Buranasta "pelokkaaksi"

Olen päälle kolmikymppinen nainen ja olen viime vuosina pitänyt veskassa buranaa kovien kuukautiskipujen varalta. Muuten en syö lääkkeitä koskaan. Aiemmin ajattelin, että särkylääkkeethän ovat yleishyödyllisiä ja tutkittuina, yleisesti käytettyinä vaarattomia ja turvallisia.

Sain kuitenkin tuntemuksia vasempaan munuaiseen, ja myöhemmin kun luin särkylääkkeistä, osasin yhdistää munuaiskivun särkylääkkeisiin. Söin buranaa silloinkin vain kuukautisten takia. Sen jälkeen rajoitin oton minimiin ja vaihdoin Panadoliin, jolla en ole huomannut sivuvaikutuksia.

Mutta ei siinä kaikki... Burana on minulla ollut parhaiten tepsiviä lääkkeitä kuukautiskipuihin. Nyt pari viikkoa sitten otin yhtenä iltana puolikkaan 400 mg:n buranatabletista ja seuraavana aamuna sen toisen puolikkaan, eli 200 mg. Siitä lähipäivät mulla oli aika "jännä", melkein pelokas olo useaan kertaan!!

Eli ihan vinkkinä, että tavallisella särkylääkkeellä voi olla epämieluisia psyykkisiä vaikutuksia. Ja ikävää että niin on särkylääkkeen kohdalla, jota varmaan monet muutkin kerran kuussa popsivat!
0140
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset

Vanhimmat

Ei vielä vastauksia

Aloittaja odottaa vastauksia. Kerro oma näkemyksesi ensimmäisenä.

Kommentoi aloitusta


Mielialanen kirjoitti:

Olen päälle kolmikymppinen nainen ja olen viime vuosina pitänyt veskassa buranaa kovien kuukautiskipujen varalta. Muuten en syö lääkkeitä koskaan. Aiemmin ajattelin, että särkylääkkeethän ovat yleishyödyllisiä ja tutkittuina, yleisesti käytettyinä vaarattomia ja turvallisia.

Sain kuitenkin tuntemuksia vasempaan munuaiseen, ja myöhemmin kun luin särkylääkkeistä, osasin yhdistää munuaiskivun särkylääkkeisiin. Söin buranaa silloinkin vain kuukautisten takia. Sen jälkeen rajoitin oton minimiin ja vaihdoin Panadoliin, jolla en ole huomannut sivuvaikutuksia.

Mutta ei siinä kaikki... Burana on minulla ollut parhaiten tepsiviä lääkkeitä kuukautiskipuihin. Nyt pari viikkoa sitten otin yhtenä iltana puolikkaan 400 mg:n buranatabletista ja seuraavana aamuna sen toisen puolikkaan, eli 200 mg. Siitä lähipäivät mulla oli aika "jännä", melkein pelokas olo useaan kertaan!!

Eli ihan vinkkinä, että tavallisella särkylääkkeellä voi olla epämieluisia psyykkisiä vaikutuksia. Ja ikävää että niin on särkylääkkeen kohdalla, jota varmaan monet muutkin kerran kuussa popsivat!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu