Kiropraktikoista...

Muumimammeli

Olen lueskellut kirjoituksia kiropraktikoista, minäkin menin erääseen kirpraktikkokeskukseen. Kai hoidon antajat ovat ihan ok, mutta en pidä siitä, että hoitopaikka on iso huone, jossa makaa monta asiakasta, heitä sitten niksautellaan, ja sivulla vielä monta katselijaa! Ei mitään yksityisyyttä!

Itsekin katselin sivusta, näytti kuin asiakkaat olisivat jotain nukkeja, heitä väänneltiin vähän ja sitten "rusautettiin" ja se oli siinä, sitten seuraava, kuin liukuhihnatyötä. Kesto minuutin, anna 60 euroa kiitos ja näkemiin.

Haluaisinkin tietää olisiko jossain sellaista kiropraktikkoa, joka antaa vähän henkilökohtaisempaa hoitoa, ei mitään näytösluonteista, vaihtaisin sellaiseen, vai onko se tällaista kuvaamaani joka puolella.

16

4530

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öööööä

Itse kävin syksyllä Lahdessa kirolla, samanlainen kokemus. Rahastusta, ei muuta. Kunpa ihmiset tekisivät suoraan reklamaatioita näille kiroille ja osoittaisivat tyytymättömyytensä niin ehkä asia muuttuisi. Jos kukaan ei valita niin toiminta ei muutu.
      Itsellekin tyrkytettiin vuoden hoitojaksoa, joka olisi pitänyt maksaa etukäteen ja olisi maksanut useamman tonnin. Ensimmäiset kolme käyntiä olivat täyttä humpuukia ja heidän oman toimintansa mainostamista jotta olisivat saaneet asikkaat sitoutumaan vuoden hoitoihin. Pari niksautusta tekivät ja 65e/kerta.

• Aulikki Kii

Eräs tuttavani kävi myös tällä Lahden kiropraktikka-asemalla muutaman kerran ja totesi sen ihan rahastukseksi! Eka kerroilla ei anneta hoitoa vaan pidetään yhteisluentoja sellaisista asioista jotka kaikki tietävät muutenkin. Sitten pitäisi sitoutua vuodeksi tuhansilla euroilla, vaikka ei paljon vikaa olisikaan!! Siis joku tulee kuntoon esim. yhdellä käynnillä, senjälkeen huvin vuoksi niksautéllaan loppuvuosi! Ei kiitos!

Ihme ettei kuluttajansuojalaki puutu toimitaan!

• ei hoidettuuaa
        Aulikki Kii kirjoitti:

Eräs tuttavani kävi myös tällä Lahden kiropraktikka-asemalla muutaman kerran ja totesi sen ihan rahastukseksi! Eka kerroilla ei anneta hoitoa vaan pidetään yhteisluentoja sellaisista asioista jotka kaikki tietävät muutenkin. Sitten pitäisi sitoutua vuodeksi tuhansilla euroilla, vaikka ei paljon vikaa olisikaan!! Siis joku tulee kuntoon esim. yhdellä käynnillä, senjälkeen huvin vuoksi niksautéllaan loppuvuosi! Ei kiitos!

lukijoille tiedoksi jäsenkorjaajat taas liikenteessä

• Väinönen
        ei hoidettuuaa kirjoitti:

lukijoille tiedoksi jäsenkorjaajat taas liikenteessä

Lopeta jo se jäsenkorjaajista höpöttely! Ei sinua kukaan ota tosissaan! Saahan ihmiset kertoa kokemuksiaan kiropraktikoista tänne, vai kiellätkö sen? Oletko itse se kiropraktikko jota moititaan, kun noin tunget joka väliin kommenttisi?

• ei hoidettu
        Väinönen kirjoitti:

Lopeta jo se jäsenkorjaajista höpöttely! Ei sinua kukaan ota tosissaan! Saahan ihmiset kertoa kokemuksiaan kiropraktikoista tänne, vai kiellätkö sen? Oletko itse se kiropraktikko jota moititaan, kun noin tunget joka väliin kommenttisi?

koska tiedän että ainoat tahot joilla on KOULUTETUISTA MANUAALITERAPEUTEISTA negatiivista julkista tiedotettavaa ovat JÄSENKORJAAJAT jotka yrittävät saada koulutettujen tahojen asiakkaita heidän asiakkaiksi. Hassua on että jäsenkorjaajat pyytävät sen samaisen 50e kerrasta kuten koulutettutitkin joilla on 5v koulutus takana ja vakuutukset olemassa:=) eli kysynkin teiltä nin mikä oli rahastusta:) eikö kipufoorumilla ole toimintaa enää:) aika hiljasta on ollu. Pitäisköhän ghanan tulla vierailemaan taas:)

• Äittee
        ei hoidettu kirjoitti:

koska tiedän että ainoat tahot joilla on KOULUTETUISTA MANUAALITERAPEUTEISTA negatiivista julkista tiedotettavaa ovat JÄSENKORJAAJAT jotka yrittävät saada koulutettujen tahojen asiakkaita heidän asiakkaiksi. Hassua on että jäsenkorjaajat pyytävät sen samaisen 50e kerrasta kuten koulutettutitkin joilla on 5v koulutus takana ja vakuutukset olemassa:=) eli kysynkin teiltä nin mikä oli rahastusta:) eikö kipufoorumilla ole toimintaa enää:) aika hiljasta on ollu. Pitäisköhän ghanan tulla vierailemaan taas:)

Turhaa täällä riehut ja otat paineita toisten kirjoituksista! Itse en menisi jäsenkorjaajalle, paitsi tietysti jos joku tuttu siellä käynyt kehuisi. Mutta...kannatatko itse tuollaisia luentoja ja vuoden sitoutumista, vaikka kuinka olisi kouluttautunut kiropraktikko? Itse ainakin kävisin sellaisella, joka hoitaa vain sen verran että asiakas saadaan kuntoon ja se olisi siinä, eihän kukaan tiedä että joku vaatii juuri sen vuoden verran hoitoa!

• ööööööä
        ei hoidettu kirjoitti:

Mitenkä voit sanoa että ainoat tahot jotka kritisoivat kiropraktikkoja ovat jäsenkorjaajat??
        Minä en ole jäsenkorjaaja enkä heidän toiminnastaan muutenkaan mitään tiedä.

Tuo Lahden asema valitettavasti kuuluu näihin paikkoihin joista monella huonoja kokemuksia.
        Varmasti heillä on koulutusta ja osaamista, mutta tapa millä toimivat ei heille ainakaan positiivista julkisuutta tuo.

• ööööä
        Aulikki Kii kirjoitti:

Itse kun tuolla kävin niin olin melko kipeä selästäni(olen vieläkin), ja olin niin vihainen koko touhusta että oli tarkoitukseni ottaa yhteyttä kuluttajasuojaan heidän toiminnastaan mutten sitten jaksanut kun olin sen verta kipeä.
        Mietin että onko mahdollista vielä tehdä valitusta, kun käynnistä on jo muutama kuukausi.

• JKF
        ööööä kirjoitti:

Itse kun tuolla kävin niin olin melko kipeä selästäni(olen vieläkin), ja olin niin vihainen koko touhusta että oli tarkoitukseni ottaa yhteyttä kuluttajasuojaan heidän toiminnastaan mutten sitten jaksanut kun olin sen verta kipeä.
        Mietin että onko mahdollista vielä tehdä valitusta, kun käynnistä on jo muutama kuukausi.

Kyllä voit valittaa vieläkin!

Myös minä valittaisin, en vain nyt jaksa paneutua asiaan tällä hetkellä. Minäkin olen käynyt Lahdessa ilmeisesti samassa paikassa. Jo toisen luennon aikana aloin "hiiltymään", odotin sitä hoitoa, mutta eiväthän he sitä antaneet ennenkuin neljännellä kerralla. Nyt olen ajatellut mennä jollekin muulle lahtelaiselle kiropraktikolle, jossa saa hoitoa joka ei ole näytösluontoista!

Tässä lahtelaisessa paikassa on tuolirivit, joissa lukee muistaakseni ekaksi paras paikka ja toiseksi paras paikka katsomossa. Siis niksautettavat ovat siinä katsottavana, en minä ainakaan pidä sellaisesta ja kaikki joille olen kertonut asiasta ovat olleet ihmeissään.

• hoidettu

> Kai hoidon antajat ovat ihan ok, mutta en pidä siitä, että hoitopaikka on iso huone, jossa makaa monta asiakasta, heitä sitten niksautellaan, ja sivulla vielä monta katselijaa! Ei mitään yksityisyyttä!

Tuollaiseen en minäkään ole vielä törmännyt.

>Haluaisinkin tietää olisiko jossain sellaista kiropraktikkoa, joka antaa vähän henkilökohtaisempaa hoitoa, ei mitään näytösluonteista, vaihtaisin sellaiseen, vai onko se tällaista kuvaamaani joka puolella.

Kyllä löytyy parempaa.

• aivan-,

loistavan k.praktikon ottaa vastaan Hyvinkäällä. Suosittelen lämpimästi.

• totuus julki

menkääpä katsomaan www.chirobase.org mitä koulutetuista kiropraktikoista kerrotaan

• totuus julki
        totuus julki kirjoitti:

menkääpä katsomaan www.chirobase.org mitä koulutetuista kiropraktikoista kerrotaan

jos haluat kääntää sen suomeksi, käytä google kääntäjä ohjelmaa

• joosh

>Hyvinkäällä. Suosittelen lämpimästi.

Olet varmaan sitten ainoa.

• hääx
        joosh kirjoitti:

>Hyvinkäällä. Suosittelen lämpimästi.

Olet varmaan sitten ainoa.

kirolle, ajatteles jos koulutettu kalevalainen kansanparantaja kertoisi asiakkaalle parilla ekalla kerralla jotain vitrun teoriaa ja käskisi maksaa tonnnin etukäteen, hhaah haah haha loppuisi varmaan työt.
        olen tottunut kun vaivoja on ollut käymään kansanparantajalla ja aina melkein on tullut pikkujutut kerralla kuntoon poislukien tenniskyynärpää joka pä'ä'si pahaksi kun erehdyin käymään lääkärissä ensin, mutta sekin tuli 3 käyntikerran jälkeen kuntoon. patellan virheasento korjaantui kerralla n 10 vuotta sitten eikä sen jälkeen ole ollut polvi kipeä.
        kesällä oli ruoto kipee ja kävin nais kalevalaisella ja olipas topakan makusta olo seuraavasta päivästä.

golf kyynärpää pari vuotta sitten korjaantui toisella kerralla vasta, ehkä syy että oli kova kiirus työssä enkä päässyt heti lähteen hoidettavaksi.

ei mitään monia kertoja siis tarvita, jos joku ehdottaa niin kyse ammattitaidon puutteesta

• slfjeorieri

Annoin suoraan palautetta kiropraktikolla siitä, että asiakkaat ovat kuin liukuhihnalla. Vastaus oli, että toiminta on niin hyvin organisoitua. Se siitä asiakaslähtöisyydestä. ;) Minun asiakkuuteni ainakin päättyi siihen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      193
      5147
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      37
      4537
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      11
      3171
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      263
      3092
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      160
      3021
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      54
      2578
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27