Avengeria vm 2008

Apuva, kiitos

Hei tietääkö joku minua autoista viisaampi seuraavanlaisessa asiassa: Minun avengerini on vuosimallia 2008 ja ajokilometrejä on kertynyt jotain 22 000 tkm. Ainoa ongelma on kun rattia kääntää jyrkästi niin kuuluu kauhea vingahdus sisälle autoon asti. Olen käyttänyt autoa liikkeessä tämän takia mutta mitään vikaa ei kuulemma ole. Itse olen keski-ikäinen nainen joka ei ymmärrä autoista sitten yhtäänmitään. Kertokaa te "viisaammat" mistä voi olla kyse, KIITOS.

10

1061

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ääni myös

Pysähdyksissä rattia kääntäen niin kutsutusti ääriasentoon silloin vain ohjaustehostaja ääntelee ja jos tehostaja ei vuoda ja siellä on riittävästi öljyä niin asiahan on kunnossa.

Epäilisin ohjaustehostajan ääntelyä / moniurahihnanluistoa kun siihen kohdistuu rasitusta et kertonut tapahtuuko moinen liikkeellä olessa moottorinkierroksista ja missä nopeudessa?

Parkkihallissa rattia ääriasentoihin käännellessä tyhjäkäynnillä tavanomaista ääntelyä.

• 1USA

Ohjaustehostimet eivät pidä siitä kun ohjauksen vääntää ääriasentoon ja pitää siellä: tehostimen pumppu ja venttiilit parkaisevat eli kiljahtavat ilkeästi. Ohjaus (ratti) kannattaa siinä kohtaa kääntää sentti takaisinpäin ja ääni lakkaa.

• tuo..

sitten vaan amerikan autojen ominaisuus, meinaan kun en ole muissa noin uusissa moista havainnut. Tuttavallani dodge vinkuu just samalla tavalla ja muutenkin siinä on ollut kaikenlaista vaivaa. Taidan pysyä euromerkeissä.

• apupenkillä ulvoo
        tuo.. kirjoitti:

sitten vaan amerikan autojen ominaisuus, meinaan kun en ole muissa noin uusissa moista havainnut. Tuttavallani dodge vinkuu just samalla tavalla ja muutenkin siinä on ollut kaikenlaista vaivaa. Taidan pysyä euromerkeissä.

Kuin muka "jenkki" pelit vinkuu ratti ääriasennossa, serkun kumminkaiman naapurin työkaverillakin Anjoviksessa vinkui ohjaustehostin joten taidan pysyä Amerikkalaisissa kun taitavat olla jossain sumujensaarilla tehtyjä sillipurkkeja.

• Heavy duty
        tuo.. kirjoitti:

Olen törmännyt samaan ominaisuuteen Citroenissa, Fiatissa, Bemarissa, Toyotassa, Kiassa jne.

• Pt
        tuo.. kirjoitti:

Mulla Hiace ja sama ääni vinguttaa kun kääntää rattia.Ei siis amerikan auton vika kun japsikin vinguttaa
        itellä on chrysleri eikä siinä kyllä ääniä ole kääntäessä.

• aisaakeli

avenger. mulla piti pakkasilla käynnistäesä kummaa ulinaa se tehostin ja tänään sitten sano sopimuksen irti. kilometreja 48000. takuuhan pitäs olla 2v uudella, eikö niin?

• kostaja

Onks tää nyt sit vielä ajankohtasta, mutta omassa 2008 Avengerissa rattia kääntäessä kuului vinkunaa ja määräaikaishuollossa voideltiin läpivientikumi. Ei vingu enää.

• Apuva, kiitos

Hei, kiitos asiallisesta vastauksista. Voinko viedä auton liikkeeseen ja pyytää läpivientikumin voitelu tuohon vinkunaan? Tosin ei ole hajuakaan, mikä se on! Itse olen ollut tosi tyytyväinen Avengeriin, tosin alussa oli hankalaa totutella etuosan pituuteen... Hyvin on toiminut ja kaikki herkut on löytynyt. Toiseen en vaihtaisi,paitsi tietty parin vuoden välein uudempaan.

ps. ohjaustehostajan ääntelyksi ovat huollossa sanoneet vinkunaa.

• Kostaja
        Apuva, kiitos kirjoitti:

Hei, kiitos asiallisesta vastauksista. Voinko viedä auton liikkeeseen ja pyytää läpivientikumin voitelu tuohon vinkunaan? Tosin ei ole hajuakaan, mikä se on! Itse olen ollut tosi tyytyväinen Avengeriin, tosin alussa oli hankalaa totutella etuosan pituuteen... Hyvin on toiminut ja kaikki herkut on löytynyt. Toiseen en vaihtaisi,paitsi tietty parin vuoden välein uudempaan.

ps. ohjaustehostajan ääntelyksi ovat huollossa sanoneet vinkunaa.

Mulla ainakin tekivät voitelun ihan takuuseen kuuluvana työnä, kun määräaikaishuoltoon viedessäni kerroin vinkumisesta. Sitähän nyt ei voi mitenkään tässä tietää onko sun auton ohjauksen vinkuna läpivientikumista vai ohjaustehostimesta kuuluvaa. Huollosta kannattaa kysyä, että onko ne varmoja ettei asia korjaantuisi voitelulla. Minun mielestäni tuntuisi oudolta, että ohjaustehostimesta kuuluisi jotain ääntelyä ilman että siinä olisi jotain vikaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2701
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      156
      1304
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1155
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1018
    5. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      980
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      18
      956
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      879
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      875
    10. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      865
    Aihe