Paljon ajettu S80 diesel

Volvoisti

Nettiautossa näyttää olevan suht kohtuu rahalla paljon ajettuja (yli 400 tkm) S80 Volvoja. Lienee entisiä takseja. Hakusessa olisi automaatti ja diesel.

Koreiltaan näyttävät olevan moitteettomassa kunnossa, mutta miten tekniikka noilla kilometreillä? Laatikossa ainakin kuluvat osa lienee kerran vaihdettu noille kilsoille? Kestääkö VAG-mosa avaamatta miljoonan?

Mitä paikkoja pitäisi tsekata, jos käy katsomassa tuollaista? Onko sähköpuolessa vanhemmiten pahoja vikoja?

Alustan niveliä ja jarruja saa kaupasta, ja niitä pystyy itsekin remppaamaan. Lähinnä pelottaa sähkö/moottori/vaihteistomurheet.

5

1139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1.9cdti

Kyseisen auton kestävyydestä ei ole tietoa, mutta tarkista ainakin öljypohjan kunto( ettei ole haljennut), nimittäin sattuu olemaan muovia. Tuskin mikään nykyisistä diesel moottoreista kestää miljoonaa kilometriä.
      Tarkista myös ettei moottoria ole lastutettu jälkikäteen, sillä varsinkin VAG:n diesel moottorit eivät kestä lastutusta ja seurauksena on todella suuria laskuja.

• TDI19

Pitää koputtaa puuta, mutta 1,9 TDI lastutettuna ja mittariin tulee 60 km lisää joka päivä. Ajettu 400 tkm. Lastuna noin 30 hp lisäävä versio.

• miljoona V70tdi:llä

Ainakaan VAG-moottorin öljypohja ei ole muovia, miten lie muiden kommenttiesi laita.
        Itse olen ajanut VAG-V70:llä nyt 520 000 km ja olen ajatellut vielä toisen miljoonan puolikkaan sillä ajaa.

Alkuperäisen kysyjän kommentti, että laatikosta olisi vaihdettu kuluvat osat, niin eipä laatikkoon osia vaihdella. Vaihdetaan koko laatikko, jos se hajoaa. Ja kyllä maksaa. No onhan niitä erityisiä laatikkokorjaamoita, jotka pystyvät laatikonkin korjaamaan, tosin kustannus on yli puolet vaihtolaatikon hinnasta. Volvo-merkkiliikkeet eivät pysty laatikoita korjaamaan, ainoastaan vaihtamaan. Suurin osa puoli miljoonaa ajetuistakin autoista pelaa edelleen alkuperäisellä laatikolla. Erityisryhmä on taksit, joita poljetaan säälittä. Niihin on vaihdettu samaankin autoon pari kertaa. Rikki ei mene "kuluva osa" vaan jokin paikka murtuu.

Minun automaattilaatikkoni on kyllä edelleen alkuperäinen.

• S80,

Eipä tunnu olevan tietoa mistään muustakaan. Öljypohja ei ole muovia ja kestää yli miljoonan jopa Transportterissa. Kestää myös lastutuksen ja koneremontista tulee laskua suurin piirtein saman verran kuin muissakin saman kokoisissa moottoreissa.

• puikulat

ei todellakaan ole muovia . muovia on vain suoja joka suojaa moottoria lialta ja on muutamalla nipsulla kiinni ,pitäisikökän perehtyä vähän tarkemmin auton saloihin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2463
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1648
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1386
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      160
      1223
    5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      129
      1165
    6. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1125
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1064
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1061
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      939
    10. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      109
      904
    Aihe