Ilmeisesti minulla oli joku vatsataudin tapainen pari kk sitten, oli kipeänä vatsa ja ilmaa tajuttomasti, ei kuitenkaan mitään ripulia. Sen jälkeen uloste on ollu vihreää(???) ja ilmavaivoja on yhä kovasti. Ei kuitenkaan mitään ripulia. Heti kun syö niin vatsa alkaa elämään omaa elämäänsä, pitää isoa ääntä, kurisee. Ei ole kumminkaan kipeä. Ärtyneen paksunsuolen oireyhtymä mulla on ollut vuosia jo hallinnassa ja mietin että liekkö nyt jostain ärtynyt taas ja alkaa vaivaamaan. Onko muilla tällaista käymistilassa olevaa vatsaa ja jos on ollu niin mikä on tuonut avun? Eniten ihmetyttää tuo ulosteen väri, mistä ihmeestä vois johtua? Maitohappobakteereja syön koko ajan ja olen syönyt jo vuosia. Eikä ruokavaliossa mitään muutoksia, ainakaan en huomaa.
Ilmavaivat ja vihreä uloste
10
4806
Vastaukset
- ...
Pari kuukautta?! Eikö ole käynyt mielessä käväistä terveyskeskuksella, jos se on vihreää ollut noin kauan? Heti maanantaina sinne, aiemminkin jos pääsee. Vihreän värin aiheuttaa yleensä salmonella tai loiseläimet (mm. Giardia lamblia). Salmonella tuskin, kun on noin kauan kestänyt. Hoitoon siis ja loisista eroon...
- P ja aska
On käynyt mielessä käydä lääkärillä (ei kylläkään tk:ssa sillä se on yks ja sama vaikka ei kävisi missään!)käydä mutta koska vaiva ei ole sinänsä kovin hirveän paha , vaan enemmänkin kiusallinen, niin olen odottanut. Menen jos vaiva jatkuu eikä ala ruokavalion korjauksella menemään ohi. Ei nyt oikein vakuuta mikään salmonella tai loiseläimet..asun pohjoisessa enkä ole matkustellut mihinkään ja hygienia on kohdillaan ja kuten sanoin, ei ole ripulia mikä esim. Giardia lambliassa on, puhumattakaan Salmonellassa kuumeineen. Älkää viitsikö ihmiset hyvät hysterisoida täällä palstalla porukkaa...onneksi en tässä tapauksessa ole siihen taipuvainen.
Onko siis kellään ollut uloste vihreää ja mikä siihen ollut syynä? - ...
P ja aska kirjoitti:
On käynyt mielessä käydä lääkärillä (ei kylläkään tk:ssa sillä se on yks ja sama vaikka ei kävisi missään!)käydä mutta koska vaiva ei ole sinänsä kovin hirveän paha , vaan enemmänkin kiusallinen, niin olen odottanut. Menen jos vaiva jatkuu eikä ala ruokavalion korjauksella menemään ohi. Ei nyt oikein vakuuta mikään salmonella tai loiseläimet..asun pohjoisessa enkä ole matkustellut mihinkään ja hygienia on kohdillaan ja kuten sanoin, ei ole ripulia mikä esim. Giardia lambliassa on, puhumattakaan Salmonellassa kuumeineen. Älkää viitsikö ihmiset hyvät hysterisoida täällä palstalla porukkaa...onneksi en tässä tapauksessa ole siihen taipuvainen.
Onko siis kellään ollut uloste vihreää ja mikä siihen ollut syynä?Giardia ei aiheuta ripulia kuin noin 65% tapauksista ja se on Suomessa hyvin yleinen vaiva. Todennäköisin syy, kun pinaattia tuskin olet jauhanut päivittäin ja salmonella ei ole kyseessä (kuten jo mainitsin). Tulehdus tai loiset, oli sitten kumpi tahansa niin lääkäriin. Ei kuule ole mitään hysteriaa, on täysin typerää odotella että paranisi itsestään jos on jo kuukausia kulunut.
- ...
... kirjoitti:
Giardia ei aiheuta ripulia kuin noin 65% tapauksista ja se on Suomessa hyvin yleinen vaiva. Todennäköisin syy, kun pinaattia tuskin olet jauhanut päivittäin ja salmonella ei ole kyseessä (kuten jo mainitsin). Tulehdus tai loiset, oli sitten kumpi tahansa niin lääkäriin. Ei kuule ole mitään hysteriaa, on täysin typerää odotella että paranisi itsestään jos on jo kuukausia kulunut.
Oikeastaan, tuli mieleen vielä yksi mahdollinen. Syötkö rautatabletteja?
Käypä ohje vihreän ulosteen kohdalla on joka tapauksessa se että jos kestää yli viikon niin lääkäriin. - P ja aska
... kirjoitti:
Oikeastaan, tuli mieleen vielä yksi mahdollinen. Syötkö rautatabletteja?
Käypä ohje vihreän ulosteen kohdalla on joka tapauksessa se että jos kestää yli viikon niin lääkäriin.En syö rautatabletteja. Mietin kuulleeni joskus että mustikka voisi aiheuttaa värimuunnoksia ulosteessa...olen syönyt mustikkapiirakkaa aika paljon sekä juonut glögiä (jossa mustikkamehua) sekä gefilus mustikka-vadelma keittoa viime aikoina. Jätän nuo nyt pois. En tiedä..luin tuosta Giardiasta netistä lisää ja en keksi mistä sen olisin saanut..lähteissä oli yleisesti että huonosta hygieniastasta ja ulkomailta lähinnä loista voi saada. No, laitan työterv.lääkärille kyssäriä tarviiko hänen mielestään tehdä asialle jotain.
- Nokialta
P ja aska kirjoitti:
En syö rautatabletteja. Mietin kuulleeni joskus että mustikka voisi aiheuttaa värimuunnoksia ulosteessa...olen syönyt mustikkapiirakkaa aika paljon sekä juonut glögiä (jossa mustikkamehua) sekä gefilus mustikka-vadelma keittoa viime aikoina. Jätän nuo nyt pois. En tiedä..luin tuosta Giardiasta netistä lisää ja en keksi mistä sen olisin saanut..lähteissä oli yleisesti että huonosta hygieniastasta ja ulkomailta lähinnä loista voi saada. No, laitan työterv.lääkärille kyssäriä tarviiko hänen mielestään tehdä asialle jotain.
Kyllähän noita ihan vesijohtoveteenkin saattaa livahtaa. Ties vaikka asuinalueellasi olisi ollut pikkuinen vuoto joka on kaikes hiljaisuudessa korjattu.
Toki toinen vaihtoehto on se että olet ruokaillut jossain paikassa jossa hygienia on ollut vähän huonolla mallilla. Onhan noita löydetty pizzerioista, kebab-paikoista ynnä muista. Ellei muuten, niin aina on noita harjoittelijoita ynnä muita jotka ei muista käsiään pestä yhtä usein kuin vakiohenkilökunta. - ap...
Nokialta kirjoitti:
Kyllähän noita ihan vesijohtoveteenkin saattaa livahtaa. Ties vaikka asuinalueellasi olisi ollut pikkuinen vuoto joka on kaikes hiljaisuudessa korjattu.
Toki toinen vaihtoehto on se että olet ruokaillut jossain paikassa jossa hygienia on ollut vähän huonolla mallilla. Onhan noita löydetty pizzerioista, kebab-paikoista ynnä muista. Ellei muuten, niin aina on noita harjoittelijoita ynnä muita jotka ei muista käsiään pestä yhtä usein kuin vakiohenkilökunta.Lääkäri kyseli vain olenko käynyt ulkomailla ja ei katsonut näytettä tarpeelliseksi kun en ole. Tulehdusarvonäytteet kävin tänään antamassa. Epäili että on joku virus kun on lämpöäkin pitänyt nyt.
- Mustikkamies
P ja aska kirjoitti:
En syö rautatabletteja. Mietin kuulleeni joskus että mustikka voisi aiheuttaa värimuunnoksia ulosteessa...olen syönyt mustikkapiirakkaa aika paljon sekä juonut glögiä (jossa mustikkamehua) sekä gefilus mustikka-vadelma keittoa viime aikoina. Jätän nuo nyt pois. En tiedä..luin tuosta Giardiasta netistä lisää ja en keksi mistä sen olisin saanut..lähteissä oli yleisesti että huonosta hygieniastasta ja ulkomailta lähinnä loista voi saada. No, laitan työterv.lääkärille kyssäriä tarviiko hänen mielestään tehdä asialle jotain.
Täällä on mies joka vetää joka päivä vähintään 2 dl mustikkaa huiviin.
Tähän mennessä en ole vielä ulostettani vihreäksi saanut muuttumaan! - .........
ap... kirjoitti:
Lääkäri kyseli vain olenko käynyt ulkomailla ja ei katsonut näytettä tarpeelliseksi kun en ole. Tulehdusarvonäytteet kävin tänään antamassa. Epäili että on joku virus kun on lämpöäkin pitänyt nyt.
- Anonyymi
Tällä hetkellä kun kirjotan tän kommentin ni minulla on Myös vihreä kakka Vihreä kakka Saattaa johtua liiasta kasvikten syömisestä tai että Ruoka kulkee mahassasi liian nopeasti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3187464Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662156- 1751827
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161372- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91241Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691220RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551151Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019