Piparien koriste...saako syödä??

...............

Saako raskaana ollessa syödä valkuais-tomusokeri -kuorrutuksella koristeltuja piparkakkuja? Kun kananmunahan niissä on raakaa...oletteko syöneet?

12

1136

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuota noin

en ole koskaan valkiuaista itse laittanut tomusokeriin... veteen sen kanssa pystyy tekee näin ainakin meillä... kannattaa vesi tomusokeri kuorrutusta käyttää jos on yhtäään epävarma asioista...

• 00000000000

Vesi-tomusokeri -seoksella kuorrutteesta tulee jotenkin "harmaampaa", ei lähellekään niin kaunista kuin valkuaisvaahdolla....

• Saaruli86

Hmm tuota olen kondiittori ammatiltani, ja kananmunaa käytetään pipareiden koristelussa (kutsutaan pikeriksi). Itse olen 19 3 vk ja syön itse mitä mieli tekee olen varmaan kamala äiti joidenkin mielestä mutta ei raskaus ole mikään ruoka allergia. En nyt ihan raakaa kalaa lähde syömään, mutta normaalisti mielestäni saisi elää vaikka raskaana onkin.

• Tupla

Eikös suomalaisia munia saa syödä raakanakin..

• mum09
        Tupla kirjoitti:

Eikös suomalaisia munia saa syödä raakanakin..

tas näitä voiko sitä ja tätä syödä-äitejä... minä vetelin kuule aurajuustoa kilotolkulla kun olin raskaana ja terve tyttö mulla nyt on.
        sen vaan sanon että jos teille keskenmeno tulee tai jokin"vika" lapseen niin se johtuu tuosta ainaisesta stressaamisesta, ottakaa rennosti ja nauttikaa raskaudesta älkääkä miettikö mitä sinne suuhun laittaa!
        se että mietitte koko yhdeksän kuukautta että mitä saa syödä ja mitä ei niin ei tee tistä yhtään sen parempia äitejä kuin niistä jotka raskaudestqaan nauttivat ja ottavat rennosti! olette raskaana ette sairaita!

• sushinsyöjä

Miten niin muka raakaa kalaa ei saa syödä?
        Tuoretta, raakaa kalaa käytetään esim. sushissa ja sen syönti ei ole kielletty raskausaikana. Tästä on ollut juttua lehdissä ja neuvolastakin olen asian tarkastanut:) Kuten muuten ei tosiaan raakojen kananmunienkaan syönti Suomessa.

• en söisi
        sushinsyöjä kirjoitti:

Miten niin muka raakaa kalaa ei saa syödä?
        Tuoretta, raakaa kalaa käytetään esim. sushissa ja sen syönti ei ole kielletty raskausaikana. Tästä on ollut juttua lehdissä ja neuvolastakin olen asian tarkastanut:) Kuten muuten ei tosiaan raakojen kananmunienkaan syönti Suomessa.

sisältää listeriariskin

• ...............

Kyllähän esim majoneesikin tehdään raakaan kananmunaan. Majoneesi tulee syödä mahdollisimman tuoreena (koskee itsetehtyä), mutta muuten siinäkään ei mitään kummempaa vaaraa ole, kuin vatsanväänteet ja löysä maha.

Ikinä ole kuullut, ettei piparien koristelua saisi syödä. Eiköhän noissa ruokasuosituksissa löydy paljon vakavampiakin asioita (maksa).

• suloisa 40+2

Suomalaista raakaa kananmunaa on turvallista syödä, koska siinä salmonellan riski on olematon. Viimeksi kun suomalaisista kananmunista löytyi salmonellaa, oli se kananmunan kuorissa. Joten jos et kuoria syö, niin ihan vapaasti voit syödä kananmunaa raakanakin.

• mamma 38+7

Pipareissahan on inkivääriä, jonka syömistä ei suositella raskausaikana. Joten sinuna olisin paljon huolissani itse pipareista, kuin siitä kuorrutuksesta.

• Sitä..

on mausteena niin vähän, että voi ihan huoletta syödä.. Inkiväärivalmisteet ym. on sitten asia erikseen..

• tätä taas

Omaa järkeäkin on sallittua käyttää. Inkivääri ei ole pieninä määrinä mausteena mitenkään vaarallista, eikä mitä todennäköisimmin suurinakaan. Tutkimuksessa ei tosiaankaan selvinnyt mitään selkeää tulosta, jonka perusteella inkivääri on sikiölle vaarallista. Sitä vain epäiltiin. Sitä paitsi onko tullut mieleen, että Aasiassa inkivääriä on suurin piirtein joka ruuassa, joten jos se olisi selkeästi haitallista odotusaikana niin se olisi siellä jo huomattu aika kauan aikaa sitten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3613
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2294
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2057
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1519
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1309
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1275
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1265
    Aihe