savuhaitta kodassa

Kota ukko

Pienensin "tulialaa" peltirenkaalla, (halkaisia nyt 65 cm korkeus 10 cm ) koska se oli liian iso huuvaan nähden, nyt savu ei leviä liikaa, mutta ehdottomasti tärkein asia oli nostaa piipun hattu reilusti ylemmäksi, jolloin virtaus ei häiriinny törmätessään hattuun. myös grillin ja huuvan etäisyys täytyy kokeilla sopivaksi.Itselläni on kota sepelin päällä ja kolme ilmaputkee.Ennen oli savua että silmiä kirveli ja piti vaihtaa "kotavaatteet", nyt toimenpiteiden jälkeen ei savua enään tule lainkaan kotaan, eikä vaatteet haise yhtään savulle, tuntienkaan istumisen jälkeen.

5

1227

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HuuvatonUkko

Mitä sillä huuvalla oikeesti tekee ?

• rämemajavat

kyllä huuva ihan hyvä on, säästää mieluummin muista tarpeista

• kotamamma

Kangasseinäisessä kodassa olen huomannut miten tärkeä on alhaalta tulevan korvausilman riittävä saanti.
      Kangaskodassa kun tuota on helppo testailla helmoja nostelemalla.
      Puukotaan siis myös kannattaa laittaa kyllin aukkoja,joista ilmaa tulee.Mieluummin vähän enempi läpällä suljettavia aukkoja kuin ei aukkoja lainkaan niin johan toimii.
      Se nostaa savun paljon ylemmäksi.

Kun omassa kodassa ei edes voi istua savustumatta jos alahelmat on kiinni niin vastaavasti helmojen nostolla savukerros nousee jo päänkorkeudelle seisottaessa.
      Eikä kodassani ole mitään muuta kuin kuorma-auton vanne nuotiopaikkana.

Matalapaineella ei oikein mikään saa savua nousemaan kunnolla ylös tai on oltava jo hirmuroihut...

• napakettunaali

Kiitos viestiketjun aloittajalle neuvoista, on se ihme miten pienillä teoilla sain kotani savuttomaksi, ps tänäänkin pääsin sen taas testaan.

• savussa

Huuva pitää nostaa mahdollisimman korkealle, kuin että se olisi lähellä tulisijaa??. Itsellä on tulisija kahden lekaharkon päällä, sorapohja, ja yksi korvausilma putki, joka on tulisijan luona korkemalla ja ulkona melkein maan tasalla. itselläni taitaa olla väärin rakennettu??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      44
      2978
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2874
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      46
      2683
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2548
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2448
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2440
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2161
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2128
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2028
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2022
    Aihe