rasvaiset hiukset!!

tipitii..

voi apua!

onko kenelläkään ollut raskauden aikana ongelmaa rasvoittuvien hiusten kanssa?
odotan nyt toista lastani ihan alkuvaiheessa ja tuntuu että hiukset ovat jatkuvasti ihan p*skaiset! edellisessä raskaudessa oli juuri toisin päin, eli riitti hiusten pesu suunnilleen kerran viikkoon (tämä tilanne pysyi myös raskauden jälkeen, niin kauan kuin nyt tulin sitten taas raskaaksi). nyt olisi pestävä ainakin joka toine pv, ellei useamminkin.

onko tämä normaalia??? olen käsittänyt, että "normaalia" on se, että hiukset eivät juuri rasvoitu.. :/

11

5541

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ts

      Mulla kans rasvoittuu ja toista odotan ihan alkuvaiheessa. Kokoajan on tukka paskanen :(( Ärsyttävää.
      Pitäs kai ostaa rasvottuville hiuksille olevaa shampoota.

      • ......

        mut sit keskiraskaudessa muuttu päinvastaiseksi, ei rasvoitu oikeastaan yhtään. varmaan se alkuraskauden hormmonihyökkäys aiheuttaa tuota tilapäisesti.


    • -----

      Täällä kans! Just menossa suihkuun =)
      30 viikko menossa ja koko ajan likaiset hiukset! Ärsyttävää! Joka päivä saa pestä ja siltikin ennen suihkuun menoa on rasvaiset hiukset! Joskus oon pessyt hiukset kakskin kertaa päivässä.
      Kolmatta odotan enkä muista kans et olis aikasemmissa raskauksissa ollut tämmöstä.

      • saaagadgdg

        eri sukupuolta oleva vauva, kuin mitä aiemmat olivat? johtuiskohan siitä..?


      • -----
        saaagadgdg kirjoitti:

        eri sukupuolta oleva vauva, kuin mitä aiemmat olivat? johtuiskohan siitä..?

        Kaks poikaa on jo ja tästä kolmannesta ei oikeestaan ole tietoa kumpi on. Rakenneultrassa hyvin epäröiden et vois olla tyttö. Oon kans sitä miettinyt et vois johtua siitä jos nyt oliskin tyttö =)


      • Hjoky

        Mulla eka oli poika. Hiukset oli tuuheat ja pysyi viikonkin puhtaina. Nyt odotan tyttöä, hiukset näyttää jo kuivuttuaan ihan likaisilta eikä pesu kerran päivässä meinaa riittää. Lisäksi ne on huonokuntoiset ja eivät tunnu yhtään omilta.


    • KultaKutri

      En osaa sanoa,likastuuko enemmän,vähemmän vai samanverran,kun saunon joka päivä.Olen ajatellut,ja lapsosillekkin opettanut,että päivittäinen pesu kuuluu ihmisen arkirutiineihin..Tokihan esim.kuivia hiuksia säästääkseen,voi käydä suihkussa,kastamatta hiuksia..Itse toimin niin aamuisin.
      Jos hiukset,pesemisestä huolimatta,rasvottuu,kandee varmaan piipahtaa kampaamosta ostaan oikeanlainen pesuaine,ja hoitoainetta vain joskus kutreille.Useisiin mieltä askarruttaviin pikku pulmiin on olemassa aikakin simppeli ratkaisu..

    • Kokeile..

      käydä ostamassa jostakin kampaamosta syväpuhdistavaa shampoota. Itselläni on auttanut kun on joskus ollut ongelmaa ylirasvoittuvien hiusten kanssa.. Kannattaa pestä silloin tällöin (pari kertaa kk) niin lähtee hiuksista kaikki pesuainejäämät ym. mitä hiuksiin saattaa kertyä, mutta ei siis suositella jatkuvaan käyttöön.

    • no poo

      mä luin lehdestä ja sitten netistäkin ihmisistä jotka ei käytä ollenkaan shampoota (no poo), ja osa näistä on päätynyt aiheeseen juuri rasvoittuvien hiusten vuoksi. Nyt on toinen viikko kokeilua menossa ja pää on kyl aika rasvanen, ihon oman rasvantuotannon pitäis tasoittua 2-6 vkon aikana. siin pestään vaan kuumalla vedellä ja alkuun voi pestä soodalla ja huuhdella etikkavedellä.. sillä saa kyllä puhdasta, mut jatkossa olis tarkoitus olla ilman.. Siis mulla oli kerran päivässä pestävä pää ennenkin raskautta. Saas nähdä jatkanko vai siirrynkö lantattuun shampooseen.. Pointti oli se että shampoot on liian voimakkaita..

      • m´np

        Mulla menossa rv17 2 ja hiukset täytyy pestä joka päivä rasvoittumisen vuoksi. Nyt minulla kolmas raskaus ja ensimmäisessä raskaudessa mulla rasvottu hiukset samalla lailla, silloin tuli tyttö. Kun taas viime raskaudessa hiukset oli tosi hyvässä kunnossa ja poika tuli. En nyt siis tarkoita että hiusten rasvoittuminen tarkottaisi että on varmasti tulossa tyttö.
        Itsellä on kyllä tyttöolo mutta sen näkee sitten kumpi meille tulee...
        Mutta eikö sitä sanota että "tyttö vie äitinsä kauneuden" :)


      • ällötukka
        m´np kirjoitti:

        Mulla menossa rv17 2 ja hiukset täytyy pestä joka päivä rasvoittumisen vuoksi. Nyt minulla kolmas raskaus ja ensimmäisessä raskaudessa mulla rasvottu hiukset samalla lailla, silloin tuli tyttö. Kun taas viime raskaudessa hiukset oli tosi hyvässä kunnossa ja poika tuli. En nyt siis tarkoita että hiusten rasvoittuminen tarkottaisi että on varmasti tulossa tyttö.
        Itsellä on kyllä tyttöolo mutta sen näkee sitten kumpi meille tulee...
        Mutta eikö sitä sanota että "tyttö vie äitinsä kauneuden" :)

        Eli tää on mun eka raskaus, oon menossa rv 16 4 ja minullakin on ollut koko raskauden ajan ihan äärettömän rasvaiset hiukset :s joka päivä on pestävä. ainoan pienen helpotuksen sain kun laitoin vaaleita ohuita raitoja hiuksiini ja sitten leikkautin kätevän lyhyehkön kampauksen ja olen alkanut kuivaajalla kuivaamaan hiukseni heti pesun jälkeen. enää ei niin nopeaa rasvoitu kuin ennen kun oli se pikku ponnari :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe