Refluksiin APU SODASTREAM-koneen vedestä

Ninni2

Sain todellista apua refluksiin näiden uusien keittiökoneiden avulla hapotettavasta vedestä. Onhan se lähes sama kuin wichy-vesi, mutta ei lisättyä suolaa.
Jos olisin tiennyt kuinka olo helpottuu tällä hiilihapotetulla vedellä(juon vettä n. 1-1,5 litraa päivässä) olisin hankkinut 69 euron koneen jo aikaisemminkin.
Refluksiin avun saanut Ninni

24

4325

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laryngo

Mielenkiintoinen kommentti .....
      Tässä olisi liuta kysymyksiä - niin selviäisi vähän refluksikoille minkälaisen/minkäasteisen
      taudin hiilihappo on sinulla parantanut ??

Minkäasteinen refluksi sinulla on diagnosoitu?
      Sairastatko ruokatorven vai kurkunpään (ruokatorven) refluksia?
      Kuinka monta vuotta olit käyttänyt happosalpaajalääkitystä tähän tautiisi?
      Oletko nyt jättänyt lääkityksen pois ja siirtynyt lääkitsemään tautiasi
      pelkällä hiilihapolla?
      Eikä minkäänlaisia dyspepsia oireita (esim. turvotusta, hankaluus röyhtäillä ym) ole ollut?

• Ninni2

Olen sairastanut reilun vuoden tätä kiusallista mahavaivaa, itselläni ruokatorven vaiva. Nexiumit somacit on syöty, vuoden verran,eikä niistä kummastakaan ollut juuri mitään apua. Aamuöinen ikipeä inhottava ällöttävä olo oli vatsassa jatkuvasti. Nyt olen lopettanut kaikki lääkkeet ja olo on ihan hyvä nyt. Huomistahan ei koskaan voi tietää. Teen vedestä vähän hiilihappopitoista, koska senhän voi itse määrätä. Tämä sopii mun vatsaani, muuta en nyt osaa sanoa.
        Ninni

• refluksiatäälläkin
        Ninni2 kirjoitti:

Olen sairastanut reilun vuoden tätä kiusallista mahavaivaa, itselläni ruokatorven vaiva. Nexiumit somacit on syöty, vuoden verran,eikä niistä kummastakaan ollut juuri mitään apua. Aamuöinen ikipeä inhottava ällöttävä olo oli vatsassa jatkuvasti. Nyt olen lopettanut kaikki lääkkeet ja olo on ihan hyvä nyt. Huomistahan ei koskaan voi tietää. Teen vedestä vähän hiilihappopitoista, koska senhän voi itse määrätä. Tämä sopii mun vatsaani, muuta en nyt osaa sanoa.
        Ninni

joku hilihapolla närästystään? voi jeesus sentään,kaikkee
        sitä kuulee. jos seauttaa, eihän sillon ole ollu refluksiaa.
        tää oli kyllä tänkauden pohja!!!

• ulla 52
        refluksiatäälläkin kirjoitti:

joku hilihapolla närästystään? voi jeesus sentään,kaikkee
        sitä kuulee. jos seauttaa, eihän sillon ole ollu refluksiaa.
        tää oli kyllä tänkauden pohja!!!

Uskon kyllä,että jollakin on hiilihapotetusta vedestä hyötyä. Eihän kaikilla refluksipotilailla ole närästystä ollenkaan.
        Tuttavani on myös sen tyyppisestä refluksista kärsivä ja sanoo myös,että hiilihapotetulla on hänelle positiivinen vaikutus.
        Turhaa täällä on arvostella, joillekin voi olla myös em. apua refluksin hoitoon. Ainahan voi kokeilla.

• haloolapset
        ulla 52 kirjoitti:

Uskon kyllä,että jollakin on hiilihapotetusta vedestä hyötyä. Eihän kaikilla refluksipotilailla ole närästystä ollenkaan.
        Tuttavani on myös sen tyyppisestä refluksista kärsivä ja sanoo myös,että hiilihapotetulla on hänelle positiivinen vaikutus.
        Turhaa täällä on arvostella, joillekin voi olla myös em. apua refluksin hoitoon. Ainahan voi kokeilla.

hoida mahahaavaa kahvilla tai ärsyyntynyttä suolta roskaruoalla???
        jos refluksi on monentyyppiustyä eikä o närästysttä, se ei ole mikään syyruveta käyttäänhiilihapposia tuotteita. eihän tolla typyllä olerefluksiaa jos sillä limska auttaa ...tai anteeksi, hiilihapotettu
        vesi. mutta miksi ihmeessä ostaa kallis kone?? Järkeä peliin nyt!!

• ..........
        haloolapset kirjoitti:

jos refluksi on monentyyppiustyä eikä o närästysttä, se ei ole mikään syyruveta käyttäänhiilihapposia tuotteita. eihän tolla typyllä olerefluksiaa jos sillä limska auttaa ...tai anteeksi, hiilihapotettu

Mulla on ärtynyt suoli ja voin syödä huoletta roska ruokaa, mutta esim. maitotuotteet aiheuttaa mulla todella pahat ongelmat (vaikka allergiaa eikä laktoosi-intoleranssia ole)

Mulla närästys pysyisi hyvin päivisin kurissa, ja pysyykin jos syön vain perusruokaa perunaa ja lihaa, keitettyjä kasviksia, hese ruokaa ja makeisia.

Kaikki raa'at vihannekset, hedelmät, viljat, puurot aiheuttaa ihan uskomattomat oireet! (niin suolitossa kuin refluksissakin) eli oikeestaan kaikki "terveellinen ruoka".

Lääkärini siis kielsi esim. hedelmien syömisen!

• hellurei79
        .......... kirjoitti:

Mulla on ärtynyt suoli ja voin syödä huoletta roska ruokaa, mutta esim. maitotuotteet aiheuttaa mulla todella pahat ongelmat (vaikka allergiaa eikä laktoosi-intoleranssia ole)

Mulla närästys pysyisi hyvin päivisin kurissa, ja pysyykin jos syön vain perusruokaa perunaa ja lihaa, keitettyjä kasviksia, hese ruokaa ja makeisia.

Kaikki raa'at vihannekset, hedelmät, viljat, puurot aiheuttaa ihan uskomattomat oireet! (niin suolitossa kuin refluksissakin) eli oikeestaan kaikki "terveellinen ruoka".

Lääkärini siis kielsi esim. hedelmien syömisen!

eihän sun ruokavalio koostuu vakituisesti viikottain heseaterioista ja makeisista?

• ..........
        hellurei79 kirjoitti:

eihän sun ruokavalio koostuu vakituisesti viikottain heseaterioista ja makeisista?

se välillä makeisista koostuu. Valitettavasti.
        Heseateriaa harvemmin. Mutta kerroin vaan että mikä närästää ja mikä ei.

• .....
        .......... kirjoitti:

se välillä makeisista koostuu. Valitettavasti.
        Heseateriaa harvemmin. Mutta kerroin vaan että mikä närästää ja mikä ei.

mun ruokavalio on ollut koko ikäni 26v perunaa ja makeisia ym.

Heti kun aloitin "terveelliset elämäntavat" eli urheilua ja kasviksia sekä hedelmiä niin siitä lähtien on ollut refluksia ja suolisto sekaisin. Maidon käytön aloittaminen kymmenen vuoden jälkeen kai oli se pahin niitti. Ja jogurtit!

Kyllä siis oikeesti olen joutunut jättämään maidon taas pois ja pakko kai alkaa taas syömään epäterveellisesti! Peruna-karkki ruokavaliolle.

• ei ihme että vatsava
        ..... kirjoitti:

mun ruokavalio on ollut koko ikäni 26v perunaa ja makeisia ym.

Heti kun aloitin "terveelliset elämäntavat" eli urheilua ja kasviksia sekä hedelmiä niin siitä lähtien on ollut refluksia ja suolisto sekaisin. Maidon käytön aloittaminen kymmenen vuoden jälkeen kai oli se pahin niitti. Ja jogurtit!

Kyllä siis oikeesti olen joutunut jättämään maidon taas pois ja pakko kai alkaa taas syömään epäterveellisesti! Peruna-karkki ruokavaliolle.

peruna epäterveellinen ole vaan ne karkit. mutta sun suolisto
        on jo varmaan niin pilalla jos 26v tota linjaa on vedetty.
        vierotusoireita ne varmaan on.

• hyvä olo....
        haloolapset kirjoitti:

voi olla ruokatorven haavauma, joka aiheuttaa refluksia. Ei lopu ennenkuin haava paranee ja se kestää pitkään, vaikka kuinka olisi ruokavaliota noudattava. Nexiumin lisäksi hiilihapollisen veden naukkaileminen joskus tietyn tutntuisessa tilanteessa helpottaa - tosi on.

• järki ja ajatus
        hyvä olo.... kirjoitti:

voi olla ruokatorven haavauma, joka aiheuttaa refluksia. Ei lopu ennenkuin haava paranee ja se kestää pitkään, vaikka kuinka olisi ruokavaliota noudattava. Nexiumin lisäksi hiilihapollisen veden naukkaileminen joskus tietyn tutntuisessa tilanteessa helpottaa - tosi on.

EI aiheuta refluksia vaan toistepäin ... refluksi aiheuttaa haavautuman.
        refluksitauti ei valitettavasti lopu haavautuman paranemiseen.

• järki käteen
        hyvä olo.... kirjoitti:

eri juttuja kunap ... sullaon joskus ja helpottaminen tietyt tilant.
        ap puhuu refluksitaudin todellisesta auttajasta päivittäin..

kellään jollaon ollu haavautuma ei
        voi lluulla et pelkällä ruoalla sen vois saada pois -jos on vähääkäänn jutellu lääkärin kanssa...
        ...eikä närästyksestä tuleva haavautuma taatusti voi paremmin kun läppää venytetään tahallisesti.
        enemminkin just päinvastoin.

• hiphaphuu
        järki käteen kirjoitti:

eri juttuja kunap ... sullaon joskus ja helpottaminen tietyt tilant.
        ap puhuu refluksitaudin todellisesta auttajasta päivittäin..

kellään jollaon ollu haavautuma ei
        voi lluulla et pelkällä ruoalla sen vois saada pois -jos on vähääkäänn jutellu lääkärin kanssa...
        ...eikä närästyksestä tuleva haavautuma taatusti voi paremmin kun läppää venytetään tahallisesti.
        enemminkin just päinvastoin.

Kirjoitatko läpän heittämisestä vai jostain oletetusta elimestä. Ei ruokatorven alausuulla ole mitään läppää venytettäväksi vaan ruokatorven sulkijalihas, joka löystyessään päästää helposti läpi mahan sisältöä happoineen päivineen.

• refluksikurkku
        hiphaphuu kirjoitti:

Kirjoitatko läpän heittämisestä vai jostain oletetusta elimestä. Ei ruokatorven alausuulla ole mitään läppää venytettäväksi vaan ruokatorven sulkijalihas, joka löystyessään päästää helposti läpi mahan sisältöä happoineen päivineen.

on puhekielinen termi, jota täälläkin on viljelty - sitä tuo kirjoittaja varmaan tarkoitti.
        "Sulkija" koostuu monesta osiosta ja se on lähinnä suurempipaineinen alue.

Esim tuolta www.refluksi.fi löytyy nuo perustiedot (Refluksi/Aiheuttajat).

• Onko näin

Rennietä, nexiumia ym. sun ei olis pitänyt koskaan aloittakkaan koska ongelmasi on hapon puute???

• Ninni*

Niin, kun en itse ole lääkäri. Lääkärihän minut määräsi mahaoireiden vuoksi tähystykseen, siinä todettiiin refluksi ja sen jälkeen määrättiin ensin Somacia (ja sängyn pääpuoli ylöspäin), kun siitä ei kuukauteen ollut juuri mitään apua, sitten Nexiumia, siitä ei ollut senkään vertaa apua, joten takaisin Somaciin...ja oireet usean kuukaudenkin jälkeen lähes ennallaan. Siis ällöttävä, kuvottava tunne ylävatsassa, tunne voimistui aina puolen yön jälkeen. Yritin yhtä ja toista ja jatkoin sit6ä Somacia.
        Sitten ajattelin,että kokeilenpa vielä tuota soodavettä...ja siinä oli minun kohdalla hyvä ratkaisu.
        Minulle siis toimii, eli hapoton vatsa ehkäö sittenkin....vaikka lääkäri ei sitä missään vaiheessa ottanut puheeksi.
        Ninni

• .........
        Ninni* kirjoitti:

Niin, kun en itse ole lääkäri. Lääkärihän minut määräsi mahaoireiden vuoksi tähystykseen, siinä todettiiin refluksi ja sen jälkeen määrättiin ensin Somacia (ja sängyn pääpuoli ylöspäin), kun siitä ei kuukauteen ollut juuri mitään apua, sitten Nexiumia, siitä ei ollut senkään vertaa apua, joten takaisin Somaciin...ja oireet usean kuukaudenkin jälkeen lähes ennallaan. Siis ällöttävä, kuvottava tunne ylävatsassa, tunne voimistui aina puolen yön jälkeen. Yritin yhtä ja toista ja jatkoin sit6ä Somacia.
        Sitten ajattelin,että kokeilenpa vielä tuota soodavettä...ja siinä oli minun kohdalla hyvä ratkaisu.
        Minulle siis toimii, eli hapoton vatsa ehkäö sittenkin....vaikka lääkäri ei sitä missään vaiheessa ottanut puheeksi.
        Ninni

että mahan tähystyksessä todettiin refluksi. Mulla ei nimittäin todettu vaikka refluksia onkin ollut.

• närästäjä
        ......... kirjoitti:

että mahan tähystyksessä todettiin refluksi. Mulla ei nimittäin todettu vaikka refluksia onkin ollut.

refluksi näkyy ruokatorvessa, toisilla ei.

• hapot-on
        ......... kirjoitti:

Refluksihan itse asiassa on toiminnallinen vaiva.Välitähystyksessä minullakin oli hapoton vatsa.

• refluksikurkku
        hapot-on kirjoitti:

Refluksihan itse asiassa on toiminnallinen vaiva.Välitähystyksessä minullakin oli hapoton vatsa.

vaivahan se tosiaan monella on eli ala- ja yläsulkijan vajaatoiminta.
        Kun ne tutkijat löytäisivät sen mekanismin, joka vaikuttaa niihin tahattomiin avautumisiin!
        Hermoratoja ja välittäjäaineita ... ja keliakiassa hormonitoimintaa ym ym.
        Siihen ei tosiaan ruokavalioista apua hirveästi ole muuta kuin lievissä tapauksissa ...

Jos siihen vielä on vatsankin toiminnallinen vaiva eli tuo hapoton
        vatsa, on se kyllä aika yhdistelmä ... vai tarkoititko, että sinulla on
        refluksioireita sen takia kun sinulla on hapoton maha? Kaikkihan me
        sinne vähempihappoisuuten ollaan tietty matkalla (tyypillinen oire iäkkäillä) -

Harmi, että sinulle on tullut noin nuorena - minkäikäinen tautisi todettiin?
        Kuulutko siihen porukkaan, joka joutuu käymään tähystyksessä joka vuosi?
        Kuinka usein käyt piikillä?

• ........

vai oliko sinulla pelkästään mahassa ällö olo. Nousiko mitään ylös ja oliko kurkkukipuja?
      Närästikö viljatuotteet jne..? Koostuiko päivän ateriat lähinnä viljasta? Käytätkö ruokavaliossa suolaa? jne..

• dfgdgdfg

Kärsin refluksista ja ärtyneestä paksusuolesta ja olen myös saanut helpotusta näihin vaivoihin soda streamin hiilihappovedestä. Aikaisemmin join vichyä, mutta toi on parempaa kun ei ole lisäaineita ja tulee halvemmaksi. En oikeen pysty juomaan enää mitään muuta. Sen avulla saa röyhtäyksen, mikä sit taas helpottaa oloa.

• ....................

arveltiinkin että se auttas noihin vatsavaivoihin, ei tohon refluksiin.
        tää viesti selittöö ainakin selvästi mihin se oikein auttaa. eli ei
        estämitenkään närästystä tai ylösnousua mut helpottaa jos mahaan
        kertyty ilmaa eikä pysty röyhtäileen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      155
      2523
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      146
      2362
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      101
      1049
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      881
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      63
      789
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      274
      707
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      697
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      690
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      668
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      648
    Aihe