Åland on osa ruotsia jolle on takeet historiasa lukeka vaika. Moni suomesa ei tiedä oikeasta Ahvenamaasta mitään. Ahvenamaa on ruotsinkieline siksi suomenkieliset ovat vieraita kun he puhuu vääräkieltä jota saaristossa ei osata monta sana. Åland pärjätä hyvin ilman suomalaisia ja kalastus on pääelinkeino myös sipulinviljelyä on paljo. Mitä tule itsenäisyyspäivä se ei merkitä Ahvenanmaalla mitää ja kukaan ei sitä huomata
sillä kaupatkin ovat auki ihan normalisti ruotsalaisia turisteja varten jotka halua ostaa tuda rahaa kauppiaile.
Sitä paitsi ruotsi olisi puolustanu Ahvenamaata eikä sitä olisi suomalaisten tarvinu puolusta.
Ahvenamaa kunnioitaa Ruotsia ja siksi suomalainen itsenäisyyspäivä ei ole tärkeä suomen lippu on häpeä Ahvenanmaalla tankoissa.
Ahvenamaa kuninioitaa itsenäisyttä vain vähä
Ålandi poiken
5
378
Vastaukset
- ålanderi
maasi ryssille?
Onko siulusikin myytävänä?- Ålandi poiken
Vaika sinä ola ålandi sinä sanoa noin. Me täälä vetää samaa köyttä ja olla yhtä poika, mutta sinä olla kavala.
Ollako sinä joku sutenööri vai mikä olet ?
- isoäiti 1914
kuuluu Suomelle tykkäätte siitä tai ette,ihan sama.Suomi on ainoa maa maailman historiassa,joka on maksanut sotakorvaukset.Joten miksi ihannoitte Ruotsia,joka ei tullut apuun,vaan jouduimme turvautumaan Saksaan,joka teki enemmän tuhoa,kuin kukaan voi ikinä ymmärtää???
- svensk parentes
Ahvenanmaan kunnallispolitiikka, verkar vara en vid begrepp.
- storkuken
utan löständer!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854990- 983158
- 473052
- 1992433
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj302190- 1331989
- 1781580
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161521Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51489- 171385