ALLERGISENA RAVINTOLAAN?

maidotonta vailla

Lukuisten vahinkojen myötä olen alkanut välttää ravintolassa syömistä. Maidottoman aterian valmistaminen nykyisistä raaka-aineista tuntuu olevan hankalaa. Etenkin kastikkeet ja valmistaikinat tuntuvat olevan ongelma. Listoilla ei ole juuri koskaan mitään vamiiksi maidotonta. Tuntuu ikävältä olla ns. hankala asiakas ja kysellä ja kyseenalaistaa toisen tietoja ja taitoja. Luottaminen on vaikeaa koska niin monta kertaa on sattunut vahinkoja. Onko jollain hyviä neuvoja joilla uskaltaisi paremmin astua vieraaseen pöytään? Tai onko takananne samankaltaisia tuntemuksia?

4

330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osma74

      Suosittelen välttämislinjaa. On varmasti aika todennäköistä, että ravintolassa ruoka-aineet ovat kontaminoituneet keskenään. Lisääntyneistä erikoisruokavalioista huolimatta henkilöstö tuskin täysin tajuaa, mitkä kaikki ainesosat ovat maitoperäisiä. Eli kiellettyä ainesosaa eksyy joukkoon helposti.

      Onko sinulla muita hankalia allergioita kuin maito? Jossain etnisissä ravintoloissa maitoa saatetaan käyttää vähemmän, mutta sen sijaan mausteita ja eksoottisia vihanneksia käytetään enemmän. Ja voi olla kielimuuri vaikeuttamassa asian kysymistä.

      Itse en ole ruoka-aineallerginen (muuten allerginen kylläkin), vaan tiukka vegaani, joten tiedän, miten vaikeaa ihmisten on tajuta, mitä joku välttää ja miksi. Eli lapsuksia sattuu helposti. Sama on varmasti allergioiden kanssa. Siksi toiseksi moni varmasti sekoittaa laktoosi-intoleranssin ja maitoallergian keskenään.

      • rennommin......

        Ota vähän rennommin, niin ei oo niin ankeeta tuo sinunkaan elämäsi.


    • oriental

      Käy itämaisissa ravintoloissa, niissä ei maitoa käytetä ruuanlaitossa. Aika moni tavallisen ravintolan ruuista on kyllä maidotonta, en tiedä missä oikein olet käynyt.

    • 8787

      Pahin ongelma ravintoloissa tuntuu olevan pikasuurusteet. Kokit ei tiedä että niissä on maitoa. Ja myös muuten laktoosia.. on niin pahojakin että miksi niitä pitää käyttää?
      En käy mielelläni ravintoloissa kun ei jaksa selittää ja kuten sanot olla hankala.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      73
      5146
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2376
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1887
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1578
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1358
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1206
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe