Huonokuntoisena armeijaan

Kysyn vaa

Pärjääkö huonokuntoisena armeijassa miten hyvin?

18

5458

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jemiwa

      Totta kai pärjää! Nykyään huonompikuntoiset saavat rauhallisemman alun. Serkkuni lähti suorittamaan varusmiespalvelustaan 100kg:na ja palasi 80kg:na. Siellä on paljon aikaa kuntoilulle ja kunto kasvaa kohisten jo ensimmäisten viikkojen aikana, osansa antaa myös terveellinen ruoka. Peruskoulutuskauden jälkeen saa valita koulutus suuntansa. Jos puurtaminen ei kiinnosta voi mennä tykistöön, kuskiksi, kirjuriksi,jne. Ja armeijan suorittamisesta on paljon hyötyä työelämässä ja tietenkin plussaa ovat myös ainutkertaiset kokemukset, uudet ystävät ja sotilaskodin munkit. Itse astun palvelukseen tammikuussa 2011 ja suosittelen varusmiespalveluksen suorittamista!

      ps. kunnostaan kannattaa pitää huolta myös siviilissä!

      • ...................

        "armeijan suorittamisesta on paljon hyötyä työelämässä"
        ....
        "Itse astun palvelukseen tammikuussa 2011"

        ja mistäköhän sä sen tiedät miten paljon intistä on hyötyä työelämässä?

        kannattais ehkä itse testata käytännössä tota naurettavaa väitettä ennenkuin alkaa julistaa jotain tuollaista!

        työelämässä ei ole muulla väliä kuin sillä että osaa tehtävänsä johon on palkattu.
        ja harvemmin toimenkuvaan kuuluu aseen kanssa metsässä pelleily.



        t. ohi on


      • jemiwa
        ................... kirjoitti:

        "armeijan suorittamisesta on paljon hyötyä työelämässä"
        ....
        "Itse astun palvelukseen tammikuussa 2011"

        ja mistäköhän sä sen tiedät miten paljon intistä on hyötyä työelämässä?

        kannattais ehkä itse testata käytännössä tota naurettavaa väitettä ennenkuin alkaa julistaa jotain tuollaista!

        työelämässä ei ole muulla väliä kuin sillä että osaa tehtävänsä johon on palkattu.
        ja harvemmin toimenkuvaan kuuluu aseen kanssa metsässä pelleily.



        t. ohi on

        Mulla on viisi serkkua, isäni, molemmat ukkini ja setäni käyneet armeijan ja itsekin olen ottanut selvää. Kyllä niitä edelleen kiinnostaa, että missä sitä on aikaa kulutettu. Ei ne sivarit johtotehtäviin helpolla pääse. Ja itse taidat olla cittarin kassalla töissä, siellä niitä ei kiinnosta mikään...

        t:en vittuile niille jotka yrittää auttaa muita päätöksissä


    • Ei pärjää ollenkaan

      Tulee niin kova hiki, että alat haista ja kukaan ei enää leiki kanssasi.

    • SpolleAU

      Kyllä nykyään pärjää ensinnäki nuo pullahousut pistetään omaan ryhmään sielä intissä.
      Eikä myöskään pahemmin juoksuteta p-kautena.
      Ja sieltähän voi lähteä nykyään melkein koska vaan jos henkinen/fyysinen kantti ei kestä

      • blöäh

        Ehkö tyhmä kysymys mutta pääseevätkö myös he jotka eivät ole lihavia mutta huonokuntoisia ovat, tuohon huonokuntoisten ryhmään?


    • Daabadiibaduu

      Eräs tuttuni ei päässyt armeijaan ollenkaan ylipainon ja huonon kunnon vuoksi. Miksei häntä sitten pistetty tuohon alempikuntoisten ryhmään? Hän oli kyllä aikalailla ylipainoinen, joten syy on kai siinä...

      • SpolleAu

        Rajansa kaikella tossakin asiassa, tietysti siinä intin mittakaavassa huonokuntoisemmat laitetaan samaan suppuun, Kutsunnoissa karsitut lihapullat jotka eivät edes inttiin asti pääse ovat eri asia
        Ja riippuu kyllä aikalailla paikasta, omassa Spolle-jengissä oli heppu jolla oli ihan kiva uimarengas keskivartalossa...
        Pitäisi varmaan kysyä korkeemmilta Herroilta miksi helvetissä se on noin vaihtelevaa


      • Luulisin näin
        SpolleAu kirjoitti:

        Rajansa kaikella tossakin asiassa, tietysti siinä intin mittakaavassa huonokuntoisemmat laitetaan samaan suppuun, Kutsunnoissa karsitut lihapullat jotka eivät edes inttiin asti pääse ovat eri asia
        Ja riippuu kyllä aikalailla paikasta, omassa Spolle-jengissä oli heppu jolla oli ihan kiva uimarengas keskivartalossa...
        Pitäisi varmaan kysyä korkeemmilta Herroilta miksi helvetissä se on noin vaihtelevaa

        Luulisin, että siihen huonokuntoisten ryhmään pääsee, jos on tyyliin 10 kiloa ylipainoa, mutta sitten tyyliin 100 kilon ylipainolla ei varmaan pääse mihinkään. Eli riippuu kai ylipainon vakavuudesta.


      • jemiwa
        Luulisin näin kirjoitti:

        Luulisin, että siihen huonokuntoisten ryhmään pääsee, jos on tyyliin 10 kiloa ylipainoa, mutta sitten tyyliin 100 kilon ylipainolla ei varmaan pääse mihinkään. Eli riippuu kai ylipainon vakavuudesta.

        No sehän riippuu ihan terveydestä. Jos on 100 kiloa ylipainoa niin eihän sitä millään kestä edes armeijan marsseja, saattapi pumppu pettää. Ei ne kuitenkaan halua ketään tappaa.


      • yogurttiyoda
        jemiwa kirjoitti:

        No sehän riippuu ihan terveydestä. Jos on 100 kiloa ylipainoa niin eihän sitä millään kestä edes armeijan marsseja, saattapi pumppu pettää. Ei ne kuitenkaan halua ketään tappaa.

        No nyt hajottaa, "Ei ne kuitenkaan halua ketään tappaa" ! Puhutaanko me nyt samasta laitoksesta, armeijasta? :D


      • jemiwa
        yogurttiyoda kirjoitti:

        No nyt hajottaa, "Ei ne kuitenkaan halua ketään tappaa" ! Puhutaanko me nyt samasta laitoksesta, armeijasta? :D

        Hyvä pointti! En tarkoittanut sitä ihan noin...


    • intin käynyt

      Meillä onnistui yksi tyyppi suorittamaan varusmiespalveluksensa onnistuneesti, vaikka ei mennyt cooperissa kun vain 2000 metriä.

      Ja kuten eräs kapiainen meille sanoi, sillä ei ole juuri vitunkaan väliä, että paljonko sä pääset esim. cooperissa, vaan sillä on enemmän väliä, että miten jaksat liikkua ne varusteet päällä metsässä. Hän sanoi tietävansä useita tapauksia, jotka oli päässy cooperissa 3000 metriä tai yli, mutta eivät jaksaneet ottaa täyspakkaus päällä askeltakaan. Sen sijaan ihan hyvin tyyppi, joka pääsee cooperissa vaikka vain hieman yli 2000 metriä, niin voi jaksaa kulkea hyvinkin täyspakkauksen kanssa.

      Kyllä huonokuntoisetkin siellä nykyään pärjää. Ja kyl se kunto lähtee nousemaan palveluksen aikana.

      • awdaegfawf

      • jemiwa
        awdaegfawf kirjoitti:

        Onko mielestäsi huonokuntoinen jos jaksaa coopperissa 2000?

        http://users.telenet.be/roto/cooptest.htm

        Riippuu kyllä siitä mitä kunnolla tarkoitetaan. Kunto voi olla aerobista tai anaerobista eli lyhytaikaista tai pitkäkestoista. Mutta kyllä täytyy sanoa, että jotain kannattaa tehdä jos menee "vain" 2000, itselläni menee 2800 vaikka en ole mikään superkuntoinen.


      • assd

        Alan tosissani olemaan huolissani armeijasta, no onhan siihen vielä vuosi aikaa, mutta viimeksi kun juoksin cooperin sain tulokseksi vain n. 1500 metriä. Siitä on kylläkin jo yli vuosi. Siitä lähtien olen harrastanut kesäisin pyöräilyä ja talvisin kävelyä. Harrastan näitä n. 4 kertaa viikossa, tietysti jos ilmat/koulukiireet eivät sitä salli niin vähemmän. Pyöräilen kesällä joka päivä n. 10 km ja talvella yksi kävely lenkki on n. 5km. Onkohan minulla mitään toivoa selvitä armeijasta kohtuullisesti, kun en vieläkään jaksa juosta kovin pitkiä matkoja, vain muutamia satoja metrejä ainakin näin talvella toppavaatteet päällä.

        Kertokaa myös miten voisin parantaa kuntoani.


      • Itsemurhaohjelma
        assd kirjoitti:

        Alan tosissani olemaan huolissani armeijasta, no onhan siihen vielä vuosi aikaa, mutta viimeksi kun juoksin cooperin sain tulokseksi vain n. 1500 metriä. Siitä on kylläkin jo yli vuosi. Siitä lähtien olen harrastanut kesäisin pyöräilyä ja talvisin kävelyä. Harrastan näitä n. 4 kertaa viikossa, tietysti jos ilmat/koulukiireet eivät sitä salli niin vähemmän. Pyöräilen kesällä joka päivä n. 10 km ja talvella yksi kävely lenkki on n. 5km. Onkohan minulla mitään toivoa selvitä armeijasta kohtuullisesti, kun en vieläkään jaksa juosta kovin pitkiä matkoja, vain muutamia satoja metrejä ainakin näin talvella toppavaatteet päällä.

        Kertokaa myös miten voisin parantaa kuntoani.

        http://musclenet.fi.customer.axxion.fi/hiit.php


    • öiugecöhg

      jää sohvalle löhöämään ja kuole kolmevitosena sydänkohtaukseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 145
      4097
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      112
      3700
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2575
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1595
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      90
      1496
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    Aihe