Avengeria vm 2008

Apuva, kiitos

Hei tietääkö joku minua autoista viisaampi seuraavanlaisessa asiassa: Minun avengerini on vuosimallia 2008 ja ajokilometrejä on kertynyt jotain 22 000 tkm. Ainoa ongelma on kun rattia kääntää jyrkästi niin kuuluu kauhea vingahdus sisälle autoon asti. Olen käyttänyt autoa liikkeessä tämän takia mutta mitään vikaa ei kuulemma ole. Itse olen keski-ikäinen nainen joka ei ymmärrä autoista sitten yhtäänmitään. Kertokaa te "viisaammat" mistä voi olla kyse, KIITOS.

10

1037

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ääni myös

      Pysähdyksissä rattia kääntäen niin kutsutusti ääriasentoon silloin vain ohjaustehostaja ääntelee ja jos tehostaja ei vuoda ja siellä on riittävästi öljyä niin asiahan on kunnossa.

      Epäilisin ohjaustehostajan ääntelyä / moniurahihnanluistoa kun siihen kohdistuu rasitusta et kertonut tapahtuuko moinen liikkeellä olessa moottorinkierroksista ja missä nopeudessa?

      Parkkihallissa rattia ääriasentoihin käännellessä tyhjäkäynnillä tavanomaista ääntelyä.

    • 1USA

      Ohjaustehostimet eivät pidä siitä kun ohjauksen vääntää ääriasentoon ja pitää siellä: tehostimen pumppu ja venttiilit parkaisevat eli kiljahtavat ilkeästi. Ohjaus (ratti) kannattaa siinä kohtaa kääntää sentti takaisinpäin ja ääni lakkaa.

      • tuo..

        sitten vaan amerikan autojen ominaisuus, meinaan kun en ole muissa noin uusissa moista havainnut. Tuttavallani dodge vinkuu just samalla tavalla ja muutenkin siinä on ollut kaikenlaista vaivaa. Taidan pysyä euromerkeissä.


      • apupenkillä ulvoo
        tuo.. kirjoitti:

        sitten vaan amerikan autojen ominaisuus, meinaan kun en ole muissa noin uusissa moista havainnut. Tuttavallani dodge vinkuu just samalla tavalla ja muutenkin siinä on ollut kaikenlaista vaivaa. Taidan pysyä euromerkeissä.

        Kuin muka "jenkki" pelit vinkuu ratti ääriasennossa, serkun kumminkaiman naapurin työkaverillakin Anjoviksessa vinkui ohjaustehostin joten taidan pysyä Amerikkalaisissa kun taitavat olla jossain sumujensaarilla tehtyjä sillipurkkeja.


      • Heavy duty
        tuo.. kirjoitti:

        sitten vaan amerikan autojen ominaisuus, meinaan kun en ole muissa noin uusissa moista havainnut. Tuttavallani dodge vinkuu just samalla tavalla ja muutenkin siinä on ollut kaikenlaista vaivaa. Taidan pysyä euromerkeissä.

        Olen törmännyt samaan ominaisuuteen Citroenissa, Fiatissa, Bemarissa, Toyotassa, Kiassa jne.


      • Pt
        tuo.. kirjoitti:

        sitten vaan amerikan autojen ominaisuus, meinaan kun en ole muissa noin uusissa moista havainnut. Tuttavallani dodge vinkuu just samalla tavalla ja muutenkin siinä on ollut kaikenlaista vaivaa. Taidan pysyä euromerkeissä.

        Mulla Hiace ja sama ääni vinguttaa kun kääntää rattia.Ei siis amerikan auton vika kun japsikin vinguttaa
        itellä on chrysleri eikä siinä kyllä ääniä ole kääntäessä.


    • aisaakeli

      avenger. mulla piti pakkasilla käynnistäesä kummaa ulinaa se tehostin ja tänään sitten sano sopimuksen irti. kilometreja 48000. takuuhan pitäs olla 2v uudella, eikö niin?

    • kostaja

      Onks tää nyt sit vielä ajankohtasta, mutta omassa 2008 Avengerissa rattia kääntäessä kuului vinkunaa ja määräaikaishuollossa voideltiin läpivientikumi. Ei vingu enää.

      • Apuva, kiitos

        Hei, kiitos asiallisesta vastauksista. Voinko viedä auton liikkeeseen ja pyytää läpivientikumin voitelu tuohon vinkunaan? Tosin ei ole hajuakaan, mikä se on! Itse olen ollut tosi tyytyväinen Avengeriin, tosin alussa oli hankalaa totutella etuosan pituuteen... Hyvin on toiminut ja kaikki herkut on löytynyt. Toiseen en vaihtaisi,paitsi tietty parin vuoden välein uudempaan.

        ps. ohjaustehostajan ääntelyksi ovat huollossa sanoneet vinkunaa.


      • Kostaja
        Apuva, kiitos kirjoitti:

        Hei, kiitos asiallisesta vastauksista. Voinko viedä auton liikkeeseen ja pyytää läpivientikumin voitelu tuohon vinkunaan? Tosin ei ole hajuakaan, mikä se on! Itse olen ollut tosi tyytyväinen Avengeriin, tosin alussa oli hankalaa totutella etuosan pituuteen... Hyvin on toiminut ja kaikki herkut on löytynyt. Toiseen en vaihtaisi,paitsi tietty parin vuoden välein uudempaan.

        ps. ohjaustehostajan ääntelyksi ovat huollossa sanoneet vinkunaa.

        Mulla ainakin tekivät voitelun ihan takuuseen kuuluvana työnä, kun määräaikaishuoltoon viedessäni kerroin vinkumisesta. Sitähän nyt ei voi mitenkään tässä tietää onko sun auton ohjauksen vinkuna läpivientikumista vai ohjaustehostimesta kuuluvaa. Huollosta kannattaa kysyä, että onko ne varmoja ettei asia korjaantuisi voitelulla. Minun mielestäni tuntuisi oudolta, että ohjaustehostimesta kuuluisi jotain ääntelyä ilman että siinä olisi jotain vikaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1448
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1002
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      751
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      715
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      670
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      608
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe