Diane Nova

missun

Taas kerran Diane Novasta. Oon nyt syöny marraskuusta asti kyseistä lääkettä. Iho on niin ihana että :) Siitä vaan että miten minä uskalaan lopettaa sen syömisen, kun oon kuullu niin pahoja kokemuksia että finnit tulee pahempana takasi ku lopettaa Diane Novan syömisen..*pelottaaa* Ajattelin et lopettas kesän alussa, ku kesällä muutenki voi paremmin iho...kommentteja?

31

58860

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Older

      Diane Nova on ehkäisypilleri-valmiste. Ei sitä voi käyttää 6 kk ja sitten lopettaa. Tai voi mutta se on tyhmää.

      Diane Nova ei siis ole mikään aknelääke.

      • diana

        miksi sitä sitten myydään aknelääkkeenä .itselleni joskus kauan sitten ihötautilääkäri sen määräsi


      • Sanna
        diana kirjoitti:

        miksi sitä sitten myydään aknelääkkeenä .itselleni joskus kauan sitten ihötautilääkäri sen määräsi

        Hei!

        Käytin itse samoja pillereitä nimenomaan aknen hoitoon ja tietysti raskauden ehkäisyyn. Aiemmin nuoruudessani söin oricyklin-merkkistä antibioottia ja täytyy sanoa, että ainakin Diane Novat auttoivat paljon paremmin. No, ihoni oli Dianen aikaan myös tosi ihana, ei näpyn näppyä, ei paljoa mustapäitä, eikä iho rasvoittunut. Lopetin kuitenkin pillerit, koska kärsin päänsärystä ja muista oireista kuten masennuksesta. Parin kuukauden kuluttua lopettamisesta iho meni kamalalle näppylälle, isoja kipeitä paukamia ilmstyi ihan niinkuin ennenkin. Ajattelin vielä kuitenkin kokeillla Dianea, joka jälleen paransi ihon, mutten voinut jatkaa sen syömistä puolta vuotta kauempaa, päänsäryt palasivat, pohkeita pakotti jne. Hetken aikaa olin taas ilman pillereitä, iho pysyi hyvänä, ihmettelinkin miksei finnejä ilmantunut enää.
        Kuitenkin pysyvässä parisuhteessa kaipasimme puolisoni kanssa luotettavaa ehkäisyä, joten marssin lääkäriin hakemaan uudet pillerit, sain Yasminit. Nyt menossa toinen viikko ja naama on taas näpyillä. Muuten ei muita oireita,mutta kaipaan Diane Novan aikana ollutta ihanaa ihoa. Ehkä se tästä, kunhan kehoni tottuu noihin taas... Saa nähdä.


      • Older
        diana kirjoitti:

        miksi sitä sitten myydään aknelääkkeenä .itselleni joskus kauan sitten ihötautilääkäri sen määräsi

        monesti nuorilla naisilla on tarvetta myös hormonaaliseen raskauden ehkäisyyn sen lisäksi että ne näppynaama pitää saada kuntoon ;-)

        Diane Nova ei ole aknelääke vaan tosiaankin ehkäisypilleri-valmiste JOKA tehoaa myös siihen hormonaaliseen akneen. Valmisteen sisältämä antiandrogeeni tehoaa lisäksi mm. hirsutismiin ja talivuotoon. Siinä on siis monta juttua samassa. Valmiste säätelee hormonien, kuten estrogeenin, progesteronin ja testosteronin määrää elimistössä.

        Ja niinhän se on että nuorilla tytöillä akne on yleensä hormonaalista, johtuen naiseksi kasvamisesta ja elimistön valmistautumisessa lapsien saantiin. Raskauden jatkuva ja pitkäaikainen ehkäisy on siis elimistömme biologialle "luonnoton tila". Kaikille diane novien käyttö ei ole hyväksi, vaan iho menee huonompaan kuntoon. Tällöin voidaan olettaa ettei valmisteen sisältämä antiandrogeeni riitä estämään aknen esiintymistä.

        Noin nyrkkisääntönä: nuorten naisten hormonitoimintaa tasataan diane novien sisältämällä hormonimäärällä (josta siis lievä finnitauti/lievä akne on peräisin). E-pillereillä hoidetaan samoin myös esim. kivuliaita kuukautisia.

        Yleensä myös roaccutan kuurille laitettaessa naisille määrätään diane novaa, mikäli ko. henkilö ei koe kykenevänsä olemaan koko hoitokuuria ns. "jalat ristissä" ;-) Tällöin raskauden ehkäisy ja aknehoito saadaan sovitettua mukavasti yhteen.


      • Sasha
        Older kirjoitti:

        monesti nuorilla naisilla on tarvetta myös hormonaaliseen raskauden ehkäisyyn sen lisäksi että ne näppynaama pitää saada kuntoon ;-)

        Diane Nova ei ole aknelääke vaan tosiaankin ehkäisypilleri-valmiste JOKA tehoaa myös siihen hormonaaliseen akneen. Valmisteen sisältämä antiandrogeeni tehoaa lisäksi mm. hirsutismiin ja talivuotoon. Siinä on siis monta juttua samassa. Valmiste säätelee hormonien, kuten estrogeenin, progesteronin ja testosteronin määrää elimistössä.

        Ja niinhän se on että nuorilla tytöillä akne on yleensä hormonaalista, johtuen naiseksi kasvamisesta ja elimistön valmistautumisessa lapsien saantiin. Raskauden jatkuva ja pitkäaikainen ehkäisy on siis elimistömme biologialle "luonnoton tila". Kaikille diane novien käyttö ei ole hyväksi, vaan iho menee huonompaan kuntoon. Tällöin voidaan olettaa ettei valmisteen sisältämä antiandrogeeni riitä estämään aknen esiintymistä.

        Noin nyrkkisääntönä: nuorten naisten hormonitoimintaa tasataan diane novien sisältämällä hormonimäärällä (josta siis lievä finnitauti/lievä akne on peräisin). E-pillereillä hoidetaan samoin myös esim. kivuliaita kuukautisia.

        Yleensä myös roaccutan kuurille laitettaessa naisille määrätään diane novaa, mikäli ko. henkilö ei koe kykenevänsä olemaan koko hoitokuuria ns. "jalat ristissä" ;-) Tällöin raskauden ehkäisy ja aknehoito saadaan sovitettua mukavasti yhteen.

        Minusta liian nuorille lääkärit määräävät diane novaa aknen hoitoon, vaikkei nuori nainen olisi ehkäisyn tarpeessakaan. Itselleni yritettiin 14 vuotiaana tuputtaa kyseistä ehkäisyvalmistetta, aknen hoitoon.Onneksi en suostunut. Ei ole hyvä liian nuorena alkaa käyttää e-pillereitä,jos ei ole tarvetta ehkäisyyn ja opetelkoot jokainen nainen/tyttö vaatimaan kortsua tuntemattoman kanssa,jos ei ole vakisuhdetta. Ei pillerit suojaa taudeilta.

        Diane novaa ei kannata lopettaa yhtäkkiä. Minulla meni koko hormonitoiminta sekaisin,kun lopetin.Kyllästyin siihen ja otin pillerit takaisin. Kyllä ihoni voi paremmin käyttäessäni valmistetta,mutta jos lopetan alkaa ilmenemään muita ongelmia. En suosittele aloittamaan ja lopettamaan yhtäkkiä.Kannattaa miettiä tarkkaan ennen,kuin lopettaa.


      • Older
        Sasha kirjoitti:

        Minusta liian nuorille lääkärit määräävät diane novaa aknen hoitoon, vaikkei nuori nainen olisi ehkäisyn tarpeessakaan. Itselleni yritettiin 14 vuotiaana tuputtaa kyseistä ehkäisyvalmistetta, aknen hoitoon.Onneksi en suostunut. Ei ole hyvä liian nuorena alkaa käyttää e-pillereitä,jos ei ole tarvetta ehkäisyyn ja opetelkoot jokainen nainen/tyttö vaatimaan kortsua tuntemattoman kanssa,jos ei ole vakisuhdetta. Ei pillerit suojaa taudeilta.

        Diane novaa ei kannata lopettaa yhtäkkiä. Minulla meni koko hormonitoiminta sekaisin,kun lopetin.Kyllästyin siihen ja otin pillerit takaisin. Kyllä ihoni voi paremmin käyttäessäni valmistetta,mutta jos lopetan alkaa ilmenemään muita ongelmia. En suosittele aloittamaan ja lopettamaan yhtäkkiä.Kannattaa miettiä tarkkaan ennen,kuin lopettaa.

        Nuorille naisille tosiaan tuputetaan hyvin kärkkäästi tuota diane novaa, ja joissakin tapauksissa juuri vain "aknelääkkeenä", kertomatta että mitä muita tarkoituksia ko. lääkkeellä on :-(


      • minä tiedän...
        Older kirjoitti:

        monesti nuorilla naisilla on tarvetta myös hormonaaliseen raskauden ehkäisyyn sen lisäksi että ne näppynaama pitää saada kuntoon ;-)

        Diane Nova ei ole aknelääke vaan tosiaankin ehkäisypilleri-valmiste JOKA tehoaa myös siihen hormonaaliseen akneen. Valmisteen sisältämä antiandrogeeni tehoaa lisäksi mm. hirsutismiin ja talivuotoon. Siinä on siis monta juttua samassa. Valmiste säätelee hormonien, kuten estrogeenin, progesteronin ja testosteronin määrää elimistössä.

        Ja niinhän se on että nuorilla tytöillä akne on yleensä hormonaalista, johtuen naiseksi kasvamisesta ja elimistön valmistautumisessa lapsien saantiin. Raskauden jatkuva ja pitkäaikainen ehkäisy on siis elimistömme biologialle "luonnoton tila". Kaikille diane novien käyttö ei ole hyväksi, vaan iho menee huonompaan kuntoon. Tällöin voidaan olettaa ettei valmisteen sisältämä antiandrogeeni riitä estämään aknen esiintymistä.

        Noin nyrkkisääntönä: nuorten naisten hormonitoimintaa tasataan diane novien sisältämällä hormonimäärällä (josta siis lievä finnitauti/lievä akne on peräisin). E-pillereillä hoidetaan samoin myös esim. kivuliaita kuukautisia.

        Yleensä myös roaccutan kuurille laitettaessa naisille määrätään diane novaa, mikäli ko. henkilö ei koe kykenevänsä olemaan koko hoitokuuria ns. "jalat ristissä" ;-) Tällöin raskauden ehkäisy ja aknehoito saadaan sovitettua mukavasti yhteen.

        http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/1/39581.shtml tuolta voi käydä lukemassa lääkelaitoksen sepostukset mitä on diane nova ja mitä varten se on. Siellä mainitaan että kyseistä lääkettä syövät potilaat eivät tarvitse muuta ehkäisykeinoa lääkityksen lisäksi. Kyseine yhdistelmäpilleri merkki on nimenomaan tarkoitettu hormonaalisen aknen hoitoon ja siinä sivussa tulee ehkäisy. Ja se tulee hyvin ilmi tuolla laittamassani lääkelaitoksen linkissä esille.


      • Benni12

        Se on siis ehkäisypilleri-valmiste, mutta sitä ei tavallisesti määrätä pelkästään ehkäisyyn VAAN androgeeniperäiseen AKNEN hoitoon


      • Anonyymi

        Aknelääke ilman reseptiä - http://derminax.se Erittäin hyvä tuote. Finnit vähenevät selkeästi käytön jälkeen, eikä siihen mene viikkoja.


      • Anonyymi

        Diane Nova - https://hespac.com/dianenovafi.htm itse olen syönyt dianea n1½vuotta ja iho on aivan uskomattoman hyvässä kunnossa. (kärsin siis aivan kamalasta aknesta) myös auttoi menkka kipuihin ja niiden runsauteen (mulla oli menkkojen aikana aina täys helvetti päällä) myös paras ystäväni, joka 2vuotta dianea ja lopetti (koska ei jaksanut käydä hakemassa uusia) niin iso pysyi hyvässä kunnossa. (molemmat olemme 18v.)


    • maisu

      Minulle Diane Novat olivat ensimmäinen e-pillerimerkki mitä söin, määrättiin acneen (ja ehkäisyynkin) sillä antibiooteista ei enää ollut tehoa. Kroppanihan meni ihan sekaisin hormoneista (olin tuolloin 19v.) ja kolmekuukautta jonka pillereitä söin olivat suorastaan h*vetilliset, eikä vähiten minulle vaan silloiselle poikaystävällenikin. Lopetin ne lyhyeen sillä mielialani eivät todellakaan pysyneet kurissa.

      Sitten söin Roa-kuurin ja sain siihen sivuun Yasminit mielialoja tasaamaan ja raskautta ehkäisemään. Ja auttoivatkin. Olihan Roastakin apua muttei lopullista tuhoa näpyille. Siispä ei muuta kuin lääkäriin taas kerran kun Yasminit eivät yksinään kyenneet pitämään nassua kuosissa. Sain taas kokoeiluun Diane Novat. Tällä kertaa ei mitään ongelmia ilmennyt sillä vaihdoin lennosta toiseen pillerivalmisteeseen. Hormonitaso siis ei päässty heittelehtimään. Nyt taas on asiat hyvin peilikuvan osalta.

      Jos olisi jokin muu keino päästä näpyistä en söisi e-pillereitä. Tosin ne tasaavat myös kuukautiskiertoakin ja siten puoltavat itseään. On paha mennä sanomaan mitä kenenkin pitää pillereidensä kanssa tehdä. Mutta näkisin asian niin että ei ole järkeä jättää muutamaa kesäkuukautta väliin. E-pillerit eivät tosiiaan ole mikätahansa "acnekuuri" vaan lopultakin aika tuhti hormonipommi. Elimistöllä menee aikaa sopeutua hormonitasojen muutoskiin ja luultavasti rasittaa henkistäkin puolta enemmän kuin pilleseiden popsiminen läpi kesän. Se että palaavatko näpyt pillereiden lopettamisen jälkeen sitten joskus riippuu ainoastaan siitä onko se "finnikausi" mennyt ohi vai ei. Voihan olla että näpyt katoaisivat itsestään parissa vuodessa, mutta voi myös olla ettei niistä pääse koskaan eroon.

      • ulrika

        olen kohta 27 v. nuoremapa kärsin melko pahasta aknesta, jota ei hoidettu mitenkään. parikymppisenä rupesin syömään pillereitä ehkäisymielessä ja iho parani. Jätin pillerit vuoden päästä "tarpeettomana" pois, ja muutamassa kuukaudessa akne palasi entistä kauheampana. lisäksi kuukautiskierto palasi epäsäännölliseksi, kivuliaaksi ja runsaaksi. vajaan vuoden päästä aloitin pillerit uudestaan. neljä vuotta niitä syötyäni päätin, että en niitä enää halua syödä, ehkäisyntarvetta ei ollut ja tuntui, että mieli oli vähän turhan usein maassa. Nyt taas 9 kk myöhemmin jouduin aloittamaan pillerit uudestaan. Iho on todella karseassa kunnossa ja kierto mitä sattuu. Aikaisemmin söin Mercilonia, nyt sain Diane Novan.
        Lääkäri varoittikin, että alkuun akne saattaa mennä pahemmaksi, niin on käynytkin. Saa nähdä, miten käy.
        En ole enää "teini", joten akneni tuskin enää paranee itsestään, en tiedä, auttaisiko raskaus, mutta siihen ei ole aikomusta ruveta. Jos mielialani pysyy kurissa, aion jatkaa pillereiden syömistä, koska omalla kohdallani ne todella ovat paikallaan. En kuitenkaan minäkään kannata pillereiden kirjoittamista 14-vuotiaalle.


      • kokemusta
        ulrika kirjoitti:

        olen kohta 27 v. nuoremapa kärsin melko pahasta aknesta, jota ei hoidettu mitenkään. parikymppisenä rupesin syömään pillereitä ehkäisymielessä ja iho parani. Jätin pillerit vuoden päästä "tarpeettomana" pois, ja muutamassa kuukaudessa akne palasi entistä kauheampana. lisäksi kuukautiskierto palasi epäsäännölliseksi, kivuliaaksi ja runsaaksi. vajaan vuoden päästä aloitin pillerit uudestaan. neljä vuotta niitä syötyäni päätin, että en niitä enää halua syödä, ehkäisyntarvetta ei ollut ja tuntui, että mieli oli vähän turhan usein maassa. Nyt taas 9 kk myöhemmin jouduin aloittamaan pillerit uudestaan. Iho on todella karseassa kunnossa ja kierto mitä sattuu. Aikaisemmin söin Mercilonia, nyt sain Diane Novan.
        Lääkäri varoittikin, että alkuun akne saattaa mennä pahemmaksi, niin on käynytkin. Saa nähdä, miten käy.
        En ole enää "teini", joten akneni tuskin enää paranee itsestään, en tiedä, auttaisiko raskaus, mutta siihen ei ole aikomusta ruveta. Jos mielialani pysyy kurissa, aion jatkaa pillereiden syömistä, koska omalla kohdallani ne todella ovat paikallaan. En kuitenkaan minäkään kannata pillereiden kirjoittamista 14-vuotiaalle.

        Aknen lisäksi sain pahan nokkosihottuman ja räävin itseni verille raskauden aikana.
        E-pillerit ei kyllä sovi kaikille alkuunkaan. Minä hyvä esimerkki. Akne ei ole muuttunut miksikään, paino on noussut, halut mennyt ihan täysin. En voi sille mitään että oikein inhoittaa miehen katsekkin kun hän on jotain vailla vaikka rakastan häntä kuin hullu puuroa? Ei tällainen elämä ole mistään kotoisin kun vielä huomaan itse kuinka olen muuttunut ihmisenä. E-pillerit pannaan tuon liuskan jälkeen(syönyt yasminia diane novaa). Olen harkinnut laittavani "putket poikki" niin pääsisi noista ehkäisy huolista kokonaan ja olen kuullut että hormoonitkin tasaantuu tästä operaatiosta. Täytyy ottaa selvää ja tietysti puhua miehen kanssa ennenkuin tähän ryhdyn, olen 33 vuotias ja se on suuri päätös kuitenkin.


      • Rv 29+3
        kokemusta kirjoitti:

        Aknen lisäksi sain pahan nokkosihottuman ja räävin itseni verille raskauden aikana.
        E-pillerit ei kyllä sovi kaikille alkuunkaan. Minä hyvä esimerkki. Akne ei ole muuttunut miksikään, paino on noussut, halut mennyt ihan täysin. En voi sille mitään että oikein inhoittaa miehen katsekkin kun hän on jotain vailla vaikka rakastan häntä kuin hullu puuroa? Ei tällainen elämä ole mistään kotoisin kun vielä huomaan itse kuinka olen muuttunut ihmisenä. E-pillerit pannaan tuon liuskan jälkeen(syönyt yasminia diane novaa). Olen harkinnut laittavani "putket poikki" niin pääsisi noista ehkäisy huolista kokonaan ja olen kuullut että hormoonitkin tasaantuu tästä operaatiosta. Täytyy ottaa selvää ja tietysti puhua miehen kanssa ennenkuin tähän ryhdyn, olen 33 vuotias ja se on suuri päätös kuitenkin.

        Otsikko on ainoa josta olen edellisen kirjoittajan kanssa melkein samaa mieltä. "Paino on noussut" - olisikohan raskauden aikana odotettavissakin? ;)


    • qweytr

      suattaapi ajan myötä tulla sivuvaikutuksia. jos et lopettaa meinannu, nii pidä ees taukoo

    • kooooookk

      Mä en pystyny käyttää noita pillereitä koska ne vaikutti niin voimakkaasti mun mielialoihin joten lopetin pillerit parin viikon kuluttua aloituksesta. Oon huomannut että ihoni on nyt todella huonossa kunnossa ja voiko olla mahdollista että karvoja olisi alkanut kasvaa lisää??!! En tiedä onko se vain kuvittelua mutta ihan kuin käsivarsiini olisi ilmaantunut lisää karvoja. Voiko olla että nämä hormoonit sekoittivat elimistöni ja palautuukohan se normaaliksi eli lähtevätkö "ylimääräiset" karvat pois jos olisi kyse tästä hormonaalisesta muutoksesta?

    • o käyny nyt niin

      kun aloitin marraskuussa syömään diane novaa, että naama ei enää kuki niin pahasti ja hiustenlähtö on vähentyny jonki verran. mulla siis nää pillerit määrätty polykystisten munasarjojen hoitoon. mutta nyt ku oon noita syöny, oon huomannu olevani ihan eri ihminen. pahantuulinen, katkera, vähän väliä parkuva ämmä! siis pillereiden hyvät puolet on tosi hyvät, vaan en tiiä onko se sen arvoista. parisuhde ja kaikki kärsii mun käytöksestä. ja se ahdistaa vielä enemmän. ois vissiin aiheellista lopettaa koko pillerien popsiminen ja miettiä muita vaihtoehtoja. niitä taitaa olla vaan aika vähän.

      • Hiirru

        "Diane novaa ei kannata lopettaa yhtäkkiä. Minulla meni koko hormonitoiminta sekaisin,kun lopetin.Kyllästyin siihen ja otin pillerit takaisin. Kyllä ihoni voi paremmin käyttäessäni valmistetta,mutta jos lopetan alkaa ilmenemään muita ongelmia. En suosittele aloittamaan ja lopettamaan yhtäkkiä.Kannattaa miettiä tarkkaan ennen,kuin lopettaa."

        Mites ne pystyy lopettaa hiljalleen? ei tietääkseni mitenkään.

        Onko kellään kokemusta diane novan lopetuksesta, niin ettei iho huonone ja hiukset lähde päästä? kellään positiivista kokemusta


        itelleni ku aloitin diane novan aknen hoitoon, niin ei mainittu yhtään mitään näistä sivuvaikutuksista ja lääkkeen lopettamisen seurauksista.


      • sdfg
        Hiirru kirjoitti:

        "Diane novaa ei kannata lopettaa yhtäkkiä. Minulla meni koko hormonitoiminta sekaisin,kun lopetin.Kyllästyin siihen ja otin pillerit takaisin. Kyllä ihoni voi paremmin käyttäessäni valmistetta,mutta jos lopetan alkaa ilmenemään muita ongelmia. En suosittele aloittamaan ja lopettamaan yhtäkkiä.Kannattaa miettiä tarkkaan ennen,kuin lopettaa."

        Mites ne pystyy lopettaa hiljalleen? ei tietääkseni mitenkään.

        Onko kellään kokemusta diane novan lopetuksesta, niin ettei iho huonone ja hiukset lähde päästä? kellään positiivista kokemusta


        itelleni ku aloitin diane novan aknen hoitoon, niin ei mainittu yhtään mitään näistä sivuvaikutuksista ja lääkkeen lopettamisen seurauksista.

        mullekkaan ei kerrottu mistään haittavaikutuksista jos dianet lopettaa? oon syöny niitä alkusyksystä 2007 eikä oo ollu mitään oireita, paitsi nyt pari viikkoa on tullut välivuotoa.

        ja mullekkin on tainnu tulla karvoja lisää, mahaan on tullut kauheesti karvoja ja entisenä silokätenä tunnettuna käteni ovat nyt ihan kauhean karvaiset ja karvat on vielä tummempia kuin ennen. eikös DN pitäisi hillitä karvan kasvua eikä lisätä sitä


      • Siiru
        sdfg kirjoitti:

        mullekkaan ei kerrottu mistään haittavaikutuksista jos dianet lopettaa? oon syöny niitä alkusyksystä 2007 eikä oo ollu mitään oireita, paitsi nyt pari viikkoa on tullut välivuotoa.

        ja mullekkin on tainnu tulla karvoja lisää, mahaan on tullut kauheesti karvoja ja entisenä silokätenä tunnettuna käteni ovat nyt ihan kauhean karvaiset ja karvat on vielä tummempia kuin ennen. eikös DN pitäisi hillitä karvan kasvua eikä lisätä sitä

        minulle määrättiin vast ikään kyseiset pillerit aknen hoitoon. kyseessä lievä akne eli naamassa epäpuhtauksia. ja tahtoisin välttää enemmät arvet. olen kokeillut kosmetologeista lähtien kaikkiin mahdollisiin aineisiin ja ihotautilääkäriin joka määräsi hullun pitkän kuurin antibiootteja. viimeinen korsi nyt sitten diane novat. ainut että ihmettelen lääkärin suhtautumista sivuvaikutuksiin. kyselin painonnoususta, mihin hän ei oikein ottanut kantaa. voiko paino siis nousta vaikka energian saanti pysyy samana? en tahtoisi lisäkiloja kun on juuri päässyt ylimääräisestä eroon! ja tasaantuuko paino ajan myötä jos se ensin nousee.. mielialojen heittely kysymykseen lääkäri totesi ennemmänkin että pitäisi sitten hakeutua mielensä kanssa tutkimuksiin jos sellaista ilmenee.. mielestäni opastus oli olematonta ihmiselle kuka aloittaa ekat pillerinsä. ihmettelen !!


      • uusi tulokas
        Siiru kirjoitti:

        minulle määrättiin vast ikään kyseiset pillerit aknen hoitoon. kyseessä lievä akne eli naamassa epäpuhtauksia. ja tahtoisin välttää enemmät arvet. olen kokeillut kosmetologeista lähtien kaikkiin mahdollisiin aineisiin ja ihotautilääkäriin joka määräsi hullun pitkän kuurin antibiootteja. viimeinen korsi nyt sitten diane novat. ainut että ihmettelen lääkärin suhtautumista sivuvaikutuksiin. kyselin painonnoususta, mihin hän ei oikein ottanut kantaa. voiko paino siis nousta vaikka energian saanti pysyy samana? en tahtoisi lisäkiloja kun on juuri päässyt ylimääräisestä eroon! ja tasaantuuko paino ajan myötä jos se ensin nousee.. mielialojen heittely kysymykseen lääkäri totesi ennemmänkin että pitäisi sitten hakeutua mielensä kanssa tutkimuksiin jos sellaista ilmenee.. mielestäni opastus oli olematonta ihmiselle kuka aloittaa ekat pillerinsä. ihmettelen !!

        Itse sain tuossa juuri tällä viikolla ensimmäisiksi pillereiksi Diane Novat. Vielä en osaa sanoa tuleeko mitään oireita. En tiedä johtuuko tämä yhtäkkiä tullut väsynymys pillereistä, vai jostain muusta. Mutta pitää katsella :)


      • Biana89
        Hiirru kirjoitti:

        "Diane novaa ei kannata lopettaa yhtäkkiä. Minulla meni koko hormonitoiminta sekaisin,kun lopetin.Kyllästyin siihen ja otin pillerit takaisin. Kyllä ihoni voi paremmin käyttäessäni valmistetta,mutta jos lopetan alkaa ilmenemään muita ongelmia. En suosittele aloittamaan ja lopettamaan yhtäkkiä.Kannattaa miettiä tarkkaan ennen,kuin lopettaa."

        Mites ne pystyy lopettaa hiljalleen? ei tietääkseni mitenkään.

        Onko kellään kokemusta diane novan lopetuksesta, niin ettei iho huonone ja hiukset lähde päästä? kellään positiivista kokemusta


        itelleni ku aloitin diane novan aknen hoitoon, niin ei mainittu yhtään mitään näistä sivuvaikutuksista ja lääkkeen lopettamisen seurauksista.

        Haittavaikutuksia voi tulla kun hormonit heittää kuperkeikkaa jos lopettaa kuin seinään. Gynekologin kanssa keskustelemalla voidaan lopettaa hiljalleen (esim. vaihtaa toiseen valmisteeseen tms), mutta ominpäin ei semmoista kannata tehdä vaan keskustella ensiksi gynen kanssa.


    • qwertys

      Diane Novat alotin vuosi sitten, alussa meinas mennä hermot tyystin ja pillerit melkein jäi siihen, silloin kun ei ehkäisyn tarvettakaan ollut.

      Ekat kolme kuukautta oli kaikenlaisia sivuvaikutuksia, tiputteluvuotoa, kaiken maailman särkyjä, painonnousua ynnä muuta. Aika pelottavaa oli se, kun joskus ihan ilman syytä purskahti itkuun...Onneksi kaikki nämä meni ohi, iho parani vähitellen ekan puolen vuoden aikana :D

      Ja nyt en missään nimessä haluisi luopua pillereistä, iho on aivan ihana entiseen verrattuna (ei tietenkään vieläkään mitenkään täysin täydellinen) ja ehkäisykin toimii.

      Kuukautiset oli ennen tosi runsaat, hemmetin epäsäännölliset ja kivuliaat, näistä ei enää merkkiäkään :P

    • tiinucca

      mä alotin kesäl syömään diane novaa. Iho oli tosi hyvä mut ku lopetin ni marraskuussa,iho alkoi huononemaan. Mutta mulle tuli masennusta ja painonnousua niist pillereistä ja mulle tärkeämpää et ne olis vähemmällä ku näppylät...

      • asddfggvhj

        Lääkkeet lisäävät ruokahalua, ja on aivan itsestään kiinni ottaako sen suklaapatukan vai ei.


      • Hikeä pukkaa
        asddfggvhj kirjoitti:

        Lääkkeet lisäävät ruokahalua, ja on aivan itsestään kiinni ottaako sen suklaapatukan vai ei.

        Ite oon syöny nyt pari vuotta Diane Novaa ja iho on parantunu. Haitapuolia on tosin aivan naurettavan voimakas hikoilu ja melkein 20 kg painonnousu. JA EI, EN syö mitenkään epäterveellisemmin, kun enne pillereitä! li lopettaminen on todellakin käyny mielessä, mutta pelkään just sitä, että naama on taas täynnä täppyjä, kuukautiset palaa epäsäännöllisiks ja kivut palaa.


    • ghmhghgm

      Itseäni ärsyttää Diane Nova pillerit... Aloitin vasta ja kuten aina, joka kuurin aikana tulee punaista valkovuotoa?! Jep, on se niin mukavaa kun hormonit menee sekaisin - iho paranee, mutta fiilis ei. Kuukautiset ihan normaalit aina ym, ei kipuja, mutta kun aknen vuoksi syön, niin joudun näköjään kärsimään oudoista vuodoista, jotka eivät todellakaan ole kivoja, kun tulee koko ajan jotain epämääräistä vuotoa. Jos lopetan kuurin, mahtaako tulla akne takaisin... tosin olisi kiva ettei koko ajan olisi ylimääräistä vuotoa kesken kiertoa, varsinkin kun se haittaa!

    • Diane nova

      Itse olen syönyt nyt 1 ja puoli liuskaa, en suosittele tätä valmistetta kenellekkään. Akneen tehoaa, mutta ehkäisyvalmisteena surkea. Mulla haittavaikutukset voimakkaat. Masentuneisuus, itkuisuus, vähä väliä hermot kireällä, tosi outoo käyttäytymistä, outoja voimakkaita mielihaluja (esim yöllä kaalikeitto tai jäätelö) kiukkuisuus, itkuisuus ja sekavuus pahimpia, vähän niinku ei tuntis enää itseä.!!!! Eikä tässä vielä kaikki, jotkut päivät menee ainoastaan sängyssä maaten kun on niin paha olo. Myös fyysisesti, kamala "vellominen", juuri niinkuin krapula tai oksennustauti. (raskaana en ole) Lisäksi, mikä kaikista pahin nämä pillerit aloitettua kävi sitten niin että: halut meni tietenki jo eka viikon aikana, orgasmia en enää saa. Limakalvot kuivat koppurat! :( Joo eli olen täysin seksuaaliton ihminen! Lääkäri sanoi, että syö liuska loppuun, en tiedättekö välttämättä syö.. Vaan lopetinkin ne tänään. :)

    • Anonyymi

      Mulla on ollu käytössä Diane Nova yhdistelmäehkäisy pillerit nyt vajaa kaks kuukautta ja ilmeisesti nyt on vielä käynnissä tää ihon pahentumisvaihe ja tää ihan oikeesti ottaa hermoille. Olis kiva tietää missä vaiheessa alkaa oikeesti paranemaan tää akne.

      Painonnousu on kyllä ihan täyttä huuhaata sillä paino mulla on pudonnut näiden myötä melkein 5kg. Ruokavalio ei oo hirveesti muuttunut syön 5kertaa päivässä normaalikokoisia annoksia ihan perus ruokaa. Oon 173cm pitkä ja painoin ku alotin nii vaihtelevasti 60-61kg ja se ei siitä kummemmin ikinä tippunut. Mutta nyt painan 56.3kg. Tiedän oon tosi hoikka, mutta oon täysin terve.

      Ihokarvat on mun mielestä ohentuneet ja iho pehmentynyt entisestään pillereiden myötä.

      Mielialanvaihtelut on näkynyt kuitenki mullaki. Saatan alkaa itkeen yhtäkiä ja muutenki oon tosi tunteellinen näitten pillereitten kaa. Voi olla että pikkuhiljaa helpottuu tääkin.

      Mulla on tarkoituksena syödä näitä puolivuotta tai vuosi ja sitten lopettaa, pelottaa vaan se akne. Pitää keskustella asiasta vielä lääkärin kans.

      Ainiin ja menkoista vielä, että niitä ei oo näkynyt yli puoleenvuoteen, vaikkakin pilkereitä oon käyttänyt vasta sen vajaa kaks kuukautta. Entiiä johtuuko vaan siitä että oon niin hoikka vai mistä, mutta en jaksa huolestua ku raskauden mahdollisuutta kuitenkaan ei ole. Äitilläki on ollu tosi epäsäännölliset tälleen nuorena ja mun menkat on alkanu vasta vuosi sitten ja ne oli puoli vuotta normaalit kunnes niitä ei oo enää näkynytkään.

    • Anonyymi

      Kauanko teillä on kestänyt näiden pillereiden kans aknen paraneminen. Kaikki vaiheet ja mahdollisimman tarkkaan kiitos!!

      • Anonyymi

        Mulla lähti Diane Novan ja jonkun D:llä alkavan antibiottivoiteen kanssa akne noin 4 kuukaudessa. Täytyy sanoa että en ihan tarkkaan osaa sanoa kauanko siinä meni, koska akneni ei ollut ikinä iso ongelma joten ei tullut niin tarkasti seurattua, mutta sanoisin että ainakin reilu kolme kuukautta. Ihoni on ollut lähes näpytön sen jälkeen, ehkä yksi mieto finni kuussa tullut sen jälkeen eli paransi käytännössä kokonaan. En osaa sanoa kuinka isoa roolia antibioottivoide veti, mutta aiemminkin niitä on tullut kokeiltua eikä pitkäaikaisesti ole vaikuttaneet yksinään joten Diane Nova on tehostanut vaikutusta toden teolla. Kaiken lisäksi en ole saanut mitään sivuvaikutuksia (paitsi rintojen nopea kasvupyrähdys, mutta se tuskin ketään haittaa :D), eikä paino ole edes noussut.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2062
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1604
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1471
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      20
      1451
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe