Windows xp ääniajuri? ongelma!

kill bill

Huh että ottaa taas päähän kun pitkän ajan mac käytön jälkeen joutuu alkaa rukkaamaan windows konetta kuntoon, oikeesti.
Elikkä siis asiaan, tyttöystävän vanhaa pöytäkoneen rotiskoa oon tässä koittanut saaha kuntoon, uskomattoman sekasin muuten oli koko kone, monta vuotta käytössä, kukaan ollu tehny vuosiin mitään putsailua / päivittelyä..
No kuitenki tuli kovalevyt forkattuu ja jonku winxp home fi:n levyn ja koodin sain kaverilta nii sen sitte asentelin tossa.. Muuten toimii yllättävänkin hyvin ja nopeesti ottaen koneen iän ja kunnon huomioon..
Mutta kun äänet ei toimi. Ei millään. Ei mitkään äänet. Laitteen kohalla näkyy keltanen kysymysmerkki, ja jotain et laitetta ei voida käynnistää.
Tosi huonosti mitään järjestelmä tietoja (esim. emolevystä) antaa, dxdiag ei sanonu emolevystä MITÄÄN, jostain tuolta tongin et joku Micro Star / msi ois... Äänistä vastaa C-Media Sound device, mitään muuta tietoa en oo löytäny ku tuon nimen.. ac97 jotain ajuria kai kaipais, mut oon koittanu asennella uudelleen ja poistella ja taas asennella ja tehny vaik mitä... mikä on ongelma, ennen windowsin uudelleen asennusta äänet toimi, mut kone oli muuten vitun sekasi. EI tää oo oikeesti kivaa mä sanon :D
Ja itellä on kyllä mäkki, ja sanon vaan: NEVER Back To Windows. IHa tolkutonta paskaaha töö o.

9

2090

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuulumaan.,.

      Eikö ole emolevyn ajuri CD levyä tallella? No eipä tietenkään. Ota selville mikä se MSI emolevyn malli on ja mene MSI sivuille ja hae sieltä se ääniajuri ja sitten asennat sen laitehallinnan kautta. Osaatko asentaa ajuria? No etpä tietenkään. Luo uusi kansio nimeltä "ääniajuri" ja imuroit sen ajurin sinne. Sitten mene laitehallintaan ja klikkaa oikealla sitä missä se kysymysmerkki on valitse "päivitä ajuri". Sitten valitse kohta "etsi tietokoneelta" ja seuraavasta valitse "selaa" ja sitten etsit tuon kansion "ääniajuri" ja teet se siniseksi ja OK tai lataa. nyt pitäis olla siinä pitkulaisessa laatikossa jotakin että " C:/....../ ääniajurit",(HUOM, älä yritä löytää sitä ajuria, vaan kansio missä se on) ja jos on paina OK. Sitten pitäis alkaa asentamaan. Jos se ajuri on niinsanottu "itse asentava", niin sitten vaan tuplaklikkaat siellä olevaa "setup.exe" tiedostoa ja asennus alkaa.

    • Pege81

      Koneessa on siis MSI:n emolevy, ja äänipiirinä C-Median piiri. Mikäli ajuricd:tä ei ole tallessa, niin MSI:n kotisivuilta löytyy oikeat ajurit. Emolevyn tarkka malli on tosin hyvä tietää, tiedon saat vaikka asentamalla Everest Home nimisen ohjelman. Tuo ohjelma kerää tarkat tiedot koneesta.

    • No asenna siihen koneeseen Mac OS X. Väitän, että joudut rukkaamaan paljon enemmän.

    • EN TIIÄ MITÄ TEHÄ!!!

      MEILLÄ ÄÄNI EI KUULU ESIM. JOS YOU TUBESTA YRITTÄÄ NI EI MITÄÄ MUTTA KUN TIETOKONEEN SAMMUTTAA KUULUU ÄÄNI... MISTÄKÖHÄN JOHTUU?? EI MITÄÄ HAJUA... VOIKO JOHTUA SIITÄ ETTÄ ON VANHA KONE MUTTA UUSI NÄYTTÖ??

      • EN TIIÄ MITÄ TEHÄ!!!

        meillon siis xp joten.... no siis en tiiä miten pitäis toimia!!!


    • Ongelma Äänien Kanss

      Mistä näitä audio ohjelmia oikeen saa? Ku itse taas sähläsin jotain ja menin fiksuna ihmisenä poistamaan koko ääniohjelmahommelin (en ees tiiä näiden nimiä) ni nyt ei kuulu MITÄÄN ääniä mistään, elikkä pitäis varmaan joku ääniajuri saada jostakin. Onko mitään luotettavia, taikka virallisia sivuja mistä näitä saa hommattua? Ois nimittäin melko kuningasta saada äänet takasin. :)

      • nyynny

        Ongelma Äänien Kanss...

        ...ensin täytyis selvittää, mikä on emolevysi merkki ja malli. http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html . Tuossa on hyvä ohjelma tähän tarkoitukseen ja on siis ihan luotettava ohjelma. Tuolla katsot välilehdestä "mainboard" ja "motherboard" otsikon alta "Manufacturer" (Valmistaja) ja painat nimen mieleen, sekä "Model" (Malli) ja painat tämänkin mieleen.

        Voit tämän jälkeen vaikka postata tuon valmistajan ja mallin tänne, niin eiköhän joku osaa laittaa sinulle suoran linkin sivuille, josta ajurit voit ladata. Jos itse haluat tehdä homman, niin googleta tuon valmistajan ja merkin ja omaa harkintakykyä käyttäen lataat sopivalta sivulta ajurit.


    • amatööri(kö)

      NEC COMPUTERS INTERNATIONAL olis toi valmistaja mulla ja malli on sellanen kun K8M800-8237 (tuohon nyynny:n viestiin viitaten)

      mistähän löytyis ääniajurit tollaselle ku äänet ei toimi vaikka mitä yritän?

    • lyhyenpläntä

      en saa ääntä kannettavaan koneeseeni ,kaikki toiset toimii ,mutt ääni puuttuu ,.Mistä olis mahdollista ssada se ,kiitos paljon jos apu löytyy,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2045
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1932
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      146
      1533
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1173
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe