Kun nyt näitä euroopan suuria teknisia innovaatioita jumaloivia auton omistajia aina eksyy väärille palstoille kehumaan/mollaamaan muita niin kerrottakoon muutamia asioita japsiautoista.
Toyota joka on maailman suurin autonvalmistaja ei ole ihan pikkujuttu. Valmistaa kuitenkin vain lisäksi Lexusta. Gm joka on toisena tekee useilla erimerkeillä kuten myös kolmantena tuleva Vw.
Toyota on ollut jo koko -90 luvun amerikan eniten myyty auto ja lexuksen rinnalla myös luotettavin koko maailmassa. Markkinat ovat täällä euroopassa pelkkää pipertelyä ja siksi eurooppalaisten autojen valmistajat eivät ole koskaan päässeet lähellekkään toyotan mainetta auton valmistajana ja edelläkävijänä.
Toyotat ovat kysyttyjä vielä vanhanakin ympäri maailmaa kun monista muista tehdään jo ratakiskoa tai nykyisin kai ämpäreitä. Saksalaiset ja myös amerikkalaiset ovat suojelleet omia markkinoita ja asiakkaittensa illuusioita omista valmisteistaan verottamalla tuontiautoja rankemmin jottei kupla puhkeaisi.
Pelkästään japanista ja koreasta automarkkinoille tuleva paine on niin kova että moni pienempi automerkki tulee kuolemaan ja siitä syystä tulemme näkemään vielä mersuja ja bemareita japsi tekniikalla, sorry.
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että japanilaisenkin automerkin euroopassa tehdyt mallit ovat huonompia kuin alkuperämaassa valmistetut ja syy on tietenkin eurooppalaisten, venäläisten ym. todella surkea työmoraali ja ahneus. Saksalaisesta insinöörin tarkkuudesta ja täsmällisyydestä onkin jo yhtä paljon aikaa kuin Hitlerin valtaan noususta. Kilpaautojen tekniikkakin on kaukana normaalin perheauton tekniikasta eikä ole missään valossa vertailukelpoista vaikka merkki voittojen myötä myykin paremmin wannabe kuskien piireissä. Jees tässähän tätä, ai niin itsehän kuljen nykyisin pääasiassa ja onneksi bussilla = hermo lepää mutta henkilöautoilla varmasti miljoonia takana.
LexusToyotaFaktaaEuroKuskeille
12
700
Vastaukset
- sinullekin
joka uskot, että se meistä joka selviää elämästä halvimmalla ja helpoimmalla on kaikkein onnellisin.
- saabisti1
sitä japsitekniikkaa tulee, jollei ole mitään mistä ne kopioi, tosi asia on, ettei japsiautoja, muutakaan tekniikkaa olisi olemassa, ellei ne kopioisi muilta ensin, sorry vaan.
- JARPPILA
uskot tuohon, uskot mihin vain.
- jupjup
JARPPILA kirjoitti:
uskot tuohon, uskot mihin vain.
ne vain on. Kukin ostaa mitä tykkää.
- toyo 2008
Saanko kysyä mitä ne japsit ovat nyt viimeisen 20 vuoden sisällä kopioineet? Eiköhän tuotekehitys ole omissa käsissä.
- kampo
toyo 2008 kirjoitti:
Saanko kysyä mitä ne japsit ovat nyt viimeisen 20 vuoden sisällä kopioineet? Eiköhän tuotekehitys ole omissa käsissä.
Nykyisin myös eurooppalaiset valmistajat "kopioivat" japanilaista muotoilua.
- nr 8793
toyo 2008 kirjoitti:
Saanko kysyä mitä ne japsit ovat nyt viimeisen 20 vuoden sisällä kopioineet? Eiköhän tuotekehitys ole omissa käsissä.
Toyota Corolla, Auris, Yaris taka-akselisto on idealtaan ja toteutukseltaa kopio v. 1974 esitellysta 1. sukupolven Golfista. Yhdystukiakselisto on vakiokauraa tänä päivänä monessa muussakin automerkissä. Kyseisen kopioinnin seurauksena mainittujen Toyotien ajo-ominaisuudet nousivat lähelle eurooppalaista tasoa. Ohjausta eivät ole osanneet vieläkään kopioida yhtä hyvin vaikka yritystä on siihenkin suuntaan.
- 32
Onnea sinulle Eurooppalaisen bussin kyydissä. :) niin ja Japanissa ei ole tuontitulleja.... :) Voi voi näitä Teroja.
- ertyu
Kukapa näitä tarinoita nyt tosissaan ottaa?? Huh
- Jakemanni
ertyu kirjoitti:
Kukapa näitä tarinoita nyt tosissaan ottaa?? Huh
Saksalaisuus tuntuu olevan aytotoimittajien mielestä ainoa oikea vaihtoehto. Esim. Renault Megane Coupen ajo-ominaisuuksien sanottiin maistuvan saksalaiselle. Elikkäs oli ne ominaisuudet sitten kopioituja tai ei, kunhan tuntuu saksalaiselta, se on silloin hyvä!
- outoa!
Jakemanni kirjoitti:
Saksalaisuus tuntuu olevan aytotoimittajien mielestä ainoa oikea vaihtoehto. Esim. Renault Megane Coupen ajo-ominaisuuksien sanottiin maistuvan saksalaiselle. Elikkäs oli ne ominaisuudet sitten kopioituja tai ei, kunhan tuntuu saksalaiselta, se on silloin hyvä!
Saksalaisten ongelmattomat ajo-ominaisuudet ovat suoraa seurausta maan osittain vaoaista ajonopeuksista. Perheautonkin on pakko olla turvallisuuden takia helppo hallittava ja vakaa kulkemaan kun sillä on lupa ajaa talla pohjassa.
Japanissa riittää ajo-ominaisuuksiksi kun vain on ilmaa renkaissa. Siellä autosuunnittelun päätavoite on paikallisen katsastuskäytännön takia saada auto kestämään ilman korjauksia 5 vuotta, joka on tavallinsin romutusikä ja olemaan hiljainen ruuhkassa seisottaessa.
- __________
Uusimmassa TM:ssä on artikkeli autojen markkinoista ja myynneistä.
Tällä hetkellä suurin henkilöautojen markkina-alue on Länsi-Eurooppa. Ei ihan mitään näpertelyä.
Ja kun vertaa aiempia vuosia, niin ei se ero niin suuri ole ollut Yhdysvaltojen markkinoiden kokoon.
Mutta voihan sitä aina väittää näillä palstoilla ilman mitään lähdetietoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818