Voiko yritys maksaa palkkion (n. 100,00/kk) tavaran muodossa, niin ettei vastaanottaja joudu maksamaan veroja? Miten yritys toimii tällaisessa tilanteessa (saadakseen tuotteen vähennettyä varastosaldoista)?
Jos yritys maksaa palkkion lahjakorttina, niin että korttiin on tarkasti rajattu mihin tuotteeseen sen saa käyttää; onko silloin saajalleen verotonta tuloa? Voiko yritys siinä tapauksessa vähentää lahjakortin markkinointikuluna?
voiko yritys maksaa palkkion tavarana?
5
3883
Vastaukset
- Veroja...
joko yritys tai saaja maksaa verot. Ilman veroja ei selviää. Menee sitten tulo-, palkkio-,lahja- tai arpajaisverotuksen mukaan. Tuosta markkinointikulusta kannattaa kyllä verottajalta kysyä. Pointti on kuitenkin se että joku on saamassa jotain olkoon sitten tavarana. Yleensä se on rahan arvoinen etu josta verottaja haluaa päästä osalliseksi.
- 69
kannatta kysyä vieroittajalta, jotta ei aleta katsomaan suurennuslasilla kaikkia kirjanpitoasi,
sillä aina on parempi olla hiljainen veronmaksaja kuin joutua kerran vilpistä kiinni, heitä aina tarkkailaan ja pyydetään lisäselvityksiä.
pikkusummissa ei kannata kikkailla lain rajaa hipoen, ei varsinkaan jos yritysjohtaja tai palkan saaja ovat nuoria ja kokemattomia.- ...................
Jos tavara on korvausta tehdystä työstä, on se palkkaan rinnastettava tulo. verollista siis
- Anonyymi
Seuraavissa palkkaneuvotteluissa ajattelin pyytää seuraavanlaista kuukausipalkkaa:
2 salkkua (48 x 0,3l) Sandelssia (väh. 4,7%)
100 litraa E95
1000 kWh sähköä
20 x ateriaa työpaikkaravintolasta
10 kiloa perunaa
4 kiloa jauhelihaa
2 kiloa kahvia
Puoli kiloa sokeria.
Puoli kiloa porkkanaa
200 grammaa suolaa
40 kananmunaa.
Sekä 200€/kk.
Meneekö läpi- Anonyymi
Aivan sama kuin kysyisi, että "Nouseeko Haka Liigaan?"
....ja vastaus olisi että: "Nousee...nousee"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721157
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132867- 84803
- 51738
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?39584Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55549Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä296548Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t218512- 50504
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45492