Nettiautossa näyttää olevan suht kohtuu rahalla paljon ajettuja (yli 400 tkm) S80 Volvoja. Lienee entisiä takseja. Hakusessa olisi automaatti ja diesel.
Koreiltaan näyttävät olevan moitteettomassa kunnossa, mutta miten tekniikka noilla kilometreillä? Laatikossa ainakin kuluvat osa lienee kerran vaihdettu noille kilsoille? Kestääkö VAG-mosa avaamatta miljoonan?
Mitä paikkoja pitäisi tsekata, jos käy katsomassa tuollaista? Onko sähköpuolessa vanhemmiten pahoja vikoja?
Alustan niveliä ja jarruja saa kaupasta, ja niitä pystyy itsekin remppaamaan. Lähinnä pelottaa sähkö/moottori/vaihteistomurheet.
Paljon ajettu S80 diesel
5
1184
Vastaukset
- 1.9cdti
Kyseisen auton kestävyydestä ei ole tietoa, mutta tarkista ainakin öljypohjan kunto( ettei ole haljennut), nimittäin sattuu olemaan muovia. Tuskin mikään nykyisistä diesel moottoreista kestää miljoonaa kilometriä.
Tarkista myös ettei moottoria ole lastutettu jälkikäteen, sillä varsinkin VAG:n diesel moottorit eivät kestä lastutusta ja seurauksena on todella suuria laskuja.- TDI19
Pitää koputtaa puuta, mutta 1,9 TDI lastutettuna ja mittariin tulee 60 km lisää joka päivä. Ajettu 400 tkm. Lastuna noin 30 hp lisäävä versio.
- miljoona V70tdi:llä
Ainakaan VAG-moottorin öljypohja ei ole muovia, miten lie muiden kommenttiesi laita.
Itse olen ajanut VAG-V70:llä nyt 520 000 km ja olen ajatellut vielä toisen miljoonan puolikkaan sillä ajaa.
Alkuperäisen kysyjän kommentti, että laatikosta olisi vaihdettu kuluvat osat, niin eipä laatikkoon osia vaihdella. Vaihdetaan koko laatikko, jos se hajoaa. Ja kyllä maksaa. No onhan niitä erityisiä laatikkokorjaamoita, jotka pystyvät laatikonkin korjaamaan, tosin kustannus on yli puolet vaihtolaatikon hinnasta. Volvo-merkkiliikkeet eivät pysty laatikoita korjaamaan, ainoastaan vaihtamaan. Suurin osa puoli miljoonaa ajetuistakin autoista pelaa edelleen alkuperäisellä laatikolla. Erityisryhmä on taksit, joita poljetaan säälittä. Niihin on vaihdettu samaankin autoon pari kertaa. Rikki ei mene "kuluva osa" vaan jokin paikka murtuu.
Minun automaattilaatikkoni on kyllä edelleen alkuperäinen. - S80,
Eipä tunnu olevan tietoa mistään muustakaan. Öljypohja ei ole muovia ja kestää yli miljoonan jopa Transportterissa. Kestää myös lastutuksen ja koneremontista tulee laskua suurin piirtein saman verran kuin muissakin saman kokoisissa moottoreissa.
- puikulat
ei todellakaan ole muovia . muovia on vain suoja joka suojaa moottoria lialta ja on muutamalla nipsulla kiinni ,pitäisikökän perehtyä vähän tarkemmin auton saloihin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15110964
- 525240
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452453- 302143
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131711Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421554Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta301251Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351186Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo92935TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o317892