autonvuokraus Espanjassa, palautus eri paikkaan?

Aurinkoon1

Hei, haluaisin vuokrata auton Torremolinoksessa ja palauttaa sen Salamancaan.
Yleensä vuorahinnat Espanjassa näyttäisivät olevan aika edullisia. Esim. Europcar n. 190€/4 vrk.
Paljonko tulee lisämaksua per vuokraus/ 4 vrk kun palautus eri paikkaan? Toivottavasti joku kokenut voisi valaista asiaa.

6

899

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aurinkoon1

      takoitan ns. jättömaksua joka aiheutuu ylim. kuluista

    • 23-v

      Ei ole yhtä ainoaa menettelyä.
      Kaikilla vuokraamoilla ei edes ole ns. lentokenttä- tai vieraspaikkakuntapalvelua vakiona.

      Ne joilla se on se on hinnoiteltu omana kuluränään, ei päivävuokrassa.

      Toimipisteistä, paikkunnista ja toiminnan laajuudesta riippuen saattaa muualle jättäminen onnistua ilman lisämaksua.

      Kansaivälisillä ketjuilla lisäkustannus näkyy tai ainakin sen saa selville.
      Yhden kerran olen joutunut rettelöön piene, kansallisen ja halvan vuokraamon kanssa ja hävinnyt sen.

      Barcelonasta Alicanteen ja Torreviejaan sekä takaisin ja edes takainen Almeria - Torrevieja on onnistunut ilman lisämaksua.
      Siis yhteen suuntaan kolmen päivän vuokralla.
      Perillä muutama viikko ja takaisin yhden (joskus = 3 ) päivän vuokralla.

      • Aurinkoon1

        kiitos neuvoista, jään vain sitten odottelemaan mitä tulemaan pitää.


      • Aurinkoon1
        Aurinkoon1 kirjoitti:

        kiitos neuvoista, jään vain sitten odottelemaan mitä tulemaan pitää.

        ps. mitä vuokraamoa suosittelisit?


      • el Zoco
        Aurinkoon1 kirjoitti:

        ps. mitä vuokraamoa suosittelisit?

        Holiday Autos ei ainakaan pelaa rehellistä peliä!

        Vuokrasimme auton koko heinäkuuksi kesällä 2012 Espanjan aurinkorannikolle. Autoa netistä vuokratessa kaikki näytti hyvältä: hinta oli halpa ja auto juuri sopivan kokoinen. Myös Visa-kortti tuntui kelpaavan vakuudeksi. Ongelmat alkoivat sitten, kun autoa haettiin lentoaseman vuokrauspisteestä. Ympäri maailmaa, myös monissa kehitysmaissa, vuosia hyvin palvellut Nordean debit/kredit-kortti ei yhtäkkiä enää kelvannutkaan, vaan nyt olisi pitänyt olla "puhdas" luottokortti, jota harvalla suomalaisella enää on. Soitimme lentoasemalta ihmeissämme HA:n palvelunumeroon ja sielläkin ihmeteltiin tapausta, mutta ei annettu mitään apua. Puhelu ohjautui jonnekin epämääräiseen paikkaan, jossa ei puhuttu suomea, eikä palvelua saanut suomenkielellä myöhemmissä yhteydenotoissakaan.

        Lentoasemalta oli pakko ottaa sitten kallis taksi majapaikkaan, sillä auton vuokraus ilman ennakkovarausta olisi maksanut maltaita, eikä se olisi edes onnistunut koko loma-ajalle. Seuraavana päivänä aloitimme uuden vuokra-auton metsästyksen. Tämä ei ollutkaan ihan helppo temppu parhaaseen sesonkiaikaan. Edes hyvät suhteet ja taitavat tulkit eivät auttaneet. Lopulta oli pakko ottaa mitä sattui saamaan. Päivä lomasta meni hukkaan, lisäkuluja syntyi lähes 300 € ja auto oli paljon alkuperäistä pienempi ja turvattomampi.

        Reklamoimme omareissun jälkeen HA:lle. Kohtelu oli alusta alkaen tylyä ja tunsimme olevamme asiakkaana vain heidän bisnestensä tiellä. HA:lta väitettiin ensin, että vain "puhdas" luottokortti kelpaa ja että ehdoissa olisi ollut siitä maininta, joka ei todellisuudessa pitänyt paikkaansa. Saimme Nordealta kirjallisen lausunnon, jossa todettiin, että HA oli keksinyt omia sääntöjään korttien kelpoisuudesta ja jotka olivat laittomia. Olimme siis olleet koko ajan oikeassa, mutta se ei paljon painanut ison organisaation vaakakupissa. HA pallotteli reklamaatiota ja keksi jatkuvasti uusia vastaargumentteja, etteivät olisi joutuneet maksamaan meille virheestään. Politiikkana näytti olevan, että asiakas on aina väärässä. Matkailualalla toimiva tuttumme arveli, että HA on saattanut vuokrata auton alihintaan ja halusi yksinkertaisesti tilalle paremmin maksavan asiakkaan.

        Meidän kokemustemme perusteella emme voi suositella HA:ia kenellekään, jolla on normaali d/k-kortti ja joka ei halua ongelmatilanteissa asioida organisaation kanssa, jolla ei toimi reilusti ja rehellisesti. Sen sijaan meillä on hyviä kokemuksia monesta autovuokraamosta Espanjassa esim. SIXT, Marbersol, Goldcar ja AutoKatti. Seuraavalle reissulle vuokrasimme auton Golcarilta. HA on meidän perheessä täydellisessä poikotissa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nyt tajusin mitä haet takaa

      En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      43
      3533
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

      Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      2154
    3. Naiselle mieheltä

      Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      30
      1819
    4. Kaipaan niin....

      Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      17
      1579
    5. Eiii...

      Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1538
    6. Jalkapalloa

      Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      14
      1488
    7. Mikset vain

      Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1397
    8. En ymmärrä miksi minä

      Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      14
      1257
    9. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

      Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      78
      1225
    10. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

      Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      86
      1174
    Aihe