Missä vika???

Dangera

Haluan lisätä jTableen tooltipin, joka näyttää taulukon toisen sarakkeen arvon (Stringiä), kun hiiri on sarakkeen päällä, Koodasin seuraavasti:

private void jTableMouseMoved(java.awt.event.MouseEvent evt) {
int mouseOnrow = jTable.rowAtPoint(jTable.getMousePosition());
int mouseOncolumn=jTable.columnAtPoint(jTable.getMousePosition());

if (mouseOncolumn==1) {

jTable.setToolTipText(jTable.getValueAt(mouseOnrow,1).toString());
}
}

Homma toimii kuten haluan, mutta silti saan errorin

Exception in thread "AWT-EventQueue-0" java.lang.IndexOutOfBoundsException: Invalid index
at javax.swing.DefaultRowSorter.convertRowIndexToModel(DefaultRowSorter.java:497)
at javax.swing.JTable.convertRowIndexToModel(JTable.java:2620)
at javax.swing.JTable.getValueAt(JTable.java:2695)
at gui.PatientTablePanel.jTableMouseMoved(PatientTablePanel.java:115)
at gui.PatientTablePanel.access$100(PatientTablePanel.java:43)
at gui.PatientTablePanel$1.mouseMoved(PatientTablePanel.java:101)
at java.awt.AWTEventMulticaster.mouseMoved(AWTEventMulticaster.java:313)
at java.awt.AWTEventMulticaster.mouseMoved(AWTEventMulticaster.java:312)
at java.awt.Component.processMouseMotionEvent(Component.java:6308)
at javax.swing.JComponent.processMouseMotionEvent(JComponent.java:3273)
at java.awt.Component.processEvent(Component.java:6032)
at java.awt.Container.processEvent(Container.java:2041)
at java.awt.Component.dispatchEventImpl(Component.java:4630)
at java.awt.Container.dispatchEventImpl(Container.java:2099)
at java.awt.Component.dispatchEvent(Component.java:4460)
at java.awt.LightweightDispatcher.retargetMouseEvent(Container.java:4574)
at java.awt.LightweightDispatcher.processMouseEvent(Container.java:4251)
at java.awt.LightweightDispatcher.dispatchEvent(Container.java:4168)
at java.awt.Container.dispatchEventImpl(Container.java:2085)
at java.awt.Window.dispatchEventImpl(Window.java:2475)
at java.awt.Component.dispatchEvent(Component.java:4460)
at java.awt.EventQueue.dispatchEvent(EventQueue.java:599)
at java.awt.EventDispatchThread.pumpOneEventForFilters(EventDispatchThread.java:269)
at java.awt.EventDispatchThread.pumpEventsForFilter(EventDispatchThread.java:184)
at java.awt.EventDispatchThread.pumpEventsForHierarchy(EventDispatchThread.java:174)
at java.awt.EventDispatchThread.pumpEvents(EventDispatchThread.java:169)
at java.awt.EventDispatchThread.pumpEvents(EventDispatchThread.java:161)
at java.awt.EventDispatchThread.run(EventDispatchThread.java:122)


Tosin, en ole sisäistänyt vielä Pointtien käyttöä, aloittelija kun ollaan. Miten errorin saa pois?

4

656

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toteuta

      Suisittelen ylikirjoittamaan

      public String getToolTipText(MouseEvent event)

      metodin

      • Toteuta

        ja toisekseen mikä on jTable.getMousePosition() ???

        miksi et käytä evt.getPoint()

        ja kolmanneksi, käytä
        public String getToolTipText(MouseEvent event)

        eli vika tod.näk. tässä
        int mouseOnrow = jTable.rowAtPoint(jTable.getMousePosition());
        ja mouseOnrow arvo on -1


      • Dangera
        Toteuta kirjoitti:

        ja toisekseen mikä on jTable.getMousePosition() ???

        miksi et käytä evt.getPoint()

        ja kolmanneksi, käytä
        public String getToolTipText(MouseEvent event)

        eli vika tod.näk. tässä
        int mouseOnrow = jTable.rowAtPoint(jTable.getMousePosition());
        ja mouseOnrow arvo on -1

        Miten mun nyt pitää muokata tuota koodia?


      • Toteuta
        Dangera kirjoitti:

        Miten mun nyt pitää muokata tuota koodia?

        defaulttina JTable ottaa tooltipText :in renderöijän kautta ja jos siltä ei saa niin getToolTipText() metodin kautta.

        Eli sä voit asettaa renderöijän tooltipText :in vaikka prepareRenderer metodin kautta jos renderöijä on JComponent instanssia (niinku normaalisti on esim. JLabel).
        esim. http://www.exampledepot.com/egs/javax.swing.table/Tips.html

        Tai sitten tuon getToolTipText(MouseEvent event) metodin kautta
        esim. http://www.jroller.com/santhosh/entry/partially_visible_tablecells


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1034
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      898
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      777
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      693
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      570
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      496
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      485
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      482
    10. Tulimme yöllä reissusta kotosalle

      niin heti tämä öinen häiriökäyttäytyminen ilmeni palatessa. Eikö näitä 2-3 alaikästä laittomilla mopoilla rällääjää saa
      Kiuruvesi
      30
      460
    Aihe