Citroen-talli on vahvistanut Kimi Räikkösen vuoden mittaisen sopimuksen rallin MM-sarjaan. Räikkösen on määrä ajaa ensi vuonna 12 MM-rallia.
http://www.uusisuomi.fi/urheilu/78832-nyt-se-on-totta-citroen-vahvisti-kimin-sopimuksen
lopultakin...
Citroën vahvisti Räikkösen sopimuksen
39
3445
Vastaukset
- 14
kaikkee hyvää sulle ja koeta pärjäillä ykx fanisi
- formulafan
Kimihän on sanonut Ferrarin olevan se viimeinen talli jossa ajaa. Vuosi niistä ympyröistä pois on pitkä aika. Paluu huipulle olisi todella hankalaa, koska vuoden päästä puhutaan ihan eri nimistä kuin tällä hetkellä ja parhaat kuskit saavat parhaat tallipaikat. Ja vielä kun Kimin viimeinen vuosi Ferrarilla ei ollut menestyksekäs, ei kysyntä ole välttämättä kaudelle 2011 kovin vahvaa. No jää sitten nähtäväksi..
Onnea ja menestystä Kimi rallipoluille! - XM
ID19 Vm/60 ( SC-509) Romutettu v.67.surku nyt.Ensi auto citikoissa.Jos totta, niin toivotan menestystä Helppoa ei tuu oleen mitali sijat,mutta ei ne helpolla ja ilman kokemusta ja toisten tekemiä virheitä tuu kyllä FI ajoissakaan Rahaa jo tarpeeks`yli oman tarpeen ,ei pakko riskeerata enää missään ,et kerkii nauttiin raha vara saannoksistaan/huvielämästä itse.
- WRC°
formulafan kirjoitti:
Kimihän on sanonut Ferrarin olevan se viimeinen talli jossa ajaa. Vuosi niistä ympyröistä pois on pitkä aika. Paluu huipulle olisi todella hankalaa, koska vuoden päästä puhutaan ihan eri nimistä kuin tällä hetkellä ja parhaat kuskit saavat parhaat tallipaikat. Ja vielä kun Kimin viimeinen vuosi Ferrarilla ei ollut menestyksekäs, ei kysyntä ole välttämättä kaudelle 2011 kovin vahvaa. No jää sitten nähtäväksi..
Onnea ja menestystä Kimi rallipoluille!Kimi on erittäin lahjakas kuljettaja ja näytöt siitä on enemmän kuin runsaasti annettu F1:ssä ja sitä ennen.
Ralli voi sopia Kimin "omia polkuja kulkevalle" ( ja tämä omalta puoleltani sanottuna on kohteliaisuus ja plussaa ) luonteelle jopa paremmin kuin F1, vaikka ura F1:ssä on varmasti ollut hänelle kaikkiaan erittäin hieno ja antoisa, eikä ainoastaan taloudellisesti (ei siellä vahingossa hänen tasosia tuloksia tehdä).
Ralli is Rocn'n Roll'ia verrattuna F1:siin ja tehdastallissa hyvällä autolla on mahdollisuudet kuskin mukaisiin tuloksiin. Rallin on tietenkin tiimityötä ja samalla tiettyllä tavalla myös individualisti laji tyyliin, baana on sinun, anna palaa ja koeta ottaa pohjat, ei jonossa ajoa. Luonnollisestikin tulee olla kohtuulliset odotukset ensimmäiselle kaudelle.
Kimin lahjakkuudella on varmastikin halutessa mahdollisuus saada huippuauto F1:ssä kaudelle 2011, joskin pidän hyvinkin mahdollisena, että rallispoorin ja sen rennomman mijöön puraistua ei enää paluu F1:n ehkä kiinnostakaan.
Tsemppiä Kimi WRC:ssä, monipuolisuus ja uuden rohkea kokeilu antaa "virtaa". - Erkki-Juhani
formulafan kirjoitti:
Kimihän on sanonut Ferrarin olevan se viimeinen talli jossa ajaa. Vuosi niistä ympyröistä pois on pitkä aika. Paluu huipulle olisi todella hankalaa, koska vuoden päästä puhutaan ihan eri nimistä kuin tällä hetkellä ja parhaat kuskit saavat parhaat tallipaikat. Ja vielä kun Kimin viimeinen vuosi Ferrarilla ei ollut menestyksekäs, ei kysyntä ole välttämättä kaudelle 2011 kovin vahvaa. No jää sitten nähtäväksi..
Onnea ja menestystä Kimi rallipoluille!Siihen loppui sitten kiinnostus Kimin ajamisiin, ei voisi enempää ralli kiinnostaa!
- Campione
Viimestään 3 vuoden kuluttua Kimi on rallin ja F1:sen maailmanmestari. Sillon jää muitten saavutukset vähäisiks kun mietitään mikä taituri hän on! Kukaan muu ei tule voittamaan koskaan kahta kuninkuuslajin mestaruutta nelipyöräisillä.
- asdfgh345
Toivotonta. Voittoja on turha odottaa koska niitä ei voi tulla. Kaikki sitikka kuskit joutuu jarruttelemaan että tämä ralliteiden schumi - loeb - on podiumilla ykkösenä. Tosin loebin takia harvoin muut jarruttelee.
Eiköhän kimin auto löydy enimmäkseen sieltä pöpelikön puolelta ralli kun ralli. Jos maaliin pääsee niin kympin joukkoon tekee tiukkaa. Saattaa tulla vielä ikävä mersun rattia. - kollaa kestää
Ura jos menee tuohon tahtiin takapakkia muutama vuosi niin ajelee taas Ladalla.
- Kilpaa ajanut
Ei oikeen voi puhua takapakista jos jotain on jo voittanu, eikä mielenkiinto enään siihen riitä... Uutta pitää sillon ettiä, eikä uudet aluevaltaukset yleensä oo takapakkia.. Sinänsä sääli F1 sarjaa, koska nykyisistä kuskeista Kimi oli ehdottomasti lahjakkain, vaikkakaan ei kaikkein mediaseksikkäin.. Tosin väliäkö sillä kun F1 sarjasta on muutenkin tehty jonossa-ajelua missä auto ratkasee kaikkein eniten, rallissa sentään tehdastallit pystyy ottaan mittaa aika tasaväkisesti.. Loebin mestaruudet kertoo enempi kuljettajan kun auton ylivoimasuudesta. Nyt siihenkin sarjaan saadaan toinen lahjakas kuljettaja, valitettavasti samaan talliin..
- eisinivalkoinen
Kilpaa ajanut kirjoitti:
Ei oikeen voi puhua takapakista jos jotain on jo voittanu, eikä mielenkiinto enään siihen riitä... Uutta pitää sillon ettiä, eikä uudet aluevaltaukset yleensä oo takapakkia.. Sinänsä sääli F1 sarjaa, koska nykyisistä kuskeista Kimi oli ehdottomasti lahjakkain, vaikkakaan ei kaikkein mediaseksikkäin.. Tosin väliäkö sillä kun F1 sarjasta on muutenkin tehty jonossa-ajelua missä auto ratkasee kaikkein eniten, rallissa sentään tehdastallit pystyy ottaan mittaa aika tasaväkisesti.. Loebin mestaruudet kertoo enempi kuljettajan kun auton ylivoimasuudesta. Nyt siihenkin sarjaan saadaan toinen lahjakas kuljettaja, valitettavasti samaan talliin..
"Sinänsä sääli F1 sarjaa, koska nykyisistä kuskeista Kimi oli ehdottomasti lahjakkain,"
Tuo on taas niitä sinivalkoisia puheita, Ruusperikin sanoi kauden 2009 alussa kun ei oltu
ajettu vielä yhtään kilpailua että, Kimi tulee dominoimaan massaa tälläkaudella täysin, kuinkas kävikään? voi olla mutta ehkä silti kokonaispalkkataso voi olla piirun parempi kuin sulla -tai mulla..
miksi Kimin pitäisi tehdä vain sitä jossa olisi maailman paras?
jos on jo tienannut hyvin, niin miksi ei voisi tehdä mitä haluaa?
onnea Kimille, mun arvostus nousi!!! -paljon.
- peku-1
Äää ööö se vaaan on nyt niiin ,et Kimin pallit kuivui varikolla ,kun MontteMOLO pieraisi Kimin Nenäään.Mambo Italiaanot kait luuli ,että saatiin kepuli kolarikalle taas terrorisoimaan autourheilua.
Pohjan poika ottikin kossua ja teki selväksi missä mennään.Hyvä Kimi.- Ponim
Pari kertaa kun paskahousu ajaa ojaan, niin kuula taas täyteen karaoke-baareissa v-loppusin.
POTKUT SAI F1:STÄ. ÄLKÄÄ UNOHTAKO, HYLKIÖ SE ON. - RedC
Ponim kirjoitti:
Pari kertaa kun paskahousu ajaa ojaan, niin kuula taas täyteen karaoke-baareissa v-loppusin.
POTKUT SAI F1:STÄ. ÄLKÄÄ UNOHTAKO, HYLKIÖ SE ON.rallissa erittäin hyvin! Paluuta formuloihin tuskin tekee. Ja ei ole ensimmäinen rallikuski, joka vetää kuulan täyteen karaokebaarissa..
- yök,
RedC kirjoitti:
rallissa erittäin hyvin! Paluuta formuloihin tuskin tekee. Ja ei ole ensimmäinen rallikuski, joka vetää kuulan täyteen karaokebaarissa..
Etä veta Kuulan kalloon .Ei enä mita havitavisas
- kilpaa ajanut
Kimi olis dominoinu, jos se ferrari olis ollu edes vähän kilpailukykynen auto.. edes vähän. Mutta ei niin ei, ferrari luuli että jälleen kerran fia seisoo heidän takanaan kieltää muiden tupladiffuusorit yms tekniset vimpaimet ja ne joutuu rakentaan auton silmät kiinni uudestaan kun on testikielto kaudenaikana... Toisin kävi ja pikkutallien tarkka sääntötulkinta toi mestaruudet...
- tönö
RedC kirjoitti:
rallissa erittäin hyvin! Paluuta formuloihin tuskin tekee. Ja ei ole ensimmäinen rallikuski, joka vetää kuulan täyteen karaokebaarissa..
HÄVIÖ SIETO KYVYN KOHTA LUKEE,ILTASANOMISSA VOEHAN PERHANA SAVOLAISITTAAN (MIE MUETIIIH`VEDJÄHKHÖ KUULA KALLOOOHON. PS,Rahalla ei voi ostaa elin vuosia lisää mutta lähtöå voi viivyttää.
- Seurannut
kilpaa ajanut kirjoitti:
Kimi olis dominoinu, jos se ferrari olis ollu edes vähän kilpailukykynen auto.. edes vähän. Mutta ei niin ei, ferrari luuli että jälleen kerran fia seisoo heidän takanaan kieltää muiden tupladiffuusorit yms tekniset vimpaimet ja ne joutuu rakentaan auton silmät kiinni uudestaan kun on testikielto kaudenaikana... Toisin kävi ja pikkutallien tarkka sääntötulkinta toi mestaruudet...
Muttaku se tallikaveri massaki ajo sitä ferraria, eikä Kimi "dominoinu" sitä, ainoastaan siittä on kysymys eikä muihin talleihin edes verrattu, ferrarihan oli hidas.
- rousto
RedC kirjoitti:
rallissa erittäin hyvin! Paluuta formuloihin tuskin tekee. Ja ei ole ensimmäinen rallikuski, joka vetää kuulan täyteen karaokebaarissa..
Epäilen pärjääkö . Ralli on huomattavasti vaativampi ja monipuolisempi autourheilulaji kuin formulat.
Eihän ne onnettomat edes aja jos sataa liikaa.Pimeällä ei ajeta ollenkaan eikä jäisellä tiellä.
Muutenkin juonittelijoita ja itkupillejä koko sakki. Ralli on sentään miesten laji.
Toivon kuitenkin Kimille menestystä. Rattimies se on.
- ralli on rattoni
Neiti Alonso ja Hamilttoni saa kiertää ympyrää ihan keskenään..ei yhden rallivuoden jälkeen kiinnosta f1 ja saman ympyrän kierto.
- CX
Tai edes`Mitään tekemättömyydellä tälle TÄYS`ROSKA PASKAN JAUHANTA SIVUSTOILLE -PÄÄSE-ELLEI OLE JOTAI SAAVUTUKSIA SE MITÄ KIMILLÄ ON SANOTTAVANA/ANNETTAVANA MM.NESTERALLI PELKKÄ TIEN TUKKO SUNNUNTAI AUTOILIJA .OMISSA ASIOSSA EERIJUTTU....
- E.Mustakani
Lukekaa tämä huolella:
http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutiset.shtml/arkistot/ralli/2009/12/1010888
Räikkönen ei ollut missään vaiheessa pakon edessä, hän valitsi itselleen mieluisimman pestin. Mikä parasta Räikkönen lisää rallin kiinnostavuutta, vallankin kun F1 on jo haissut pitkään. Ralli sopii suomalaismiehelle joka kulkee omia latujaan, olemme edelleen korpisotureiden jälkeläisiä, yksinäisiä puurtajia.
Puhe Kimi Räikkösestä F1-hylkiönä on täysin henkilökohtaista herjaamista, mutta netissä kaikki mielenilmaukset ovat mahdollisia.
Tuskin Kimi asettaa aluksi kovin suuri odotuksia menestymiseen, tärkeintä on päästä aluksi muutaman kerran maaliin, sijoituksista viis. Se mikä kannattaa muistaa, rallille Räikkösen mukaan tulo on suurempi PR-arvo kun Kimille itselleen.
En ole ainut jonka mielestä Räikkönen teki hyvän valinnan.- niin.
"Rättisitikka"Räikköselle tsemiä, uuden työpaikan johdosta.
- WRC°
Räikköstä arvostettiin F1:ssä, joskin hänen kommunikaatiotaan pidettiin padockin heikompana, eli PR-hommat olivat hänelle varsin toisarvoisia itse ajamiseen nähden.
Nyt Ferrarin tekemän ratkaisun seurauksena Alonson siirto on saanut varsin vaatimattomasti tilaa mediassa ja samaan aikaan kisasesongin väliaikana Kimi on saanut huomattavasti kansainvälistä mediatilaa, 'kommunikkoimalla' edelleen itselleen uskollisella tavalla. Näin jopa ison Rapakon takana jossa Euroopan lajeille annetaan vähemmän tilaa. Kiintoisa yhtälö.
Kimi siirtyy F1:stä toiseen lajiin vieden merkittävän suuren media-arvon mukanaan. F1-piiri moitti häntä heikosta kommunikaatiosta. Ollen uskollinen tyylilleen, hän on saanut nyt vain muutamassa viikossa, huhujen mukaan jopa useamman TV-kanavan kiinnostumaan / harkitsemaan WRC-lähetyksien aloittamista.
RedBull saa hyvää näkyvyyttä mahdollisuudella, että Kimi siirtyy heidän väreissään takaisin F1:iin, tai mahdollisesti jatkaessa edelleen WRC:ssä. Samoin Citroen tekee mainion siirron RB:n sponssaamana. Huomaamme, että kommunikoida voi monella tavalla. Toiset puhuu, toiset toimii ollen uskollisia itselleen.
Räikkönen on "aina" halunnut ajaa rallia. Nyt hänellä on siihen mahdollisuus top-teamissa, "petturi"-Ferrari maksaa hänelle siitä komean liksan, samoin RedBull ja samalla hän vie mukanaan F1:ltä suuren medianäkyvyyden WRC:lle. Mites' tässä nyt näin "pääsi" käymään ? ;)
Life is beautiful, isn't it ;) - hehhehheheeeee
WRC° kirjoitti:
Räikköstä arvostettiin F1:ssä, joskin hänen kommunikaatiotaan pidettiin padockin heikompana, eli PR-hommat olivat hänelle varsin toisarvoisia itse ajamiseen nähden.
Nyt Ferrarin tekemän ratkaisun seurauksena Alonson siirto on saanut varsin vaatimattomasti tilaa mediassa ja samaan aikaan kisasesongin väliaikana Kimi on saanut huomattavasti kansainvälistä mediatilaa, 'kommunikkoimalla' edelleen itselleen uskollisella tavalla. Näin jopa ison Rapakon takana jossa Euroopan lajeille annetaan vähemmän tilaa. Kiintoisa yhtälö.
Kimi siirtyy F1:stä toiseen lajiin vieden merkittävän suuren media-arvon mukanaan. F1-piiri moitti häntä heikosta kommunikaatiosta. Ollen uskollinen tyylilleen, hän on saanut nyt vain muutamassa viikossa, huhujen mukaan jopa useamman TV-kanavan kiinnostumaan / harkitsemaan WRC-lähetyksien aloittamista.
RedBull saa hyvää näkyvyyttä mahdollisuudella, että Kimi siirtyy heidän väreissään takaisin F1:iin, tai mahdollisesti jatkaessa edelleen WRC:ssä. Samoin Citroen tekee mainion siirron RB:n sponssaamana. Huomaamme, että kommunikoida voi monella tavalla. Toiset puhuu, toiset toimii ollen uskollisia itselleen.
Räikkönen on "aina" halunnut ajaa rallia. Nyt hänellä on siihen mahdollisuus top-teamissa, "petturi"-Ferrari maksaa hänelle siitä komean liksan, samoin RedBull ja samalla hän vie mukanaan F1:ltä suuren medianäkyvyyden WRC:lle. Mites' tässä nyt näin "pääsi" käymään ? ;)
Life is beautiful, isn't it ;)"hän on saanut nyt vain muutamassa viikossa, huhujen mukaan jopa useamman TV-kanavan kiinnostumaan / harkitsemaan WRC-lähetyksien aloittamista"
Mitähän kanavia mahdat tarkoittaa? Luettelehan nyt aluksi vaikka muutama.
Kuka tämä Räikkönen on joka siirtyy autonkuljettajaksi???
- jeps..
Eipä kiinnosta rallit :(
- PR-Mies
Räikkönen on ylivoimaisesti paras kuljettaja joka on tällä hetkellä saatavissa. Voitti huiput jopa aikoinaan Suomessa moottorikelkkakisoissa. Citroenille ja Kimille molemmille kannattava juttu, Kimi ei menetä mitään ja Citroen saa ilmaista näkyvyyttä. Kyllä tästä kannattaa Citroen maksaa muutama milli.
Musta on yksinomaan hienoa, että Kimi tekee omia päätöksiä. EI mene massan tai yleisen mielipiteen mukaan. Niin kuuluisi useamman tehdä mutta, josksus tuntuu että eniten tienaavat tekee sitä vähiten.
onnea ralli uralla, ja jos jostian syystä se ei maita niin onneea ja vapautta valintaan muulla uuralla oli se formula1 tai joku muu, Japanin kisat voisi olla hyviä myös.. :)- näkee nälkää
meinaan että ei tarvii mennä välillä käymään sosussa. Että saako se yhtään raha sitikalta.
Huolestunut olen ihan kybällä. Menisi monta vuotta ennen kuin Räikkönen löytäisi omat maksimirajat rallissa. Tällä hetkellä on 20 minuuttia/ralli jäljessä omaa todellista harjoiteltua maksiminopeutta.
Formulakokemus ei auta juuri mitään rallissa. Sama jos Roger Federer vaihtaisi tenniksestä sulkapalloon.- rousto
Voihan se Kimi yrittää, mutta ralli onkin miesten laji. Pitää osata ajella muuallaki kuin sileällä asfaltilla.Eihän
nämä itkupilli f-1 kuskit aja edes sateella . Saa nhdä miten käy.- pertti.
ei suomalaisia kaudella 2010
ralli täysin turhaa touhua
katellaas mieluummin murtomaahiihtoa - ferrari on pas.a
pertti. kirjoitti:
ei suomalaisia kaudella 2010
ralli täysin turhaa touhua
katellaas mieluummin murtomaahiihtoasuksi suolle ei sua kukaan kaipaa
- pertti.
ferrari on pas.a kirjoitti:
suksi suolle ei sua kukaan kaipaa
suksi itte vittuun sieltä vinkumasta!
- ggbbbhuh
pertti. kirjoitti:
suksi itte vittuun sieltä vinkumasta!
mee äitees tissien väliin ku mä sieltä jo tulin nii paikka o vapaa sulle ny
- RacRally
ggbbbhuh kirjoitti:
mee äitees tissien väliin ku mä sieltä jo tulin nii paikka o vapaa sulle ny
Ralli on sen juttu.
- tsajajajaja
RacRally kirjoitti:
Ralli on sen juttu.
Hyvä että meni sinne!Ei se enää pärjänny F1:ses.Tulee paljo jännempää ralleistakin kun on lisää suomalaisia siel.
- kimittäjä fani
tsajajajaja kirjoitti:
Hyvä että meni sinne!Ei se enää pärjänny F1:ses.Tulee paljo jännempää ralleistakin kun on lisää suomalaisia siel.
olisin mieluummin nähnyt Kimin f1-tasolla, kun on näyttävämpää se homma. jospma ottaisivat takasin, kun oli/on niin erinomainen kuski. eivät taida arvatakaan, mitä menettivät...
no, ei ralleissakaan mitään, mutta formuloissa on tosiaan sitä jotain:-)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.865407- 1643612
- 533189
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2032116- 351931
- 331864
- 461823
- 571714
- 191673
- 191627