onko kenelläkään kokemusta

avuton83

olen nuori nainen joka ollut alle 2 vuotta nykyisessä ammatissa, n. puoli vuotta töiden alkamisen jälkeen minulla alkoi niska-hartia seudun säryt, jotka vain pahenivat fysioterapiasta huolimatta... nyt olen ollut saraslomalla kesästä saakka, aina silloin tällöin viikon-kahden pätkiä töissä kokeilemassa... ilmapiiri työpaikallani on muuttunut todella vihamieliseksi minua kohtaan, jopa esimiehen osalta... nyt olisinkin palaamassa työhön osasairaspäivärahalla, mutta minua ahdistaa suunnattomasti ajatus että joutuisin palaamaan työhön missä "työkaverit" ja esimies syrjivät ja kohtelevat minua kuin lintsaria...

onko ketään kokenut samaa ja kuinka työssä oleminen lähti käyntiin?

2

320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työlaisakka

      ja voin sanoa, ettei työssä olosi parane. Olet joutunut nyt silmätikuksi, ja tulet olemaan sitä niinkauan, kun siinä firmassa olet.
      Näin on käynyt minulle, sekä monelle kaverilleni, työkaverille, kukin siitä syystä, että on joutunut kuka mistäkin syystä olemaan pidempään pois työstä, ilma oma syytään..sairaus, sairaat lapset, paha masennus yms, tai vaikkapa kuten minä, vakava onnettomuus.

      Joko sinun on kestettävä, tai haettava muuta työtä.

      Toivon sinulle jaksamista tulevaisuudessa, sitä tulet tarvitsemaan.

    • Työelämän_Guru

      Osasairauspäivärahaetuus otettiin käyttöön Suomessa vuoden 2007 alussa, joten se on vielä melko tuore uudistus. Osapäivärahan tarkoituksena on tukea 16–67 vuotiaan, sairauspäivärahaa saavan, kokoaikatyötä tekevän työntekijän (tai yrittäjän) paluuta omaan työhönsä pitkä sairasloman jälkeen. Jotta henkilö voi saada osasairauspäivärahaa, hänen on oltava siinä määrin työkyvytön, että hän on oikeutettu myös täyteen sairauspäivärahaan. Hakijan on myös kyettävä toipumistaan vaarantamatta hoitamaan osan työtehtävistään. Osasairauspäivärahakauden aikana työaika ja palkka ovat 40–60% aiemmasta työajasta ja palkasta. Tälle ajalle tehdään työsopimus osa-aikatyöstä. Osasairauspäivärahaa voidaan maksaa enintään 72 arkipäivän ajan kahden vuoden kuluessa.
      Onko esimiehesi tietoinen, mistä tässä etuudessa on kyse? Sinun olisi hyödyllistä keskustella avoimesti esimiehesi kanssa tilanteestasi ja myös siitä, miten tullaan toimimaan. Työpaikalla tulisi olla yhteisesti sovittu työ- ja sijaisjärjestely osasairauspäiväraha-etuutesi aikana. Myös työterveyshuollon olisi hyvä olla mukana töihin paluusi järjestelyssä. Parhaiten paluusi onnistuu yhteistyöllä työnantajan ja työterveyshuollon kanssa. Kokemuksia osasairauspävärahasta on myös hiljattain selvietty – tässä linkki, josta voit katsoa lisätietoja http://helda.helsinki.fi/bitstream/handle/10250/8148/Selosteita67.pdf?sequence=2

      T: Työelämän Guru

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      88
      1682
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      118
      1312
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1297
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1196
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1084
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      893
    7. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      390
      821
    8. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      812
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      805
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      133
      776
    Aihe