autonvuokraus Espanjassa, palautus eri paikkaan?

Aurinkoon1

Hei, haluaisin vuokrata auton Torremolinoksessa ja palauttaa sen Salamancaan.
Yleensä vuorahinnat Espanjassa näyttäisivät olevan aika edullisia. Esim. Europcar n. 190€/4 vrk.
Paljonko tulee lisämaksua per vuokraus/ 4 vrk kun palautus eri paikkaan? Toivottavasti joku kokenut voisi valaista asiaa.

6

686

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aurinkoon1

      takoitan ns. jättömaksua joka aiheutuu ylim. kuluista

    • 23-v

      Ei ole yhtä ainoaa menettelyä.
      Kaikilla vuokraamoilla ei edes ole ns. lentokenttä- tai vieraspaikkakuntapalvelua vakiona.

      Ne joilla se on se on hinnoiteltu omana kuluränään, ei päivävuokrassa.

      Toimipisteistä, paikkunnista ja toiminnan laajuudesta riippuen saattaa muualle jättäminen onnistua ilman lisämaksua.

      Kansaivälisillä ketjuilla lisäkustannus näkyy tai ainakin sen saa selville.
      Yhden kerran olen joutunut rettelöön piene, kansallisen ja halvan vuokraamon kanssa ja hävinnyt sen.

      Barcelonasta Alicanteen ja Torreviejaan sekä takaisin ja edes takainen Almeria - Torrevieja on onnistunut ilman lisämaksua.
      Siis yhteen suuntaan kolmen päivän vuokralla.
      Perillä muutama viikko ja takaisin yhden (joskus = 3 ) päivän vuokralla.

      • Aurinkoon1

        kiitos neuvoista, jään vain sitten odottelemaan mitä tulemaan pitää.


      • Aurinkoon1
        Aurinkoon1 kirjoitti:

        kiitos neuvoista, jään vain sitten odottelemaan mitä tulemaan pitää.

        ps. mitä vuokraamoa suosittelisit?


      • el Zoco
        Aurinkoon1 kirjoitti:

        ps. mitä vuokraamoa suosittelisit?

        Holiday Autos ei ainakaan pelaa rehellistä peliä!

        Vuokrasimme auton koko heinäkuuksi kesällä 2012 Espanjan aurinkorannikolle. Autoa netistä vuokratessa kaikki näytti hyvältä: hinta oli halpa ja auto juuri sopivan kokoinen. Myös Visa-kortti tuntui kelpaavan vakuudeksi. Ongelmat alkoivat sitten, kun autoa haettiin lentoaseman vuokrauspisteestä. Ympäri maailmaa, myös monissa kehitysmaissa, vuosia hyvin palvellut Nordean debit/kredit-kortti ei yhtäkkiä enää kelvannutkaan, vaan nyt olisi pitänyt olla "puhdas" luottokortti, jota harvalla suomalaisella enää on. Soitimme lentoasemalta ihmeissämme HA:n palvelunumeroon ja sielläkin ihmeteltiin tapausta, mutta ei annettu mitään apua. Puhelu ohjautui jonnekin epämääräiseen paikkaan, jossa ei puhuttu suomea, eikä palvelua saanut suomenkielellä myöhemmissä yhteydenotoissakaan.

        Lentoasemalta oli pakko ottaa sitten kallis taksi majapaikkaan, sillä auton vuokraus ilman ennakkovarausta olisi maksanut maltaita, eikä se olisi edes onnistunut koko loma-ajalle. Seuraavana päivänä aloitimme uuden vuokra-auton metsästyksen. Tämä ei ollutkaan ihan helppo temppu parhaaseen sesonkiaikaan. Edes hyvät suhteet ja taitavat tulkit eivät auttaneet. Lopulta oli pakko ottaa mitä sattui saamaan. Päivä lomasta meni hukkaan, lisäkuluja syntyi lähes 300 € ja auto oli paljon alkuperäistä pienempi ja turvattomampi.

        Reklamoimme omareissun jälkeen HA:lle. Kohtelu oli alusta alkaen tylyä ja tunsimme olevamme asiakkaana vain heidän bisnestensä tiellä. HA:lta väitettiin ensin, että vain "puhdas" luottokortti kelpaa ja että ehdoissa olisi ollut siitä maininta, joka ei todellisuudessa pitänyt paikkaansa. Saimme Nordealta kirjallisen lausunnon, jossa todettiin, että HA oli keksinyt omia sääntöjään korttien kelpoisuudesta ja jotka olivat laittomia. Olimme siis olleet koko ajan oikeassa, mutta se ei paljon painanut ison organisaation vaakakupissa. HA pallotteli reklamaatiota ja keksi jatkuvasti uusia vastaargumentteja, etteivät olisi joutuneet maksamaan meille virheestään. Politiikkana näytti olevan, että asiakas on aina väärässä. Matkailualalla toimiva tuttumme arveli, että HA on saattanut vuokrata auton alihintaan ja halusi yksinkertaisesti tilalle paremmin maksavan asiakkaan.

        Meidän kokemustemme perusteella emme voi suositella HA:ia kenellekään, jolla on normaali d/k-kortti ja joka ei halua ongelmatilanteissa asioida organisaation kanssa, jolla ei toimi reilusti ja rehellisesti. Sen sijaan meillä on hyviä kokemuksia monesta autovuokraamosta Espanjassa esim. SIXT, Marbersol, Goldcar ja AutoKatti. Seuraavalle reissulle vuokrasimme auton Golcarilta. HA on meidän perheessä täydellisessä poikotissa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe