettu 1 sukupolven aika se on suomessa 70---85v Ajatele nyt sulla on mahdollisuus olla Jeesuksen omana sun on vaan ponnisteltava.Niin musiikin kuin viinankin suhteen.Kuunteletko Radiodeitä Nokia Missioo Tv7 paljon on hyvää tarjolla jos otat vastaan.Jos olet Suomalainen niin voit kuulua 10sukukuntaan ne on niitä jaakopin heimoon kuuluvia jotka on olleet teillätietymättömillä nyt ne on löytyneet ne on Suomalaisia 80% Suomalaisista on niitä älä nyt luovuta katsotaan vaan lopuun saakka jä pysytään Jeesukselle otolisina emme me sorru syntiin eihän? Suomalaisia on myös Venäjällä siellä täällä. Kerrotaan että Suomalaiset on perustanut Venäjänkin aikoinaan ei tässä olla kun samassa veneessä ei veneen ulkopuolella.Se kertoo Suomalaisten kielestä on ulkolaisten milestä kuin kaunista laulua miksi sen jätäisimme me pidämme kielemme ja kuulummme Jeesukselle ja jaakobin heimoon.LK
- halleluja!
viiniä tai olutta älä kirkkahia.
lestaatiot kanattaa jättää ja elämää kantsii hallita ite ei kulkee vaan pässien vetämäs narussa, moni on kompastunu ja kuollu kun nää pässit ei osaa pysähtyy vaa kiskoo kokoajan.
- Äitiliini**
musiikista. Se tuo iloa elämään. Alkoholin kanssa kannattaa olla varovainen ja jos on vaikeuksia pysyä kohtuullisuudessa, ei kannata nauttia alkoholia ollenkaan.
Luther oli musisoinnin ja myös tanssin ystävä. Hänen mielestään musisointi, lauilaminen ja tanssi ilmentävät ihmisen iloa. Hän oli myös oluen ja viinin ystävä, mutta korosti kaikessa kohtuullisuutta. Luther itse olisi joutunut SRKn puhutteluun ja hoitokokousten uhriksi. Hän ei kärsinyt synnintuntoa tuollaisista ihmisten keksimistä kielloista, jossa Jumalan armoon liitetään jos jonkinmoista hiusten värjäämisestä perhesuunnitteluun. - Oikea suunta
Olet tervehtymässä.
Jätä itsesi Jeesukselle Kristukselle. Hän rakastaaa sinua eikä Hän syytä eikä hylkää sinua kun sinua kohtaa kiusaukset ja koettelemukset. Jeesus tahtoo tulla sinun sydämeesi täysillä. Tahdotko antaa Hänen tehdä sinulle mitä ikinä Hän tahtoo? Mitä luulet Jeesus tahtoo tehdä sinulle jos Hän saa päättää?
Tuntuu kirjoituksestasi päätellen että sinä olet yrittänyt olla uskovainen. Mihin yrittämisesi perustuu? Oletko ajatellut että sinun ei tarvitse yrittää. Sinä joko olet uskova tai sinä et ole uskova. Välimuotoja ei ole. Uskominen ei ole ihmisen yrittämisiä. Uskova on se, jonka sydämessä Jeesus asuu. Jos Jeesus asuu sinun sydämessäsi, sinä tiedät sen. Jeesus on rakkaus ja armo. Koetko Hänen rakkautensa ja armonsa ?
Oletko kohdannut ylösnousseen Herran Jeesuksen Kristuksen? Jeesus elää ja Hän voi ilmestyä sinulle.
Lue minun uskoontulostani ja jos kiinnostaa opetustani seuraavasta lenkistä.
Minusta tuntuu että sinulta on jäänyt huomaamatta jotakin hyvin oleellista kristinuskosta.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8586509- 1one1
Tällä tyttösellä on kuoleman ja elämän taistelu! Jeesus on voittanut synnin jo puolestasi eikä hän ikinä hylkää sinua, hän kutsuu sinut aina takaisin.
- iloa elämään
Sussa mitään vikaa ole,terve likka, normaalia nuoren touhua.
Elä elämäs kuin se susta hyvälle tuntuu.
Ja snapsi sillo tällö tekee gutaa,kun kohtuudessa pysyy. - Apostoli_Tz
"6 Kun kerran olette ottaneet omaksenne Herran Kristuksen Jeesuksen, eläkää hänen yhteydessään.
7 Juurtukaa häneen, rakentakaa elämänne hänen varaansa ja vahvistukaa uskossa sen mukaan kuin teille on opetettu. Kaikukoon kiitoksenne runsaana. [Ef. 2:21,22 | 1. Tess. 5:18]
8 Pitäkää varanne, ettei kukaan houkuttele teitä harhaan tyhjillä ja pettävillä viisauden opeilla, jotka nojautuvat ihmisten perinnäisiin käsityksiin ja maailman alkuvoimiin eivätkä Kristukseen. [Mark. 7:3; Gal. 4:3; Hepr. 13:9]
9 Hänessä on jumaluus ruumiillistunut koko täyteydessään, [Kol. 1:15,19]
10 ja hänen yhteydessään myös te olette tulleet tästä täyteydestä osallisiksi. Hän on kaikkien valtojen ja voimien pää. [Joh. 1:16 | Ef. 1:21; 1. Piet. 3:22]
11 Häneen teidät on yhdistänyt ympärileikkaus, jota ei ole ihmiskäsin tehty, Kristuksen ympärileikkaus, jossa syntinen luonto riisutaan pois. [Room. 6:6; Ef. 4:22; Fil. 3:3]
12 Kasteessa teidät yhdessä hänen kanssaan haudattiin ja herätettiin eloon, kun uskoitte Jumalaan, joka voimallaan herätti Kristuksen kuolleista. [Room. 6:3,4; Ef. 2:6]
13 Te olitte kuolleita rikkomustenne ja ympärileikkaamattomuutenne vuoksi, mutta Jumala teki teidät eläviksi yhdessä Kristuksen kanssa. Hän antoi meille kaikki rikkomuksemme anteeksi, [Ef. 2:1,5,11]
14 hän kumosi meitä rasittavan velkakirjan kaikkine määräyksineen ja teki sen mitättömäksi naulitsemalla sen ristiin. [Ef. 2:15; 1. Piet. 2:24]
15 Hän riisui aseista vallat ja voimat ja saattoi ne kaikki häpeään, kun hän teki Kristuksesta niiden voittajan. [Luuk. 11:22; Joh. 12:31]
Todellisuus ja sen varjo
16 Kukaan ei siis saa tuomita teitä siitä, mitä syötte tai juotte tai miten noudatatte juhla-aikoja ja uudenkuun ja sapatin päiviä. [Room. 14:3; Gal. 4:10; Tit. 1:14,15]
17 Ne ovat vain sen varjoa, mikä on tulossa; todellista on Kristuksen ruumis. [Hepr. 8:5, 10:1]
18 Teidän voittajan palkintoanne ei saa riistää teiltä kukaan, joka nöyryyttää itseään kieltäymyksin, vajoaa näkyihinsä ja palvoo enkeleitä. Sellaisen ihmisen tekevät hänen omat tyhjät ajatuksensa ylpeäksi, [Ilm. 19:10, 22:8,9]
19 eikä hänellä ole yhteyttä Kristukseen, päähän, joka huolehtii koko ruumiista ja pitää sitä nivelten ja jänteiden avulla koossa, niin että se kasvaa Jumalan tarkoittamalla tavalla. [Ef. 1:22, 4:15,16; Kol. 1:18]
20 Jos kerran olette yhdessä Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkuvoimien ulottuvilta, miksi yhä käyttäydytte tämän maailman mukaisesti ja alistutte sellaisiin sääntöihin kuin [Gal. 3:3, 4:9]
21 "älä tartu", "älä maista", "älä kosketa"?
22 Tämä kaikkihan koskee sellaista, mikä käytön jälkeen häviää. Kysymys on vain ihmisten käskyistä ja opeista. [Jes. 29:13; Mark. 7:7]
23 Nämä omatekoista hurskautta, nöyryyden harjoitusta ja ruumiin kurittamista vaativat käskyt tosin näyttävät viisailta, mutta todellisuudessa ne ovat arvottomia ja tyydyttävät vain ihmisen ylpeyttä. "(Kol.2)
Lue myös nuo suluissa olevat jakeet, jos ei muuten avaudu. Kuulostat elävän lain alla, vaikka Jeesuksen omana olet armon alla.
Lue Galatalaiskirje läpi rukoillen, se käsittelee lain ja armon suhdetta, lue tuo Kolossalaiskirjeen kohta rukoillen läpi. Omin voiminko pystyt pelastuksestasi pitämään kiinni? Vai pitääkö ehkä Jumala sinusta kiinni? Kaikki omatekoiset hurskauden yritykset aiheuttavat väsymystä ja lopulta lankeamista. Jumalan armo ja Kristuskeskeisyys (ristintyöhön turvautuminen) taas rauhan ja ilon sydämeen.
Tämän lisäksi voisi lukea hieman Johanneksen kirjeitä:
"8 Jos väitämme, ettemme ole syntisiä, me petämme itseämme eikä totuus ole meissä.
9 Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. "
Jokainen siis tekee syntiä, mutta Jumala on luvannut puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
Mitä jos teemme syntiä? Tähän Johanneksella on hieno ajatus:
"1 Rakkaat lapset! Kirjoitan tämän teille, jotta ette tekisi syntiä. Jos joku kuitenkin syntiä tekee, meillä on Isän luona puolustaja, joka on vanhurskas: Jeesus Kristus. [Room. 8:34; Hepr. 7:25]
2 Hän on meidän syntiemme sovittaja, eikä vain meidän vaan koko maailman. "
Sinun menneet, nykyiset ja tulevat syntisi on sovitettu ristillä. Rukoile Pyhän Hengen täytettä, jottei sinun tarvitse omin voimin taistella syntiä vastaan. Kristuksessa sinä olet vapaa synnin vallasta ja kadotuksesta, sinä olet Jumalan lapsi, jos olet uskossa Jeesukseen Kristukseen.
Älä siis tuijota syntejäsi, itseäsi vaan katso uskosi alkajaan ja ylläpitäjään, Jeesukseen Kristukseen.
Siunausta sinulle!- iveta
luettavaa! Kiitos Sinulle tästä!
- veli.vapaa
iveta kirjoitti:
luettavaa! Kiitos Sinulle tästä!
Matt.6.
30 Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, eikö paljoa ennemmin teitä, te vähäuskoiset?
31 Älkää siis murehtiko sanoen: 'Mitä me syömme?' tahi: 'Mitä me juomme?' tahi: 'Millä me itsemme vaatetamme?'
32 Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan.
33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.
34 Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa."
Jumalan valtakunnan jäsen on ihminen, jossa asuu Jumalan lahjana Pyhä Henki. Isä on silloin valinnut hänet valittujensa joukkoon. - Äitiliini**
tekstiä ja totista totta sekä suoraan Raamatusta!
Luulisi, että SRK-kristittyjen silmät alkaisivat vihdoin aueta ja heidän keskuudessaan leviäisi Raamatun sanan todellinen ja syvällinen ymmärrys. - veli.vapaa
Äitiliini** kirjoitti:
tekstiä ja totista totta sekä suoraan Raamatusta!
Luulisi, että SRK-kristittyjen silmät alkaisivat vihdoin aueta ja heidän keskuudessaan leviäisi Raamatun sanan todellinen ja syvällinen ymmärrys.lisää Jumalan SANAA, jotta asia on kuten se on kirjoitettu.
Room.8.
31 Mitä me siis tähän sanomme? Jos JUMALA ON MEIDÄN PUOLELLAMME, kuka voi olla meitä vastaan?
32 Hän, joka ei säästänyt omaa Poikaansakaan, vaan antoi hänet alttiiksi kaikkien meidän edestämme, kuinka hän ei lahjoittaisi meille kaikkea muutakin hänen kanssansa?
33 Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? JUMALA ON SE, JOKA VANHURSKAUTTAA.
34 Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.
35 KUKA voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka?
36 Niinkuin kirjoitettu on: "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää; meitä pidetään teuraslampaina".
37 Mutta näissä kaikissa me saamme jalon VOITON HÄNEN KAUTTANSA, joka meitä on rakastanut.
38 Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,
39 ei korkeus eikä syvyys, EIKÄ MIKÄÄN MUU LUOTU VOI MEITÄ EROTTAA Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa JEESUKSESSA, meidän Herrassamme.
Mitä ihminen voi tuohon sanoa, voiko hän erottaa Jumalan vanhurskauttamia valittuja Jeesuksesta. Ei voi, eikä mikään LUOTU voi tehdä niin. Uskokaa siis Jeesukseen ja Hänen julistamaan SANAAN, niin teitä ei voi mikään erottaa Jumalan rakkaudesta ja jalosta palkinnosta.
Mikään LUOTU, ei ihminen eikä uskonnollinen järjestö voi erottaa teitä saamasta sitä osaa, minkä olette uskonne kautta Jeesukselta saanut. Jumala on rakkaus, sen todistaa SANA. - Apostoli_Tz
veli.vapaa kirjoitti:
Matt.6.
30 Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, eikö paljoa ennemmin teitä, te vähäuskoiset?
31 Älkää siis murehtiko sanoen: 'Mitä me syömme?' tahi: 'Mitä me juomme?' tahi: 'Millä me itsemme vaatetamme?'
32 Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan.
33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.
34 Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa."
Jumalan valtakunnan jäsen on ihminen, jossa asuu Jumalan lahjana Pyhä Henki. Isä on silloin valinnut hänet valittujensa joukkoon.että puhumme samasta asiasta? Pyhää Henkeä ei voi ansaita sen enempää kuin pelastustakaan?
- veli.vapaa
Apostoli_Tz kirjoitti:
että puhumme samasta asiasta? Pyhää Henkeä ei voi ansaita sen enempää kuin pelastustakaan?
kuten Jumala on kehoittanut, eli uskoo Jeesuksen sanaan ja opetukseen, sekä käy kasteella, hänellä on TOIVO pelastuksesta. Ei kukaan voi omilla teoillaan ansaita sen paremmin pelastusta kuin Pyhää Henkeäkään, ei vaikka tekisi mitä. PH on Jumalan antama lahja niille, jotka pysyvät sanassa ja totuudessa. Jos ihminen katsoo ylen Jeesuksen sanan ja opetuksen, ja ottaa tilalle ihmisopit ja tulkinnat ja uskoo niihin, niin silloin Jumala ei anna Henkeään sellaisille.
Siksi kaikki ihmisitä lähtöisin olevat opit ja käskyt on hylättävä ja pysyttävä siinä mitä Jeesus opetti. Silloin teemme Jumalan tahdon ja jos Hän näkee sydämen uskomme vilpittömäksi, antaa Hän lahjaksi Pyhän Henkensä. Muistetaan Jeesuksen sanat.
Joh.8.
31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
33 He vastasivat hänelle: "Me olemme Aabrahamin jälkeläisiä emmekä ole koskaan olleet kenenkään orjia. Kuinka sinä sitten sanot: 'Te tulette vapaiksi'?"
34 Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.
Jumalan lapsi on vapaa ihmisten asettamista ikeistä ja taakoista, sillä hänen toivonsa on usko armo. - Apostoli_Tz
veli.vapaa kirjoitti:
kuten Jumala on kehoittanut, eli uskoo Jeesuksen sanaan ja opetukseen, sekä käy kasteella, hänellä on TOIVO pelastuksesta. Ei kukaan voi omilla teoillaan ansaita sen paremmin pelastusta kuin Pyhää Henkeäkään, ei vaikka tekisi mitä. PH on Jumalan antama lahja niille, jotka pysyvät sanassa ja totuudessa. Jos ihminen katsoo ylen Jeesuksen sanan ja opetuksen, ja ottaa tilalle ihmisopit ja tulkinnat ja uskoo niihin, niin silloin Jumala ei anna Henkeään sellaisille.
Siksi kaikki ihmisitä lähtöisin olevat opit ja käskyt on hylättävä ja pysyttävä siinä mitä Jeesus opetti. Silloin teemme Jumalan tahdon ja jos Hän näkee sydämen uskomme vilpittömäksi, antaa Hän lahjaksi Pyhän Henkensä. Muistetaan Jeesuksen sanat.
Joh.8.
Jumalan lapsi on vapaa ihmisten asettamista ikeistä ja taakoista, sillä hänen toivonsa on usko armo." Ei kukaan voi omilla teoillaan ansaita sen paremmin pelastusta kuin Pyhää Henkeäkään, ei vaikka tekisi mitä"
"Silloin teemme Jumalan tahdon ja jos Hän näkee sydämen uskomme vilpittömäksi, antaa Hän lahjaksi Pyhän Henkensä. "
Eivätkö nämä ole keskenään ristiriidassa? Miten ihminen voi uskoa, ellei hänessä ole Pyhää Henkeä?
Mitä uskoontulossa tapahtuu? Synnymme uudestaan ylhäältä, Jumalan lapsiksi. Uskova voi uskoa Jumalan lupauksiin jo tässä ajassa, eikä vain toivoa pelastuvansa. Pelastuavarmuus oli yksi Paavalin olennaisista opetuksista. Jos ihmiseltä puuttuu pelastusvarmuus (joka perustuu Kristuksen tekoon ristillä), hän alkaa itse pelastamaan itseään.
Miten Jumala voi antaa ihmiselle lahjaksi UUDESTAAN jotain, mitä Hän on antanut jo uskottuamme evankeliumin? Jos ihminen hylkää uskon ja pelastuksen Kristuksessa, niin silloin toki Pyhä Henki myös poistuu.
Jumala antaa Pyhän Henkensä ja täyttää Hengellä, JOTTA pysyisimme uskossa ja voisimme elää kuuliaisena. Lihan teoilla ei Pyhää Henkeä voi ansaita. Mielestäni esittämäsi järjestys 1. Ensin ihminen tekee Jumalan tahdon. 2. Vastineeksi Jumala antaa Pyhän Hengen, on ansaitsemista. Tällöin Pyhän Hengen saanti olisi riippuvainen ihmisen teoista, vaikka lahjaa ei voi millään ansaita. Sitä voi vain anoa ja ottaa vastaan. Anomisenkin saa aikaan Pyhä Henki, sillä onhan kirjoitettu:"Jumalan hyvyys vetää sinut parannukseen."
Luonnollinen ihminen ei noudata luonnostaan Jumalan tahtoa, siksikin esittämäsi järjestys kuulostaa oudolle. Pyhä Henki meissä saa meidät olemaan kuuliaisia Jumalan tahdolle. Kristus meissä saa sen aikaan, ei lihallinen luontomme. - veli.vapaa
Apostoli_Tz kirjoitti:
" Ei kukaan voi omilla teoillaan ansaita sen paremmin pelastusta kuin Pyhää Henkeäkään, ei vaikka tekisi mitä"
"Silloin teemme Jumalan tahdon ja jos Hän näkee sydämen uskomme vilpittömäksi, antaa Hän lahjaksi Pyhän Henkensä. "
Eivätkö nämä ole keskenään ristiriidassa? Miten ihminen voi uskoa, ellei hänessä ole Pyhää Henkeä?
Mitä uskoontulossa tapahtuu? Synnymme uudestaan ylhäältä, Jumalan lapsiksi. Uskova voi uskoa Jumalan lupauksiin jo tässä ajassa, eikä vain toivoa pelastuvansa. Pelastuavarmuus oli yksi Paavalin olennaisista opetuksista. Jos ihmiseltä puuttuu pelastusvarmuus (joka perustuu Kristuksen tekoon ristillä), hän alkaa itse pelastamaan itseään.
Miten Jumala voi antaa ihmiselle lahjaksi UUDESTAAN jotain, mitä Hän on antanut jo uskottuamme evankeliumin? Jos ihminen hylkää uskon ja pelastuksen Kristuksessa, niin silloin toki Pyhä Henki myös poistuu.
Jumala antaa Pyhän Henkensä ja täyttää Hengellä, JOTTA pysyisimme uskossa ja voisimme elää kuuliaisena. Lihan teoilla ei Pyhää Henkeä voi ansaita. Mielestäni esittämäsi järjestys 1. Ensin ihminen tekee Jumalan tahdon. 2. Vastineeksi Jumala antaa Pyhän Hengen, on ansaitsemista. Tällöin Pyhän Hengen saanti olisi riippuvainen ihmisen teoista, vaikka lahjaa ei voi millään ansaita. Sitä voi vain anoa ja ottaa vastaan. Anomisenkin saa aikaan Pyhä Henki, sillä onhan kirjoitettu:"Jumalan hyvyys vetää sinut parannukseen."
Luonnollinen ihminen ei noudata luonnostaan Jumalan tahtoa, siksikin esittämäsi järjestys kuulostaa oudolle. Pyhä Henki meissä saa meidät olemaan kuuliaisia Jumalan tahdolle. Kristus meissä saa sen aikaan, ei lihallinen luontomme.lue koko teksti mitä tarkoitin. Asia on täsmälleen noin, mitä kirjoitin. Eli aivan ensimmäiseksi on katsottava, mikä on Jumalan tahto. Sen todisti Jeesus näin.
Joh. 6:40
Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
Eli ensin on uskottava siihen SANAAN, minkä Jeesus julisti, tehtävä parannus ja käytävä kasteella. Sen jälkeen JOS uskot siihen SANAAN ja opetukseen, minkä Jeesus Isänsä käskystä julisti, saat Pyhän Hengen lahjan. Ja se opettaa sinut totuuteen, koska se on totuuden Henki.
Luonnollisella ihmisellä ei ole muuta kuin lihan mieli ja teot, eikä hänessä ole Pyhää Henkeä laisinkaan, koska hän ei tee Jumalan tahtoa ( Joh.6:40). - metaskeema
veli.vapaa kirjoitti:
lisää Jumalan SANAA, jotta asia on kuten se on kirjoitettu.
Room.8.
31 Mitä me siis tähän sanomme? Jos JUMALA ON MEIDÄN PUOLELLAMME, kuka voi olla meitä vastaan?
32 Hän, joka ei säästänyt omaa Poikaansakaan, vaan antoi hänet alttiiksi kaikkien meidän edestämme, kuinka hän ei lahjoittaisi meille kaikkea muutakin hänen kanssansa?
33 Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? JUMALA ON SE, JOKA VANHURSKAUTTAA.
34 Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.
35 KUKA voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka?
36 Niinkuin kirjoitettu on: "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää; meitä pidetään teuraslampaina".
37 Mutta näissä kaikissa me saamme jalon VOITON HÄNEN KAUTTANSA, joka meitä on rakastanut.
38 Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,
39 ei korkeus eikä syvyys, EIKÄ MIKÄÄN MUU LUOTU VOI MEITÄ EROTTAA Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa JEESUKSESSA, meidän Herrassamme.
Mitä ihminen voi tuohon sanoa, voiko hän erottaa Jumalan vanhurskauttamia valittuja Jeesuksesta. Ei voi, eikä mikään LUOTU voi tehdä niin. Uskokaa siis Jeesukseen ja Hänen julistamaan SANAAN, niin teitä ei voi mikään erottaa Jumalan rakkaudesta ja jalosta palkinnosta.
Mikään LUOTU, ei ihminen eikä uskonnollinen järjestö voi erottaa teitä saamasta sitä osaa, minkä olette uskonne kautta Jeesukselta saanut. Jumala on rakkaus, sen todistaa SANA.Tuo on uskontoa.
- Apostoli_Tz
veli.vapaa kirjoitti:
lue koko teksti mitä tarkoitin. Asia on täsmälleen noin, mitä kirjoitin. Eli aivan ensimmäiseksi on katsottava, mikä on Jumalan tahto. Sen todisti Jeesus näin.
Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
Eli ensin on uskottava siihen SANAAN, minkä Jeesus julisti, tehtävä parannus ja käytävä kasteella. Sen jälkeen JOS uskot siihen SANAAN ja opetukseen, minkä Jeesus Isänsä käskystä julisti, saat Pyhän Hengen lahjan. Ja se opettaa sinut totuuteen, koska se on totuuden Henki.
Luonnollisella ihmisellä ei ole muuta kuin lihan mieli ja teot, eikä hänessä ole Pyhää Henkeä laisinkaan, koska hän ei tee Jumalan tahtoa ( Joh.6:40).Sanaan, koska ennen uskoontuloa (uudestisyntymistä) hän on lihallinen ihminen? Miten lihallinen ihminen voi tehdä parannuksen, ellei hänessä ole Pyhää Henkeä?
Mikä saa uskon aikaan ihmisessä? Jumala. Usko ja pelastus ovat täysin Jumalan tekoa. Ihmisen tarvitsee vain sanoa "tahdon, anna syntini anteeksi ja ole Herrani Jeesuksen tähden."
Minä olen uskossa ja kasteella käynyt, turhaan minua kehoitat menemään kasteelle:).
Jumala antaa ihmiselle Pyhän Hengen lahjaksi, jotta ihminen voisi toteuttaa Jumalan tahdon. - Apostoli_Tz
veli.vapaa kirjoitti:
lue koko teksti mitä tarkoitin. Asia on täsmälleen noin, mitä kirjoitin. Eli aivan ensimmäiseksi on katsottava, mikä on Jumalan tahto. Sen todisti Jeesus näin.
Luonnollisella ihmisellä ei ole muuta kuin lihan mieli ja teot, eikä hänessä ole Pyhää Henkeä laisinkaan, koska hän ei tee Jumalan tahtoa ( Joh.6:40).Pietari sanoi:
"38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. "
Pähkäilyni tosin koskee lähinnä "todellista" järjestystä. Voiko ihminen haluta kääntyä ja tehdä parannusta ilman Pyhän Hengen vaikutusta?
Jeesushan sanoi myös, ettei yksikään tule Hänen luokseen, ellei Hänen Taivaallinen Isänsä vedä ihmistä Hänen puoleensa.
Tästä johtuen vierastan aina näkemystä, että Pyhän Hengen saaminen olisi jotenkin ihmisen teoista kiinni. Siis muusta teosta kuin pyytämisestä.
- metaskeema
Jätä uskonto ja viina sikseen. Niistä menee vain pää sekaisin.
- veli.vapaa
viinat ovat molemmat ihmistekoisia. Niistä vaan eroon ja hyvin menee.
- namustedä
veli.vapaa kirjoitti:
viinat ovat molemmat ihmistekoisia. Niistä vaan eroon ja hyvin menee.
kaikki viina ei ole ihmisten tekemää..
Luontokin tarjoaa alkoholia yms. päihdyttäviä aineita, joista elläimet saavat nauttia. Pieni tintti ottaa nokallaan alkoholia sisältävän pihlajanmarjan ja hupsis tupsis, pikku tintti on ihan kännissä. Toistamiseen tämä tintti menee nauttii käyneitä pihlajanmarjoja... Linnutkin tykkäävät olla päissään!
Ihminen on huomannut kaikessa viisaudessaan, että tuota viinaa voi tehdä myös itsekin.
Sen sijaan bensiiniä ei vielä osata kunnolla tuottaa ihmistekoisesti... - lissutilissu
en oikein osaa antaa mitään arvoa kommentillesi!
Tyypillistä ateistin propagandaa - metaskeema
lissutilissu kirjoitti:
en oikein osaa antaa mitään arvoa kommentillesi!
Tyypillistä ateistin propagandaaOsaatko antaa arvoa SRK:n propagandalle paremmin? Mitä propagandaa arvostat? Eikö kannattaisi arvostaa ennemmin jotain todellista tietoa, kuin uskonnollisia oppeja Jeesuksesta sun muusta?
- iveta
metaskeema kirjoitti:
Osaatko antaa arvoa SRK:n propagandalle paremmin? Mitä propagandaa arvostat? Eikö kannattaisi arvostaa ennemmin jotain todellista tietoa, kuin uskonnollisia oppeja Jeesuksesta sun muusta?
Näkymättömät ovat todellisempia kuin näkyväiset. Näkyväiset katoaa, mutta näkymättömät pysyvät iankaikkisesti. Luota nyt sitten katoavaan, kun kaikki palaa ja katoaa. Luota Kristukseen ja pysy Hänessä iankaikkisesti. Tätä toivon SINULLE!
- metaskeema
iveta kirjoitti:
Näkymättömät ovat todellisempia kuin näkyväiset. Näkyväiset katoaa, mutta näkymättömät pysyvät iankaikkisesti. Luota nyt sitten katoavaan, kun kaikki palaa ja katoaa. Luota Kristukseen ja pysy Hänessä iankaikkisesti. Tätä toivon SINULLE!
Kuvitteletko tietäväsi jotain jostain näkymättömästä? Onko sinulle absrakti usko siis konkreettisempaa kuin kokretia? Loogisuudesta sinua ei ainakaan tarvitse kehua.
- iveta
metaskeema kirjoitti:
Kuvitteletko tietäväsi jotain jostain näkymättömästä? Onko sinulle absrakti usko siis konkreettisempaa kuin kokretia? Loogisuudesta sinua ei ainakaan tarvitse kehua.
Valitettavasti sinun ja minun täytyy vain luotuina olentoina tyytyä niihin rajoittuneisiin tietoihin ja näkemyksiin, joihin itse Luojamme on sallinut meidän edetä. Se on kuin metrin pomppu ilmaan tellukseltamme ja sanomme, että olemme valloittaneet avaruuden. Luotuina emme koskaan pääse Luojamme tasolle edes ajatuksiltamme. Onneksi Luojamme ajatukset meistä ja meidän pelastuksestamme ovat hyviä. Annetaan Hänen pelastussuunnitelmansa toteutua meissä ja annetaan Kristukselle valta meissä ja olkoon Hän elämämme Herra ja suullamme tunnustamme Hänet Herraksi kaikkialla, missä liikummekaan, todistukseksi siitä konkretiasta, josta ylläolevassa tekstissäsi puhuit. Loogisuus on Kristus. Nimittäin: TIE, TOTUUS ja ELÄMÄ. Kukaan toinen ei voi näin sanoa paljastumatta iankaikkisuudessa.
Tule takaisin Jeesuksen lapseksi metaskeema! Olet Jeesukselle rakas! - &
metaskeema kirjoitti:
Osaatko antaa arvoa SRK:n propagandalle paremmin? Mitä propagandaa arvostat? Eikö kannattaisi arvostaa ennemmin jotain todellista tietoa, kuin uskonnollisia oppeja Jeesuksesta sun muusta?
Raamatun ilmoitus Jeesuksesta Kristuksesta on todellista tietoa. Se on todellista tietoa siksi, että oma kokemus vahvistaa sen todeksi. Minun mielestäni mitään muuta todellista tietoa ei ole olemassakaan. Kaikki muu on näennäistä tai suhteellista. Ainoa pysyvä totuus on Jeesus Kristus.
- veli.vapaa
namustedä kirjoitti:
kaikki viina ei ole ihmisten tekemää..
Luontokin tarjoaa alkoholia yms. päihdyttäviä aineita, joista elläimet saavat nauttia. Pieni tintti ottaa nokallaan alkoholia sisältävän pihlajanmarjan ja hupsis tupsis, pikku tintti on ihan kännissä. Toistamiseen tämä tintti menee nauttii käyneitä pihlajanmarjoja... Linnutkin tykkäävät olla päissään!
Ihminen on huomannut kaikessa viisaudessaan, että tuota viinaa voi tehdä myös itsekin.
Sen sijaan bensiiniä ei vielä osata kunnolla tuottaa ihmistekoisesti...ole monopolilla vahvistettu viinatehtaat, jossa sitä valmistetaan. Sitten on tietenkin kiljun ja pontikan tekijät erikseen "omalla lainsäädännöllään". Eli se viina jota ihmiset käyttävät, on ihmisten tekemää, vai imeskelevätkö hekin pihlajanmarjoja tullakseen humalaan?
- metaskeema
iveta kirjoitti:
Valitettavasti sinun ja minun täytyy vain luotuina olentoina tyytyä niihin rajoittuneisiin tietoihin ja näkemyksiin, joihin itse Luojamme on sallinut meidän edetä. Se on kuin metrin pomppu ilmaan tellukseltamme ja sanomme, että olemme valloittaneet avaruuden. Luotuina emme koskaan pääse Luojamme tasolle edes ajatuksiltamme. Onneksi Luojamme ajatukset meistä ja meidän pelastuksestamme ovat hyviä. Annetaan Hänen pelastussuunnitelmansa toteutua meissä ja annetaan Kristukselle valta meissä ja olkoon Hän elämämme Herra ja suullamme tunnustamme Hänet Herraksi kaikkialla, missä liikummekaan, todistukseksi siitä konkretiasta, josta ylläolevassa tekstissäsi puhuit. Loogisuus on Kristus. Nimittäin: TIE, TOTUUS ja ELÄMÄ. Kukaan toinen ei voi näin sanoa paljastumatta iankaikkisuudessa.
Tule takaisin Jeesuksen lapseksi metaskeema! Olet Jeesukselle rakas!Tiedon rajallisuus selittää oivallisesti sen, miksi jotkut uskovat Jumalaan, vaikka sitä ei ole olemassakaan. Ne jotka oikeasti tietävät, eivät usko Jumalaan. Sinä et edes ymmärrä, mitä tieto tarjoittaa. Se vöität jonkin olevan olemassa ei vielä todista, että tiedät sen olevan olemassa riippumatta siitä, minkä väität olevan olemassa. Väite pitää myös pystyä perustelemaan. Muuten kyseessä ei ole tieto, vaan pelkkä uskomus.
- metaskeema
& kirjoitti:
Raamatun ilmoitus Jeesuksesta Kristuksesta on todellista tietoa. Se on todellista tietoa siksi, että oma kokemus vahvistaa sen todeksi. Minun mielestäni mitään muuta todellista tietoa ei ole olemassakaan. Kaikki muu on näennäistä tai suhteellista. Ainoa pysyvä totuus on Jeesus Kristus.
Raamatun ilmoitus Jeesuksesta on kaunokirjallisuutta.
- ¤
metaskeema kirjoitti:
Raamatun ilmoitus Jeesuksesta on kaunokirjallisuutta.
Ainakin se on kaunista kirjallisuutta. Erityisen kaunista siksi, että se pitää ikuisesti paikkansa. Kaikki muu kirjallisuus tarjoaa korkeintaan tilapäistä hyötyä, yleensä ei edes sitä.
- metaskeema
¤ kirjoitti:
Ainakin se on kaunista kirjallisuutta. Erityisen kaunista siksi, että se pitää ikuisesti paikkansa. Kaikki muu kirjallisuus tarjoaa korkeintaan tilapäistä hyötyä, yleensä ei edes sitä.
Raamatun Jeesus on suunnilleen yhtä todellinen henkilö kuin Robin Hood. Robin Hood-tarina tosin taitaa olla historiallisesti paikkansapitävämpi kuin Raamatun kertomukset Jeesuksesta.
- %
metaskeema kirjoitti:
Raamatun Jeesus on suunnilleen yhtä todellinen henkilö kuin Robin Hood. Robin Hood-tarina tosin taitaa olla historiallisesti paikkansapitävämpi kuin Raamatun kertomukset Jeesuksesta.
Historiallisesti epätosi voi olla hengellisesti totta. Vaikka Jeesus ei maan päällä eläessään olisikaan esimerkiksi lausunut lausetta "minä olen maailman valo", tuo pitää silti paikkansa.
- OnnenOmena
Hei, jos sinua yhtään lohduttaa, niin moni muu käy rinnallasi samaa taistelua, joku on päässyt jo eteenpäin ja joku on samassa tilanteessa. Itse olen aika pitkälle päässyt uskonnosta irtaantumisessa, mutta ei se helppoa ole ollut. Varsinkin alkuvaiheessa minulla oli kova kuolemanpelko. Ei kannata olla hiljaa ja miettiä asioita yksin, vaan puhua jonkun kanssa, joka ymmärtää tai on kokenut samaa. Mutta toivotan voimaa ja rohkeutta sinulle elää omaa itsellesi sopivaa ja oikealta tuntuvaa elämää. Katso elokuva: Kielletty hedelmä.
- väsynyt tyttönen
Ei se kiellettyhedelmä vaikuttanut kovin uskottavalta. Ikään kuin kysymyksessä olisi ollut ihan eri uskonsuunta.
Tytöt rukoilivat suoraan taivaasta syntejä anteeksi, vl-uskossa ei opeteta näin. Puhujat jylisivät edessä, kuin jotku karismaattiset saarnaajat konsanaan. Oulusta lähetettiin SRK:laisia valvoo Raakelia ja Mariaa Helsinkiin. Näin ei tapahdu tosi elämässä. Raakel meni suoraan toiseen äärimmäisyyteen, eli meni tarjoamaan itseään ja eli muutenkin hyvin häveliäästi. Aika harva ihmisistä kykenee hetkessä noin kamalaan muutokseen...
Esittäjät sen sijaan oli varsin hyviä! He suoriutuivat rooleissaan varsin hyvin. - OnnenOmena
väsynyt tyttönen kirjoitti:
Ei se kiellettyhedelmä vaikuttanut kovin uskottavalta. Ikään kuin kysymyksessä olisi ollut ihan eri uskonsuunta.
Tytöt rukoilivat suoraan taivaasta syntejä anteeksi, vl-uskossa ei opeteta näin. Puhujat jylisivät edessä, kuin jotku karismaattiset saarnaajat konsanaan. Oulusta lähetettiin SRK:laisia valvoo Raakelia ja Mariaa Helsinkiin. Näin ei tapahdu tosi elämässä. Raakel meni suoraan toiseen äärimmäisyyteen, eli meni tarjoamaan itseään ja eli muutenkin hyvin häveliäästi. Aika harva ihmisistä kykenee hetkessä noin kamalaan muutokseen...
Esittäjät sen sijaan oli varsin hyviä! He suoriutuivat rooleissaan varsin hyvin.No mielestäni taas elokuvassa oli onnistuttu tekemään näkymätön uskonnon toiminta näkyväksi. Eli mielestäni tosi elämässä puhujat ohjaavat pitkälle ihmisten elämää. Sana jää elämään todelliseen elämään konkreettisia valintoja tehdessä. Elokuvassa oli onnistuttu näyttämään erilaisia tunteita, joita osa vl nuorista ainakin joutuu käymään läpi mm. pelot. Ja tämä syntien anteeksi pyytäminen oli kuvaus siitä, mistä asioista vl joutuu itseänsä syyllistämään. Nämä olivat minun ajatuksiani.
- näin kävi mulla.
OnnenOmena kirjoitti:
No mielestäni taas elokuvassa oli onnistuttu tekemään näkymätön uskonnon toiminta näkyväksi. Eli mielestäni tosi elämässä puhujat ohjaavat pitkälle ihmisten elämää. Sana jää elämään todelliseen elämään konkreettisia valintoja tehdessä. Elokuvassa oli onnistuttu näyttämään erilaisia tunteita, joita osa vl nuorista ainakin joutuu käymään läpi mm. pelot. Ja tämä syntien anteeksi pyytäminen oli kuvaus siitä, mistä asioista vl joutuu itseänsä syyllistämään. Nämä olivat minun ajatuksiani.
itse vl:nä katoin sen.
Vaikka elokuvassa kuvailtu vanhoillislestadiolaisuus ei vastannutkaan täysin oikeaa vanhoillislestadiolaisuutta, pystyin samaistumaan monissa kohdissa siihen.
Meitä todellakin kontrolloitiin. Äiti saattoi ottaa yhteyttä puhujasetiin, jotka sitten puhuttelivat yms.
Saateltiin myös udella toisilta, tai juoruilla keskenään, missä kukakin on liikkunut jne.
Usko oli todella ahdistavaa. Elokuvan ansiosta silmäni avautuivat näkemään, miten asiat oikeasti ovat.
Että tervemenoa vain usko, aloitin vihdoin oman ajattelun! - Apostoli_Tz
näin kävi mulla. kirjoitti:
itse vl:nä katoin sen.
Vaikka elokuvassa kuvailtu vanhoillislestadiolaisuus ei vastannutkaan täysin oikeaa vanhoillislestadiolaisuutta, pystyin samaistumaan monissa kohdissa siihen.
Meitä todellakin kontrolloitiin. Äiti saattoi ottaa yhteyttä puhujasetiin, jotka sitten puhuttelivat yms.
Saateltiin myös udella toisilta, tai juoruilla keskenään, missä kukakin on liikkunut jne.
Usko oli todella ahdistavaa. Elokuvan ansiosta silmäni avautuivat näkemään, miten asiat oikeasti ovat.
Että tervemenoa vain usko, aloitin vihdoin oman ajattelun!jos sitä opetetaan lakihenkisesti. Tässä kuitenkin jo aikaisempi vastaukseni. Huom! En ole VL.
""6 Kun kerran olette ottaneet omaksenne Herran Kristuksen Jeesuksen, eläkää hänen yhteydessään.
7 Juurtukaa häneen, rakentakaa elämänne hänen varaansa ja vahvistukaa uskossa sen mukaan kuin teille on opetettu. Kaikukoon kiitoksenne runsaana. [Ef. 2:21,22 | 1. Tess. 5:18]
8 Pitäkää varanne, ettei kukaan houkuttele teitä harhaan tyhjillä ja pettävillä viisauden opeilla, jotka nojautuvat ihmisten perinnäisiin käsityksiin ja maailman alkuvoimiin eivätkä Kristukseen. [Mark. 7:3; Gal. 4:3; Hepr. 13:9]
10 ja hänen yhteydessään myös te olette tulleet tästä täyteydestä osallisiksi. Hän on kaikkien valtojen ja voimien pää. [Joh. 1:16 | Ef. 1:21; 1. Piet. 3:22]
11 Häneen teidät on yhdistänyt ympärileikkaus, jota ei ole ihmiskäsin tehty, Kristuksen ympärileikkaus, jossa syntinen luonto riisutaan pois. [Room. 6:6; Ef. 4:22; Fil. 3:3]
12 Kasteessa teidät yhdessä hänen kanssaan haudattiin ja herätettiin eloon, kun uskoitte Jumalaan, joka voimallaan herätti Kristuksen kuolleista. [Room. 6:3,4; Ef. 2:6]
13 Te olitte kuolleita rikkomustenne ja ympärileikkaamattomuutenne vuoksi, mutta Jumala teki teidät eläviksi yhdessä Kristuksen kanssa. Hän antoi meille kaikki rikkomuksemme anteeksi, [Ef. 2:1,5,11]
14 hän kumosi meitä rasittavan velkakirjan kaikkine määräyksineen ja teki sen mitättömäksi naulitsemalla sen ristiin. [Ef. 2:15; 1. Piet. 2:24]
15 Hän riisui aseista vallat ja voimat ja saattoi ne kaikki häpeään, kun hän teki Kristuksesta niiden voittajan. [Luuk. 11:22; Joh. 12:31]
Todellisuus ja sen varjo
16 Kukaan ei siis saa tuomita teitä siitä, mitä syötte tai juotte tai miten noudatatte juhla-aikoja ja uudenkuun ja sapatin päiviä. [Room. 14:3; Gal. 4:10; Tit. 1:14,15]
17 Ne ovat vain sen varjoa, mikä on tulossa; todellista on Kristuksen ruumis. [Hepr. 8:5, 10:1]
18 Teidän voittajan palkintoanne ei saa riistää teiltä kukaan, joka nöyryyttää itseään kieltäymyksin, vajoaa näkyihinsä ja palvoo enkeleitä. Sellaisen ihmisen tekevät hänen omat tyhjät ajatuksensa ylpeäksi, [Ilm. 19:10, 22:8,9]
19 eikä hänellä ole yhteyttä Kristukseen, päähän, joka huolehtii koko ruumiista ja pitää sitä nivelten ja jänteiden avulla koossa, niin että se kasvaa Jumalan tarkoittamalla tavalla. [Ef. 1:22, 4:15,16; Kol. 1:18]
20 Jos kerran olette yhdessä Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkuvoimien ulottuvilta, miksi yhä käyttäydytte tämän maailman mukaisesti ja alistutte sellaisiin sääntöihin kuin [Gal. 3:3, 4:9]
22 Tämä kaikkihan koskee sellaista, mikä käytön jälkeen häviää. Kysymys on vain ihmisten käskyistä ja opeista. [Jes. 29:13; Mark. 7:7]
23 Nämä omatekoista hurskautta, nöyryyden harjoitusta ja ruumiin kurittamista vaativat käskyt tosin näyttävät viisailta, mutta todellisuudessa ne ovat arvottomia ja tyydyttävät vain ihmisen ylpeyttä. "(Kol.2)
Lue myös nuo suluissa olevat jakeet, jos ei muuten avaudu. Kuulostat elävän lain alla, vaikka Jeesuksen omana olet armon alla.
Lue Galatalaiskirje läpi rukoillen, se käsittelee lain ja armon suhdetta, lue tuo Kolossalaiskirjeen kohta rukoillen läpi. Omin voiminko pystyt pelastuksestasi pitämään kiinni? Vai pitääkö ehkä Jumala sinusta kiinni? Kaikki omatekoiset hurskauden yritykset aiheuttavat väsymystä ja lopulta lankeamista. Jumalan armo ja Kristuskeskeisyys (ristintyöhön turvautuminen) taas rauhan ja ilon sydämeen.
"8 Jos väitämme, ettemme ole syntisiä, me petämme itseämme eikä totuus ole meissä.
9 Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. "
Jokainen siis tekee syntiä, mutta Jumala on luvannut puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
"1 Rakkaat lapset! Kirjoitan tämän teille, jotta ette tekisi syntiä. Jos joku kuitenkin syntiä tekee, meillä on Isän luona puolustaja, joka on vanhurskas: Jeesus Kristus. [Room. 8:34; Hepr. 7:25]
Sinun menneet, nykyiset ja tulevat syntisi on sovitettu ristillä. Rukoile Pyhän Hengen täytettä, jottei sinun tarvitse omin voimin taistella syntiä vastaan. Kristuksessa sinä olet vapaa synnin vallasta ja kadotuksesta, sinä olet Jumalan lapsi, jos olet uskossa Jeesukseen Kristukseen.
Älä siis tuijota syntejäsi, itseäsi vaan katso uskosi alkajaan ja ylläpitäjään, Jeesukseen Kristukseen.
Siunausta sinulle! "
Jatkoa..... - Apostoli_Tz
Apostoli_Tz kirjoitti:
jos sitä opetetaan lakihenkisesti. Tässä kuitenkin jo aikaisempi vastaukseni. Huom! En ole VL.
""6 Kun kerran olette ottaneet omaksenne Herran Kristuksen Jeesuksen, eläkää hänen yhteydessään.
Todellisuus ja sen varjo
Siunausta sinulle! "
Jatkoa.....Uskosta luopumisen sijaan suosittelisin etsimään vapaampaa hengellistä yhteisöä, jossa ei kytätä ihmisten menemisiä ja tekemisiä ja uskotaan todella, että Kristuksen ristintyö on sovittanut kaikkien synnit. Ja jossa uskotaan myös, että JOKAINEN joka tuohon ristintyöhön turvaa (eikä omaan pyhitykseensä), on todellakin VAPAA synnistä ja Jumalan lapsi. Tämä ei tietenkään tarkoita, että voisi tehdä mitä hyvänsä (koska se ei edes ole hyväksi ihmiselle), mutta lain alla ei ole tarkoitus uskovana elää. Vapauteen Kristus meidät vapautti.
Keskustelusta saa sen kuvan, että ainoat vaihtoehdot olisivat lain alle jääminen tai uskosta luopuminen. Laittomuus ja lakihenkisyys ovat kolikon samalla puolella. Kummankin vastkohta on oikeasti Kristus-keskeinen armossa eläminen. Jos uskoville opetettaisiin enemmän Hengessä elämistä, armon varassa uskomista ja Kristus-keskeistä elämää mahdottoman lain noudattamisen sijaan, ihmisiä luopuisi vähemmän uskosta.
Olet jo päätöksesi tehnyt, joten toivotan sinulle kaikkea hyvää elämääsi. Toivottavasti päätöksesi kantaa, vaikka toivonkin sinun löytävän armahtavan Jumalan ja armon Jeesuksessa Kristuksessa. Hän voi kuitenkin antaa enemmän kuin yksikään seurakunta (lakihenkinen) tai maailma.
Siunattua joulunaikaa sulle!
- ennenVäsynytTyttönen
Nyt se sitten kävi. Voimani uskomiseen loppuivat kokonaan. En jaksa enää uskoa, joten jouduin jättämään uskoni kokonaan. Vaihtoehtona oli joko yksinäisyys ja usko, tai kaverit, seuraelämä ja uskon jättäminen. Jälkimmäinen rupes lopulta tuntumaan paremmalta vaihtoehdolta, koska voimia uskomiseen ei kertakaikkiaan enää riittänyt.
Kaverini ovat mua rohkaisseet, ettei tarvi pelätä mitään kuolemanjälkeistä helvettiä, koska se on vain ihmisten mielikuvituksen tuotetta.
Järjellä ajateltuna helvetti tuntuukin hyvin järkyttävältä ja uskomattomalta asialta.
MITEN JUMALA VOIS OLLA NIIN JULMA, ETTÄ SALLII LOPUTTOMAN HELVETIN????
Se osoittaa loputonta vihaa syntisiä ihmisiä kohtaan sillä JUMALAHAN ON LUONUT MYÖS HELVETIN!!
Ihan älytöntä jo näin maalaisjärjellä ajateltuna! Ei voi olla kertakaikkiaan niin julmaa Jumalaa, joka sallisi tällaisen kauheuden!!!
Mikään ajallinen kauheus ei tunnu tuon iänkaikkisen helvetin rinnalla miltään!!
Tulin johtopäätökseen, ettei niin kamalaa Jumalaa voi edes ollakkaan, joka sallii tällaisen!
Siis kaikkitietävä Jumala luo ihmisiä, joista suurin osa joutuu helvettiin. Huhhuh!!
Usko meni! Elän nyt ihan rentoa elämää, missä ei ole enää mitää turhanpäiväisiä kieltoja. Moraalia on todellakin myös uskontojen ulkopuolella!! Todellakin! Ei moraali, etiikka ja uskonto ole suinkaan mitenkään sidoksissa toisiinsa.
Mun mielestä on ihan edesvastuutonta peloitella ihmisiä elinikäisellä helvetillä! Onko sellainen nykyaikana enää edes laillista? - mäoonheik..
Koita jaksaa kilvotella.Itselläni on smanlaiset vaikeudet,alkoholi tuo vain lisää vaikeuksia.Itse sitä käyttäneenä tiedän et se vie vain alaspäin.
- Näin se on
valheoppeineen ja julmuuksineen on tehokas ase saatanan kädessä erottamaan ihmisiä Jumalasta ja tekemään näistä ateisteja.
- isosiskoexl
On oikeesti aika huono idea ottaa kuppia jos ahdistaa/on hukassa ittesä kanssa. Itsellä on tullu tehtyä tota virhettä, ei se olo oo loppujen lopuks siitä parantunu ainakaa, vaan iskee seuraavana päivänä entistä pahempana. Itselläki tuli just tohon mun irtautumiskriisivaiheen aikaan otettua ihan tosta syystä, no good.
Pakko lisätä, ettei minulla sinänsä ole mitää muutamaa vastaan, tai joskus vähän enempääkää, kuhan ei ihan hulluks mee. Opettele varovasti tuntemaan rajasi. Ja tekee sitä turvallisessa seurassa. Ja on mahdollisuus johonki sitten mennä yöksi, jos ei kotiin...
Selvitä itelle rauhassa mitä mieltä olet asioista, mihin uskot. KUUNTELE ITSEÄSI. Sitä järjenki ääntä, vaikka sehän on kyllä sulle synniksi opetettu... Voi pientä, toivon sulle voimia ja jaksamista, rankkoja aikoja... - Anonyymi
JT, rakas uskon sisar. Kuule kannattaa mennä puhumaan vaikka vanhemmille tai sisaruksille jos ovat uskomassa. Tai Kavereille. Sinulla on lupa uskoa kaikki synnit anteeksi Jeesuksen veressä. ❤️
- Anonyymi
Tuo on aivan, kuin minun elämästäni. Samalla tavalla maailmallisuus tuli vähissä määrin elämääni. Alkuun lähinnä salaa jammailin musan tahdissa. Kerta toisensa jälkeen musa oli menevämpää ja menevämpää. Aloin ihan tanssimaan. Tein sen kuitenkin omissa oloissani salaa ja seuroissa esiinnyin uskovaisena. Olinhan tavallaan tuolloin vielä uskovainen. Jossain vaiheessa alkoi halut mennä yöelämään. Sitten astui kuvioihin alkoholi, sitten esiaviolliset suhteet ja se oli sitten menoa. Aloin vähitellen meikkaamaan. Ripustin lopulta korvakorutkin korviin ja kun aika eteni, otin leiman. kohta toisenkin iholleni. Nyt olen aika läpeensä tatuoitu ja lävistyksiäkin aika paljon ja jalat lujasti maailmassa kiinni. Vaikka välillä olen rukoillut palaamisen armoa, en ole sitä saanut. Ystäviltänikään en enää tukea saa, ku he ovat ihan samassa veneessä. Suurin osa heistä on myöhemmin menettänyt uskon, mitä minä. He ehkä yrittivät tulla pelastamaan minua, hukkuvaa nuorta ja tulivat itsekin hukkuneiksi.
- Anonyymi
alkoi halut eli houkutus tuli mennä yöelämään. Kirjoituksestani saa sen kuvan, että halut siihen meni. Mutta ne nimeeomaan tuli.... ja seurahalut lähti. Kantsis melkein lukea oma sepustus ensin, ku laittaa lähetänappia
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,2085279SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta
"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun484056SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site343868Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut813736SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt673623Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.
Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers233581Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu
Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä1062400SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het412356Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?322221Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"
Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan772157