Nettiautossa näyttää olevan suht kohtuu rahalla paljon ajettuja (yli 400 tkm) S80 Volvoja. Lienee entisiä takseja. Hakusessa olisi automaatti ja diesel.
Koreiltaan näyttävät olevan moitteettomassa kunnossa, mutta miten tekniikka noilla kilometreillä? Laatikossa ainakin kuluvat osa lienee kerran vaihdettu noille kilsoille? Kestääkö VAG-mosa avaamatta miljoonan?
Mitä paikkoja pitäisi tsekata, jos käy katsomassa tuollaista? Onko sähköpuolessa vanhemmiten pahoja vikoja?
Alustan niveliä ja jarruja saa kaupasta, ja niitä pystyy itsekin remppaamaan. Lähinnä pelottaa sähkö/moottori/vaihteistomurheet.
Paljon ajettu S80 diesel
5
1217
Vastaukset
- 1.9cdti
Kyseisen auton kestävyydestä ei ole tietoa, mutta tarkista ainakin öljypohjan kunto( ettei ole haljennut), nimittäin sattuu olemaan muovia. Tuskin mikään nykyisistä diesel moottoreista kestää miljoonaa kilometriä.
Tarkista myös ettei moottoria ole lastutettu jälkikäteen, sillä varsinkin VAG:n diesel moottorit eivät kestä lastutusta ja seurauksena on todella suuria laskuja.- TDI19
Pitää koputtaa puuta, mutta 1,9 TDI lastutettuna ja mittariin tulee 60 km lisää joka päivä. Ajettu 400 tkm. Lastuna noin 30 hp lisäävä versio.
- miljoona V70tdi:llä
Ainakaan VAG-moottorin öljypohja ei ole muovia, miten lie muiden kommenttiesi laita.
Itse olen ajanut VAG-V70:llä nyt 520 000 km ja olen ajatellut vielä toisen miljoonan puolikkaan sillä ajaa.
Alkuperäisen kysyjän kommentti, että laatikosta olisi vaihdettu kuluvat osat, niin eipä laatikkoon osia vaihdella. Vaihdetaan koko laatikko, jos se hajoaa. Ja kyllä maksaa. No onhan niitä erityisiä laatikkokorjaamoita, jotka pystyvät laatikonkin korjaamaan, tosin kustannus on yli puolet vaihtolaatikon hinnasta. Volvo-merkkiliikkeet eivät pysty laatikoita korjaamaan, ainoastaan vaihtamaan. Suurin osa puoli miljoonaa ajetuistakin autoista pelaa edelleen alkuperäisellä laatikolla. Erityisryhmä on taksit, joita poljetaan säälittä. Niihin on vaihdettu samaankin autoon pari kertaa. Rikki ei mene "kuluva osa" vaan jokin paikka murtuu.
Minun automaattilaatikkoni on kyllä edelleen alkuperäinen. - S80,
Eipä tunnu olevan tietoa mistään muustakaan. Öljypohja ei ole muovia ja kestää yli miljoonan jopa Transportterissa. Kestää myös lastutuksen ja koneremontista tulee laskua suurin piirtein saman verran kuin muissakin saman kokoisissa moottoreissa.
- puikulat
ei todellakaan ole muovia . muovia on vain suoja joka suojaa moottoria lialta ja on muutamalla nipsulla kiinni ,pitäisikökän perehtyä vähän tarkemmin auton saloihin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin1532885Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.2812576Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.451652Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?381510Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e371369- 1221246
- 1081173
Ryöstö Punkaharjulla
Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee151105Uudestisyntyminen ei tapahdu kasteessa
Tässä Apostolien tekojen kohdassa näemme, että Filippus julisti hoviherralle ensin evankeliumia ja kuulusteli sitten tar2041053Lasse Lehtonen on yhtä aikaa sairauslomalla ja työmatkalla
Kelan johtaja näyttää vötkyilyn mallia, otti sairaslomaa ja lähti Brysseliin sitten ryyppäämään! 😂 Kelan pääjohtaja La621010