Miksi uusille kuskeille

Navi G. Aattori

ei asenneta autoihin satelliittipaikanninta tai navigaattoria, jonka tietosuojaa vain muokataan laille sopivaksi?

Navigaattorilla tai paikantimella saadaan helposti tietoon nopeudet tietyillä tien pätkillä. Kaupunkialueella jos nopeus ylittää 60 km/h niin "punavalo" (= sähköinen yhteys poliisiin) palamaan suoraan tai lokiin kirjaustieto. Yleisrajoitusalueille maanteillä kesäaikaan 110 km ja talviaikaan 90 km tunnissa ja punavalo palamaan. Moottoriteillä sama periaate rajanopeuksista.

Tietosuojan vuoksi punavalo kirjautuisi lokiin ainoastaan, kun säädetty rajanopeus ylitetään.

Kolmesta punavalosta eli poliisille ilmoituksesta tai lokin tulkinnasta kortti hyllylle. Onhan raskaassa kalustossakin ajopiirturi, tämä olisi vähän samanlainen mutta kevyempi versio. Loppuisi kilpa-ajo ja muu paha töppäily.

10

316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fknafdkö

      maksat?

      • kolareiden,

        yli- ja ulosajojen aiheuttamat vammautumiset, työkyvyttömyydet ja kuolematkin. Niitä maksetaan me kaikki ja aina vaan lisääntyvässä määrin, jos jotain radikaalia ei tehdä.

        Nuorten ja nuorten aikuisten ajo- ja liikenneasenteet eivät ole yksin heidän oma vikansa. Syytä niihin on vähintäänkin yhtä paljon meissä vanhemmissa. Meiltä ne mallit ja asenteet on opittu.

        Tuo GPS:ään perustuva systeemi ei ole lainkaan huono idea. Pitää tylysti vaan tehdä niin, että jos ei ole varaa hankkia laitteita, niin sitten ei ajeta. Ei autolla-ajo ole mikään kansalaisvelvollisuus tai oikeus, joka pitää kaikille taata varallisuudesta riippumatta. Elämä vaan on - ei tasapuolista, eikä oikeudenmukaista. Ja tuskin laiteen hinta olisi kynnyskysymys jos esim. valtio olisi mukana jättämällä siitä verot perimättä ja myös vakuutusyhtiöt saataisiin mukaan. Viime kädessä maksakoon vanhemmat laitteen. Monet vanhemmat sen bemarinkin jälkikasvulleen ostavat ja vielä bensatkin. Monet vanhemmat varmasti makaisivat mielelläänkin pienen maksun, jos sillä saa edes hiukan paremman mielenrauhan lasten ollessa tien päällä.

        Jatkuvasti rytisee, invalideja ja kuolleita tulee liukuhihnalta. Pakkohan jotain on tehdä ja se ikävä puoli siinä on, että kaikki maskaa. eteenkin se, jos ei tehdä mitään.


      • pnbpnfa
        kolareiden, kirjoitti:

        yli- ja ulosajojen aiheuttamat vammautumiset, työkyvyttömyydet ja kuolematkin. Niitä maksetaan me kaikki ja aina vaan lisääntyvässä määrin, jos jotain radikaalia ei tehdä.

        Nuorten ja nuorten aikuisten ajo- ja liikenneasenteet eivät ole yksin heidän oma vikansa. Syytä niihin on vähintäänkin yhtä paljon meissä vanhemmissa. Meiltä ne mallit ja asenteet on opittu.

        Tuo GPS:ään perustuva systeemi ei ole lainkaan huono idea. Pitää tylysti vaan tehdä niin, että jos ei ole varaa hankkia laitteita, niin sitten ei ajeta. Ei autolla-ajo ole mikään kansalaisvelvollisuus tai oikeus, joka pitää kaikille taata varallisuudesta riippumatta. Elämä vaan on - ei tasapuolista, eikä oikeudenmukaista. Ja tuskin laiteen hinta olisi kynnyskysymys jos esim. valtio olisi mukana jättämällä siitä verot perimättä ja myös vakuutusyhtiöt saataisiin mukaan. Viime kädessä maksakoon vanhemmat laitteen. Monet vanhemmat sen bemarinkin jälkikasvulleen ostavat ja vielä bensatkin. Monet vanhemmat varmasti makaisivat mielelläänkin pienen maksun, jos sillä saa edes hiukan paremman mielenrauhan lasten ollessa tien päällä.

        Jatkuvasti rytisee, invalideja ja kuolleita tulee liukuhihnalta. Pakkohan jotain on tehdä ja se ikävä puoli siinä on, että kaikki maskaa. eteenkin se, jos ei tehdä mitään.

        tosissasi että tuo HIENO systeemi jäisi vain nuorison riesaksi? Jos mielestäsi Isoveli VALVOO systeemi on oikeudenmukaista niin ei muuta kun siru nahan alle jokaiselle. Saadaan reaaliaikainen tieto kauanko Jaska istui baarissa ja montako kaljaa maksoi itse sillä siruun liitetyllä maksukortilla. Tiedetään myös kenen kämpäsä Lissu oli yötä ja ehtikö ajoissa töihin


      • kolareiden,
        pnbpnfa kirjoitti:

        tosissasi että tuo HIENO systeemi jäisi vain nuorison riesaksi? Jos mielestäsi Isoveli VALVOO systeemi on oikeudenmukaista niin ei muuta kun siru nahan alle jokaiselle. Saadaan reaaliaikainen tieto kauanko Jaska istui baarissa ja montako kaljaa maksoi itse sillä siruun liitetyllä maksukortilla. Tiedetään myös kenen kämpäsä Lissu oli yötä ja ehtikö ajoissa töihin

        oli käsitääkseni se, että laite on auton varuste, ei kuljettajan.

        En kannata kuvailemaasi isoveli valvoo systeemiä, en missään tapauksessa, ja jos tarkkaan luet viestini, niin huomaat, että itse laajensit idean kyttämään kuka Lissun peittoa heiluttaa. Siis ei mitään siruja ihon alle systeemejä. Ajoneuvokohtainen laite, jonka tieto on luottamuksellinen ja jonka tallentaman LIIKENNETIEDON vain viranomainen pystyy purkamaan.

        Tuohan on vain idea ja siitä saa olla sitä mieltä mitä kukin haluaa, mutta ainakin minun mielestäni idea on keskustelun arvoinen. Jos ja KUN sulla on muita ja parempia ideoita, joilla tuota ongelmaa saataisiin pienennettyä, niin kerro ihmeessä. Mielellään niitä lukisi varmasti muutkin.


    • inssi´´

      Kuskin airbagin tilalle katkaistu haulikko. Nopeusmittaus gps:stä ja jos ylinopeutta 10kmh, haulikko laukeaa. Lupaan että kaahaaminen loppuu.

      • mut takuulla

        toimiva. Yleinen asenneilmapiiri ei vaan taida olla valmis tuohon - vielä.


    • Jokke1957

      Tämänhän olisi hyvä idea, mutta toteutunee vasta tulevaisuudessa. Näissä kolareissa joita nuoret ajaa on suurimmaksi osaksi syynä väärä asenne ja siinä vieressä istuva ja örisevä humalainen kaveri. Autojen nopeuksia voisi rajoittaa myös niin, että puututaan konehuoneenpuolelle laittamalla nopeuden rajoitin. Ja sitten vaikka niin, että kolmesta ylinopeudesta kortti kuivumaan määrä ajaksi, ja inssikoe siihen päälle . Se on kaikkein parasta se menee perille se käsky: elä aja ylinopeutta ja ennenkaikkea elä aja kilpaa toisten kanssa yleisillä teillä. Kun kortti otetaan pois niin silloin vasta nuori tietää ja tiedostaa, että jotain tuli tehtyä päin mäntyä. Olen asunut Ruotsissa tovin aikaa ja ajokulttuurilla on eroa kuin yöllä ja päivällä. Tämänhän toki kaikki varmaankin tietävät, mutta silti ollaan tuolla liikenteessä kuin muita ei olisi laisinkaan. Suomalaisilla on yksi vakava puute ajamisessa. Itsepäisyys ja turha kiire. Oikealta tullaan ja ei väistetä vaikka olisi mahdollista, kunhan kerkiää vain eteen kääntyä niin perään ajaja maksaa viulut. Vaikka henki menisi niin eteen tullaan. Kukaan ei kuitenkaan myönnä tätä, sanotaan vain, että enhän minä niin tee ne on ne Mersu kuskit jotka niin tekevät. Mutta kyllä niin moni tekee. Ja se on typerää. Ollaan niin pollevia ja ammattitaitoisia kuskeja kun jutellaan kesken näistä, mutta kun tielle päästään niin jokin ihme tulee kun heti ollaan niinkuin tuli olisi takalistossa ja periksi ei anneta, huono itsetuntokin varmaan vaivaa Suomalaisia autoilijoita. Suomihan on suhteellisen nuori autoilu maa ja voi johtua siitäkin osittain tämä hullun lailla ajo. On kuin pikku lapsi olisi saanut lelun ja sitten ollaan niin siitä innoissaan. Toivottavasti nyt tämän kirjoituksen jälkeen ajelette kunnolla. Keinoja on monia ehkäisemään kolareita. Yksi olisi myös, että nostettaisiin sakkoja roimasti. Ja auto valtiolle ja samantien prässättäväksi. Loppuise se hurjastelu kyllä sitten.

      • Asennevammaiset ...!

        kortti POIS aina,kun jää kiinni ja merkintä rekisteriin samalla tyylillä,kuin luottotiedoilla menettäneillä!!!.Myös A-GPS sateliitti paikannus 2.keino!.
        Muu ei auta.Ja jos ajaa siitä huolimatta ilman ajokorttia,niin toisen kerran kiinni jäämisellä vankilaan -TAI jopa linnaan!!!.
        On se ihme,jollei tieliikenne laki ja viranomaiset saa tällaiset kuskit "OJENNUKSEEN"!.


      • joku ihmeen

        itsetuhoisuusbugi. Ilman sitä puhuttais venäjää ja maksettas ruplilla.

        Missä urheilulajeissa suomalaiset pärjää? Mäkihyppy, moottoriurheilu: ralli, formula muut rata-autoluokat, eri moottoripyöräilylajit, ylipäänsä lajeissa, joissa mennään isoilla riskeillä. Jos ei urheilla, niin sitten ryypätään hengenlähtörajoille. Joku ihmeen vimma meillä on jatkuvasti testata, että joko napsahtaa.

        Vaatii aika tiukkaa asennekasvatusta, että kehittyy niin hyvä itsehillintäkyky, ettei päästä tuota bugia sotkemaan joka hommaa.

        Aina on ruotsalaisia kadehdittu - ja syystäkin. Syyn tähän meidän tonttuiluun kirkastaa oivallisesti Alangon Ismo kappaleessaan Kun Suomi putos puusta.

        Tuli autotkin meille liian äkkiä.


    • Järjestelmä

      ohjaamaan polttoaineensyöttöä silleen että vaikka esmerkiks viiden ylinopeuden jälkeen syöttö loppuu. Poliisin olis helppo poimia hyytyvät ja hyytyneet autot sakotettavaks ja kuskeilta kortit pois. Loppus samalla pakenemisyrityksetkin.

      Toi on ehottomasti kehittelemisen arvoinen idea.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaivattusi

      Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      184
      8505
    2. En löydä sinua

      En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4608
    3. Ketä julkkista

      kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4168
    4. Tunniste

      Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3692
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

      ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3166
    6. Miten, milloin

      Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2930
    7. Ne oli ne hymyt

      Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2636
    8. Haluan huomiota sulta

      nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      38
      2404
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

      niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2103
    10. Mitä haluat oikeasti

      Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2076
    Aihe