eli töissä pitäis jaksaa kulkea mut kertokaa mitä evästä sitä ottaisi töihin kun pelkillä hedelmillä/leivällä ei jaksa..pitäs se lämmin ateriakin kyllä syödä,mutta ei oikeen uskalla noita kaupan mikroruokia syödä?oletteko te muut syöneet niitä hyvin lämmitettyinä??kertokaa hyviä eväsvinkkejä?
raskaus ja omat eväät
10
2566
Vastaukset
- voi apua sentään
Ihan tosissako täällä kyselet tuollaisia?
Kerropa mikset voisi kaupan mikroruokia syödä? Entä salaatteja? Keittoja?? - -------------------
voi apua!! et oo tosissas, kannattaa kuule varalta jättää kaikki ruoat syömättä jos tolla lailla pelottaa......
- tipitii..
jos et uskalla kaupan valmisruokia syödä, niin teeppä kuule itse se ruoka kotona ja ota tarvittava määrä töihin mukaan :D
- 11??
minulle on neuvolassa sanottu että einesevästä tulisi välttää
- ei-eineksille!
Ehkä eineksiä kehotetaan välttämään sen takia että ne on lähtökohtaisesti aika kamalia maultaan ja laadultaan.. mutta ei niissä mitään sellaista ole mikä olisi oikeasti vaarallista raskaudelle. Koittakaa nyt hyvät ihmiset jo ymmärtää että raskaus ei ole sairaus eikä sen tarvitse muuttaa kenenkään normaalisti elänään ihmisen elämäntapoja kovinkaan kummoisesti!
Eineksissä käytetään esim. paljon suolaa ja lisäaineita, suola lisää turvotusta ja lisäaineet liiallisesti käytettynä ei ole kovin hyvä juttu.
Itse syön lounaan päivittäin ulkona, vaihtelevasti eri ravintoloissa. Näin saan monipuolisesti ruokaa ja työstäkin mukavan tauon. - suloisa 40+0
On totta, että valmisruoissa on listeriariski suurempi, koska ne ovat pitkällä säilytysajalla ja vielä usein tyhjiöpakattujakin. Kuitenkin huolellisesti kuumennettuna niitä voi syödä normaalisti. Eli huolehdit, että ruoka on kauttaaltaan höyryävän kuumaa, niin voit huoletta syödä sitä. Valmisruokaa ne pitkälti mm. työpaikkaruokaloissakin tarjoaa.
- K.K__
Mä en ymmärrä miten joku pärjää raskaana ollessa ilman lämmintä ateriaa.
Valmisruuat on ok, jos niitä syö harvoin (kyllästyy todella helposti). Kannattaa tehdä itse lämmin ruoka kotona. Itse tein illalla ruuan valmiiksi, teen annoksen joka riitää 2-3päivää. Ei tarvi joka päivä tehdä ruokaa=) Mikron kestävä eväsrasia on kätevä.
Kotona valmistettu ruoka on paljon maukkaampaa, terveellisempää ja halvempaa, kuin kaupan einekset.
Nyt on hyvää aikaa opetella tekemään ruokaa. Joutuu sille lapselle jossain vaiheessa syöttämään 2 lämmintä ateriaa päivässä. Kaikista paras vaihtoehto on itse valmistettu tervellinen kotiruoka.- kissus
Näinpä. Minä luotan suomalaiseen elintarviketeollisuuteen, eikä ole tullut mieleenkään epäillä mikroruokien turvallisuutta. Nehän joka tapauksessa kuumennetaan höyryvän kuumiksi. Neuvolan ohjeistuksessa ei meillä päin ainakaan puhuta mitään mikroruuista. Ainoa vika mikroruuissa on se, että niitä ei kerta kaikkiaan jaksa pupeltaa kuin ihan silloin tällöin, kun rakenne on semmoista mössöä loppujen lopuksi kaikissa. Ravintoarvot eivät ole yhtä hyvät kuin itse tehdyissä, mutta eivät varmaan hirveän paljon pielessäkään. Ap voi varmaan huoletta syödä mikroaterioita 5 kertaa viikossa eli 20 kertaa kuussa, en vaan ymmärrä miten kukaan pystyy siihen... Itse syön töissä kotona tehtyjä herkullisia laatikkoruokia, risottoja, pastoja ja salaatteja eli kaikkea mikä on helppo kuljettaa yhdessä astiassa töihin. Pyrin tekemään ainakin parin päivän ruuat kerralla. Niissä on vähän värkkäämistä ja jos liikaa väsyttää, täytyy välillä turvautua valmiseineeseen. Jostain laatikkoruuasta syö onneksi useammankin päivän, kunhan vaan mies ei mene rohmuamaan liikaa...
- xxz!!
luin olisikohan ollut -05 9kuukautta lehti tai odotus..en muista...mutta kuitenkin kiellettyjen listalla oli valmis/mikroruoat...niiden ruokien syöminen loppui kuin seinään..:) ja kun synnytin niin ah nam!ei jaksanut kokkailla niin olihan se hyvää
- jepjepjee
Nuo onkin sellaisia laatulehtiä joihin kannattaa luottaa kuin Jumalan Sanaan :D
Ei ne kyllä oikeasti ole kiellettyjä, niinkuin muuten suurin osa ruuista ei ole, on sellaisia joita "ei suositella raskausaikana syötäviksi" mikä on aika eri asia kuin kieltäminen. Mutta siis, einekset eivät edes kuulu tuohon "ei suositeltavien" listaan. Mulla oli neuvola tänään ja ihan huvikseni, tämän ketjun innoittamana, kysyin kokeneelta neuvolatädiltä tätä asiaa ja hän sanoi että ei niiden syömisessä mitään vaaraa ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292083
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1051906Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?841679Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy661559Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M331212- 851202
Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm561152- 1101103
Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s471076Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet441023